​​FOTO Cum arată hala de la UMB unde vor fi produse și asamblate transportoarele blindate Piranha 5 pentru Armata Română

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 6 noiembrie 2019, 15:29 Actualitate | Defense


Piranha 5 la UMB
Foto: General Dynamics European Land Systems
La Uzina Mecanică București (UMB) a fost prezentată oficial, miercuri, hala în care General Dynamics va produce și asambla transportoarele blindate Piranha 5 - mai exact 227 de mașini de luptă contractate de statul român pentru Armată pe circa 900 de milioane de euro. Contractul e în întârziere, iar americanii au plătit deja penalități de circa 8 milioane de euro, dar primele transportoare produse în Elveția au ajuns în România unde vor fi asamblate și predate Armatei până în februarie 2020. Va urma apoi un transfer tehnologic la UMB iar 191 de transportoare vor fi produse și asamblate cu totul în România.

Primele transportoare blindate Piranha 5, din cadrul primei tranșe de 36 de unități inițial fabricate în Elveția de Mowag, au fost aduse în România la UMB într-o nouă hală unde sunt asamblate și pe care sunt montate turela și tunul - componente produse în România la o fabrică din Măgurele de către israelienii de la Elbit.

Miercuri americanii de la General Dynamics, care dețin producătorul Mowag, au lansat la București împreună cu UMB noua hală de producție, asamblare și mentenanță a vehiculelor de luptă Piranha 5.

România a semnat deja de aproape doi ani un contract cu General Dynamics de circa 900 de milioane de euro pentru 227 de transportoare blindate Piranha 5. Primele 36 sunt produse în Elveția la Mowag, dar asamblate în România începând de acum. Restul de 191 ar urma să fie produse și asamblate complet în țara noastră. În plus, pe lângă transportoarele în sine, România produce și turela la o fabrică din Măgurele a israelienilor de la Elbit.

Primele transportoare Piranha 5 trebuiau livrate Armatei încă din ianuarie, dar implementarea contractului a fost întârziată, iar MApN a penalizat producătorul cu o factură de 8,5 milioane de dolari, factură plătită între timp.

Primul lot de 36 de vehicule blindate Piranha 5 vor fi livrate până la sfârşitul lunii februarie 202, a anunţat miercuri ministrul Apărării la evenimentul de la UMB.

Pe lângă fabrica de la UMB, va exista și o secție de mentenanţă a vehiculelor militare astfel încât și alte Piranha 5 şi alte forţe militare care pot fi întreţinute chiar aici la Uzina Mecanică Bucureşti pot să vină, a declarat miercuri Virgil Daniel Popescu, ministrul Economiei

Acesta a spus că scopul este ca în România, Uzina Mecanică București să producă viitoarele transportoare blindate Piranha 5 dar nu numai pentru Armata Română.

"Pentru Uzina Mecanică înseamnă, la final, angajarea pe lângă ce există a peste 150 de muncitori şi înseamnă multe zeci de milioane de euro în industria de apărare românească, poate chiar sute de milioane, dacă acel joint-venture va fi realizat. Practic acesta este scopul - să realizăm acel joint-venture între General Dynamics şi Uzina Mecanică, să producem cât mai mult", a declarat Virgil Daniel Popescu, ministrul Economiei, potrivit Agerpres.

Cele 227 de vehicule blindate PIRANHA 5 vor veni în șase configurații diferite.

Info despre PIRANHA 5:
  • Numărul de vehicule: 227 Piranha 5
  • Variante de echipare: 6 variante de echipare
  • Capacitatea transportatorului: 3 membri ai echipajului + 8 soldați
  • Informații despre turelă: UT-30 Mk2 (tun de 30mm + mitralieră 7,62mm) sau turelă cu mitralieră de 12,7mm
  • Puterea motorului: 600 CP
  • Autonomie: peste 500 de km
  • Viteza maximă: 100 de km / h.

Transportoarele Piranha 5 care ar urma să îndeplinească rolul de vehicul de luptă ar urma să fie echipate cu turele UT-30 cu tun de 30 de mm și mitraliera calibru 7,62 mm produsă de israelienii de la Elbit chiar în România, la o nouă fabrică deschisă în 2018 la Măgurele.

Transportoarele care vor avea rol de derivate (punct mobil de comandă, MEDEVAC, CBRN, etc) vor avea o o turelă telecomandată cu mitralieră cal. 12,7 mm.























Vezi și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7675 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Păi și miniștrii de la transporturi ne arătau (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 15:34)

    prec [utilizator]

    pe hartă pe unde vor construi ei autostrăzi. Hai să vedem că începe producția și după aceea să dăm comunicate.
  • -1 (7 voturi)    
    atentie mare (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 15:47)

    Kosmos [utilizator]

    Planurile vor ajunge f repede la rusi.
    • +3 (11 voturi)    
      Nu stiu (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 15:55)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Nu stiu daca vor ajunge la rusi pentru simplul fapt ca nu vor ajunge in Romania planurile detaliate ci doar componente si instructiuni de asamblare (ceva gen mobila ikea dar mult mai complicat). Productie in Romania = zero. Nici macar un surub nu se fabrica in Romania, doar se asambleaza componente produse afara si pe urma se incaseaza dolareii de la statul roman,
      • -1 (3 voturi)    
        Testate in Norvegia (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 17:57)

        simp1ex1 [utilizator] i-a raspuns lui 2304

        Ne pregatim de lupta in medii reci. Se pare ca le vom folosi si in depopularea Siberiei, nu numai a Rusiei "europene". Mult succes, Doamne ajuta.
    • -5 (7 voturi)    
      Au ajuns deja, inainte de a fi semnate. (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 16:25)

      danduta [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Asta-i "transparenta" democratica, vis a vis de secretomania ruseasca.
      Deci, armata UE va fi eficienta razboinic, cand va zbura porrcul.
  • +4 (10 voturi)    
    Asta e productie artizanala. Adica lucru manual. (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 16:21)

    danduta [utilizator]

    Am vazut un serial pe Viasat, un motiv serios pentru care au pierdut nemtii (wwii).
    Nemtii lucrau tancurile, avioane artizanal, adica aveau meseriasi inalt calificati, care faceau artizanal toata lucrarea. De exemplu, un meseriasi facea si senila si blindajul. Daca un avion isi rupea o roata, nu-l reparau pe loc, la Stalingrad, sau Kiew, ci-l trimiteau in Germania la fabrica producatoare, sa-i puna la loc trenul de aterizare.
    Americanii aveau lucrul la banda. Fiecare muncitor avea o operatie, maxim 2 de facut si nu necesita calificare, sau forta. Deci, cand nemtii faceai 35.000 de avioane, americanii faceau 160.000. E adevarat, alea nemtesti erau mai bune, dar aveau un defect, erau mai putine si erau coplesite.
    Indentic la tancuri.
    Deci, deabia acum se poate spune ca ROMANII LUCREAZA NEMTESTE.
    Adica bani si resurse aruncate pe apa garlei si ne mai si mandrim ca "asimilam". Asimilam pe naiiba, ca totul seamana cu constructia camioanelor si faceam zeci de mii la Brasov, (sau autobuse la Bucuresti) nu trebuiau sa vina "BAIETII DASTEPTI", de afara, sa ne vanda oul de gaina la pret de ou de strut, fiindca are Manual, Explicatii si Proceduri de ouat.
  • +2 (6 voturi)    
    Ma scuzati ca intreb (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 16:51)

    eyewitness [utilizator]

    Dar la ce sunt bune acele containere pe 8 roti cu turela de calibru 30mm? Ne asteptam cumva la razboi de gherila si lupte la baioneta in viitorul apropiat?
    Stiu, scuipati-ma ca am indraznit sa intreb!
  • 0 (4 voturi)    
    Un fel de IKEA (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 16:54)

    subcultura [utilizator]

    le vin carcasele si piesele in cutii si ei asambleaza manual.
    • 0 (2 voturi)    
      exact (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 21:27)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      asta am spus si eu dar se pare ca lumea nu prea e de acord
  • 0 (2 voturi)    
    O teapa (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 17:13)

    amicugri [utilizator]

    Afacerea e o fuseraie psd-ista, comenzi contra comision, iar transportoarele sint asamblate aici pentru a nu contrazice povestile "patriotice" ale lui Dragnea de la vremea incheierii afacerii si a mai ameti un pic bizonul cum ca ar fi fabricate in Romania.
    Adevarata afacere, cu mare parte a transportoarelor fabricata in Romania, ar fi fost cea care includea Moreniul si Rheinmetall. Dar nici stapinii rusi si nici lipsa comisionului n-au favorizat-o.
    Tradare, ca de obicei.
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari, Hotnews... (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 17:44)

    Lucky1 [utilizator]

    ...pentru acest reportaj superb si bine documentat.
    De cand asteptam sa vad firme americane semnificative in Romania. Acum cativa ani visam, caci nu-mi venea sa cred ca s-ar intampla cu adevarat, sa vina General Dynamics. Si uite ca a venit.
    O realizare extraordinara pentru Romania.
    Pe laga prestigiul pe care-l aduce, romanii vor mai beneficia de accesul la tehnologii superioare, locuri de munca exceptional platite iar Armata Romana de unelte care sa-i asigure succesul in teatrele de operatiuni.
    Sa nu mai vorbim de piata de desfacere pe care o vor avea in Europa, incepand cu Ucraina...
    Numai bine si la mai multe lucruri bune!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version