​30 de ani după. Ce înseamnă un popor needucat? Răspunsurile a cinci miniștri ai Educației de după `90 încoace

de Andreea Ofițeru     HotNews.ro
Joi, 2 ianuarie 2020, 8:40 Actualitate | Educatie


5 miniștri ai Educației
Foto: Hotnews
​Școli care se prăbușesc, toalete în fundul curții, lipsa finanțării, manuale pline de greșeli, profesori nepregătiți, elevi analfabeți funcțional, doctorate plagiate - aceasta este o parte a tabloului școlii românești la 30 de ani de la Revoluție. Într-o altă imagine a învățământului sunt olimpicii care câștigă an de an medalii la concursurile internaționale. Educația este unul dintre domeniile cu cele mai multe schimbări, ”un experiment” cu milioane de copii, dintre care unii aleg să plece să-și continue studiile la universități din străinătate.

Primele schimbări aduse Educației au fost în 1990, când s-a decis desființarea examenului de treaptă din clasa a X-a și s-au reînființat școlile pentru cultele religiose. Însă, cele mai multe modificări le-au adus cele două legi din 1995, respectiv din 2011. Legea din 1995 a modificat examenele naționale și mărit taxele pe care ar fi trebuit să le plătească studenții, ceea ce a dus la cea mai mare grevă studențească din România. Legea 84/1995 a fost apoi modificată de 61 de ori, iar în 1999 a fost adoptată o nouă lege care a adus noi schimbări la admiterea la liceu prin metodologia care se elabora de către Ministerul Educației la începutul anului școlar.

O altă schimbare majoră a sistemului de educație a avut loc în 2011, când a fost adoptată o nouă lege a Educației, după care funcționează și astăzi învățământul. Legea ”Funeriu”, cum este denumită, a adus clasa pregătiroare, schimbarea examenelor naționale, camere video în sălile de examen, modificări în privința pregătirii profesorilor. Însă, legea din 2011 a fost schimbată de cel puțin 88 de acte normative și nu se mai recunoaște forma inițială.

Până acum, educația din România a avut 28 de miniștri, dintre care unii cu mai mult de un mandat. Fiecare dintre acești miniștri a venit cu schimbările sale. HotNews.ro a intervievat cinci dintre miniștrii Educației - Daniel Funeriu, Mircea Miclea, Ecaterina Andronescu, Sorin Cîmpeanu și Mircea Dumitru - cu privire la starea actuală a educației, la probleme și la măsurile care ar trebui luate pentru a avea o educație de calitate. Niciunul dintre cei 5 foști miniștri nu este mulțumit de cum arată educația astăzi. Formarea profesorilor, lipsa finanțării și a viziunii sunt trei dintre problemele identificate de către ei.

HotNews.ro: Cum arată educația la 30 de ani de la Revoluție în opinia dumneavoastră? ( pe scurt)

Daniel Funeriu: Fotografia reală e dată de rezultatele la testele PISA, nu de ochii mei, care pot fi subiectivi. Arată ca o uzină chimică cu ţevi ruginite din care se scurg reactivii scumpi (inteligenţa copiilor), operată de muncitori (profesori) majoritar slabi şi care consumă prea multă energie şi reactivi scumpi (bani din impozite) pentru a produce material care se vinde ieftin (tineri slab pregătiţi). Doar arareori, când, întâmplător, sunt în tură suficienţi muncitori (profesori) buni ies produse de calitate, bune de pus în vitrină.



Muncitorii proşti ai acestei uzine sunt apăraţi de sindicate violente şi vocale, cei buni marginalizaţi, iar când vine vreunul care ştie cum să repună totul pe picioare e bătut măr de artizanii falimentului: cei care câştigă bani grei din vinderea terenurilor şi decuparea uzinei pentru fier vechi. Totul în aplauzele vecinilor care sunt intoxicaţi de fumul uzinei, dar cu care s-au obişnuit, şi al muncitorilor de slabă calitate apăraţi de sindicat.

Mircea Miclea: Ar fi câteva dimensiuni care ar trebui scoase în evidență. Întâi, aș spune că, din păcate, sunt tot mai puțini elevi în sistemul de educație, ceea ce înseamnă că demografia este în cădere liberă, ceea ce nu este deloc bine pentru un sistem educațional. În al doilea rând, calitatea prestației didactice este adesea mai slabă decât înainte, adică predăm din ce în ce mai prost la din ce în ce mai puțini copii. În al treilea rând este o subfinanțare cronică. În al patrulea rând, există anumite compatibilități de structură între învățământul nostru și cel dinafară, dar mai puțin compatibilități de calitate. De exemplu, învățământul nostru s-a compatibilizat cu cel european prin ciclurile de studiu – licență,masterat, doctorat, din păcate calitatea mai ales a masteratului și a doctoratului este mai slabă decât în străinătate.

Ecaterina Andronescu: Este mult mai polarizat sistemul de învățământ astăzi, adică la un pol se grupează școlile care fac performanță și cu care putem intra în orice competiție, la polul celălalt sunt școlile unde perfomanța este nemulțumitoare.

Sorin Cîmpeanu: Educația arată a fi derutată între reglementări care nu sunt întotdeauna coerente, între interesele principalilor actori din sistemul de educație, între specificul național și deschiderea către internațional, între promovarea elitelor și sustinerea unui acces echitabil la educatie. Din fericire, avem încă elite - este vorba și de profesori, și de elevi, și de studenți, dar problema rămâne ridicarea nivelului mediu. Există soluții, dar acestea necesită, așa cum spuneam, viziune, competență și coerentă.

Mircea Dumitru: Într-o continuă căutare de sine, o continuă criză de dezvoltare și de tranziție. După acești 30 de ani post-decembriști, noi încă nu știm care este drumul pe care îl construim pentru această națiune, pentru acest popor, prin educație.

HotNews.ro: Care este cea mai mare problema a sistemului de educație?

Daniel Funeriu: Calitatea profesorilor, că nu ministrul predă la clasă. Dar e ca şi cum m-aţi întreba de ce FC Avântul Prăbuşirea pierde cu Barcelona… Răspunsul simplu este: pentru că jucătorii, deci profesorii, sunt slabi. Dar asta este o consecinţă a prostiilor făcute de-a lungul timpului pentru bani şi putere. Prostii făcute de către oamenii din cei trei centri de putere informală din sistem: sindicatele cvasi-mafiotizate, rectorii politizaţi şi clasa politică hrănită din banii extraşi din sistem prin şpăgi, fabrici de diplome şi pile. Ce vedem azi cu scandalul de la Spiru (departe de a fi unic!) e ilustrativ. Avertizez asupra unui posibil nou pericol: numărul uriaș de ONGuri de apartament care sub aparența unor bune intenții toacă milioane de Euro din bani europeni intervenind în școli fără niciun fel de coordonare sau monitorizare.

Mircea Miclea: Cea mai mare problemă este subfinanțarea cronică a sistemului de educație și impredictibilitatea finanțării. Adică nu numai că s-au dat mereu puțini bani, iar acum în ultimul an s-au dat cei mai puțini bani din PIB de până acum – 2,7% din PIB, și constat că și proiectul de buget pe 2020 merge pe exact aceeași finanțare, ceea ce este absolut catastrofal. Deci, nu numai că este o subfinanțare cronică, dar este și impredictibilă. Adică nu știi când îți vor veni banii și când nu îți vin banii. Se vede lucrul acesta mai ales în cercetare. Sunt ani în care se fac competiții de granturi de cercetare, după care urmează ani întregi în care nu se fac. Nu poți angaja niciun cercetător de valoare într-un climat în care nu ești sigur că tu mai poți să-i dai bani peste o lună sau anul viitor.

Ecaterina Andronescu: Nu știu dacă pot să spun cea mai mare problemă, dar pot să menționez câteva din probleme: formarea profesorilor, altă generație cu alte așteptări în băncile noastre și este necesară o adecvare a învățământului nostru la aceste generații, digitalizarea care este de natură să compatibilizeze școala cu așteptările generației noi după părerea mea, și nu în ultimul rând formarea profesorilor și relația cu părinții pentru a-i implica în viața celui care este școlit.

Sorin Cîmpeanu: Probleme în sistemul de educație sunt multiple, dar cea mai importantă consider că este lipsa de coerență a sistemului în ansamblul lui.

Mircea Dumitru: Ar fi mai multe, și aș menționa, într-o ordine aleatorie, lipsa unei viziuni naționale privitoare la formarea profesorilor, lipsa investițiilor serioase în infrastructură, apoi dificultatea de a stabiliza un plan curricular care să fie suficient de predictibil și vizionar.

HotNews.ro: De ce nu s-a rezolvat această problemă? Din lipsă de curaj sau a fost interesul ca lucrurile să rămână la fel?

Daniel Funeriu: Pentru că mai toţi miniştrii au venit în minister cu clica lor, cu gașca lor de interese ilegitime, și nu, aşa cum greşit se spune, cu reforma lor. Odată ajunşi acolo unica lor realizare a fost, asemeni lăcustelor, să prăduiască resursele şi să înşurubeze prietenii pe funcţii. Cu un adevărat plan de modernizare coerentă au venit doar doi miniştri, Miclea şi cu mine (pe baza propunerilor de modernizare făcute de Comisia Prezidenţială condusă de Miclea cu Daniel David şi cu mine ca vicepreşedinţi, dar și alți membri de mare calibru: Lazăr Vlăsceanu, Dragoș Ciuparu, Răzvan Florian ș.a.). Găsiţi toată documentaţia respectivă aici. Rezultatul a fost Legea 1, lăudată de Comisia Europeană (aici) dar demolată prin peste 70 de OUG-uri de guvernele PSD care au urmat. Legea originară a produs efecte : între 2009 şi 2012 România a avut cel mai mare salt la testele PISA din UE.

Mircea Miclea: Nu cred că a fost un interes. Ar trebui să punem pe seama celor care au decis mult mai multă minte decât au ei de fapt. Cred că partidele din România suferă de miopie electorală, adică sunt interesate doar de acele măsuri care produc efecte pentru următorul ciclu electoral. Educația este un sistem în care efectele se văd în următorii 5-10 ani. Deci nu va aduce mai multe voturi la următoarele alegeri. Așadar, deși declară educația ca fiind o prioritate națională, partidele, indiferent de culoarea lor, neglijează educația pentru că nu le aduce voturi la următoarele alegeri.

Ecaterina Andronescu: Nu cred că vreun ministru ar fi putut să fie vreodată lipsit de interes. Dar formarea profesorilor- avem acum un proiect acum de 50 de milioane de euro care asta face- intră în formare cica 50.000 de profesori, deci nu se poate spune că nu s-a făcut nimic. Administrarea digitală a învățământului este un proiect care presupune realizarea unei platforme digitale, dar în egală măsură și administrarea învățământului digitalizată, pentru că ai nevoie de informație ca să poți să-și formulezi o decizie argumentată. Acestea sunt proiecte în derulare. Și ceea ce cred eu că trebuie făcut, și acest lucru aș intenționa să-l fac, un proiect în care să fie cuprinși și sociologi și psihopedagogi care să pună în evidență așteptările acestei generații, ea nu mai seamănă deloc cu generațiile din școală de acum 10 ani sau de acum 15 ani. Eu cred că reforma sau restructurarea care trebuie să se producă, după obținerea acestor informații de la sociologi și psihopedagogi, este să încercăm să compatibilizăm conținutul procesului de învățământ cu așteptările acestei generații.

Sorin Cîmpeanu: Eu nu cred că a fost un interes ca lucrurile să rămână așa. A fost însă o privilegiere a unor interese conjuncturale în detrimentul unui interes vizionar și coerent. Un singur ministru nu poate asigura coerența, pentru că numărul miniștrilor educației din ultimii 30 de ani a fost inadminisbil de mare. Fiecare ministru care vine poate să aducă, cel puțin teoretic, un plus de competență, însă el nu va aduce un plus de coerență, pentru că vine cu idei mai mult sau mai puțin diferite de cele ale predecesorului. Fiecare ministru a inițiat măsuri mai mult sau mai puțin adecvate obiectivelor recunoscute si asumate, dar niciunul dintre miniștrii educației nu a avut la dispoziție suficient timp pentru a duce la bun sfârșit măsurile inițiate. Cea mai mare parte a miniștrilor educației au încercat cu bună intenție, cu bună credință și cu competență, atât cât a avut fiecare, să facă lucruri în interesul sistemului de învățământ. Din păcate, schimbările mult prea dese, la intervale mult prea scurte, nu au permis niciunui ministru al Educației să-și impuna pana la capăt un plan vizionar, integrat și coerent, în cazul în care a existat așa ceva. În educație niciodată și niciunde nu se vor putea obține rezultate vizibile pe termen scurt, ci doar peste un ciclu complet, adică cel puțin 8-12 ani. Tocmai din aceasta cauza este nevoie de coerență, alături de competență și viziune.

Mircea Dumitru: Cred că este, mai degrabă, o lipsă de viziune, de imaginație în dezvoltarea instituțională. Nu în ultimul rând, cauza o reprezintă și lipsa fermității, a voinței politice de a lua deciziile și de a face lucrurile pentru binele educației.

HotNews.ro: Dacă ați fi ministru al Educației acum, care ar fi primele trei măsuri pe care le-ați lua?

Daniel Funeriu: Din păcate, situația este de așa natură încât doar un ministru foarte bun nu e suficient. E nevoie de un premier puternic care să aibă principală competență și preocupare educația. Problemele din economie, finanțe sau cele sociale sunt pistol cu apă față de problemele din educație. 1. Evaluarea tuturor profesorilor urmată de un program de un an de sprijin individualizat pentru cei care nu corespund şi o retestare care să decidă rămânerea lor în sistem sau nu. 2. Revenirea imediată la Legea 1 în varianta originară şi reformă aspră a universităţilor, aşa cum s-a început în 2011 prin clasificarea lor. 3. Tăierea fondurilor de la buget pentru primarii care nu reuşesc să ţină sub control abandonul şcolar și să creeze condiții bune în școlile din localitatea lor.

Mircea Miclea: Scot din calcul o altă finanțare pentru că e o problemă care depășește cu mult puterea unui ministru, necesită implicarea unui întreg guvern. Dar ar fi alte trei măsuri pe care le-aș lua rapid: prima, aș face un sistem de evaluare a prestației didactice și aș distribui salariile în funcție de performanțele didactice ale profesorilor, adică aș renunța la salarizarea egalității univtare și aș face o salarizare pe baze de performanțe, meritocrată așadar. Apoi, aș utiliza rezultatele evaluării de la clasele a doua, a patra și a șasea pentru că pe baza lor să facem planuri individuale, remediale, de învățare. Adică ceea ce ne-a arătat acum PISA noi știam deja de când acești copii care acum au dat PISA erau în clasa a doua sau a patra, pe baza evaluărilor care sau făcut, dar nu s-a luat niciun fel de măsură pentru a remedia rezultatele deja constatate atunci. Ori exact lucrul ăsta ar trebui dăcut de acum încolo sistematic, de a utiliza aceste evaluări pentru a interveni din timp, nu atunci în când e prea târziu. La nivel învățământ universitar aș face o evaluare a tuturor programelor de studii, a tuturor specializărilor, ar rezulta ierarhii pe fiecare program de studiu, iar ultimele trei clasificate ar pierde finanțarea de la bugetul public într-o primă fază, iar în a doua fază ar pierde acrditarea. Și toți banii de la ultimele trei clasate s-ar duce spre primele clasate. Și în felul acesta s-ar institui un sistem de însănătoșire a sistemului universitar în care cei buni sunt susținuți, iar cei slabi nu sunt finanțați. Adică banul public urmează calitatea.

Ecaterina Andronescu: Aș merge mai departe cu formarea profesorilor și cu digitalizarea sistemului și aș adăuga absolut necesar acest proiect prin care să comptatibilizăm așteptările generației cu conținuturile procesului de învățământ.

Sorin Cîmpeanu: Regândirea și profesionalizarea carierei didactice și a managementului instituțiilor de învățământ. Mă refer la toate instituțiile de învățământ. O altă măsură ar fi asigurarea adecvată și coerentă a unor rute complete de formare - teoretice, vocaționale și profesionale , începând cu educația timpurie și până la ultimele cicluri. A treia măsură ar fi continuarea racordării la mediul internațional, cu păstrarea și punerea în valoare a specificului, interesului și expertizei naționale.

Mircea Dumitru: ...... ( n.r. nu a vrut să răspundă la această întrebare)


HotNews.ro: Ce înseamnă un popor/ o societate needucat/ă?

Daniel Funeriu: Diferenţa dintre a fi slugă şi a fi stăpân. Diferenţa dintre a fi profesor la Harvard şi a fi căpşunar.

Mircea Miclea: După părerea mea este un popor pasiv, care este mai degrabă spectator la istoria care se face în altă parte, reacționează la evenimentele istorice, nu este în stare să inițieze evenimentele istorice, este un simplu spectator pasiv la o istorie care se face în altă parte. Un popor care în timp își pierde identitatea dacă continuă să fie o colecție de reacție la niște stimuli primiți din altă parte.

Ecaterina Andronescu: Eu n-aș putea să vorbesc în România de o societate needucată, dar aș putea să spun că lipsa educației reprezintă cea mai mare pagubă pentru România. Ca urmare, trebuie să corectăm educația acolo unde ea este precară.

Sorin Cîmpeanu: Un popor educat știe cu siguranță să aibă grijă mai bine și de sănătatea lui și de securitatea lui și de prosperitatea lui. Deci, pe cale de consecință, un popor needucat nu va putea avea grijă nici de sănătatea lui, nici de securitatea lui și nici de prosperitatea lui. Dacă vrei să distrugi un popor nu ai nevoie de rachete balistice, spunea cineva, e suficient să-i afectezi major sistemul de educație.

Mircea Dumitru: Este un popor care nu își cunoaște bine drepturile, un popor care nu poate progresa la adevărata sa capacitate intelectuală. O societate care adâncește inechitățile și care nu le oferă sprijin celor vulnerabili. O societate needucată este și o societate măcinată de profunde carențe în profesionalizare, în buna pregătire a cetățenilor ei. Iar elitele profesionale sunt cele care mișcă lucrurile într-o societate, cele care dau forța și energia unei societăți moderne.

NOTA:

Cei cinci miniștri intervievați de HotNews au avut mandatele după cum urmează:

Daniel Funeriu - 23 decembrie 2009 – 9 februarie 2012

Mircea Miclea - 29 decembrie 2004 – 10 noiembrie 2005

Ecaterina Andronescu - 16 noiembrie 2018 – 2 august 2019

2 iulie 2012 – 21 decembrie 2012

22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009

28 decembrie 2000 – 19 iunie 2003

Sorin Cîmpeanu - 17 decembrie 2014 – 17 noiembrie 2015

Mircea Dumitru - 7 iulie 2016 – 4 ianuarie 2017






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















32010 vizualizari

  • +23 (27 voturi)    
    unde-i vinovatul ..? (Joi, 2 ianuarie 2020, 9:16)

    sareta [utilizator]

    Simplu ,contributie decisiva la dezastrul din invatamant a avut cel care a condus cel mai mult acest Minister ! Pai doar d.na Andronescu a ”jucat” aproape 6 (sase) ani la conducerea spre dezastru .....incepand cu infiintarea FABRICILOR DE DIPLOME ! De aici pleaca si calitatea execrabila a profesorilor cu urmarile catastrofale asupra intregii educatii .De aici pleaca si calitatea execrabila a majoritatii politicienilor si magistratilor intrati in ”posesia ” diplomelor luate la tejghea .
    • +18 (20 voturi)    
      Și recunoaște că a avut interes. (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Să acorde diplome la toți analfabeții din PSD ca să poată ocupa funcții publice,dând după aceea legea care nu permite ca un funcționar public să fie dat afară,chiar dacă este prost de bubuie și face numai prostii.
      • +5 (5 voturi)    
        Da (Joi, 2 ianuarie 2020, 18:43)

        burebista [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asta a fost scopul ,promovat prin Androneasca de PSd , TOTI ANALFABETII SA FIE FACUTI CU DIPLOME SA OCUPE FUNCTII .
    • 0 (14 voturi)    
      dar (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:52)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      principala vina a Dnei Andronescu este ca s-a grabit sa desfigureze legea Funeriu. Sindicatele din invatamant, conduse de niste tipi idioti dar violenti au ajutat-o ! Daca aveam sistemul cu masterat educational promovat de Funeriu altundeva eram azi ! Profesorilor, adica sindicatului, nu le-a convenit. Ca doar Scoala nu e pentru elevi ci pentru profesori !
      Ministrii n-au insistat suficient pe finantare ! Toti cei patru nepoti ai mei invata in clase de 35 elevi . E inadmisibil ! Mai sunt scoli in Romania unde se invata in doua (chiar cateva ,in trei !) ture !
      Ar fi, intr-adevar, un efort financiar urias dar ar trebui sa se treaca repede la dejun in scoala si lectii facute la scoala dupa amiaza. Singura solutie de a ridica nuvelul copiilor proveniti din familii cu probleme, unde mamele lucreaza. Chiar nu se pot accesa niste Fonduri Europene in scopul asta ?
  • +25 (27 voturi)    
    Mda (Joi, 2 ianuarie 2020, 9:31)

    Fanel01 [utilizator]

    Va spun eu cum arata , in anul 2020 la liceul Ion Barbu din dr sarii sector 5 platim un stic cu abonament lunar pentru internet din cauza ca scoala nu este legata la internet. Am platit pt a cumpara un videoproiector,laptop,scanner cu imprimanta ,inclusiv pentru dulap sa tinem creta buretii etc pentru ca scoala nu le are in dotare. In schimb se dau teme cu nemiluita lentru acasa parca eu as fi profesor sa stiu sa le fac. Trimit copilul la scoala sa invete ,nu sa fac eu cu el acasa ,nu ma pricep -eu sunt muncitor.
  • +14 (18 voturi)    
    imposibil, tot pestele pute (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:02)

    clencix [utilizator]

    renunțarea la promovarea prin prietenii și nu prin merite, dar capul a împuțit aproape tot trupul
  • +11 (13 voturi)    
    Trei masuri (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:02)

    intruderul [utilizator]

    1. Profesorii sa aiba cel putin masterul in pedagogie.
    2.Finantare mai mare dedicata educatiei ( dar nu pentru salariile profesorilor ci pentru formarea lor,infrastructura scolilor,transportul elevilor,etc)
    3. Reinfiintarea asa ziselor scoli "profesionale" ( eu le-as numi vocationale) dupa terminarea cursurilor generale.
    Sa nu uitam ca demografia a scazut drastic asadar numarul copiilor ar corespunde cu numarul firmelor care ar fi dispuse la programe de training pentru invatarea unor meserii.( sudor,mecanic,frizer,vopsitor,tehnician IT,etc.)
    • +15 (15 voturi)    
      Sunt sceptc (Joi, 2 ianuarie 2020, 11:04)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

      Cu absolventii de la Taraba de Diplome AL I Cuza din Iasi, agramati, fara cultura, niste mediocritati pe masura cadrelor didactice care au votat o nulitate ca T Toader rector, niciodata nu se va face un invatamant de calitate,
  • +17 (21 voturi)    
    wow (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Groparul invatamantului românesc Androneaskova are tupeul si nesimitrea sa deschida leoarba ei de politruca rosie complice cu infractorii psd.
  • +8 (8 voturi)    
    Romania NE EDUCATA (Joi, 2 ianuarie 2020, 10:43)

    SRA [utilizator]

    LA MULTI ANI 2020

    ROMANIA NE EDUCATA :

    .- Romania este tara cu un sistem de educatie neschimbat sau pe unele locuri masticat din anul 1948 Este un sistem comunist ameliorat fara sa tina cont de etapa istorica si economia de piata !
    - Abandonul si esecul scolar se datoreaza lipsei de atractivite a sistemului
    - Sistemul este greoi si refuzat de elevii, chiar si de cadrele didactice,
    - De unde si Coruptia, Spaga pentru examene
    - Multitudinea centrelor private a incurajat descalificarea celui public.
    - Si daca este vorba sa comentam formarea, ea s-a adaptat dupa sistem, "ei spun , cadrele fac cum vor"

    Concluzie !!!;

    Pentru o ROMANIE EDUCATA ;

    - Este imediat necesar ABANDONAREA acestui sistem de educatie actual TICALOS
    - Fara a astepta timp a consulta specialistii din tara care au o gandire limitativa si cu interese preluarea unui model si implementat
    - Exista un proiect pentru judetul IIASI, a fost transmis Domnului Ministru Dumitru Mircea. Nu stiu daca i-a ajuns, OSTILII din minister sunt multi si fac ce vor.

    Abordarea unui alt sistem inseamna un REENGENERING total a ce exista fara sentimente si gandit la elevii, la tineri si ROMANIA EDUCATA !!!

    Aceasta inseamna masuri clare si precise, dar si o majoritate parlamentara care sa inteleaga ce inseamna ROMANIA EDUCATA !!!

    Altfel este o UTOPIE a interoge diferiti ministri care au inotat in noroiul din ministere si guvern

    Pentru cei interogati, si interesati de solutia ce trebuie luata, personal si Domnul Marian STAS suntem la dispozitie.

    Bien à Vous

    NB

    Doamna Ministru ne poate contacta si avea sfatul nostru gratuit

    Experienta elvetiana trebuie sa fie inspirativa pentru ROMANIA EDUCATA !
    • +3 (3 voturi)    
      Complet de acord. (Joi, 2 ianuarie 2020, 20:51)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Intre timp, companii mari gen Google, Facebook, nu prea mai tin cont de diplome la angajare. Concluzia: fiecare se educa cum poate, dar e din ce in ce mai improbabil ca scoala "sa te faca om" ca sa zic asa.
      La noi, reprezentanta fabricilor de diplome, ale caror absolventi se angajeaza preponderent la stat, pe numele ei de scena Abramburica, a dat niste raspunsuri al caror mesaj e simplu: Nu avem nimic de schimbat "for real" in invatamant. Adica dam inainte cu fabrici de diplome, ca fraierii contribuabuli dau bani sa le asigure un job caldut, pe viata, pe la stat.
    • +4 (4 voturi)    
      Bine punctat slăbiciunile (Joi, 2 ianuarie 2020, 21:28)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      sistemului marxist, vechi, înapoiat și dezvoltat sa țină copii in gândirea comunista, sau neo marxista...
      Adevarul însă ca totul vine de la politicienii pe care poporul needucat continua sa ii aleagă din 1947 și pana in prezent .
      Putem discuta și discutam de mult și încă in viitor, pana nu aducem ( votam) oameni capabili NIMiC nu se rezolva in învățământ .
      Parlamentul și întrega Gașca fosta sau actuala simpatizantă a comunismului cel nou, este îmbibat cu elementa mediocre ca sa nu spun de calitate inferioară .
      Ce pretenții ai de la aceștia ? Singuri nu realizează ca sunt incompetenți !
      Totul trebuie schimbat de la rădăcina !
      X și Y au fost votati in poziții cheie , prostia se răspândește ....
  • +13 (13 voturi)    
    Job de bugetar, nu vocatie (Joi, 2 ianuarie 2020, 11:01)

    Jolly Roger [utilizator]

    Invatamantul devine job de bugetar, nu vocatie. Abilitatea de a-i invata pe altii nu o au toti, oricat de bine pregatiti ar fi. Dar cand nici pregatiti nu sunt....

    Prima reforma ar trebui sa inceapa cu directorii numiți politic, cu inspectorii numiți politic. Daca acolo ajung oameni care vor si pot, se schimba lucrurile si catre profesori si elevi.

    Dar concomitent trebuie rezolvată si educația lipsa a parintilor. Pe aia e prea tarziu sa o mai rezolve școala. Doar CNA ul mai are o sansa.
  • +14 (14 voturi)    
    boala nr1 a invatamantului (Joi, 2 ianuarie 2020, 11:07)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Mircea Miclea e cel mai lucid dintre toti acesti fosti ministri.
    E singurul care si-a dat efectiv demisia fiindca bugetul alocat invatamantului a fost prea mic.

    Funeriu de asemenea e lucid in ceea ce spune.

    Acesti doi ministrii au fist cei mai urati de sindicate,de profesori, fiindca au vrut sa scoata invatamantul din zona de mediocritate si mafiotizare in care se afla.

    O cantitate imensa de ura si laturi s-a abatut asupra lor....
    Pana la urma , elevii care vor sa invete invata, cantitatea de loaze creste insa exponential....in primul rand din vina scolii si apoi a parintilor.

    Sistemul e bolnav, fiinantarea vine functie de numarul de elevi/studenti,si nu pentru un invatamant calitativ.
    De aceea loazele trec clasa, ca scolile si universitatile sa supravietuiasca. Loazele ajung astfel direct someri...asta e buba nr.1 pe care nici un ministru n-o spune.Finantarea mica, mare nu trebuie facuta pe numar de elevi/studenti, ci pentru un invatamant calitativ si exigent.Exigenta, un cuvant uitat in invatamant.
    Pe scurt, nu inveti esti repetent, nu treci clasa, ca acum.
    • +1 (3 voturi)    
      Ucidem sistematic autenticul. (Joi, 2 ianuarie 2020, 21:00)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Intre un copil care pricepe din clasa si mai apuca sa bata si mingea cu alti copii, deci se dezvolta corect emotional, si un 'geek' impins de la spate de parinti, care face meditatii si para-meditatii si nu are timp de socializare, il alegem pe al 2-lea ca ia cu 2 sutimi mai mult la examen. Nu vedem padurea din cauza copacilor. Nu-i nimic, pe copilul autentic ni-l iau altii. Geek-ul imbecilizat va face ce a facut toata viata, se va ascunde dupa cifre, bareme, statistici, prodceduri, daca ceva merge prost va face o comisie de analiza si in final ramane cum am stabilit: tot mortul e de vina, el va ramane toata viata copilul perfect al lui ta-su si ma-sa, care nu poate avea nicio vina.
  • +10 (12 voturi)    
    Cum ii vad pe acesti fosti ministri. (Joi, 2 ianuarie 2020, 16:11)

    quietguy58 [utilizator]

    Doua reale valori: Mircea Miclea si Daniel Funeriu.
    O catastrofa apocaliptica: Ecaterina Andronescu
    Un fost informator al Securitatii: Mircea Dumitru
    Un nenea care trecea pe strada: Sorin Campeanu
    • +7 (7 voturi)    
      Raspunsurile Abramburicai sunt halucinante (Joi, 2 ianuarie 2020, 20:22)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      In aceeasi linie cu PCR ( am vrut sa zic PSD, dar ar fi fost prea putin ): "nu avem nicio problema majora, evident, pe aici, pe acolo, in punctele ne-esentiale, mai sunt probleme, dar stati linistiti tovarasi, ca suntem bine.PISA ? Nu stim ce e asta. Stati linistiti, PSD va reveni la putere cu voia dumneavoastra va va educa copiii pentru societatea multilateral dezvoltata."
      Am retinut de la ceilalti ministri ca reforma e f. dificila intr-un mediu in care toti se cred cunoscatori si care se opun schimbarii. Si ca principala problema sunt profesorii pentru care a fost croit sistemul asta din ce in ce mai absurd.
      Cum vad eu viitorul: scoala nu va mai apuca sa se reformeze ci va deveni desueta, daca nu e deja. Un procent f. mic de copii vor invata singuri, celilalti vor intra boi si vor iesi vaci din scoala, care, asemeni puscariei, mai rau te va inrai decat (re)educa. In scoala vei invata mai degraba sa fumezi/sa te droghezi decat ceva util. Macar cei autentici vor invata singuri, nu vom mai avea copii cu intelect de mecanic auto, impinsi de parinti cu meditatii in zone unde avem nevoie cu adevarat de oameni buni, gen medici, profesori, samd. Ca de aia suntem unde suntem... Copiii interesati vor invata pe net ( mari universitati deja au cursurile pe Youtube ), din carti, de pe bloguri samd. Nu va mai exista o curicula obligatorie, insa vor exista mai multe versiuni paralele ale adevarului, chiar si cel stiintific. Cine vrea sa creada ca Pamantul e plat, ca extraterestrii au sosit, are resurse destule pe net. Despre celelalte materii de propaganda ( istorie, literatura ), staul va pierde monopolul asupra mistificarilor si vom avea tot felul de grupuri de interese, fiecare cu versiunea lui de istorie, cultura, ficare cu vinovatii si erorii lor si as incepe cu Antena3, Russia Today pana la "independenti" ca Daniel Roxin. Va urma o perioada de haos. Sper sa fie "beautiful chaos" in care ecourile regimurilor autoritariste ale sec XX sa dispara din sistemele de educatie.
  • +13 (13 voturi)    
    Educatia nu are bani ? (Joi, 2 ianuarie 2020, 16:52)

    Vasilescu2019 [utilizator]

    Ok, nu are bani dar care sunt cauzele (unele)?
    Trecem peste chestia cu arhicunoscutul "buget" care i mic etc
    A incercat Min Educatiei sa scape de licentele Microsoft? La un calcul sumar sunt aprox 180.000 calculatoare in Min Educatiei. Chiar e nevoie peste tot de Microsoft Office ? Ma indoiesc. Sunt destule alternative open source care pot substitui licentele acestea, nu cred ca toate aceste calculatoare au nevoie de software /sisteme de operare cu licente. A se vedea exemplul unor state vestice, unde chiar este nevoie de produse Microsoft sunt folosite, unde nu i necesar lumea adopta open source!

    La un calcul sumar se pot economisi aproximativ 10 milioane e euro anual. Care 10 mil euro pot fi folositi la :
    -renovarea scolilor, este inadmisibil sa trimiti copilul la scoala si sa stai cu gandul ca poate i cade tavanul in cap, daca nu lui atunci profesorului
    -"eternele si fascinantele" toalete scolare____bip_bip_bip
    -cumparare de hardware performant pentru scoli ___bip_bip_bip
    -incalzirea scolilor/aer conditionat in toate scolile nu doar la orase(vedeti cazurile semnalate in presa)

    O masa calda pentru tinerii Romaniei se poate? De la cls I la student se poate? Nu uitati domnilor guvernanti, pentru un puscarias se gasesc bani pentru mese /cazare etc dar pentru cei care vor plati impozite nu se gasesc. Sunt multi tineri care merg la scoala nemancati ori hraniti insuficient, unii din ei isi vor aminti cu multa durere peste ani...
    • +1 (3 voturi)    
      Cum ati calculat de ati ajuns la 180.000? (Joi, 2 ianuarie 2020, 19:49)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

      Poate daca inclideti si calculatoarele din scoli, ca nu cred ca numai in Minister pot fi atatea! Dar chiar si asa, trebuie de vazut la ce calculatoare va referiti. Pentru ca la calculatoarele din Minister, secretariate scolare, ing general unde sunt stocate date confidentiale vor trebui in continuare licente, soft-urile open-source nu asigura garantiile de securitate necesare (mai ales acum ca exista si GDPR). In scimb pentru calculatoarele din clase, laboratoare da, acolo soft-urile open-source ar putea fi folosite foarte bine. Cu conditia sa fie ceva interes si sa fie facute si prezentari pentru invatarea programelor cu licente. La urma urmei elevii trebuie sa invete sa foloseasca aceste programe, nu pe cele open-source. Dar programe de simulare si invatare se pot face.
      P.S. O licenta se poate lua foarte bine si pe mai multi ani (pe toata durata de viata a soft-ului), si asa nu e folosit la intreaga capacitate deci nu e nevoie sa iti iei ultimile aparitii tot timpul.
      • +5 (5 voturi)    
        Mai cititi va rog (Joi, 2 ianuarie 2020, 22:03)

        Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Inca odata ce am scris!
        "A se vedea exemplul unor state vestice, unde chiar este nevoie de produse Microsoft sunt folosite, unde nu i necesar lumea adopta open source!"
        Daca si Windows "asigura garantiile de securitate necesare" atunci sincer nu stiu ce sa mai zic ...
        90% din serverele alea care asigura traficul pe internet+ stocare si altele sunt chiar bazate pe open source.
        Si tot pe open source sunt solutii pentru educatie GRATIS, laboratoare virtuale care bat la fund Siveco si altele. Sa inveti sa folosesti un program nu inseamna sa MEMOREZI , inseamna cu totul altceva!
        Un elev care doar memoreaza este viitorul analfabet functional.

        Si da, chiar exista solutii romanesti open source pentru educatie intretinute de voluntari! Doar sa cautati sa vedeti oferta!
        Din respect pentru @admin nu pun link/nume OS/programe etc

        In ce priveste cele aprox 180.000 calculatoare, cautati in presa libera si democrata :)

        Cand zic Min Educatiei ma refer la toate scolile/liceele/facultatile de stat din Romania, nu cred ca astea apartin altui minister :)
        • -1 (3 voturi)    
          In primul rand de asta am intrebat (Joi, 2 ianuarie 2020, 23:04)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

          Citez: "180.000 calculatoare in Min Educatiei." Deci IN minister, nu APARTINAND ministerului, asa ati spus. Eu cand spun cate calculatoare am IN casa, nu le includ si pe cele de la servici. Si da, Microsoft asigura securitate, este certificat. Nu stiu de open-sources sa fie certificate. Unele or fi, nu zic nu. Puteti da un exemplu de guvern care sa foloseasca open-source? SA nu spuneti UNIX sau mai stiu eu ce, ca cele folosite pe serverele corporatiilor, guvernelor, nu sunt open-source, sunt tot licentiate. Cu restul sunt insa de acord.
          • +3 (3 voturi)    
            Sigur Microsoft asigura securitate (Vineri, 3 ianuarie 2020, 9:39)

            Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            1~Calculatoarele alea din scoli cu ce bani sunt cumparate? Nu cumva din banii alocati Min Educatiei? Ca sunt pentru laboratoarele de informatica din scoli/licee/universitati ori ajung pe mana duamnelor secretare chiar nu conteaza in contextul asta, toate sunt contabilizate pe post de zestrea Min Educatiei.
            2~Donatiile de hardware pentru scoli/licee/facultati ghici de cine sunt contabilizate din momentul cand au ajuns in scoli /facultati/licee :)
            3~80% din infrastructura internetului este asigurata cu OS open source adica Linux+BSD, nu sunt eu primul care sustine asta si nici macar nu am inventat eu gaura la covrig :)
            4~Unix... 'mnealui este tatal si lumina la multe chestiuni din informatica ca ne place ori ba, practic de prin 1969.
            5~Aveti pe internet o gramada de referinte despre utilizarea open source de catre guverne si in special in zona educatiei, nu cred ca este cazul sa pun eu aici ce si cum. Doar cautati!
            6~Sunt destule demonstratii pe internet despre "Microsoft asigura securitate"
            7~Cine "certifica" sistemele de operare mai ales cand nu ai acces la codul sursa? A pus Microsoft la dispozitie codul sursa si nu stim noi? La open source ai la dispozitie tot codul sursa, oameni calificati si pofta de munca sa ai ... Deocamdata produsele Microsoft sunt certificate pe ochi frumosi
            • 0 (2 voturi)    
              Se pare ca nu intelegeti sau nu vreti (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:49)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

              sa intelegeti.
              1. Nu asta ati spus, v-am citat exact ce ati spus. Nu la cine le-a cumparat sau pe inventaul cui sunt v-ati referit. Ci la locatie! Si unele calculatoare din casa sunt cumparate de firma, dar cand spun "calculatoarele din casa" includ atat calculatoarele mele cat si pe cele ale firmei care sunt in casa si le exclud pe cele ale firmei din alte parti. E limba romana banala!!
              2.Ce legatura are asta cu localizarea lor??
              3. Dovediti!
              4. Cine a spus ca nu?
              5. Da, cand nu ai argumente o dai cotita... Si asa cum am spus, chiar daca folosesc UNIX, LINUX sau ce vreti altceva, nu folosesc variantele open-source ale acestora ci tot variante licentiate. E o mica mare diferenta!
              6. Nu spune iarasi nimeni ca nu are probleme. Dar e certificat ISO si are tot timpul update-uri. Ceea ce open-source-urile nu au!
              7. Cine acorda certificarile ISO. Recunosc ca nu stiu criteriile si cum se face, nu produc asa ceva. Nu cred ca obtinerea unei certificari ISO se obtine pe ochi frumosi. Dovediti!
              • 0 (0 voturi)    
                Aveti dreptate (Vineri, 3 ianuarie 2020, 18:45)

                Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                Observ ca doriti doar dovezi...Considerati discutia incheiata, aveti perfecta dreptate in tot ceea ce spuneti si ganditi!
                • -1 (1 vot)    
                  Evident ca vreau dovezi (Vineri, 3 ianuarie 2020, 20:27)

                  LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

                  Nu vorbesc ca majoritatea pds-ilor doar ca sa ma aflu in treaba. Daca afirm ceva pot si dovedi ce spun. De ex Microsoft e certificat ISO 9000, dar mai important pentru securitate si 27001.
                  P.S. Se poate gasi pe net: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-365/compliance/offering-iso-27001, https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-365/compliance/offering-iso-9001.
                  Dupa cum vedeti eu va dau si link-urile, nu va pun sa cautati pe internet.
                  P.P.S. Nu spun prin asta ca sunteti psd-ist, chiar daca stilul de a vorbi fara dovezi le apartine in majoritate.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Daca tot continui (Sâmbătă, 4 ianuarie 2020, 12:46)

                    Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                    Stii ce este un WSL ?
                    Pe scurt, cu ajutorul WSL in Windows se pot instala pachete de la tot felul de distributii Linux.
                    Daca cei de la Microsoft au dat unda verde acestor pachete inseamna ca au certificat si aceste pachete. Logica simpla spune ceva foarte clar in treaba asta. Daca sunt bune pachetele alea apoi sigur sunt bune si distributiile respective care se bazeaza exact pe acele pachete!
                    Si din experienta spun ca sunt peste 60.000 pachete.
                    Si da, lucrez de multi ani cu servere Linux/Windows .
                    Ca exista diverse probleme la rularea acestor pachete exact pe Windows e cu totul alta problema ce tine tocmai de inginerii Microsoft :)

                    Toate pachetele alea "imprumutate" de cei de la Windows din zona Linux au codul sursa PUBLIC!
                    Adica efectiv oricine poate verifica codul sursa la aceste pachete! Si poate spune clar la o adica daca exista malware/alte probleme etc in acele pachete.
                    La produsele Microsoft situatia este exact invers: codul sursa poate fi accesat doar de personal AUTORIZAT al Microsoft! De asta zic ca "certificarile" alea sunt fix 0(zero), pentru ca ei vor sa i credem pe "cuvant".
                    Poate cineva sa spuna ca exista o comisie internationala cu personal din afara Microsoft care a avut acces LEGAL la codul sursa pentru produsele Microsoft? MA INDOIESC!

                    In ce priveste update/upgrade... este exact invers , Linuxul primeste mult mai rapid update si il instaleaza mult mai rapid, in timp ce un Windows dureaza poate si ore intregi pentru 1 gb update...

                    PS Nu mai cere linkuri, nu am timp de pus linkuri. Daca am propus o metoda pentru a economisi bani in privinta educatiei nu inseamna ca ma apuc acum sa insirui aici tot ce am pe hdd uri
                    • 0 (0 voturi)    
                      Confundati lucrurile... (Luni, 6 ianuarie 2020, 15:03)

                      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

                      Da, am spus si eu ca exista distributii Linux certificate. Dar alea nu sunt open-source. A avea acees la cod (open-source) inseamna ca oricine poate si modifica acel cod. In acel moment nimeni nu-si mai asuma eliberarea unei certificari. Daca a avea o certificare ISO e fix 0, e clar ce idei si cunostiinte in domeniu aveti... Oare de ce s-or mai fi chinuind firmele sa o obtina? Da, e greu de pus link-uri, e mai usor de scris romane.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Ai idee (Luni, 6 ianuarie 2020, 22:42)

                        Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                        Cate firme lucreaza cu Debian server/desktop si derivate?
                        Ai idee cate firme lucreaza cu Centos?
                        Un Fedora ce spui?
                        Ce zici astea au nevoie de certificare?
                        Ai idee cam cat timp este testat un pachet de exemplu in Debian pana va intra in stable? Iti spun eu uneori si ani. Si pe alte distributii care se respecta tot cam la fel

                        Sunt destule state care construiesc distributii personalizate pentru nevoile statului respectiv , dar nah e greu sa cauti

                        Am intrebat de WSL vad ca primesc blallalalbbaala
                        Poftim lista cu distributiile Linux agreate de catre Microsoft.
                        https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install-win10
                        Cu alte cuvinte poti instala absolut orice pachet din aceste distributii toate avand girul Microsoft.

                        Deci cu alte cuvinte tu sustii ca poti modifica codul sursa la un pachet Linux si poti pune diverse acolo fara ca nimeni sa stie :)))) Cel putin asta am inteles din

                        "A avea acees la cod (open-source) inseamna ca oricine poate si modifica acel cod. In acel moment nimeni nu-si mai asuma eliberarea unei certificari. Daca a avea o certificare ISO e fix 0, e clar ce idei si cunostiinte in domeniu aveti... " Hai baga tu un troian in kernelul de Linux ori in orice alt pachet si ne spui si noua cum ai facut nu de alta dar nu am mai ras de mult timp cu pofta
                        Amice, una este sa ai acces la codul sursa, alta este sa l modifici acel cod sursa si ALTA este ca acel cod sursa sa fie ACCEPTAT de cei care testeaza! Chiar crezi ca imediat matale pui troianul iar restul care testeaza se uita ca boii la bariera???

                        Nenii aia care au construit pachetele alea iti dau acces la codul sursa din doua motive:
                        -sa poti vedea absolut tot ce este in codul sursa al pachetului ca sa nu existe suspiciuni
                        -sa poate veni oricine cu idei noi de imbunatatire a respectivului software

                        PS Nu ai nicio treaba cu IT ul, altfel nu ma intrebai de linkuri
                        • 0 (0 voturi)    
                          Da, 25 ani in IT nu e nimic... (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:35)

                          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

                          Ca sa repet a nu stiu cata oara, doar-doar vei pricepe: Nu ma refer la produsele certificate, pe care le tot amintesti tu, ci la variantele open-source pe care le gasesti pe diverse site-uri no-name sau cum vrei sa le zici, modificate de nu se stie cine (ca de aia sunt open-source, ca sa le poata si modifica oricine, nu sa se uite doar la ele). Si da, zic ca poti modifica un open-source fara ca nimeni sa stie (ei, un oarecare numar de persoane). Daca iau un open-source, il instalez pe calculatoarele mele si il modific cum vreau, cine stie si cine ma mai certifica? Da, daca fac o modificare serioasa, o fac cunoscuta de acord, dar acum eu trebuie sa cer si sa obtin certificarea, nu mai e valabila cea originala. E chiar asa de greu de priceput??
                          • 0 (0 voturi)    
                            Alta idee (Marţi, 7 ianuarie 2020, 17:51)

                            Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                            1~In Linux sigur nu ai lucrat , altfel ai fi stiut ca majoritatea distributiilor (mai bune ori mai putin bune)au in repository pe langa pachete si codul sursa LA VEDERE! Chiar si alea de le zici "certificate".

                            2~"Certificarea" aia de care tot faci caz in cazul Microsoft, pentru Linux o ofera piata! Nimeni altcineva. Toata lumea cauta distributii focusate pe stabilitate, consum mic de resurse, securitate serioasa , drivere cat mai noi si un repository cat mai consistent + o echipa de profesionisti in spatele acelei distributii!

                            3~Daca maine apare o noua distributie care in cativa ani ofera o securitate sporita, un consum de resurse si o stabilitate mai buna decat altele, peste 3-4 ani lumea va migra catre aceasta distributie!

                            4~Nu stiu cat ai lucrat in lumea Microsoft dar ar fi trebuit sa stii ce face si ce nu face WSL!

                            5~Ce te impiedica sa ti faci propriul repository si acolo sa publici modificarile? Daca modificarile tale sunt bune fii sigur ca restul vor observa si vor lua in considerare aceste modificari. Ai destule exemple pe tema asta, doar sa cauti. Cu putina indemanare pachetele din acest repository al tau le poti instala si testa direct pe ...Windows de acasa!

                            6~"Si da, zic ca poti modifica un open-source fara ca nimeni sa stie (ei, un oarecare numar de persoane)." Hai sa vedem:

                            A~Il modifici pentru tine special >> in cazul asta nu i bai, e problema ta ce faci cu el
                            B~Il modifici pentru comunitate >> ai credentiale la repository X de la distributia Y? Ma cam indoiesc!

                            7~" ci la variantele open-source pe care le gasesti pe diverse site-uri no-name">>Si Ubuntu si Redhat si Suse au fost la inceput "no-name"...Fiecare are dreptul sa si incerce norocul nu doar Microsoft...
                            • 0 (0 voturi)    
                              Nu mai zic nimic, mu vrei sa pricepi si gata... (Marţi, 7 ianuarie 2020, 18:01)

                              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

                              De ce toate firmele importante se bat sa obtina certificari ISO si multe nici nu lucreaza cu cele care nu sunt certificate? Auzi, "certificarea o da piata". O aiureala mai mare nici ca se putea. Daca tot o da piata, de ce sa platesc nu stiu cat sa obtin ISO??? Desi nu am auzit de nici o piata care sa-ti dea ISO 27000 de ex.
                              • 0 (0 voturi)    
                                Vorbim de (Marţi, 7 ianuarie 2020, 18:59)

                                Vasilescu2019 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                                Linux /Windows ori de hartii?
                                1~Daca Microsoft a obtinut nu stiu ce certificare pentru produsul Windows Server 2019 sa zicem (un exemplu, chiar nici nu conteaza care din ele), crezi cumva ca lumea se va uita la asa ceva? Ma indoiesc, cine are nevoie de servere puternice si siguranta, sa nu se impiedice de "aere" nu sta la mila Windows iti spun eu sigur si nici nu are nevoie de certificarile astora.

                                2~Cand esti luat la bani marunti si chestii concrete o dai pe hartii ...

                                Punct!
    • +2 (4 voturi)    
      Nu are bani pentru ca: (Joi, 2 ianuarie 2020, 20:40)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu2019

      1. Banii de la bugetul central sunt risipiti prin toate catunele si satele de 1000 de oameni pe unde mai sunt scoli cu cativa copii in clasa, "celebrele" scoli cu toaleta in curte. Acesta a fost sistemul comunist, nerealist, care a facut scoli si spitale in fiecare sat. Insa tinerii au plecat si in sate au ramas preponderent batranii, f. putini copii mai sunt acum. Aceste scoli trebuie inchise ( cum a facut Boc cu spitalele ) si inlocuite cu autobuze care sa ii duca spre 3-4 centre din judet, cu apa calda si fara toaleta in curte. Foarte putini profesori calificati au ramas la tara oricum, copiii au mai multe sanse sa faca carte cu preoteasa si sotia primarului, care intre timp se vor fi descurcat de o diploma de la vreo fabrica de diplome. E o problema de reforma reala a tarii asteia, nu circoteca cu schimbari de curicula si programa scolara.

      2. Banii aia putini ar trebui distribuiti conform performantei. Sistemul de educatie este eminamente comunist: concurs de dosare gen diplome, grade didactice, vechime. Cu deosebirea ca acum actele se cumpara Performanta nu se masoara in niciun fel. Cand s-a vrut introducerea criteriilor de performanta si plata in functie de performante, sindicatele din invatamant au facut ca trenul. Bani ar fi, profesori buni mai sunt pe ici, pe colo, daca ei ar fi locomotiva, inclusiv ca remuneratie, sunt sigur ca ar trage si pe altii dupa ei. Iarasi o problema de reforma reala si de iesire din comunism.
      3. Habar nu avem catre ce tip de activitati vrem sa ne educam copii. Cel putin din raspunsurile Abramburicai imi dau seama ca tipa e complet rupta de realitate, discurs de comunista din anii 80, in timp ce Funeriu e poate cuprins de elitismul academic - noua ne trebuie oameni mai "normali", elitele academice ( incluzand si impostorii ) de obicei se descurca singure in mocirla sistemului de invatamant.

      Concluzia: sistemul de invatamant este inca in plin comunism. Reforma nu poate fi decat una brutala (comunistii nu se lasa cu una, cu doua)
  • -4 (8 voturi)    
    Cred că glumiți. (Joi, 2 ianuarie 2020, 17:27)

    Rescator [utilizator]

    Daniel Funeriu-valoare reală!?Primul lui Job din
    viață a fost direct cel de ministru.Trebuie înscris in
    Cartea Recordurilor.
  • +4 (4 voturi)    
    Top-ul meu pentru ministri educatiei: (Joi, 2 ianuarie 2020, 18:18)

    ty [utilizator]

    1 - Daniel Funeriu pentru rezultatele la PISA, LEN1/2011 si camerele de la bac.
    2 - Mircea Miclea pentru Pactul pe educatie
    3 - Valentin Popa din PSD pentru motivul demisiei.
    Restul nu merita sa faca parte dintr-un top.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 2 ianuarie 2020, 21:02)

    vitan.sandu [utilizator]

    Foarte multe lucruri afevarate spuse in articol, mai ales de catre Funeriu. Din pacate, chiar la acesta, diferenta dintre vorbe si fapte foarte mare. Se lauda cu "clasificarea universitatilor". Nimeni nu stia inainte de a incepe lucru la clasificare care sunt criteriile dupa care se face clasificarea. Rezultatul: o universitate cu 10% din totalul domeniilor clasificate superior (au fost clasificate si domeniile de studiu din fiecare universitate), a ajuns intr-o clasa superioara altei universitati care avea 26% din domeniile de studiu in clase superioare. Si i-as mai aminti ca a intors clasificarea de la publicare pentru ca "uitase" ASEul intr-o clasa inferioara. Deci si traditia era un criteriu de clasificare a universitatilor.
  • +4 (4 voturi)    
    EDUCATIE, sanatate si infrastructura (Joi, 2 ianuarie 2020, 22:20)

    bigbrother [utilizator]

    Astea ar trebui sa fie cele trei prioritati ale acestei tari pentru urmatorii cinci sau poate chiar zece ani.

    EDUCATIE: pentru ca un om educat stie ce vrea si stie ce face si in felul asta se ajuta pe el si pe altii.

    SANATATE: pentru ca un om sanatos ajuta societatea si pe cei din jurul lui.

    INFRASTRUCTURA: pentru ca trebuie sa ajungi de la punctul A la punctul B in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii pentru a putea oferi educatie si sanatate.

    As vota si maine un partid care isi pune aceste prioritati in capul listei de promisiuni electorale. Dar partidele noastre par mai interesate de ciolan si pomeni electorale decat de rezolvarea efectiva a problemelor.
    • +1 (1 vot)    
      O mica observatie (Vineri, 3 ianuarie 2020, 17:08)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Daca se vor afla pe lista de prioritati pentru urmatorii 5 - 10 ani, sanse de realizare practica vor fi peste 20 - 50 ani, la modul cum lucreaza guvernele si parlamentele Romaniei...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by