​VIDEO Cum funcționează vaccinul anti COVID-19 și tehnica ARN mesager? Un medic român stabilit în Suedia explică totul într-un clip devenit viral

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2021, 10:06 Actualitate | Sanatate


Cum functioneaza vaccinul?
Foto: Captura YouTube
​Cum funcționează de fapt vaccinul împotriva COVID-19? Laura Ghibu Ventimiglia, medic român stabilit în Suedia, și fiica sa de 12 ani, Astrid Ghibu Ventimiglia (care a contribuit cu ilustrațiile) au realizat un clip devenit viral, în care explică pe înțelesul tuturor, pas cu pas, cum funcționează vaccinul și tehnica ARN mesager, despre care toată lumea vorbește la acest început de an.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


34357 vizualizari

  • +16 (24 voturi)    
    Bravo HN pentru initiativa si multumiri autorilor (Luni, 4 ianuarie 2021, 10:41)

    Ochiana [utilizator]

    O tema frecventa a antivaccinistilor este cea ca acest vaccin ne va modifica permanent ADN ul.
    Ok, acum inteleg mai multe dar mai am o intrebare, ca o persoana care nu stie prea multa biologie sau genetica: Ce garantie exista ca dupa eliminarea de catre anticorpi a celulei modificate (care prezinta tepi), noua celula nu se va naste tot cu tepi ?!
    Poate pentru ca ADN ul dicteaza "matrita" dupa care se fabrica celula ?!
    Nu stiu, astept lamuriri de la voi
    • -27 (39 voturi)    
      ...prima intrebare... (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:09)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      ...este-cine si cind a izolat si studiat virusul?!...altfel,ac explicatii sunt povesti pt adormit copiii!
      • +23 (31 voturi)    
        Nu prea inteleg intrebarea (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:45)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        Virusul a fost izolat pin tomana-iarna in Wuhan, facut public prin Ianuarie, si mai apoi studiat de toata lumea: cercetatori, sisteme de sanatate publica, industria pharma, etc. Tu ce crezi ca fac cele 25-30 de firme care lucreaza la vaccin anti sars-cov-2? Dau in bobi? Citesc in stele?
      • +4 (14 voturi)    
        China, acum vreo 6 ani (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:45)

        constantin.gabriel [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        ...
        • +7 (9 voturi)    
          Chiar mai de mult (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:48)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui constantin.gabriel

          Se pare ca prin 2011-2013 in Yunnan, China, iar prin 2017 era un articol in The New Scientist despre vreo 11 virusi corona, destul de similari, existenti la liliecii din pesteri din China. Similar exista virusi si prin Amazon, Brazilia, iar Covid-19 e departe de a fi the worst case scenario.

          Cateva linkuri, inclusiv studii medicale din 2013:

          https://www.pnas.org/content/113/11/3048
          https://time.com/5870481/coronavirus-origins/
          https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5389864/

          Nu sunt medic, epidemiolog sau biolog, si am citit prin 2017 prima oara despre acesti virusi si pericolul lor in The New Scientist.
      • -9 (15 voturi)    
        si (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:58)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        vaccinul e impotriva capsulei care contine virusul, nu impotriva virusului in sine
        • +6 (8 voturi)    
          Asha e (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:02)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui spy

          Si se pare ca asta e suficient incat sa aiba o eficienta de 95%, cel putin pana s-o prinde sars-cov-2 si si-o schimba carapacea.

          Ce e important pentru noi e ca sistemul imunitar sa-l depisteze timpuriu si sa-l extermine
        • +4 (6 voturi)    
          Ce, ma? (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:54)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui spy

          :)))))))))))))))))))))))))))))))

          Dottore!

          :))))))))))))))))))))))
        • 0 (0 voturi)    
          mecanismul acestui virus (Marţi, 5 ianuarie 2021, 11:06)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui spy

          Este similar cu cel generat de altii.

          APlicare pe scara larga, pentru prima data, a accestui mecanism va face posibila aplicarea rapida in alte situatii. Acopera o gama larga de probleme care ne afecteaza sau pot sa ne afecteze sanatatea dar pe care inca nu le intelegem si nici macar sistemul nostru imunitar nu le digera prea bine.

          Este un pas imens inainte prin aplicare acestui tip de vaccin.
          Am pus un picior pe Luna si maine poate ajungem pe Marte!
      • +9 (17 voturi)    
        olivia (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:59)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        steer. Ești mulțumit?
    • +2 (12 voturi)    
      E doar un video amuzant pentru copii (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:47)

      <> [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      departe de explicatiile stiintifice ca si articolul de aici

      https://www.mediafax.ro/coronavirus/vaccinul-anti-covid-19-pe-baza-de-arn-mesager-explicat-pe-intelesul-tuturor-prof-razvan-chereches-nu-poate-infecta-pentru-ca-nu-contine-virusul-19801711
      • +5 (7 voturi)    
        Ba explicatia din video este cat se poate de buna (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:54)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui <>

        Te-as ruga sa citesti tu inca o data tot ce scrie in acel link si apoi sa mai vizionezi o data filmul.

        Informatiile de baza sunt in acel film.

        Si recunosc ca filmul e mult mai lung decat era nevoie, toata informatia din film putea fii usor condensata in 2 minute.
      • +14 (24 voturi)    
        Mda (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:56)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui <>

        Făcut ca să înțeleagă și copiii, dar adulții tâmpiți (vezi comentariile de mai sus/jos) tot nu înțeleg.
        Mai e și ăla care ar vrea să’i lăsăm să moară pe cei cu sistem imunitar slab ca să întărim specia. Cu ce s’o întărim, bă, cu tâmpiți sănătoși???????
        • -10 (18 voturi)    
          cu școlile închise de fikusz (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:38)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          vom fi tot mai mulți tîmpiți și voi deștepții din cazărmile steliste veți fi tăt mai puțini
          • +4 (12 voturi)    
            Relax (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:05)

            _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            Copiii mei învață foarte bine și de acasă, și de la școală. Era clar că vă înmulțiți, nu trebuia să mai semnalizezi. E vorba aia cu mama proștilor...
      • +3 (11 voturi)    
        E fix pe mintea (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:55)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui <>

        E fix pe mintea de 6 ani, cu trei neuroni, a antivaxxerilor.
      • +4 (4 voturi)    
        fiindca multi oameni proceseaza informatia la (Luni, 4 ianuarie 2021, 18:38)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui <>

        Nivelul unui copil de clasa a 5-a. Nu numai in Ro ci pretutindeni.
      • +1 (1 vot)    
        Copiii sunt ocupati (Luni, 4 ianuarie 2021, 23:41)

        Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui <>

        500.000 il urmaresc pe domnul Cumpanasu. N-ar fi o idee rea sa-l angajati sa faca reclama la vaccin, iar apoi copiii sa le explice parintilor si bunicilor cum sta treaba.
    • -4 (8 voturi)    
      ADN (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:13)

      contondent [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      Pai ma gandesc ca daca celula a fost neutralizata nu mai poate exista diviziune celulara, deci nu ar mai conta daca ajunge la ADN. Ma intreb insa ce s-ar intampla cu macrofagele in cazul asta, acolo sa nu apara probleme..
      • +5 (7 voturi)    
        Celula odata distrusa... (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:21)

        Emma12 [utilizator] i-a raspuns lui contondent

        la revedere, nu mai reprezinta niciun pericol, nici macar pentru macrofage. Ganditi-va cu cate specii de germeni, si nu numai, suntem confruntati de-a lungul vietii. Ar insemna cu totii sa avem niste macrofage hiperbolnave ...dar din fericire nu-i chiar asa.
    • 0 (2 voturi)    
      mai bine fara vaccin si fara virus/// (Marţi, 5 ianuarie 2021, 7:58)

      richter [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      dar ce ma mira este faptul ca cu atatia savanti/cercetatori care stiau ca este un pericol iminent referitor la virusi,nu au dat alarma mai devreme si suficient de tare sa intelega autoritatile (de unde vin de obicei banii pt cercetare)
      si faptul ca a durat atat de mult pana a fost produs vaccinul- tinand cont de imformatia si tehnologia existenta si comparativ cu dezvoltarea cercetarii/tehnologiei existenta in alte domenii-
  • +17 (29 voturi)    
    Bravo (Luni, 4 ianuarie 2021, 10:50)

    bcsb [utilizator]

    Nota 10. Totusi nu am vazut prea bine chipul si 5G-ul ala. Daca au ramas in ac?
    • +1 (7 voturi)    
      Nuuuu... (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:32)

      Emma12 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      n-au ramas in ac, ci au fost introduse in mod secret si invizibil in cei 0,3 ml cat e doza de vaccin. LOL Acuma serios vorbind, nu-mi dau seama cum poti crede in asa ceva ? Ce teorie mai urmeaza ? Ca vaccinul e facut de extraterestrii ???
  • -5 (23 voturi)    
    definitie (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:52)

    spy [utilizator]

    viral insemana pe la 1 mil de vizualizari. 7 mii e cam departe...
    • +5 (9 voturi)    
      Fake it (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:49)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui spy

      till you make it.

      De apreciat efortul.
      • +2 (2 voturi)    
        mda (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:47)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        YouTube personality Kevin Nalty (known as Nalts) recalls on his blog: "A few years ago, a video could be considered 'viral' if it hit a million views", but says as of 2011, only "if it gets more than 5 million views in a 3–7-day period" can it be considered "viral"
    • -4 (14 voturi)    
      a devenit viral dăcît în cazărmile patriei (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:35)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui spy

      .
  • -11 (23 voturi)    
    Anticorpii sunt produși și de viruși, (Luni, 4 ianuarie 2021, 11:56)

    Con_stan_tin [utilizator]

    nu numai de vaccin. De ce mor, totuși, unii dintre noi? Pentru că sistemul lor imunitar este deficitar, este prea lent în producerea anticorpilor. Prin vaccinare permitem ca aceste sisteme imunitare deficitare să-și transmită genele, astfel specia noastră bate pasul pe loc în evoluția ADN-ul de la o generație la alta în timp ce virușii accelerează evoluția lor tot datorită vaccinurilor.
    Cursa asta în evoluția ADN-ul va fi câștigată de viruși dacă mai continuăm mult cu vaccinurile. O soluție pentru noi este creșterea vitezei sistemului imunitar în producerea de anticorpi prin evoluția ADN-ul.
    • +3 (13 voturi)    
      oh dear (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:49)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Double facepalm!
    • -10 (26 voturi)    
      Purtatul mastii accelereaza evolutia visurilor (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:00)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Adica vor devenii mai infectiosi pentru ca selectia naturala face ca vechii virusi transmisi cu success prin aer(nu vorbesc de SARS-COV-2 19) pana acum fara masca sa fie mai greu transmisi. Dar virusi sunt vii si nu dispar niciodata, isi selectioneaza armele cele mai bune, deci doar exemplarele foarte infectioase vor fii in continuare transmise. Ma astept deci la o avalansa de virusi foarte infectiosi atent selectati de mastile noastre de protectie. Iar mastile vor deveni propria noastra inchisoare daca continuam sa abuzam de ele.
      • +5 (11 voturi)    
        Se vede (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:12)

        dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Ca nu prea ai trecut pe la scoala...
      • +5 (11 voturi)    
        saru'mana domnu savant (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Multumim ca va obositi sa ne impartasiti din vasta dumneavoastra intelepciune. Chiar ma intreb cum de toti medicii si oamenii de stiinta nu s-au gandit la o asha argumentatie solida.

        Ce ti-e si cu scoala asta de medicina, crek toti intra pe pile si sunt vanduti industriei Pharma. Noroc cu savantul mmagic, care ne-a deschis ochii
      • +1 (11 voturi)    
        Bai baiatule (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:06)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Tu esti dovada vie ca nu scoala online tampeste.
        Dupa ce stapanesti misterele gramaticii limbii romane, mai treci pe aici sa ne explici si teorii medicale.
        • +1 (9 voturi)    
          Stă prost cu gramatica dar stă bine cu logica. (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:02)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

          Masca reduce răspândirea dar, în același timp, accelerează evoluția virusului prin filtrarea tuturor tulpinilor, mai puțin a celor foarte contagioase.
    • +7 (9 voturi)    
      Pai atunci de ce mai investim in sanatate? (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Dupa logica ta, hai sa inchidem toate spitalele si sa lasam selectia naturala sa decida ce gene sunt transmise mai departe? Daca te uiti la romi, vezi ca-s sensibil mai rezistenti, la fel si africanii, unde sistemul de sanatate e deficitar.

      Insa ma intreb daca ai gandi la fel cind ti-ar muri copilul sau fratele de infectie digestiva severa (rotavirus de exemplu) tratabila simplu cu niste perfuzii... Tot la fel de mult ai dori sa lasam selectia naturala sa decida cine scapa?
      • -3 (13 voturi)    
        Selecția naturală este garanția supraviețuirii (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:34)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        noastre, fără evoluția provocată de aceasta suntem o specie moartă. Ce-i ironic este că tocmai moartea, la nivel de individ, asigură supraviețuirea noastră ca specie.
        Ne batem joc de specia noastră prin vaccinare, medicina trebuie să schimbe macazul și să pună accentul pe modificarea ADN-ul pentru combaterea bolilor.
        • +3 (5 voturi)    
          ai dreptate doar la prima vedere (Luni, 4 ianuarie 2021, 18:27)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          La fel cum orice aniumal incearca sa gaseasca metode de supravietuire, la fel fac si oamenii. Daca unii sunt sensibili la ceva, nu inseamna ca stiinta nu poate gasi un mod de a-i ajuta si a-i transforma in indivizi valizi ai societatii in loc sa-i lase sa moara. Cum ar fi de exemplu daca ar disparea ochelarii de vedere pe ideea ca lasam genele care produc miopie sa se perpetueze? Ca pana la urma si asta e un defect de fabricatie la om, nu? Si rezultatul ar fi ca o gramada de savanti ochelaristi n-ar mai exista si ar fi inlocuiti cu niste smardoi cu ceafa lata si privirea agera.
        • 0 (0 voturi)    
          depinde de boala (Marţi, 5 ianuarie 2021, 11:21)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Unele boli sunt cu transmisie genetica dar altele sunt mici obstacole periculoase pentru care ne antrenam sa le depasim cu propriile puteri si astfel devenim mai puternici.

          Vaccinul propus in RO exact asta face - ne antreneaza si ne pregateste pentru un raspuns la virus. Este ca atunci cand esti mic si inveti sa sari sau sa urci o treapta.

          De aceea VACCINAREA este extrem de UTILA.

          Vaccinul NU MODIFICA ADN-ul dupe cum este explicat si in video
    • +4 (8 voturi)    
      Wow (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:03)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      De unde le scoateti, fratilor?

      Cateodata raman efectiv fara cuvinte...
      De unde atata imaginatie pe soferii de TIR?
  • -8 (26 voturi)    
    filmul (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:31)

    nocomment [utilizator]

    face mai mult rau decat bine - e genetica, e modificare de celule musculare/umane. personal, am mai multe intrebari si indoieli acum decat inainte.
    • +8 (18 voturi)    
      Personal,dacă ești interesat de problemă. (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:56)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

      Pune mâna și învață.Dacă nu,ascultă sfaturile celor competenți,că de aia au învățat carte și au produs vaccinul.Și d-ta poți fi competent într-un domeniu și nu cred că vrei ca niște terchea berchea neinstruiți să-ți conteste cercetările .
    • +2 (14 voturi)    
      nu ai inteles nimic (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:06)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

      sunt de acord ca filmul nu explica prea bine. e extrem de greu sa faci o explicatie care sa fie inteleasa de persoane care nu cunosc biologie de liceu.
      DAR, unde ai vazut tu in filmulet "modificare de celule musculare/umane"?????
      particulele din vaccin care contin mRNA-ul proteinei spike intra in celulele musculare iar acest mRNA este transcris de masinaria celulei in proteina spike virala. toate vacinurile functioneaza la fel in final, la fel si infectarea propriu-zisa. printr-o metoda sau alta, RNA/DNA-ul viral este transcris (la virusurile pe baza de ADN si la retrovirusuri etapele sunt mai complicate) in proteinele corespunzatoare
      • -6 (14 voturi)    
        esti habarnist (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:30)

        nocomment [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        eu am spus o parere personala si tu vi sa imi explici ca toate vaccinurile functioneaza la fel... mai putin asta care e o tehnologie noua si complet diferita. de unde sti ca peste 10 ani nu o sa faci cancer producand celule cu proteina asta??? esti doctor? specialist? parca vad ca nu.
        • +4 (10 voturi)    
          Bai Vasile (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:18)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

          Du-te, bai nene, mai intai la scoala, invata cum se scrie coect limba romana si apoi incearca sa abordezi medicina.
        • +2 (2 voturi)    
          lucrez in domeniu ca sa-ti raspund la intrebare (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:12)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

          vezi ca eu am spus "toate vacinurile functioneaza la fel in final" si este perfect adevarat, fie ca tu intelegi asta sau nu ;) scopul final este sa gasesti o modalitate sa "prezinti" sistemului imunitar antigenul. noutatea la acest tip de vaccin e aceasta modalitate de prezentare (bine, nu e chiar asa noua, e folosita in alte tehnici de ceva timp). celulele in care este inserat fac asta. alte tipuri de vaccin folosesc alte modalitati dar scopul este acelasi.
          la fel, virusul, dupa ce infecteaza celula, in cazul de fata avem de-a face cu un virus cu genom de sens pozitiv si deci arn-ul obtinut dupa splitare poate fi translatat imediat de ribozomi. astfel sunt sintetizate proteinele virale. in cazul vaccinului e sintetizata doar proteina spike, din acest motiv nu se pot ansambla virioni noi.
          apoi, "de unde sti ca peste 10 ani nu o sa faci cancer producand celule cu proteina asta???"
          1. nu se produce nicio celula
          2. poti sa-mi explici te rog mecanismul prin care poti sa faci cancer de la un arn messager, care se degradeaza imediat si nu ajunge in nucleu? pe principiul asta, de ce crezi ca nu-ti cresc chiar alieni in corp, nu? tu intelegi cum functioneaza "cancerul"? si daca ar fi asa, de ce arn-ul mesager din vaccin ar produce cancer si cel rezultat prin infectarea cu virusul nu? ca e in principiul acelasi arn mesager! (bine, putin diferit, optimizat sa poata fi translatat mai eficient si are doua substitutii, doi aminoacizi prolina, pentru stabilizarea proteinei spike)
          hai domnu' expert, explica asta te rog unui habarnist ca mine :))))
        • +2 (4 voturi)    
          10 ani (Luni, 4 ianuarie 2021, 22:39)

          Filbert [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

          De unde stii ca peste 10 ani nu faci cancer FARA vaccin?!
          De unde stii ca peste 10 ani NU FACI CANCER tocmai pt. ca te-ai vaccinat?!
    • 0 (6 voturi)    
      Sectiunea de comments e mai tare decat stand-up-ul (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:08)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

      "Celule musculare"...

      Mor! :)))
      • +3 (3 voturi)    
        aici are dreptate (Luni, 4 ianuarie 2021, 18:22)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        e vorba de miocite ....
  • +2 (14 voturi)    
    Intrebari inca fara raspuns (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:16)

    RDU2 [utilizator]

    Tot nu m-am lamurit cum se distruge mesagerul injectat si care este probabilitatea (si in ce conditii se poate intampla) ca el sa nu fie distrus si sa tot creeze celule cu tepuse la nesfarsit.
    Daca se intampla asta, sistemul imunitar va fi pe viata "ocupat" sa lupte cu ele, nu va mai avea posibilitatea de a lupta cu alte boli.
    Nu imi este clar, pentru ca nu ma pricep, dar astept lamuriri de la experti, daca nu cumva celula modificata se poate multiplica de la sine si crea alte celule modificate cu tepi, chiar daca nu ii este modificat ADN-ul.
    Sunt mai multe intrebari la care nu vad niciun raspuns, nicio explicatie, toate incurajarile de la medici sunt doar legate de posibilele efecte adverse pe termen scurt, nimeni nu zice nimic de cele pe termen lung. Am inteles principiul general de functionare, dar nici acest clip dragut nu prezinta toate informatiile si riscurile pe care ti le asumi.
    Vreau sa ma vaccinez, dar inainte de asta trebuie sa stiu la ce ma inham, trebuie sa am toate informatiile, absolut toate. Sa pot sa imi asum riscurile in cunostinta de cauza.
    • +4 (8 voturi)    
      incerc sa explic (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:32)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      deci, cateva informatii generale. informatia genetica, codul genetic este stocat in celule in interiorul nucleului si mitocondrii sub forma de adn (poti sa "vizualizezi" adn-ul ca fiind doua lanturi de arn cuplate, asta extrem de simplist). acest cod genetic codeaza structura proteinelor.
      - atunci cand celula are nevoie sa produca o proteina, un complex format din alte proteine si alte molecule chimice "citeste" adn-ul in nucleu si rezulta ceea ce se numeste arn mesager (proces numit transcriere)
      - acest arn mesager iese din nucleu suferind o serie de modificari, printre care i se adauga la coada un numar variabil de nucleotide A.
      - in citoplasma, acest arn mesager este "citit" de ribozomi si se formeaza proteina corespunzatoare (proces numit translatie). in continuare, proteina sufera la randul ei o serie de modificari.
      acesta este in mare mecanismul extrem de simplificat prin care informatia genetica este citita si sunt construite proteinele.
      acum, arn-ul este extrem de instabil si se degradeaza foarte usor. in plus, coada de nucleotide A se scurteaza dupa fiecare citire si in final arn-ul mesager nu mai poate fi translatat de catre ribozomi. asa ca un arn mesager are o durata scurta de viata si un numar limitat in care este folosit pentru a sintetiza proteina.
      cat despre posibilitatea ca o celula sa fie "infectata" exact atunci cand se divide, da este posibil dar sunt probabil evenimente extrem de izolate si nu au niciun impact patologic. la urma urmei e bine, ar rezulta mai multe celule ce vor fi recunoscute de sistemul imunitar.
      de fapt arn-ul mesager folosit in vaccin este optimizat astfel incat sa fie translatat cat mai mult, in acest fel cresc sansele ca celula respectiva sa fie recunoscita de limfocitele T si astfel sa declanseze un raspuns imunitar mai robust
      • +1 (3 voturi)    
        Multumesc (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:26)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        Inca mai am de studiat, inteleg un pic din mecanism, dar tot nu este 100% clar. Raspunsul @rmos este foarte util, mersi inca o data!
    • +1 (7 voturi)    
      Salut... (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:58)

      Emma12 [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      va inteleg si e de inteles reticenta in fata a ceea ce este atat de nou. Am sa incerc si eu sa va explic, dar mai pe scurt: pana la urma si acesta este un vaccin ca toate celelalte zeci de vaccinuri utilizate in lume, de zeci si zeci de ani, in zeci si zeci de tari, si care si-au dovedit eficienta - reducerea dramatica a bolilor infectioase, in unele cazuri pana la eradicare totala. Avem atat de putine arme impotriva acestui virus ca sa revenim la viata normala !!!
      • +3 (3 voturi)    
        ...asta nu e raspunsul pe care il asteptam (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:28)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Emma12

        @Emma12, cu parere de rau, asta NU este un raspuns util, nici pe departe. Citeste ce a raspuns @rmos, acela este un raspuns util.
        Tu imi spui ca asta e, trebuie sa acceptam ceva ce mai exista (ca principiu), ca nu avem incotro, etc. Raspunsul asta poate ii face pe unii sceptici sa fie si mai sceptici.
        Pacat de timpul pe care l-ai pierdut sa scrii aceste randuri;)
    • 0 (0 voturi)    
      nespecialist (Marţi, 5 ianuarie 2021, 11:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      Este o chestiune de dozaj - ma tot mir cum de unii care se cred destepti doresc sa reduca doza unui vaccin deja aprobat.

      cum spuneam dozajul este un element de referinta in producerea oricarui vaccin in care cuvantul SAFE este extrem de atent analizat si de aceea apare si faza 3 de testare clinica a vaccinului.

      In general dupa definitivarea conceptului, a formulei si a modului de aplicare se aduna numeroase minti luminoase care analizeaza si decid, dupa ce parcurg documentele puse la dispozitie de catre producatorii de vaccin, daca il aproba sau nu pentru a fi folosit si care sunt conditionarile acestora...

      Poti sa mai astepti cca 1 an cu oarece consecinte pentru dvs. -

      Cei care au trecut prin teste faza 3 sunt in continuare in supraveghere pentru a fi detectate efectele pe termen mediu - 2 ani. Rezultatele vor fi prezentate.

      SI o ultima observatie.
      Deosebirea fundamentala intre lumea civilizata si poporul chinez este ca toate problemele sunt prezentate, discutate si analizate solutiile si nu se merge in soapta, fara o corecta informare, cum au facut maretzul popor chinez.

      La final nu uita ca orice intrebare despre vaccin este bine venita.
  • +7 (15 voturi)    
    Ciudat (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:46)

    Luk [utilizator]

    La "stiinte" stiu ca testele PISA au aratat ca suntem 60% analfabeti functional. Pe HN gasesc doar profesori si oameni de stiinta.
    Interesant
  • 0 (4 voturi)    
    Vaccinul e o alarma falsa pentru sistemul imunitar (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:54)

    Alui [utilizator]

    Proteinele (spikes) din vaccin sunt exact la fel ca cele ale virusului. Diferenta intre vaccin si virus, e ca la vaccin celula nu produce intregul virus, doar acele proteine ca cele de pe suprafata virusului, care stau lipite pe suprafata celulei respective. In urma vaccinului, numarul de celule “infectate” ramane fix, odata distruse de anticorpi, nu mai apar altele noi. Asta da timp organismului sa produca suficienti anticorpi pentru a le distruge pe toate. In cazul virusului, e o cursa a inarmarii intre virus si organism. In unele cazuri, organismul se poate mobiliza mai repede decat se multiplica virusul si genera un numar suficient de anticorpi pentru a distruge toate celulele infectate de virus pana la urma.
    Uneori nu, si atunci apar problemele. Odata ce o celula e distrusa de anticorpi, ea trebuie eliminata de organism de celule specializate. Cand acestea nu mai fac fata, apar simptomele grave ale infectiei. Celulele unui anumit organ sunt “asfixiate” de celulele moarte din jurul lor, si mor si ele.
  • +6 (10 voturi)    
    tehnica asta (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:08)

    tuga [utilizator]

    de a introduce ARN mesager in celula, iar celula sa produca TEMPORAR (transitoriu) proteina codificata in ARN-ul respectiv, se foloseste in cercetarea biomedicala de cel putin 20 ani.

    Sunt de laudat cei care au reusit sa gaseasca calea de a face procedeul eficient si astfel sa poata fi folosit in clinica (pionieri in domeniu, prof Katalin Kakiro si prof Drew Weissman cu brevet din 2005)

    Aplicarea metodei in tratament este relativ noua, dar metoda in sine a fost testata mai mult de 15 ani pe animale de laborator. Daca ar fost probleme, nu cred ca biotech-ul ar fi mers pe directia asta. Ar trebui sa avem mai multa incredere in specialisti (ma refer la grupurile din strainatate, nu la pseudo-profesorii din ro).

    Efectele pe termen lung ale unui vaccin reprezinta o alta problema, Dar probemele astea, in special cele imunologice, daca exista, sunt valabile pentru orice tip de tratament care stimuleaza si invata sistemul imunitar sa se apere impotriva covid-19. Insa discutia "ce ar putea sa fie in viitor?" este inutila pentru ca nu putem avea acum un raspuns clar. Fapt este ca istoria vaccinurilor ne arata ca acestea s-au dovedit benefice. Exceptiile exista dar sunt...exceptii!

    De ce este importanta vaccinarea? Cu cat oprim mai repede pandemia cu atat reducem riscul ca virusul sa acumuleze noi mutatii si sa devina muuuult mai periculos!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by