Persoanele care s-au vindecat de COVID-19 au nevoie de o singură doză a vaccinului anti-COVID (cercetători)

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 11 martie 2021, 11:25 Actualitate | Coronavirus


Anticorpi COVID-19
Foto: MedLife
Oamenii de știință cred că au găsit o cale de a accelera campaniile de vaccinare și imunizarea populației: administrarea unei singure doze de vaccin anti-COVID persoanelor care s-au vindecat deja de coronavirus, relatează Insider, citând mai multe studii.

Un număr tot mai mare de cercetători sunt de acord acum că o singură doză a vaccinurilor anti-COVID care necesită două administrări (Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca/Oxford) este suficientă pentru persoanele care au avut deja coronavirusul.

Cercetările sugerează că administrarea unei a doua doze acestor persoane în esență reprezintă irosirea sa.

„Pentru cei care au fost infectați și s-au vindecat, adică zeci de milioane de persoane, ei vor avea nevoie de o doză care va face vaccinul eficient”, afirmă dr. James Hildreth, președinte al Meharry Medical College.

Hildreth a făcut parte din comisia de experți a Administrației pentru Medicamente și Alimente din SUA care a recomandat autorizarea vaccinurilor în această țară.

Odată ce o persoană a avut COVID-19, sistemul lor imunitar ar trebui să recunoască virusul dacă acesta invadează din nou. Așadar dacă un vaccin impulsionează organismul să producă din nou anticorpi, sistemul imunitar ar trebui să ridice o apărare mai puternică și rapidă.

Într-o scrisoare transmisă miercuri New England Journal of Medicine, 32 de cercetători de la Icahn School of Medicine de la Mount Sinai au scris că strategia administrării unei singure doze persoanelor care au avut deja virusul „necesită investigații”.

Echipa a descoperit în urma unui studiu restrâns că persoanele care au avut COVID-19 au dezvoltat între de 10 și 45 de ori mai mulți anticorpi după prima doză a vaccinului Pfizer sau Moderna decât au făcut-o în medie persoanele neinfectate.

Cercetarea urmează să fie evaluată inter pares (peer reviewed).

„Prima doză ajunge să funcționeze ca rapel”, afirmă dr. Jeremy Faust, un medic de terapie intensivă la spitalul Brigham and Women. „Dacă ai fost infectat este foarte probabil ca o singură doză să fie al naibii de bună pentru ceva timp”, a adăugat acesta.

Un test pentru anticorpi ar fi însă necesar pentru persoanele care suspectează că au avut COVID-19 dar nu s-au testat pentru boală. Dacă testul este pozitiv cel mai probabil a doua doză va fi inutilă.

„Care să fie motivul?”, întreabă Akiko Iwasaki, un imunolog de la Universitatea Yale. „Într-un fel este o doză risipită”, adaugă acesta.


Vaccinare în România (FOTO: Centru de coordonare a vaccinării anti-Covid)

Motive de optimism


Până în momentul în care cercetătorii de la Mount Sinai și-au publicat cercetările, un alt studiu preliminar a descoperit de asemenea niveluri ridicate de anticorpi în rândul angajaților sanitari care au avut COVID-19 și au fost inoculați cu prima doză a vaccinului.

Dr. Mohammad Sajadi, coautor al studiului, a declarat pentru Insider că pacienții dezvoltă de regulă anticorpi la două-trei săptămâni după infectarea inițială.

Însă angajații sanitari au prezentat niveluri ridicate de anticorpi la o săptămână după administrarea primei doze.

„Ceea ce arată acest lucru este că indivizii care au fost infectați anterior cu COVID au ceea ce numim un răspuns de memorie”, afirmă Sajadi. „Pentru majoritatea infecțiilor, a doua oară când vezi acel microorganism, ar trebui să ai un răspuns mai rapid”, a explicat acesta.

La sfârșitul lunii februarie un alt studiu din Marea Britanie a găsit niveluri aproximativ egale ale anticorpilor în rândul persoanelor care au primit prima doză a vaccinului Pfizer fără să fi avut coronavirusul și printre cele care s-au vindecat de COVID-19.

După ce persoanelor care au avut coronavirusul le-a fost administrată prima doză, acestea au dezvoltat niveluri ale anticorpilor de 140 de ori mai mari decât nivelul maxim de dinainte de vaccinare.

Însă unii experții sunt reticenți să propună această strategie de vaccinare, unul dintre motive fiind incertitudinile. Amânarea sau neadministrarea celei de-a doua doze pune multă presiune pe prima să ofere protecție solidă pe termen lung, au scris marți cercetători de la Universitatea Princeton.

Aceștia și-au exprimat îngrijorările că un regim cu o singură doză pentru persoanele care s-au vindecat de COVID-19 ar putea avea o „paletă largă” de rezultate în rândul persoanelor inoculate.

Însă Iwasaki afirmă că persoanele care au avut COVID-19 ar putea aștepta probabil luni de zile înainte de rapel, asta dacă ar avea nevoie de unul, în primul rând.

„Pur și simplu nu este nevoie să fie făcut atât de repede”, afirmă aceasta.

Oamenii de știință sunt de asemenea optimiști că, deși este cunoscut că nivelul anticorpilor scade în timp, celulele T vor oferi protecție îndelungată pentru persoanele care s-au vindecat de COVID-19.

Un studiu recent a descoperit că persoanele care au avut COVID-19 au prezentat un răspuns imunitar mai puternic al celulelor T după administrarea primei doze a vaccinului Pfizer decât în rândul persoanelor care nu au contractat coronavirusul.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3403 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    Irelevant. Gates ce spune? (Joi, 11 martie 2021, 11:32)

    Lok [utilizator]

    Ca e singurul avizat in materie de vaccinuri.
  • -5 (13 voturi)    
    Schimbati si voi limba aia de lemn (Joi, 11 martie 2021, 11:44)

    bogdan1477 [utilizator]

    "Oamenii de știință cred că au găsit o cale de a accelera campaniile de vaccinare și imunizarea populației"

    Asta e fraza de 1980... Spuneti si voi ca un grup de cercetatori...

    Si in plus, inafara de parerea personala a unor medici imunologi, am vazut in articol doar cateva studii cu numar restrans de persoane, deci cu relevanta oarecum discutabila.

    Ca sa fie ceva de luat in seama, ar trebui facut un studiu precum cele de la avizarea actuala a vaccinurilor, pe cateva zeci de mii de persoane. Doar ca firmele care vand vaccinuri nu au nici un interes sa faca asha ceva, iar cercetatorii nu au bani. Si in plus, rezultatele unui asemenea studiu ar veni in 3-6 luni, timp in care mare parte din tari spera sa fi ajuns deja la imunitatea de turma.
  • -3 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 11 martie 2021, 11:49)

    [anonim]

    • +4 (8 voturi)    
      Da (Joi, 11 martie 2021, 12:03)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui

      Ce naiba știu specialiștii ăia ai lui pește care toată viața asta au studiat și muncit? Ai tu o părere mai bine și nu ne mai deșteptăm să te credem pe tine și nu pe ăia lui pește, nu?
    • -1 (3 voturi)    
      Nu ai anticorpi. (Joi, 11 martie 2021, 12:08)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

      Dacă-i avea-i nu vorbeai așa. Când sari la bătaie, nu ai dovedit că ai dreptate.
    • 0 (4 voturi)    
      Specialisti in nimic ! (Joi, 11 martie 2021, 12:34)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui

      Este incredibil, nu inteleg de ce se declara surprinsi, si ce au avut de studiat timp de un an ? Eu am doar 12 clase si stiam aceste lucruri, se stiu de decenii. Ei vor sa vaccineze 80% din populatie, fortat, cand peste 90% sunt imuni sau imunizati prin contractarea virusului. Nu inteleg ce se studiaza in facultatile de medicina in ziua de azi.
    • -2 (4 voturi)    
      Sigur (Joi, 11 martie 2021, 14:19)

      camasa_neagra_la_gat [utilizator] i-a raspuns lui

      Parerea ta e de culoare maro si pute. Daca ai avut covid este posibil sa ai anticorpi dar nu suficienti. Faci test si vezi. Daca ai sub 40 AU/ml atunci nu esti imun si poti face bine mersi iarasi boala, chiar mai grav decat prima oara conform statisticilor. Dar daca faci vaccinul iti va creste nr de anticorpi peste limita de 40. Dar evident nu te obliga nimeni sa te vaccinezi si e foarte bine: se numeste selectie naturala, mai scade numarul de idioti de pe planeta si creste IQ-ul mediu. Te rog nu te vaccina! Ramane mai mult ptr cei cu capul pe umeri.
      • +1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 11 martie 2021, 14:48)

        [anonim] i-a raspuns lui camasa_neagra_la_gat

      • +2 (4 voturi)    
        Fara anticorpi? (Joi, 11 martie 2021, 15:26)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui camasa_neagra_la_gat

        Poti sa ne explici cum te vindeci fara anticorpi ? Esti un idiot. Nu exista medicament impotriva virusilor, exista cel mult antivirale, care incetinesc multiplicarea lor. Un om fara anticorpi va muri in scurt timp de la orice boala, se cheama lipsa de imunitate. Daca ai avut covid acum un an poti sa nu mai ai deloc anticorpi, dar corpul va incepe sa produca din nou daca detecteaza virusul in corp. Dupa mintea idiotilor ca tine trebuie sa ne vaccinam din doua in doua luni ca sa avem anticorpii la nivelul care vrei tu.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt cazuri de COVID la imunodeficienti (Vineri, 12 martie 2021, 8:39)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

          Mai interesant e ca sunt printre cele cateva cazuri care au trecut de doua ori prin boala ca nu prea fac anticorpi. Deci naiba site ca stiinta sigur nu este in stare sa explice ceva in 2021.
  • +3 (3 voturi)    
    De fapt ce vea sa spuna (Joi, 11 martie 2021, 12:00)

    feroviarul123 [utilizator]

    Este ca vaccinarea se face dupa ureche si ca de fapt persoanele ar trebui testate pentru anticorpi măcar la 2 săptămâni dupa prima doza. In Franța poți sa te testezi de cate ori vrei si multi au constatat ca au anticorpi și fără vaccin, deci numărul celor infectați este mult mai mare decât se știe oficial. Eu o sa ma testez luni ca ma duc sa-mi facă o procedura si o sa vad cat de buna e prima doza de la Zeneca. Practic trebuia făcută asta măcar la 20 k de vaccinați ca sa tragi o concluzie. Oricum la noi peste o luna doua or sa fie vaccinuri disponibile ca pzd-istii nu se vaccinează asa ca nu prea conteaza.
  • -1 (7 voturi)    
    eu (Joi, 11 martie 2021, 12:04)

    nub [utilizator]

    propun sa facem toti cate 10-20, sa iasa la numar vacinurile si profiturile...my 2 cents
  • 0 (8 voturi)    
    am avut covid (Joi, 11 martie 2021, 12:09)

    Itsoc [utilizator]

    a fost mai usor decat o gripa sezoniera, mai degraba o raceala: durere in gat, ochi injectati si febra usoara.
    in 7 zile eram 100% pe picioare.

    n-am nevoie de terapia genetica experimentala, multumesc. am incredere in sistemul imunitar uman care conform statisticilor are o eficienta de 99+% (fata de 95% terapia genetica).

    sa se vaccineze cei cu comorbiditati, cei care se stiu cu sistem imunitar la pamant si cei obeji, restul de 99% din populatia sanatoasa nu are nevoie de terapia genetica insa asta ar supara multi oameni "de stiinta" si sponsorii lor: Pfizer, Moderna, JNJ, AZ, Sanofi si altii.
    • +2 (4 voturi)    
      Subscriu. (Joi, 11 martie 2021, 14:27)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Am dubii chiar si in privinta transmiterii acestui virus. Daca nu ai simptome de tuse si nu stranuti in incaperi inchise probabilitatea de a da virusul este mica. Sunt cazuri multe (chiar eu personal), in care doar unul din familie a iesit pozitiv.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by