La Uzina Mecanică București (UMB) a fost prezentată oficial, miercuri, hala în care General Dynamics va produce și asambla transportoarele blindate Piranha 5 - mai exact 227 de mașini de luptă contractate de statul român pentru Armată pe circa 900 de milioane de euro. Contractul e în întârziere, iar americanii au plătit deja penalități de circa 8 milioane de euro, dar primele transportoare produse în Elveția au ajuns în România unde vor fi asamblate și predate Armatei până în februarie 2020. Va urma apoi un transfer tehnologic la UMB iar 191 de transportoare vor fi produse și asamblate cu totul în România.

Piranha 5 la UMBFoto: General Dynamics European Land Systems

Primele transportoare blindate Piranha 5, din cadrul primei tranșe de 36 de unități inițial fabricate în Elveția de Mowag, au fost aduse în România la UMB într-o nouă hală unde sunt asamblate și pe care sunt montate turela și tunul - componente produse în România la o fabrică din Măgurele de către israelienii de la Elbit.

Miercuri americanii de la General Dynamics, care dețin producătorul Mowag, au lansat la București împreună cu UMB noua hală de producție, asamblare și mentenanță a vehiculelor de luptă Piranha 5.

România a semnat deja de aproape doi ani un contract cu General Dynamics de circa 900 de milioane de euro pentru 227 de transportoare blindate Piranha 5. Primele 36 sunt produse în Elveția la Mowag, dar asamblate în România începând de acum. Restul de 191 ar urma să fie produse și asamblate complet în țara noastră. În plus, pe lângă transportoarele în sine, România produce și turela la o fabrică din Măgurele a israelienilor de la Elbit.

Primele transportoare Piranha 5 trebuiau livrate Armatei încă din ianuarie, dar implementarea contractului a fost întârziată, iar MApN a penalizat producătorul cu o factură de 8,5 milioane de dolari, factură plătită între timp.

Primul lot de 36 de vehicule blindate Piranha 5 vor fi livrate până la sfârşitul lunii februarie 202, a anunţat miercuri ministrul Apărării la evenimentul de la UMB.

Pe lângă fabrica de la UMB, va exista și o secție de mentenanţă a vehiculelor militare astfel încât și alte Piranha 5 şi alte forţe militare care pot fi întreţinute chiar aici la Uzina Mecanică Bucureşti pot să vină, a declarat miercuri Virgil Daniel Popescu, ministrul Economiei

Acesta a spus că scopul este ca în România, Uzina Mecanică București să producă viitoarele transportoare blindate Piranha 5 dar nu numai pentru Armata Română.

"Pentru Uzina Mecanică înseamnă, la final, angajarea pe lângă ce există a peste 150 de muncitori şi înseamnă multe zeci de milioane de euro în industria de apărare românească, poate chiar sute de milioane, dacă acel joint-venture va fi realizat. Practic acesta este scopul - să realizăm acel joint-venture între General Dynamics şi Uzina Mecanică, să producem cât mai mult", a declarat Virgil Daniel Popescu, ministrul Economiei, potrivit Agerpres.

Cele 227 de vehicule blindate PIRANHA 5 vor veni în șase configurații diferite.

Info despre PIRANHA 5:

  • Numărul de vehicule: 227 Piranha 5
  • Variante de echipare: 6 variante de echipare
  • Capacitatea transportatorului: 3 membri ai echipajului + 8 soldați
  • Informații despre turelă: UT-30 Mk2 (tun de 30mm + mitralieră 7,62mm) sau turelă cu mitralieră de 12,7mm
  • Puterea motorului: 600 CP
  • Autonomie: peste 500 de km
  • Viteza maximă: 100 de km / h.

Transportoarele Piranha 5 care ar urma să îndeplinească rolul de vehicul de luptă ar urma să fie echipate cu turele UT-30 cu tun de 30 de mm și mitraliera calibru 7,62 mm produsă de israelienii de la Elbit chiar în România, la o nouă fabrică deschisă în 2018 la Măgurele.

Transportoarele care vor avea rol de derivate (punct mobil de comandă, MEDEVAC, CBRN, etc) vor avea o o turelă telecomandată cu mitralieră cal. 12,7 mm.

Vezi și: