"Mesajul de deznădejde" al unui medic către pacienții care nu cred în COVID: Noi nu suntem nici torționari și nici inchizitori. Am ajuns la disperare pentru că nu mai avem ce face

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 14 iulie 2020, 10:50 Actualitate | Coronavirus


dr. Cristian Oancea
Foto: Facebook
Managerul Spitalului de Boli Infecţioase ”Victor Babeş” din Timişoara, Cristian Oancea, le transmite pacienților care nu cred în pericolul COVID-19 și refuză să se interneze, deși au boala, să aibă încredere în medici, pentru că aceștia nu sunt nici torționari și nici inchizitori. El are un nou "mesaj de deznădejde": "Am ajuns la disperare, pentru că nu mai avem ce să facem (...) Suntem obosiți și frustrați".


Doctorul spune că a fost un mesaj de deznădejde, pentru că medicii au ajuns la disperare văzând că nu îi pot convinge pe unii pacienți cu COVID să rămână spitalizați.

"Le transmitem să aibă încredere în medici. Noi nu suntem nici torționari și nici inchizitori. Am ajuns la disperare când vedem că nu mai avem ce face", a afirmat, marți, managerul Spitalului de Boli Infecţioase ”Victor Babeş” din Timişoara, Cristian Oancea.

Întrebat despre mesajul transmis cu o zi în urmă, el a spus că a fost unul "de deznădejde".

"Rugăm oamenii să aibă încredere în noi. Suntem obosiți și frustrați. Inclusiv astăzi am avut un pacient care a semnat să plece din spital deși era simptomatic. Rugăm oamenii să respecte măsurile banale de protecție, pentru că nu sunt măsuri coercitive (...) Să aibă încredere în decizia medicală", a mai afirmat medicul.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2951 vizualizari

  • -1 (19 voturi)    
    Ha! (Marţi, 14 iulie 2020, 11:01)

    Mazeta [utilizator]

    "Rugăm oamenii să aibă încredere în noi... avem și lumânări".
  • +1 (21 voturi)    
    ăsta e tipul cu lumânările? cel mai onest doctor (Marţi, 14 iulie 2020, 11:01)

    Mariobrutte [utilizator]

    E cel mai sincer doctor. E singurul care spune cu ce te așteaptă sistemul medical românesc la spital: cu lumânări! Bravo, boss, măcar ne-ai zis deschis la ce să ne așteptăm.
  • +1 (15 voturi)    
    D-le doctor, (Marţi, 14 iulie 2020, 11:05)

    Jar [utilizator]

    daca in fata Avocatului Poporului vorbiti in pustiu, ce pretentii mai aveti de la muritorii de rand?
  • 0 (20 voturi)    
    Nu este nesimtitul cu "lumânarile" ? (Marţi, 14 iulie 2020, 11:08)

    Velma Kelly [utilizator]

    mare marlan.
  • -1 (11 voturi)    
    totusi de ce la noi ca la nimenea? (Marţi, 14 iulie 2020, 11:17)

    Francisc 1 [utilizator]

    de ce ? sunt absolut convins ca exista medici de buna credinta chiar daca perceptia populara nu e favorabila , totusi ce aveti cu izolarea la domiciliu acolo unde e posibila ?
    • -2 (2 voturi)    
      In Romania e cel putin improbabila (Marţi, 14 iulie 2020, 15:34)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Nu exista servicii ce asistenta medicala si sociala la domiciliu raspanadite si bine puse la punct. Locuintele romanilor sunt mai putin spatioase decat cele din alte tari europene. Relativ putine persoane locuiesc singure. Foarte multe persoane sunt nevoite sa lucreze pentru ca n-au economii din care sa traiasca, si pana te ajuta sistemul de asigurari de sanatate, daca ai nevoie, mori de foame.

      La asta se adauga si o mare doza de nesimtire si inconstienta prezenta la o buna parte a populatiei.

      De-aia, sansele ca cel care-a iesit din spital sa stea linistit in casa, fara sa aibe contact cu alte persoane din familie, fara sa mearga la cumparaturi, fara sa mearga la lucru, fara sa mearga la bere, pana-i trec simptomele si pana se trezeste cineva sa-i trimita ambulanta acasa sa-i faca doua teste la 24 de ore care sa iasa ambele negative, sunt infime.

      Si de-aia, in Romania, cel putin, ideea cu izolarea la domiciliu e un risc major.
    • +2 (2 voturi)    
      e simplu (Marţi, 14 iulie 2020, 17:27)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      toata lumea ar pleca acasa, si n-ar mai deconta spitalele banii de la cnas.. Totul e despre bani, dar cu sanatatea noastra pe buze.
  • +1 (15 voturi)    
    Si noi (Marţi, 14 iulie 2020, 11:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    tot la disperare. Spitalele in RO sunt adevarate bombe biologice si nu vrem sa fim obligati sa murim pentru ca niste medici indolenti si șpăgari sunt complici la zecile de mii de decedati infecatati in aceste „lagare de exterminare” numite spitale. S-au triplat salariile, și șpâgile la fel - dar fără vreun folos.
  • 0 (8 voturi)    
    A zis-o foarte bine doctorul (Marţi, 14 iulie 2020, 11:27)

    doz2018 [utilizator]

    Daca omul nu crede va avea in scurt timp ocazia sa se convinga ca nu era asa. Ar putea crapa? Da, dar macar s-a convins. Adica s-a lamurit de tot. Una e sa crapi in incertitudine si alta lamurit.
    • 0 (8 voturi)    
      si daca tot nu s-a convins (Marţi, 14 iulie 2020, 12:13)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      il intubeaza ei pana cand se convinge
  • +1 (9 voturi)    
    Respect (Marţi, 14 iulie 2020, 11:30)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Respect tuturor care in aceste zile fac eforturi incredibile pentru a ajuta oameni aflati in suferinta.
  • +2 (12 voturi)    
    In alte tari (Marţi, 14 iulie 2020, 11:59)

    adrian_83 [utilizator]

    In alte tari gen Marea Britanie, Olanda, Germania si poate multe altele daca ai COVID 19 nu te interneaza decat daca esti in stare grava. Daca la tine COVID-ul iti da doar simple simptome de gripa atunci autoritatile din tarile respective vor sa te autoizolezi si tratezi acasa si nu la spital.

    In concluzie ii inteleg perfect pe cei care nu vor sa stea internati in spital pentru COVID. Ca isi asuma un anumit risc pentru ei e adevarat insa e viata lor. In ceea ce priveste posibilitatea ca acesti oameni sa infecteze alti oameni atunci autoritatile i-ar putea carantina in hoteluri si camine sau daca se izoleaza acasa i-ar putea sanctiona daca nu respecta izolarea.

    M-am uitat acum pe statistica OMS din care reiese ca din cazurile confirmate de COVID mortalitatea a fost doar de 4.4%. Sunt convins insa ca sunt foarte multe alte cazuri neconfirmate ce fac ca procentul de mortalitate sa fie mai mic, nu stim insa cat de mic.

    Pe de alta parte exista sigur si morti cauzate de COVID fara confirmare insa cred ca acest numar este mic pentru ca majoritatea oamenilor ajunsi in stare grava se duc la spital si sunt testati. Poate in tarile mai putin dezvoltate acest numar poate fi mai mare.
    • +1 (5 voturi)    
      Discutabil (Marţi, 14 iulie 2020, 14:17)

      D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Ai dreptate spunand ca in alte tari sunt internate doar persoanele cu forme severe. As adauga insa faptul ca in acele tari daca ti se spune sa stai in casa, stai in casa. Daca se cere sa fie limitate contactele sociale, acest lucru este respectat. Daca se cere sa fie purtata masca, aceasta este purtata (si nu sub nas, barbie, sau intr-o ureche). Chiar si atuunci cand masurile au fost relaxate, lumea nu s-a inghesuit la hora sau in cluburi. In acele tari populatia este suficient de matura d.p.d.v. civic pentru a respecta reguli de bun simt fara amenintarea amenzilor (desi exista si acestea). Cat priveste adeptii teoriilor conspirationiste, acestia sunt foarte putini, nu sunt vizibili si nu sunt promovati in media. Pana si protestele anti-restrictii se desfasoara cu masca pe figura si respectand distanta de 1.5m intre participanti.

      Partea trista e ca nici pana in ziua de azi nu avem cunostinte suficiente despre acest virus. Ai dreptate spunand ca mortalitatea nu este intre cele mai mari, ba chiar as spune ca, daca s-ar lua in calcul si persoanele care nici macar nu stiu ca au fost in contact cu virusul, mortalitatea ar putea fi considerata chiar mica. Problema e ca stim prea putine despre acest virus, mai ales despre modul in care te poti contamina (vezi si declaratiile contradictorii venite in cursul timpului inclusiv de la OMS) si nu avem un vaccin ori un tratament eficient. In acest context, personalul medical se vede confruntat zilnic cu un numar tot mai mare de pacienti, multi provenind dintre persoane care neaga din ignoranta ori din teribilism recomandarile (bune, rele, e mereu discutabl) medicilor si ale epidemiologilor. E frustrant sa vezi ca eforturile tale sunt bataia de joc a celor pe care te chinui sa ii salvezi, ori a diverselor personaje implicate intr-o lupta politica sau pentru putere si influenta.

      Avand in vedere cele de mai sus, eu nu pot decat sa acord tot respectul intregului personalu medical.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by