ANOSR critică ordonanța prin care cei de la Academia Naţională de Informaţii nu sunt obligaţi să se înregistreze în Registrul Matricol al Universităţilor

de A.O.     HotNews.ro
Luni, 30 decembrie 2019, 11:17 Actualitate | Educatie

Academia SRI
Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) contestă faptul că, în baza unei ordonanţe de urgenţă, studenţii Academiei Naţionale de Informaţii "Mihai Viteazul" nu sunt obligaţi să se înregistreze în Registrul Matricol Unic al Universităţilor din România (RMUR).

"Este îngrijorător faptul că OUG limitează controlul diplomelor emise de ANIMV, determină lipsă de transparenţă cu privire la studenţii din cadrul programelor de studii civile, dar şi incertitudine faţă de drepturile şi obligaţiile acestora, faţă de modul în care se vor emite actele de studii pentru absolvenţii ANIMV şi cum pot fi acestea supuse verificării autenticităţii", se arată într-un comunicat de presă al ANOSR transmis luni.

Reprezentanţii studenţilor reamintesc faptul că Registrul Matricol este o bază de date electronică în care sunt înregistraţi toţi studenţii din universităţile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu, precum şi studenţii doctoranzi din Academia Română. Acest registru este gestionat de Ministerul Educaţiei şi este procesat şi administrat de către Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI).

Baza de date ajută la vizualizarea traseului educaţional al studenţilor în vederea implementării de politici educaţionale; verificarea autenticităţii actelor de studii, a documentelor şcolare şi a parcursului şcolar; avizarea/ eliberarea numărului de formulare al actelor de studii; identificarea situaţiilor de dublă finanţare; transmiterea de date către operatorii de transport feroviar şi metrou; prelucrare în scopuri statistice, explică ANOSR.

Conform ordonanţei respective, menţionează ANOSR, studenţii ANIMV înmatriculaţi în cadrul programelor de studii profesionale se află sub incidenţa Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, informaţiile despre potenţialii angajaţi ai SRI fiind încadrate ca secret de stat.

"Prin urmare, ANIMV se află în imposibilitatea de a înregistra în RMUR studenţii din cadrul programelor profesionale şi astfel, de a elibera acte de studii pentru absolvenţii săi. Urgentarea adoptării acestei măsuri este pusă pe seama faptului că din momentul operaţionalizării RMUR, ANIMV a înregistrat doar studenţii şi cursanţii din cadrul programelor civile, în acord cu legislaţia căreia i se supune, astfel limitând dreptul studenţilor din cadrul programelor profesionale de a li se emite acte de studii. Cu toate acestea, rămâne incert motivul pentru care incapacitatea de a raporta către RMUR toţi studenţii a fost motivată şi soluţionată în regim de urgenţă abia după 4 ani", afirmă ANOSR.

Asociaţia consideră că, din moment ce datele absolvenţilor ANIMV nu pot fi accesate de Ministerul Educaţiei, la fel de incert este şi modul în care se vor emite în continuare actele de studii.

"În lipsa clarificărilor, rămâne sub semnul întrebării de către cine vor fi avizate şi eliberate actele de studii şi cum poate fi verificată autenticitatea acestora. Astfel, solicităm Guvernului să limiteze prevederile OUG doar asupra studenţilor din cadrul programelor de studii profesionale militare ai ANIMV şi să adopte măsuri adiţionale pentru a armoniza prevederile ordonanţei cu legislaţia în vigoare pentru studenţii din cadrul programelor de studii civile", se mai arată în comunicat

Citiți și: VIDEO Predoiu a propus, în ședința de Guvern, desființarea secției speciale. Orban: ”Mi se pare o propunere corectă” / Executivul a adoptat memorandumul propus de MJ

1985 vizualizari

• +8 (8 voturi)
    pierdere de timp (Luni, 30 decembrie 2019, 11:26)

sareta [utilizator]

Pierdeti timpul,sunt zeci de fabrici de diplome ,inregistrate cum va place voua ,dar inutile in profesii ! Si asta din cauza unor asa zise ”cadre universitare” cu pregatire profesionala ZERO.Deja nu se mai poate face nimic ,doar pierderea timpului ....Multumiti din inima partidului ,stiti voi care
  • +8 (8 voturi)
    Alta golaneala (Luni, 30 decembrie 2019, 11:34)

Ochii_pe_voi [utilizator]

Tipic pentru statul securisto-mafiot.
  • +4 (4 voturi)
    Bunul simt (Luni, 30 decembrie 2019, 12:11)

Bogdan_100 [utilizator]

si legalitatea ne dau solutia evidenta. Daca nu se inscriu in registrul unic, comun tuturor institutiilor de invatamant superior, diplomele emise nu au valabilitate. Pot fi doar utile in cadrul institutiei SRI, SIE... (ca o diploma de training intern) dar in nici un caz nu pot fi echivalate cu diplome de studii superioare in exteriorul institutiilor mentionate. Daca acest guvern doreste sa mentina o minima credibilitate persoana debusolata ce conduce ministerul educatiei trebuie de urgenta (precum ordonanta) inlocuita.
  • +2 (4 voturi)
    Și cine zicea că PNL diferă de PSD??? (Luni, 30 decembrie 2019, 12:34)

prec [utilizator]