Doar două paturi libere la ATI COVID în spitalele din România

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 30 septembrie 2021, 14:27 Actualitate | Coronavirus


Terapie Intensiva COVID-19
Foto: Profimedia Images
Doar două paturi erau libere, joi, în spitalele din România pentru pacienții cu COVID-19 care au nevoie de terapie intensivă. Reamintim că astăzi în România a fost raportat cel mai mare bilanț zilnic de cazuri de COVID, de la debutul pandemiei: 12.032 de îmbolnăviri.

În data de 30 septembrie 2021, conform datelor existente în aplicația alerte.ms, la nivel național există 1.374 de paturi de ATI destinate pacienților COVID-19. De asemenea, 1.364 de paturi ATI sunt ocupate la nivelul întregii țări.

La nivel național sunt libere 2 paturi ATI pentru pacienții bolnavi de COVID-19, altele decât cele rezervate persoanelor cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2.

În București sunt avizate de DSP 287 de paturi de ATI pentru pacienții de COVID-19. La acest moment, în București nu sunt paturi libere.

Situația paturilor ATI COVID libere, altele decât cele rezervate persoanelor cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2:
  • Brașov - 1
  • Cluj - 1
Autoritățile spun că se lucrează în continuare pentru operaționalizarea și asigurarea personalului medical necesar pentru alte paturi ATI care vor fi disponibile în zilele următoare, precizând că se pune accent pe locurile destinate persoanelor care au anumite condiții medicale și care sunt și confirmate cu SARS-COV-2, pentru că în aceste cazuri respectivii pacienți prezintă afecțiuni grave ce pot constitui comorbidități și sunt expuși unui risc mult mai mare.

Un nou bilanț zilnic record, de la debutul pandemiei: Nu mai puțin de 12.032 de cazuri noi de COVID-19 au fost raportate în România în ultimele 24 de ore, după ce marți fusese depășit recordul absolut de cazuri noi de la începutul pandemiei - peste 11.000 de cazuri. În ultima zi au fost înregistrate 176 de decese.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3812 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    la ATI, fluxul e mai important decat stocul.. (Joi, 30 septembrie 2021, 14:35)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu e deloc acelasi lucru sa ai 300 de paturi eliberate zilnic prin "iesiri din sistem" si ocupate imediat de 300 bolnavi noi, cu , de ex, 10 paturi eliberate si re-ocupate simultan cu pacienti.

    chiar daca rezultatul net e 0 paturi disponibile in ambele scenarii.
    • +1 (3 voturi)    
      e o problema (Joi, 30 septembrie 2021, 15:25)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      acum 2 saptamani erau 20 de paturi ocupate, acu sunt 1200...
      e asa complicata problema?!
    • +2 (6 voturi)    
      Daca ar fi asha... (Joi, 30 septembrie 2021, 16:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ... ar fi bine
      Dar daca ne uitam la numarul total de paturi ocupate, vedem ca el, numarul, creste ca painea calda. Si atunci putem sa banuim ca deja e lista de asteptare la ATI, doar ca nu ni se spune din motive sde partid si de stat. Ai vreo dovada ca cele doua paturi libere nu sunt inca neocupate pentru ca bolnavii care le-ar putea ocupa sunt in coltul opus de tara, pe la Tulcea, Iasi, Galati, etc?

      Si pe langa asta, cu necesarul de paturi crescand cu 30-40 pe zi, in 2 saptamani ajungem la un necesar de paturi ATI covid mai mare decat numarul total de paturi existent in tara. Iar plafonarea "cererii"la ATI vine cam la 2 saptamani de la instaurarea lockdown-ului. Care inca nu se intrevede. Ceea ce pe mine ma duce cu gandul la un dezastru generalizat, mai rau ca-n Lombardia 2020
  • -5 (23 voturi)    
    selectie naturala... (Joi, 30 septembrie 2021, 14:37)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    selectie naturala...
    • -6 (12 voturi)    
      Cutzu STIA ca vine valul 4 si nu a marit nr de pat (Joi, 30 septembrie 2021, 14:55)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Guvernul STIA ca vine valul 4 dar NU a marit nr de paturi, ba mai mult a deschis scolile stiind ca copiii vor imprastia covidul

      deci e intentionat faptul ca nr de paturi la ATI e tinut la limita adica oamenii sunt omorati cu premeditare in scop POLITIC: sa ii determine pe cei nevaccinati sa se vaccineze

      spuneti voi cum sunt oamenii astia: Arafat, Gheorghita, baciu, Cutzu
      • +8 (12 voturi)    
        Greu cu logica (Joi, 30 septembrie 2021, 16:27)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Până la urmă e bun sau nu vaccinul? Că vă cam încurcați în propria prostie.

        Dacă cei internat la ATI mor pe capete cum bine ai observat înseamnă că boala e totuși serioasă și deci vaccinul e necesar.

        Pe lângă asta mai sunt și alți bolnavi în țara asta care au nevoie de ATI, nu doar covidioții nevaccinați ca tine.

        Nu știu cum sunt oamenii ăia, dar tu ești mai prost decât prevede legea.
      • +8 (12 voturi)    
        Numarul de paturi nu pre ai cum sa-l mai maresti (Joi, 30 septembrie 2021, 16:31)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        E o limitare la personalul care opereaza aceste paturi si cam asta e ce se poate face. Daca te uiti la UK, spre exemplu, numarul maxim de internari ATI a fost de 4000, si in momentul ala se statea cu salvarea la coada 7 ore ca sa predai bolnavul. Si vorbim de o tara cu populatie de 70 mil.

        Asha ca singura solutie ca sa eviti dezastrul e lockdown-ul. Da, stiu, ne-am saturat cu totii de stat inchisi in casa, dar alta varianta de limitare a raspandirii pe termen scurt nu exista.
      • +4 (4 voturi)    
        esti si fudul... (Joi, 30 septembrie 2021, 19:53)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        -acu' vreao 8 luni, spuneai ca vaccinatilor le cresc solzi
        -acu' 6 luni, urlai cu DEMISIA Catzu ca n-a facut "planul" la vaccinare (desi e clar din postari ca esti tembel si nu vrei sa te vaccinezi)...
        -acu' vreo 2 luni urlai ca baga panica in oameni cand anuntau epidemiologii vreo 2000 cazuri/zi. Panica bineinteles ca sa se vaccineze. Si cereai din nou DEMISIA celor care baga panica in populatie. Acum suntem la 12k/zi si ajungem acusi la peste 20k/zi si vreo 600 morti zilnic
        -acu' ceri DEMISIA lui Catu ca nu a marit nr de paturi (nu ca nu as fi de acord cu tine acum cu demisia pt ca Catu mi se pare complet paralel cu realitatea)
        - cu ce mai vii peste 2 luni? Postez mult mai rar , ca m-am saturat sa raspund la prosti.
        Dar acu' am avut cateva minute libere dupa ce am fost azi sa ma vaccinez cu a treia doza...
        -
  • +2 (14 voturi)    
    Mai sunt paturi libere destule (Joi, 30 septembrie 2021, 14:50)

    buncrestin [utilizator]

    Sunt paturi libere acasa la antivaxxerii cu doctorat pe facebook. Sa-i ia ei acasa si sa-i trateze dupa metodele patentate de idolii lor de la Antena3.
    • +1 (1 vot)    
      Antivaxxerii ronţăie tablă zincată (Vineri, 1 octombrie 2021, 0:10)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      cu ţuică, usturoi şi Ivermectină.
      Pupă moaşte şi se feresc de vaccinaţi ca dracul de tămâie.
      Şi-i înjură pe marxişti, dar şi pe capitalişti (Bill Gates, Big Pharma)
  • +3 (9 voturi)    
    ! (Joi, 30 septembrie 2021, 15:20)

    tudorr [utilizator]

    Who cares? Creste media inteligentei in Rromanika, mai dispar dintre manelari!
  • +4 (6 voturi)    
    Increderea in vaccin = Increderea in politicieni (Joi, 30 septembrie 2021, 15:24)

    FanelJr [utilizator]

    Tarile cu cei mai multi paranoici anti vaccin sunt cele care sunt si economic la coada Europei si a lumii.

    Desi nu sunt de acord deloc, pot intelege mentalitatea unora, in special din mediul rural.

    In Romania s-au tot perindat politicieni care au promis de 30 de ani ca asfalteaza o sosea sau ca pensia va fi la un nivel decent.
    Ce s-a intamplat de fapt: multe din zonele rurale au conditii foarte proaste, cu scoli fara toaleta. Pensiile sunt foarte mici.

    Oricat de trist ar fi, este, din pacate, explicabil.
    • +5 (11 voturi)    
      Din pacate nu pot fi de acord. (Joi, 30 septembrie 2021, 16:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FanelJr

      Vaccinurile astea sunt autorizate de agentia europeana a medicamentului, de agentia similara america, japoneza, coreeana, australiana, etc, etc. Iar vaccinul s-a administrat la cateva sute de milioane de europeni si americani deja. Deci cu un minim de logica elementara, oricine putea concluziona ca el e sigur.

      Cred ca mai mult tine de educatie decat de politicienii romani. Si de sprijinul dat curentului antivaccin de parte din canalele media romanesti.
      • -1 (7 voturi)    
        Si educatia de unde vine? Cine a condus educatia? (Joi, 30 septembrie 2021, 17:05)

        FanelJr [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ai 4 optiuni si poti suna si un prieten:

        A. Extraterestrii
        B. Soros
        C. Multinationalele
        D. Politicienii romani care au tot mintit incontinuu
        • 0 (0 voturi)    
          corect, dar ationamentul ar trebui sa continuie (Vineri, 1 octombrie 2021, 13:13)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FanelJr

          Otiunea D are si ea un vinovat: cine a votat "Politicienii romani care au tot mintit incontinuu"? Nu cumva poporul roman, care voteaza cu oricine da 100 de lei la salariu/ajutor/pensie, indiferent cat de prost sau hots e?
      • +1 (1 vot)    
        Inca ceva (Joi, 30 septembrie 2021, 18:43)

        FanelJr [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Crede-ma, ar fi FOARTE simplu si pentru mine sa spun ca si tine ca "educatia e de vina".

        Pune-te in locul unui om nascut foarte sarac (nu ne alegem familia nu-i asa?), cu o ulita ca acum 300 de ani, in care mergi cand ploua sau cand ninge doar cu cizme.

        E usor sa acuzam cand ne-am nascut cu sansa.
        • 0 (0 voturi)    
          corect! (Vineri, 1 octombrie 2021, 13:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FanelJr

          Ala are o scuza. Dar ce te faci cu cohorta de medici, profesori, ingineri, etc antivaccinisti. Astia au acces la internet, pot sa se informeze despre vaccinuri si despre cine le-a autorizat, pot sa caute studii credibile, pot sa vada cati s-au vaccinat in alte tari si cate efecte adverse au fost, pot sa vada spre exemplu care e sansa de facut cheaguri de sange de la vaccin si de la boala, etc, etc. Si totusi aleg sa creada amicii de pe net sau presa de propaganda care le soune ca vaccinul are chipuri cu care bilgeits si oculta mondiala vor sa-i faca sclavi pe viata.
  • +3 (11 voturi)    
    mda (Joi, 30 septembrie 2021, 15:25)

    liviu_ [utilizator]

    2 paturi libere cand sunt 1200 ocupate este practic 0...

    suntem in kkt pana-n gat si citzu e disperat sa nu inchida scolile ca sa nu i se urce lumea in cap.... pentru ca voturile sunt mai importante decat vietile copiilor si ale oamenilor in general!
    • +1 (7 voturi)    
      ce nu intelege el e ca de inchis tot le va inchide (Joi, 30 septembrie 2021, 16:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Peste o saptamana vor fi cereri de 1500 de paturi, peste 2 de 2000 de paturi, si tot asha. Pana la 2 saptamani dupa lockdown, cand se va ajunge la un platou.
      • 0 (0 voturi)    
        Oficial s-a ajuns deja la platou (Vineri, 1 octombrie 2021, 0:14)

        Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        fiindcă nu mai poate creşte nr. pacienţilor ATI
        • 0 (0 voturi)    
          buna gluma, desi cam sadica (Vineri, 1 octombrie 2021, 13:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

          Inca nu s-a ajuns la platou, pana pe la 1500-1600 va creste numarul de paturi. Dupa aia, la ATI va fi platou si cresterea se va muta la decese.
  • +4 (6 voturi)    
    de acum inainte e selectie naturala (Joi, 30 septembrie 2021, 16:27)

    John_Re [utilizator]

    foarte bine.
  • +2 (6 voturi)    
    -100 (Joi, 30 septembrie 2021, 16:32)

    Dr. Alexandru Morar PhD [utilizator]

    Hai ca mai aveti putin si treceti pe minus - ceva tot trebuie sa aveti ce sa postati.

    -17 paturi disponibile! Nu! -18!

    Fereasca sfantu. Voi nu intelegeti ca e lipsa de personal medical, nu de 'paturi'?

    Mai mult decat atat, de ce se blocheaza absolut toate informatiile referitoare la tratamentul la domiciliu?

    Daca virusul asta e asa de mortal ca nu e tratabil, atunci de ce sa te mai duci la ATI.

    Stai acasa pe paracetamol si aia e.
  • -1 (1 vot)    
    La ATI pediatrie cate mai sunt libere? (Joi, 30 septembrie 2021, 17:24)

    Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator]

    Nu e nicaieri publicat nr de locuri disponibile pentru copii, nici in spitale Covid, nici in ATI pediatrie. Avem ATI pediatrie in spitalele Covid, sau doar ce are Grigore Alexandrescu? Si acolo, cate locuri au si cati medici disponibili pe ATI? Sau daca se agraveaza la vreunul il plimbam si bajbaim intre spitale pana ii gasim un loc?
    Intreb doar daca suntem pregatiti pentru decizia asta cu scolile...
  • +2 (6 voturi)    
    Mda, mai sunt 2 locuri la ATI... (Joi, 30 septembrie 2021, 18:06)

    Emma12 [utilizator]

    ... pentru saraki. Pentru "esentiali" se vor gasi intotdeauna... Facem pariu ?
  • +1 (3 voturi)    
    Succesul vindecarilor la ATI? (Joi, 30 septembrie 2021, 19:22)

    mike123 [utilizator]

    Care este succesul sau insuccesul vindecarilor la ATI?
    Daca numarul decedatilor este asa de mare poate doctorii. personalul medical sau protocoalele de tratament sint deficitare si/sau ineficiente? Ha?
    • +2 (2 voturi)    
      N-o sa-ti spuna nimeni asta (Joi, 30 septembrie 2021, 19:28)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      E un mare mister pazit de toti ciocoflenderii care se bat cu caramida in piept de ce mare grija au de noi.
      Anul trecut scapau cam 1 din 3, nu stiu cum e anul asta.
      Daca gresesc, va rog sa ma corectati, eu asa-mi aduc aminte: cam 33-35 scapau, restul in sac si la groapa, fara familie, fara slujba, fara respect.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by