Cîmpeanu, despre haosul cu închiderea școlilor: Nu am niciun temei legal prin care să oblig școlile private să instituie vacanță. Dacă nu se reglementează, va fi o discriminare între elevii de la stat și cei de la privat

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Duminică, 24 octombrie 2021, 16:11 Actualitate | Educatie


Sorin Cimpeanu
Foto: captura video
Ministrul interimar al Educației, Sorin Cîmpeanu, a explicat că nu are temei legal să impună o vacanță și învățământului privat și că, dacă Hotărârea de Guvern care a lăsat învățământul privat în afara reglementărilor nu va fi modificată, va fi o discriminare între elevii și preșcolarii care merg la grădinițe și școli de stat și cei de la privat, ceea ce, spune el, „nu este normal”.

Cîmpeanu susține că a fost de acord cu vacanța de două săptămâni doar pentru că era în interesul stării de sănătate a copiilor și că „presupune” că a fost vorba de o scăpare la nivelul Guvernului „sau a fost o neînțelegere în plan juridic asupra a ceea ce se poate reglementa și ce nu se poate reglementa”.

Întrebat dacă cineva a făcut intenționat modificarea, acesta a răspuns: „Nu sunt în măsură și nu am dreptul să fac aceste supoziții.”

  • Potrivit INS, 5,3% din populația școlară învață în învățământul privat.

Ce prevede HG prin care școlile private pot funcționa cu prezență fizică



Citește aici textul Hotărârii de Guvern publicată în Monitorul Oficial vineri

Hotărârea de Guvern emisă vineri prevede că „în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ sunt permise activitățile didactice și alte activități specifice, precum și organizarea și desfășurarea examenelor pentru elevi/studenți, cadre didactice, în condițiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educației și am ministrului sănătății”.

Astfel, având în vedere că există și ordinul de ministru de vineri prin care se impune vacanță în perioada 25 octombrie - 5 noiembrie în grădinițele și școlile de stat, cele private pot funcționa ca și până acum, fizic.

Potrivit acestui HG, after-school-urile se închid timp de 14 zile, de luni. Creșele rămân deschise.




Cum au rămas școlile și grădinițele private în afara reglementărilor legate de suspendarea activității cu prezență fizică - explicațiile ministrului


Redăm declarațiile și răspunsurile lui Sorin Cîmpeanu, într-o intervenție la Digi24:

  • „Ministerul Educației a fost abilitat de CNSU pentru punerea în aplicare a Art. 7 din Hotărârea 91 (a CNSU), respectiv vacanță pentru grădinițe și școli de stat. Pentru cealaltă parte a sistemului de educație, Ministerul Educației nu poate impune structura anului școlar, nu poate impune vacanță unei școli private.
  • Hotarârea CNSU era una foarte corectă, pentru că elimina discriminarea din această perspectivă între învățământul de stat și cel privat. Din păcate însă, în Hotârârea de Guvern, a fost abilitat ministrul educației și a fost emis ordinul de ministru, a făcut ceea ce trebuia pentru instituirea vacanței de două săptămâni (maximul cât se poate recupera fără pierderea unor zile de școală), și trebuia să fie preluat în Hotârârea de Guvern atât conținutul Art. 8.1, cât și cel al Art. 8.2 care reglementează suspendarea activităților în after-school-uri. A fost preluat cel cu after-school-urile, nu a fost preluat reglementarea 8.1 care impune suspendarea prezenței fizice în școlile și grădinițele private.
  • Ministerul Educației și-a făcut datoria și a atras atenția că dacă nu va fi preluată în Hotărârea de Guvern, vor fi probleme cu aplicarea acestei reglementări.
  • Și ce vi s-a răspuns? Atribuțiile Ministerului Educației sunt de a aduce la cunoștință, decizia nu este la MEN. Nu vă spun ce mi s-a răspuns pentru că face parte din discuțiile private de la nivelul Guvernului.
  • Dacă nu se reglementează rapid va fi o discriminare între elevii din învățământul de stat și cel privat. Nu este normal să existe această discriminare. Da, susțin această reglementare.
  • Cum să se reglementeze? Vom vedea. De exemplu, se poate completa Hotărârea de Guvern.
  • Cineva a făcut intenționat modificarea? Nu sunt în măsură și nu am dreptul să fac aceste supoziții.
  • A fost o scăpare? Îmi place să presupun că da sau a fost o neînțelegere în plan juridic asupra a ceea ce se poate reglementa și ce nu se poate reglementa. Pentru mine ca ministru al Educației este clar: nu am niciun temei legal prin care să oblig școlile private să instituie vacanță într-o anumită perioadă. Eu sper că Guvernul va rezolva această problemă. CNSU a reglementat deja, după CNSU doar Guvernul poate valida Art. 8.1, care este unul corect.
  • Deci vorbim de un caz de discriminare. „Da. Atât timp cât am acceptat ca ministrul al Educației, și nu am facut-o ușor, această vacanță a elevilor, dar am acceptat pentru că a fost în interesul general de asigurare a stării de sănătate a elevilor, atunci este normal să se aplice unitar, nu doar pentru cei din școlile din stat”.

Ce prevede ordinul de ministru prin care se stabilește vancața începând de luni (în forma inițială, acesta nu avea sintagma „de stat”):

  • „Prin derogare de la prevederile Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.243 din 5 februarie 2021, privind structura anului școlar 2021-2022, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 156 din 16 februarie 2021, în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie 2021, preșcolarii și elevii din învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal de stat sunt în vacanță.
  • Art.2 Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Educației, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.”

Ce decisese CNSU cu privire la creșe, grădinițe, școli și universități


„Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

7. (1) Se abilitează Ministerul Educației în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni pentru învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal în perioada 25.10.2021-05.11.2021, precum și pentru stabilirea ulterioară, dar nu mai târziu de data de 05.11.2021 a modificărilor privind structura anului școlar.
(2) Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021.”

Ce s-a decis în legătură cu grădinițele și școlile private și after-school-uri


Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis vineri că, odată cu intrarea în vacanța de două săptămâni pentru toți elevii, se vor închide și unitățile de tip after-school, începând de luni, 25 octombrie.

În Hotărârea CNSU se prevede astfel:

8. (1) Se suspendă activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în toate unitățile de învățământ privat, inclusiv în cele cuprinse în Registrul special al organizațiilor furnizoare de educație care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, pentru perioada 25.10.2021-05.11.2021.

(2) Se propune suspendarea activităților cu prezența fizică la nivelul tuturor unităților sau operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school, în perioada 25.10.2021-05.11.2021.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28527 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    profesionistii din PNL! (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:21)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    tara e pe maini bune, se vede!
  • +22 (24 voturi)    
    Competenta (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:22)

    aladdin [utilizator]

    dusa la extrem...
    • 0 (0 voturi)    
      zice (Luni, 25 octombrie 2021, 8:23)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

      câmpeanu că nu are temei legal pentru restricționarea activității școlilor partidculare.
      dar pentru restricționarea activității școlilor de la stat are? Nu cumva trebuia să facă restricția printr-o lege?
  • +12 (14 voturi)    
    Cat de prost sa fii ca sa ajungi Ministru! (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:33)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Sa spui poezii la Tv despre educatie!
    Ca Oiţa Ţurcana!
    Nazdravana!
    Despre Muncaă degeaba!
    Doi papagali nationali!
    • -7 (7 voturi)    
      Dacă a ajuns să poți să scrii, (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Înseamnă că-i prost. Supă felul cum te exprimi. Nu-i vina ta. Este vina celor care pretind că te-au învățat carte.
      • 0 (6 voturi)    
        Si tie (Duminică, 24 octombrie 2021, 20:47)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ti-au dat prafuri!
  • +17 (19 voturi)    
    Ipocrizie (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:38)

    intruderul [utilizator]

    "Nu vă spun ce mi s-a răspuns pentru că face parte din discuțiile private de la nivelul Guvernului."

    Se pare ca in Romania 2021 ,decizii care ne afectează pe toți sunt pe modul " private". Interesant.
    • 0 (2 voturi)    
      Impostura (Duminică, 24 octombrie 2021, 19:14)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

      Motivul este ca prostia care apare in decizii e chiar mult mai mica decat cea vehiculata intre ei!
  • +12 (16 voturi)    
    Imi place in vacanta (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:41)

    Bolovanu2 [utilizator]

    Ce ne place sa ne dea guvernul vacanta ! Imi place rau.
    La toti, la restaurante , la fabrici , la scoli , la meciurile de fotbal.
    Pana acuma dadea PSD zile libere pentru diverse sarbatori. Acu ca sa fie mai al dreaq PNL (pardon dl Presedinte J) da vacante.
    Cine mai munceste pe aici ?
    Hei Hotnews de maine intrati in vacanta si voi. Ce mama naibii.
    Ne vedem toti in Grecia. Plateste guvernul
  • +5 (15 voturi)    
    care haos? (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:49)

    cucuveauamov [utilizator]

    e conform planului, indomitocirea pas cu pas
    • -5 (11 voturi)    
      Vacanța o fi de vină? (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:34)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Că ai avut prea multă, și știi să scrii ?
  • +13 (19 voturi)    
    ati zapacit copiii astia! (Duminică, 24 octombrie 2021, 16:58)

    Daniel007 [utilizator]

    trebuia lasati sa-si continue scoala online, sau cum se hotaraste in fiecare unitate de invatamant!
    Asta cu scolile private e ca aia cu 'sa moara si capra vecinului'!
    • +10 (12 voturi)    
      De acord (Duminică, 24 octombrie 2021, 18:12)

      Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel007

      Sa dea o lege sa intre in vacanta si bulgarii ca si ei sunt infectati.
      Apropo copii mei fac cursuri private dupa amiaza online (engleza si IT). Ce o sa faca ministrul ? O sa-mi scoata din priza Internetul ? Trimite politia la profesor acasa sa vada ce face ?
      O prostie . Cum sa inchizi scoala online ? De ce ?
      Si aveti dreptate . Daca unii nu poa sa faca scoala nici fizic nici online atunci sa nu mai faca nimeni scoala. Solutie perfecta, logica luata de dl Presedinte.
      Parearea mea e ca s-au cam dus cu capu de la pandemia asta. Ar trebui sa se caute la psihiatru.
  • +10 (10 voturi)    
    gata, plang dupa PSD (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:13)

    Dofe [utilizator]

    Dl "inteligenta" trebuie sa demisioneze, nu e capabil sa faca ceva, gandeste in reluare, face doar prostii. Peste 2 saptamani se va trezi ca ar fi nevoie de teste pentru copii cand se intorc la scoala, dar probabil nu avea timp, era si el in concediu.
  • +13 (13 voturi)    
    Protectorul Dottorilor! (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:18)

    Fu Leng [utilizator]

    Un profesionist de-savarsit aceasta sluga!
    • 0 (0 voturi)    
      asta deja au facut-o (Luni, 25 octombrie 2021, 8:43)

      Gogu_cel_viteaz [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

      au cumparat deja vreo 70 de milioane de teste rapide pentru scoli.
      astia ne storc de ultimii banuti si noi ne certam cu ce si daca ne-am intepat si daca-i bine sau nu sa ne lase "statul" (adica aceeasi hoti si talhari) sa avem acces la lucruri de baza.
  • -4 (14 voturi)    
    nu-i chiar asa (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:41)

    kostake [utilizator]

    Mai ales asta cu discriminarea. Am senzatia ca atunci cand anumiti termeni sosesc pe meleaguri excomuniste sunt folositi la extrem pina la a se goli de continut insusi termenul. Pai daca o luam asa, insusi faptul ca exista scoli particulare este discriminare. Clar, unii au conditii mult mai bune decat altii.Faptul ca se da an de an bani la primaria capitalei de la guvern drept subventii de caldura, e iarasi discriminare, pe langa faltul ca este si profund nedreapt si profund imorala, aproape un furt. In primul caz, cel cu scolile, se uita ca cei de la particular fac un lucru simplu: platesc . Si fac asta pentru ca copiii lor sa nu fie la fel de timpiti si idioti cand termina scoala, cu cei de la stat. Acuma, discriminare consta in faptul ca toti trebuie sa fie la fel de idioti. La fel cum s-a luat masura in trecut,, vezi Doamne dupa consultarea cu consiliul elevilor (alta anomalie ) ca sa se inchida toate scolile si nu doar cele din localtatile cu covid excedentar. Adica, toti sa fim la fel de idioti . Ma gandesc ca aceeasi oameni, incluzind si populatia au scos pe piata atunci , de mult, ca Funeriu nu are bacalaureatul, in timp ce Funeriu si legea lui a fost una dintre cele mai bune legi care au fost date in tara asta. Dar si-a bagat coada PSD si am ajuns din nou unde suntem astazi. Adica la linia de start, in timp ce ceilalati concurenti au ajuns deja la linia de finish.
    • +3 (11 voturi)    
      ma faci sa rad! (Duminică, 24 octombrie 2021, 18:12)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Si tu esti privat? 90% din sistemul de liceu si facultati private de la nou sunt fabrici de diplome, pentru imbecilii cu bani si arogantii prosti si puturosi si evident pentru multi membri conexati la partide ca sa poata lucara la stat. Gradinitele /cresele sunt solutii de avarie uneori ,ca si unele scoli cu cateva exceptii,
      Si ca orice arogant, amesteci lucrurile: subventionarea caldurii si enegiei, se datoreaza hotiei din sisteme , in 99.9% din cazuri, subscrise nemerniciei politice si intereselor locale ale baronilor si potentailor din partide!
  • +8 (18 voturi)    
    bisericile de ce nu se inchid ? (Duminică, 24 octombrie 2021, 17:48)

    Coresponedntu [utilizator]

    In Romania scolile se inchid tot timpul primele, daca ninge , daca ploua, daca bate vantul, daca e COVID . Ceausescu, Firea si in general toata clasa politica romaneasca au ceva cu educatia. Imediat inchid scolile.
    Paradoxul, toti politicienii romani sunt plini de doctorate si diplome.
    Si anul trecut, la primul val al pandemiei, in toata Europa se mergea la scoala pentru ca se stie ca este cel mai important sector al societatii de care depind prezentul, bunastarea si viitorul unei natiuni, numai in Romania scolile s-au inchis primele.
    In acelsi timp bisercile sunt deschise. Ooops. Frica politicului de atotputernicul si de blestemele sarlatanilor??? sau de a pierde voturi la tara si in randul alegatorilor cu doi neuroni ?
    Dar poate asa selectia naturala functioneaza si ii ia pe incuiati mai intai. Mai creste dupa pandemie IQ ul natiei, ca tot suntem deficitari , ii mai cerne COVID ul pe analfabetii functionali si pe consipirationistii redusi la minte care nu cred in progresul stiintific.
    Alta problema , de maine , luni, la teatru nu poti sa mai intri decat cu certificat COVID, la biserica insa se intra liber . iar pelerinajele la cadavre sunt in toi ca in evul mediu .
    Concluzia, totul e alandala .
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca e conectati (Luni, 25 octombrie 2021, 10:48)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Capii bisericii sunt securisti, ca si o parte din capii statului. Frati de arme, cum ar veni.
      In afara de asta, cu totii sunt mufati la bugete si au facut fratia inelelor in sensul asta. Sistemul adica.
      Singurii care ii incurca in momentul de fata sunt USR-istii, care au cerut explicit separarea bisericii de stat si taierea subventiilor, plus dezindobitocirea copiilor in scoala.
      Prin urmare: USR scos de la butoane. USR atacat pe toate canalele.
      Revenind la subiect: Biserica nu are restrictii pentru ca poate. Tocmai va arata tuturor cat de mufati sunt si cat de tare ii doare de voi.
  • +9 (11 voturi)    
    Ce cauta specimenele astea (Duminică, 24 octombrie 2021, 18:12)

    vladionvladion [utilizator]

    la conducerea tarii !?!?
    • +2 (2 voturi)    
      I-au votat cetatenii... (Duminică, 24 octombrie 2021, 20:47)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui vladionvladion

      ...se pare.
  • -1 (11 voturi)    
    Demisia (Duminică, 24 octombrie 2021, 18:49)

    DurAndrei [utilizator]

    Voiculescu, Drula, Ioana ministrul sanatatii, Ghinea!!!
  • +2 (6 voturi)    
    E vacanta nu e scoala inchisa. (Duminică, 24 octombrie 2021, 18:57)

    Tizzy [utilizator]

    Stati un pic. Scolile nu sunt inchise. Nu exista nici o hotarare ca se inchid scolile. Exista o hotarare de intrare in vacanta. Asadar tu la privat nu poti decide cand e vacanta. Daca se suspendau cursurile asa cum a mai fost anul trecut atunci intr-adevar puteai sa ceri si scolilor private acest lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      te pomenești (Luni, 25 octombrie 2021, 8:31)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Tizzy

      că a aranjat iohannis ca în două săptămâni să moară covidul și d-aia nu s-a mai chinuit nimeni cu școala online și le-a dat tuturor vacanță.
      Peste 2 săptămâni ce vor face?
  • +11 (11 voturi)    
    Sunteti varza (Duminică, 24 octombrie 2021, 19:18)

    zgubilitix [utilizator]

    Sunterti varza, sunteti de rasul lumii, sunteti penibili.

    Cum va asteptati la credibilitate? Va mirati ca omu' de rand nu va asculta si nu se vaccineaza si nu respecta masurile de protectie? Pai cum poate avea cineva incredere in voi, astazi ziceti una, maine ziceti alta, va contraziceti intre voi si intr-un final nimeni nu stie cum stau lucrurile.

    Asta in afara de faptul ca toate masurile astea trebuiau luate din august. Dar voi nu, si nu, Batmna, Batman... Acum ne plangem mortii si ne vaitam ca spitalele sunt pline iar medicii epuizati.
  • +7 (9 voturi)    
    Discriminarea a produs-o chiar dl. Campeanu... (Duminică, 24 octombrie 2021, 19:21)

    andipetre [utilizator]

    ...cand a refuzat cu incapatanare morbida sa lase scolile sa treaca in regim online. Cand a impus cu forta o solutie imbecila, intreruperea procesului educational, care face rau tuturor, doar pentru ca el nu intelege cum de unii au avut rezultate excelente online. In loc sa studieze experientele bune ale celor mai inteligenti si sa le aplice in restul scolilor, i-a uniformizat pe toti strivindu-i cu bocancul la nivelul solului. Ar fi avut timp suficient, a fost o vara intreaga disponibila pentru a face acest lucru. Dar era probabil in vacanta, singurul concept pe care domnia sa il intelege.
  • -1 (3 voturi)    
    Egalitate? (Duminică, 24 octombrie 2021, 21:04)

    ElHobolan [utilizator]

    La privat plātesti, la stat nu plātesti.

    Pe urma discutam de vacantā impusā nu de închidere.
    • 0 (2 voturi)    
      Da, egalitate (Luni, 25 octombrie 2021, 10:12)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui ElHobolan

      Si scolile private sunt finantate partial alocari de bugete de la primarii, fiind OUG-uri.
      Toate cer bani de la buget.
      Asta e una.
      A doua este ca legea trebuie sa fie unitara si obligatorie pentru toti cetatenii.
      A treia ar fi ca cei care isi duc copiii la scoli private chiar se asteapta la tratament preferential, dar nu la nivelul studiilor, ci la mofturi gen:
      -alimentatie speciala fara justificare reala/medicala,
      -regim de recreeze,
      -simulacre "educationale" gen Montesorri si Waldorf
      -evitarea unor posibile obligativitati medicale, gen vaccin sau izolare.
      Intr-un cuvant, scoala privata in ROmania nu este o solutie educationala mai buna decat cea de la stat, ci doar o metoda de a evita niste responsabilitati in baza unei facturi.
      In cazul Corona, responsabilitatile sunt uriase pe umerii fiecaruia dintre noi, iar cei de la privat inca se pot sustrage, gratie idiotilor care ne conduc.
      • 0 (2 voturi)    
        Partial adevărat (Luni, 25 octombrie 2021, 12:24)

        ElHobolan [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

        De acord doar cu afirmația Dvs. "gratie idioților care ne conduc", în rest, dați-mi voie sa va spun ca sunteți inafara subiectului. OUG înseamnă altceva, probabil Dvs. va referiți la ONG-uri. Asta e una! De la a doua încolo, ce sa mai spun, ... ati luat-o pe arătură.
        Toți ăștia care plătesc mii de euro pe an pentru a-și educa copiii în scoli private sunt "nebuni" atâta timp cât exista soluția școlilor de stat "care sunt mai bune", după cum sugerați.
        Pe urma sunt scoli private și scoli private, nu trebuie sa le băgați în aceeași oala pe toate.
        Ceea ce am vrut sa spun, dar dvs, cel mai probabil nu ati înțeles, este ca statul nu are ce sa intervină în programa școlară a școlilor private. Vor sa introducă vacanta obligatorie, s-o facă acolo unde are dreptul. În schimb, atunci când, datorită unor condiții speciale ca și cele prin care trecem acum, se impune la nivel național școală online, atunci da impunerea trebuie aplicată tuturor. va rog sa faceți diferența dintre vacanta impusă și restricții impuse. Mulțumesc!
        • 0 (0 voturi)    
          Multumesc pentru precizari si corectii (Luni, 25 octombrie 2021, 14:58)

          provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui ElHobolan

          Experientele mele cu scolile private mi-au aratat ca ofera o valoare mult sub nivelul tarifului perceput si a blazoanelor afisate. Probabil ca dvs ati avut experiente mult mai placute. Ma bucur ca exista exceptii.
          Ma mai intereseaza subiectul, doar in masura in care ma afecteaza, pe mine si familia mea, deciziile luate in legatura cu scolile online.
          Iar decizia de a le lasa deschise fizic in aceasta perioada, alaturi de biserici si alte categorii speciale, cred ca este un pericol pentru noi toti.
          In rest, numai de bine si dvs!
    • 0 (2 voturi)    
      Si inca ceva (Luni, 25 octombrie 2021, 12:15)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui ElHobolan

      SI la stat platim. La greu chiar: impozite, taxe, amenzi, fucntionari inutili.
      Plus dotari de baza pe care le cumparam noi, parintii, pentru ca scoala e capusata de diversi politruci.
      CU totii platim.
      • 0 (2 voturi)    
        Alegerea și posibilitatea fiecăruia. (Luni, 25 octombrie 2021, 12:38)

        ElHobolan [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

        Noi vorbim aici despre școală, nu despre impozite, taxe și amenzi pe care le plătim cu toții, indiferent la ce tip de scoli ne sunt înscriși copiii.
        La o școală privata plătești substanțial mai mult decât fondul clasei, dotări de baza, etc., cheltuieli care diferă de la școală la școală și care de fapt nu au o reglementare legala (nu primiți factura pe ele) fata de cheltuielile pe care le fac părinții copiilor de la școlile private, care sunt bani fiscalizați. Pana la urma este vorba de opțiunea și posibilitatea fiecărui părinte de a alege unde să-și trimită copiii la școală.
        • 0 (0 voturi)    
          Aveti dreptate (Luni, 25 octombrie 2021, 15:41)

          provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui ElHobolan

          Atat doar sa incercam sa ne amintim, in ceea ce priveste alegerea scolii si orice alta alegere: alegerile si posibilitatile mele sa nu le incurce pe ale dumitale, si invers.
          Sa auzim doar de bine!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by