Coronavirus: Suedia obligă părinții să își trimită copiii la școală. Unii se tem că le vor fi luați dacă nu o fac

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 22 iunie 2020, 12:04 Actualitate | Coronavirus


Copii la scoala
Foto: Sam Edwards / Caia Image / Profimedia
Suedia obligă părinții să își trimită copiii la școală - inclusiv elevii care suferă de boli care i-ar putea face mai vulnerabili în fața COVID-19 - ca parte a strategiei de a evita implementarea unei carantine stricte, relatează Business Insider.

În timp ce alte țări au închis școlile și mutat cursurile în online, autoritățile din Suedia spun că orice copil sub vârsta de 15 ani ar trebui să meargă în continuare la școală, neexistând aproape deloc excepții.

Însă unii părinți au refuzat să se conformeze, declanșând un război al nervilor cu autoritățile. Părinții se tem că refuzul ar putea duce la ridicarea copiilor de către serviciile de asistență socială deși oficialii subliniază că acesta ar fi cel mai extrem scenariu.

Mikaela Rydberg și Eva Panarese sunt două din mamele din Stockholm care au ales să își țină copiii acasă.

Fiul lui Rydberg, Isac, în vârstă de 8 ani, suferă de paralizie cerebrală și este vulnerabil în fața bolilor respiratorii. Rydberg a relatat că acesta a fost spitalizat înainte cu răceli și gripe însă eforturile ei de a convinge școala că Isac ar trebui să rămână acasă s-au lovit de refuzul autorităților.

Oficialii responsabili de sănătatea publică nu consideră copiii un grup de risc în fața coronavirusului, în pofida copiilor ca Isac. La sfatul autorităților, doctorii au refuzat să îi acorde acestuia o scutire medicală.

Dar Rydberg l-a ținut acasă din luna martie, împotriva indicațiilor școlii, lucru care a determinat oficialii locali să o amenințe că ar putea fi nevoiți să implice serviciile sociale.

„Urmăm recomandările autorităților și nu comentăm asupra cazurilor individuale”, a precizat un oficial local.


Școala este obligatorie




Eva Panarese este mama a doi copii care a ales să își țină fiul acasă pentru a minimiza riscurile la adresa soțului ei care a suferit recent de pneumonie. Aceasta susține că și-a trimis însă fiica înapoi la școală cu mari reticențe deoarece se apropie examenele și a simțit că nu are vreo altă opțiune.

Emailuri primite de la școala copiilor consultate de Business Insider insistă că aceștia trebuie să participe la cursuri în timpul pandemiei, citând politica guvernamentală.

„Trebuie să subliniem că școala este obligatorie”, scrie într-un email trimis în luna aprilie.

Panarese afirmă că situația ei arată că nu este posibil să protejezi unii membri ai familiei dacă alții sunt obligați să meargă la școală și să riște să fie infectați.

„Nu știu cine are dreptate și cine se înșeală dar nu vreau să îmi asum riscul”, susține aceasta, precizând că „nu vreau să fac parte dintr-un experiment”.

Agenția de Sănătate Publică din Suedia afirmă însă că „nu există dovezi științifice” că închiderea școlilor ar putea ajuta la prevenirea răspândirii virusului.

Agenția susține că acest lucru „ar avea un impact negativ asupra societății” întrucât ar însemna că personalul din sectoarele esențiale ar putea avea probleme în a găsi persoane care să aibă grijă de copii și că lăsarea lor în grija bunicilor ar putea contribui la răspândirea virusului în rândul unei populații vulnerabile.

Doar personalul și copiii care prezintă simptome ar trebui să rămână acasă, afirmă Agenția de Sănătate Publică.

Guvernul continuă politica obișnuită potrivit căreia în cazul copiilor cu absențe repetate școlile sunt obligate să investigheze situația și să raporteze autorităților locale acolo unde este cazul, acestea putând implica serviciile sociale.

Temerile privind coronavirusul nu sunt considerate motive valide pentru ținerea copiilor acasă.


Teama de serviciile sociale



Ia Almström locuiește în Kungälv, la jumătate de oră distanță de al doilea cel mai mare oraș al Suediei, Göteborg. Autoritățile de acolo au amenințat-o că o vor chema în instanță dacă nu își trimite copiii la școală.

Almström și-a ținut cei trei copii acasă din luna aprilie datorită riscurilor la care ar putea fi expusă, aceasta suferind de astm. Femeia a primit în 5 mai o scrisoare de la autorități în care este amenințată că ar putea fi reclamată serviciilor de asistență socială.

„Este lipsit de suflet cum ne tratează Suedia. Autoritățile nu ne iau temerile în serios. Nu primim niciun fel de ajutor, doar amenințări”, susține Almström.

Aceasta a relatat că ea și mulți părinți se tem să nu își piardă copiii.

„Asta fac când cred că părinții nu pot avea grijă de copii. Îi iau și îi mută. Deci acesta e un lucru de care ne este teamă”.

O purtătoare de cuvânt a Consiliului pentru sănătate şi asistență socială a precizat însă că înlăturarea copiilor din sânul familiei este soluția de ultima instanță a autorităților.

„În mod normal serviciile sociale vor discuta cu copilul, părinții și școala pentru a încerca să afle care este problema de fond”.

„Înlăturarea copiilor de părinți este un pas mare de luat și în mod normal nu doar absențele de la școală constituie un motiv pentru plasarea unui copil în plasament”, a declarat aceasta.

Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9453 vizualizari

  • +10 (38 voturi)    
    La sfatul autorităților, doctorii au refuzat să îi (Luni, 22 iunie 2020, 12:09)

    Mistrelutz [utilizator]

    ??wtf . pai doctorii iau comenzi despre cum sa isi faca datoria?
    se pare ca suedia se indreapta spre un socialism dur dur,sau un fel de dictatura..
    ''masurile'' adoptate de ei in speranta imunitatii in turma s-au dovedit esec mare,dar se pare ca tot nu vor sa inteleaga,suedezii urmand a fi consideratii paria cand e vorba de calatorit in alte state europene
    • -6 (32 voturi)    
      lasa-i sa fie ei paria la calatorit (Luni, 22 iunie 2020, 12:48)

      bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      si romanii cu "masurili" si cu scolile inchise vor avea usile deschise (la sparanghel)
    • -8 (32 voturi)    
      Asta e propaganda servita tie (Luni, 22 iunie 2020, 13:06)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Despre Suedia, iar tu ai inghitit-o pe nemestecate.
      Bravo, sistemul se poate baza pe tine.
      • -2 (20 voturi)    
        Pe tine te-a indoctrinat Putin bine... (Luni, 22 iunie 2020, 13:14)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Ia zis, cat e exchange rate-ul la ruble? Primesti multe ruble sa faci propaganda pro-rusa si pro-extrema stanga?
        • +5 (17 voturi)    
          Lucrurile nu sunt in alb si negru (Luni, 22 iunie 2020, 15:25)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          Nu exista americanii cei buni si rusii cei rai, suedezii cei rai si romanii cei buni.

          Cel mai bine iei lucrurile bune si de la rusi, suedezi, americani, etc.
  • -7 (41 voturi)    
    Ha ha ha (Luni, 22 iunie 2020, 12:10)

    Maspp [utilizator]

    Nu se poate , a zis Arafat ca nu trebui deschis nimic. Nu-i nimic, noi vom ramane mereu prosti si vom merge sa culegem sparanghelul la altii. Ca asa-i tenis.
  • +7 (27 voturi)    
    Statul, parintele nr. 3 (Luni, 22 iunie 2020, 12:11)

    Fides [utilizator]

    Statul stie mai bine, de aia Suedia sta bine la capitolul covid. Not.
    • +6 (16 voturi)    
      gresit (Luni, 22 iunie 2020, 14:48)

      Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui Fides

      in suedia ,statul e parintele nr 1 , parintilor naturali li s-a redus din drepturi , a se vedea curentul care se doreste si la noi si revolta unora cand e vb de acordul parintilor. in suedia statul e stapan pe copii . e un soi de comunism mascat. e ceva de genu stie el statul mai bine ce e rau si ce e bine. multi din copiii luati de stat din fam naturale de catre barnevernet sunt plasati apoi in familii cu doi tati sau doua mame care evident nu pot procreea . in norv de ex 30 la suta dintre copii sunt saltati de la domiciiu si plasati in protectie la alte fam pe motive de incompetenta parentala. ei , cum crerzi ca o tara atat de civilizata au parinti atat de incompetenti? copiii sunt o moneda intre parinti si stat . nu esti supus -ti se ia copilul . un comunism mascat cu mijloace de control extrem de eficient. in spate sunt afaceri cu protectia copilului , copii luati din fam fara ordin jud. si dati in adoptie internationala pe sume colosale. bisnis iz bisnis. trist dar adevarat. daca te intereseaza subiectul cauta si sapa , numai sa ai un pieptan a tine ca o sa ti se faca parul maciuca .. numai bine
      • -3 (13 voturi)    
        Ce bine e când și imbecilii se pot exprima liber (Luni, 22 iunie 2020, 18:35)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Cib Ara

        iar alți imbecili pot aprecia prostiile scrise de aceștia.
        La fel ca în toată lumea, statul este cel care stabilește ce e bine și ce nu pentru copil, părintele fiind doar executantul; și în România este exact ca în Suedia doar că aici autorităților le este lene să urmărească aplicarea legilor.

        Barnevernet e în Norvegia.

        Copilul nu este al tău ca să ți se „ia”.
        • -2 (6 voturi)    
          ăştia de gândesc ca tine (Luni, 22 iunie 2020, 19:08)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          chiar ar trebui daţi la leones...
          • -2 (4 voturi)    
            Partea bună e că noi și cu leones suntem prieteni (Luni, 22 iunie 2020, 21:53)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

            ;).
        • -1 (7 voturi)    
          Descalificant (Luni, 22 iunie 2020, 22:18)

          DanteW [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Da, si eu cred ca statul ar trebui sa se implice mai mult si mai serios in viata comunitatilor, dar conversatia asta nu se poarta cu atacuri la persoana, cea mai joasa forma de dezbatere.
          • -1 (7 voturi)    
            Atac la persoană e când atac persoana (Luni, 22 iunie 2020, 22:32)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui DanteW

            Când îi spun „imbecil” unuia care consideră copilul o proprietate - adică acesta consideră că relația cu copilul se desfășoară ca o relație cu un sclav (părintele decide educația - chiar dacă-i prost grămadă, vaccinarea - chiar dacă habar n-are de aspectele medicale, orientarea sexualăi, religia - chiar dacă acestea sunt alegeri pur personale etc) - adică unuia care arată lumii că este imbecil, este doar o observație.
            Însă eu n-am făcut aceasta, doar am început, subliniind unul din avantajele democrației, care îi permite până și unui imbecil să se exprime.
          • +1 (5 voturi)    
            nu i bai (Luni, 22 iunie 2020, 23:24)

            Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui DanteW

            atata poate .
        • +3 (3 voturi)    
          Da, te rog, o tura (Marţi, 23 iunie 2020, 6:31)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          pe la orfelinate si pe la centrele de plasament, adica pe-acolo pe unde statul decide tot pt copii, si-apoi hai si mai explica o data cat de bine le merge acelor copii.
          Daca crezi ca o insiruire de guverne pline de politicieni ajunsi acolo pt capatuiala poate sa decida mai bine decat tine pt copilul tau, atunci ai o problema serioasa. Statul are un singur rol: sa se asigure ca drepturile copilului sunt respectate, si sa asigure acele drepturi acolo unde parintii nu pot sau nu vor. Statul nu poate sa faca copii, asa ca nu poate nici sa decida pt ei cand parintii le pot oferi copiilor minimul necesar, oricat de tare ar deranja pe unii ideologia parintilor. Cat timp parintii actioneaza conform legilor in vigoare, totul e ok, iar statul ar trebui sa rezolve problemele din institutiile proprii, gen orfelinate si centre de plasament, spitale de copii, etc-etc-etc..
          • -2 (4 voturi)    
            Hai să facem o comparație între un orfelinat (Marţi, 23 iunie 2020, 9:52)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

            și o familie cu 10 copii dintr-un sat uitat de lume, care dintre copii are mai multe șanse: copilul care este în orfelinat, primește o educație, este îngrijit sau copilul pus să rupă iarbă pentru animale, nu este trimis la școală, stă în picioarele goale (sau cu pantofi rupți) prin noroiul rece, își face nevoile într-un focar de infecții?
            Sunt de acord cu un lucru: politicienii români au dovedit că merită zero încredere; pe de altă parte, politicienii din Suedia dovedesc contrariul, dovadă este și nivelul de sprijin pe care îl primesc de la suedezi.

            „Cat timp parintii actioneaza conform legilor in vigoare, totul e ok”
            Este fix ce am zis și eu: părinții nu sunt stăpâni, sunt doar administratori; legea este adoptată de stat, nu de părinți; pe societate (pe cea suedeză) o interesează copilul și nu dă doi bani pe voința părintelui, dacă aceasta are capacitatea de a afecta negativ viitorul copilului.
  • -10 (46 voturi)    
    mda (Luni, 22 iunie 2020, 12:14)

    SoulSearcher [utilizator]

    incerc si eu sa realizez de unde avalansa asta de fake news si stiri negative la adresa Suedie...

    tara care sincer este atat de avansata incat in curand vor elimina banii fizici din circulatie... au toate actele in formate digitale ce pot fi accesate de cine intreaba in format NFC.. etc

    adica ei sunt pe alta planeta din punct de vedere a civilizatiei si al serviciilor medicale, sociale si chiar politice care sunt orientate DOAR spre bunastarea cetateanului

    alt nivel de astfel de civilizatie am mai vazut doar in Danemarca si prin Singapore (n-am ajuns inca prin Noua Zeelanda unde la fel civilizatia e la uber level)

    deci cine are scopul sa denigreze Suedia ??

    iar hotnews pare ca face parte din aceasta masinarie de propaganda negativa
    • +10 (26 voturi)    
      Ai vazut (Luni, 22 iunie 2020, 12:52)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Cat de mari sunt apartamentele in Stockholm? Sau crezi ca IKEA a venit cu conceptul de mobilier compact din cauza excesului de spatiu pe care il au?
      • -4 (12 voturi)    
        mda (Luni, 22 iunie 2020, 14:29)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        habarnist care nu stie decat ca IKEA este din Suedia.. in rest n-a iesit din raza localitatii de vreo 10 ani, ca nu-si permite :DDDD

        meanwhile eu am calatorit aproape toata emisfera nordica, si am vazut si cum traiesc altii
        • +9 (11 voturi)    
          Pacat ca doar ai vazut (Luni, 22 iunie 2020, 16:10)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Insa ai fost incapabil sa procesezi. SAU, mai exista si asta, iti place ce ai vazut. Absolut fain. Mergi si traieste acolo. Esti liber. Mie nu mi-a placut. Ghinion.
    • -5 (25 voturi)    
      Nu se supun sistemului (Luni, 22 iunie 2020, 13:08)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      De aici si campania de denigrare la adresa lui.
      La fel si cu Rusia, nu se supune directivelor date de guvernul mondial.
      • +12 (22 voturi)    
        gresit (Luni, 22 iunie 2020, 13:37)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Suedia a chiar laboratorul sistemului , campiona la implementarea noii inginerii sociale
        • -6 (8 voturi)    
          mda (Luni, 22 iunie 2020, 14:28)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui martel55

          exact asta am vrut si eu sa zic,

          suedezii chiar sunt campioni la schimbari sociale si chiar financiare

          adica am citit niste chestii legate de social corectivity... la noi daca faci asa ceva, sare romanu` ca ars :D

          in coreea de sud am mai citit acum, cand a fost cu, covidu` ca statul avea control total asupra vietii tale daca erai vizat de virus

          in sensul ca instalai o aplicatie pe telefon si daca cumva inchideai telefonul sau localizarea, veneau astia la tine la usa, insemna ca ai fugit de acasa :DDD
    • +4 (12 voturi)    
      cred că tu eşti captiv unei imagini fake despre (Luni, 22 iunie 2020, 14:53)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      suedia...
      au fost mai multe relatări tv despre români emigraţi prin ţările scandinave şi cărora statul le-a "confiscat" copii pt. motive tembele. aşa ceva nu poate fi admisibil oricât de informatizaţi ar fi în alte privinţe...
      • -8 (10 voturi)    
        Depinde cat de tembeli erau si romanii (Luni, 22 iunie 2020, 16:25)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        Ca daca erau d-aia care-si bat copiii sau urla la ei ca sa-i dsciplineze, parca ar merita.
    • +5 (7 voturi)    
      domnul meu (Luni, 22 iunie 2020, 15:39)

      fghr [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Dvs confundati lucruri esentiale ...
      e tare asta , nu mai folosesc banii de hartie , or fi destepti nu ? iar daca s asa destepti , inghtim totul pe nemestecate

      tot comentariul este aiuritor dar fraza asta e mareata

      ""adica ei sunt pe alta planeta din punct de vedere a civilizatiei si al serviciilor medicale, sociale si chiar politice care sunt orientate DOAR spre bunastarea cetateanului""

      nu mi bat capul sa ti explic , scuza ma
    • +5 (7 voturi)    
      lol, nici macar prima nu e (Luni, 22 iunie 2020, 17:44)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Sunt alaturi de fratii lor chinezi. Nici ei nu mai folosesc de mult baniii de hartie. Pana si in piete la chinezi te duci cu telefonul, iti scaneaza qr codul , si asa platesti.
      Bine, fratii lor chinezi sunt un pic mai avansati, au si scor social , au si recunoastere faciala ba te si sudeaza in casa daca nu esti cuminte si vine pandemia peste tine :). Stie statul mai bine ce e rau si ce te face fericit
    • -1 (1 vot)    
      Bun (Luni, 22 iunie 2020, 18:02)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Ceva concret la articol nu spui?
    • -1 (3 voturi)    
      Superlative (Luni, 22 iunie 2020, 22:25)

      DanteW [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Ma indoiesc ca suedezi sunt cei mai civilizati pentru ca nu exista un standard unic de civilizatie.

      Este un model de societate cu bune si cu rele. Nu inteleg de ce oamenii simt nevoia sa se polarizeze atat de rapid fata de niste subiecte care nu sunt deloc universale. Modelul suedez nu e "transportabil" in alta parte.
  • +7 (25 voturi)    
    haideti (Luni, 22 iunie 2020, 12:14)

    Captain Obvious [utilizator]

    rata de imunizare e prea mica. vreti cumva ca guvernul sa recunoasca ca a luat o decizie gresita ?
  • -4 (20 voturi)    
    Aplicarea legii... (Luni, 22 iunie 2020, 12:24)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Chiar daca sunt mase carora nu le convine. Practic asta trebuie sa se intample si cu puradeii nostri. La scoala cu ei...fortat.
  • +3 (27 voturi)    
    si unii se bucurau ca suedezii regreta (Luni, 22 iunie 2020, 12:30)

    bobo2 [utilizator]

    strategia lor. Iata ca nu regreta deloc, si considera ca scoala e mai importanta
    • +7 (17 voturi)    
      Faci o confuzie (Luni, 22 iunie 2020, 12:51)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

      Momentan ce arata ei este ca mersul fizic la scoala e important, nu scoala in sine. E o diferenta. Probabil insa esti unul din elevii care se bucurau ca prezenta la ore e 10% din nota finala. Si te duceai si stateai ca un trandafir in ghiveci - urmarind cu atentie si fiind mereu activ.
      • 0 (8 voturi)    
        Bai nene (Luni, 22 iunie 2020, 16:29)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Am 2 copii la scoala primara, unul a terminat de fapt a IV-a si trece in a V-a. Scoala online a fost o parodie ordinara, o bataie de joc maxima, cu 1 ora pe zi cel mult in care toti copiii vorbeau unii peste altii. Invatatorii nu stiau cum sa scape mai repede, erau 2-3 zile la rand cand nici nu mai veneau. Asa ca lasa-ma cu porcariile astea. Scoala se face prin prezenta fizica la ore, educatia online doar de la 18 ani in sus, cel putin. Iti trebuie un nivel de maturitate ca sa poti invata online. Si vorbesc de Bucuresti aici.
        • 0 (2 voturi)    
          LOL (Luni, 22 iunie 2020, 20:20)

          socialismic [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Si tu crezi ca la scoala fizic e altceva sau cum ?
          Brusc acolo profesorii sunt altfel, sau cum ? Te-ai lovit de realitate si nu iti vine sa crezi :).
        • +1 (3 voturi)    
          Iti dai seama (Luni, 22 iunie 2020, 21:58)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Ca te autocontrazici, nu?
    • +1 (7 voturi)    
      mai importantă decât viaţa? (Luni, 22 iunie 2020, 14:55)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

      ?
      • -4 (8 voturi)    
        Omul needucat doar viețuiește (Luni, 22 iunie 2020, 18:39)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        el nu are VIAȚĂ.
  • +4 (30 voturi)    
    Nu se poate! (Luni, 22 iunie 2020, 12:31)

    Mazeta [utilizator]

    Gâdea zicea că Suedia „și-a pus cenușă în cap”, că a recunoscut falimentul strategiei sale de imunizare. Să mintă presa??
  • +11 (25 voturi)    
    Strategie de triere a populatiei (Luni, 22 iunie 2020, 12:41)

    AdrianIulian [utilizator]

    Hmm ia sa vedem - familii urmarite special. Statul intervine si ia copii pentru lucruri mai mult sau mai putin imaginare si ii plaseaza in familii alese. Pe restul ii obliga sa se conformeze la munci si in conditii care le pun viata in pericol (sub o forma de selectie naturala mascata). A este vorba de Suedia secolului 21? Eu citeam din ororile nazismului si programul de "puritate" initiat de acestia precum si initiativa "Lebensborn"... Lasand deoparte ironia, in timp ce majoritatea tarilor s-au declarat oripilate de ce s-a intamplat, iar Norvegia chia a expulzat membrii programului Lebensborn, Suedia i-a primit cu bratele deschise. Coincidenta?
  • +11 (23 voturi)    
    Doua chestiuni (Luni, 22 iunie 2020, 12:43)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    1. Cand intr-o tara libera nu iti mai place situatia ai doar trei cai: ori incerci sa te lupti cu autoritatile (nervi la tine), ori te supui la ceea ce iti cer autoritatile (nervi la tine) ori pleci (greu la inceput dar la mai bine te adaptezi repede - pleci in fond de la rau). Toti acesti oameni sunt liberi sa plece (daca exista riscul real sa iti fie luat copilul) in alta tara, de exemplu in UE, si sa isi vada de o viata mai linistita acolo. Sa nu isi imagineze insa ca vor primi ajutoarele sociale din Suedia. Dar fiecare e liber sa gaseasca un compromis.

    2. Scoala poate crea o clasa speciala pentru copiii cu probleme, clasa care sa aiba loc online. Ok, autoritatile sunt batute in cap. Dar profesorii nu sunt. Profesorii pot face corp comun cu parintii si convinge autoritatile ca munca se poate efctua si la distanta si ca nu exista motiv pentru prezenta fizica in clasa a celor cu probleme. Modul de desfasurare a orelor si dovada ca orele sunt un succes cad in spinarea lor.

    In semestrul al doilea 2020 am decis sa imi tin orele la fiecare 2 saptamani. O saptamana in clasa, curs normal, discutie si o saptamana online (pentru ca cineva care se infecteaza sa treaca de perioada asimptomatica de incubatie). Am motivat cum vor fi facute orele, ca e mai bine pentru toata lumea in acest fel, am aratat ca materia se poate face si de la distanta si ... surpriza ... planul meu a fost aprobat de scoala pentru toata lumea. Iar daca vine o comisie sa se planga ca nu facem cursuri de calitate calitate, suntem pregatiti sa aratam exact contrarul pe baza a ceea ce am facut pana acum cand tranzitia de la cursuri la fata locului la online am facut-o in 24 h iar studentii si-au sustinut examenele si le-am inregistrat. Nu a fost usor insa a fost sanatos si sigur. Am incercat astfel sa schimbam sistemul si am reusit (pt moment). Si nu vrem nici o statuie, ne-am facut datoria si meseria, atat si nimic mai mult.
    • +5 (7 voturi)    
      şi mă rog, de ce să plece suedezii de la ei de (Luni, 22 iunie 2020, 15:00)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      acasă şi să nu plece guvernul ce susţine astfel de măsuri scelerate.
      nici un stat nu are dreptul să se substituie autorităţii părinţilor decât în excepţii extrem de grave, nu pt. orice banalitate...
    • 0 (6 voturi)    
      Nu există „școală online” (Luni, 22 iunie 2020, 18:44)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      Școala înseamnă mult mai mult decât transmiterea unor informații, înseamnă socializare, formarea de legături (networking), situații în care este pus studentul, relaxare, activitate profesională desfășurată în comun (proiecte, expuneri, dezbateri) ș.a.
      • +1 (3 voturi)    
        baliverne... (Luni, 22 iunie 2020, 19:19)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        sunt două categorii de şcolari/elevi/studenţi :
        - cei care doresc să înveţe si sunt şi capabili pt. asta, indifernt că merg la şcoală sau citesc singuri acasă
        şi
        - loazele care şi dacă ar sta la şcoală 24/7 şi tot nu se lipeşte nimic de ele...
        inteligenţa e nativă, doar cunoştinţele se dobândesc.
        • 0 (2 voturi)    
          Ai dreptate: sunt două feluri de studenți (Luni, 22 iunie 2020, 21:55)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

          cei care sunt învățați să învețe și cei care sunt îndobitociți de informație redundantă.
          Ghici cine conduce lumea?
          Îți dau un indiciu: ăia de o conduc habar n-au câți metri are cel mai înalt munte din Mozambic.
      • +1 (3 voturi)    
        Daca esti capabil sa inveti (Luni, 22 iunie 2020, 21:59)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Doar in comunitate, ai o problema. Poti invata si singur, crede-ma!
        • 0 (2 voturi)    
          Nu poți învăța singur (Luni, 22 iunie 2020, 22:39)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

          poți doar să acumulezi informații.
          Învățatul presupune și folosirea acelor informații, or acest lucru se face doar în situații sociale, pentru că tot ceea ce facem noi din punct de vedere profesional - la nivel personal sau colectiv - se adresează societății.
          Dovadă că am dreptate este faptul că elevii români - cei care sunt cei mai ciumegi, știu multe și „învață singuri” ies pe ultimele locuri în testele internaționale de gen unde contează ceea ce zic eu: să construiești legături cu informațiile știute pentru a le aplica în situații practice.
          D-aia un elev român are doar 60% din șansele unui elev din Europa de vest (procentul este calculat de experți) ca să-și atingă potențialul.
          Știi cine stau cel mai bine? Elevii din state care le insuflă o cultură socială ridicată ;).
  • +9 (19 voturi)    
    Inca ceva (Luni, 22 iunie 2020, 12:48)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Legile suedeze la fel ca oricare din lume cred ca sunt clare, anume "SCOALA este obligatorie" si nu prezenta fizica obligatorie in scoala. Este de datoria profesorilor sa arate ca fac scoala cu elevii chiar si la distanta. Cum? Simplu: camere in salile de curs si teleconferinta. Nu exista bani pt echipamente? O tableta e suficienta de ambele parti ale teleconferintei. Daca profesorii cumpara o tableta pt ei si familia o tableta pentru ea, din banii proprii, cred ca e un pret mult prea mic pentru siguranta si linistea ca un copil nu iti e luat. Iar daca protectia copilului vrea sa ti-l ia ca nu face scoala, ii arati inregistrarile de ore in sir in care copilul a ascultat cursuri si a facut teme - dovada ca copilul a facut SCOALA, nu a pierdut timpul.
    • +2 (8 voturi)    
      ciclul şcolar durează f. mulţi ani... (Luni, 22 iunie 2020, 15:05)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      şi mult mai mulţi dacă se urmează studii superioare, masterate, doctorate, postuniversitare, etc.
      la ce atâta grabă pt. câteva luni de pandemie?
      ca să termine ciclul la timp iar apoi să îngroaşe rândul şomerilor?
  • +11 (13 voturi)    
    "nu există dovezi științifice" (Luni, 22 iunie 2020, 12:50)

    Mihai Panet [anonim]

    Nu, dar exista bunul simt. Inginerii de exemplu pot aplica bunul simt.
    • +2 (8 voturi)    
      Exista situatii in care insa (Luni, 22 iunie 2020, 14:35)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

      Bunul simt este inselator. In ele trebuie sa aplici dovezile stiintifice. Lansezi un singur electron dintr-un tun electronic catre doua fante. Prin care din fante va trece acel electron? Bunul simt pur si simplu in acest caz te tradeaza si este un caz strict de inginerie. In plus, nu exista nici o explicatie de ce ai o diagrama de interferenta daca detectorul e oprit si o fanta clara daca detectorul e pornit in afar de "pentru ca asa se intampla".

      Stai la coada la un supermarket unde ai 10 case de marcat. Cand vei termina mai repede? Cand sunt 10 cozi si ai posibilitatea sa treci de la una la alta pe baza observatiei vitezei sau cand ai o singura coada si prima persoana din coada se duce mereu catre proxima casa libera? Din nou bunul simt iti va juca feste...

      Deci bunul simt e doar ... bun. Atat. Pentru orice mai mult e nevoie de dovezi stiintifice. Iar inginerii se bazeaza pe mecanica, matematica, probabilitati, teoria cozilor, etc.
      • +4 (4 voturi)    
        aiureli (Luni, 22 iunie 2020, 17:56)

        ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Exista mai multe teorii in mecanica quantica nu doar interpretarea de la compenhaga care spune ca printr-o minune se materializeaza particula aici sau acolo doar cand te uiti tu, un lucru stupid ce l-a suparat pana si pe Einstein. Cauta de exemplu De-broglie interpretation, multiverse samd. Matematic sunt multe lucruri care fac sens dar ele tot sunt doar niste teorii si oricand pot fi contrazise de o teorie maii generala(vezi relativitate versus gravitatie). Daca nu era intuitia umana care sa vada ca ceva a fost gresit cu teoriile de dinainte, atunci nimic mai nou nu s-ar fi descoperit.
        Dar aici nu e vorba de chestii matematice, e vorba de chestii umane , pentru care nu exista inca model matematic perfect deoarece nu ai cum sa stapanesti toate variabilele( vezi si cazul modelelor matematice despre evolutia virusului care au dat-o in bara de multe ori). Omul, instinctiv , stie mai bine decat un model matematic cum sa se protejeze si cum sa ia decizii care sa ii asigure supravietuirea, altfel nu rezistam atat amar de vreme pe o piatra in spatiu
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Luni, 22 iunie 2020, 23:15)

          Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui ion.daniel

          e ca si cum ai anula instinctul matern , ai spune ca e doar un moft al parintelui. dar natura ne da exemple. daca o amarata de matza sare n foc pentru puiul ei , cum sa te indoiesti ca parintele nu si scoate si un ochi numai sa i supravietuiasca copilul? asta e practic mecanismul prin care ne perpetuam specia de mii de ani.
          defapt parintelele are functia in ADN sa si protejeze si sa si perpetueze adn -ul . asta e legea firii. Si vine statul si un functonaras devine cel mai bine intentionat om de pe planeta vis a vis de copilul tau .. ptr cateva coroane... faza e ca barnevernet e stat in stat .
      • 0 (4 voturi)    
        . (Luni, 22 iunie 2020, 18:10)

        Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Inginerii isi bazeaza bunul simt pe mecanica, matematica, probabilitati, teoria cozilor, mecanica cuantica si ce au mai facut in scoala... Bunul simt poate fi si educat.

        Si pe RM :)
        • +1 (3 voturi)    
          Exact (Luni, 22 iunie 2020, 22:01)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

          Deci bunul simt trebuie cizelat. Asta spuneam si eu.
  • +14 (24 voturi)    
    bun asa (Luni, 22 iunie 2020, 13:35)

    martel55 [utilizator]

    suedia e cel mai bun exemplu d enationalizare a copiilor, si totul a inceput cu nste cursuri nevinovate de educatie sexuala, ca in 25 de ani sa se ajjnga ca niste bugetari sa devina atotputernici peste copii tari , vointa lor fiind lege cu complicitatea unei clase politice decrepite de atata progresism
    • -3 (5 voturi)    
      mda (Luni, 22 iunie 2020, 14:30)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      ce ai fumat frate azi ?

      da`mi si mie :DDDD

      vreau si eu sa delirez asa
    • -8 (10 voturi)    
      Suedezii care se simt opresati (Luni, 22 iunie 2020, 14:36)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Sunt liberi sa mearga acolo unde nu se vor simti astfel. De exemplu in Rusia. Acolo e democratie pura, impusa putin cate putin.
      • +7 (9 voturi)    
        nu e bro chiar asa (Luni, 22 iunie 2020, 15:22)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        nordicii au luat o razna, de la prea multa corectitudine politica ....

        chiar gandirea asta , nu ti convine esti liber sa pleci e nascuta din prea multa corectitudine politica...

        de atata educatie sexuala ii calaresc somalezii de le indoaie spatele
        vezi frecventa violurilor in suedia , raportata la numarul total de locuitori...
  • +7 (7 voturi)    
    nu-ti duci copilul la infectare, ti-l luam! (Luni, 22 iunie 2020, 15:00)

    Crup [utilizator]

    Imi place abordarea statului suedez! Nu-ti duci copilul la infectare, ti-l luam cu forta, nu-l mai vezi decat odata pe luna 10 minute. Si oricum ti-l infectam noi dupa ce il luam! :)))))
  • +7 (9 voturi)    
    realitatea e naspa! (Luni, 22 iunie 2020, 15:16)

    independentu [utilizator]

    90% dintre batranii suedezi care au murit acasa de COVID nu au fost consultati de medic, conform declaratiilor oficialilor suedezi.
    Am o prietena care era suspecta, a fost pusa 14 zile in izolare, fara test, si nu a putut nicicum sa-si faca testul in perioada asta, nici la cerere, nici pe bani samd. L-a facut dupa cele 14 zile si a iesit pozitiv.
    Sistemul lor e foarte dur pentru victime, nu e nimic de admirat aici.
  • +2 (10 voturi)    
    E oficial, Suedia este stat NAZIST! (Luni, 22 iunie 2020, 17:39)

    Nyk1 [utilizator]

    Iată confirmarea la ceea ce știam deja: cei aflați la putere în Suiedia a adoptat fără rezerve ideile de darwinism social ale celui de-al Treilea Reich: toți cetățenii trebuie să se infecteze pentru ca să rămână doar cei puternici!

    Imaginați-vă cum ar fi urlat cu toții dacă, de exemplu, Viktor Orbán ar fi aplicat aceeași strategie în Ungaria! Dar nu a aplicat-o, pentru că Orbán este un om căruia chiar îi pasă de poporul său, spre deosebire de liderii suiedeji.
    • 0 (4 voturi)    
      "suiedejule" (Luni, 22 iunie 2020, 19:39)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ai uitat sa dai exemplu statul supra/ultra/hyper democrat condus de tac'tu phutin.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by