Secțiune susținută de MedLife

O altă versiune a incidentului cu învățătorul din Iași. Care ar fi fost, de fapt, cerința exercițiului în care apărea cuvântul „patinuar”

de Andreea Ofițeru     HotNews.ro
Marţi, 5 martie 2019, 22:37 Actualitate | Educatie


Exerciţiul dat de învăţător
Foto: Facebook
Reprezentanţii Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi (USLIP) au postat pe pagina lor de Facebook un comunicat al părinţilor elevilor de clasa a II-a în care îi iau apărarea învăţătorului din Iaşi care nu l-ar fi notat corect pe elevul din clasa a II-a de la Colegiul Mihai Eminescu din Iaşi. În acest comunicat de presă părinţii arată că, în realitate, incidentul semnalat de părintele elevului din clasa a II-a este prezentat cu rea voinţă.


"Enunţul exerciţiului era "Copiaţi apoi corectaţi textul alcătuit de Maria după ilustraţiile din manual".Prin urmare, copiii aveau de transcris/ copiat un text cu greşeli, pe care apoi să îl scrie din nou corect. Astfel, din fotografiile postate de dl Tarnovescky Ionel, rezultă clar că faptul că exerciţiul scris de copilul dumnealui este greşit copiat, incomplet şi greşit rezolvat", se arată într-un comunicat de presă al părinţilor postat pe pagina de Facebook a USLIP.

Tot aici este postată o fotografie cu semnăturile părinţilor care îl susţin pe învăţător. Părinţii spun că vor lua legătura cu Ministerul Educaţiei şi că este inadmisibilă antepronunarea ministrului Ecaterina Andronescu care a declarat că învăţătorul va intra în evaluare.

Reamintim că ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat marţi că învăţătorul din Iaşi, care a corectat scrisul corect al unui copil, va fi trimis într-un program de evaluare, iar directorul şcolii va avea rolul de a rezolva punctual situaţia. "Am văzut. Regret nespus şi o să mă interesez ce caută doamna aceea învăţătoare sau ce o fi domnia sa, care corectează scrisul corect al unui copil. M-a revoltat şi pe mine", a spus Ecaterina Andronescu, la Parlament, potrivit Agerpres.

CITEŞTE ŞI Reacția ministrului Educației după ce un învățător ar fi corectat un cuvânt scris corect de un elev de clasa a II-a. „Să-l trimitem într-un program de evaluare, să vedem dacă mai poate rămâne la catedră”


MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















54026 vizualizari

  • +13 (41 voturi)    
    Serios? (Marţi, 5 martie 2019, 23:05)

    mitg [utilizator]

    "Prin urmare, copiii aveau de transcris/ copiat un text cu greşeli, pe care apoi să îl scrie din nou corect"

    Asta ce scop didactic are?
    • +5 (35 voturi)    
      Ziarul care a publicat primul trebuie desființat (Miercuri, 6 martie 2019, 6:19)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ziarul care a publicat primul știrea cu învățătorul analfabet trebuie desființat iar dacă au fost mai multe trebuie sa se procedeze identic cu toate.
      • +9 (19 voturi)    
        Ceva scartaie totusi (Miercuri, 6 martie 2019, 9:47)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Textele din caietul cu cerinta rezolvata 'corect' si cel al elevului 'pedepsit' sunt total diferite. Adica, pe caeitul "corect" se cere a se copia si corecta un text, in schimb vedem ca elevul a rezolvat mai multe exercitii din manual dintre care unul (cel cu pricina) cere a se formula propozitii pe baza imaginilor. Poate ca au avut si tema aceea (cu copiatul), dar corectura invatatorului este pe propozitiile alcatuite de elev, nu pe ce a copiat.
      • +2 (14 voturi)    
        doar ziarul? (Miercuri, 6 martie 2019, 10:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Toti cei care au preluat fara sa verifice intra la categoria "fake news" (inclusiv HotNews) si pot fi usor amendati de public marcand aceasta stire corespunzator.
    • +8 (24 voturi)    
      E o diferenta fata de prima situatie (Miercuri, 6 martie 2019, 8:08)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Atunci toti am sarit pe el pentru ca ar fi analfabet. Acum tot ce ii putem reprosa este exercitiul neinspirat pe care l-a dat elevilor.
      • -1 (23 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 9:13)

        [anonim] i-a raspuns lui banel

      • +4 (8 voturi)    
        Ar mai fi ceva (Miercuri, 6 martie 2019, 15:22)

        Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Daca acel copil a scris corect pe caiet si nu a mai copiat textul gresit scris, eu spun ca invatatorul a gresit fundamental.

        Eu nu doresc ca ai mei copii sa fie robotei ce copiaza ca un xerox, vreau sa gandeasca, sa contrazica daca au argumente, sa isi spuna parerea si sa rezolve cat mai eficient situatiile din viata.

        Copiatul unui text gresit nu intra in categoria- pedagogie, ci intra in categoria - sa facem din ei roboti.

        Este o parere personala si da, din punctul meu de vedere, copilul nu trebuia depunctat.
        • -4 (6 voturi)    
          copilul trebuia sa inteleaga cerinta exercitiului (Miercuri, 6 martie 2019, 17:24)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

          si sa o inteleaga. Dupa aceea trebuia sa rezolve problema.
          De aici porneste analfabetismul functional, avem absolventi care stiu limba romana sau gramatica sau algebra dar nu sunt capabili sa inteleaga ce li se cere. Nici de catre profesori si nici de catre angajatori ulterior.
          • +1 (1 vot)    
            A inteles (Miercuri, 6 martie 2019, 18:25)

            Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Ca trebuie sa corecteze si a oferit solutia corecta.

            Intr-un mod scurt si la obiect, asta a facut copilul.

            Dar daca dvs vreti sa avem copii xerox, nu pot sa va conving de inutilitatea abordarii mentionate de dvs.

            Eu mi-as dori ca ai nostri copii sa reactioneze rational si nu mecanic.

            Dvs va "agatati" de partea "mecanica" a situatiei si ganditi doar din aceasta perspectiva.

            Copilul a trecut la urmatorul nivel si a actionat rational.
          • +1 (3 voturi)    
            Nu e chiar asa... (Miercuri, 6 martie 2019, 19:35)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Depinde si ce li se cere. A le cere sa faca (in cazul asta sa copie) ceva gresit e o greseala. Sa te mai miri ca daca ajung jandarmi intai gazeaza si dupa aia analizeaza ordinul (daca il mai analizeaza) sa vada daca era corect? Mai mult, in cazul de fata copilul nu a gresit in mod esential, a avut si initiativa, combinand doua sarcini intr-una singura, si rezolvand-o inca in mod corect! Deci nicidecum nu se justifica asa o pedeapsa!
    • +10 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 8:57)

      [anonim] i-a raspuns lui mitg

      • +2 (6 voturi)    
        super (Miercuri, 6 martie 2019, 9:44)

        po63mi26 [utilizator] i-a raspuns lui

        :))))))
    • -1 (11 voturi)    
      chiar le trebuie autostrada ? (Miercuri, 6 martie 2019, 9:09)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Incep sa inteleg acum de ce tot voteaza cu PSD , oamenii sunt mai grei, in majoritatea lor..
    • +4 (14 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 9:12)

      [anonim] i-a raspuns lui mitg

    • +16 (32 voturi)    
      Care este rolul? (Miercuri, 6 martie 2019, 9:26)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      1. sa fie atenti la cerinte
      2. sa inteleaga ce li se cere
      3. sa-si mai exerseze scrisul
      4. cand ai doua texte unul langa altul vezi mai usor erorile
      5. daca il scrie gresit poate sa identifice chiar cand scrie erorile nu sa citeasca superficial si sa aiba impresia ca a citit corect (constientizare)

      Dar este bine ca toti tractoristii si taximetristii care au un telefon la indemana acum sunt buni de profesori.
      Mai bine sa ii preocupe faptul ca in fruntea tarii sunt niste analfabeti care nu stiu sa articuleze.
      Chiar imi aduc aminte ce trauma nationala a fost in momentul in care Eba a facut o greseala(nu ca era o sclipire a inteligentei), acum ca prim ministrul tarii nu stie sa lege 2 cuvinte si recunoaste ca daca nu citeste este posibil sa spuna niste tampenii nu se mai panicheza nimeni.
      • +1 (3 voturi)    
        Ba se panicheaza toti....dar na, (Miercuri, 6 martie 2019, 10:12)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

        nu poti sa ii dai jos asa usor.
      • -4 (8 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 10:23)

        [anonim] i-a raspuns lui vali_s

        • 0 (2 voturi)    
          Foarte frumos spus (Miercuri, 6 martie 2019, 15:23)

          Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui

          Apreciez subtilitatea insotita de "punctul pe i"
        • +1 (1 vot)    
          ca sa ajungi sa citesti 3000+ pagini pe luna (Miercuri, 6 martie 2019, 18:19)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          Trebuie sa stii nu numai sa intelegi gramatical ce scrie acolo si ce vrea sa spuna textul.
          Un copil in cls- a 2-a care nu a inteles cerinta exercitiului sau s-a grabit sa sara la rezultate pe principiul "stiu, stiu, dar mi-e lene sa fac ce mi se cere" nu e chiar viitorul adult care sa aiba rabdarea sa citeasca 3000 de pagini. Va trage concluzia dupa primele 3
    • -1 (11 voturi)    
      Zau (Miercuri, 6 martie 2019, 9:40)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      De faptul ca a scris der-delus in loc de derdelus nu se plange nimeni?
      Nu le-a cerut sa gaseasca sinonime, nu era un exercitiu creativ, le-a cerut sa gaseasca greselile dintr-un text.
      Dar in fine, tipic romanesc, un prost arunca o piatra in lac si alti 1000 se chinuie sa gaseasca piatra.
    • +2 (6 voturi)    
      da, ce ti se pare anormal? (Miercuri, 6 martie 2019, 10:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Temele la clasele primare au multe forme, Copiii sunt creativi, nu le poti omori creativitatea dandu-le un singur tip de tema. Si eu cand eram in clasa primara (adica pe timpurile celelalte) aveam teme de genul: Gigel si-a facut temele, dar a comis mici greseli. Gasiti in textul de mai jos greselile facute de Gigel si corectati-le.
      Cat despre parintii copilului, am vauzt aseara un interviu cu ei la TV: mai mult de 4 clase nu aveau, sincer nu cred ca stiu sa scrie corect patinoar. Cred ca altcineva si-a dat seama ca respectivul cuvant nu a fost scris corect.
  • +9 (31 voturi)    
    Reactii "emotionale" vs "check fact" (Marţi, 5 martie 2019, 23:06)

    animatron [utilizator]

    Un foarte bun exemplu despre cum se raspandeste un "fake news" plecand de la un "ceva" scos din context.

    Fara sa stie contextul (in ce consta exercitiul complet) o mare parte a presei si a retelelor de socializare au preluat si dezvoltat un subiect de tip "fake".

    Faptele, verificate, arata ca nu a fost nici o greseala a invatatorului, ca elevul sau parintii au fost de rea credinta sau n-au priceput cerintele acelui exercitiu.

    Imi aminteste de faimoasa scena video, prezentata viral pe retele de socializare si in presa americana, cu adolescenti care aparent si-ar bate joc de un batran amerindian veteran de razboi.

    Scandal general, culpabilizare, amenintari, pana cand faptele au fost verificate si s-a dovedit ca fusese vorba de un montaj scos din context.

    Acel adolescent stigmatizat violent si pe nedrept pentru presupusa lipsa de respect a dat acum in judecata pe cei care l-au defaimat, cu cereri uriase de despagubiri (tipic pt procesele civile americane).

    Ar trebui sa fie un reflex pt orice jurnalist sau comentator, mai intai sa verifice sursa originala, contextul original.
    • +24 (32 voturi)    
      Intr-adevar (Miercuri, 6 martie 2019, 2:55)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Invatatorul a gresit, dar nu a gresit cum a fost dat la stiri, ca nu stie gramatica, ci a gresit ca nu stie metodologie educationala. Nu dai niciodata unui copil sa scrie ceva gresit, si apoi nu il depunctezi ca a scris corect ce era scris gresit. Profesorul meu de fizica zicea cand scotea pe cineva la tabla si ala scria o prostie: "Sterge repende, ca poate invata careva".
      • -1 (7 voturi)    
        dar asa e manualul (Miercuri, 6 martie 2019, 9:46)

        ciufy [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Tot am cautat manualul sa vad exercitiul, o sa il gasesc pana la urma... Deci daca asa e exercitiul in manual, ce vina are invatatorul?
        • +3 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 10:21)

          [anonim] i-a raspuns lui ciufy

        • +1 (1 vot)    
          Pai daca manualul e atotputernic, (Miercuri, 6 martie 2019, 19:41)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

          hai sa-i punem sa invete dupa manual si sa eliminam invatatorii. Nu ar fi rolul si al invatatorului sa corecteze erori din manual? Nu de alta, dar la cum sunt facute si aprobate manualele e clar nevoie de asa ceva.
      • -2 (2 voturi)    
        crezi ca invatatorul a inventat exercitiul? (Miercuri, 6 martie 2019, 18:24)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Sau tipul de exercitiu?
        Sa ne lamurim, sunt copii de cls a 2-a, pentru ei scrisul inca e o treaba de exercitiu.
        Sau poate preferati probleme/exercitii tip grila:
        Bifati varianta corecta a) patinuar, b) patinoar
        Si cu asta cerinta e simpla iar copilul e un grapinat perfect.
    • 0 (10 voturi)    
      ... (Miercuri, 6 martie 2019, 7:14)

      Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Bati campii, fara gratie. Poftim:
      https://www.educatieprivata.ro/cum-arata-enuntul-exercitiului-cu-patinuar-de-la-iasi-si-un-apel-la-prudenta-fata-de-fake-news/
      • 0 (14 voturi)    
        Daaa....e o conspiratie (Miercuri, 6 martie 2019, 8:13)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Relativ_neutru

        S-au unit parintii sa-l sustina pe profesorul analfabet. Iti multumim pentru ca ne-ai deschis ochii, nu stiu ce ne faceam fara tine.
        • +4 (12 voturi)    
          ... (Miercuri, 6 martie 2019, 8:36)

          Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui banel

          Nu ti se adresa tie, ci alora care stiu sa citeasca.
        • +2 (8 voturi)    
          Corect (Miercuri, 6 martie 2019, 9:50)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui banel

          In loc să vedem cât de tâmpită a ajuns scoala la noi, cu profesori (invatatori) inculti, interesati numai de fondul clasei si mediatii, discutăm despre un exercițiu perfect idiot.

          Nu e de mirare că în comunicatul de presă de tip adeziune la pcr s-au strecurat și câteva greșeli de ortografie elementare :))) Probabil c[ a fost redactat chiar de... ilustrul invățător.
      • +5 (11 voturi)    
        da, stiu exercitiul si ii dau dreptate (Miercuri, 6 martie 2019, 10:20)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Relativ_neutru

        profesorului. Copilul trebuia sa copieze din carte un text scris gresit, si apoi sa il corecteze, inlocuind cuvintele scrise gresit cu cele scrise corect (eventual scria cu alta culoare, sa se vada ce a inlocuit).
        Ei bine, copilul nostru a copiat textul direct corectat...si invatatorul l-a depunctat ptr acest lucru.
        parintii copilului aveau max 4 clase, asa ca nu ai ce mari pretenti sa ai...altcineva i-a spus copilului ca are dreptate.
        Pana la urma vina e a sistemului educational, care ii pune pe copii sa copieze cuvinete scrise gresit si apoi sa le corecteze. E o mare greseala, copiii incep sa incurce ce e corect cu ce s-a scris gresit. Un copil trebuie sa scire doar corect, pentru ca asta e varianta pe care o tine minte.
        • +2 (2 voturi)    
          Evident! PSD-ul vrea roboti, nu oameni inteligenti (Miercuri, 6 martie 2019, 19:45)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca exercitiul, asa cum e, e prost, nu crezi ca invatatorul trebuia sa-l corecteze? Vezi si ce am spus mai sus...
    • +2 (2 voturi)    
      corectie (Miercuri, 6 martie 2019, 9:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      "veteran" ;) :D
  • +13 (17 voturi)    
    Invatamant romanesc (Marţi, 5 martie 2019, 23:09)

    zigzag [utilizator]

    Ce util trebuie sa fie sa copiezi chestii de pe tabla. La fel de util ca lectiile de 30 de pagini dictate de profesori, exact ca in manual. Hai sa nu explicam nimic la ore, mai bine sa pierdem vremea scriind pagini intregi de prostii pe care sa le invatam seara pe dinafara, sa le reproducem automat a doua zi si sa le uitam definitiv intr-o saptamana. In Romania nu s-au inventat imprimanta si fonturile de mana, nu corectam un text direct, il insiram 10 minute pe tabla, il copiaza copiii inca vreo 20 de minute si apoi il corecteaza in inca 20. Punem "vazut". Gata ora!
  • +20 (24 voturi)    
    si marmota ciocolata o invelea ... (Marţi, 5 martie 2019, 23:30)

    anonimicus [utilizator]

    Am aflat cu aceasta ocazie ca exista si acest gen de ... exercitiu (!!!): sa se transcrie un text cu greseli.
    Dar daca transcrii cu greseala gresita (adica corectata), esti depunctat!!!
    Imi aduc aminte de admiterea la medicina (alta mascarada), unde desi manualele erau cu greseli, daca scriai raspunsul corect (ca in literatura de specialitate) si nu cu greselile din manual, pierdeai puncte!
  • +13 (25 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 5 martie 2019, 23:33)

    pmct [anonim]

    • +6 (14 voturi)    
      Da' matale... (Miercuri, 6 martie 2019, 9:08)

      Tommy Bahama [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      de ce ai pus cratima in "doilea"?
      • -1 (1 vot)    
        ref.la pmct (Miercuri, 6 martie 2019, 18:49)

        sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

        Asta e genul de om care se da DESTEPT dar are si el lipsurile lui ...nu-i asa ?!

        Cititi cu atentie si prima fraza : " si uite asa o mana de parinti pupincuristi se pun bine cu "dom' invatator" ca ADRASLELE lor sa treaca clasa NU note mari.
  • +10 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 5 martie 2019, 23:42)

    Relativ_neutru [utilizator]

    Versiunea lor este o minciuna. Este alt exercitiu, cu alte cerinte.
  • +16 (16 voturi)    
    Posibil, alti idioti (Miercuri, 6 martie 2019, 0:04)

    Pasarea_PuieMontix [utilizator]

    Dc acel copil a corectat in timp ce scria? Rezultatul final care conteaza este sa reperezi greselile si sa le corectezi. Le'a corectat? Pare ca DA, deci?? Fix asta'mi facea si prostul ala de info de la FACULTATE cand ii rezolvam "altfel" decat vroia ea...
  • +17 (19 voturi)    
    povesti... (Miercuri, 6 martie 2019, 0:37)

    Fileu_de_Poveste [utilizator]

    lucrarea a fost corectata eronat.
    nu tai peste ce a scris copilul corect, ci ii spui ca lipseste textul original care continea erori.
    Cerinta de a copia ceva incorect scris , este o cerinta dobitoaca. cand vrei sa inveti un copil nu il pui sa copieze un text gresit, ci , ii spui sa il scrie corect + in cel mai rau caz, zici ceva de genul, subliniaza cuvintele pe care le-ai corectat.
    O abordare incalcita, o cerinta stupida, pe care PROFESORUL TREBUIE SA SI-O ASUME !
    • +2 (6 voturi)    
      Care profesor? (Miercuri, 6 martie 2019, 9:54)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

      Profesorii adusi pe principiul pile-relatii la colegiile de prestigiu din Iasi? Poate una din ex-inspectoarele sefe, traseista Camelia Garvil, actual deputat psd (=hot sau complice la jaf) ne poate explica mai bine care e mecanismul prin care cineva „prinde” o catedra in oraș.
  • +8 (8 voturi)    
    vorbeste lumea ca ... (Miercuri, 6 martie 2019, 1:10)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    sa fie alertata imediat doamna aia ... grapini ... si sa vina urgent sa instaureze dumneaei corectitudinea in limba romana ...
    • +7 (7 voturi)    
      propunere (Miercuri, 6 martie 2019, 3:32)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      Ce idee buna ai! Sa o puna pe Grapini ministru al Limbii romane!
  • +10 (16 voturi)    
    OK bun asa (Miercuri, 6 martie 2019, 1:10)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sunt sigur ca orice adult vaccinat, peste 18 ani cu un minim de maturitate isi va asuma vina, mai ales ca parinte ca sa dea un exemplu pentru copil.
    Nu-i problema. aici. Daca "profu' invatator" a avut dreptate si "parintosul" a gresit, fie.

    Dilemele mele legate de "rea vointa" parintelui sunt asa:
    - daca intr-adevar problema era ca nu a corectat textul, de ce profesorul s-a axat pe a insista cu textul gresit? Pana la urma cerinta era sa corecteze textul, nu? Putem argumenta ca este incomplet si in realitate trebuia copiat gresit apoi corecta - nu contest - dar daca e sa evaluam jumatati de masura, putem asuma ca acel copil a corectat direct, da?
    - pornind de la premisa de mai sus, sunt de acord cu depunctare pentru "necopiere gresita", dar hai sa punctam corectia: profesorul a ignorat corectia
    - in plus, daca important era sa corecteze patinuar -> patinoar, de ce profesorul i-a taiat corectura elevului si a pus greseala? Sunt isgur ca putem argumenta cu totii ca mai important este ca cineva sa stie sa corecteze ceva gresit si sa scrie corect decat sa copieze ceva eronat, nu? E de bun simt
    - next, presupunand ca gresesc si profesorul s-a axat pe copierea gresita a textului - prioritate invalida parerea mea, dar hai fie - de ce a trimis parintele si sora la dictionar insinuand ca patinuar este corect?
    - in plus, cu ce e gresit der-delus? Chiar daca are 3,4 sau 30 de silabe, cand desparti pe u nrand nou conteaza prima despartire, nu? Deci ce era gresit?
    - si hai sa zicem prin absurd ca parintele si sora au gresit - hai sa zicem; nu era normal ca invatatoru lsa stea de vorba cu ei sa le explice cum e corect ca sa nu invete gresit copilul, nu?

    Apropo, va mai amintiti parintii care "luau apararea" copilului care a fost depunctat la examen anul trecut sau acum doi ani ca nu a interpretat corect u ntabel pentru ca aparent X si Y erau greu de folosit intr-o analogie? (desi la pariu daca era de comparat evolutia smartphone ar fi citit orice palcinta sau tabel fara probleme
    • +5 (9 voturi)    
      Ei, si aici este de fapt problema... (Miercuri, 6 martie 2019, 3:17)

      gaesseki [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Perfect advarat tot ce este spus acolo, dar nu este vina exclusiva a invatatorului ca urmeaza orbeste o programa idioata, facuta si rasfacuta din cap pana in picioare de fiecare data cand vine un ministru cu "viziune". Exista profesori extrem de dedicati, care ar fi trecut, poate, peste greseala respectiva si i-ar fi explicat copilului, cu grija, ce trebuie sa faca. Si exista si profesori care nu fac asta care prefera sa nu isi bata prea mult capul si sa se ocupe strict de ce scrie in de programa. Pre vremuri, erau mai multi din prima categorie. Acum, sa zicem ca sunt 50-50.
      Nu tin cu niciuna dintre parti, relativ recent m-am lovit si eu de "invatamantul" romanesc in toata splendoarea lui, dar doresc sa subliniez urmatoarele:
      - invatamantul romanesc inca se face dupa o programa facuta pe vremea lui Spiru Haret, neconectata la realitatile momentului
      - invatamantul romanesc nu urmareste obisnuirea copiilor cu utilizarea unor algoritmi sau a unor notiuni noi "pe limba lor", ci pune toti copiii pe acelasi Pat al lui Procust, "invata sau ramai corijent". In definitiv si la urma urmei, ce importanta are daca un copil va extrage un rezultat, utilizand o ecuatie, dintr-un tabel cu x si y sau dintr-un tabel cu evolutia smartphone-urilor, atata timp cat interesul lui e stimulat si rezultatul e corect?
      - invatamantul romanesc se face cu oameni uneori blazati, prost platiti si total depasiti de tehnicile actuale de predare, mai ales in cazul scolilor
      - invatamantul romanesc nu este aliniat DELOC la realitatile momentului si, in afara de a insista pe memorarea automata a unor texte (o sa aiba copiii nostri o memorie fenomenala), nu face mai nimic demonstrativ. Invatamantul romanesc nu invata copiii absolut deloc, in niciunul dintre domeniile predate, intr-un mod modern si atractiv pentru ei.
      Revenind la cazul in speta, e un caz clasic de "ba p-a matii", in care parintele nemultumit, ia Facebook-ul drept avocat.
      • +4 (6 voturi)    
        Pentru cei care vor sa critice... (Miercuri, 6 martie 2019, 4:37)

        gaesseki [utilizator] i-a raspuns lui gaesseki

        Opiniile mele de mai sus sunt din experienta personala. Am trei copii in diverse etape scolare, iar cele sustinute mai sus sunt o consecinta directa a experientei mele parintesti.
        • +1 (3 voturi)    
          Sa-ti traiasca copiii :) (Miercuri, 6 martie 2019, 9:07)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui gaesseki

          Perfect de acord cu ceea ce ai scris. Dar nu e nici vina copiiilor (sau parintilor) ca profesorul este robot si urmeaza orbeste o carte sau o programa incorecta.

          Iaici fac referirie si la comentariul lui anonimicus si experienta sa la examenul de medicina.
          • +2 (4 voturi)    
            Culmea (Miercuri, 6 martie 2019, 10:21)

            mopsu [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

            este , că de bun simț , un învațător ar trebui să judece cu capul nu cu picioarele dictate de niște manuale rizibile... Cum sa pedepsești un copil care a scris corect ?
            • -3 (3 voturi)    
              cum l-a pedepsit? o nota inseamna pedeapsa? (Miercuri, 6 martie 2019, 18:33)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

              ?
              E un simplu exercitiu didactic si trebuia indeplinit conform cerintelor. Copii aia inca scriu pe caiete cu linii ajutatoare deci scrisul in sine e un exercitiu.
              • +1 (1 vot)    
                O nota pusa incorect e pedeapsa (Joi, 7 martie 2019, 14:54)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Una pe merit nu! A copia ceva e exercitiu??
        • +2 (2 voturi)    
          Pai atunci? (Miercuri, 6 martie 2019, 10:00)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui gaesseki

          Dacă e asa prost invatamanul aici (si este!), de ce cadrele didactice sunt complice la decăderea lui? De ce nu protesteaza? De ce au iesit in strada doar ca sa ceara salarii nesimtite? De ce meditiile si fondul clasei sunt pricipalele preocupari? Să nu trecem cu vederea faptul ca avem un corp didactic din ce in ce mai incult, mai deprofesionalizat si mai nesimtit. Cât deîre miile de scoli cu latrine in curte si fara apă curentă , ce să mai vorbim.Acesta e invatamântul românesc după 30 de ani de neo-comunism.
          • -4 (4 voturi)    
            sa nu vorbim de rau meditatiile! (Miercuri, 6 martie 2019, 14:02)

            kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

            stiti voi de ce...
  • +2 (4 voturi)    
    limba de lemn (Miercuri, 6 martie 2019, 8:27)

    Chis Adriana [anonim]

    Au dat ditamai comunicatul de presa parintii "infricosati si neputinciosi" ... Daca era copilul lor in cauza ar fi facut la fel,n-am nicio indoiala... Toti suntem obisnuiti sa "ne cerem drepturile" cu strigate si pretentii,sa fim seriosi...
  • +2 (8 voturi)    
    Inflamare (Miercuri, 6 martie 2019, 8:48)

    Mircea11 [utilizator]

    Unii parinti se inflameaza mult prea repede.
    In acelasi timp, se pune prea repede eticheta negativa unei persoane fara o analiza suficienta.
  • 0 (10 voturi)    
    Învățător bun (Miercuri, 6 martie 2019, 9:07)

    CSO [utilizator]

    De curiozitate, dintre cei care comentează, știe cineva cat de greu se găsește într-un oraș un învățător cat de cat bun? Câți au interacționat cu învățătorii de la școala la care sunt arondați? E ușor să fii un învățător tolerant, amabil și iubit de copii. Dar contează ce învață aceștia la sfârșitul celor 5 clase cat stau cu învățătorul.
  • +2 (4 voturi)    
    oricum (Miercuri, 6 martie 2019, 9:29)

    martel55 [utilizator]

    ar fi fost, cadrul didactic respectiv avea datoria sa ii explice parintelui ce nu e in regula
  • +11 (11 voturi)    
    Texte diferite (Miercuri, 6 martie 2019, 9:29)

    florinbad [utilizator]

    Daca comparati cele doua texte veti observa ca sunt total diferite.

    Textul de ieri: "Patru copii se joaca la derdelus. Copiii merg la patinoar, unul dintre ei cade jos. Un copil sta la caldura in casa."

    Textul de astazi: "Ninsoarea a acoperit satul cu o patura moale si pufoasa. Copiii din sat au iesit pe derdelus iar altii pe patinoar. Cand unul dintre ei cade, ceilalti ii sar in ajutor."
    • -2 (6 voturi)    
      Tocmai! (Miercuri, 6 martie 2019, 10:21)

      greuladeal [utilizator] i-a raspuns lui florinbad

      Exact asta era problema: copilul nu a respectat cerinta temei. El trebuia sa fie atent la textul Mariei, sa-l redea intocmai si apoi sa-l corecteze.
      In loc de asta, a creat alt text, dupa imaginile din manual. De aceea a luat Suficient, pentru ca a scris ceva corect, dar ALTCEVA.
      Iar la un barem de examen, nu lua 5, sa fim seriosi, daca scria ce voia el, nu ce i s-a cerut!
      • 0 (0 voturi)    
        Ha! Ha! (Joi, 7 martie 2019, 14:53)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui greuladeal

        Hai ca esti tare... La ce examene ti se cere sa copii?
  • +6 (6 voturi)    
    Copilul a rezolvat perfect (Miercuri, 6 martie 2019, 9:34)

    lucianmarin [utilizator]

    https://www.facebook.com/diaconiuc.ralucadaria/videos/2655687421159973/

    După cum se poate observa în video copilul a făcut perfect și e notat suficient pe alte considerente. Acei părinți vor să se aibă bine cu învățătorul pentru binele copiilor lor, dar mai mult rău le fac.
  • +6 (6 voturi)    
    nu prea are logica, creiere de zombi (Miercuri, 6 martie 2019, 9:47)

    programatoru [utilizator]

    deci faptul ca a copiat direct corect nu e bine?

    si invatatorul ce a facut? a sters ce era corect si a scris gresti ca apoi sa arate ca nu a copiat cum trebuie? si apoi copilul sa corecteze din nou?

    deci ideea exercitiului de a fi un executant zombi fara sa gandesti?
    • -4 (8 voturi)    
      nu ai inteles... (Miercuri, 6 martie 2019, 9:55)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      ...copilul a copiat gresit, that's all.

      e vb de un exercitiu banal de transcriere a unui text.
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 6 martie 2019, 17:52)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      Programatorule, daca-ti venea urmatoarea tema: 'Faceti un program care sa afiseze suma numerelor naturale de la 1 la 5' tu scriai 'print 15'?
      In clasa a doua abia ai invatat sa scrii, daca cerinta este sa copiezi ce e pe tabla, atunci cam asta ar trebui sa faci.
      • 0 (0 voturi)    
        A copia nu inseamna a invata. E ceva mecanic! (Joi, 7 martie 2019, 14:46)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Vad ca pentru unii e tare greu de priceput asta! Iar solutia "print 15" e foarte corecta, fiind la nivelul profesorului care nu e in stare sa formuleze o problema ca lumea. Pentru incepatori, eu as fi spus "faceti un program care sa afiseze suma a cinci numere naturale consecutive, plecand de la un numar cerut" de exemplu...
        .
  • +4 (6 voturi)    
    ieducatie (Miercuri, 6 martie 2019, 10:01)

    dana_s [utilizator]

    ... atunci cand ai de invatat o chestie, niciodata NU inveti forma gresita - nu insisti, eventual, asupra ei, prin copiere.
    Este un lucru elementar, stiut in toata lumea smart.
    Copilul trebuie sa invete doar forma corecta. Doar asta trebuie sa i se fixeze in memorie. Ulterior, intalnind alte forme, va sti sa faca diferenta. Altfel, se induce incertitudinea, indoiala, iar actul de invatare este lipsit de eficienta, eventual, ratat.
    Este OK sa i se ceara elevului sa rezolve din start, corect.
    • -5 (7 voturi)    
      s'avem pardon, madame... (Miercuri, 6 martie 2019, 10:45)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      ...educatie inseamna (si) sa raspunzi la intrebarile care ti se pun, nu la intrebarile la care doresti/alegi sa raspunzi.

      a bon entendeur, salut.
      • 0 (0 voturi)    
        La educatia ta nu ma mir... (Joi, 7 martie 2019, 14:41)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Da, educatie inseamna sa raspunzi la intrebari in mod corect. Si copilul a raspuns! A cere cuiva sa copie ceva nu este o intrebare, nu ai ce raspunde. Inseamna doar ca esti un robot care face ce i se spune fara sa judece.
        Trebuie sa recunosc ca ai copiat aproximativ corect finalul. Pentru asta ai FB! Dar fiindca orice propozitie trebuie sa inceapa cu litera mare, in final ai numai S!
  • +3 (3 voturi)    
    Keep it simple, stupid (Miercuri, 6 martie 2019, 10:02)

    clint [utilizator]

    Eu nu pretind ca stiu toata problema, vad insa lucrurile de la o anumita distanta, si vad doua lucruri care ma intristeaza:

    1. Mare scandal pentru o litera. O fi de vina invatatorul, o fi de vina copilul, cert e ca vuiesc televiziunile. As zice ca e bine sa se ia atitudine, dar daca ne gandim mai bine, ne pierdem timpul cu detalii in timp ce avem sute, mii de cadre didactice analfabete, care vorbesc cu dezacorduri, probleme structurale grave si fabrici de analfabeti functionali ultra-meditati si ultra-certificati.

    2. Cand s-a sapat putin mai adanc in putregaiul sistemului, a venit si explicatia aiuritoare, abramburitoare de la "cadrele competente", aceeasi explicatie pe care o primim de zeci de ani. Era o chestie acolo, dar n-am inteles noi. Daramite un copil de clasa a 2-a. Ca de obicei, "mortul" e de vina, ca sa fac o analogie cu sistemul medical. Mereu ni se baga noua, astora "prosti" pumnul in gura, ceva de genul: "nu sunteti in masura sa judecati voi sistemul de invatamant/sanatate/etc", sunteti efectiv prea prosti ca sa intelegeti. Stati mai bine in banca voastra si nu mai judecati.

    Concluzia o trageti singuri.
  • 0 (2 voturi)    
    propun ca toate lucrarile de control (Miercuri, 6 martie 2019, 10:14)

    Razvan_M [utilizator]

    sa fie publicate pe Internet. Absolut orice exercitiu sa fie tipizat. Corectarea se face prin vot democratic. Profesorii trebuie sa dispara - ca oricum internautii sunt mai destepti ca ei. Ca sa nu mai zic de parinti, care sunt absolut model si stiu ei mai bine ca profii ce trebuie facut si cum la scoala. Unde mai pui ca se vor face economii fantastice.

    Copiii vor fi institutionalizati imediat ce ies pe gaurica si desupra patutului vor fi boxe care le vor spune ce si cum trebuie sa gandeasca. Cand vor fi suficient de mari vor sta in fata calculatorului si vor repeta ce scrie pe calculator. In felul asta vom ajunge la acea societate multilateral dezvoltata pe care si-o doreau inaintasii nostri comunisti.
  • +1 (3 voturi)    
    Ecaterina Andronescu condamna in stil KGB-ist (Miercuri, 6 martie 2019, 10:14)

    MirceaIo [utilizator]

    Asa a fost judecat si Ceausescu. Sentinta era stiuta dinainte. Ecaterina Andronescu vorbeste in "numele poprului" si condamna pe un "amarat" la pedeapsa capitala etc, etc. Rusine Caterina KGB-ista!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 martie 2019, 10:24)

    [anonim]

  • +1 (7 voturi)    
    Se face prea mult tam tam (Miercuri, 6 martie 2019, 11:11)

    fghr [utilizator]

    Enuntul din carte e simplu : copiati textul si apoi rescrieti corectand greselile...Parintii copilului au prezentat doar jumatate din poveste sugerand ca dascalul nu ar sti sa scrie, ca e analfabet , vin la scoala cu poze din dex pusi pe scandal, cam ridicoli daca ma intrebati pe mine

    cel mult puteau sa conteste utilitatea exercitiului dat si faptul ca domn profesor urmareste prea mult manualul ... nu stiu daca paritnii copilului au studii de pedagogie

    Copilul nu a respectat cerinta data si a scris direct textul corect... Nu mi se pare asa mare greseala , poate nu a inteles ce i se cerea , este totusi un copilas de 8 ani...

    cand a ajuns acasa si l a intrebat pe taica sauce agresit bla bla , taica su trebuia sa citeasca exercitiul cap coada si sa i explice din nou

    Altfel sa iesi in presa cu poze peste poze , ba parintii , ba sora sa mai mare e deja prea mult....
  • +2 (2 voturi)    
    comunicatul de presa face si el parte din tema? (Miercuri, 6 martie 2019, 13:18)

    Francisc 1 [utilizator]

    are greseli destule ! nu va e rusine mai sindicatul ? "E prost , da-i prostul nostru!"
  • +3 (3 voturi)    
    Parintii mint ! Sau manipuleaza (Miercuri, 6 martie 2019, 17:18)

    Brici [utilizator]

    Exercitiul prezentat de ei e ALTUL, Cel al copilului era "Exercitiul 3" din manual, care cerea urmatoarele:
    3. Observa imaginile:
    (se prezinta 3 imagini)
    Formuleaza trei enunturi legate intre ele prin inteles, potrivit imaginilor date.
    atat
    Iar copilul formuleaza cele 3 propozitii (descriind practic ce era in imagini) si scrie asa:
    - Patru copii se joaca la derdelus (desparte corect "der-delus", ca nu i-a incaput pe primul rand). Dar invatatorul ii subliniaza despartirea
    - Copiii merg la patinOar, unul dintre ei cade jos (patinoar scris corect). Dar invatatorul taie "O"-ul si scrie cu rosu "U"
    - Un copil sta la caldura in casa.
  • +2 (2 voturi)    
    In mod cert sunt doua lucruri diferite, (Miercuri, 6 martie 2019, 18:03)

    ilex2013 [utilizator]

    textul copiat si corectat (dat de exemplu de parinti) este diferit de exercitiul in care li se cerea elevilor sa comenteze ce vad in ilustratie ( cel publicat de parintii elevului) . In mod cert, probabil din neatentie profesorul a gresit corectand ceva ce era corect. Intr-o lume normala profesorul isi cerea scuze - errare humanum est- si incidentul de incheia aici. Ceea ce mi se pare de neacceptat este ca parintii vin in ajutorul lui cu o minciuna si cu rea credinta - publicand un exercitiu care era in mod evident altceva. Nu cred ca profesorul nu stia cum e corect, cred ca a fost neatent dar de aici pana a minti ca sa-i iei apararea mi se pare mult mai daunator pentru educatia copiilor.
  • +1 (1 vot)    
    Va zic una tare de tot ... desi cam tarziu (Duminică, 10 martie 2019, 0:01)

    Fileu_de_Poveste [utilizator]

    Titlu: Cine e de vina?

    Introducere:
    Invatatorul da o tema din manual. Copiii o rezolva: derdelus, patinoar, .... Punct ochit, punct lovit.

    Cuprins:
    Invatatorul, pus pe lucruri mari (asa cum zic si parintii), e pe val si o prinde pe needucata Maria ca a gresit. O apostrofeaza in fata intregii clase, o da exemplu negativ si zice: "... o sa vezi ca esti cea mai proasta din clasa, le dau textul cu greselile tale si colegilor tai sa il corecteze."
    Copiii joaca jocul domnului invatator, mai putin unul, care rupe tiparele, e mai non-conformist; ca si parintii lui. Invatatorul nu il lasa nepedepsit, iar cazul devine public.
    Cel putin, sistemul american, pe care l-am experimentat ca si profesor ani de zile, are anumite caracteristici prin care protejeaza elevul:
    - nu critici un elev in fata colegilor
    - nu il dai exemplu negativ
    - nu expui altora notele unuia
    - nu faci din greseala lui un studiu de caz
    - nu vorbesti cu un parinte situatia copilului in fata altor parinti
    - nu aduni parintii la sedinte, ca pe niste turme, pe care sa le manipulezi cu discursuri in care iti propui sa te arati ca esti un dumnezeu atotputernic, si sa arunci apropouri despre cei care nu iti fac pe plac
    - iti propui sa fi direct cu elevii, sa le spui ce vei face cu ei, care sunt obiectivele si metodele. Mai ales la clasele mici, nu poti umbla cu enunturi neclare, lectii fara obiective, si cu metode indoielnice
    - copiii sunt incurajati sa se exprime, si daca gresesc ortografic, sunt corectati, dar nu sunt notati negativ, cel putin nu pana programa/planificarea nu va prevedea acest aspect
    - intalnirile cu parintii sunt planificate (si mediate dupa, caz) de conducerea scolii

    Incheiere:
    Ce scoala! ce debandada! ce invatator! Parintii vin IN CLASA dupa copii?
    Prin adeziunea comunista a manipularii se expun numele parintilor si al copiilor. In lista apare pe pozitia 18 o oarecare mamica. Citesc un document facut public: numele copilului "Maria"! In spiritul american, i-as da in judecata cam pe toti!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version