Elevii cer număr redus de discipline și un mai mare accent pe conținuturi diversificate și interconectate

de N.O.     HotNews.ro
Vineri, 30 martie 2018, 19:32 Actualitate | Educatie


Consiliul National al Elevilor in discutie cu Valentin Popa
Foto: Ministerul Educatiei
Consiliul Național al Elevilor  cere, în cadrul unei întâlniri cu ministrul Educației, Valentin Popa, ca numărul de discipline să fie redus, iar accentul  să fie pus pe conținuturi diversificate și interconectate. Elevii au subliniat astfel necesitatea elaborării unor planuri-cadru pentru învățământul preuniversitar care să fie centrate pe nevoile specifice ale fiecărui elev în parte, astfel încât să nu conducă la o uniformizare a elevilor și să asigure atractivitatea orelor.

Ministrul Educației Naționale, Valentin Popa, s-a întâlnit, vineri, cu o delegație a Consiliului Național al Elevilor, condusă de președintele acesteia, Ioana Băltărețu, întâlnire în cadrul căreia a fost  dezbătută ”nevoia construirii planurilor-cadru pornind de la competențele-cheie, a schimbării ponderii între materiile opționale și cele aflate în trunchiul comun, precum și lărgirea ofertei de discipline opționale și asigurarea posibilității reale pentru elevi de a alege disciplinele opționale”, arată un comunicat de presă al Ministerului Educației.

Ministrul Valentin Popa a pus accent pe necesitatea ca discipline precum TIC, limbile străine sau educația fizică să se regăsească în trunchiul comun și chiar să li se aloce o pondere mai mare în privința numărului de ore.

”Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor au subliniat că este necesar să se treacă la o abordare transdisciplinară, astfel încât informația primită de elev să fie cât mai cuprinzătoare, completă și să răspundă nevoilor acestuia de a înțelege cât mai bine mediul înconjurător, lumea și societatea în care trăiește. Astfel, în opinia acestora. numărul de discipline ar trebui redus, iar accentul s-ar pune pe conținuturi diversificate și interconectate”, arată comunicatul de presă.

De asemenea, ministrul Valentin Popa a reiterat importanța dialogului și a așezării la aceeași masă a tuturor actorilor implicați în procesul educațional: elevi, părinți, profesori. 
Valentin Popa a precizat că reprezentantul Consiliului Național al Elevilor va fi invitat la toate discuțiile/dezbaterile pe care le vor avea membrii Consiliului Consultativ ce urmează să elaboreze o noua Lege a Educației Naționale, ”o lege sustenabilă, a viitorului”.

Citește și:



Citeste mai multe despre   


















1461 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    .... (Vineri, 30 martie 2018, 19:52)

    tirolez [utilizator]

    Nr de discipline clar trebuie redus. Educatie tehnologica? Educatie sociala? 2 materii de umplutura. Sigur se poate ingloba undeva. Latina? Eventual optional.
    Sunt storsi saracii copii, mai ales daca invata dupa-amiaza.
    • -2 (14 voturi)    
      ? (Vineri, 30 martie 2018, 22:57)

      Stefannel [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Educatie sociala de umplutura? Pai aruncatul gunoaielor la cos cum se numeste ? Sau ti se pare ca Rromania este prea curata ?
      • +3 (11 voturi)    
        Acela se numeste (Vineri, 30 martie 2018, 23:47)

        Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui Stefannel

        7 ani de acasa. Scoala nu poate suplini parintii, altfel ti-ai procura copiii din cancelarie nu ai mai avea de ce sa mai treci pe la materinitate.
  • +2 (8 voturi)    
    ne dati ori nu ne dati (Vineri, 30 martie 2018, 21:05)

    clencix [utilizator]

    Nu toți elevii, numai cei leneși si prosti cer sa primească note degeaba. Si diplome. Si admiteri pe gratis, cu burse. Nu e prost cine cere. Asa nu se mai deosebește omul care poate de impotent.
    • -1 (5 voturi)    
      Scuza-ma, ce vrei sa spui? (Sâmbătă, 31 martie 2018, 11:03)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      Uite ce au cerut:

      "informația primită de elev să fie cât mai cuprinzătoare, completă și să răspundă nevoilor acestuia de a înțelege cât mai bine mediul înconjurător, lumea și societatea în care trăiește"

      Nu ti se pare rezonabil in conditiile in care cel putin trei sferturi din informatiile de la scoala pot fi aruncate la gunoi imediat dupa teze din lipsa de utilitate reala?
      • +2 (2 voturi)    
        bla bla bla (Duminică, 1 aprilie 2018, 7:30)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

        Cuprinzătoare, completa înseamnă tot, ceea ce este imposibil, cat mai completa e oximoron, ambele presupun sistematizare și concept abstract, teorie și matematica, învățarea și folosirea corecta a limbajului. Apoi, nevoia de a înțelege e degeaba dacă nu este implantata voința de a înțelege. Copii ăștia pleacă din scoală fără sa înțeleagă ce citesc, pentru ca nu au cei 7 ani de acasă și profesorii nu sunt apreciați valoric, nu prin grile automate, ci prin oameni culți, conducători ai învățământului care sa fie personalități culturale notorii, cum a fost Sora, cum pot fi Liiceanu, Pleșu, Manolescu, fără propaganda de partid, care sa aibă ei în primul rand autoritate prin valoare, nu prin vot sau vrere aleatoare a unora care nu înțeleg complexitatea lumii și a vieții, parveniți agramați care s-au ajuns prin gâdilarea viciilor celor din jur.
      • 0 (0 voturi)    
        obosit (Duminică, 1 aprilie 2018, 11:56)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

        Chiar esti "obosit", desigur la cap, ca sa afirmi ca trei sferturi sunt inutile...
  • +1 (5 voturi)    
    I-auzi (Sâmbătă, 31 martie 2018, 10:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ei cer diversificare si vor primi MANUALUL UNIC impus de un ministru incompetent si pesedist (adica hot si complice la jaf, ca altminteri nu era in PSD, 'partid' de scursuri si borfasi)
  • -4 (4 voturi)    
    Da si nu (Sâmbătă, 31 martie 2018, 10:59)

    dava10 [utilizator]

    Parerea mea este ca NU ar trebui redus numarul materiilor, ci nivelul de cunostinte cerut pt fiecare in parte, mai ales in ciclul primar. Acesti primi ani ar trebui sa fie folositi pentru invatat lucruri generale si de dezvoltare armonioasa in comunitate, bazata foarte mult pe interactiune umana de calitate.
    Interconectivitatea materiilor ar trebui intr-adevar facuta dar cu mediul inconjurator. Degeaba bagam poezii si metmatica daca nu le putem lega de viata de zi cu zi.
    Ar trebui eliminat acel coeficient al mediilor pt admiteri care nu fac decat un calvar din vietile copiilor pt ca trebuie sa invete la toate materiile la fel desi nu au inclinatii naturale spre asa ceva. Liceele si facultatile ar trebui sa aiba examene specifice pt materiile necesare profilului sectiei.
  • +3 (5 voturi)    
    Interconectarea materiilor in varianta romaneasca (Sâmbătă, 31 martie 2018, 11:47)

    andipetre [utilizator]

    Haha, elevii cer exact ceea ce ministerul doreste sa faca si de fapt a inceput sa faca deja. Ce coincidenta... ;-)

    Daca v-ati uitat peste manualele din ultima vreme ati putut observa ce inteleg prin "interconectarea" si "diversificarea" disciplinelor "specialistii" nostri platiti excesiv cu bani de la buget, vestiti incropitori de manuale si programe. O oala mare in care se amesteca fara discernamant si, practic, aleator, gramezi mari de notiuni din stiinte diverse, fara sens si complet aiurea. Ii bulverseaza complet pe elevi, care nu mai afla ce e important si ce nu, devin superficiali si specialisti in toate si nimic.

    Pana cand nu renuntam la autodesemnatii experti in educatie din minister si institutul de stiinte ale educatiei, birocrati platiti excesiv, fara experienta didactica dar cu masterate numeroase si subtiri, invatamantul romanesc va cadea tot mai mult.
  • +1 (1 vot)    
    Elevii cer... (Duminică, 1 aprilie 2018, 10:12)

    naitza [utilizator]

    ...de aproape 30 de ani, elevii cer...si iubitul partid le da, doar are nevoie de voturi. Ei vor doar acel carton pe care scrie "Diploma", nu-i intereseaza sa invete ceva... O pila buna, daca ai acel carton, te propulseaza in pozitii nebanuite...
    Totul a inceput cu "perierea" materiei pentru bacalaureat, a continuat cu copiatul la eamen, cu inscrierea la facultate pe baza de dosar, absolvirea facultatii precum "cainele prin apa" si in final doctorate, cat mai multe doctorate...
    Dupa 30 de ani, am obtinut: analfabeti functionali, absolventi de facultate care au probleme cu limba romana, absolventi de inginerie care au probleme cu operatii simple de algebra si trigonometrie ( in ciuda faptului ca multi au absolvit licee de profil), doctori plagiatori. Oameni cu pretentii, care prin pile sau apartenta la partid au ocupat functii la stat, de la nivel local, pana la ministere. Problema este ca ei sunt prea multi, iar locurile la stat prea putine. Asa ca, au inceput sa atace sectorul privat, cu pretentii incredibile, dar fara sa stie nimic, cu tupeu.
    Intreb si eu: cand vom avea absolventi, ale caror cunostinte/abilitati sa corespunda cu ceea ce scrie pe acea bucata de carton, numita "Diploma"?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă