UPDATE Restricțiile propuse de DSP București după ce rata de infectare în Capitală a trecut de 6: Preșcolarii și elevii să treacă la cursuri online, locurile de joacă închise, programul de lucru decalat / Ce spune prefectul Capitalei

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 23 martie 2021, 21:33 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Grosescu Alberto Mihai / Shutterstock Editorial / Profimedia
Direcția de Sănătate Publică București propune noi restricții în Capitală, după ce rata de infectare a ajuns marți la 6,22, iar o decizie ar urma să fie luată miercuri. Printre măsurile propuse se numără închiderea școlilor și grădinițelor, limitarea numărului clienților în magazine, declararea programului de lucru, interzicerea organizării de evenimente sau activități private pentru copii în spații închise precum afterschool-uri și închiderea locurilor de joacă pentru copii în parcuri.

UPDATE 21. 55 Întrebat despre măsurile propuse de DSP București, prefectul Capitalei, Alin Stoica, a spus că el nu a văzut o analiză, desi a cerut DSP, ci doar niste propuneri de măsuri.

"Măsurile se iau pe baza unor analize serioase, dar nu le-am văzut până acum. Analizele trebuie să se bazeze pe niște date precise. Atunci când vom lua măsurile trebuie să le spunem oamenilor exact care este orizontul de timp", a afirmat prefectul, la Digi 24.

Propunerile au fost anunțate marți seară, la Digi 24, de către directorul adjunct al DSP București, Florentina Iacob.

Restricțiile propuse sunt:
  • Obligativitatea instituțiilor și autorităților publice de a face la intrarea în sediu triaj epidemiologic și de a asigura dezinfectarea mâinilor
  • Obligativitatea de a asigura programul decalat al angajaților, atât la nivelul aurotităților publice, cât și la nivelul operatorilor economici
  • Participarea zilnică în sistem online a preșcolarilor și elevilor din unitățile de învățământ

  • Interzicerea organizării de evenimente sau activități private pentru copii în spații închise precum afterschool-urile
  • Închiderea locurilor de joacă amenajate pentru copii în parcuri, între blocuri
  • Interzicerea activităților și competițiilor sportive pentru amatori. Cele profesioniste rămân deschise.
  • Pentru spațiile comerciale - magazine, hipermarketuri, mall-uri - obligativitatea de respectare a spațiului de 4 metri pătrați pentru fiecare persoană, distanță de 2 metri între persoane. Fiecare comerciant trebuie să facă un calcul pe suprafața utilă pe care o are.
  • La evenimentele private - înmormântări, cununii, botezuri - număr maxim de 16 persoane, care include și persoanele care oficiază slujba religioasă.
  • Este interzisă desfășurarea de activități în cluburi, baruri discoteci. Terasele rămân deschise, dar cu respectarea regulilor.
Noile restricții în Capitală ar urma să fie decise de către Comitetul pentru Situații de Urgență București.

Capitala a ajuns marți la o rată de infectare de 6,22 la mia de locuitori.

Carantina totală în Capitală nu este o opțiune, a declarat premierul Florin Cîțu, care le-a transmis bucureștenilor să ignore scenariile și să aștepte deciziile autorităților. La rândul său, ministrul Sănătăţii a spus, legat de carantinarea Bucureştiului, că ”nicio măsură nu poate fi exclusă niciodată, atât timp cât vorbim despre sănătatea oamenilor, dar nu vorbim despre carantinare în zilele imediat următoare”.

Și prefectul Capitalei, Alin Stoica, a spus că Bucureștiul nu va intra în carantină, după ce rata de infectare a ajuns marți la 6,22, dar că încă nu a convocat o ședință a Comitetului pentru Situații de Urgență și că așteaptă recomandări de la Ministerul Sănătății și de la Direcția de Sănătate Publică. "Nu carantinăm, se iau în calcul măsuri care să protejeze mai bine populația", a afirmat prefectul, susținând că a dispus înăsprirea controalelor.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat marți că a convenit cu ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, să fie modificat ordinului comun privind regulile funcționării școlilor cu prezență fizică, astfel încât unitățile de învățământ să se închidă și să treacă la învățământ online doar atunci când localitățile respective sunt în carantină, nu atunci când indicele ratei de infectare atinge pragul de 6 la mia de locuitori. "Am stabilit cu Ministerul Sănătății să modificăm ordinul în asa fel încât elevii vor merge la școală până la instituirea carantinei. Va fi modificat ordinul cu sintagma „școlile trec online la instituirea carantinei”,” a declarat Cîmpeanu după întâlnirea cu Voiculescu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27570 vizualizari

  • -17 (57 voturi)    
    cine vede realitatea (Marţi, 23 martie 2021, 21:48)

    tcvl [utilizator]

    De data asta pot să spun că dsp-ul trebuie lăsat să ia decizii în locul maestrului câțu care nu mai vede nimic în afară de niște cifre , formule, statistici, creșteri economice fantomă. DSP-ul vede realitatea cruntă din spitale și nepăsarea oamenilor care încă stau grămadă la taclale la locurile de joacă , în fața școlilor când așteaptă copii, la locurile de muncă , etc
    • -11 (13 voturi)    
      de ce am vaccinat profesorii? (Miercuri, 24 martie 2021, 9:14)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui tcvl

      ca sa predea in siguranta in on line!
      capete patrate galbene,albastre,verzi si rosii!
      dupa ce ca e pe sponci vaccinul,l-ati dat la cine nu trebuie armata,profesori,politicieni,politia de la birouri si sotiilor acestora ,sa facem Romania lucrului bine facuttt !
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Miercuri, 24 martie 2021, 10:35)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Ce profesori au fost vaccinati? Cam 50% dar sunt cu AZ , deci vor avea rapelul prin mai !! Adica nu au anticorpi. Elevii nu au familii? Acum e plin la Grigore Alexandrescu dar cimpeanu se face ca nu stie. Inventeaza vacante din pix in schimb.
        • -2 (2 voturi)    
          incorect (Miercuri, 24 martie 2021, 11:58)

          Sibelius2021 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Vaccinarea profesorilor a inceput in februarie. Multi(cel putin in tara) au facut si rapelul de mai bine de o luna, Pfizer, nu AZ. Vacanta "din pix" e mai mult decat ok, pentru ca eviti perioadele scrute de vacanta-scoala-vacanta(mai ales ca in unele parti intre vacante era si "Scoala altfel").
  • +5 (57 voturi)    
    Autoritățile vigilente (Marţi, 23 martie 2021, 21:50)

    middle_brick [utilizator]

    Acum li s-a casunat pe copii de gradinita, ei sunt sursa răspândirii virusului mai nou. Mai aveți idei din acestea excepționale!?
    • -10 (30 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 23 martie 2021, 22:50)

      HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      Micutii trebuie invatati sa ia autobuzul si sa mearga singuri la gradinita.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 24 martie 2021, 10:44)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      Imi pare rau ca nu ai cu cine lasa copilul, dar din pacate raspandesc si ei virusul, la fel de mult ca alte categorii. Probabil ca esti dintre cei care ii si trimit bolnavi , eventual cu nurofenul la ei sa li-l dea educatoarea. Am vazut destui din astia, inclusiv la scoala la clasa pregatitoare. Cand mai cresc sunt instruiti sa-si ia singuri pastilele. Totul asortat cu discursuri despre dreptul la educatie si psihoza romanilor de a-si proteja excesiv copiii, cand se stie ca nimic nu e mai bun pentru imunitate decat 5 viroze una dupa alta. "Asa se calesc". Si isi fac stomacul varza de la antibiotice luate dupa ureche.
  • +14 (60 voturi)    
    totul pentru limitarea drepturilor copiiilor (Marţi, 23 martie 2021, 21:51)

    Alin Delin [utilizator]

    Nema socializare, nema parcuri de joaca.
    Pandemia o fi trecand, traumele provocate de ea mai greu.
    • +1 (23 voturi)    
      . (Marţi, 23 martie 2021, 22:34)

      Toate nickname-urile erau luate [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

      Da, la asta m-am gândit și eu. Copiii de la noi abia ies să se joace când nu e pandemie, dar să-i ții închiși și în fața calculatorului nu știu câte ore pe zi e oribil. Mai ales la grădiniță.
      Problema e că și de la ei poți lua virusul și mulți părinți sunt varză când vine vorba de respectarea regulilor, dar în același timp o să avem o generație de copii deprimați, lipsiți de orice chef și abilitate de socializare și analfabeți funcțional. E greu. Eu aș fi făcut tot posibilul să-i las măcar pe cei mai mici să socializeze față în față.
    • -4 (24 voturi)    
      e simplu (Marţi, 23 martie 2021, 22:40)

      tcvl [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

      mai nou toată lumea e specialistă și dă sfaturi. Sau, mai rău, fiecare vede doar interesul din jurul lui, asta până când dă de necaz și abia apoi intră în panică și nu știe ce să mai facă să rezolve problemele
  • -10 (32 voturi)    
    Bun (Marţi, 23 martie 2021, 21:54)

    Mazeta [utilizator]

    Grădinițele de stat închise, grădinițele private deschise.
    • +6 (20 voturi)    
      ... (Marţi, 23 martie 2021, 22:38)

      CMXI [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Inchiderea after-school-urilor s-ar putea sa insemne si inchiderea gradinitelor private. Am impresia ca ele functionau anul trecut ca un after-school cand se spunea ca gradinitele sunt inchise. Gradinite si clasele 0-4 mi se pare normal sa fie lasate totusi deschise, cu prezenta optionala. Sunt parinti care totusi trebuie sa munceasca intr-o oarecare liniste.
  • +2 (38 voturi)    
    Trece Campeanu si peste DSP ? (Marţi, 23 martie 2021, 21:57)

    HN_Cov_2 [utilizator]

    Sunt tare curios.

    E clar ca tinta lui e sa tina scoala deschisa cu orice pret pentru carciumi si alti clienti politici.

    Ma si mir ca DSP-ul a avut curajul sa propuna asemenea masuri.... la cat se chinuie astia sa evite carantina indiferent cati mor.
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 24 martie 2021, 10:26)

      _Sherlock_ [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

      DSP-ul a jucat inteligent!
      Au propus ce trebuie facut, daca politicul decide
      altfel are intreaga responsabilitate a ce va urma!
      Sah-mat la campeni si voiculesti si cine mai e cu gura
      mare prin guvern/partide!
      A venit repede si prefectul ca nu a vazut el argumente
      doar propuneri! Pai nu spunea el ca asteapta
      parerea specialistilor, na ca a venit! Nu ne place,
      hai sa aruncam cu niste pietre iar! La ce iti mai trebuie,
      argumentele? Sa tragi tu concluzi, un nespecialist?
      Pai atunci ce mai ai nevoie de specialisti?
  • -8 (50 voturi)    
    Si cand se revine la drepturile noastre, (Marţi, 23 martie 2021, 21:58)

    Vigilentanonstop [utilizator]

    castigate prin sange la revolutie?
    Lumea nu va mai fi libera, evar!!
    • -5 (33 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 23 martie 2021, 22:55)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

      Ar trebui sa li se dea celor care doresc drepturile castigate. In cazul de fata dreptul la intubare si la ingropaciune, ca se pare ca asta le lipseste celor care pana la pandemie nu plecau din fata calculatorului, dar acum crapa daca nu ies in mall-uri sau la ski.
      • -10 (20 voturi)    
        fikusze, matali ești ăi? (Miercuri, 24 martie 2021, 0:14)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

        veniși de la ski?...și înmormîntărili după Paște ca anu trecut, ne obișnuirăm, după ce ne spălăm pe mîini...e foarte, foarte important
    • -2 (34 voturi)    
      cand vom invata sa respectam (Marţi, 23 martie 2021, 23:45)

      tcvl [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

      Da, când vom invăța să respectăm regulile de bun simț, când vom învăța să respectăm persoanele mai în vârstă, când nu vom fi așa de egoiști ca acum. Atunci o să ne recâștigăm respectul celor de lângă noi și apoi libertatea
  • -2 (26 voturi)    
    Trebuie sa fie si bucuresteni are-si iubesc copiii (Marţi, 23 martie 2021, 22:01)

    Luk [utilizator]

    Astept sa-i vad.
  • -7 (29 voturi)    
    e tare greu (Marţi, 23 martie 2021, 22:07)

    kostake [utilizator]

    Of Doamne, grea decizie, dar parca as zice macar clasele 1-4 , gradinitele si cresele sa fie lasate deschise
    Adevarat, ca sunt unii teribilisti care vor abuza de dreptul de a-si duce copiii la scoala.
    Intre timp, cred ca trebuie gindita o lege ca in vremuri de restriste mare(razboi, mari calamitati, pandemii, etc) macar presedintele sau poate numai el, sa aiba puteri mai mari.
  • +10 (40 voturi)    
    incompetentii de la DSP (Marţi, 23 martie 2021, 22:08)

    beeeeeenar [utilizator]

    masuri din burta, un fel de lockdown pe jumate.
  • +2 (42 voturi)    
    Vad ca ar face orice (Marţi, 23 martie 2021, 22:08)

    Ciprian1979c [utilizator]

    decat ce trebuie:MULT MAI MULTE locuri la ATI! Cica ''nu avem personal''! E pandemie deja de un an, puteati sa aduceti medici si asistente din India, de ex..cu 2000 de euro salariul (cam cat au pe la noi), se facea coada, fac pariu! Dar nu, e mai simplu pt ei sa incerce incontinuu sa sperie lumea prin diversi insi pe net si pe la TV si..cand nu se mai poate, ''hai ca 'nchidem, da-le incolo pe toate, sa se aleaga prafu' de banii si de libertatea voastra''!
    • 0 (26 voturi)    
      gindire de dorel (Miercuri, 24 martie 2021, 1:09)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Cipriane, numarul ala de paturi ATI nu poate fi crescut pana la cer, ca nu ai cadre medicale care sa le opereze. De exemplu in UK, tara bogata, s-au cumparat paturi de ATI pana cand n-au mai avut nici studenti in ani terminali sa ajute, si au ajuns, in momentul de maxim de infectare cu tulpina "britanica", cand stiu sigur ca au fost bolnavi decedati din lipsa de locuri la ATI, 4100 de paturi. La tara de 68 mil. Echivalent cu 1145 de paturi la noi.
      Asta arata ca tinta de 1600 de paturi e maximul posibil in momentul de fatsa. Nu mai ai medici.
      Si chiar daca mai adaugi cateva sute de paturi ATI interzicand acces medical altor categorii de bolnavi, fara lockdown nu rezolvi nimic. Cu numarul de paturi ocupate crescand cu 100 pe saptamana, e doar o chestiune de timp pana ajungi la overflow.
      • +3 (19 voturi)    
        Cred ca ''gandire (Miercuri, 24 martie 2021, 6:33)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        de Dorel'', prin definitie, e ce fac ei: avem scurtcircuit in casa, exista riscul sa ia foc si sa arda toata strada, hai sa le oprim curentul la toti, ca nu avem decat un electrician, ala e ocupat si nici nu are cleste. Prietene, am si zis de unde ar putea gasi medici si asistente si ai sarit cu UK, dar, ma cam indoiesc ca in UK au murit 2, cum au murit la Craiova ca nu aveau pat! Cu lokdown nu mai rezolvi nimic, dar absolut nimic, trenul ala a plecat, virusul e in aproape toata lumea acum! Uita te la Timisoara, a plecat la 7,4 sii-n 2 sapt de carantina a sarit de 8. O sa mi zici ca nu se aplica regulilie, da, nu se aplica pt ca lumea nu mai e ca asta primavara, toti am facut covid sau stim multi care au facut si nu s-a intamplat mare branza. Acum un an teama ne tinea in casa, nu amenzile. Nu mai e cazul
        • 0 (12 voturi)    
          CORECT! (Miercuri, 24 martie 2021, 7:09)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Tare ma tem ca ai dreptate!!

          Comparatia este forte buna:

          "hai sa le oprim curentul la toti, ca nu avem decat un electrician, ala e ocupat si nici nu are cleste."

          Pandemia nu poate fi oprita nici cu zece electricieni, insa la noi, asa cum spui, este unul singur si nici nu are sculele necesare ...


          " trenul ala a plecat, virusul e in aproape toata lumea acum!"

          Este, nu va dispare prea curand!
          Masurile disperate SUNT necesare, chiar dacnu sunt foarte eficiente, iar unele sunt gresite!

          Crezi ca ar fi bine sa nu facem nimic,sa ignoram cu seninatate virusul??
          • 0 (2 voturi)    
            Mai, cetatene (Miercuri, 24 martie 2021, 9:54)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

            Ori ca te isterizezi, ori ca esi calm, ori ca iei "masuri dure", ori ca nu le iei... tot acolo ajungi. Vezi su dumneata ce-au facut cei din Olanda si Germania si cu ce rezultate.
            Dumneata fa cum crezi ca-i mai bine si lasa-i pe ceilalti sa faca la fel.
            NU depinde de noi sa oprim contagiunea, din pacate, depinde de viteza cu care se face vaccinarea (depinde de viteza cu care ajungem la imunitatea de turma, pana la urma). UK vaccineaza 850.000 de persoane pe zi, noi vaccinam 40.000-50.000, adica de 20 de ori mai putin. Despre asta e vorba.
        • -1 (13 voturi)    
          Bun comentariu! (Miercuri, 24 martie 2021, 7:31)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          In Olanda si Germania n-au ridicat restrictiile impuse in iarna si tot creste contagierea. Nu are nicio legatura cu "respectarea masurilor", e un virus foarte molipsitor si pur si simplu se imprastie.
          Recomand celor care isi doresc carantina nationala sa citeasca despre Olanda si Germania si pe urma sa vina sa ne explice "ce si cum".
          Carantina oamenilor sanatosi a fost si este o prostie si e pe cale sa devina o ticalosie.
          Sunt satul de ATI, de "eroii din prima linie" si de ideea inoculata cum ca in spital ai mai multe sanse sa scapi decat acasa. E probabil sa fie adevarat la alte boli, dar nu la COVID19. Cand ai ajuns in ATI esti ca si mort, iar daca te-au intubat... esti condamnat.
          Oricat de isterici sunt cetatenii, realitatea este ca epidemia o sa treaca doar dupa ce o sa fie destula lume imuna. Imunitatea o dobandesti prin vaccinare (care tine de guvernele astea impotente din Europa) sau natural, prin contagiere.
          Pur si simplu trebuie sa acceptam ce este si sa ne vedem de viata.
          • 0 (2 voturi)    
            mda (Miercuri, 24 martie 2021, 11:29)

            SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            in vest n-au ridicat restrictiile, dar scolile au ramas deschise de anul trecut in continuu...

            aici e si diferenta
        • -1 (1 vot)    
          ba au murit la greu (Miercuri, 24 martie 2021, 16:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Doar ca nu apare la TV.
          Stiu din sursa sigura ca in perioada de varf a valului 3 salvarile asteptau cate 7 ore cu bolnavi in stare grava pentru ca nu mai aveau unde ii "descarca" pe holurile spitalelor, stiu ca s-au schimbat protocoalele si persoanele peste o anumita varsta sau suficient de bolnave nu mai intrau la terapie intensiva deloc, pe motiv ca oricum aveau mici sanse de supravietuire. Si la fel s-a intamplat si asta primavara, la valul 1.

          Si e suficient sa te uiti la datel statistice:
          https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths

          Si sa vezi ca in perioada de varf, 8-31 Jan, cu medie de decese intre 1000 si 1300 pe zi, numarul de paturi ocupate a fost de 3500-4000 , ceea ce indica faptul ca mare parte din cei decedati nu au trecut pe la terapie intensiva deloc.
      • -2 (14 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 24 martie 2021, 6:37)

        [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

    • -1 (1 vot)    
      Serios, aduci medici din ..... :D (Miercuri, 24 martie 2021, 10:52)

      decedat [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Hai sa presupunem ca ii gasesti sa ii aduci, dar ii mai inveti si romana intr-o zi? Crezi ca medicul ala nu trebuie sa interactioneze cu pacientul? Crezi ca medicul ala de la ATI doar baga un tub pe gura si invarte robinetu de oxigen? Aduci un medic + un traducator?
      Sa nu mai vorbim de medicatie care poate fi diferita intre europa si alte continente. Si intre tari din europa sunt medicamente care nu sunt cunoscute, aprobate, folosite ..... si implicit un medic strain nu le prescrie. Ce faci daca iti prescrie un medicament care nu exista in romania? Dai pe google sa gasesti echivalentul? Vorbim de ATI aici, unde 30 de minute cat cauti pe google poate face o mare diferenta.
      Nu ti se pare mai logic sa previ sa nu se ajunga la ATI?
  • +13 (25 voturi)    
    Aceleași greseli? (Marţi, 23 martie 2021, 22:36)

    chiciu [utilizator]

    Rugam DSP sa nu faca aceleași tampenii ca anul trecut. Au inchis parculetele iar copiii se inghesuiau pe aleiutele, ca nu le pot numi alei, din jurul acestora. Aveau, astfel, si mai puțin spațiu. Ca nu ii veti opri in aceat mod, tot vor iesi. Iar despre supermarketuri, le reduceți si acestora programul sa ne inghesuim multi pe un program mai scurt. Spuneti-ne, rogu-va, impartiti acelasi neuron cu totii si a obosit?
    • +2 (8 voturi)    
      Greseli (Miercuri, 24 martie 2021, 7:34)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui chiciu

      Ce spui este greu de combatut: da, cum sa respectm distantarea sociala daca ne ingehsuim pe spatii mai mici sau intervale orare mai inguste?!
  • +10 (28 voturi)    
    jignitor (Marţi, 23 martie 2021, 22:38)

    jicetad507 [utilizator]

    Adica copiii nu se mai duc la scoala, nu se mai duc la joaca, nici macar in parc sau la topoganul dintre blocuri, in schimb terasele (care stim prea bine cum arata in perioada asta - adica inchise perfect cu zero distanta si cu permisiunea inclusiv de a fuma) si mall-urile raman deschise. Sa vad eu ca o sa stea cineva dupa magazine sa aiba fiecare om 4 metri patrati - eventual o zgarda cu electrosocuri! Mi-e scarba deja de tara asta inc are copiii sunt considerati pe ultimul plan si primii sacrificati pe altarul asa numitei economii (adica terase si mall-uri).

    Europa de Vest inchide restaurantele si magazinele si face tot posibilul sa tina scolile deschise, noi facem fix pe dos! Nu exista niciun sens si nicio logica!!!!

    DSP-urile chiar nu vad aglomeratia de la mall-uri in special in weekend!!! Sau asa numitele terase!!!

    Asta e Romania de azi - Poporu te vrea retardat!
  • +1 (19 voturi)    
    cat timp (Marţi, 23 martie 2021, 23:02)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    nu se inchid asa zilele terase care de fapt sunt complet inchise si stau n oameni buluc fara masca, totul e degeaba. + diverse petreceri private etc...
  • -6 (22 voturi)    
    Trist (Marţi, 23 martie 2021, 23:20)

    gradrian [utilizator]

    Trist ca am ajuns cu totii in valul 3, 6000 / zi si ATI plin.
    Cu parere de rau observ in comentarii pe aceasta tema ca romanii sunt clar divizati 50% cei pro restrictii, 50% anti restrictii/masca etc.
    Intr-adevar trebuiau suplimentate paturi, locuri, personal medical etc, dar faptul ca refuzi sa crezi ca exista un virus in aer doar pentru ca nu vrei sa porti "botnita", ca ai trecut superficial prin boala, ca nu ai avut cazuri grave sau morti printre rude si familie nu este rational.
    Pacat...ne miram de ce socialismul este inca in Romania 50%, poate prin anul 2100 mai sunt sanse de ceva sanatos in tara asta...
    • +5 (15 voturi)    
      .... (Miercuri, 24 martie 2021, 0:27)

      Casalot [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      Cei care nu cred in virus sunt foarte putini. Dar vad ca tot sunt scosi in fata de apostolii lockdown-urilor, pentru a pune in umbra majoritatea moderata, care crede ca exista virusul, care incearca sa se protejeze, care vrea sa se vaccineze, dar nu este de acord cu o parte din restrictii.
    • 0 (8 voturi)    
      NU,nu asa! (Miercuri, 24 martie 2021, 7:38)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      Sunt unii, procent de loc neglijabil, ce neaga in continuare existenta virusului, pandemia.

      Dar nu chiar 50%, haurul are doar 10% in Parlament.

      50% sunt nu negationisri, ci NEMULTUMITI de masurile luate, uniile considera ineficiente: cum sa pastram distanta daca copii se inghesuie pe alei, cand lcourile de joaca sunt inchise, iar programul la supermarketuri este REDUS, deci aglomeratia este mai mare??
  • +11 (31 voturi)    
    Incredibil (Miercuri, 24 martie 2021, 0:08)

    eminunat [utilizator]

    Bai voi nu sunteti sanatosi la cap?! Gradinitele?! Si oamenii cu copii mici ce sa faca?! Nu toata lumea poate sa lucreze de acasa. Vreau si eu calcule ca marea ciuma/plaga vine de la gradinite. Habar n-aveti de voi. Iar restul, ma lasati cu empatia si cu eterna scuza cu “cei batrani”. Ca daca ati fi voi pusi intr-o situatie in care v-ati pierde locul de munca, afacerea sau nu ati avea bone care sa stea cu copiii si posibilitatea de a lucra de acasa , n-ati mai fi asa vehementi cu inchiderea...vietii. Socialism?! Cred ca traim in totalitarism, dar sunteti prea orbiti de sicrie, morti si zombie.
    • +3 (3 voturi)    
      te inteleg (Miercuri, 24 martie 2021, 10:35)

      AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui eminunat

      Si eu sunt in aceiasi situație, nu am cu cine sa las copilul daca se inchide. Trebuie sa stau acasă. Jobul doar partial se poate la distanta. Bunici nu putem apela ca sunt foarte departe. Iar dus copilul la bunici si sa facă online nu se poate deoarece stau la Cucuieți din deal si nu au semnal nici la telefon ce sa mai zic de net. Sa il rup acum de învățătura înseamnă sa ii tai craca de sub picioare...Bonele (din Bucureștii) acum cer niște sume...mai, mai ca m-as reprofila.
      Daca e sa iau ca un tot al masurilor e un lockdown.
      Intr-un fel unii dintre noi (locuitori ai Buc.) ne-am făcut asta cu mana noastră. Cand vad zilnic pe strada si in mijloacele de transport in comun oameni care nu poarta masca corect (sau unii deloc) si nu se ia o măsura. Cand la magazinele stradale se păstrează distanta doar la interior, dar afara la coada se sta unul peste altul si mașina de politie trece nepăsătoarea pe lângă. Nu mai spun de Sosoace si alte tâmpenii.
      Pana acum am respectat masurile de siguranța atât eu cat si familia: masca, distanțare la cumpărăturii, evitare aglomerații, vaccinare si am scăpat momentan de mai multe ori de a face boala.
      Si din punctul meu de vedere da mi se pare nedrept un LOCKDOWN de genul asta pentru ca unii nu respecta 2 masuri simple: sa poarte masca corect si păstrează distanța.
  • +7 (11 voturi)    
    noh asta-i buna! (Miercuri, 24 martie 2021, 4:35)

    dorinmac [utilizator]

    cine mama dracului a mai pomenit "prescolarii la cursuri online"? mai...MAAAAI! ce dracu' fumati sau ce naiba mancati stricat? SUNTETI NEBUNI?
  • +5 (11 voturi)    
    Copiii (Miercuri, 24 martie 2021, 6:04)

    galeo [utilizator]

    Noii inamici și poporului ce trebuie pedepsiți
  • +3 (7 voturi)    
    de ce seara? (Miercuri, 24 martie 2021, 7:27)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    care e treaba cu inchiderea magazinelor la 18? Atunci sunt infectarile? Atunci iese amiba pe strazi? Pana la 18 nu se infecteaza lumea? Problema e la aglomeratii indiferent la ce ora. Sunt situatii cand n-ai ce sa faci si tot stai aproape de cineva si vorbesti la frizerie la ochelari la magazin mic gen Mega sau de cartier in RATB la dentist la medic in general...
  • +1 (3 voturi)    
    Restrictii fara tehnica adecvata = prostie (Miercuri, 24 martie 2021, 8:52)

    Hagidan [utilizator]

    Cine-si imagineaza ca pandemia va putea fi controlata numai prin restrictii impnse le nivele aberante este un utopic absolut.
    Deschiderea activitatilor directe de invatamant fara dotarea scolilor cu mijloacele tehnice de protectie prin sterilizarea UVC a aerului reprezinta dovada clara a imposturii la acest nivel de decizie.
  • +6 (10 voturi)    
    Bagati mass-media in carantina!.... (Miercuri, 24 martie 2021, 9:20)

    mike123 [utilizator]

    Si virusul dispare intr-o luna!
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 24 martie 2021, 10:32)

    tirolez [utilizator]

    daca pun restrictii de circulatie intre anumite ore va fi si mai mare inghesuiala in rest, in special in magazinele alimentare.
  • +1 (1 vot)    
    .. (Miercuri, 24 martie 2021, 11:27)

    albastru de Romania [utilizator]

    intre timp cumparati produse Made in China, ca sa nu uitati de unde a plecat mizeria astra sinistra care ne-a distrus viata...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by