Fără călătorii gratuite cu trenul pentru studenți. Președintele ANOSR: „Nu există justificare, impactul bugetar este redus. Ne gândim la acțiuni de protest”

de Iulia Roșca     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2021, 14:13 Actualitate | Educatie


studenti
Foto: Wikimedia
Premierul Florin Cîțu intenționează să reducă subvenția pentru transportul studenților, care nu vor mai beneficia de transport gratuit cu trenul, au declarat luni surse din PNL pentru HotNews.ro. Președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România a declarat pentru HotNews.ro că măsura nu este justificată și că îndeamnă toți studenții să trimită mail-uri către premier în care să își exprime opoziția.

Potrivit surselor HotNews.ro, ar urma să se revină la situația din 2016.

Mai exact, până la hotărârea de guvern dată de guvernul PSD condus la acea vreme de Sorin Grindeanu în 31 ianuarie 2017 - aceeași zi cu celebra OUG 13 -, studenții au beneficiat de reducere de 50% pentru călătoriile cu trenul în limita a 24 de călătorii pe an, pe baza unor cupoane speciale și a legitimației.

„Aparent vorbim de o obsesie a domnului premier Cîțu care și în anii anteriori spunea ca ar trebui desființată această facilitate, deși în 2017 senatorul Florin Cîțu spunea că impactul bugetar este unul redus. Ne punem întrebarea ce s-a întâmplat de s-a răzgândit”, a declarat pentru HotNews.ro președintele ANOSR, Horia Onița.

Potrivit lui Onița, impactul ar fi de „215 milioane lei prognozati pentru 2021 care ar reprezenta 0,01% din PIB”.

„A fost o politică de tip win-win. CFR primește subventie care permite creșterea capacității investiționale. Pentru studenți este o facilitate evident foarte buă, promovând creștera mobilitatii, pentru creșterea echității în sistem. Nu există niciun argument care să justifice poziția schimbată. În continuare măsura prezintă avantaje pentru studenți și pentru CFR Călători”, a precizat Onița.

Potrivit acestuia, era un avantaj mai ales pentru studenții care fac naveta.

„Vom solicita studentilor din țară să trimită adrese către mailul lui Florin Cîțu pentru a arăta opoziția la această decizie, dacă se va continua (cu această propunere - n.r.) ne gândim și la acțiuni de protest”, a declarat acesta.

UPDATE Ce spun organizațiile studenților - comunicatul ANOSR

„Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) critică ferm poziția Prim-ministrului Florin Cîțu de a discuta limitarea transportului gratuit al studenților și solicită Guvernului încetarea imediată a acestor demersuri. Deși domnul prim-ministru și echipa sa nu și-au găsit timp de la învestirea Guvernului să discute problemele și prioritățile studenților, acesta își continuă preocupările avute în ultimii ani de a elimina această facilitate pentru studenți.

Dreptul de a călători gratuit cu trenul, la clasa a II-a, a intrat în vigoare la 1 februarie 2017 și de acesta beneficiază toți studenții înmatriculați la o formă de învățământ cu frecvență într-o instituție de învățământ superior acreditată, indiferent de distanță și numărul de călătorii.

Aceasta reprezintă o măsură importantă pentru creșterea echității în învățământul superior, facilitând accesul și finalizarea studiilor studenților din medii socio-economice defavorizate. Măsura crește mobilitatea studenților, atât pentru participarea la schimburile de experiență, cât și pentru participarea la diverse manifestări artistice, culturale, sportive sau științifice, organizate în diferite centre universitare. În același timp, aceasta are un impact pozitiv asupra mediului, facilitând politicile de promovare a acestui mijloc de transport, și, nu în ultimul rând, a fost corelat cu creșterea participării studenților la vot, conform unui studiu al Academiei Române.

Totodată, asemenea măsuri de sprijin ale studenților există și la nivelul altor țări europene, cum ar fi Luxemburg sau Slovacia, care au acordat gratuitate studenților la transportul feroviar, măsură ce a susținut creșterea calității vieții studenților.(...)

Trebuie să luăm în calcul că problemele financiare ale studenților nu sunt deloc neglijabile. Conform Raportului Eurostudent VI, 38% dintre studenții români (media UE=29%) au probleme financiare moderate, cu mult peste media europeană. În același context, România are un număr mare de persoane care trăiesc în risc de sărăcie sau excludere socială – un român din trei este încă în pericol de sărăcie și excludere socială.

Conform datelor primite de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu privire la numărul de călătorii și impactul bugetar al acestei măsuri, constatăm că impactul bugetar este unul redus, așa cum declara și prim-ministrul Cîțu, în valoare de 214.500.588 lei, reprezentând 0,0189% din Produsul Intern Brut prognozat pentru anul 2021. Deși domnul prim-ministru Cîțu declara în 2018 faptul că deficitul CFR Călători ar fi cauzat de subvenția pentru studenți, adevărul este că subvenția nu doar că nu reprezintă o cheltuială pentru CFR Călători, ci este o măsură care reduce acest deficit. ”






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


41240 vizualizari

  • +15 (41 voturi)    
    eu zic sa va plangeti la Dragnea :))) (Luni, 8 februarie 2021, 14:17)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    erati jmekeri, veneati la proteste cu bilete de la Dragnea.
    acu o sa mergeti la mare pe banii vostri!
  • +32 (44 voturi)    
    ce echitate in sistem? (Luni, 8 februarie 2021, 14:18)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    nu aveai loc sa mergi cu trenul din cauza alora care mergeau gratis si asta vorbeste despre echitate?
    lipsa ce bun simt
    • +2 (4 voturi)    
      Săracii studenti! (Luni, 8 februarie 2021, 22:57)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      Plecau joi din Bucuresti.
      Veneau marțea de acasa!
      Si plecau iar joi.
      Si ce mai învățau!
      La Spiru!
      Fabrica de cartoane!
  • +23 (33 voturi)    
    ///// (Luni, 8 februarie 2021, 14:19)

    GemstonePig [utilizator]

    Vedeti bai saracilor cum judeca un om modern care nu este inchistat si legat de ceva meschin cum sunt banii ?! ce-s 215 milioane de lei? nici nu te apleci sa-i ridici de pe strada
  • +34 (38 voturi)    
    ... (Luni, 8 februarie 2021, 14:21)

    tirolez [utilizator]

    bravo, in sfarsit. Nu mai zic ca nu era nici limita de varsta, inainte de 2016 fiind 26 de ani.
    Fara numar, fara numar, gratis, pe orice directie.
    Macar sa limiteze la un procent din numarul locurilor/garnitura sau un numar limitat de calatorii anual, era nesimtire la adresa celorlalti calatori.
    • -1 (9 voturi)    
      Trebuiau educati elevi si studentii ca si bugetari (Luni, 8 februarie 2021, 17:08)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      si pensionarii sa stea cu mana intinsa la partid. La partidul pentru care specialii erau mai importanti decat toti restul . . .
  • +34 (38 voturi)    
    Exista justificare ptr ceva gratis si nelimitat? (Luni, 8 februarie 2021, 14:26)

    CezarN [utilizator]

    Asa, umplem bugetul numai cu pomeni de genul acesta, cu impact bugetar "nesemnificativ".

    Daa, studentii zic ca aceasta gratuitate este buna pentru CFR, bugetarii ca tichetele de vacanta sunt bune pentru HoReCa, etc
    Orice gratuitate este buna pentru cei care beneficiaza de pe urma ei, normal. Problema este cine plateste?
    In plus, nimeni nu a spus ca ELIMINA aceasta gratuitate, ci doar ca va fi plafonata la un numar de calatorii.
    • 0 (0 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:15)

      Sah [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Da, exista. Intreaba-i pe IT-isti, pe ziaristi, etc...
  • +13 (21 voturi)    
    protest pentru ce bre? (Luni, 8 februarie 2021, 14:35)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    vi s-a dat ceva si apoi vi s-a luat. Cine va da poate sa va ia inapoi ce v-a dat. Ce-i asa greu? Duceti-va la CEDO la Greenpeace la Oxfam vedeti ce zic aia.
  • +21 (27 voturi)    
    Este pandemie (Luni, 8 februarie 2021, 14:39)

    MAGArusul [utilizator]

    1. Studentii care vin fizic la ore pot avea o gratuitate pentru a veni si pleca pentru saptamana de lucru. Daca insa scoala se face online, nu stiu unde anume ar calatori.

    2. Studentii nu sunt categorie de risc deci nu vor putea fi vaccinati urgent. De raspandit boala insa o pot face. Pentru ce anume este nevoie de calatorii gratuite daca oricum nu merg nicaieri tocmai pentru a nu aglomera sistemele de transport in comun?!?
  • +3 (15 voturi)    
    Sa nu se grabeasca studentii cu protestele pt ca (Luni, 8 februarie 2021, 14:41)

    Susufler0 [utilizator]

    Guvernul va lua masuri de subventionare corespunzatoare a nasilor cu un anumit spor salarial care sa ii determine pe acestia sa ii lase in pace pe studenti atunci cand isi intersecteaza vietile pe acelasi tren cu ei !

    PS. Deci...
  • -4 (22 voturi)    
    sa se (Luni, 8 februarie 2021, 14:49)

    costelo999 [utilizator]

    elimine orice pomana suntem de dreapta-stinga deci fara pomeni, asa va trebuie daca ati muscat mina care v-a dat pomana bilete gratis, acu pupati mina de dreapta-stinga rezistaca sa va mearga bine, fara vaucere si bilete gratis, la munca, si aitisti sa fie impozitati, fara discriminare spre un viitor mare.
  • +26 (28 voturi)    
    Spor la proteste (Luni, 8 februarie 2021, 14:53)

    middle_brick [utilizator]

    Mergeți la studii în UK și vedeți acolo dacă studenții au vreo reducere la tren! Romania tara pomanagiilor, CFR-ul cu doua vagoane cu care studentu merge dimineața la mare/munte și se întoarce seara în aceiași zi ca e gratis!
  • +22 (24 voturi)    
    Rezonabil (Luni, 8 februarie 2021, 14:58)

    mihai53 [utilizator]

    Consider rezonabila subventionarea a 24 de calatorii cu 50 % . Nu plimbari saptamanale la mare si la Brasov .
  • +21 (25 voturi)    
    Eu stiam ca studentii trebuie sa invete (Luni, 8 februarie 2021, 15:02)

    Idealistu [utilizator]

    Nu sa se plimbe cu trenul gratis. Am ajuns o tara de cersetori. Cine produce acesti bani, mai ales in perioada de criza ?
  • +6 (12 voturi)    
    de fapt (Luni, 8 februarie 2021, 15:20)

    feroviarul123 [utilizator]

    "CFR primește subvenție care permite creșterea capacității investiționale. " Asta este problema ca CFR nu a primit acești bani. De ce nu s-au dat reduceri și la privați ? Pentru ca aia nu accepta moca decat când e vorba de ei. ca si ei primesc subvenții de la stat chiar mai mari decât CFR.
  • +11 (15 voturi)    
    da da da (Luni, 8 februarie 2021, 15:27)

    Adry@n [utilizator]

    Pai cresterea la pensii si salarii e doar atat din pib..., impactu pentru gratuitati doar atat din pib... pentru biserci si alte culte doar atat din pib...; pe bune, cine stie cate or mai fi?
    Aduna toate astea si rezulta procente semnive. Intr-un an pandemic vrem sa ne plimbam cu trenu moca.
    Cred ca aceste gratuitati trebuiesc date pentru bursieri. Da trata plimba-te 20 de drumuri oriunde vrei pentru ca meriti.
    Ca sa ne permitem gratuitati tre intai SA NE PERMITEM! Ori cand esti cu deficit mai mare de 3% an de an nu prea dai semne ca iti permiti mocangeala.
    Stii cand castigi salariul si nu iti ajung banii lunar, sa traiesti par e aroganta sa faci cheltuieli suplimentare. Adica nu ai cum in viata de zi cu zi, dar statul vezi doamne poate pentru ca rostogoleste datorii pe spatele altora.
    Tu nu poti sa te duci la banca cu copilu de 2 ani si sa spui da-mi bani ca iti plateste fimiu cand s-o angaja, nu? asa ca de unde naibi vine dorinta asta de a face impumuturi pe spatele copiilor?
  • +9 (13 voturi)    
    pe bune? (Luni, 8 februarie 2021, 15:39)

    Adry@n [utilizator]

    "A fost o politică de tip win-win. CFR primește subventie care permite creșterea capacității investiționale."
    Pai nu mai bine vedem cat papa CFR fara sa ascundem mizeria sub pres?
    Tot ce face statu roman si institutiile astea e sa tina in viata niste structuri care fac gaura la bugetul national, sau local...
    Imi amintesc cum acum cativa ani mi-am refacut buletinul (expirand) si am platit taxa de timbru (adica o taxa sa tina posta romana in viata, ca nu stiu ce treaba are posta cu buletinu), la posta. Dupa care ma duc la taxe si impozite locale si imi zice nu aici tot la posta (fiecare sector face cum vrea el), si am platit taxa pentru buletin tot la posta. pierdut ore intregi ca la posta romana nu trimiti corespondenta/pachete, si-a pierdut de mult semnificatia de posta, acolo sunt oameni care platesc taxe sau isi iau pensiile si asa mai departe.
    Si uite asa posta romana isi face bugetul de moarte clinica an de an din orice alte servicii mai putin cele pentru care a fost inventata. Nu ar fi nici o problema daca erau servicii la liber, doar ca sunt impuse. Vrei buletin ia si marca banu la posta, vrei timbre fiscale marca banu.
  • +6 (16 voturi)    
    Masuri de 2 bani,diversiuni pentru prosti (Luni, 8 februarie 2021, 15:40)

    floriniulian [utilizator]

    In veci nu au cum sa compenseze 20 de miliarde de euro deficit la buget,bani imprumutati pentru a plati statul securisto mafiot cu salarii colosale si pensii la 40 de ani speciale/serviciu.

    Acolo trebuie recuperati acesti bani dati degeaba.

    Mai dureaza 2 -3 ani cu subventionarea securistilor din imprumuturi externe iar apoi vom face 200 miliarde datorie externa =FALIMENT DE TARA

    Vine FMI-ul si tot tacamul.Va fi JALE pentru ca aceste marionete de la guvernare nu vor sa faca reforma reala.
  • +2 (18 voturi)    
    despre catei (Luni, 8 februarie 2021, 15:48)

    EdyT [utilizator]

    Oare s-or fi gandit guvernantii, in loc sa taie de la studenti sa taie din diurnele lor, din cotele lor de combustibil sau poate din banii pe care primesc senatorii si deputatii ptr birourile locale?
    • +9 (11 voturi)    
      LOL (Luni, 8 februarie 2021, 17:56)

      c2 [utilizator] i-a raspuns lui EdyT

      Ei zic ca vor sa taie calatoriile pe tren GRATIS si NELIMITATE ale studentilor

      In schimb studentii vor avea reduceri (la 50%) pentru un numar limitat de calatorii... ceea ce este un lucru absolut rezonabil!

      Daca ar fi dupa mine as taia complet gratuitatea/reducerea la tren si as baga banii aia in burse de merit (pentru studentii de top 10% per universitate) si burse sociale (pentru studentii din familii nevoiase)

      Si da, mai sunt multe alte chestii care trebuie taiate, limitate, plafonate - incepand cu pensiile speciale si pensionarea sub 55 ani.
  • -11 (17 voturi)    
    Haida de! (Luni, 8 februarie 2021, 16:05)

    PacaLescu [utilizator]

    Aici numai comenturi de comunisti de generatie noua! Oricum, voua v-a placut reducerea la transport cand erati stundenti, nu? Adica la cei care au o facultate, ca ceilalti nu ar avea de ce sa comneteze!
    • +7 (11 voturi)    
      tare (Luni, 8 februarie 2021, 18:49)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui PacaLescu

      Pretenas, eu trebuia sa ma duc cu carnetul stampilat ca sa obtin transport in bucuresti. Iar calatoriile la nivel national nu erau gratuite!
      Dar din ce am vazut eu toata tara poate sa devina studenta azi, cica se intra fara admitere la cam toate facultatile. Eu ma bateam cu alte mii de persoane pe admitere.
      In afara de asta nu e concurential. ori las transportu gratuit pe toate mijloacele ori nu il lasi. Cum adica sa fac 3 ore cu trenu pana la pitesti si e moca desi costa binisor, in timp ce cu autocarul ajungi intr-o ora si costa mai putin... pare ca cineva incurajaza nonproductivitatea.
      De aia spun astia ca in vest roductivitatea este de 2 ori mai mare. Nu ca fermieru roman nu produce, ci produce cu mijloace invechite cu de doua ori mai mult efort.
      Acelas lucru e in toate domeniile. Cer astia salarii ca in Vest dar in spitale mori cu zile, la scoala testele PISA arata 40% analfabeti functionali, ultima tara din europa la educatie, transport ultima tara din UE, dar vrem salarii ca afara si mocangeala ca in ... nu stiu ca unde ca in vest nu gasesti asa ceva.
  • +4 (8 voturi)    
    Daaaaa, "da-mi 1000 de lei ca sa te imbogatesti!" (Luni, 8 februarie 2021, 16:32)

    newlook [utilizator]

    [Gratuitatea absoluta] "era o subventie mascata pentru CFR Calatori "....

    ------------------------------------------

    Daaaaa, "da-mi 1000 de lei ca sa te imbogatesti!"
  • +12 (18 voturi)    
    . (Luni, 8 februarie 2021, 16:45)

    Elfu [utilizator]

    cu riscul de a fi injurat acordarea de gratuitati nelimitate a fost doar o manevra electorala fara legatura cu viata de student (cea legata de formarea profesionala)

    2 drumuri gratuite dus intors pana acasa pe luna sunt mai mult decat suficiente...

    gratuitatea nu este un drept
    • +2 (8 voturi)    
      evident (Luni, 8 februarie 2021, 18:53)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Puscariasu s-a uitat la toate grupele de varsta si a dat pe toate fronturile.
      Se laudau cu crestere economica si aveau deficitul mai mare anual, cum naibi te lauzi ca ai venuturi mai mari si te imprumuti. Asta fara sa faci investitii...
      Iar fat frumos, zis si par balai, a golit fondu de rezerva a facut imprumuturi pe 30 de ani.
      Te intrebi cine plateste cand tot mai multi pleaca in vest, or sa ramana o mana de oameni cu datoriile idiotilor.
      • -1 (9 voturi)    
        Impotriva minciunii (Luni, 8 februarie 2021, 21:46)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Cat o mai tineti pe-aici cu minciuna asta gogonata? Guv. Orban a IMPRUMUTAT INTR-UN AN CAT Guv. PSD in 3 ( trei). Sau inca n-ai aflat ca 3 >1. De TREI ORI ?
  • +6 (14 voturi)    
    Jos din tren, dacă n-ai tichet cumpărat! (Luni, 8 februarie 2021, 16:53)

    EllenaS [utilizator]

    Asta cu gratuitatea studenților pe tren a fost cea mai proastă măsură luată de guvernarea PSD-istă! Au crezut că-i câștigă pe studenți, dar, nesimțiții, nu au apreciat efortul făcut de ceilalți cetățeni ai țării pentru a le susține lor gratuitatea! Erau șmecheri! Sugeau la două ”mă-ta”, cum spun maghiarii! Hai, dați-vă jos din tren, cumpărați-vă tichet de călătorie, dacă vreți plimbare cu trenul și nu mai beneficiați voi de facilități nemeritate și nesustenabile!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu salariile, ci numarul lor este problema (Luni, 8 februarie 2021, 21:59)

    CezarN [utilizator]

    Cum este gresit sa cresti salariile la pausal, fara niciun criteriu de performanta, lenesi, pilosi si capabili de-a valma, tot la fel de gresit este si micsorarea salariilor pe aceeasi lipsa de criterii, Ca solutie de urgenta, merge, insa pe termen lung ar trebui politici care sa stimuleze si sa lege cresterile salariale de performanta si productivitate.
  • -1 (5 voturi)    
    Poate cu ocazia asta (Luni, 8 februarie 2021, 23:12)

    Zummm [utilizator]

    O sa mai se gandeasca si stundetii cu cine voteaza ;)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by