OFICIAL Ministerul Educației: 244 elevi și 329 profesori și angajați, confirmați pozitiv cu coronavirus până joi

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 11 februarie 2021, 18:33 Actualitate | Educatie


Ministerul Educației a anunțat că 244 de elevi și 329 de angajați din sistemul de învățământ au fost confirmați pozitiv cu noul coronavirus, după patru zile de la debutul școlii în format fizic.

Au fost suspendate cursurile în 171 de clase, precizează ministerul.

Comunicatul ministerului Educației:

„Situație epidemiologică școli, 11 Februarie, ora 18.00

Incidența cumulată în rândul elevilor pe cele 4 zile de la debutul semestrului II (1 caz de elev confirmat/10.000 elevi) este mult mai mică decât în rândul populației generale. Există 8 județe în care nu s-a înregistrat niciun caz de infectare în rândul elevilor (Argeș, Brăila, Giurgiu, Neamț, Sibiu, Satu Mare, Tulcea și Vâlcea).

Luând în considerare perioada de incubație, primele cazuri de Sars CoV-2 identificate în școlile din România au la bază infectarea în săptămâna premergătoare începerii școlii.

Număr total cazuri la nivel național:

1. Nr. elevi confirmați în perioada 8-11 februarie: 244
2. Nr. clase cu activitate suspendată la data de 11 februarie : 171
3. Nr. angajați confirmați în perioada 8-11 februarie: 329

Subliniem încă o data că în sprijinul măsurilor de prevenire a răspândirii virusului Sars CoV-2, sunt de o importanță majoră triajul epidemiologic, menținerea copiilor simptomatici la domiciliu si anunțarea medicului de familie.”


Ce se întâmplă în cazul apariției unor cazuri de COVID în școală

Potrivit ordinului comun al miniștrilor Educației și Sănătății, suspendarea cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar/conexe se dispune în următoarele situații:
  • a) La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ preșcolar sau clasă de învățământ primar. În această situație se suspendă cursurile grupei sau clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă.
  • b) La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal se efectuează ancheta epidemiologică și testarea contacților acestuia. Conducerea unității de învățământ va decide în urma consultării DSP/DSPMB dacă se impune carantinarea celor care fac parte din aceeași clasă sau suspendarea cursurilor, după caz.
  • c) La apariţia a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal, se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă.
  • DSP/DSPMB va efectua ancheta epidemiologică, va stabili contacții direcți ai cazurilor confirmate și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune carantinarea celor care nu fac parte din clasa la care s-au suspendat cursurile, inclusiv a personalului didactic/nedidactic/auxiliar.
  • La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul unității de învățământ. Măsura suspendării este dispusă prin hotărârea comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă/Comitetului Municipiului Bucureşti, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.
  • În aceste situații procesul de învățământ continuă în sistem online.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9770 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    nue cam mult (Joi, 11 februarie 2021, 18:38)

    martel55 [utilizator]

    pentru 3-4 zile de scoala cu prezenta fizica? plus cati au mai fost infectati ce respectivii in scurta prezenta in clasa
    • +7 (11 voturi)    
      Da (Joi, 11 februarie 2021, 18:44)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Sa citam din filme, what could possibly go wrong?
    • -4 (16 voturi)    
      Nu-i mult in randul elevilor. (Joi, 11 februarie 2021, 18:50)

      Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Incidenta in astea 4 zile este de 0.087 miimi. Cam toate cazurile astea au fost "aduse" in scoli, deci putem considera ca pe ultimele 2 saptamani incidenta la scolari e undeva la 0.3 (elevi din 1000). Ceea ce e mult sub incidenta generala (cam de 5-6 ori mai mica).

      Intrebarea reala e ce se intampla cu aceste numere mai departe...
      • +17 (17 voturi)    
        corect (Joi, 11 februarie 2021, 19:12)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

        Intrebarea este cate testari a facut DSP-ul in scoli dupa ce 244 de elevi si 329 de profesori/angajati au fost descoperiti pozitivi?

        Un profesor intr-o zi, se intalneste cu peste 100 de elevi.

        Daca a mai infectat inca 2-3 colegi care se intalnesc si ei cu cate 100 de elevi pe zi .... ne dam seama de ce sunt importante anchetele DSP-ului si de ce in Franta urmeaza sa fie testati saptamanal toti elevii.

        Daca tot facem scoala ca in Franta de ce nu se testeaza ca in Franta?
        • +2 (2 voturi)    
          Scoala ca in Franta (Joi, 11 februarie 2021, 23:11)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          Ce scoala ca in Franta?

          La noi a a inceput marea cersetorie de cadouri de primavara pentru angajatii din invatamant! Cersetoria se practica prin grupuri de whatsapp si implica comitetul de parinti.

          Poate si directorii de scoala ar trebui sa stie ca aceasta cerseala pleaca de la: ideea ca directorii nu dau bani la profesori sa isi tina orele in online (gen s-a stricat laptopul, mouse-ul, n-am net).
      • +10 (10 voturi)    
        toate cazurile sunt aduse in scoli (Joi, 11 februarie 2021, 19:25)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

        intr-un fel sau altul.
      • +14 (14 voturi)    
        tare (Joi, 11 februarie 2021, 19:42)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

        cica cazurile au fost aduse in scoli. Pe bune?
        Pai nu e normal?sau cum credeai ca ajunge un virus in scoala? sau cum se imbolnavesc oamenii in general? transmit boala de la unu la altu, prietene...
        Probabil ca tu credeai ca SCOALA (ca si cladire) o sa imbolnaveasca copii :))


        Dar ce se intampla cand un copil ajunge acasa cu boala si isi imbolnaveste parintii, bunici... iar astia decedeaza?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu prea ai stat... (Joi, 11 februarie 2021, 22:12)

          Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

          Sa intelegi ce am scris de fapt. "Au fost aduse la scoala" inseamna ca probabil niciun caz din astea 244 nu a fost cu transmitere in scoala de la un elev la altul sau profesor - elev. ADICA fix atatia erau bolnavi si daca nu era scoala.

          Adica numarul asta e bun pentru control. Cum am scris si in mesajul initial, vedem ce se intampla mai departe. Daca peste 2-3 saptamani nu suntem departe de numarul asta, atunci e perfect. Ma tem ca n-o sa fie asa, dar... speranta moare ultima.
        • 0 (0 voturi)    
          exprimarea oficialului e de toata jena (Joi, 11 februarie 2021, 23:01)

          AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

          Dar vezi ce a vrut sa exprime, si eu asta inteleg:- cei depistati nu au luat cat au fost la scoala, erau deja infectati.
      • 0 (0 voturi)    
        mmm (Joi, 11 februarie 2021, 21:15)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

        Vezi ca incidenta aia raportata e cumulat pe 2 saptamani...
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-mi dau seama unde am gresit. (Joi, 11 februarie 2021, 22:13)

          Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Scrie jos niste calcule sa vad si eu ce am calculat gresit...
    • +8 (10 voturi)    
      Numai comandantul actiunii (Joi, 11 februarie 2021, 18:55)

      VOX. [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Stabileste daca e mult sau putin.
      • +2 (2 voturi)    
        Am inteles, sa traiti! (Joi, 11 februarie 2021, 20:53)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

        :)
    • +8 (12 voturi)    
      Au deschis SCOALA in plina PANDEMIE (Joi, 11 februarie 2021, 19:27)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      cand -sa inchis scoala erau 1500 de infectati pe zi

      s-a deschis la 2000 / zi. Care e logica? E doar politica pura. macar guvernantii sa nu se mai prefaca, sa spuna ca le pasa.
  • +13 (15 voturi)    
    si se vor multiplica pe fiecare caz... (Joi, 11 februarie 2021, 18:50)

    uman [utilizator]

    Evident fiecare caz va genera alte cateva cazuri...
    Realitatea, riscurile, lipsurile - sunt clare pt orice om normal la cap din tara asta... doar pt politruci nu...
    Puteau folosi acest semestru II pt a mai dota scolile, sa fie cu adevarat pregatite la toamna - pt educatie, pt siguranta, pt ceea ce inseamna o scoala adevarata, nu ceea ce avem noi - in cel mai fericit caz dotari la nivelul anllor 90...
    Politrucii platesc si ei fondul clasei?
    • +12 (12 voturi)    
      Arafat zicea ca copii duc boala acasa la bunici (Joi, 11 februarie 2021, 19:28)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui uman

      astazi bunicii NU sunt vaccinati, ca la noi se vaccineaza tinerii din politisi si alti esentiali prima data

      deci ce s-a schimbat de s-au deschis scolile? Nimic
  • +11 (13 voturi)    
    He he... (Joi, 11 februarie 2021, 18:53)

    Nyk1 [utilizator]

    Era clar pentru toată lumea care are 2 neuroni sau mai mulți că așa se va întâmpla. S-a încercat același lucru în septembrie, cu aceleași rezultate. Sper că măcar va duce la remanierea lui Câmpeanu!

    Avem nevoie nu de un dinozaur care o știe doar pe a lui, ci de un ministru tânăr, specialist în tot ceea ce înseamnă predare și evaluare online!
    • +8 (10 voturi)    
      sa raspunda penal, nu doar demisia (Joi, 11 februarie 2021, 18:59)

      uman [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Politrucii sa raspunda penal pt cazurile in care oamenii au de suferit din cauza deciziilor tampite pe care le iau cu ingamfare, cu aroganta.
      • +3 (5 voturi)    
        Da, ai dreptate! (Joi, 11 februarie 2021, 19:22)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui uman

        Subscriu!
    • +10 (12 voturi)    
      ba (Joi, 11 februarie 2021, 19:01)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      in septembrie erau mai stricte regulile, cu mai putini elevi in clase si posibilitati de aerisire find totusi cald...acum va fi probabil mai rau, dar mergem inainte...apropo, ce inseamna focar pentru ministru , de la cate sute in sus isi scrie demisia?
    • +8 (10 voturi)    
      ... (Joi, 11 februarie 2021, 19:03)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Acum e pe repede-inainte , ca in toamna erau doar 1/2 la scoala, mai stateau cu geamurile deschise ca era relativ cald, faceau sportul afara.
  • +10 (12 voturi)    
    ... (Joi, 11 februarie 2021, 18:55)

    tirolez [utilizator]

    Ce prosteala, conteaza ca sunt 1/nspe mii, copiii aia stau izolati? Au familii, merg cu transportul in comun. Un copil din asta daca umbla 2 zile liber pozitiv fiind face ravagii.
    Nu mai zic ca scoala nici n-a inceput bine.
  • +3 (5 voturi)    
    Cât de rapid apar simptomele? (Joi, 11 februarie 2021, 18:57)

    ty [utilizator]

    OMS susține că simptomele de COVID-19 apar, în medie, la 5-6 zile după infectare
    Conform cercetării, doar 5% dintre pacienți prezintă simptome la două zile de la expunere, jumătate le dezvoltă într-o perioadă de cinci zile, iar 90% le dezvoltă în interiorul termenului de 14 zile. Dar perioada medie între infectare și apariația simptomelor crește la 7-8 zile, iar între 5 și 10% dintre pacienți ar dezvolta simptome între 15 și 26 de zile.
    https://mindcraftstories.ro/coronavirus/ce-am-invatat-pana-acum-despre-simptomele-covid-19/
  • +10 (10 voturi)    
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Joi, 11 februarie 2021, 19:14)

    Paul_ [utilizator]

    "... aceste probleme apar "tocmai din cauza unei anumite lipse de responsabilitate" din partea părinţilor, care ar trebui să fie "un pic" mai atenți atunci când își trimit copiii în colectivitate."

    Poate ii explica cineva domnului ministru ca 80% dintre cazuri sunt asimptomatice.
    • +10 (10 voturi)    
      stie ,stie (Joi, 11 februarie 2021, 19:26)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      da ' tre' sa arunce vina in alta parte.
  • +4 (4 voturi)    
    zece negri covidei (Joi, 11 februarie 2021, 20:14)

    vulpoiul rosu [utilizator]

    iata cum covideii se inmultesc la greu, prin scoli, prin malluri, prin salile de jocuri, prin parcuri, aiurea. acesta este doar inceputul. este de ajuns ca un covidel infectat cu covid-19 sa ia si noua tulpina de corona numita kent, ca atunci va incepe dezastrul. atunci se va naste un nou nout virus cu noi propietati, astfel incat toate vaccinurile create pana acum vor fi vax albina. sa nu uitam ca distractia asta cu scoala sigura, ca toata lumea este sigura, noi o vom plati.
  • -3 (9 voturi)    
    au fost infirmați negativ (Joi, 11 februarie 2021, 20:29)

    di livio [utilizator]

    copiii aduc covrigu ucigaș la școală, nu știu de unde l-or fi luat, de la bunici probabil...mister abisal, copiii au covrig și școlile e-nchise ele, sigur l-au luat de la părinți și bunici...care părinți și bunici, în mod absolut ciudat, n-au fost uciși de covrigu ucigaș...au avut dăcît roșu-n grumaz, precum Sf. Andreea
    • +1 (1 vot)    
      Stai absolut linistit (Joi, 11 februarie 2021, 22:43)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      Coerenta este o boala insa tu nu ai cum nici sa o iei, nici sa o transmiti mai departe. Esti imun.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by