Cum se vede valul 4 în spitalele COVID: Se internează familii întregi, de la bebeluși de o lună la părinți / În București reîncepe lupta pentru un loc la Terapie Intensivă

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 2 septembrie 2021, 10:00 Actualitate | Coronavirus


Sectie de Terapie Intensiva Covid-19
Foto: Hotnews
​Valul 4 al pandemiei a debutat în țara noastră încă de acum o lună, însă în ultima săptămână, numărul de cazuri înregistrate zilnic s-a dublat. Practic, valul 4, al cărui vârf este estimat la finalul lunii septembrie, a început să își intre în drepturi. În spitale, numărul de internări crește de la o zi la alta, iar în spitalele COVID din Capitală reîncepe lupta pentru un loc la Terapie Intensivă, spun medicii consultați de HotNews.ro. O particularitate a valului 4 - copiii și tinerii nu sunt feriți de infectare, iar în spitale ajung familii întregi, de la bebeluși de o lună, la adolescenți și părinții lor, toți infectați.

Info pe scurt:

  • Ca în fiecare val al pandemiei, primele spitale care se umplu cu pacienți COVID sunt cele monospecialitate - de boli infecțioase și pneumologie - desemnate încă de la începutul pandemiei să fie primele care preiau pacienți COVID.
  • În București, cele 3 mari spitale COVID - Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș, Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș și Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta - se umplu tot mai multe paturi cu pacienți infectați.
  • Ceea ce este îngrijorător, dacă în secțiile COVID încă sunt paturi libere, în schimb Terapiile Intensive ale celor 3 spitale COVID-19 din București s-au umplut în ultimele zile.
  • Din acest moment, medicii din aceste spitale solicită sprijinul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI), care caută locuri ATI pentru pacienții COVID pregătite deja și în alte spitale. Practic, atunci când spitalele desemnate COVID-19 nu mai au paturi ATI libere, se solicită transferul într-un alt spital unde au fost aprobate și pregătite paturi ATI pentru pacienți COVID-19.
  • "A reînceput lupta pentru găsirea unor locuri disponibile în București, pentru că Terapia noastră este plină în permanență și cred că aproape zilnic este necesar să cerem sprijinul CNCCI-ului pentru a transfera câte un pacient care are nevoie de un loc la ATI, într-un alt spital", declară pentru HotNews.ro medicul Simin Aysel Florescu, managerul Spitalului de Boli Infecțioase Victor Babeș.
  • Și la Institutul Matei Balș, Terapia Intensivă este aproape plină, iar la Institutul Marius Nasta, fiecare pat de Terapie Intensivă care se eliberează este reocupat imediat.
  • Majoritatea pacienților internați în acest moment, în special cu forme severe, sunt nevaccinați.
  • În plus, dacă tinerii și copiii au fost mai puțin afectați de primele tulpini ale coronavirusului, acum, în valul 4, regăsim în spitale familii întregi internate, de la bebeluși de o lună până la adolescenți de 16-17 ani, împreună cu părinții lor.
  • Medicii se tem de ce este mai rău în valul 4 și spun că, deși repetă de un an și jumătate ce măsuri de protecție ar trebui respectate, acestea sunt ignorate în multe cazuri, iar un număr mare de români nu poate fi convins să se vaccineze: "Vorbim singuri, ca televizorul."

Spitalele, din nou neîncăpătoare


Trendul numărului de cazuri internate cu COVID-19 este crescător în acest moment, declară pentru HotNews.ro medicul Simin Aysel Florescu, managerul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Victor Babeș din Capitală.

Care este acum situația la Spitalul Victor Babeș? "Noi am alocat încă o secție din spital pacienților COVID, în condițiile în care, de o lună și jumătate - două luni, spitalul era împărțit în jumătate COVID, jumătate non-COVID - restul de boli infecțioase. Acum suntem nevoiți, ușor-ușor, să creștem numărul de paturi alocate pacienților COVID, datorită creșterii numărului de pacienți infectați. Sunt din ce în ce mai mulți pacienți COVID în fiecare zi", spune medicul Simin Aysel Florescu.

Spitalul de Boli Infecțioase și Tropicale Victor Babeș

Managerul Spitalului de Boli Infecțioase consideră că "lucrurile nu stau deloc bine": "Așa cum era de așteptat, toți cei cu forme severe și critice sunt pacienți nevaccinați și, într-adevăr, destul de frecvent avem pacienți cu vârste tinere. La formele grave de boală, vârsta începe să scadă sub 50 de ani."

Poate cel mai îngrijorător lucru, în București a reînceput lupta pentru un pat de Terapie Intensivă, spune managerul Spitalului Victor Babeș: "Și din nou avem probleme cu locurile de Terapie Intensivă. A reînceput lupta pentru găsirea unor locuri disponibile în București, pentru că Terapia noastră este plină în permanență și cred că aproape zilnic este necesar să cerem sprijinul CNCCI-ului (Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției - n.red.) pentru a transfera câte un pacient care are nevoie de un loc la ATI, într-un alt spital."

"Pentru că numărul de cazuri crește și, proporțional, crește și numărul de cazuri grave, critice", subliniază medicul Simin Aysel Florescu.

Institutul Matei Balș, ocupat în proporție de 80%. Terapia Intensivă este aproape plină


Institutul Matei Balș este ocupat în proporție de 80%, iar Terapia Intensivă este aproape plină în acest moment, a declarat pentru HotNews.ro medicul Cătălin Apostolescu, managerul spitalului.

"Avem pacienți de toate vârstele, cu toate formele de boală", spune Cătălin Apostolescu, care subliniază că "marea majoritate sunt pacienți nevaccinați. Avem și câțiva pacienți vaccinați, dar aceștia nu sunt cu forme grave".

Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș

Și la Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Terapia Intensivă este plină încă de săptămâna trecută, spune managerul spitalului, medicul Beatrice Mahler. "Iar dacă se eliberează un pat în terapie, se ocupă imediat. Secția COVID nu este plină, nu are mai mult de 30% grad de ocupare."

Dacă în spitalele de boli infecțioase au ajuns mai mulți pacienți copii și tineri, la Marius Nasta "avem pacienți maturi, nu tineri - cel mai tânăr pacient pe care îl avem acum are 52 de ani, iar cel mai în vârstă are 90 de ani. Cei mai mulți pacienți sunt nevaccinați. Am avut un pacient vaccinat care a ajuns în terapie intensivă, dar are evoluție bună. A și plecat din terapie intensivă, iar în acest moment este în secție. Am mai avut un pacient care a făcut boala iarna trecută, nu s-a vaccinat, iar acum a făcut boala pentru a doua oară și de această dată a făcut o formă critică. În acest moment a depășit momentul critic și este în secție."

Familii întregi internate, inclusiv bebeluși de o lună


Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș din Capitală are o secție întreagă dedicată pacienților copii cu COVID, cu 63 de paturi.

Simin Aysel Florescu se bucură că, totuși, spitalul pe care îl conduce a avut în ultimele luni pacienți copii doar cu forme medii de COVID, nu și cazuri grave. "Problema neplăcută", spune medicul Simin Aysel Florescu, în situația în care am avea multe cazuri grave, ar fi Terapia Intensivă pentru copii: "Noi nu avem Terapie Intensivă pentru copii, de obicei transferăm la Spitalul Gomoiu copiii în stare gravă, dar au fost foarte puțini în valul anterior. Deocamdată, în acest val nu am avut. La Spitalul Gomoiu au câteva paturi de Terapie Intensivă pentru copii."


Copiii bolnavi de COVID care ajung la Spitalul Victor Babeș "vin, de regulă, împreună cu mamele, de la bebeluși de o lună până la adolescenți de 16-17 ani. Iar de cele mai multe ori sunt infectați atât copilul, cât și mama, tatăl, se infectează familii întregi. Evident că, dacă părinții ar fi fost vaccinați, acești copii nu s-ar fi infectat. Este mai greu să se infecteze, ei fiind copii mici și nu circulă în toate direcțiile."

Și la Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș sunt tratați copii bolnavi de COVID-19. Medicul Cătălin Apostolescu, managerul spitalului, spune că în acest moment nu sunt internate cazuri grave, nefiind niciun copil la Terapie Intensivă.

Vârsta pacienților COVID copii internați la Matei Balș este, ca și la Spitalul Victor Babeș, între o lună și 17 ani.

"În marea majoritate, părinții acestor copii sunt și ei infectați și sunt nevaccinați. Pentru că la fiecare pacient se face ancheta epidemiologică și se află statutul vaccinal. Părinții sunt și ei internați", spune medicul Cătălin Apostolescu.

Medicii se tem de ce este mai rău în valul 4: Vorbim singuri, ca televizorul


Medicii aflați de un an și jumătate în linia întâi se tem de ce este mai rău în valul 4 al pandemiei, aflat abia la început: "O luăm de la capăt, se pare. Iar asta se întâmplă într-o perioadă în care nu exista vaccin, era de înțeles. Însă din decembrie încoace sau din ianuarie, de când a început vaccinarea pe etape, există acest vaccin care este foarte eficient, foarte sigur și care nu a creat probleme la cele câteva sute de milioane de oameni vaccinați până acum, în întreaga lume. Cu toate că acest vaccin este disponibil peste tot în România, gratuit, lumea nu vrea să se vaccineze, pe noi asta ne îngrijorează cel mai tare. Pentru că în acest fel vom avea din nou ocazia nefericită de a fi copleșiți numeric de către pacienții cu forme grave, care nu s-au vaccinat. Este un lucru atât de simplu: vaccinul este disponibil peste tot, ar trebui să meargă lumea să se vaccineze. Cred că statul a făcut tot ce se putea în această direcție", declară Simin Aysel Florescu.

Dr. Simin Aysel Florescu, managerul Spitalului de Boli Infecțioase Victor Babeș

Managerul Spitalului de Boli Infecțioase Victor Babeș consideră "inexplicabilă reticența unei părți a populației de a se vaccina. Lumea trebuie să meargă să se vaccineze cât mai rapid cu puțință, dacă nu vor să ajungă cu forme grave prin spital. Vaccinul este singurul care poate asigura scăderea maximă a riscului de a te îmbolnăvi și de a face o formă gravă de boală. Este singura modalitate cu adevărat eficientă de a scăpa de această nebunie."

La rândul său, managerul Institutului Matei Balș amintește că "sfaturile sunt aceleași pe care le dăm de un an și jumătate și nu ne aude nimeni, vorbim singuri, ca televizorul: unu, să ne vaccinăm, doi, să purtăm mască, trei, să evităm aglomerațiile, patru, să ne prezentăm la doctor în momentul în care avem primele simptome."

Dr. Cătălin Apostolescu, managerul Institutului Matei Balș / Foto: Știința 360 - Facebook

Medicul Cătălin Apostolescu este pesimist în privința evoluției pandemiei, în următoarea perioadă: "Cum văd ca va evolua situația? Foarte prost. Numărul cazurilor va crește, nu am învățat nimic în valurile 1, 2 și 3 și mă tem că nu vom învăța nimic nici în valul 25."

Nici managerul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta, medicul Beatrice Mahler, nu este optimistă când se gândește la următoarele luni: "Nu văd bine evoluția. Numărul de cazuri va crește în continuare, și nici măcar nu vorbim despre numărul total de cazuri care există în comunitate, vorbim despre cele care sunt testate, despre persoane care vor să fie diagnosticate sau nu au încotro, făcând parte din cercul de contacți al unei persoane diagnosticate."

În afara faptului că mulți oameni nu pot fi convinși să se vaccineze, nici măsurile de protecție nu mai sunt respectate, subliniază Beatrice Mahler: "Din păcate, lumea nu mai poartă mască, distanța nu este respectată, relaxarea este completă și acest lucru va duce la o creștere a numărului de cazuri într-un mod galopant."

Dr. Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta

Nu în ultimul rând, se repetă și un fenomen de care ne-am lovit în valul 3, din această primăvară - mulți pacienți COVID ajung la spital târziu, cu forme grave. Uneori, abia când este prea târziu: "Este extrem de trist ceea ce se întâmplă în acest moment, pentru că oamenii s-au obișnuit și cu starea de boală, rămân acasă, nu anunță că sunt bolnavi și ajung la spital cu forme severe. Avem cazuri de pacienți care vin la spital și intră direct în terapie intensivă, când secția COVID este aproape goală. Este cel puțin alarmant și indică o relaxare din partea populației, o lipsă de încredere în sistemul de sănătate și un virus care are o evoluție extrem de agresivă, pe care parcă noi nu vrem să o luăm în seamă. Practic, pacienții vin abia când simt că nu mai pot și ultima soluție este spitalul. Dar din păcate, în aceste cazuri, spitalul nu mai înseamnă întotdeauna și salvarea vieții. Ca medic, astfel de situații îți creează o mare frustrare. Este greu să te lupți pentru fiecare gură de aer de care pacientul are nevoie și este greu să vezi asta, ca medic."

Beatrice Mahler spune că nu știe care este "mecanismul prin care am putea să ajungem în mintea și în sufletul oamenilor care consideră că această infecție nu trebuie tratată la modul serios. De foarte multe ori, ei nu mai vor să ne asculte, cu toate că noi nu transmitem altceva decât o informare asupra unei realități cu care ne confruntăm".


"Nu știu ce s-ar putea face pentru ca oamenii să înțeleagă că este nevoie ca ei să fie cei care să vină spre noi. De un an și jumătate spunem aceleași lucruri", încheie managerul Institutului Marius Nasta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18043 vizualizari

  • -18 (42 voturi)    
    Domnu' Campeanu incepem genocidul? (Joi, 2 septembrie 2021, 10:27)

    mircea112 [utilizator]

    In conditiile in care ATI-ul e plin, dam drumul la un genocid incepand cu 13 Septembrie?

    Pai dam, cum sa nu dam noi drumul ... ca doar am dormit in post 2 ani de pandemia, nici usturoi n-am mancat nici gura nu ne miroase.
    • +4 (30 voturi)    
      comentariu aiurea (Joi, 2 septembrie 2021, 10:49)

      thegreat [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Ce legătură are Câmpeanu? Tocmai am auzit că au manifestat ”părinții” că vor începerea anului școlar în condiții normale, fără mască, că au aflat ei că copiii nu se îmbolnăvesc. Avem noi niște conducători de clasa a 3-a, dar nici cu poporul nu mi-e rușine.
      • +14 (20 voturi)    
        In uk (Joi, 2 septembrie 2021, 14:00)

        winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui thegreat

        Danemarca, belgia, olanda, finlanda, suedia scolile au fost intrerupte foarte putin sau deloc, FARA MASTI IN SCOLI! a fost genocid?
        • -1 (9 voturi)    
          Garantezi tu ca sunt aceleasi conditii? (Joi, 2 septembrie 2021, 14:30)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

          Ca si ei au clase de 35 de copii? Ca nu au 2 profesori la clasa, adica unul care se poate ocupa de cei cu deficiente sau de partea de online in cazul invatarii hibride?
          Garantezi tu ca la ei nu au primit profesorii laptopuri, nu ca la noi au facut serviciul pe echipamente personale, adesea neadecvate: poze luate cu telefoane mobile ramolite, nu au primit cursuri de creare de continut, etc?
  • +2 (50 voturi)    
    ceva este in neregula (Joi, 2 septembrie 2021, 10:33)

    GNG [utilizator]

    ..toata vara, din 15 iulie pana la 30 aug, toata lumea se inghesuia in zonele turistice, litoralul sufocat la propriu, brusc au aparut cazurile de Covid. Cica versiunea noua se raspandeste mai repede, are nevoie doar de 4 zile sa devina contagioasa. Cate zile au trecut de la 15 iulie? Teoretic toti cei care calatoresc afara din tara s-au cei care ne viziteaza din exterior, trebuie sa fie fie vaccinati fie testati negativ. Cine sunt purtatorii care au adus virusul in tara? Acum, daca toti au falitii lor (variantele lor de virusi), noi de ce sa nu avem o varianta romaneasca? Sunt curios unde o sa apara prima mutatie romaneasca, in Moldova sau in Transilvania, nu stiu care dintre aceste regiuni are cei mai multi locuitori plecati la munca in Europa. Revenind, daca varianta noua a aparut in tara, singurii purtatori, veniti din exterior, sunt persoanele vaccinate, cei cu teste PCR negative nu au cum...
    • +5 (15 voturi)    
      Certificate de vaccinare (Joi, 2 septembrie 2021, 11:51)

      anticocalar [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Posibile explicatii:
      -Asa cum au aparut certificatele de vaccinare false, tot asa au aparut si certificate PCR negative false;
      -De curand am vizitat Austria (zbor cu Austrian Airlines). La plecarea din Otopeni si la sosirea in Viena au fost verificari. ...Codul de bare de pe certificatul de vaccinare a fost scanat de politia austriaca,..etc... Nu cred ca ar fi putut sa intre cineva cu documente false, fara sa fie depistat. In schimb, la intoarcere, nimeni nu a intrebat pe nimeni, de nimic, nici in Viena, nici in Bucuresti !
      Pai daca si cu Austrian Airlines... ?? (De altii nici nu mai are rost sa vorbim.)
    • +7 (11 voturi)    
      Se poate: (Joi, 2 septembrie 2021, 12:01)

      DatatoruldeM [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      1. Teste PCR ireale pe spaga.
      2. Medici care ti-au "administrat" un JJ dar de fapt l-a aruncat in canal si ti-au dat certificatul pe spaga.
      3. O posibila ineficianta a vaccinului la mutatie...
    • +3 (11 voturi)    
      ... (Joi, 2 septembrie 2021, 12:17)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      unul dintre primele cazuri de tulpina delta a fost detectat la niste muncitori indieni care avusesera test pcr negativ la venire. La sfarsitul lui aprilie, a fost chiar un focar in Bod, Brasov. Deci cum e cu testul pcr? Nu mai zic de tarile din zona verde.
    • +5 (15 voturi)    
      n-au aparut brusc deloc cazurile (Joi, 2 septembrie 2021, 13:08)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Rata de reproducere a virusului incepuse deja sa creasca in ultimele saptamani din iunie, pe masura ce varianta Delta a inceput sa inlocuiasca vechile variante.

      A durat peste o luna, pana spre sfarsitul lui iulie, ca varianta Delta sa inlocuiasca aproape complet variantele anterioare, si rata efectiva de reproducere a virusului sa creasca de la 0,5 la 1,5.

      Incepand cu ultima saptamana din iulie rata de reproducere a virusului a fost aproape constanta, avand mici oscilatii intre 1,4 si 1,5.

      Singurul motiv pentru care ti se pare ca numarul de cazuri a crescut brusc recent este pentru ca, atata vreme cat majoritatea populatiei este susceptibila, virusul se raspandeste exponential.

      O crestere exponentiala poate pare brusca, chiar daca exponentul ramane aproape constant. Trebuie sa o analizezi pe o scara logaritmica pentru a vedea daca intradevar accelereaza sau nu, si cat de mult.

      Iata rata de reproducere in ultimele luni, estimata pentru un ciclu de reproducere de 7 zile, de la OurWorldInData:

      https://i.imgur.com/Gp9ZvgV.png

      Si cresterea numarului de cazuri pe o scara logaritmica:

      https://i.imgur.com/lh1pNhF.png

      Dupa cum se vede pe scara logaritmica cresterea este aproape perfect liniara de aproape doua luni, confirmand ca nimic nu s-a intamplat brusc in ultima perioada.

      Evident, cresterea fiind liniara pe scara logaritmica, este exponentiala pe o scara normala.

      Referitor la restul nelamuririlor tale, la granita de multe ori nu se verifica nimic, doar te intreaba din ce tara te intorci.

      Si nici macar nu e nevoie de multe cazuri importate, e suficient sa scape cateva la intrarea in tara, si pe urma raspandirea exponentiala se ocupa de restul.

      Pornind de la un sigur caz Delta importat in urma cu 12 saptamani, cu R de 1,5 si ciclu de infectare de aproximativ o saptamana ajungi la 130 de cazuri noi in saptamana curenta.

      La noi in ultima saptamana au fost 7200 de cazuri. Deci era suficient sa intre 55 de persoane infectate cu Delta in tara in urma cu 3 luni.
  • -3 (17 voturi)    
    familia covidioata traditionala in actiune! (Joi, 2 septembrie 2021, 10:41)

    Antenistontel [utilizator]

    coronavirusul ii depaseste ca inteligenta!
  • +2 (20 voturi)    
    totusi (Joi, 2 septembrie 2021, 11:03)

    martel55 [utilizator]

    de ce se fac reprosuri pacientilor ca ajung tarziu la spital si stau mult acasa, in conditiile in care nu exista in realitate un tratament eficient?ce ar fi castigat daca ar fi venit in spital si ar fi luat poate acelasi tratament?pare o ipocirize din aprtea doctorilor sa faca astfel de reprosuri cat timp nu au fost in stare in aproape doi ani sa identifice un tratament adevarat
    • -5 (9 voturi)    
      pe bune? ai antivirale pe acasa? (Joi, 2 septembrie 2021, 14:33)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      furi pastilele de ivermectina cu gust de pui ale catelului de canapea calibrate pt 5 kg?
  • +3 (25 voturi)    
    Este absolut normal (Joi, 2 septembrie 2021, 11:20)

    palatin [utilizator]

    Vom avea un val 4 moderat comparativ cu alte tari, pentru ca avem vaccinati doar 25%, restul de 75% au deja imunitate dobandita natural. Tari vaccinate 70%+ au un val 4 agresiv (Israel, UK, etc).
    Pe de alta parte, trebuie explicat cu date concrete, care deocamdata nu sunt disponibile oficial, cati pacienti au ajuns direct la ATI, si cati pacienti au ajuns la ATI dupa ce au stat in spital?
    • 0 (4 voturi)    
      cum ai stabilit tu asta? (Joi, 2 septembrie 2021, 14:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui palatin

      bine, cu totii stim de cazuri de cunoscuti care au trecut prin boala si nu au raportat nimanui, eventual au si mers la serviciu dupa ce s-au intremat un pic.
      Dar nu au facut cu totii boala, nici macar asimptomatic.
    • 0 (8 voturi)    
      "Tari vaccinate 70%+ au un val 4 agresiv" (Joi, 2 septembrie 2021, 19:28)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui palatin

      Eşti rupt de realitate, priveşte datele:
      https://bit.ly/3mXsVa0
      Israel şi UK au un val agresiv? Bulgaria le-a depăşit cu mult ca mortalitate, Bulgaria este acum pe primul loc din UE la mortalitate.
      Deasemenea România a depăşit deja ca mortalitate multe "ţări vaccinate 70%" (ex. Italia, Germania, Olanda, Austria, Belgia, Danemarca)
      În curând vom ajunge din urmă Bulgaria, fiindcă am depăşit toate ţările de mai sus la numărul de reproducţie R al virusului (https://bit.ly/3DHRWvJ )
      • 0 (0 voturi)    
        De la primul val al pandemiei nu am mai avut (Joi, 2 septembrie 2021, 21:52)

        Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        Din aprilie 2020 nu am mai avut:
        -1. un număr de reproducţie R al virusului atât de mare: https://bit.ly/2WHvNwK
        -2. o viteză de creştere a cazurilor atât de mare: https://bit.ly/3jBzNb0
        -3. o viteză de creştere a deceselor atât de mare: https://bit.ly/3zFjkbj
        -4. o viteză de creştere a pacienţilor ATI atât de mare: https://bit.ly/3jA8v4R
  • +7 (37 voturi)    
    Alt exemplu de dezinformare (Joi, 2 septembrie 2021, 11:32)

    Un_cetatean_oarecare [utilizator]

    Cifre? Nu avem. Textul abunda insa in: toate, mai multe, mai putine, majoritatea, copii internati, etc

    Cati din cei internati la ATI au comorbiditati sau sunt imunodepresivi? Care este distributia pe categorii de varsta?
    Cati copii sunt internati si cati cu forme medii? Cati sunt imunodepresivi?
    Etc.

    Ca majoritatea la ATI sunt nevaccinati. Corect! Cel mai probabil majoritatea sunt imunodeprimati, peste 60 ani, dar asta nu se spune. Dar daca se vaccinau nu mai ajungeau in spital? Raspunsul este ca o mare parte ar fi ajuns oricum...vezi Israel, SUA, UK...care au luat decizia de a le inocula a treia doza acestor persoane.

    Din fericire, vad in jurul meu ca din ce in ce mai putini mai pun botul la asa ceva.

    PS Fara legatura: daca ne uitam la tarile care au instituit sau intentioneaza sa instituie obligativitati de "vaccinare" pentru diverse categorii, ce caracteristici comune au guvernele actuale ale respectivelor tari? Aceleasi tari ce promoveaza discriminarea si impart cetatenii in doua tabere. Un mic exercitiu de imaginatie ;)
    • +1 (3 voturi)    
      Ia uite de ce au multe cazuri, ca testeaza tintit (Joi, 2 septembrie 2021, 16:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

      Mai ales tineri, probabil asimptomatici si nevacinati.
      https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-25013227-israelul-inregistrat-treia-peste-10-000-noi-infectii-covid-19.htm
    • +1 (5 voturi)    
      "putini mai pun botul la asa ceva" (Joi, 2 septembrie 2021, 19:47)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

      Iată schema naţională de vaccinare la copii, de la Ministerul Sănătăţii:
      http://www.ms.ro/wp-content/uploads/2021/04/Infografic_Vaccinare_2021.pdf

      Vaccinul hexavalent se face în TREI DOZE (la vârsta de 2, 4 şi 11 luni)
      Mai sunt şi alte vaccinuri care se fac in trei doze (ex. vaccinul pneumococic, vaccinul anti-hepatită B)
  • +15 (25 voturi)    
    Hm (Joi, 2 septembrie 2021, 11:43)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu, ca fost bolnav de Covid (plus cu cativa in familie), care crede ca exista boala si se va si vaccina., va spun sincer ca toata aceasta insistenta in presa, ca vine valul 4, ca e nasol, ca nu stiu ce, tinde sa aiba efectul invers.
    Lumea s-a saturat de aceasta insistenta, a trecut un an jumatate de pandemie, nu mai merge aceeasi placa, pusa de aceiasi oameni. Nu stiu ce trebuie schimbat, ca nu sunt expert in comunicare, dar daca autoritatile vor ca lumea sa constientizeze ca nu e de gluma cu Covid-ul, trebuie sa schimbe cumva placa
    • -1 (9 voturi)    
      Odata ce oamenilor le-a intrat în cap (Joi, 2 septembrie 2021, 19:56)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      conspiraţionismul (că "plandemia" şi "vaxxinurile" sunt comploturi neomarxiste), absolut NIMIC nu le mai poate scoate asta din cap, decât dacă ajung cu furtunul în gât ori cu masca de oxigen pe faţă.
    • -2 (4 voturi)    
      Bogații vor să fim mai puțini pe planetă. (Joi, 2 septembrie 2021, 22:56)

      GoTrump [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      E clar că boala există ( foarte probabil a fost ”scăpată” din laborator ). Începe să fie la fel de clar că autoritățile au exagerat și exagerează. Și dacă o fac intenționat, e grav! Impresia mea e că scopul lor e mai mult să ne vaccineze pe toți, decât să ne scape de acest virus. Nici nu m-ar mira, la ce nivel de corupție și depravare au ajuns cei din ONU, OMS, PE, etc. ( și ăștia sunt extrem de îngrijorați că suntem prea mulți și se termină resursele planetei, vă dați seama..!).
  • +4 (20 voturi)    
    Ia sa ne infiltram (Joi, 2 septembrie 2021, 11:49)

    Jaba [utilizator]

    Ia sa ne dezvoltam un alt hobby, amplasare PNV in zona intrarilor acestor spitale si a altora si sa filmam cateva ore in diferite zile sa vedem cat de aglomerati sunt ei fata de perioadele normale!
    • +2 (4 voturi)    
      O sa dai multe declaratii (Joi, 2 septembrie 2021, 14:23)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Jaba

      Nu cumva incerci sa zadarnicesti eforturile ? Meriti o tura cu duba.
  • -3 (21 voturi)    
    Gramatica (Joi, 2 septembrie 2021, 12:04)

    gewurtztraminer [utilizator]

    Despre covid, aia buni se vaccineaza aia foarte destepti nu se vaccineaza. Nu are rost sa comentez

    citez din articol

    Majoritatea pacienților internați în acest moment, în special cu forme severe, sunt nevaccinați.

    Subiect: majoritatea
    Predicat: sunt

    predicatul se acorda cu subiectul

    Corect este

    Majoritatea pacienților internați în acest moment, în special cu forme severe, este nevaccinata


    Bai. In fiecare articol e greseala asta, sub forme diferite. Daca toti idiotii ajung in functii de conducere, daca toti idiotii sunt mai destepti decat stiinta, daca taiem toata padurea, chiar trebuie sa ne batem joc si de limba romana?
    • +10 (12 voturi)    
      Nu ai dreptate (Joi, 2 septembrie 2021, 12:24)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gewurtztraminer

      Majoritatea pacientilor sunt nevaccinati.

      Este corect spus, deoarece s-a realizat un "acord prin inteles"

      Acordul după înţeles are loc atunci când subiectul este exprimat printr-un substantiv cu formă de singular, dar cu înţeles colectiv, determinat de un alt substantiv la plural care indică elementele componente ale colectivului

      Majoritatea este un substantiv din această categorie, adică are formă de singular, dar înţeles colectiv. Acordul se face corect în funcţie de context. Dacă substantivul majoritatea este însoţit de un atribut exprimat printr-un substantiv la plural, se va spune, de exemplu : Majoritatea elevilor au plecat (cu verbul la plural). Dacă substantivul nu are un atribut, care să facă referire la elementele pe care le presupune colectivul, dar enunţul are sens, atunci acordul se poate face la singular : Majoritatea a hotărât ce este de făcut.
    • +10 (12 voturi)    
      Nu e chiar așa ... (Joi, 2 septembrie 2021, 12:42)

      GIlie [utilizator] i-a raspuns lui gewurtztraminer

      În limba română, pe lângă regula generală a acordului predicatului cu subiectul, în persoană şi număr (eu citesc, el vorbeşte, noi plecăm, Ana şi George scriu etc.), mai există şi acordul prin atracţie şi acordul după înţeles. Acordul prin atracţie înseamnă că, uneori, predicatul nu se acordă cu subiectul lui, ci cu un alt cuvânt din propoziţie, care are mai multă greutate, ca înţeles, sau care este mai aproape de predicat (exemplu : Era odată un moş şi o babă…/ Pe luciul ghetei se reflecta lumina lunii şi strălucirea stelelor etc.).

      Acordul după înţeles are loc atunci când subiectul este exprimat printr-un substantiv cu formă de singular, dar cu înţeles colectiv, determinat de un alt substantiv la plural care indică elementele componente ale colectivului : O grămadă de oameni au întârziat.

      Majoritatea este un substantiv din această ultimă categorie, adică are formă de singular, dar înţeles colectiv. Acordul se face corect în funcţie de context. Dacă substantivul majoritatea este însoţit de un atribut exprimat printr-un substantiv la plural, se va spune, de exemplu : Majoritatea elevilor au plecat (cu verbul la plural). Dacă substantivul nu are un atribut, care să facă referire la elementele pe care le presupune colectivul, dar enunţul are sens, atunci acordul se poate face la singular : Majoritatea a hotărât ce este de făcut.

      SURSA: destepti.ro si DEX
  • 0 (16 voturi)    
    Selectia naturala & Prostia , curata Societatea... (Joi, 2 septembrie 2021, 12:16)

    Dartanian [utilizator]

    Chiar acum am insotit un apropiat pe Aeroportul H Coanda ; vreo 2 ore cat au durat formalitatile , m-am uitat atent la purtatori/ nepurtatori de masca - estimez ca cca 15-20 % dintre oameni NU purtau masca sau o purtau la misto . Deci acesti nu cred in existenta virusului , protectia mastii sau a vaccinului , distantarea minima / cea din vremuri normale , acea de bun simt , de spatiu personal - lasa selectia naturala sa-si faca mendrele , mai scapam astfel de balastul social , mitocanime , prostime , Gica antitot / Gica antitoate ( cica ramatorilor le zice antiwaxxeri ... pirtz ! ) . Era mai zilele trecute , un ins la fo 55-60 de ani , n-avea un dinte , ipochimenu' - zice : astia , nu m-au convins de puterea vaccinului ! Urangutanul , doldora de pregatire stiintifica ... Asa ca , dragi contestatari ai Stiintei , NU va vaccinati , NU purtati masca , lasati microcipatzii sa o faca , voi , Dacii Liberi duceti stindardul Rezistentei departe , cat mai departe , eventual , printre stele ... !
    • +13 (15 voturi)    
      Ok, cei fara masca... (Joi, 2 septembrie 2021, 14:00)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Dartanian

      ...evident nu cred in eficienta mastii si probabil nu ii intereseaza de ceilalti. Sunti inconstienti, de acord. Dar de unde ai scos-o ca ei nu cred nici in existenta virusului, nici in vaccin, nici in civilizatie, in general?

      Eu am colegi care, de cand s-au vaccinat complet, nu mai poarta masca tocmai pentru ca AU incredere in vaccin! Sigur ca, in continuare, ii doare undeva de ceilalti, dar hei, unii din ei sunt aceiasi care anul trecut purtau masca cu supapa, care ii proteja doar pe ei! :) Dar in niciun caz nu sunt antivaccinisti, pentru ca s-au vaccinat!

      Si ar cam trebui sa iesi din paradigma "toti cei care nu gandesc ca mine sunt mitocani antivaxxeri". Situatia e un pic mai complexa, iar a fi sceptic e, adesea, o dovada de precautie educata. Lumea nu se imparte in antivaxxeri idioti si early adopters entuziasti. Nu-ti face cinste o astfel de credinta simplista...
    • +3 (7 voturi)    
      Din păcate, nu este atît de simplu (Joi, 2 septembrie 2021, 14:32)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Dartanian

      Pe de o parte, oricît de grav ar fi acest tip de guturai - și, pentru un guturai este periculos prin decese și sechele -, nu se compară cu pandemiile de variolă sau guturai din trecut. Nu lasă orașe depopulate și aproape că nu afectează copiii și adolescenții.

      Pe de altă parte, pentru că transmiterea se face prin aerosoli și nu prin picături - așa cum s-a crezut inițial - măștile care nu sînt chirurgicale și, mai ales, care nu sînt purtate sistematic și corect, nu apără eficace, ci doar cu un infim impact statistic, totuși important atunci cînd spitalele ajung să se umple complet. Mai mult, protecția măștii este rezonabilă în a-i apăra pe ceilalți de boala ta și este mult mai de redusă în a te apăra pe tine de virusurile celorlalți.

      La cît de contagioasă este boala, la cît de limitate metodele de protecție, contează mai mult pe de o parte gradul de igienă și de educație sanitară al populației (de unde diferența între noi și țările nordice, inclusiv Suedia) și, la nivel individual, cît de sensibilizat esști de comorbidități ori stil de viață.

      Copiii mei și nepoata mea, care s-au comportat responsabil chiar înainte să apară COVID, au avut de tras acasă, dar 3 săptămîni, pentru că alții s-au comportat cu inconștiență. În schimb, prea puțini mor pentru ca diferența între responsabili să se schimbe semnificativ în societate.
    • 0 (4 voturi)    
      Serios? (Joi, 2 septembrie 2021, 23:08)

      GoTrump [utilizator] i-a raspuns lui Dartanian

      Tin să-ți aduc aminte că, de-a lungul anilor, oamenii de știință au fost aceia care au crezut în sistemul geocentric. Care nu au crezut în existența microbilor. Care au creat DDT-ul și ciorapii de nylon ( ăia care au dus la grave afecțiuni micotice ale picioarelor ). Care au creat cereale și legume modificate genetic ( de care toți încercăm să ne ferim acum ). E o idee proastă să crezi în infailibilitatea oamenilor de știință. Te asigur că eu personal o să mă feresc cât pot de un vaccin manipulat genetic, prea puțin testat și, mai ales, promovat cu atâta pompă ( ba chiar și impus cu forța, in curând ). Științificule!
  • +10 (26 voturi)    
    Text manipulativ, cu efect contrar intentiei (Joi, 2 septembrie 2021, 13:46)

    andipetre [utilizator]

    Textul e extrem de partinitor, scris pentru a alarma, nu pentru a informa. Ni se spune ca "se interneaza familii intregi" (cate?!), dupa care aflam ca in general copiii au cel mult cazuri medii si, evident, se interneaza, in principal, impreuna cu mamele. Adica exact asa ca pana acum: la orice boala sau suspiciune de boala, minorii sub o anumita varsta se interneaza cu unul din parinti.

    Nu ni se spune cate cazuri de copii sau de alt fel sunt, de unde putem deduce ca putine (altfel era in titlu, cu majuscule!). Si aflam ca la copii sunt forme medii. Dar e normal, pentru ca, stim deja, unii, fiind speriati de atmosfera generala, se duc la spital imediat ce vad ca au ceva simptome. In orice caz, lipsa oricarei informatii cantitative (cate cazuri, cati copii, cati vaccinati, cate forme grave, ce comorbiditati, ce istoric de contacte etc), textul e doar o forma de afront la adresa inteligentei cititorilor.

    Si, da, daca mama si copilul sunt infectati, se infecteaza si tatal. Sau in orice alta ordine. E normal, stau in aceeasi casa. Asa e si la o raceala, d'apoi la covid! Nimic nou, din nou. Si, nu, nu puteti presupune ca daca "părinții ar fi fost vaccinați, acești copii nu s-ar fi infectat". E aberant si complet nestiintific. Modurile in care o familie poate lua contact cu o boala sunt complexe si extrem de variate.
    Simplificarile brute, primitive, nu va onoreaza deloc. In plus, tulpina Delta ii afecteaza si pe vaccinati, vezi studiile din tarile hipervaccinate si situatia dezastruoasa de acolo.

    Dar, da, aveti dreptate: vorbiti ca televizorul. Un zgomot de fond, tot mai enervant. Cata vreme apareti, la infinit, aceiasi, cu aceeasi atitudine ostila, aroganta si, mai ales, complet lipsita de onestitate, faceti mai mult rau. Nu numai ca nu va crede nimeni, creati in mod activ opozitie si generati neincredere in cantitati masive. Great job!
    • +2 (10 voturi)    
      Bravo (Joi, 2 septembrie 2021, 14:06)

      Delicatu [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Bravo.
      Un comentariu, parerea mea, cum mai rara imi este dat sa vad. Concret.
      Pacat ca nu vad si stiri asa de bine puse la punct!
  • +3 (15 voturi)    
    Gata, faceti-va stocuri de hartie igienica (Joi, 2 septembrie 2021, 13:57)

    Parzivall [utilizator]

    Ca vine lockdownul. Desi, nu e neaparata nevoie, ca dupa primul lockdown, leul ajunge maculatura igienica!!!
  • +3 (5 voturi)    
    115 Romani mor zilnic din cauza tutunului (Joi, 2 septembrie 2021, 21:11)

    MDK [utilizator]

    Hai sa fim seriosi. Daca stai sa aduni toate viciile si bolile si accidentele de masina … covid-ul este ultima problema. Testele PCR sunt fals-pozitive asta nu spune nimeni. https://m.hotnews.ro/stire/22479739?amp
  • +1 (3 voturi)    
    Intrebari ... (Vineri, 3 septembrie 2021, 10:08)

    Sfarsitoru [utilizator]

    1) de ce nu se fac autopsii ? costa prea mult ?
    2) intrebati prin cunoscuti si aflati catzi (pluralul de la catzu :) ) dintre ei sunt inclusi in studii post-vaccinare, adica monitorizati, analize specifice facute etc etc.... date adunate. (sist online de raportare a efectelor adverse nu sunt studii post vaccinare !)
    3) de ce se inchide gura doctorilor care au alta parere, care incearca si altceva ?
    4) de ce vaccinurile au iesit de sub incidenta legii in ceea ce priveste raspunderea odata cu "vaccination act" ?(The National Childhood Vaccine Injury Act of 1986) dandu-i lu' bigfarma imunitate totala ?
    5) de ce orice incercare de bun simt de a se vedea problema din toate unghiurile si punctele de vedere e catalogata si etichetata de cele mai multe ori aproape imediat in categoria "teoria conspiratiei" sau fake ?
    6) de ce se polarizeaza societatea atat de agresiv ?
    7) cu mentalitatile de azi si cu reactiile disproportionate ale unora fata de orice incercare de a aduce noi ipoteze in stiinta, l-am arde din nou pe Giordano Bruno pe rug pt ca nu se pliaza pe varianta oficiala ?
    8) Ne-Vaccinatii nu obliga pe nimeni la nimic, nu impun reguli, nu dau legi, ordonante si stari de urgenta, dar vaccinatii ar vrea ca toti sa fie ca ei, pana la ultimul. Presiunea vine din partea lor, a celor care sunt de acord ca toata lumea ar trebui sa fie "inumanizata", pardon imunizata :)

    Intrebari sunt mult mai multe...
  • 0 (0 voturi)    
    ridicati restrictiile, turma vrea imunitate natur (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 15:09)

    Antenistontel [utilizator]

    aia care nu vin la spital fac bine, nu aglomereaza inutil.
    prin restrictii doar saracim, sufera oameni nevinovati ca s-au inchis locurile de munca, nu pot merge la scoala etc., mai bine il lasam pe fiecare pe raspunderea lui, lumea este deja informata si ca se moare de covid si ca locurile la ati sunt ocupate. la alte boli, cei in stadiul terminal sunt lasati acasa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by