INTERVIU Rareș Avram, băiatul din Ploiești admis la Harvard: Nu sunt de acord că sistemul educațional din România este în colaps / Ce ar face mai întâi dacă ar fi ministrul Educației

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Duminică, 28 martie 2021, 10:18 Actualitate | Educatie


Rares Avram
Foto: Arhiva personala
​În primăvara anului trecut, când România se confrunta cu începutul pandemiei de Covid-19, Rareș Avram, elev atunci în clasa a unsprezecea, a creat împreună cu colegii săi 2400 de viziere cu o imprimanta 3D pe care le-au donat spitalelor din județul Prahova. Câteva luni mai târziu, elevul de la Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” din Ploiești, premiant la olimpiadele naționale de informatică, a aflat că este unul dintre cei doi români acceptați la Harvard încă din runda întâi a admiterilor. El a povestit într-un interviu pentru HotNews.ro ce își dorește să facă după studiile de la Harvard și spune că ar vrea să poată să găsească remediul pentru o boală incurabilă cu ajutorul informaticii. Află de la Rareș cât de complicat este procesul de a ajunge acolo, dacă s-ar întoarce în România, dar și ce măsuri ar lua dacă ar fi ministru al Educației.

  • Inspectoratul Județean Prahova a transmis vineri un comunicat în care anunța că Rareș Avram a fost admis la Harvard. Deși a primit încă din decembrie 2020 vestea că a intrat la Harvard, el ne-a explicat în interviul acordat că a dorit să anunțe public abia acum, pentru a nu își pune în pericol șansele și la celelalte școli Ivy League la care a aplicat, după ce a aflat că a fost admis la Harvard, adică Princeton, MIT și Stanford, care au softuri prin care caută informații despre aplicanți.
  • Potrivit site-ului de știri The Harvard Gazette, în runda inițială din decembrie 2020 au fost admiși 747 studenți din 10.086, iar dintre aceștia, doar 12% - 91 - sunt elevi internaționali. Rareș este unul dintre ei, celălalt fiind Mircea-Raul Bodrogean, de la Liceul Internațional de Informatică din București. Cei care sunt respinși în runda inițială au încă o șansă în cea de-a doua, „regular”.

Dintre rezultatele lui Rareș la concursuri și olimpiade:

  • Olimpiada Națională de informatică: Clasa a 5-a: Medalie de Bronz; clasa a 6-a: Medalie de Argint; clasa a 7-a: Medalie de Bronz; clasa a 9-a: Medalie de Bronz; clasa a 10-a: Medalie de Bronz
  • Medalie de Argint la Informatica, medalie de Bronz la Fizica, medalie de Bronz la Matematică în cadrul Concursului International Mathematical Grammar School Cup 2018, desfășurat în
  • Belgrad în perioada 25-30 Iunie
  • Premiul I și Medalie de Aur pentru rezultatele obținute la proba teoretică și sustinerea lucrării științifice, la secțiunea Fizica în cadrul Taberei Nationale de Fizica, Astronomie și Astrofizică "Marin Dacian Bica"
  • Voronet 2018.
  • A luat 10 la examenul de evaluare națională și a intrat la liceu cu media generală 10
Redăm integral interviul:

„Mi-am pus sufletul pe tavă”


Reporter: Ce ai simțit când ai aflat că ai fost admis la Harvard, te așteptai?

Rareș Avram: Sentimentul a fost extrem de copleșitor. Nu mă așteptăm în totalitate la acest deznodământ, chiar dacă mi-l doream și muncisem enorm pentru el. Felicitările celor din jurul meu și susținerea familiei, a profesorilor, a prietenilor, care îmi spuneau cât de importantă și impactantă pentru viitorul meu este șansa unei educații la Harvard m-au făcut să conștientizez că trebuie să fiu recunoscător și să profit la maximum de anii ce vor urma.

Cum a fost tot acest proces de aplicat și de admitere?

Rareș Avram: Procesul este extrem de complex, este cel mai complex din toată lumea în ceea ce privește admiterea în universitate. În primul rand trebuie să dai BAC-ul american, SAT 1, care este de matematică și engleză, apoi poți da SAT 2 la mai multe materii, practic cu cât dai la mai multe materii cu atât ești mai avantajat. Eu am ales matematica, din nou, mai aprofundată, și fizica.

Cum ți s-a părut SAT, comparativ cu BAC-ul românesc?

Rareș Avram: Este extrem de diferit, în primul rând totul este grilă. Este la un nivel mai scăzut decât BAC-ul nostru. Nu acoperă toata materia, ci cel mult până în clasa a zecea, poate extrem de puțin și din clasa a XI-a. Dar la fizică acoperă toată fizica, tot ce facem în tot liceul.

SAT-ul 1 la engleză este puțin mai dificil, mai aprofundat. Trebuie să ai abilități bune de a citi un text pentru că sunt texte științifice, istorice, belestristică la partea de Reading.

Accentul este pus pe abilitatea de rezolva problema, cum se raportează elevul la contextul unui examen. Timpul este destul de mic, ai de rezolvat la SAT 2 de mate 50 de probleme în 60 de minute, iar la fizică - 75 de probleme în 60 de minute. Îți testează un pic capacitatea de a reacționa, de a trece peste o situație mai la limită.

După ce ai dat BAC-ul lor, trebuie să începi sa îți creezi dosarul de admitere, care include în primul rând mai multe eseuri personale. Este în primul rând un eseu personal de bază pe care îl trimiți la toate universitățile. Când spun personal, chiar este personal. Acest proces m-a făcut sa imi pun sufletul pe tavă când am scris. Ei vor sa te cunoască ca om, nu doar ca student, vor să îți afle interesele, cum te raportezi la anumite situații, care sunt valorile, în ce mediu ai crescut, este o aplicație extrem de holistică.

După care fiecare universitate vine și-ți dă niște eseuri suplimentare, fie de 100 de cuvinte, fie de 600. Harvard-ul cere un singur eseu suplimentar, fără limite de cuvinte. Dar Princeton cere mai multe, în total cred că 7 sau 8.

Și acestea sunt despre diferite teme. Trebuie să fii foarte sincer cu tine când le scrii - este un text foarte dragut care spunea că dacă ai terminat de scris un eseu și în colțul din dreapte sus în loc de „Rareș Avram” poți pune „Gigel Popescu” înseamnă că nu l-ai scris bine. Trebuie sa fie extrem de personal, să reflecte cu adevărat cine ești tu.

În schimb pot fi și foarte concrete, de exemplu descrierea unei activițăți extracurriculare din timpul liceului, sau ce dorești să studiezi și de ce, ce-ti place mai mult la universitatea respectivă, ce plănuiești să faci cu educația pe care vrei să o primești în SUA etc.

Unde ai mai aplicat?

Rareș Avram: Inițial am vrut să aplic la mai multe, dar odată cu răspunsul am hotărât să mai aplic la trei, toate în SUA, urmează sa primesc răspunsul la început de aprilie. La Princeton, Stanford și MIT. Pentru că procesul este împărțit în 2 runde. O runda early în care copiii aplică de obicei unde vor cel mai mult să intre, până în noiembrie. Eu am primit răspunsul la jumătatea lunii decembrie. Iar în a doua rundă poți să aplici până la finalul lunii decembrie și primești răspuns în aprilie.

Deci știi de mult, inspectoratul s-a lăudat cu tine după trei luni.

Rareș Avram: A fost decizia mea. Nu am vrut să mediatizez în ideea că ești căutat pe internet odată ce aplici și odată ce te vad intrat la o altă universitate șansele să fii acceptat la celelalte scad drastic. Și am vrut să termin cu procesul la toate celelalte.

Pe lângă eseuri și bac, trebuie să mai faci o listă cu activități extracurriculare, maxim 10, pe care le-ai făcut în liceu și la fiecare trebuie să spui care a fost rolul tău, câte săptămâni pe an ai participat, să spui care este entitatea în cadrul căreia ai activat, dacă ai făcut stagiu de practică sau sport la un club, ce premii ai luat. Vor să vadă că ai investit destul de mult timp și în alte lucruri decât concursuri și olimpiade. Bineînțeles, trebuie să le dai și rezultatele de la competiții, olimpiade, chiar și la nivel mai scăzut, județean sau local.

Și nu în ultimul rând ai nevoie de scrisori de recomandare de la profesori, în medie 3 dar poate să ajungă și la 5.

De obicei interviul nu este făcut online, ci cu un absolvent al universității de la tine din țară, dar în engleză. Nu este unul cu scop academic, nu este un interviu tehnic, este o discuție destul de informală în care tu te prezinți, primește doar numele tău. În urma acelei conversații de o oră sau două, trebuie să afle cât mai multe despre tine. Ideea este să știi tu să te vinzi, până la urmă.

Interviul meu a fost cu un absolvent de Harvard, care este român. A fost o discuție informală despre planurile mele legate de facultate, ce am făcut eu în timpul liceului, ce mă pasionează și ce valori mă definesc. Totodată, interviul a avut scopul de a îmi fi prezentată facultatea, ce îmi poate oferi ea, cum a fost experiență facultății pentru intervievator, pentru a îmi face o idee cât mai bine documentată despre Harvard și care sunt activitățile academice și extracurriculare în care mă pot implică în cei 4 ani, în condițiile în care voi fi fost acceptat.

Ai fost acceptat cu bursă?

Rareș Avram: Universitățile mari nu acordă burse de merit, ci raportat strict la nevoile familiei tale, și sunt câteva, cred că sunt cinci în SUA, inclusiv Harvard, care nu se uită la câți bani ai nevoie, adică procesul de admitere academică este separat de cel de bursă. Ei te admit și odată admis discută cu tine, ai o aplicație financiară pe care o faci și în funcție de calculele pe care și le fac îți dau cât ai nevoie, contribuind și tu cu o parte sau bursă full. Este raportat strict la nevoile familiei.

Și în cazul tău cum va fi?

Rareș Avram: Răspunsul final îl voi primi odată ce se va încheia și partea regular, a doua a admiterii, dar prefer sa nu spun pentru ca este confidențial și tine de rezultatele mele ci exclusiv din puterea financiară a familiei mele.

Ce universitate vei alege, dacă vei fi acceptat și la celelalte?

Rareș Avram: Decizia această ține de viitorul imediat și sunt sigur că nu va fi neapărat una ușoară. Nu pot spune în mod categoric de pe acum care va fi decizia finală, deoarece această ține de extrem de mulți factori, majoritatea personali. Sunt extrem de fericit și recunoscător pentru deciziile primite până în acest moment, însă doresc să aștept toate răspunsurile de la universitățile unde am aplicat pentru a putea lua hotărârea corectă.

De ce SUA, atât de departe de casă?

Rareș Avram: Am simțit că sistemul educațional din SUA mi se potrivește cel mai bine, pentru că îmi oferă posibilitatea de a încerca mai multe lucruri la un nivel aprofundat pentru a fi sigur ce domeniu vreau să urmez în continuare. Sunt conștient de distanța mare de casă, însă vreau să cred și voi face tot ce îmi stă în putință că aceasta să nu mă îndepărteze cu nimic de familia mea, prietenii mei și de România. Cred că o astfel de experiență academică și personală este una extrem de formatoare și definitorie pentru viață unui om, un tip de experiență la care fiecare dintre noi trebuie să se supună pentru a evolua.

Ce vei studia și ce crezi că vei face după?

Rareș Avram: Eu am mers la olimpiadele naționale de informatică, încă din clasa a cincea, șase ani consecutiv. Anul trecut nu s-a ținut, anul ăsta va fi organizată de altă entitate, nu de minister. Am fost pasionat de informatică de când eram mic și a venit natural decizia de a aplica pe computer science.

Ca o paranteză, în SUA nu aplici pe un domeniu, în schimb tu le spui ce ai vrea acum să studiezi, dar nu este un lucru obligatoriu să urmezi ce ai spus inițial. Dacă mă duc la universitate și constat că îmi place, nu știu, filosofia, pot oricând până la finalul anului doi să hotărăsc ce specializare voi termina.

Le-am spus că vreau sa studiez informatica, dar mi-ar plăcea sa încerc și alte domenii, de exemplu economie mi-ar plăcea sau neuroștiința, aplicații ale informaticii în medicină. Chiar sunt dornic să văd ce cursuri și ce alte lucruri voi descoperi. Pentru că deschiderea este imensă într-un astfel de campus.

Dar ai un vis mai clar conturat pentru tine, în următorii ani?

Rareș Avram: Sincer, nu. Nu știu dacă mă voi întoarce în țara, dacă voi ramane să fac un master, dar ceea ce știu este ca probabil primii ani voi rămâne să și lucrez pentru că odată ce termini o universitate din SUA oportunitățile sunt foarte mari și destul de avantajoase și cred că voi ramane sa lucrez acolo. Nu știu dacă în industrie sau academic. Sunt deschis să văd ce urmează să vină spre mine și să le încerc. Totdeauna am fost adeptul acestui mindset - sa încerc tot ce prind și să văd ce mi se potrivește cel mai bine.




„Nu sunt de acord cu cei care spun că sistemul educațional din România este în colaps” / „A descuraja meditațiile în sine este o tratare a efectului, noi trebuie să tratăm cauza în primul rând”



Crezi că vei dori vreodată să vii înapoi în țară, să predai de exemplu la o școală în provincie?

Rareș Avram:
De întors specific să predau, nu știu să zic, nu m-am gandit niciodată dacă mi s-ar potrivi. Dar da, aș vrea sa ma-ntorc la un moment dat și să mă implic în sistemul educațional de la noi pentru că sunt destul de multe lucruri care pot fi îmbunătățite.

Nu știu cand sau în ce context s-ar întâmpla, dar aș vrea sa o fac. Cred ca dacă ne uităm la dezvoltarea României pe următorii 50 de ani primul lucru pe care trebuie să îl atingem este educația, pentru că este extrem de afectată și pare că lucrurile nu merg într-o direcție bună.

Dacă ai fi ministru al Educației și ai avea câteva luni la dispoziție, care ar fi primele trei, sau măcar două măsuri pe care le-ai implementa?

Rareș Avram: Primul cred că ar fi un fel de, să îi spun o normalizare a programei, nu știu dacă este un cuvânt bun, poate mai degrabă abilitatea programei de a se plia pe dorințele elevilor, de a nu exista această uniformizare a elevilor, pentru că fiecare are dorințe diferite și ar trebui să le dăm ocazia să se dezvolte cum vor ei și în ce direcție vor, mai ales la liceu. La gimnaziu nu, sunt de părere că orice elev trebuie să aibă o bază extrem de bună în majoritatea domeniilor. În schimb în liceu cred ca trebuie să începi să individualizezi un pic și să te gândești ce vrei să faci mai departe.

Al doilea lucru ar fi infrastructură școlară, pentru că la majoritatea materiilor este nevoie de extrem de multe dotări pe care în momentul acesta scoala romaneasca nu le oferă. De exemplu la informatică, laboratoare dotate cu calculatoare cât de cât performante, laboratoarele de biologie, fizică, chimie, să fie dotate, în care profesorii sa exemplifice materia, să nu fie doar predare teoretică. Mai ales că avem elevi extrem de pasionați, care vor să facă, dar nu prea pot pentru că infrastructura nu le oferă acest drept. Și altceva nu știu dacă îmi mai vine în minte acum.

Pentru tine, cât din ce ai studiat la școală te-a ajutat să ajungi așa departe? Simți că ai făcut-o mai mult pe cont propriu sau a fost un rezultat direct al școlii?

Rareș Avram
: Nici una, nici alta. Școala a avut un foarte mare aport, pentru că sunt de părere că indiferent cum ar fi sistemul în general, ca un tot unitar, cazurile particulare sunt multe și demne de laudă. oamenii sunt cei care fac diferența. Am avut profesori incredibili și colegi minunați, toți eram pasionați de același lucru, învățam împreună, profesorii fac cursuri de pregătire cu noi în afara orelor. Doamna mea profesoară Dana Lica cu care fac informatică din clasa a cincea este principalul meu mentor din școală. Nu aș fi putut clar să ajung în acest loc fără aportul pe care l-a avut sistemul românesc asupra mea, nu sunt de acord cu cei care spun că sistemul educațional este în colaps, mi se pare o exprimare exagerată. Sunt probleme, dar el funcționează. Sunt norocos că am dat de niște oameni așa dedicați.

Tu ai făcut meditații?

Rareș Avram: Au existat momente când am simțit nevoia să mă pregătesc suplimentar, în primul rând pentru că am vrut eu să știu mai mult, pentru olimpiade sau alte concursuri. Dar aproape de fiecare data ce lucram la clasă a fost suficient, chiar performant.

Dar crezi că ar trebui descurajate meditațiile? Este o păcăleală, un sistem paralel de educație?

Rareș Avram: Nu mi se pare o păcăleală. A descuraja meditațiile în sine este o tratare a efectului, noi trebuie să tratăm cauza în primul rând. Un procent dintre copii se apucă de meditații dintr-un efect de turmă, simt că ar rămâne în urmă, însă foarte mulți se apucă pentru simplul fapt că au nevoie pentru că nu este suficient ce fac la clasa. Și atunci, cauza este ori programa, ori pregătirea profesorilor și cred că asta ar trebui tratat.

A petrecut nopți cu prietenii făcând roboți, dar a făcut și 12 ani de dans sportiv / „Cred că aș vrea să reușesc să găsesc remediul pentru o boală incurabilă”



Cum e viața ta în afara școlii? Cum îți petreci timpul, te știu prietenii din cartier deja ca băiatul de la Harvard?

Rareș Avram:
Nu neapărat, nu am primit încă această reputație (râde). Eu am fost tot timpul genul de om care nu a fost atât de pasionat de a ieși și a se juca în cartier, nici nu am avut atât de mulți copii unde stau. Dar niciodată nu am neglijat partea asta. Am un grup de prieten cu care mă înțeleg bine, ieșim constant, facem lucruri împreună. Am fondat acum în clasa a zecea echipa de robotică a școlii și am ajuns să petrecem extrem de mult timp, zile, nopți făcând roboți. Anul trecut în pandemie am stat săptămâni întregi făcând viziere pentru medici. Am făcut 2400 viziere (cu imprimantă 3D - n.r.) pe care le-am donat la 30 de unități medical din Prahova.

Deci și partea asta în afara școlii este tot pe zona de știință.

Rareș Avram:
Nu neapărat. Am făcut 12 ani dans sportiv, am făcut teatru când eram mai mic. Cu dansul m-am oprit în clasa a zecea. Sunt pasionat de fotografie, am făcut și un curs și îmi place în principal portretistica. În rest, iarna schi și vara mountain bike. Îmi place foarte mult să mă duc pe munte, prefer muntele, nu marea.

Reporter:
În ultimii ani, cât ai fost tu în liceu, ți s-a părut că a crescut fenomenul de bullying?

Rareș Avram: Subiectiv vorbind, la noi în școală nu am auzit pe nimeni să se plângă de asta la noi. În sine, scoala a fost un fost un mediu destul de supportive și incluziv. Suntem destul de apropiați unii de ceilalți. Dar cred că există medii școlare în care sa se întâmple, dar eu cred ca a scăzut. Eu nu am fost martor și nici victimă.

Nu vrei totuși să îmi spui ce crezi că vei face peste cinci ani?

Rareș Avram
: La un moment dat am avut de spus asta și în aplicația pentru Harvard. Și am spus că aș vrea sa găsesc niște aplicații practice ale informaticii în medicină, pentru că atunci când m-am apucat sa fac viziere pentru medici mi-am dat seama că tehnica și medicina sunt mai mult decât tangente și există niște aplicații benefice pe care le poți face în medicină și farmacie prin informatică, statistică, machine learning. Cred ca aș vrea să ajung, de ce nu, să găsesc cura pentru o boală incurabilă. Probabil că în zona asta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25999 vizualizari

  • -20 (32 voturi)    
    ? (Duminică, 28 martie 2021, 10:39)

    COCH [utilizator]

    Ce rost are asazisul interviu cu superdotatul prezentat? O mizerie!!! Cine l-a platit? De ce? Timp de 30 de ani copii au plecat la studii in lumea larga. Ce au realizat, fiind atat de "dotati"? Nimic. Spuneti-mi un caz, unul, fara cazurile propangandistice de partid republican sau democrat, de realizare demna de pomenit. ZERO! In rest, sa fie sanatorsi, sa-si gaseasca de munca, nici acolo viata nu e usoara. Iar rezultatele la concursuri....ha, ha, ha....fapte nu bla-bla.
    • +6 (22 voturi)    
      Daca ai stii (Duminică, 28 martie 2021, 12:24)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui COCH

      Sa faci acordul substantivelor (vezi copiii in loc de copii), ai intelege si rolul interviului.
      • 0 (14 voturi)    
        Dealucaragiale (Duminică, 28 martie 2021, 14:34)

        utilizator1 [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Copiii - perfect corect, pluralul substantivului articulat copil acordat cu pluralul substantivului articulat părinte . Nu este prima data când corectezi aiurea. Rușine sa îți fie ca folosești numele lui Caragiale ca sa te dai rotund
        • -4 (12 voturi)    
          Alt dezacord, stimabile (Duminică, 28 martie 2021, 14:51)

          dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

          Daca ai fi fost atent la numele meu, te-ai fi prins ca nu ma dau rotundA. Parol!
          • 0 (14 voturi)    
            Adevarul e ca ai fost un smart-ass, atat! (Duminică, 28 martie 2021, 17:31)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

            Adevarul e ca ai fost un smart-ass, atat!

            In constructia respectiva, mergea si "copii" si "copiii"...da' matale, neavand nimic de zis, te-ai gandit sa te dai destept. Dupa care ai insistat sa fii smart-ass, nimic mai mult.
            Ai reusit, perfect gramatical, sa zici ... nimic!
        • +1 (1 vot)    
          era o vorba... (Luni, 29 martie 2021, 12:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

          Daca taceai putea parea pr*o*st. Vorbind, ai eliminat orice dubiu
          Tie propozitia "Timp de 30 de ani copii au plecat la studii in lumea larga", ca sa punem in context, ti se pare corecta gramatical?
      • +6 (6 voturi)    
        Dacă ai ști (Duminică, 28 martie 2021, 18:05)

        Olivian Breda [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        De văzut cum se scrie corect:
        "Dacă ai ști"
        https://diacritica.wordpress.com/2010/01/08/fara-legatura-cu-subiectul/
      • +3 (3 voturi)    
        "(tu) ai sti",... (Duminică, 28 martie 2021, 19:46)

        rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        .. nu "(tu) ai stii".
    • +6 (6 voturi)    
      cata ura proletara, cat salam cu soia! (Duminică, 28 martie 2021, 20:22)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui COCH

      Sau e ura de tipul "n-am ajuns la struguri"?
      De unde ai tras concluzia ca acei tineri nu au realizat nimic? Sau voiai sa prezinte cincinal o dare de seama cu "realizarile"
      in rest pot sa observ ca singurul care foloseste cuvantul superdotat esti tu, nu articolul.
      Pana la urma cred ca e vorba de struguri aici.
    • +2 (2 voturi)    
      ! (Luni, 29 martie 2021, 10:41)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui COCH

      Maiculita, dar ce de frustrari ai adunat!
      Ce de manie proletara ai in fiere.
      Vezi sa nu te sufoci!
  • +24 (24 voturi)    
    Da' nu-i e rusine? (Duminică, 28 martie 2021, 11:27)

    Zapateado [utilizator]

    Cine e el sa-i ia painea lui Selly? Reforma invatamantului e rezervata pentru Selly. Care la Harvard inca n-a intrat dar cunoaste repertoriul lui Tzanca Uraganu' pe dinafara.
  • -15 (25 voturi)    
    N-aș fi ales Harvard în locul lui (Duminică, 28 martie 2021, 12:03)

    Nyk1 [utilizator]

    Ci o universitate europeană: Oxford, Cambridge, ETH Zürich (căci Einstein n-a studiat la Harvard, ci la Zürich) sau - de ce nu - universitatea Lomosov unde și-ar fi putut găsi o rusoaică frumoasă foc, deșteaptă și neafectată de feminismul toxic din Occident, cu care să-și întemeieze o familie.
    • -6 (8 voturi)    
      *Lomonosov (Duminică, 28 martie 2021, 14:06)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sunt dislexic azi.
    • +1 (9 voturi)    
      raspunsul este... (Duminică, 28 martie 2021, 15:01)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      salariul.

      cu diploma de harvard salariul incepe pe la 80.000 usd/an.

      cu cea de oxford sau lomonosov pe la 40.000 si cu multe lupte... poate ajunge la 80.000 pana la pensie.

      nedumerirea mea e alta. de unde are bani de studii. cred ca la harvard numai studiile sunt vreo 50 mii/an.
      • +2 (8 voturi)    
        Compari mere cu pere chiar daca sunt bani (Duminică, 28 martie 2021, 15:39)

        Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Habar nu ai cum e cu banii castigati in UK versus cei in USA. Mai da pe google "De ce este diferenta intre veniturile dupa absolvire in UK fata de USA".
        Si vezi ca veniturile sunt asociate subiectelor studiate in care este Universitatea celebra. Daca faci Informatica la Harvard esti un Vasile. Daca faci la Stanford , MIT sau Imperial College UK esti Tatic. Imperial College a avut 20 pe un loc in anu 2020 la Computer Science. Cambridge cam 10-12 pe loc dar 70 % doar englezi si 1 din 4 (in viitor 1 din 3) doar copii defavorizati. Nu ai ce cauta acolo.
        • +3 (7 voturi)    
          da mey (Duminică, 28 martie 2021, 16:06)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

          comparatia e mai complexa

          absolventii de Harvard sunt un general din familii bogate si tintesc administratia americana. evident acolo nu au acces cei de la oxford sau lomonosov.

          referitor la bani, am lucrat cu absolventi de lomonosov si oxford. toti au spus ca erau platiti mai prost in Uk si evident in Rusia.

          iar 80k/an la varsta de 24 de ani sunt bani multi in US. cred ca nu realizezi asta.
          • +4 (4 voturi)    
            Compari mere cu pere chiar daca sunt bani (Duminică, 28 martie 2021, 18:01)

            Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

            Cu amabilitate 80 K sunt multi bani pentru un tanar de 24. Daca e fiu de milionar sau politician american sunt bani de tigari. Daca e roman viata acolo este atat de scumpa incat banii ramasi sunt la fel si in UK mai aproape de casa si cu o gramada de beneficii sociale incluse fata de USA unde nu ai absolut nimic in afara salariului. De aceea am zis sa cautati pe google comparatia de venituri pentru absolventi. Veti gasi exemple calcule avantaje si dezavantaje absolventi UK / USA.. Acest topic a fost atat de dezbatut in UK ca a ajuns desuet.
      • +1 (11 voturi)    
        Nu este asa. NIMENI nu-ti da salariul.... (Duminică, 28 martie 2021, 17:43)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Nu este chiar asa. NIMENI nu-ti da salariul pe "diplome", nu in America de Nord.

        Dar da', ai alte intrari, alte perspective. Sunt locuri unde, daca nu vii din IVY League, nici nu se uita la aplicatia ta. In plus, sistemul de relatii pe care ti-l faci la Harvard, colegii, prietenii, etc.

        Revenind, altceva voiam sa subliniez. Cititi inca o data despre sistemul de burse la Harvard...si o sa intelegeti DE CE 90% dintre absolventi NU mai parasesc US.

        Cand termina colegiul, sunt atat de indatorati incat numai in US pot gasi job-uri care sa le plateasca datoriile si sa le ramana de un trai decent.

        Prin contrast, in Romanika, studentii abia asteapta sa termine facultatea (gratuita pentru ei) platita din taxele si impozitele populatiei ca sa se duca si sa lucreze pentru teutoni...tot pe o nimica toata. Sclavageala platita de populatie, nimic mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        De unde scoti cifrele alea?!? (Luni, 29 martie 2021, 12:32)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Eu stiu o gramada de persoane care au terminat facultatea in Romania, si castiga in Romania peste 50.000 eur/an, (care inseamna 2300-2700 eur net pe cartea de munca, echivalentul a 4200 eur brut/luna).

        In UK, 40.000$/an inseamna £28k, putin peste salariul mediu...

        La fel in SUA, salariul mediu e de $5000, $60k/an. Si tu vrei doar 80k de la Harvard?!?

        Cand nu te pricepie bine sa nu te bagi in seama...
        • 0 (0 voturi)    
          visati (Luni, 29 martie 2021, 13:00)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          cai verzi pe pereti.

          si hai sa dam IT-ul deoparte.

          schema este urmatoarea.
          faultate in US-> salariu mare in US
          facultate in UK->salariu mediu in US

          aka fiecare tara isi respecta si plateste propriile diplome. vii de afara esti platit mai prost pentru aceeasi munca. nu mai spun ca multe tari nu-si echivaleaza diplomele intre ele.

          si da, salariul este o notiune relativa. putem vorbi de puterea de cumparare care in UE sau Uk este mai mica decat in US, chiar daca salariul, numeric vorbind pare mai mare.

          guess what? nu locuiesc in romania si n-am nevoie de ajutorul lui google pentru informatiile astea.
          • 0 (0 voturi)    
            Voi de unde va certati? (Luni, 29 martie 2021, 13:35)

            provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

            Din ce tara, vreau sa zic, de le stiti asa de bine?
            Si ce importanta are ce parere aveti voi, va intrebati?
            Baiatul asta, daca e atat de bun pe cat apare la o prima vedere, va fi recrutat de ceva giganti finance or IT inca de pe bancile scolii.
            Daca nu...nu. Oricum ai da-o, parerea noastra nu conteaza.
            Hai sa nu fim comici si sa vorbim despre struguri, ca sunt acri.
            E bine insa ca se promoveaza si astfel de copii, p elanga cei care sparg banii lui tata prin cluburi dubioase.
            • 0 (0 voturi)    
              are importanta? (Luni, 29 martie 2021, 15:00)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

              Eu nu am zis absolut nimic despre baiatul ala. Bravo lui. Ii urez tot succesul din lume.

              Dar sa stii ca in SUA sau UK nu IT-ul ofera cele mai bune salarii neaparat. Exista domeniul financiar-bancar, medicina, cercetarea, mai ales in SUA, industria de varf, etc.

              Si da, e foarte bine ca se promoveaza astfel de copii, ca exemplu ca se poate razbi si in Romania, chef de munca sa fie. Iar scoala romaneasca nu a dus niciodata lipsa de varfuri. Pacatul ei este faptul ca daca dai la o parte varfurile, ce ramane e de nivel de lumea a 3-a.
          • 0 (0 voturi)    
            cum ziceam, vorbesc pe cifre. (Luni, 29 martie 2021, 15:09)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

            Scriptic, un salariu de £28k = $40k in UKe practic salariul mediu pentru cei cu studii superioare, avand in vedere ca e doar nitel peste salariul mediu pe economie. Nu iti trebuie nici pe departe Oxford pentru asha ceva. Indiferent unde locuiesti tu si ce cunostinte ai despre UK

            La fel si in US, cauta salariul mediu, vei gasi 5k/luna, adica 60k/an, de unde poti specula un salariu mediu de minim 80k pentru cei cu studii superioare (mai ales ca in SUA procentul lor nu e exagerat de mare). Deci iar, vorbim de medie, nu de varfuri.

            iar asha cu diplomele nu am vazut-o intamplandu-se in UK. Stiu si Englezi, si Romani, si Indieni, si Chinezi si sud-americani platiti fiecare mjai bine sau mai slab in functie de competente. Si din cate stiu cam asha e si in SUA. Doar ca unora le place sa caute scuze pentru propriile insuccese...
    • +6 (6 voturi)    
      A ales sa PLECE DIN ROMANIA, din mizerie (Duminică, 28 martie 2021, 22:39)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ciudat e ca unii il intreaba daca s-ar intoarce

      desi el pleaca tocmai pt ca aici nu are nici un viitor
    • +2 (2 voturi)    
      Tu nu ai ce sa alegi, mujicule (Luni, 29 martie 2021, 10:45)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Doar faci joc de glezne si spumegi pe net la alegerile pe care le-a facut el.
      Atat.
      SI mai arunci pe ici pe colo cat o fraza cu rusoaice traditionale, ca sa-ti iei copiecile si pentru propaganda traditionala de azi.
      Chiar, voi astia cu propagada traditionala, n-ati bagat de seama ca romanii emigreaza spre vest, nu spre est? De ce oare?
  • -5 (21 voturi)    
    Mama+tata (Duminică, 28 martie 2021, 12:21)

    utilizator1 [utilizator]

    Când părinții sunt conectați la sistem și copiii obedienti, totul merge struna.
    • -6 (12 voturi)    
      Părinte 1, Părinte 2 (Duminică, 28 martie 2021, 16:17)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

      Așa vor fi trecute cel mai probabil numele părinților săi pe actele de înscriere la Harvard - bastion mondial al ideologiei de stânga.
    • +4 (6 voturi)    
      Ii cunosti pe parintii lui Rares? (Duminică, 28 martie 2021, 20:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

      Sau vorbesti ca sa te afli in treaba?
  • +9 (13 voturi)    
    Pentru cine stie (Duminică, 28 martie 2021, 15:28)

    Bolovanu2 [utilizator]

    Harvard nu este o universitate de tehnologie.
    Faci 4 ani ca sa ajungi bachelor, In UK faci 3.
    Mai faci 2 ani ca sa faci Master. In UK faci 1.
    Primul an la Uni in USA este aproape pierdere de timp. Cei care stiu exact ce vor sa faca in viata stiinte, umanist, economie merg direct in UK la Universitatea aleasa. Deci castigi 2-3 -4 ani de viata daca mergi in UK si spre exemplu urmaresti un doctorat. Doctorul (in stiinte sau medicina) din UK la universitate de top spre exemplu Imperial College are exact aceeasi reputatie ca in USA. In USA inginerul este sclav pe plantatie. In UK si in Europa este mult mai lejer. Drepturile in munca si beneficiile sunt mult mai "sociale" in EU. Costurile sunt mult mai mici. Distanta fata de casa, optiunile de ati creste familia ne-a orientat pe noi si copiii nostri in UK (Top 10 universitati). Singurul lucru care merita pentru cariera in USA pentru un european este posibilitatea de a face antreprenoriat.. Se arunca cu bani acolo pentru orice idee. Dupa care alti fraieri cumpara de la altii ca sa faca IPO pe bursa.
    • +4 (4 voturi)    
      mai e un aspect (Duminică, 28 martie 2021, 16:48)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

      VREMEA - care in Uk este absolut oribila.

      dar fiecare face ce vrea in viata.
      • +3 (5 voturi)    
        Ha Ha (Duminică, 28 martie 2021, 17:41)

        Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Esti dragut.
        Dar a venit schimbarea climatica si nu mai stie nimeni. Cand e foarte cald cand ne inunda. In Texas au inghetat apele ! (probabil de la minciunile lui Ted Cruz)
        Si intr-adevar fiecare face ce vrea in viata.

        Am dat si noi un sfat pentru copiii inteligenti ajutati de parinti sa aleaga drumul in viata. Avem informatii la zi despre sistemele educationale si beneficiile curente.
        Dar evident nu stim tot, avem si noi opinii, lumea se schimba, universitatile din UK nu mai finanteaza europeni si trebuie sa alegi ceva.
        • 0 (4 voturi)    
          Bolovane (2, 3, sau n) In Texas INGHEATA apele... (Duminică, 28 martie 2021, 19:10)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

          Bolovane (2, 3, sau n) ,i n Texas ingheata apele de cand e Texasul.

          I-40 (Interstate - autostrada) din nordul Texasului (Amarillo) e inchisa 1-2 zile in aproape fiecare an datorita inghetului si zapezii.
  • -3 (3 voturi)    
    interviu cu doamna Dana Lica? (Duminică, 28 martie 2021, 17:50)

    di livio [utilizator]

    cre c-ar fi interesant, creatoare de vedetă Harvard, după cum zise eminintele elev...sau poate că profesorii nu-s vedete, nu se pot compara cu vedetili pidemiologice de la Nasta și Babeș
    • +4 (4 voturi)    
      . (Duminică, 28 martie 2021, 19:02)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      Dna Lica a dat diverse interviuri de-a lungul timpului, de ex. fiica dansei a mers la Cambridge.
      Dar nu cred ca vom vedea unul curand, tanarul pare promovat intens zilele astea, el e personajul central. Sunt destui copii din generatia lui care au fost admisi la facultati mari. Unii chiar olimpici internationali.
      Succes, n-am nimic cu el, e clar ca a fost un copil serios si muncitor.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu se mai intoarce, ca nu e fraier (Duminică, 28 martie 2021, 18:00)

    emil bobu [utilizator]

    Vrea sa imbunatateasca tehnica medicala, bun, deci e clar ca nu are ce cauta in Romania, unde nu va fi sustinut, ci va fi luat in ras de stat pentru ca nu este hotz ca restul statului.
  • +2 (8 voturi)    
    Mult succes... (Duminică, 28 martie 2021, 18:19)

    reiand [utilizator]

    ... și urez, pare un băiat deștept, modest și cumpătat.

    Sper doar să nu-l afecteze prea mult dictatura corectitudinii politice care a atins cote paroxistice în universitățile din Vest, în special în State.

    Să facă plecăciuni noii religii a Multiculturalismului, Diversității și Climei, și să nu cumva să menționeze că e creștin, că va fi vai de el.
    • -1 (1 vot)    
      ha ha (Luni, 29 martie 2021, 2:11)

      pui de leu [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      pina termina facultatea "Musu", nici tu nu o sa mai stii despre ce vorbest...totul o sa ii para foarte normal despre ce ii vorbesti si anormal despre ce vorbesti (ca fapt divers)...asa am ajuns sa traim si restrictiile Covid...normale zi de zi
  • +8 (8 voturi)    
    Ce de aparitii.... (Duminică, 28 martie 2021, 22:52)

    Alian80 [utilizator]

    Ieri si azi, acest copil a fost promovat la greu.
    Merita, evident, doar ca nu e singurul din generatia lui care a intrat deja la universitati de top din SUA.
    Au mai intrat 5 copii la MIT, unde Regular Decisions au aparut in ziua lui Pi, adica pe 14 martie, inseamna ca Rares n-a intrat, altfel se lauda cu asta.
    Au mai intrat cate unul la Yale, Columbia si, mai ales, la Caltech, care are are o rata de admitere incredibil de scazutaa si e top de top in STEM. mai ales pe partea aplicata cu laboratoarele legate de NASA.
    Ivy Day va fi anul acesta pe 6 aprilie, iar Stanfordul pe 9 aprilie.
    Asa, ca fapt divers, din cei 10, sunt 2 fete admise pe STEM, una la MIT si una la Caltech, ambele olimpice internationale.
    Pentru cine zice ca e mai bine in Oxbridge; nu prea e adevarat si, in plus, din 2021 in UK platesti ca un International, 35 000 lire/an, fara burse si fara imprumuturi avantajoase.
    Si, da, Rares a primit deja pachetul financiar cand a primit decizia, daca veniturile familiei sunt sub 65 000 dolari/an, primesti 100%, apoi trebuie sa contribui 10% daca veniturile familiei sunt in alt palier, etc.
    • +1 (1 vot)    
      Informatiile sunt corecte (Luni, 29 martie 2021, 11:46)

      Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui Alian80

      Da. Sunt romani admisi pe sus pe acolo in marile Universitati. Au muncit de au spart pentru cine stie.
      Este regula ca 7 zile din 7 muncesc pentru pregatirea lor. Nu au ce face in RO si nici de ce sa ramana. Daca se intorc sunt improscati cu noroi. Asa stie mass media noastra. Scandal, arunca cu noroi si face praf orice absolvent care a muncit de a lesinat. Vesi si prin guvern cativa care au invatat afara.
      De acord OXBRIDGE e mort. Intra doar englezi si 1 din 4, in viitor ,1 din 3 defavorizati, Oxbridge nu e STEM. Nici macari ingineria din Oxbridge. Primii 3 ani este generala nespecializata. Este bine inca postgraduate.
      Oamenii admisi la Top 20 USA/ UK sunt realizati pe viata. Ar putea sa nu mai faca nimic ci doar sa arate diploma si vor curge solicitarile pentru CEO/ CTO, PM in firmele globale. Avem si noi copilul pe acolo. Cei mai buni profesori, resurse de invatare nelimitate, proiecte in tehnologii de ultima ora, sunt asistati sa invete sa inteleaga sa aplice sa cerceteze. Aaa sa nu uitam : Meritocratie. Examenele sunt examene extrem de riguroase, Se noteaza fara sa stie cine e tata cine e baiatul ce bani are in banca.Copiatul este crima.
  • -8 (10 voturi)    
    Mai intai sa ia bacalaureatul (Duminică, 28 martie 2021, 23:45)

    Klima [utilizator]

    Ca fara BAC nu-l admite nimeni, oricate acceptari are. Iar, Bac-ul sa-l promoveze cu nota maxima, daca doreste sa studieze intr-o universitate cu pretentii.
    • +6 (8 voturi)    
      A luat bacul! (Luni, 29 martie 2021, 10:39)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui Klima

      Ala care trebuie la Harvard: bacul american.
      Ai citi t interviul, sau n-ai mai apucat, ca te-au napadit frustrarile?
    • 0 (4 voturi)    
      Daca nu intelegi nimic nu mai scrie pe aici (Luni, 29 martie 2021, 11:47)

      Bolovanu2 [utilizator] i-a raspuns lui Klima

      Ce BAC visezi ?
    • 0 (2 voturi)    
      Nu puneti carul inaintea boiilor (Luni, 29 martie 2021, 13:42)

      Klima [utilizator] i-a raspuns lui Klima

      spun in intelepciunea lor proverbele romanilor.
      In SUA nu exista examen de BAC ca in Europa, sunt firme private care organizeaza un examen SAT (Scholastic Assessment Test) o afacere americana de un miliard de dolari anual (banoasa nu-i asa?)
      https://stirileprotv.ro/special/testele-de-bacalaureat-o-afacere-de-un-miliard-de-dolari-cum-au-transformat-americanii-un-examen-intr-un-business.html

      In urma cu doi ani era extrapopularizat elevul din Constanta, Andreas Casapu. El obtinuse punctajul maxim 800 la testul SAT al americanilor. Voi mai stiiti pe cineva cu acest punctaj? Si totusi, desi acceptat la Massachusetts Institute of Technology (MIT) insa nu a fost si admis, pentru ca la examenul de BAC ( din Romania) n-a mai fost la fel de bun ca la SAT ! A ajuns pana la urma student la Imperial College London, in Anglia.
      https://ziare.com/scoala/elevi/un-tanar-roman-a-obtinut-punctajul-maxim-la-bac-ul-american-1487140

      Nu va mai lasati spalati pe creier, spalati-va mai mult pe corp si poate scapati si noul coronavirus.
      • -1 (1 vot)    
        SAT Subjects (Luni, 29 martie 2021, 16:09)

        Alian80 [utilizator] i-a raspuns lui Klima

        Constanteanul nu a luat maximum la SAT, ci maximum la SAT Subjects, alta mancare de peste(deduc asta, pentru ca toate articolele de pe net vorbesc de matematica si fizica, ori SAT ul General are matematica si engleza),maximum care se atinge usor pentru ca se puncteaza altfel decat SAT ul General, poti sa gresesti si sa ai maximum.
        Cei mai multi dintre elevii romani care au ajuns la universitati din top 20 SUA aveau maximum la SAT Subjects-uri, de regula, au dat 2 dintre ele.
        Universitatile de top au scos SAT Subjects-uri de pe lista de cerinte de dinainte de pandemie, pentru ca erau prea multe punctaje maxime.
        O alta informatie neadevarata pe care o vanturi pe-aici este ca Andreas Casapu a intrat la MIT
        si nu a fost primit din cauza BAC ului romanesc. El NU a intrat la MIT, visa sa intre, nu a intrat nici in Oxbridge, se pare.
        Daca l-a primit Imperial (care are conditii directe legate de media de BAC: medie generala BAC peste 9 sau chiar peste 9.50, 9,50 sau 10 chiar la anumite materii de la BAC), inseamna ca a luat nota buna la BAC.
        Americanilor li se cam falfaie daca iei 9,90 sau 8,90 la BAC, scrii o justificare si gata(daca ti se cere si aia). Ei au oricum notele din liceu in fata cand te admit, inclusiv semestrul 1 clasa a 12 a. Doar daca ti-au pus tot liceul 10 si tu iei 6 la BAC , e clar ca ceva nu e in regula, pentru oricine vede aceste date si, normal, vor o explicatie. Eu nu cunosc pe nimeni care sa fi fost admis in Top20 USA si sa fie rejectat din cauza BAC ului romanesc. Este si o explicatie logica: sunt, in general, admisi copii cu mate/info/fizica/chimie, ei sunt foarte buni la matematica, la proba la alegere sunt exceptionali, le mai ramane romana, dar invata de rup o luna -doua si iau si acolo nota mare, poate nu 10, dar peste 9.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by