Elevii cu vulnerabilități certificate medical, care fac școala online, nu vor putea susține tezele online, acestea fiind obligatoriu să fie date cu prezență fizică, așa cum se întâmplă și în cazul examenelor naționale - Evaluare Națională și Bacalaureat. Este precizarea ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru HotNews.ro.

Elevi la examenul de evaluare nationalaFoto: AGERPRES

Acesta a afirmat însă că există excepții pentru cazuri medicale grave ce necesită internare sau pentru elevii cu cerințe educaționale speciale și a amintit că tezele pe semestrul I pot fi susținute și în semestrul al II-lea, până la vacanța de vară.

„Tezele nu se pot da online, nici Evaluarea Natională și nici Bacalaureatul. Dacă sunt cazuri medicale grave, elevi cu CES, aceștia pot da tezele și la domiciliu sau în spital. Dacă au vulnerabilități certificate care împiedică prezența fizică, pot da oricând aceste teze, după revenirea la școală, chiar dacă acest lucru se întâmpla semestrul următor”, a spus ministrul, pentru HotNews.ro.

Amintim că numărul de teze a fost redus - elevii de clasa a opta vor susține doar două în loc de trei, iar cei de liceu, doar trei în loc de patru. Ele se pot da începând cu data de 6 decembrie.

  • „Tezele se vor putea susține începând cu data de 6 decembrie. Va fi la latitudinea fiecărui cadru didactic așa încât elevilor să le rămână timp pentru corectarea situației.
  • Pentru elevii care nu vor putea să susțină teze cu prezență fizică din motive independente de voința lor, cazuri de infectare și carantinare, acest lucru se va putea face, există bază legală, după revenirea la școală, chiar dacă revenirea se va face în semestrul al II-lea.
  • Am reglementat ca tezele din semestrul I pot fi date după revenirea copilului la școala, cu prezenta fizica, oricând pe parcursul semestrului 2, pana in vară”, afirma Cîmpeanu, la începutul lunii noiembrie.

Citește:DOCUMENT Ce teze rămân obligatorii la gimnaziu și liceu, toate filierele

Cine poate face școala online - grupele de risc prevăzute de ordinul comun

  • (1) Preșcolarii/Elevii cu vârstă mai mică de 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticați cu boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilități, tratament imunosupresiv sau alte afecțiuni cronice, cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant și cu acordul scris al părinților, pot fi scutiți de prezența fizică în școală.
  • (2) Elevii cu vârsta de peste 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv sunt diagnosticați cu afecțiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare), cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant și cu acordul scris al părinților, pot fi scutiți de prezența fizică în școală, chiar dacă sunt vaccinați cu schema completă.
  • (3) Preșcolarii/Elevii care locuiesc împreună cu o persoană diagnosticată cu afecțiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare) pot fi scutiți de prezența fizică în școală, chiar dacă sunt vaccinați cu schema completă, pe baza declarației pe propria răspundere a părinților.
  • (4) Pentru preșcolarii/elevii menționați la alin. (1), (2) și (3), conducerile unităților de învățământ vor identifica, după caz, soluții pentru asigurarea procesului educațional, inclusiv online.
  • (5) Conducerile unităților de învățământ au obligația să se asigure că sunt respectate măsurile de protecție și cele de igienă recomandate tuturor elevilor, iar în situația preșcolarilor/elevilor menționați la alin. (1), (2) și (3), să monitorizeze fiecare caz în parte.
  • (6) Preșcolarii/Elevii menționați la alin. (1), (2) și (3), precum și părinții acestora pot fi consiliați de medicii specialiști și psihologii care îi au în îngrijire, în privința măsurilor suplimentare necesare.
  • (7) Preșcolarii/Elevii cu dizabilități, care participă la cursuri cu prezență fizică, în funcție de specificul afecțiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenție în mod adecvat dizabilității specifice.
  • (8) Măsurile de protecție pentru învățământul special, atât pentru profesori, cât și pentru elevi, vor fi adaptate nevoilor acestora, cu avizul DSPJ/DSPMB.