MAE, despre ajustarea alocațiilor pentru copiii nerezidenți ai lucrătorilor din Austria: Contravine legislaţiei UE

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:06 Actualitate | Diasporă


Copii in Austria
Foto: Wikimedia Commons - Asurnipal
Ministerul Afacerilor Externe și Guvernul României transmit, sâmbătă, că au luat notă „cu îngrijorare” de intrarea în vigoare în Austria, de la 1 ianuarie 2019, a legislației privind ajustarea nivelului alocațiilor pentru copiii nerezidenți ai lucrătorilor din acest stat membru UE în funcție de costul mediu al vieții din țara de rezidență a copilului. Autoritățile române consideră că o astfel de măsură contravine legislaţiei UE, pentru că discriminează cetățenii altor state membre, inclusiv români, care plătesc contribuții în Austria.

Într-un comunicat remis sâmbătă seara, Ministerul român de Externe explică faptul că domeniul de aplicare al noii legi austriece îl reprezintă alocațiile și deducerile fiscale pentru copiii nerezidenți ai persoanelor care lucrează în Austria, măsura neafectând copiii care locuiesc în acest stat.

„Considerăm că o astfel de decizie contravine principiilor care se află la baza proiectului european și legislației Uniunii, prin crearea unei situații de discriminare în ceea ce privește cetățenii altor state membre, inclusiv români, care plătesc contribuții în Austria”, afirmă MAE în comunicat.

Potrivit MAE, „statul român susține ferm exercitarea libertății fundamentale de circulație în cadrul Uniunii Europene și accesul egal al lucrătorilor europeni la beneficiile sociale corelative muncii prestate”, iar „cetățenii români care lucrează în Austria plătesc aceleași taxe ca cetățenii acestui stat și trebuie să se bucure de un tratament egal cu aceștia din perspectiva drepturilor corelative”.

MAE mai spune că „apartenența la Uniunea Europeană obligă toate statele să asigure un tratament corect, echitabil și nediscriminatoriu pentru toți cetățenii europeni” și amintește că Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) prevede „dreptul lucrătorilor europeni de a se stabili și lucra în orice alt stat membru decât cel ai cărui cetățeni sunt, beneficiind de avantajele sociale ale țării de reședință în aceleași condiții ca cetățenii acesteia, fără nicio discriminare bazată pe cetățenie”.

„Subliniem că în jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene s-a statuat în mod constant că regula egalității de tratament prevăzută în TFUE și în Regulamentul 492/2011 interzice nu numai discriminările evidente pe motiv de naționalitate, ci și orice forme de discriminare care, prin aplicarea altor criterii de diferențiere, conduc în fapt, la același rezultat”, arată MAE.

Ministerul amintește totodată că România a fost primul stat membru care a atras atenția asupra problemelor implicate de măsurile legislative austriece vizând introducerea mecanismului de indexare a alocațiilor pentru copii. În acest sens, au fost întreprinse demersuri politico-diplomatice la toate nivelurile, atât pe componenta bilaterala, cât și în discuțiile cu oficialii europeni.

„În toate aceste demersuri, România a subliniat, în mod constant, necesitatea menținerii prevalenței principiului egalității cetățenilor UE, caracterul fundamental al dreptului la liberă circulație și necesitatea respectării imperativului beneficiilor similare la contribuții egale la nivelul tuturor statelor membre”, spune MAE.

Ministerul de Externe precizează că subiectul se află în continuare pe agenda de discuții cu reprezentanții celorlalte state membre, în special Austria și țările cu interese similare României, precum și cu instituțiile UE, în special Comisia Europeană.

„MAE va continua să sublinieze în discuțiile la nivel bilateral și european caracterul neechitabil și contrar valorilor UE al recentei legi austriece”, arată sursa citată. De asemenea, „autoritățile române vor continua demersurile pe lângă Comisia Europeană și vor face apel la toate instrumentele disponibile, potrivit legislației UE”.


Parlamentul austriac a adoptat legea privind indexarea alocaţiilor pentru copiii din străinătate ai cetăţenilor UE care lucrează în Austria, notează Mediafax. Astfel, pentru cele mai multe state, inclusiv România, această înseamnă o reducere a sumelor plătite, prin ajustarea la nivelul de trai din ţările comunitare unde trăiesc aceşti copii. Măsura a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2019.

Conform datelor prezentate anul acesta de autoritățile austriece, România se află pe locul 4 în clasamentul transferurilor și al economiilor înregistrate prin indexare, după Ungaria, Slovacia și Polonia. În anul 2016, de exemplu, guvernul austriac a înregistrat 14.213 copii care primesc beneficii sociale austriece (alocație sau deducere fiscală) și trăiesc în România.

După decizia prin indexarea cu un coeficient de 0,484, aceste beneficii vor fi practic înjumătățite în cazul României. Coeficientul reprezintă diferența dintre nivelul prețurilor dintre cele două țări (calculată conform unui indicator la nivel european).


Citeste mai multe despre   
















3055 vizualizari

  • +3 (27 voturi)    
    Alocația e dreptul copilului (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:25)

    of of [utilizator]

    ...nu al părintelui.
    Corect e să fie plătită de statul unde locuiește copilul( și al cărui cetățean este).
    Ea nu depinde de statutul de salariat al părintelui.
    • +15 (27 voturi)    
      N-are legatura (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:36)

      holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui of of

      N-ai inteles principiul: daca platesti taxe intr-o tara trebuie sa ai aceleasi drepturi ca toti cei din tara respectiva.
      Altfel as vrea si eu sa lucrez in Austria dar sa platesc taxe la nivelul taxelor din Romania.
      Ce crezi, oare Austria ar fi de acord?
      • +3 (11 voturi)    
        mda.. (Duminică, 6 ianuarie 2019, 14:59)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Asa cum unu' care traieste in Romania ar vrea justititie ca in Danemarca !
        Dar ce sa vezi..aici hotii fac legile pentru ei.
        Un stat precum Romania care a ajuns rusinea UE prin guvernul de borfasi PSD are si tupeu sa ceara ceea ce el nu respecta" Legislatia UE !
      • +2 (2 voturi)    
        TU n-ai inteles principiul! (Duminică, 6 ianuarie 2019, 21:33)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Dreptul e al copilului, nu al parintelui. Corect ar fi ca DOAR COPIII CARE TRAIESC IN AUSTRIA SA PRIMEASCA ALOCATIE DE LA STATUL AUSTRIAC!
        • +1 (1 vot)    
          printzipiul.. (Luni, 7 ianuarie 2019, 8:42)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          amandoi aveti dreptate.
          pe de-o parte, daca nu exista parinti care sa munceasca, sa produca in tara respectiva, de unde iei fondurile pentru alocatie? de la parintii altor copii?
          pe de alta parte, daca nu exista in fluturasul de salariu o taxa evidentiata special pentru aceste alocatii, am putea spune ca se plateste din impozitul pe profit sau din TVA, deci nu este legata direct de taxarea muncii.

          solutia este simpla. copiii ramasi in Austria ai celor care lucreaza la Bruxelles ce alocatie primesc?..
    • +2 (12 voturi)    
      neh (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:37)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui of of

      nu are logica ce spui; copilul nu e de sine statator, nu se poate intretine sinngur; de aceea el se afla in intretinerea parintilor; cand va fi in intretinerea statului, atunci va fi valid ce spui tu.Deocamdata nu se intampla nici unde in lume, ca princpiu general, decat in cazuri exceptionale.
      • +2 (8 voturi)    
        Alocația pentru copii (Duminică, 6 ianuarie 2019, 9:38)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

        Este contribuția statului pentru întreținerea unui copil, nu a părintelui. Adică toți contribuabilii unui stat dau bani copiilor contribuabililor. E o chestie atât de simplă...
        • +3 (7 voturi)    
          oh,da ! (Duminică, 6 ianuarie 2019, 15:28)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Omics

          diasporezii pleaca la munca in strainatate , platesc impozite , taxe si contributii sociale acolo ,lasa in romanika puradeii si purisanii ,iar statul corupt sa le plateasca alocatii si pensii din contributia cui ?
          e o chestiune foarte simpla ,nu ?
          jos ciuma rosie psde-alde-udemere !
  • -7 (21 voturi)    
    oh...da..aceleasi drepturi (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:26)

    Je__ [utilizator]

    cica aceleasi taxe...aceleasi impozite.....cine se cred romanii astia...niste cetateni de rangul II


    Stai sa vezi ce tepe le-om da si cand or iesi la pensie...sa nu creada ei ca or sa incaseze pensie austriaca, si sa traiasca ieftin la ei la sat.....fara viza de resedinta...kakai pensie

    Primii si-o iau aia cu brecshit...dupa si restu...ca asa ii in neo colonialism
    • +2 (10 voturi)    
      Numai PSDistii sunt cetateni de rangul II. (Duminică, 6 ianuarie 2019, 0:23)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      De aceea sunt exploatati de baroni si fraieriti an de an sa voteze aceiasi hoti care ii exploateaza.
    • +3 (11 voturi)    
      Cetateni de mana a doua - nici o noutate (Duminică, 6 ianuarie 2019, 0:41)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Rudele sarace din est, care cand nu isi fac singuri rau (voteaza mafia) sunt pusi la zid pentru ca sunt saraci (cea mai mare defect de caracter pe care il poti avea zilele astea).

      Cand al doilea razboi s-a terminat, pentru noi a fost doar sfarsitul preludiului.
      Stalin - pe mana caroia am fost oferiti - a fost un criminal cel putin la fel de odios precum Hitler, statistic privind problema, mult mai "productiv".

      Si acum suntem "negrii" Europei.
      Nu am nimic cu africanii, e doar o metafora, din pacate pe care o intelegeti.


      Mai mult, Brexitul este (partial) expresia frustrarii celor saraci si lipsiti de sansa din UK fata de est europenii emigranti, superiori de multe ori ca educatie si performanta (deh... munca e bratara de aur).

      Parerea mea.

      Asta nu inseamna ca nu iubesc UE, ca mi-a adus un plus de libertate si abundenta, dar ridicarea extremei drepte in Europa poate fi primul pas spre o reintoarcere in trecut.
      • +3 (3 voturi)    
        alocatia de copil (Duminică, 6 ianuarie 2019, 17:20)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Copilul sa traiasca cu parintii (sau mai bine zis) acesti parinti sa fie constienti ca ani de zile copilul fara parinte nu se dezvolta social satisfacator. Daca parintii lasa copii(2-3) in Romania si spera ca Germania sau Austria plateste 300-500de Euro pe luna nu este in ordine nici pentru statul respectiv nici pentru dezvoltarea copilului, este normal ca Germania sa plateasca 170 de Euro indemnizatie de copil dar copilul sa traiasca la bunici inRomania?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e corect (Duminică, 6 ianuarie 2019, 23:05)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

          Ai mare dreptate. Problema nu e simpla,

          Daca insa legislatia europeana stipuleaza ceva, corect e sa se respecte.

          Germania si Austria se bucura de un val de muncitori ieftini veniti din estul europei, unde ar fi de asemenea utili.
          Legislatia e facuta cu un sens, un scop, banuiesc.
          • 0 (0 voturi)    
            alocatia de copil (Luni, 7 ianuarie 2019, 12:24)

            Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

            scopul si sensul legilor EU este ca acesti bani sa fie in folosul copiilor si nu ca parintii sa construiasca case si sa cumpere masini cu acesti bani,Legea se poate controla in sensul ca periodic la circa doi ani Guvernul sa controleze ce se realizeaza si cum a beneficiat copilul de acesti bani.
  • +10 (16 voturi)    
    ALOCATIE DE 2 LEI (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:41)

    ben10 [utilizator]

    Cu toate ca alocatia din RO este de 2 lei eu imi doresc sa se elimine de tot dar in schimb vreau ca ai mei copiii sa beneficieze de tot ce se spune ca este gratuit ptr ei incepand de la invatamant gratuit asistenta medicala gratuita etc.
    Vreau sa se elimine alocatiile odata cu fondul clasei , cu spaga la medic cand merg la spital cu copiii, cu eliminarea taxei ptr adeverinte eliberate de medicii de familie ptr sport cu cadourile ptr profesori .
    • +1 (9 voturi)    
      Atunci mergi si voteaza oameni cinstiti. (Duminică, 6 ianuarie 2019, 0:23)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui ben10

      Acum avem partide cinstite, USR si PLUS.
  • +9 (27 voturi)    
    Deci, (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 22:15)

    PlutoniumBoy [utilizator]

    mai cititi inca o data 'copiii nerezidentilor'; ce vi se pare asa de anormal? E lucru cat se poate de firesc, mai ales ca in categoria asta se incadreaza apropae numai copiii de tigani care se duc la ciordit.
    • -6 (12 voturi)    
      Corect si nu (Duminică, 6 ianuarie 2019, 0:42)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui PlutoniumBoy

      egalitate dar doar pentru catei.
      • 0 (2 voturi)    
        Esti .... (Duminică, 6 ianuarie 2019, 21:30)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Citatul e “voi egalitate, dar NU pentru catei!”.
        Iar legea din Austria e corecta! Nu e corect ca romanii care isi tin copiii cu ei in Austria, sa primeasca aceasi alocatie cu romanii care isi tin copiii in Romania!
        • 0 (2 voturi)    
          Corect (Duminică, 6 ianuarie 2019, 23:23)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          ramane insa de vazut daca legea este discriminatorie sau nu.

          Inegalitatea este evidenta dintre economii si Romania - ca si alte tari est europene - sufera, din cauze complexe, multe cu sursa chiar in Romania, de o adevarata hemoragie a fortei de munca.

          Tocmai acesti muncitori vor fi lezati si legislatia europeana probabil este cum este cu un scop.
    • -1 (5 voturi)    
      si parintele rezident? (Duminică, 6 ianuarie 2019, 4:41)

      sorinnc [utilizator] i-a raspuns lui PlutoniumBoy

      Restrictia ar trebui sa fie pentru parintii nerezidenti nu pentru copii.
      Pana la urma acolo se platesc niste impozite procentual mai mari decat in Romania iar din acele taxe este platita si alocatia copiilor.

      Pe de alta parte probabil multi romani cu 5 copii se duc acolo si incaseaza 5 alocatii (care probabil sunt sume fixe nu proportionale cu veniturile) pentru un salariu modest incat contributia lor la taxe este mai mica decat suma alocatiilor.
    • +7 (7 voturi)    
      mai citeste tu inca o data... (Duminică, 6 ianuarie 2019, 8:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui PlutoniumBoy

      Daca poti!
      "Copii nerezidenti", adica copii celor care muncesc legal in AT, dar care nu locuiesc cu parintii!
      Ai inteles?!
  • +1 (11 voturi)    
    alocația nu depinde de salariu (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 23:51)

    of of [utilizator]

    În România, alocația nu depinde de salariul părinților. Ambii părinți pot fi șomeri sau milionari, copiii primesc fix aceeași sumă de la stat. Este obligația statului față de copii, indiferent de situația părinților, de aceea este sumă egală, ca să nu discrimineze. E normal să fie la nivelul statului în care locuiesc copiii. Și noi dacă am fi în situația austriecilor, britanicilor etc. am spune la fel.
  • -1 (7 voturi)    
    Alocatii (Duminică, 6 ianuarie 2019, 1:23)

    Qwertz [utilizator]

    Adica e corect ca cei din Romania sa primeasca alocatie atat de la statul roman cat si de la cel austriac si probabil si de la cel german/italian/spaniol in caz ca si celalalt parinte umbla brambura prin Europa, cum se stie ca e "moda" la moldoveni care isi abandoneaza copii pe la rude?

    Pe de alta parte mi se pare hilar ca statul austriac discrimineaza cetatenii nerezidenti, dar in caz ca ei sunt afectati, cum e cazul introducerii taxei de autostrada in Germania, sar in sus ca arsi ca sunt discriminati. Sursa (ca nu suntem hotnews sa dezinformam): https://www.welt.de/print/welt_kompakt/print_wirtschaft/article186417810/Pkw-Maut-auf-Autobahnen-ab-Oktober-2020.html
  • 0 (8 voturi)    
    asta e cu nationalismul si populismul (Duminică, 6 ianuarie 2019, 6:36)

    Francisc 1 [utilizator]

    a nostru e bun si a lor pute!
    • +1 (1 vot)    
      ma , (Duminică, 6 ianuarie 2019, 23:51)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      tu esti ungur ?!?!
  • +2 (8 voturi)    
    N-ar fi mai bine? (Duminică, 6 ianuarie 2019, 9:02)

    Celbland [utilizator]

    N-ar fi mai bine ca statul român să dea alocația copiilor la nivelul celor din Austria sau în general din UE, iar atunci nu va mai conta unde lucrează părinții.

    Apropo, alocația nu este diferențiată după salariu sau taxele plătite. Alocația este a copilului și o primesc și copii celor care nu muncesc.
  • +7 (13 voturi)    
    Mana cereasca pentru copii! (Duminică, 6 ianuarie 2019, 9:44)

    Alui [utilizator]

    Intrebare, daca parintii respectivi vor ca alocatiile pentru copiii lor sa fie egale cu alocatiile copiilor care traiesc in Austria, de ce nu-si duc copiii cu ei in Austria?
    Copiilor sigur la e dor de parinti, dar parintilor respectivi nu le e dor de copiii lor, altfel i-ar fi luat cu ei. Cred ca multi din “parintii” respectivi traiau doar din alocatiile copiilor in Austria, iar copiii erai crescuti probabil de bunici pe banii lor!
    E o idee grozava! Bravo Austria! Hai sictir romani care va lasati copiii in tara si traiti in strainatate din alocatiie lor! Statul roman ar trebui sa va decada din drepturile parintesti, paraziti ce sunteti!
  • +3 (11 voturi)    
    SĂ VĂ FIE RUŞINE (Duminică, 6 ianuarie 2019, 10:44)

    ben10 [utilizator]

    Aceşti oameni care au plecat in diferite ţări din UE nu au plecat de bine ci pentru un trai mai bun . Trăiesc o adevărată dramă in sufletele lor că şi-au lăsat copiii în grija bunicilor sau a rudelor şi vin unii fără suflet şi aruncă cu noroi în aceşti oameni. Unii o fac di invidie alţii din răutate cel mai mult suferă patronii că nu au cu cine să-i înlocuiască.Aşa zişii patroni care dictează tot în ţara asta menţin salariul minim la un nivel cât mai coborât inclusiv sărăcia şi prostia, Economia noastră a fost susţinută de aceşti capşunari , stranieri iobagi etc prin miliardele de euro care le trimit în ţară. Acum guvernanţii nu mai pot de grja alocaţiilor, hai sictir, ei sunt supăraţi că aceşti bani nu vor mai ajunge în economia noastră ,
    NU V AR FI RUŞINE..........
    • +2 (4 voturi)    
      ura! (Duminică, 6 ianuarie 2019, 12:49)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui ben10

      acum poti sa te intorci in tara. guvernul PSD a marit salariul minim care era tinut mic de oameni rai, patroni...
    • +1 (5 voturi)    
      Bine, bine (Duminică, 6 ianuarie 2019, 13:24)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ben10

      Dar ce vină are Austria?!
    • +2 (4 voturi)    
      sa le fie rusine celor care si-au lasat copiii (Duminică, 6 ianuarie 2019, 14:46)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui ben10

      Unii cum au putut sa si-i duca cu ei, in aceleasi conditii?
  • +6 (14 voturi)    
    Perspectivă (Duminică, 6 ianuarie 2019, 11:57)

    Darko [utilizator]

    Nu mi se pare că e cazul sa fie acuzat statul austriac de discriminare. Nu are nicio legătură directă cu românii, e pur și simplu o problema de perspectivă. E oarecum logic faptul că toate costurile de întreținere a unui copil se calculează în indicii de preț ai statului în care locuiește, indiferent de locul în care muncește părintele. Alocația are totuși un nivel mai mare decât cel al copiilor cu părinți ce locuiesc în România. Dacă ar fi modificat statul austriac legislația și ar fi trebuit ca alocațiile sa fie plătite de statul de rezidență, la aceeași valoare ca pentru ceilalți copii?
    Iar argumentul cu taxele nu sta în picioare, pentru că nici în România plata alocației nu e condiționată de taxele plătite de părinte, care poate fi șomer, fără vreo repercusiune asupra acordării alocației de stat.
    Mie îmi pare o încercare de continuare a campaniei de demonizare a străinilor începută de PSD, utilizând un subiect sensibil, cel al copiilor. Altfel, la rece, decizia statului austriac pare una normală și obiectivă.
    • -4 (6 voturi)    
      cum ai ghicit-o tu (Duminică, 6 ianuarie 2019, 15:48)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Darko

      "Mie îmi pare o încercare de continuare a campaniei de demonizare a străinilor începută de PSD, utilizând un subiect sensibil, cel al copiilor. Altfel, la rece, decizia statului austriac pare una normală și obiectivă."
      pai se putea sa nu o dati voi cotita ca de vina e pesedeul ?
      • -1 (5 voturi)    
        ti se pare ca nu e? (Duminică, 6 ianuarie 2019, 17:15)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        Sau vrei sa zici ca ALDE e de vina?
    • 0 (6 voturi)    
      Ori esti uniune, ori esti natiune (Duminică, 6 ianuarie 2019, 15:50)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Darko

      Ar fi logic ce zici, dar daca X plateste taxe in Austria ar fi normal sa aiba aceleasi drepturi ca si ceilalti cetateni care platesc taxe in Austria. Cata vreme uniunea dintre europeni e neterminata si exista diferente de taxe si salarii, e singura varianta echitabila.

      De fapt, Europa ar trebui sa se hotarasca: suntem sau nu uniune? Nu poti sa pastrezi avantajele nationalismului atunci cand tu, ca tara puternica, ai de castigat din asta, dar sa propovaduiesti egalitatea si lipsa de importanta a natiunii atunci cand altii ar vrea si ei aceleasi avantaje ca tine.
      • 0 (2 voturi)    
        “Aceleasi drepturi” (Duminică, 6 ianuarie 2019, 20:58)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Legea se aplica tuturor, nu numai romanilor! Ai copii in Austria, primesti alocatia pt Austria, ai copiii in Papua-Noua Guinee, primesti alocatia pentru Papua-Noua Guinee. Daca ar fi dupa mine, Austria ar trebui sa dea alocatia DOAR pentru copiii care traiesc in Austria!
      • -2 (2 voturi)    
        “Drepturi egale” (Duminică, 6 ianuarie 2019, 21:12)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Unde vezi tu discriminare? Legea nu specifica nimic despre romani
  • +1 (7 voturi)    
    Gargara tipic PSD (Duminică, 6 ianuarie 2019, 12:13)

    Koczka [utilizator]

    Daca exists legislatie favorabila de ce Guvernul Romaniei nu actioneaza Guvernul Austriei LA Curtea de Justitie Europeana ? Unde-i lege nu-i tocmeala doamna Intotero !
  • +5 (9 voturi)    
    Alocația, lucrul dracului (Duminică, 6 ianuarie 2019, 13:21)

    Amerlocu [utilizator]

    Bine dar totuși ce treabă are Austria cu copiii unor străini ce nu locuiesc nici măcar temporar acolo?! Io zic că cel mai bine ar fi ca ăia afectați să se răzbune pe Austria și să o lipsească de talentele lor:)

    Îmi amintesc e o chestie din deceniul trecut pe când eram student la Georgetown. Am cunoscut doi români, soț și soțiece studiau ceva lugu-lugu gen științe sociale sau politice. Ambii studenți profesioniști ce studiaeră tot soiul de lugu-lugu de la Uppsala la Napoli și de la Riga la Dublin, iar acum trecuseră și balta. Aveau o fică, lăsată desigur la bunici în România. Au avut șocul vieții când au aflat că în America nu se există alocație pentru copii, ci doar deduceri fiscale. Iar alea le pot primi doar dependenții copii/părinți ce locuiesc măcar 6 luni +1 o zi pe an cu aparținătorii. S-au dus cu jalba în proțap că ei vor alocați nene la Congress, la diverse fundații, ba chiar și la „Dubaia” Bush. Evident că nu s-au ales cu nimic.

    Trebuie să precizez că niciunul nu lucra NIMIC cu toate că aveau sub 20 de ore de școală pe săptămână și nu 35-40 ca mine. În campus e plin de slujbe ușoare și binișor plătite exclusiv pentru studenți. Existau creșe și grădinițe gratis pentru copii studenților și profesorilor. Am lucrat o vreme în campus ca laborant apoi ca bibliotecar (bibliotecile și laboratoarele lucrează 24/7) Apoi m-am deșteptat și m-am făcut barman în weekend-uri la ceva cârciumă din Dupont Circle. Aici ieșeau bani gârlă din bacșișuri! În nici un an, lucrând 2-3 weekend-uri pe lună, mi-am tras ca ghețoiu' un Camaro decapotabl. Mă gândeam chiar să-mi bag picioarele în medicină și să mă fac barman profesionist - pe atunci n-aveam o idee prea clară ce bani face un medic în imperialism. Noroc că mi-a venit mintea la cap.

    Ăștia doi din poveste și-au continuat studiile îmapoi în Europa și poate că or mai studia și azi cu copilul lăsat în România (dar cu alocații occidentale :)) dacă nu or fi ajuns cumva conțopiști la Brussăl
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Duminică, 6 ianuarie 2019, 15:19)

      aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Stai linistit,estimez ca 3/4 dintre studentii "europeni" se potrivesc perfect descrierii , aterizarea intr-un post bruselez este chiar dorita pentru ca nu fac fata oricum unui job real.
      Faza cu alocatiile este din seria " ne-au calarit marocanii si turcii 30 de ani asa ca ne stropshim prin burzuluire la romani ca astia sunt yesmen" .
      Nici o clipa nu ma gandesc sa acuz austriecii ( sau oricare din zona) de corectitudine dar pur si simplu le iese pe nas sa plateasca ,ecuatia e simpla: 2 copii bembeu , 3 copii merx ,de la 4 in sus lux.
      Cred ca 90% din rezolutiile ce vor urma fac parte din seria de mai sus .
      ( sunt si pe yt documentare olandeze,franceze si germane despre plata alocatiilor la copii care sunt in tarile de provenienta ,Romania nu e pomenita)
    • +1 (1 vot)    
      Da (Luni, 7 ianuarie 2019, 14:39)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Am intilnit si eu genul acesta de familie de intelectuali, studenti perpetui, cu copiii crescuti de bunici, vesnic vaicarindu-se de lipsa de posibilitati si a banilor.
      Sint convinsa si eu ca au ajuns pina la urma contopisti pe la Brussels, sau macar ambasadori sau directori de centru cultural romanesc pe undeva.
      (A propos, cunosc un cuplu care, dupa umblat din Spania pina inJaponia si intors in Romania, au facut, frumos, 2 copii. Dar partea draguta e ca in fiecare seara, fiecare copil doarme separat, la cite una din cele doua bunici divortate, sa nu ii deranjeze pe cei doi parinti ocupati, care isi vad copiii doar in weekenduri, in cazul in care nu cumva calatoresc la ski sau in city breaks. Stiu ca nu are legatura cu subiectul alocatiilor din Austria, mi se pare insa reprezentativ pentru ce mai inseamna copiii in ziua de azi).
      Pe de alta parte, am intilnit si mama eroina, singura, activista, luptatoarea, cu copilul de tita adus in tot felul de legatoare in sala de curs, la biblioteca, in sala de mese, care urla de mama focului in locurile unde in mod normal ai fi avut nevoie de liniste. Iar daca nu urla kinderul, atunci era mama cea care titiia, cinta si bolborosea copilului, teoretic ca el sa taca, sa nu ne deranjeze.
      Din fericire pe vremea cind eu studiam, inca nu se eliberasera madamele si la alaptatul in public, unde se nimereste.
      Nu stiu care din categorii e mai deranjanta: cei care incaseaza alocatiile fara sa isi creasca efectiv copilul, sau cei care fac copil si il carabanesc cu ei la studii, in vremea in care copilul nu este inca eligibil nici pentru cresa, nici gradinitia, nici scoala.
      Este un timp potrivit pentru a face lucrurile: si pentru studii, si pentru munca, si pentru copii. Sa le amesteci doar in interesul tau, nu si al copilului, nu este scuzabil sub umbrela lui "nu am avut incotro".
  • +3 (11 voturi)    
    lol! (Duminică, 6 ianuarie 2019, 14:55)

    CRMS [utilizator]

    Si saraca Romania ca re nu incalca nici una din legile UE (vezi independenta justitiei) s-a gasit sa vada paiul din ochiul altora!
  • -2 (2 voturi)    
    De ce protesteaza doar guvernul roman la asta? (Duminică, 6 ianuarie 2019, 21:18)

    Alui [utilizator]

    Sigur in lege nu se specifica “romani”.
    Probabil unor smecheri n-o sa le convina sa le tina statul austriac copiii din Romania!
    Singura problema pe care o vad eu la legea asta, e ca se da alocatia. Corect ar fi sa nu se dea de loc!
    • 0 (2 voturi)    
      .. (Duminică, 6 ianuarie 2019, 23:54)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      genitorii tai au primit alocatie de la stat pentru tine ?
      cumva de la statul roman ,la care plateau impozite , taxe si contributii sociale ?
    • +1 (1 vot)    
      Ungurii (Luni, 7 ianuarie 2019, 14:25)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Stai linistit, au protestat o vreme si ungurii, dar fara succes.
      Pentru unguri e si mai arzatoare problema, ei au o multime de muncitori care fac naveta zilnic in Austria in zona granitei.
      Prea putin le-a pasat austriecilor de gargara statului maghiar, ei au mers inainte cu argumentul ca se economisesc multi bani la buget prin ajustarea alocatiilor la costul vietii din tarile unde kinderul vietuieste in fapt.
      Dincolo de romani si unguri, ginditi-va cite alocatii sint platite cite unui tata muncitor in Austria, cu 5 copii care stau bine mersi acasa pe undeva prin Bosnia sau Turcia, tari care nu apartin UE
      • 0 (0 voturi)    
        . (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:01)

        aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

        Exact asta este motivul dar nu e pC sa se stea de vorba desi toata lumea acolo stie.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version