Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat joi seară, la România TV, că intenționează ca din semestrul II să introducă ”ore remediale” pentru elevii care, în urma evaluărilor naționale de la clasele a II-a, IV-a și a VI-a, dovedesc că au pierdut ritmul. De asemenea, Andronescu a spus că procedura de achiziție a manualelor va fi schimbată, în sensul că într-o primă etapă vor fi analizate elementele de conținut și corectitudine științifică, iar apoi va fi stabilit prețul.

Ecaterina AndronescuFoto: Agerpres

”Este o măsură pe care trebuie să o iau imediat. Elevii începând de la clasa a III-a care pierd ritmul, să facă două -trei ore suplimentare la clasă, pentru remediere. Va trebui să începem aceste lucrurile chiar din semestrul II”, a spus Ecaterina Andronescu.

Potrivit acesteia, achiziția de manual va fi schimbată, în sensul că într-o primă etapă vor fi analizate elementele de conținut și corectitudine științifică, iar apoi va fi stabilit prețul.

„Manualele reprezintă o altă problemă, una cu care s-a confruntat sistemul de mulți ani de zile. Încercăm să creștem calitatea. De aceea, evaluarea și achiziția de manual o să fie ușor schimbată față de anii trecuți. În ce sens? În sensul că autorii de manuale vor scrie manuale (...) adecvate vârstei, conținut științific corect, să nu mai punem Turnu Măgurele la Turnu Severin șamd. Deci, pe elementele de conținut și corectitudine științifică. Primele trei manuale care câștigă cel mai mare punctaj vor fi declarate câștigătoare și se va trece în a doua etapă la stablirea prețului de achiziție. Acesta este elementul de noutate - încercăm să facem achiziția de manuale în două etape: să finalizăm pe calitate, pe conținut și apoi să nu amestecăm una cu alta”, a mai declarat Ecaterina Andronescu, la România TV, potrivit Mediafax.

Aceasta a reluat ideea bacalureatului diferențiat, subliniind că ”liceul tehnologic este o mare vulnerabilitate pentru sistem”.

Aceasta a promis cursuri de formare pentru 55.000 de profesori, ”sub aspect pedagogic și științific, dar și sub aspectul predării digitale”.

”Ne-am propus ca în fiecare clasă să avem o tablă inteligentă, tablete pentru copii, cât de repede putem să scriem proiecte. Premierul ne sprijină în această pivință”, a mai spus minisrul Educației.