OMS acuză că administrarea celei de-a treia doze a vaccinului anti-Covid este „imorală” / Tedros cere oprirea vaccinărilor

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:20 Actualitate | Coronavirus


Tedros Adhanom Ghebreyesus
Foto: Wikimedia Commons
​Administrarea celei de-a treia doze de vaccin anti-COVID-19 în unele ţări este „imorală” în condiţiile în care inoculările stagnează în Africa, acuză directorul general al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, citat de CNN și Agerpres.

Intensificarea vaccinărilor cu doza de rapel (booster) este „imorală, incorectă şi nedreaptă şi trebuie să se oprească”, a declarat marţi şeful OMS pentru CNN.

„A începe inocularea celei de-a treia doze este într-adevăr cel mai rău lucru pe care îl putem face în calitate de comunitate globală. Este nedrept şi, de asemenea, incorect pentru că nu vom opri pandemia ignorând un întreg continent (Africa), iar acest continent nu are nicio capacitate de producţie prin alte mijloace”, a adăugat el.

OMS a recomandat o doză suplimentară de vaccin, a treia, pentru persoanele imunodeprimate, însă se opune utilizării la scară largă a dozelor de rapel (booster) până când un număr mare de persoane la nivel mondial nu va fi vaccinat cu o primă doză de ser anti-COVID-19.

America de Sud, America de Nord, Europa, Asia, Oceania au administrat o singură doză de vaccin la peste 50% din populaţiile lor, în timp ce doar 7% din populaţia Africii a primit o singură doză, a mai spus Tedros Adhanom Ghebreyesus.

În septembrie, Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat administrarea celei de-a treia doze a vaccinului Pfizer pentru anumite categorii de persoane.

La rândul său, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a cerut statelor Uniunii Europene să emită „recomandări oficiale cu privire la utilizarea dozelor de rapel”.

EMA a afirmat că în cazul persoanelor cu sistem imunitar normal, dozele de rapel cu serul BioNTech/Pfizer „pot fi luate în considerare la cel puţin 6 luni după a doua doză la persoanele cu vârsta de peste 18 ani”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















72212 vizualizari

  • +6 (26 voturi)    
    Sa vezi cand afla gloabalistu ca suntem la d4 (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:34)

    Gryphus [utilizator]

    altii sunt deja la doza a 4-a si se pregatesc de doza a 5-a in 2022
    • +1 (1 vot)    
      Despre coruptia de acolo, nu ne spune nimic (Vineri, 15 octombrie 2021, 8:11)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      nenea asta?
      De ce, daca au atatea resurse si o populatie majoritar tanara continua sa fie atat de saraci.
      Datoria fostilor colonisti ar fi sa-i ajute sa iasa din saracie, dar se pare ca ar fi cam degeaba.
      Cineva (un preot si nu numai) spunea ca lenea este cel mai mare viciu al omului si radacina tuturor pacatelor!
  • +17 (39 voturi)    
    Asta e de-a dreptul tampit! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:53)

    LiviuX [utilizator]

    Cum adica, sa nu se vaccineze unii pentru ca nu se vaccineaza altii?? De acord ca poate unii nu au bani sa cumpere vaccinurile, dar sunt si atatia care nu vor (vezi Romania!). Iar daca e vorba de bani, pai hai sa facem asa si in alte domenii: sa nu mai cumparam masini, pentru ca sunt atatia care nu au si nu-si pot permite, sa nu mai cumparam nici mancare, ca sunt atatia care mor de foame, case/apartamente ca sunt atatia fara, oameni ai strazii, etc.
    • -3 (13 voturi)    
      Vaccinare Covid-19. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:41)

      CristiEu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Sunt țări în care se face de 3 ori vaccinul(trei doze sau, daca nu, doua doze si un rapel) în timp ce în alte state nu se face nici măcar odată: in Africa doar 7% au primit numai prima doză de vaccin. Deci e imoral pt. că unii se lăfăie în vaccinări în timp ce alții nu-și permit să facă nici măcar prima doză. Dar dacă africanii nu vor să se vaccineze e treaba lor, nu a altora. Fiecare face ce crede de cuviință.
      • +4 (12 voturi)    
        Nu inteleg ce vrei sa spui... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:10)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui CristiEu

        Da, de acord ca ar fi imoral daca i-as impiedica, obliga sa nu se vaccineze. Dar nu-i impiedica nimeni! Deci de ce e imoral?
    • -4 (16 voturi)    
      N-ai înțeles (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:25)

      Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Faptul că țările bogate cumpără doze fără număr are efect direct în prețul plătit de țările sărace. Vaccinul în sine nu costă nimic, costă cercetarea, laboratoarele și facilitățile de producție; câtă vreme grosul producției e cumpărat de europeni cu 30€ doza, Pfizer nu are niciun interes să vândă cu 1€ țărilor sărace decât ce e capacitate excedentară.

      Deci nu e chiar tâmpit omul ăsta.
      • +4 (10 voturi)    
        Se pare ca nici tu nu intelegi (Miercuri, 13 octombrie 2021, 22:21)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

        Dar din alt punct de vedre. Pretul e intr-adevar dictat de cerere si oferta. Dar nu cred ca ar scadea asa de mult incat tarile vizate sa poata cumpara cantitati mari, suficiente. Iar daca ar cumpara, nu tot ar creste cererea, deci si pretul?
        Apoi ce facem, schimbam toata economia mondiala, toate principiile economice doar pentru ca unii sunt saraci?
        Iar faptul ca vaccinul in sine nu costa nimic e chiar distractiv! Adica e facut din aer, nu substante care costa si ele? Poate ai dreptate ca cercetarea, productia, etc., costa, nu stiu cat pentru ca nu am structura pretului, dar a spune ca materialele, substantele din care e compus nu costa nimic, nu ti se pare exagerat?
        • -1 (1 vot)    
          Gândește că nu doare (Vineri, 15 octombrie 2021, 2:57)

          Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu e nimic exagerat, medicamentele sunt vândute în mod curent la prețuri de zeci de ori mai mari în vest decât în țările sărace.

          Sunt produse din reactivi organici elementari care se cumpără la kilogram și apoi purificate și trecute prin reactoare extraordinar de scumpe și complexe.

          Dacă am investit un miliard de euro în cercetare și linia de producție, o voi utiliza la capacitate maximă pentru a produce un profit cât mai mare de produs pe perioada de valabilitate a patentului. Costul e exclusiv unul de oportunitate, că stă linia de producție degeaba, nu unul de consum de materii prime ca la fabrică de cârnați.
    • -2 (2 voturi)    
      raspunsul corect... (Joi, 14 octombrie 2021, 12:48)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      e undeva pe la mijloc.
      Adica e clar ca "entuziasmul" africanilor pt vaccinare nu e mare (cam ca la noi, noi aici ne asemanam mai mult cu Africa decat cu Europa), da' nici nu cred ca e doar de 7-10%. Ideea ar fi sa-i vaccinezi si pe TOTI africanii care-si doresc vaccinarea (or fi vreo 20-30%, nu stiu) si apoi sa afirmi ca e inutil sa incerci ,ca nu vor.
      Orice om ne-vaccinat (sau netrecut prin boala) de pe planeta va face ca acest virus sa continue sa ne chinuie existenta.
      Practic suntem in aceeasi barca si noi,si africanii,si asiaticii etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Total de acord cu ce spui (Joi, 14 octombrie 2021, 17:37)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui festina

        Numai ca eu nu despre asta vorbeam, ci despre faptul ca ar fi IMORAL ca eu sa ma vaccinez doar pentru ca altii nu pot din diverse motive (ca daca nu vor e deja alta discutie). Cu asta nu sunt de acord, cu IMORALITATEA! De asta am si dat acele exemple.
  • +6 (26 voturi)    
    De ce s-au vaccinat doar 7% din africani? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:09)

    Alui [utilizator]

    De ce s-au vaccinat doar 24% dintre romani?
    B**** asta socialist vrea ca cei care refuza sa se vaccineze sa le interzică celor care vor sa se vaccineze sa faca asta! Si încă e șeful OMS!!!
    Hai sa zicem ca africanii nu-si permit vaccinurile. Asta e ca si cum ai interzice tuturor oamenilor intr-o țara sa-si cumpere mașini pentru ca unii nu le vor sau nu si le permit. Atunci hai sa dea faliment producătorii de vaccinuri si sa murim toti din cauza proștilor ca asta!
    • -5 (11 voturi)    
      De ce e imoral? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:37)

      CristiEu [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Sunt țări în care se face de 3 ori vaccinul(trei doze sau, daca nu, doua doze si un rapel) în timp ce în alte state nu se face nici măcar odată: in Africa doar 7% au primit numai prima doză de vaccin. Deci e imoral pt. că unii se lăfăie în vaccinări în timp ce alții nu-și permit să facă nici măcar prima doză. Dar dacă africanii nu vor să se vaccineze e treaba lor, nu a altora. Fiecare face ce crede de cuviință.
      • +4 (10 voturi)    
        Crezi ca repetand ai mai multa dreptate? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:13)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui CristiEu

        Ca daca da, astept sa mai repeti de vreun milion de ori, poate-poate...
      • +1 (3 voturi)    
        africanii se bazeaza pe donatii (Joi, 14 octombrie 2021, 1:27)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui CristiEu

        chiar daca vestul nu s-ar vaccina, africanii tot la mila sistemului COVAX. Adica tot la tarile bogate unde se intampla doza 3.
        Ce e pozitiv la Africa legat de COVID e ca in Africa sunt foarte putine calatorii pe distante lungi si astfel poate nu se raspandeste la fel de mult
  • +1 (9 voturi)    
    . (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:35)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    Tipul asta ar trebui sa verifice harta asta: https://www.arcgis.com/apps/dashboards/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

    Sa aleaga Incidenta si Totalul. Africa pare sa o duca usor, nu prea e lovita. Africa de Sud e mai lovita, apoi Maghrebul si Etiopia. Si apoi sa ne explice afirmatia facuta. Nu stiu, poate au raportat aia aiurea, poate n-au prea numarat bolnavii.
  • +9 (9 voturi)    
    Africa are si populatie mult mai tanara (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:35)

    jorj_bv [utilizator]

    deci probabil merge si asa.
    Cand in pandemie problemele Africii au fost legate de mancare, nu stiu cat de fericiti ar fi cu o donatie de sute de milioane in vaccinuri.
    • +3 (3 voturi)    
      Si in plus (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:57)

      Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      nu prea exista supraponderali si obezi pe acolo. Acestia par sa fie cei mai importanti factori de risc, dincolo de boli serioase.
  • +16 (22 voturi)    
    OMS (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:38)

    ACP [utilizator]

    mai are curajul sa deschida gura dupa ce a fost partasa la raspindirea virusului? De China nu zice nimic?
  • +13 (19 voturi)    
    eu cred ca... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:48)

    liviu_ [utilizator]

    oms ar trebui sa se ocupe de MEDICINA... stiti... medicina... si NU de corectitudine politica !!!

    a dat-o in bara odata cu china... cand i-a pupat in dos si a ajutat activ la raspandirea virusului.... acum vrea in cotninuare sa raspandeasca virusul pt ca in africa nu se pot vaccina... si care o sa fie noul slogan OMS: "sa murim impreuna"?!
  • -5 (11 voturi)    
    Tare faza... (Joi, 14 octombrie 2021, 0:49)

    filosoful.roman [utilizator]

    ...Sa vad acum cu se vor raporta vaccinistii (care sunt in general de stanga si pro-globalizare), cu afirmatiile lui nenea asta, care la randul lui e un exponent al globalizarii si al corectitudinii politice. Adica, din aceeasi tabara ca si ei.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 14 octombrie 2021, 9:44)

    mahnit [utilizator]

    Acest individ sa se ia de mana cu sosoaca!Cine-l tine D-le acolo?Calca de fiecare data in strachini!
  • +5 (5 voturi)    
    Intrebare... (Joi, 14 octombrie 2021, 9:49)

    lucianghe [utilizator]

    Dar DE CE n-au capacitate de productie? Au cumva alte preocupari, cum ar fi sa se macelareasca intre ei (cu festinul adiacent postcombat)? In rest, vorba Liviului: "sa murim impreuna"!
  • +3 (3 voturi)    
    tot din acest motiv (Joi, 14 octombrie 2021, 12:00)

    do3in [utilizator]

    tot din acest motiv ar trebui sa o lasam mai usor si cu spalatul pe maini... ca nu e prea multa apa in Africa.. Jesus.
  • +2 (2 voturi)    
    Welcome! (Joi, 14 octombrie 2021, 13:25)

    Namaste [utilizator]

    Finally...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by