Un răspuns imunitar puternic ar putea fi cauza cheagurilor sanguine după vaccinarea cu AstraZeneca, potrivit experţilor norvegieni

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2021, 16:59 Actualitate | Coronavirus


Vaccinuri AstraZeneca
Foto: Eliano Imperato / AFP / Profimedia
Experţi norvegieni au avansat o posibilă explicaţie a cazurilor rare de formare a unor cheaguri sanguine la unele persoane vaccinate cu vaccinul anti-COVID-19 produs de AstraZeneca, afirmând că au observat semne ale unui răspuns imunitar puternic al organismului ce ar putea să fi provocat dezvoltarea unor astfel de cheaguri de sânge, relatează joi agenţia DPA, potrivit Agerpres.

''Considerăm că este important să prezentăm acest lucru şi faptul că am găsit un model explicativ rezonabil'', a declarat în faţa presei medicul şef al Spitalului Universitar din Oslo, Pal Andre Holme.

Trei lucrători sanitari norvegieni au fost internaţi recent pentru tromboze severe, prezentând sângerări şi scăderea numărului de trombocite, unul dintre ei decedând mai târziu. Ei au dezvoltat complicaţii între ziua a treia şi a zecea după vaccinare.

Potrivit lui Pal Andre Holme, analizele arată că aceşti pacienţi au avut un răspuns imunitar puternic după vaccinare, ceea ce ar fi condus la formarea unor anticorpi ce pot activa trombocitele, celule implicate în coagularea sângelui şi care pot preveni sângerările.

Medicul norvegian a refuzat să precizeze câţi pacienţi au fost evaluaţi înainte de a avansa această ipoteză.


Norvegia a administrat peste 121.000 de doze de vaccin AstraZeneca până când a decis cu o săptămână un urmă suspendarea folosirii acestui ser, în urma unor cazuri de tromboză suspecte, la fel cum au procedat şi alte ţări europene.

Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) va publica joi o evaluare proprie în urma analizei unor astfel de cazuri semnalate în Europa.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6191 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Joi, 18 martie 2021, 17:21)

    Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator]

    E vina pacientului.
    • -1 (5 voturi)    
      Pt MAGArusul (Joi, 18 martie 2021, 17:50)

      VR007 [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

      Ba a virusului e vina! Celui viu atenuat din vaccin! :)))
    • -1 (3 voturi)    
      de unde (Vineri, 19 martie 2021, 11:54)

      j.adi [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

      Sunt curios, de unde din acest articol se intelege, citez : "cu alte cuvinte, e vina pacientului". Sunt curios, esti atat de pornit impotriva vaccinului incat esti orbit in a intelege faptul ca nu se prezinta in niciun moment ipoteza ca pacientul este de vina. Organismul poate prezenta un raspuns imunitar puternic la absolut orice, vaccin covid, vaccin de altfel, transfuzie de sange, etc.. .De unde si pana unde se zice aici ca e vina pacientului. Mai mult, articolul spune ca in urma vaccinului astra zeneca organismul a produs aceasta reactie, deci fiind antivaccinist vocal ai fi putut oricand sa te legi de asta. Jur ca nu va inteleg cum puteti sa ganditi.
      • +1 (1 vot)    
        Sunt PENTRU vaccinare (Vineri, 19 martie 2021, 20:28)

        Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui j.adi

        Insa nu te supara, se pare ca vaccinul da doar in anumite cazuri aceasta reactie, dependent de la om la om. Asadar OMUL este de fapt veriga slaba. Asa cum e si sistemul imunitar al PERSOANEI problema in cazul infectiei. Virusul ne trateaza pe toti in mod egal (pentru fiecare tulpina), insa OAMENII reactioneaza diferit.
        • 0 (0 voturi)    
          Pro VACCINARE (Luni, 22 martie 2021, 9:15)

          j.adi [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          De asemenea sunt pt. vaccinare. Exact acest lucru am spus si eu, organismele reactioneaza diferit, dar, totusi nu se poate spune ca "in alte cuvinte este vina pacientului". Poate am inteles eu gresit mesajul tau.
  • +11 (11 voturi)    
    in sfarsit... (Joi, 18 martie 2021, 17:32)

    minus [utilizator]

    o explicatie logica, departe de laitmotivul "nu vedem nicio legatura" care distruge increderea in vaccinare.

    Din pacate nu vad cum poti sa iti dai seama daca sistemul tau imunitar este atat de puternic incat sa ai o astfel de reactie. Nu a fost cazul meu, din fericire am suportat vaccinul cu reactii minime.
  • +5 (9 voturi)    
    Cu alte cuvinte s-a confirmat cauzalitatea (Joi, 18 martie 2021, 17:47)

    lazarus101 [utilizator]

    Sper ca EMA sa n-o dea inainte tot cu clasica "beneficiile depasesc riscurile", exista pe piata 3 alte vaccinuri care NU cauzeaza astfel de conditii si cel putin 2 din ele sunt si mai eficiente.
    Daca acea agentie e preocupta de minimizarea riscurilor pentru cetatenii europeni va REVOCA autorizarea vaccinului AstraZeneca
  • +2 (2 voturi)    
    hei (Vineri, 19 martie 2021, 5:33)

    john70 [utilizator]

    N-ar fi mai simplu un tratament cu aspirina sau anti-coagulante inainte de a face vaccinul asta?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by