Învățătorul de la Colegiul Mihai Eminescu din Iaşi susţine că părintele care îl acuză de notare incorectă nu este deloc prietenos cu profesorii de la şcoală. Spiridon Andrieş vine cu un punct de vedere după ce a fost acuzat de părinţii unui elev de clasa a II-a că a notat incorect o temă. Într-un comunicat de presă remis HotNews, dascălul povesteşte ce s-a întâmplat pe 1 februarie, atunci când a fost dată tema respectivă elevilor de clasa a II-a.

Lucrarea elevului de clasa a II-aFoto: Facebook

Învăţătorul spune că, pe 1 februarie, elevii au primit ca temă să copieze un text scris intenţionat în mod greşit pe tablă.

"Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul. În notarea temei de acasă, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului și a scris, selectiv, doar câteva enunțuri care nu erau în totală concordanță cu textul scris la tablă", arată învăţătorul.

După o lună, învăţătorului i s-au cerut explicaţii de către o tânără venită la şcoală pentru calificatul Suficient primit de către elev, după cum scrie în comunicatul de presă.

"În data de 04.03.2019, după ore, s-a prezentat la școală o tânără care a cerut informații despre situația școlară a elevului, după care a prezentat o fotografie a unei secvențe din tema mai sus menționată din caietul elevului, cerându-mi să-i motivez calificativul Suficient. Deși tema data din luna februarie, explicațiile au fost cerute insistent după o lună", spune învăţătorul Spiridon Andrieş.

Dascălul spune că părintele care a reclamat nedreptatea pe Facebook l-a agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii.

"Familia refuză să participe la activitățile inițiate de mine și de colectivul de părinți, restricționând chiar și accesul elevului. Mai mult decât atât, îmi amintesc că anul trecut domnul Tarnoveski Ionel s-a prezentat la școală pentru a cere explicații doamnei profesor de engleză cu privire la evaluarea fiului său. Discuția lor a degenerat într-o altercație verbală în care domnul Tarnoveski Ionel a adresat injurii doamnei profesor, amenințând-o cu bătaia(...) Luând atitudine în această situație, am fost și eu agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii. Astfel, am înștiințat conducerea școlii, care a sesizat organele de poliție de la Secția 2 ", mai scrie învăţătorul.

CITEŞTE Şi Reacția ministrului Educației după ce un învățător ar fi corectat un cuvânt scris corect de un elev de clasa a II-a. „Să-l trimitem într-un program de evaluare, să vedem dacă mai poate rămâne la catedră”

Remintim că, după ce părintele Ionel Tarnoveski a postat pe Facebook tema elevului acuzând învăţătorul că l-a notat incorect pe elev, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat marţi că învăţătorul din Iaşi, care a corectat scrisul corect al unui copil, va fi trimis într-un program de evaluare, iar directorul şcolii va avea rolul de a rezolva punctual situaţia.

De asemenea, marţi seara, reprezentanţii Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi (USLIP) au postat pe pagina lor de Facebook un comunicat al părinţilor elevilor de clasa a II-a în care îi iau apărarea învăţătorului din Iaşi care nu l-ar fi notat corect pe elevul din clasa a II-a de la Colegiul Mihai Eminescu din Iaşi. În acest comunicat de presă părinţii arată că, în realitate, incidentul semnalat de părintele elevului din clasa a II-a este prezentat cu rea voinţă.

CITEŞTE ŞI O altă versiune a incidentului cu învățătorul din Iași. Care ar fi fost, de fapt, cerința exercițiului în care apărea cuvântul „patinuar”

IATĂ MAI JOS Punctul de vedere integral al învăţătorului:

"Doresc să fac câteva precizări cu privire la situația creată de publicarea selectivă pe rețelele de socializare, în speță pe Facebook, a unei secvențe din tema pentru acasă din data de 01.02.2019, de către părintele Tarnoveski Ionel, în data de 04.03.2019.

În data de 01.02.2019, elevii clasei a II-a B au primit ca temă pentru acasă un exercițiu care a avut ca scop remedierea unor greșeli de scriere frecvente: scrierea corectă a cuvintelor cu diftongii oa/ua – pentru evitarea confuziei, despărțirea corectă a cuvintelor în silabe la capătul rândului și articularea corectă a pluralului substantivului copil.

Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul. În notarea temei de acasă, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului și a scris, selectiv, doar câteva enunțuri care nu erau în totală concordanță cu textul scris la tablă.

În data de 04.03.2019, după ore, s-a prezentat la școală o tânără care a cerut informații despre situația școlară a elevului, după care a prezentat o fotografie a unei secvențe din tema mai sus menționată din caietul elevului, cerându-mi să-i motivez calificativul Suficient. Deși tema data din luna februarie, explicațiile au fost cerute insistent după o lună.

Precizez, în cele ce urmează, că nu există, în acest caz, o colaborare firească a familiei cu școala. Familia refuză să participe la activitățile inițiate de mine și de colectivul de părinți, restricționând chiar și accesul elevului. Mai mult decât atât, îmi amintesc că anul trecut domnul Tarnoveski Ionel s-a prezentat la școală pentru a cere explicații doamnei profesor de engleză cu privire la evaluarea fiului său. Discuția lor a degenerat într-o altercație verbală în care domnul Tarnoveski Ionel a adresat injurii doamnei profesor, amenințând-o cu bătaia. Aceste amenințări au vizat, de fapt, toate cadrele didactice din școală. Luând atitudine în această situație, am fost și eu agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii. Astfel, am înștiințat conducerea școlii, care a sesizat organele de poliție de la Secția 2. Drept urmare, domnului Tarnoveski Ionel nu a mai venit la școală din acel moment.

Atât eu, cât și familia mea suntem profund afectați de neadevărurile și de speculațiile care au fost vehiculate în mass-media. Doresc să mulțumesc public părinților de la clasa a II-a B care și-au exprimat punctul de vedere printr-un comunicat de presă"

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!