Ministru britanic: În toamnă s-ar putea să fie nevoie de un rapel la vaccinurile anti-covid, iar apoi de o doză anuală / Cu cât vaccinăm mai mult, cu atât virusul va încerca să supraviețuiască

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 7 februarie 2021, 14:33 Actualitate | Coronavirus


Vaccinare anti-covid
Foto: Mercedes Menendez/Pacific Press / Shutterstock Editorial / Profimedia
Ministrul pentru vaccinare din Marea Britanie, Nadhim Zahawi, a declarat că s-ar putea ca în toamnă să fie nevoie de o revaccinare a populației, pe măsură ce apar noi variante ale coronavirusului, deși guvernul de la Londra este încrezător că actualele produse administrate pentru imunizarea contra Covid-19 vor preveni simptomele severe, transmite Guardian.

Declarațiile sale au venit după publicarea unui studiu care arată că vaccinul Oxford/AstraZeneca are o eficacitate redusă împotriva tulpinii sud-africane.

”Am discutat în această dimineață cu Jonathan Van-Tham (adjunctul comisarului medical șef), iar noi credem că probabil va exista o doză anuală sau un rapel în toamnă, apoi o vaccinare anuală, așa cum procedăm cu vaccinările contra gripei”, a declarat Zahawi la BBC.

Ministrul a avertizat că ”cu cât vaccinăm mai mult, cu atât virusul va încerca să supraviețuiască și să recurgă și la alte mutații”.

El a spus că guvernul de la Londra este dedicat asigurării de vaccinuri împotriva noilor tulpini, un exemplu fiind acordul cu compania biotech germană CureVac, anunțată săptămâna aceasta, pentru 50 de milioane de doze din potențiale noi vaccinuri.

Experții care lucrează la un nou vaccin menit să combată varianta sud-africană a coronavirusului speră că vor fi gata să-l administreze până în toamnă, a declarat principalul cercetător din domeniul vaccinurilor de la Oxford, Sarah Gilbert.

Experta a spus, tot la BBC, că echipa ei ”lucrează la o versiune cu secvența (proteinei) spike sud-africană”.

”Nu este încă în stadiul în care putem vaccina oameni, dar în condițiile în care toți dezvoltatorii folosesc platforme tehnologice, există căi de a produce vaccinuri foarte ușor de adaptat”, a continuat ea.

”Ne așteptăm, anul acesta, să arătăm că noua variantă a vaccinului va genera anticorpi care recunosc noua variantă. Apoi va fi cam ca realizarea de vaccinuri antigripale. Foarte probabil, va fi disponibil din toamnă”, a mai spus Gilbert.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


17835 vizualizari

  • -5 (71 voturi)    
    Eeee... ăsta-i secretul” vaccinării: să fie anual. (Duminică, 7 februarie 2021, 14:38)

    Tayen [utilizator]

    Acolo bani, neneacă. Miliarde de vaccinuri anual. MILIARDE!!!
    • -7 (55 voturi)    
      stramosii tai (Duminică, 7 februarie 2021, 14:51)

      Mihalav [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      nu luau deloc pastile. Dar traiau mai putin si... bio. Ai vrea moaca. Nu se poate, totul are un cost. E alegerea noastra. Putem trai in Bucegi cu apa pura si aer asa si asa.
      • +12 (42 voturi)    
        Păi vaccinează-te. (Duminică, 7 februarie 2021, 15:57)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

        Fii responsabil, vaccinează-te.
        • +3 (23 voturi)    
          Asta am si facut. (Duminică, 7 februarie 2021, 17:47)

          Mihalav [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

          Si poate in toamna o sa o fac din nou daca va fi cazul. Iar pentru urmasii celor care au dat foc bibliotecii din Alexandria nu pot decat sa le urez o viata linistita ...
          • -9 (17 voturi)    
            Faraoane, nu ești cu religia-n suflet. (Duminică, 7 februarie 2021, 19:14)

            Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

            Doar ăia cred și nu cercetează.
            • -2 (4 voturi)    
              Haha (Luni, 8 februarie 2021, 8:50)

              sysrq [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

              :)))) Bună asta!
    • -4 (38 voturi)    
      AstraZeneca e un vaccin EXPIRAT (Duminică, 7 februarie 2021, 16:02)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      cand ma gandesc ca 500.000 romani urmeaza sa fie vaccinati cu cavvinul asta expirat de la AtsraZeneca si apoi se vor bucuara ca au scapat dew covid...pana cand vina varianta Africana
      • +6 (38 voturi)    
        Chiar asa : (Duminică, 7 februarie 2021, 16:16)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        cand te gandesti ? Ca nu reusesc sa-mi dau seama !
        Nu te doare capul ?
        • -7 (27 voturi)    
          „+” (Duminică, 7 februarie 2021, 16:54)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          Crezi că realizează? Ăsta-i din ăla „pro vaccin”.
          • +2 (14 voturi)    
            Ar fi bine, (Duminică, 7 februarie 2021, 17:43)

            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

            dar nu este.
        • +2 (16 voturi)    
          ne doare, ne doare (Duminică, 7 februarie 2021, 18:26)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          că ne gîndim cu capu nost, să trăiți...nu ne gîndim cu capu lu Zahavi sau cu a lu Arafat, pușchea pe limbă...nici cu a lu Fauci, ăla de zicea să ne punem două botnițe că vine tulpina lu Boris
          • -2 (14 voturi)    
            Eu te cred pe cuvant... (Duminică, 7 februarie 2021, 18:46)

            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            ....cand zici ca va doare !
            Iar eu va indemn sa luati o pauza : nu doar ca va ia durerea cu mana dar poate iesiti si din ridicolul in care va balaciti.
            Dar recunosc ca, daca voi nu v-ati mai face de ras, HN si-ar pierde hazul !
            • +1 (15 voturi)    
              se fac de ras cei care vor AstraZeneca (Duminică, 7 februarie 2021, 21:16)

              Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

              daca e sa vorbim de cei care s-au facut de ras hai sa ne uitam la cei pe care ii placi tu si ii urmezi:

              - cine spunea ca daca stam in casa 3 luni scapam de covid?
              Eu spuneam ca e o minciuna atunci

              - cine spune ca o sa ne vaccinam toti pana la vara si scapam de covid

              alta minciuna care e deja dovedita
              • -3 (9 voturi)    
                Cine spunea ? (Duminică, 7 februarie 2021, 22:23)

                Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

                .
            • +1 (3 voturi)    
              de acord cu dv (Luni, 8 februarie 2021, 0:05)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

              ăsta-i farmecu Hotnews, comentariili cititorilor, mai mult sau mai puțin bălăcite
      • +4 (22 voturi)    
        Pana la final de 2021 cei de acum se vor revaccina (Duminică, 7 februarie 2021, 16:32)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        va spun de pe acum, cei care in luna Februarie se vaccineaza cu AstraZeneca vor trebui sa fie revaccinati pana la finalul anului
        • -2 (24 voturi)    
          asa,si? (Duminică, 7 februarie 2021, 17:19)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Nu faci la frel la vaccinul anti-gripal?
          Ai o solutie mai buna?
          • +2 (18 voturi)    
            Da, vaccinarea doar cu Pfizer si altele (Duminică, 7 februarie 2021, 19:14)

            Kivek [utilizator] i-a raspuns lui festina

            evident, solutia e renuntarea la acest vaccin englezesc foarte slab
            • 0 (0 voturi)    
              Aia-i o prostie (Luni, 8 februarie 2021, 18:08)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

              Nu exista inca capacitate de productie pentru cate vaccinuri sunt necesare pe termen scurt. Cand o sa se ajunga acolo, vaccinurile cu eficienta mai redusa o sa dispara de pe piata scoase de competitie. Pe moment insa, daca nu-i cal e bun si magar.
        • -1 (17 voturi)    
          sigur (Duminică, 7 februarie 2021, 18:17)

          ALFY [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          daca vor mai trai :-))
      • +7 (7 voturi)    
        usurel cu pianul pe scari (Duminică, 7 februarie 2021, 23:02)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        - pai si cand vine varianta din africa de sud? intr-o luna, 3, 6 luni? si daca vine, devine prevalenta? sau intre timp devine prevalenta varianta din uk, ca tot e deja prezenta?
        - poti sa ne spui si noua te rog care vaccinuri nu au eficienta afectata de varianta din africa de sud?
    • 0 (10 voturi)    
      normal (Luni, 8 februarie 2021, 1:24)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      sa curga miliardele pentru baietii destepti...nu degeaba facea bill Gates simularid e pandemii, sa vada in ce scenarii obtine profitul amxim, ca nu din filantropie investeste el in vaccinuri
  • -2 (50 voturi)    
    Gura pacatosului adevarul graieste! (Duminică, 7 februarie 2021, 14:50)

    mike123 [utilizator]

    Cu cât vaccinăm mai mult, cu atât virusul va încerca să supraviețuiască ….Deci?
    Hai sa vaccinam, ca sa avem motive sa re-vaccinam si ...de la capat!
    • +6 (22 voturi)    
      Fără vaccin, specia noastră (Duminică, 7 februarie 2021, 19:39)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      beneficiează de o îmbunătățire a sistemului imunitar datorită selecției pe care o face virusul. Cu vaccin fiecare individ, luat separat, câștigă o prelungie a vieții dar ca specie batem pasul pe loc cu sistemul imunitar în timp ce virușii evoluează. Lupta noastră cu virusurile trebuie să fie centrată pe sistemul imunitar, pentru că el are rolul principal, și nu pe vaccinuri.
      • 0 (10 voturi)    
        wow (Duminică, 7 februarie 2021, 22:59)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        poti sa ne explici te rog cum specia nostra "beneficiează de o îmbunătățire a sistemului imunitar datorită selecției pe care o face virusul"? mai exact, ce inseamna "îmbunătățire a sistemului imunitar" si cum reuseste virusul sa faca asta?
        • +1 (1 vot)    
          haha (Luni, 8 februarie 2021, 11:41)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          mda, toata lumea da minusuri dar nimeni nu stie sa raspunda la intrebari. pai nici nu ar avea cum sa raspunda, pentru simplul fapt ca stimabilul @Con_stan_tin a debitat aberatii. Bravos natiune! Halal sa-ti fie! :)
        • -1 (1 vot)    
          Teoria privind evoluția speciilor, (Luni, 8 februarie 2021, 14:27)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          a lui Darwin, prin selecție naturală, la asta m-am referit. Covid--ul o validează, cu fiecare obstacol pus în față el suferă mutații, se schimbă, și îl depășește. Dacă nu ținem pasul cu el și evităm mutațiile la nivel de ADN datorită vaccinării vom pierde cursa asta a evoluției speciilor. Nu este o cursă de 100 sau 1000 de ani, este o cursă de la 10000 de ani în sus în care noi batem pasul pe loc de când au apărut vaccinurile. Darwin a văzut în prezent evoluția vieții timp de milioane de ani, datorită teoriei lui poți face predicții tot de milioane de ani.
          • +1 (1 vot)    
            mda (Luni, 8 februarie 2021, 15:09)

            rmos [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

            ok, deci asa cum banuiam, habar nu ai sa raspunzi la intrebari. eu te-am intrebat concret, ce inseamna termenii pe care-i folosesti, de exemplu "îmbunătățire a sistemului imunitar".
            apoi, continui sa aberezi:

            - "Dacă nu ținem pasul cu el și evităm mutațiile la nivel de ADN datorită vaccinării" poti sa explici te rog care din vaccinurile existente anti-covid induc "mutațiile la nivel de ADN"? si cum ai ajuns tu la concluzia asta, ai argumente teoretice si experimentale? sau ai visat tu noaptea?
            - "Darwin a văzut în prezent evoluția vieții timp de milioane de ani, datorită teoriei lui poți face predicții tot de milioane de ani." poti sa arati cum te ajuta teoria lui Darvin sa faci o predictie pentru editarea genetica? omul este capabil sa-si modifice codul genetic. poti sa faci o predictie "darvinista" legata de asta, cum va evolua omenirea, o sa ajunga sa-si editeze codul sau modificarile genetice o sa fie in continuare datorate doar factorilor externi? eu tare as vrea sa stiu acest lucru :)
            • -1 (1 vot)    
              Sistemul imunitar (Luni, 8 februarie 2021, 16:06)

              Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui rmos

              produce anticorpi specifici fiecărui virus, esențial este ca viteza de producere a anticorpilor se fiecărui mai mare ca viteza de reproducere a virusului. Cum se mărește aceasta viteză prin selecție? își transmit genele doar cei cu sistem imunitar mai rapid ca virusul, din selecție în selecție specia va mări continuu viteza de reacție a sistemului imunitar. Cu vaccinul practic furi startul... în timp ce virusul își mărește viteza de reproducere.
              • 0 (0 voturi)    
                haha (Luni, 8 februarie 2021, 17:38)

                rmos [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

                am ras cu pofta 5 minute. omule, tu realizezi ca lumea citeste aberatiile pe care le debitezi? mai omule, sistemul imunitar nu functioneaza asa. pana sa ajunga sistemul imunitar sa produca anticorpi trebuie sa se intample o serie de evenimente. e implicata si diversitatea genetica dar mai sunt si multi alti factori. in plus, diversitatea genetica e tocmai rezultatul evolutiei, mai exact diversitatea HLA are ca scop exact cresterea probabilitatii ca anumite variante de HLA sa detecteze patogenii noi. adica, acest lucru creste sansele de supravietuire a speciei in cazul aparitiei unui patogen nou. daca ar supravietui doar oamenii care au HLA adaptat pentru un anumit patogen, asta creste sansele ca la aparitia unui patogen nou, acel patogen sa nu mai fie recunoscut de sistemul imunitar al acestor oameni. deci cu cat ai o diversitate mai mare pentru HLA cu atat mai bine.
                apoi, virusul nu-si mareste viteza de reproducere. virusul nu se reproduce, celulele infectate il cloneaza.
                in fine, e evident ca nu intelegi absolut nimic din biologie, iti recomand sa iei manualele de biologie de liceu, in cativa ani poate o sa incepi sa intelegi cate ceva
                • 0 (0 voturi)    
                  Diversitatea mare (Luni, 8 februarie 2021, 21:48)

                  Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                  viteza mică de reacție a sistemului imunitar. Poate de aceea sistemul imunitar al copiilor face față mai bine Covid-ului, reacționează mai rapid fiindcă n-a acumulat în baza de date așa mulți agenți patogeni ca un adult.Trebuie menținut un balans optim între diversitate și viteză.
                  • 0 (0 voturi)    
                    mda (Marţi, 9 februarie 2021, 10:38)

                    rmos [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

                    nu ai inteles ce am spus, bine, e normal pentru ca nu intelegi nimic din domeniul asta. dar ca orice romanas care se crede buricul pamantului, tragi concluzii. diversitatea HLA se refera la indivizi/grupuri de indivizi si nu la diversitatea HLA pentru un individ. viteza de reactie a sistemului imunitar depinde si de specificitatea HLA a acelui individ pentru un anumit patogen dar si de multi alti factori. daca tu selectezi evolutiv un grup de indivizi cu un anumit set de HLA, adaptat pentru un anumit patogen, sa zicem sc2, atunci scad sansele ca sistemul imunitar pentru acel grup de oameni sa recunoasca alti patogeni noi. deci diversitatea e un produs evolutiv si e exact opusul a ce vrei tu.
                    iar copiii, se presupune, reactioneaza mai bine la sars-cov-2 pentru ca au mult mai multe limfocite naive si astfel creste foarte mult sansa ca acestea sa intalneasca patogenul si se activeze. cu cat avansam in varsta si venim in contact cu mai multi patogeni, cu atat scade numarul de limfocite naive. nu se poate face absolut nimic in acest sens, exista un numar limitat de patogeni pe care un om ii poate recunoaste. si in plus timusul isi pierde functia imunologica. deci ... singura solutie pentru a mentine cat de cat un numar mare de limfocite naive ar fi sa evitam contactul cu patogenii pe parcursul vietii. ceea ce nu se poate si oricum e exact invers a ce vrei tu, sa lasam oamenii sa se expuna.
                    in fine ... imi bat capul degeaba ....
              • 0 (0 voturi)    
                Aiurea (Luni, 8 februarie 2021, 18:18)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

                E chestie de noroc si statistica. Lasata complet necontrolata, fara vaccin, boala, dac-am fi la nivelul de acu' doua sute de ani, ar baga-n groapa o gramada de oameni - toti cei ce-ar face forma grava. Restul s-ar alege cu imunitate dobandita exact la fel ca de la vaccin, plus potentiale sechele grave. Dupa cateva generatii virusul va fi peste tot, toata lumea va face una-ntr-una viroza deja din copilarie, si la maturitate va avea imunitate, care se va improspata permanent, cu virusul fiind peste tot. In continuare ar muri un procent redus dintre cei ce se imbolnavesc - ca acuma. N-ar avea nici un efect semnificativ asupra sistemului imunitar altul decat vaccinul. Doar c-ar creste numarul de morti premature, si-ar ramane ridicat.

                Vaccinul are exact acelasi efect asupra sistemului imunitar, mai putin moartea si sechelele.
      • -2 (2 voturi)    
        Da, dar nimeni nu vrea sa fie cel neselectat (Luni, 8 februarie 2021, 10:51)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        La orice selectie, unii ramin pe-afara, in acest caz, mor.
        Ne iubim specia, dar nici chiar asa.

        Pe de alta parte, am citit ca acesta virus este rasist. Afecteaza unele rase (negri, asiatici) mai mult decit pe altele.
        I-am putea vaccina doar pe cei cu pielea inchisa la culoare.
  • +1 (25 voturi)    
    ... (Duminică, 7 februarie 2021, 14:55)

    tirolez [utilizator]

    Ce rapel in toamna, ca ei oricum fac rapelul in mod normal la 12 saptamani si se balbaie in tot felul de explicatii.
  • +13 (59 voturi)    
    e o cursă pierdută din start (Duminică, 7 februarie 2021, 15:03)

    hdd [utilizator]

    nu vom câștiga această cursă cu virusul.
    La baza de mutații de 100.000.000 de subiecți, e suficient o variantă să nu mai răspundă la acest vaccin și trebuie altul.

    Nouă ne ia 1 an să facem un vaccin nou, el face mutația în 3-6 săptămâni.

    Ce e așa greu de înțeles.

    Societatea vestică nu e capabilă să ia decizii dure și pragmatice. E nevoie să ne asumăm victimele. Dar așa ceva e blasfemie, fluieri în biserică. Nu uitați că omenirea a ajuns la gradul de rezistență de azi prin dureroase pierderi, de-a lungul a sute de mii de ani. Fenta asta cu virusul nu ne va face mai rezistenți, ci mai slabi imunologic.

    In plus,
    Adâncim criza economică în care ne aflăm, prin direcționarea unor resurse către o țintă care nu poate fi atinsă.
    La fel ca și cum ai pune aerele condiționate afară ca să răcească orașul vara.
    Nu e vb de banii pe care îi iau comp farma. Nu vb de profit.
    E vb că statul și noi toți plătim niște efort și resurse care nu au sens. Vaccinul are eficiență extrem de limitată.
    Lungim această agonie mult mai mult decât e necesar, creând o speranță care nu există.
    Nu mă înțelegeți greșit: primul mă vaccinez!

    Dar la nivel macro, e o greșeală.

    Amintiți-vă doar "stați în casă, în 2 luni trece virusul".
    • +10 (38 voturi)    
      in teorie ai dreptate (Duminică, 7 februarie 2021, 16:32)

      tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      In practica lucrurile sunt mai nuantate.
      Odata un vaccin creat, modificarile pentru mutatii nu necesita un an pentru a le face. Nu mai treci prin toate testele ca prima data. Vaccinul gripal este diferit an de an dar se bazeaza grosso-modo pe aceeasi procedura si nu e testat an de an in cele 3 faze. Si cel anti Covid va fi usor si rapid de modificat din mers.
      Chestia cu "stati in casa 2 luni" ar fi functionat daca ar fi fost intr-adevar o izolare completa a tuturor in case timp de maxim o luna. DA, izolare completa. Dar asta nu e posibil. In parte si datorita gibonilor care nu respecta nimic.
      Izolarea a fost doar ca sa nu ai enorm de multi bolnavi grav intr-un timp scurt. Sa nu fii nevoit sa-i lasi sa moara sufocandu-se pe strada din lipsa de locuri in spitale. Oricat de mult ne doare distrugerea economiei nu se putea lasa sa se intample un asemenea scenariu. Pentru ca la asta ajungeam daca lucrurile erau lasate libere. Nu a fost doar o protectie pentru cei expusi la forme grave.
    • +8 (24 voturi)    
      O veste absolut oribila daca ar fi asa (Duminică, 7 februarie 2021, 16:37)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Orice scenariu in care virusul nu dispare complet, ne va obliga sa traim mai mult sau mai putin ca in 2020, iar oamenii sunt deja obositi psihic de asa o viata. Chair nu stiu ce va urma...

      Chiar si cu vaccinare anuala, cu toate eforturile, suntem si vom fi mult in urma virusului. Cica rapel din toamna? Pai pana in toamna nu se vaccineaza nici 15% din planeta, si tre deja rapel?

      O gluma proasta de viata vom duce asa.
    • -16 (30 voturi)    
      n-ai inteles nimic... (Duminică, 7 februarie 2021, 17:02)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Cunosc genul, rateaza sistematic intelegerea lucrurilor si vin in schimb cu pareri vehemente de analfabet functional, ca despre asta vorbim de fapt.

      Faptul ca azi nu esti vandut ca sclav ori iobag pe mosia vreunui boier, caruia sa ii muncesti in vant, frig, ploaie, este so pentru ca in lumea asta, in special in Europa, unde pana mai ieri era plin de dictaturi absolutise, au avut loc niste revolutii care ne-au schimbat modul de a gandi si a ne raporta la altii, printre care ca o viata umana are o valuare nemasurabila.

      Asa ca, inainte sa emiti pareri din confortul casei tale cu conexiune la net, mai gandeste-te.... Bine, spun "mai gandeste-te" la modul retoric, experienta ne spune ca sansele sunt mici sa te mai trezesti...
      Insa ai putea sa faci o vizita in tari unde valoarea unei vieti umane nu e asa de mare, iti uresc distractie placuta!
      • -6 (12 voturi)    
        Realitate e complexa (Duminică, 7 februarie 2021, 18:31)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Si ce hdd are o bruma de adevar.

        Insa, Clint, majortiatea nu au capacitatea sa gandeasca in termenii propusi de tine, nu pot abstractiva, nu ii intereseaza antropologia si cred ca filosofia e de domnisoare indragostite sau poeti nebuni.

        Ce nu vrem sa intelegem, e ca traim intr-o societate cu un grad (inca) enorm de libertate si afluenta, dar lucrurile e posibil sa se schimbe si nu prea se vad posibilitati ca noi (cei carora le pasa) sa schimbam ceva.

        CUrentul cu teorii ale conspiratiei aberante a ajutat si mai mult la vulgarizarea oricarei rezistente.

        Democratizarea culturii a dus la o uniformizare la cel mai mic numitor comun, si asta ne afecteaza pe toti.
    • +14 (34 voturi)    
      Deja nu mai e vb de virus (Duminică, 7 februarie 2021, 17:51)

      Alex2016 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Și de epidemie. E vb de o reorganizare economica sociala și mentala a întregii societăți. Lupta cu virusul e noul plan cincinal. Și ca lupta pentru pace, va dura pina nu ramine piatra pe piatra. Am luat în brate la nivel planetar utopia anti-virus și o vom implementa maxim, cu cultura lockdown, încălzirea globala și limitarea de drepturi pina la victoria finala. Ca orice utopie, e începută cu bune intenții, dar se va termina cu lagăre de concentrare și alte minunății. Totul spre binele nostru. Aplaudati
    • +6 (22 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Duminică, 7 februarie 2021, 18:22)

      alfa1 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      dar din pacate le va lua ani de zile sa realizeze asta...le e foarte greu sa accepte realitatea si sa isi asume niste morti. De Paste eram amenintati ca daca nu stam in casa o sa avem inmormantari....cat de prosti pot fi oamenii astia care ne conduc ??? Si cei care le dau dreptate in continuare ? Si nu numai in Romania...Va fi o cursa lunga iar la sfarsit dupa cativa ani isi vor da seama ca tratamentul ales a fost mai rau decat problema si vor spune stop joc , dar va fi prea tarziu....
    • -4 (12 voturi)    
      ..... (Duminică, 7 februarie 2021, 20:58)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      "Nouă ne ia 1 an să facem un vaccin nou, el face mutația în 3-6 săptămâni"
      - nu toate mutatiile au ca efect "ocolirea" vaccinului. Dovada : intr-un an de zile au fost remarcate doar 4 mutatii potential mai agresive.
      - noua ne ia mai putin de un an pentru a adapta un vaccin existent la mutatiile nou-aparute.

      "Societatea vestică nu e capabilă să ia decizii dure și pragmatice. E nevoie să ne asumăm victimele"
      - ba este capabila ! Dovada : in toate tarile vestice a existat cel putin un lockdown (bine, cu exceptia Suediei :))) . Victime : economiile tarilor respective. A fost o alegere clara in favoarea vietilor oamenilor. O alegere dificila pentru toate guvernele dar asumata .

      "Fenta asta cu virusul nu ne va face mai rezistenți, ci mai slabi imunologic. "
      - cum asta ? Ne poti explica mecanismul ? Eu nu sunt doctor dar stiu ca vaccinul genereaza o reactie a organismului : acesta produce anticorpi. Ba, mai mult : organismul "tine minte" cu trebuie luptat impotriva virusului. Cum putem fi mai slabi imunologic, in aceste circumstante ? Ne poti explica mecanismul ?

      "Nu uitați că omenirea a ajuns la gradul de rezistență de azi prin dureroase pierderi, de-a lungul a sute de mii de ani ".
      - nu uitam, daca zici tu ca nu trebuie uitat.... Dar ce ai vrut sa spui cu asta : ca generatiile anterioare au avut toate vaccinurile necesare si au ales, asumandu-si victinele, sa nu le faca, numai ca sa ajunga omenirea la gradul de rezistenta de azi ? Adica, oamenii, in trecut, cu vaccinurile la-ndemana, le-au refuzat, gandindu-se la generatia noastra ?

      "stați în casă, în 2 luni trece virusul"
      - nu am auzit pe nimeni spunand asa ceva. Tu pe cine ai auzit ? Nu de-alta dar vrem si noi sa vedem care este prostul ala...
    • -1 (3 voturi)    
      Si totusi, in Romania virusul dispare (Luni, 8 februarie 2021, 11:04)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      A avut un maxim prin decembrie.
      Acum se rezolva infectiile mai vechi si se mai imbolnavesc doar cei care s-au ferit foarte bine pina acum.

      Si se simte ca virusul nu mai are putere.
      Anul trecut si in prima parte din ianuarie, dupa ce mergeam in medii aglomerate la cumparaturi sau foloseam troleibuzele, faceam un fel de conjunctivita si simteam furnicaturi in git, simtome care treceau in maxim o zi.

      Acum e ok, semn ca virusul nu mai are forta sa atace.
      Si nu este efectul vaccinarii, pur si simplu dupa valul masiv de imbolaviri simultane, nu mai are pe cine sa imbolnaveasca
      • 0 (0 voturi)    
        Aiurea (Luni, 8 februarie 2021, 18:27)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Virusul se inmulteste si se rareste in functie de masurile luate de autoritati. Ideea-i sa impui minimul de restrictii care-ti permit sa nu depasesti capacitatea sistemului medical. Aia inseamna ca mai strangi surubul, mai il slabesti, in functie de evolutia raspandirii bolii. Acuma noi stam mai bine ca' in noiembrie, asa ca se relaxeaza parte dintre restrictii - se face scoala la scoala, nu acasa. Aia in mod cert o sa duca la cresterea numarului de cazuri. Cand alea iar cresc spre un nivel ingrijorator, iar se introduc restrictii. Alternanta asta de crestere cu descrestere va disparea doar in momentul in care vom avea suficienti vaccinati - testele au demonstrat ca infectia in sine nu genereaza un nivel de rezistenta comparabil cu cel generat de vaccinuri. Dupa cele mai optimiste estimari, noi n-avem pana acuma nici 25% din populatie trecuta prin boala, si numarul celor vaccinati e inca foarte mic. Dintre cei trecuti prin boala, putini au avut o forma serioasa - cei din statisticile oficiale, adica nici macar 4% - ca sa aibe sanse de rezistenta mai serioasa in fata bolii fara vaccinare. Asa ca boala gaseste gazde noi fara probleme.
  • +1 (35 voturi)    
    Rapel la rapel... (Duminică, 7 februarie 2021, 15:09)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...asta e ser fiziologicul produs de AstraFasss la 4 euro/buc. Bine ca au sediu in cel mai scump mp din Bucuresti, parc auto exclusiv hibrid, salarii de 10000euro/luna ptr sefi si sefuleti, conferinte in cele mai luxoase locatii dupa pamant, impozit pe profit platit in Romanistan, 0(zero)...profitul se externalizeaza prin Cipru si tot asa.
    • -3 (25 voturi)    
      . (Duminică, 7 februarie 2021, 16:56)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      De ce bati campii? Sediul AZ e langa Casa Presei, la BBP, e 20 de euro mp2 de birouri, sunt o gramada de firme cu sediu acolo si numai luxos nu e. Nu stiu din ce sat prapadit vii tu de ti s-a parut lux la "caluti", da-s niste hale mari cu zeci de birouri si confort 0. Masinile sunt vechiute, salariul mediu pentru un rep e putin peste 1000 de euro, managerii nu ajung la 3000.
  • +10 (20 voturi)    
    propunem rapel din luna in luna pt politiceni (Duminică, 7 februarie 2021, 15:42)

    hopsinoi [utilizator]

    in special pt Nadhim Zahawi si gruparea PSDUDMRPNL ca sunt de neinlocuit. Si evident cu vaccin mARN.
  • +14 (30 voturi)    
    haha (Duminică, 7 februarie 2021, 15:49)

    John_Re [utilizator]

    ipocrizie britanica.

    asta viseaza ca tata lumea sa cotizeze la big pharma.

    ma mir ca nu s-a gandit la vreun abonament.
  • +4 (20 voturi)    
    s-ar putea, posibil, probabil, cu siguranta, carantia, masca, pandemie, criza (Duminică, 7 februarie 2021, 15:53)

    mbembe [utilizator]

    de mai bine de un ar teprezinta 90 la suta din vocabularul “specialistilor”
    • +1 (11 voturi)    
      Vesnik (Duminică, 7 februarie 2021, 16:20)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      Vesnic
  • +7 (19 voturi)    
    Calmati-va (Duminică, 7 februarie 2021, 17:29)

    codrinvlad [utilizator]

    Vestea buna e ca numarul cazurilor pe plan mondial scade dramatic in ultima perioada fara legatura cu prea putina vaccinare . E posibil sa fie strigatul de lebada acest val 2 si virusul sa fie in proces de imprietenire deja cu organismul uman .
    • 0 (0 voturi)    
      ! (Luni, 8 februarie 2021, 12:29)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui codrinvlad

      Am observat si eu. Fata de cate cazuri erau fix acum o luna, acum sunt pe zi mai putin de jumatate. Vedem ce-o sa fie... Oricum e trist sa vezi cata lume isi consuma energia in tot felul de contre cu alte persoane, desi se vede ca habar nu am despre ce vorbesc...
      • 0 (0 voturi)    
        Era alta zi de saptamana (Luni, 8 februarie 2021, 18:36)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Daca te uiti la media pe sapte zile, scaderea e mai putin dramatica. Si daca te mai uiti putin si la situatia variilor tari, vezi ca partea leului din scaderea aia vine din SUA - de la vreo 300 de mii pe zi la sub 100 de mii. Adica de cand a fost dat la o parte de la butoane ... un cretin, a inceput si SUA sa intre in rand cu lumea.

        Cuplat cu vaccinarea, aia s-ar putea sa nu ne duca inapoi pe-un trend crescator, la nivel global, prea curand. Da' foarte probabil in primavara, cand vine sezonul gripei, o sa vedem o inmultire si a cazurilor de COVID-19, mai ales ca s-au deschis si scolile. (Care nu-s direct responsabile de raspandirea bolii. Responsabili sunt cretinii care stau ciorchine in fata scolilor, fara masti, fara distanta minima, cand isi asteapta copiii. Dac-ar sta si aia mai rasfirati, cu masti, deschiderea scolilor aproape nu s-ar simti.)
  • +7 (17 voturi)    
    Mascati si indopati, non stop (Duminică, 7 februarie 2021, 18:10)

    Parzivall [utilizator]

    Asta e secretul!
  • +10 (10 voturi)    
    greu se misca (Duminică, 7 februarie 2021, 18:34)

    kln2000 [utilizator]

    La cum se misca lucrurile in prezent, pana in toamna nu termina nici prima tura. "Esentiali" se vaccineaza deja de peste o luna? Cati sunt dle?
    • 0 (0 voturi)    
      O sa mearga mai repede ... (Luni, 8 februarie 2021, 18:40)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      ... pe masura ce trece timpul si producatorii isi rodeaza si-si cresc capacitatea de productie. Si pe masura ce noi vaccinuri sunt aprobate.

      Pana acuma vreo 660 de mii de oameni au primit prima doza, si dintre ei, vreo 230 de mii de oameni au primit deja si doza a doua.
  • +2 (10 voturi)    
    Pana la toamna (Duminică, 7 februarie 2021, 18:42)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In Rou procentul vaccinatilor va fi syb 50%. stie individul cu epoleti de la Spelunca Militara de ce.
  • +5 (9 voturi)    
    pai si daca (Duminică, 7 februarie 2021, 23:47)

    AMDATi [utilizator]

    nu dispare virusul, ce facem? Stam cu scolile si granitele inchise ani de zile?
    Voi sunteti normali?? A trecut 1 an. Chiar v-ati tampit cu totii??
    • -3 (13 voturi)    
      Nu, tu te-ai tampit cu totul. (Luni, 8 februarie 2021, 2:36)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Ce faci daca nu dispare si devine mai virulent? Te duci ca vita la taiere?
    • -1 (5 voturi)    
      Pai daca (Luni, 8 februarie 2021, 8:29)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Nu dispare virusul, o sa fie exact ca in filme.. in care copiii mici nu vor fi cunoscut “viata libera”. Restaurantele si locurile publice vor disparea, oamenii se vor intalni pe ascuns, vanati de autoritati ca niste infractori periculosi. La ora 20 inchiderea in casa. Fara concedii, fara vizite la neamuri in alte tari. Spitale in care daca nu ai covid, esti neinteresant si nu prea mai ai ce cauta. Copiii vor fi antisociali - fara acces la crese, gradinite.
      Asta e viitorul pe care il prefera Marionete. Se uita cu gura cascata la toti habarnistii, ministrii et co, cum vin ei si ne spun ca pandemia tine 6 luni, 1an 2, 7. Ca trebuie sa ne vaccinam, apoi cu rapel la rapel, dar stai ca mai sunt 3 tulpini, stai ca nu este eficient, stai ca.. si tot asa. Realitatea este ca ne am trezit intr o dictatura medicala de un virus care a infectat 1,3% din populatia mondiala intr un an.. asta e marea ciuma cu care populatia este terorizata, amenintata si fara joburi.. ca deh, e pandemie. Brusc statul se simte responsabil de sanatatea cetatenilor.
      • 0 (0 voturi)    
        Încet încet (Luni, 8 februarie 2021, 21:29)

        Alex2016 [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Începi sa te prinzi. Ideea e sa fim cuminți și docili. Nu o sa chiar murim de foame, ca atunci ne apucam de prostii. Dar chestii gen viata libera o sa aibă o mica elita. Restul.... Ascunși acasă, sub pat, homeoffice, școală online.. Etc. Un fel de Matrix + sistemul de puncte sociale chinez. Cu verde și political corect.
  • +4 (4 voturi)    
    Logic! (Luni, 8 februarie 2021, 6:43)

    nick24 [utilizator]

    “ Cu cât vaccinăm mai mult, cu atât virusul va încerca să supraviețuiască”
    Deci: vaccinăm mai puțin, virusul nu va încerca să supraviețuiască! Va disparea? Se va sinucide?
  • +1 (7 voturi)    
    Ce-mi mai place (Luni, 8 februarie 2021, 8:51)

    idealogul [utilizator]

    Lupta se da intre 2 tabere.
    Ce care vor sa traiasca urmatorii 50-100 de ani in casa si sa le plateasca statul salariile. Ei sa joace CS-Go si sa vizioneze Netflix si sa faca comenzi online. Acestia fiind cei responsabili care nu pot dormi noaptea de grija celorlati.
    Si tabara iresponsabililor care vor o viata normala.
    Statul are o solutie. Sa facem contract ca la gaz si curent prin care sa fim vaccinati lunar (ca doar virusul muteaza salbatic) si la treaba deplorabililor cu botnita si distantare sociala.
  • 0 (0 voturi)    
    E si nu e (Luni, 8 februarie 2021, 18:45)

    Eu the first [utilizator]

    Virusul de-aia face pe moment mutatii multe, dintre care unele il fac mai virulent, pentru ca se inmulteste intr-o gramada de gazde. Daca majoritatea lumii capata imunitate, si raspandirea bolii se reduce drastic, ocaziile virusului de-a face mutatii devin mult mai putine, cu multe ordine de marime mai putine. Si-atunci, chiar daca apar mutatii periculoase, apar mult mai rar, adica decalat cu ani buni in timp. Mai mult, mutatiile astea nu fac virusul mai periculos asa, dintr-o data. E nevoie de mai multe mutatii care sa se cumuleze, ca virusul sa devina atat de diferit incat imunitatea dobandita pentru variantele anterioare sa nu mai functioneze. Daca elimini inclusiv in tarile sarace, care n-au cum sa-si protejeze eficient populatia, raspandirea pe scara larga, prin vaccinare, virusului ii dispar pur si simplu ocaziile de-a acumula o gramada de mutatii care sa duca la o modificare fundamentala, periculoasa, in timp scurt.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by