Medic la Spitalul Victor Babeș: Nu mai prididim cu internările, zilnic vin grupuri de zeci de persoane. Nici la început nu a fost așa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 19 iunie 2020, 11:28 Actualitate | Coronavirus


Simin Aysel Florescu
Foto: AGERPRES
Spitalul de Boli Infecțioase și Tropicale Victor Babeș din București este "plin, nu mai prididim cu internările, vin grupuri de zeci de persoane depistate în comunitate în București, zilnic, Călărași, Roșiori, Giurgiu etc.", afirmă Simin Aysel Florescu, medic de boli infecțioase și directorul medical al spitalului.

"Ne-am relaxat. Toată lumea e fericită. Unii cred că boala asta nici nu a existat vreodată. Ei bine, există. Si e din ce în ce mai multă... Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale 'Dr. Victor Babes' din București e plin. Nu mai prididim cu internările, vin grupuri de zeci de persoane depistate în comunitate în București, zilnic, Călărași, Roșiori, Giurgiu, etc. Colegii din DSP cauta locuri in spital. Noi primim cât timp încă mai putem asigura un flux externare-internare, dar în condițiile astea, deja suntem plini. Terapia intensivă e colmatată, spitalul plin, medicii și asistentele în acțiune maxima. E plin. Nici la inceput nu a fost așa... pe scurt, azi (joi - n.red.): 2.200 externați, 1.700 confirmați. Boala exista și poate fi atât de gravă cum nu vă închipuiți", a scris medicul Simin Aysel Florescu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Simin Aysel Florescu mai spune că "Vad comentarii: 'pai da, e plin cu asimptomatici...' Asimptomaticii pot deveni simptomatici în 5-6 zile... ce surpriză, nu?? Da, factorii de risc și comorbiditățile sunt foarte importanți. Dar... nu numai... mai există și un factor necunoscut, care determină forma severă la pacienți aparent fără risc. Nu știm tot despre această infecție. Învățăm din mers. Știm însă că trebuie evitată îmbolnăvirea, cât putem de mult. Teribilismul, falsa siguranță și ignoranța fac victime."

  • ASSMB: 303 pacienți cu coronavirus internați la Spitalul Victor Babeș, majoritatea cu simptome ușoare

Administrația Spitatelor și Serviciilor Medicale București, în subordinea căreia se află Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș, precizează vineri "ca urmare a unor informații vehiculate în ultimele zile în spațiul public, că vineri, 19.06.2020, în cadrul Spitalului de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș sunt internați 303 pacienți bolnavi de COVID-19, marea majoritate cu simptome ușoare. Un număr de 7 pacienți sunt în Terapie Intensivă, dintre care 2 sunt intubați."

În acest moment, în cadrul spitalului sunt 450 de paturi alocate bolnavilor de COVID-19, în acest moment fiind disponibile aproximativ 150 de paturi, mai precizează conducerea spitalului.



Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















78484 vizualizari

  • +45 (111 voturi)    
    Poporul a decis! (Vineri, 19 iunie 2020, 11:35)

    fdaniel [utilizator]

    Vrem terase, păcănele, biserică, restaurant, distracțieeee frate că am stat atât de mult încât vrem să ne odihnim.
    Aș recomanda rudelor celor îmbolnăviți și. mai mult, a celor decedați, să întrebe partidul afalt la putere, pesede, care sunt criteriile după care consideră că starea de urgență nu se mai justifică?!
    • -41 (91 voturi)    
      ai vazut cat crede guvernul in virus? (Vineri, 19 iunie 2020, 11:46)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      cu bere, wiskey fara masca....fara distantare. Și era în luna mai!!!
      • +27 (47 voturi)    
        Haha (Vineri, 19 iunie 2020, 12:08)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        Am vrut să vă răspund dar apoi am văzut cine sunteți (user name) ... așa că:
        Da sigur, da da, aveți dreptate, bineînțeles, sigur că da, așa este cum spuneți....
        • +6 (16 voturi)    
          :))))))))))) (Vineri, 19 iunie 2020, 12:32)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

          :)))))))

          PS. :)))))))
        • -24 (40 voturi)    
          si totusi ai raspuns... (Vineri, 19 iunie 2020, 12:54)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

          cu atac la persoana, dar, nah...asta-i nivelul.
      • +5 (13 voturi)    
        Oare (Vineri, 19 iunie 2020, 13:46)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        prostanacii nu iau virusul? Ce spui?
    • -21 (63 voturi)    
      Medicii isi continua viata in mod normal, NOI NU ! (Vineri, 19 iunie 2020, 12:06)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      tot timpul oamenii care isi continua viata in mod normal le dau lectii celorlalti care sunt fortati sa isi modifice stilul de viata

      hai sa o fotam pe doamna doctor sa stea 3 luni in casa sa vedem ce zice dupa aia


      PS doar cei care au probleme grave de sanatatae anterioare covid au probleme, dna doctor nu stie nimci despre acest virus, doar presupuneri
      • -1 (19 voturi)    
        Problema ei este ca vin multi cu altele (Vineri, 19 iunie 2020, 14:25)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pe langa aia cu Covid, ca doar pana acuma nu trebuia sa ii ia si batea vantu prin saloane. Ii treceau ei pe un cont sau altu ... la deces. Bafta multa!!!!
        • +3 (7 voturi)    
          DA??? (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:41)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Astazi este siituatia mai apropiata de realitate si este greu???Pai stiam chestia asta numai ca personal ma tot miram cand numarul era si nu prea era dar au primit prima de mare eroi...

          Poate de acum sa se transforme in eroi si m-as bucura sincer sa reuseasca sa nu se mai imbolnaveasca caci au cum sa se protejeze...

          mereu transformam o stare intr-un exceptionala - facem din tantar armasar - si nu mai avem notiunea de firesc, realitate.
    • -14 (60 voturi)    
      relaxeaza-te si inchide TV-ul (Vineri, 19 iunie 2020, 12:14)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      din aia internati 3 sferturi sunt asimptomatici,
      si sunt depistati cu 'teste' de alea din care 4 dau negativ si 1 pozitiv
      :))))))))))



      hai cu pandemia prostiloooooor
      • +5 (33 voturi)    
        fraier, (Vineri, 19 iunie 2020, 12:35)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

        asimtotic nu inseamna ca nu e bolnavi. El e tratat ca sa-i dispara virusul in organism.
        Faptul ca nu se manifesta boala prin tuse uscata, tyemperatura, etc., nu inseamna ca nu e bolnav.
        • +4 (24 voturi)    
          si (Vineri, 19 iunie 2020, 13:12)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          care e tratamentu care face sa dispara virusul?s-a descoperit si nu stim noi?
          • 0 (10 voturi)    
            Inca nu s-a descoperit tratament (Vineri, 19 iunie 2020, 22:17)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui martel55

            Da' ce se stie sigur e ca asimptomaticii transmit si ei boala, si, cum zicea si doctorita citata in articol, nu se poate prezice daca un asimptomatic, sau unu; cu simptome usoare, ramane asa, sau ajunge la terapie intensiva in cateva zile. Asa ca n-ai incotro, tre' sa-i tratezi pe toti la fel, pana in momentul in care le iese testul negativ.
            • +5 (5 voturi)    
              cu analize suplimentare (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:44)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              Mai ales daca are comorbiditati poti sa anticipezi care pacient o sa o ia mai repede spre ATI...
        • +14 (28 voturi)    
          Asimptomaticu e bolnav da nu prea. (Vineri, 19 iunie 2020, 13:18)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Si transmite da nu prea. Dar clar da un pozitiv. Ideea e ca s-au deschis spitalele si imbulzesc pacientii care asipmtomatici fiind nu ajungeau a fi testati. Si ca prin minune, de nimeni nu se putea gandi, sar cazurile in sus. Nu de alta dar din cate aud daca mergi la spital, testul e destul de obligatoriu pentru orice. Te-ai fi gandit ca poate era mai bine sa tinem spitalele deschise la propriu!!!!
          • -5 (17 voturi)    
            dupa cum spune doamna doctor (Vineri, 19 iunie 2020, 13:52)

            Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            nu sunt asa asimptomatici, cat presimptomatici
            • 0 (12 voturi)    
              Mai clar "pot deveni" (Vineri, 19 iunie 2020, 15:19)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

              a fost utilizat foarte corect in afirmatia ei. E un fel de a spune ca am scos previziunea din cea mai umbrita zona.
              • +3 (5 voturi)    
                Mecanismul este defectuos (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:50)

                ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                Daca doctorii ar avea incredere in pacienti si pacientii s-ar izola si ar inregistra zilnic si ulterior ar raporta temperatura si mai stiu eu ce alte simptome atunci nu s-ar mai ocupa spitalele. Este o cheltuiala imensa, un disconfort maxim pentru nici presupuneri si pentru faptul ca nu avem incredere unii in altii.

                De undeva ar trebui sa inceapa acordarea increderii chiar daca vor exista si greseli dar...
        • +16 (26 voturi)    
          Deci (Vineri, 19 iunie 2020, 14:06)

          Landser [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Daca e asimptonatic tu ii dai tratament!
          Pai prost e ala care il i a!Pt ce sa bagi medicamente in el daca ala n are nimic?
          Sa stai mata fara simptome intr o cocina de spital romanesc cu wc la comun!
          • +4 (4 voturi)    
            si culmea (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:51)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Landser

            De unde te poti imbolnavi...

            Asta este culmea spitalului romanesc
        • +2 (2 voturi)    
          Fraier, (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 12:07)

          gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Fraier, asimtomatic nu asimtotic...
    • +23 (39 voturi)    
      Asta e romanul. Asta e viata lui. (Vineri, 19 iunie 2020, 13:33)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      De mult am ajuns la concluzia ca romanul, vazandu-l prin concedii si locuri teoretic destinate relaxarii, e deja mult prea odihnit. El nu merge la mare/munte pentru liniste, aer curat, peisaj, sa se odihneasca, sa se relaxeze. Majoritatea bizonilor sunt relaxati si odihniti asa ca acolo cauta putina adrenalina:

      - depasiri periculoase pe DN1, mers cu 200 km/h pe A2, bagat in fata ca se grabeste.
      - gratar si seminte in acorduri de manele ca mai apoi sa "uite" sa adune gunoaiele dupa ei, tot din prea multa relaxare.
      - mers la mare doar pentru cluburi, nu prea apuca sa vada marea ori imbatat prin Vama.
      - hahaiala in turma fara sa ii pese de cei din jur.

      Si multe altele ceea ce arata ca romanul nu stie sa faca lucruri pentru el, mereu are ceva de aratat/demonstrat celorlalti si in general prin dispret fata de tot ce inseamna seriozitate, munca, disciplina.

      Si noi ii cerem sa respecte distantarea si sa poarte masca?
      • +6 (8 voturi)    
        da (Vineri, 19 iunie 2020, 16:46)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui clint

        e vorba de educatie, de grad de civilizatie ! La capitolul asta nu stam prea bine; oricare dintre noi umblat prin lume (si nu trebuie sa mergi prea departe) se poate convinge !
        Cum facem ? Pornind de la nivelul precar al educatiei multor parinti, de slaba implicare a Bisericii in aceasta directie (nu, nu toate !), scoala ar trebui sa-si asume asta. Cu un program educational institutionalizat, cu profesori-diriginti dedicati si controlati !!!
        Sa incepem de maine pentru generatia viitoare !
        Ca actuala ...
        • +5 (9 voturi)    
          cu școli închise (Vineri, 19 iunie 2020, 18:57)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui codrean

          se îmbolnăvesc părinții și bunicii dacă merg copiii la școală...ca profesorii francezi ajunși la ATI...Pasteur și fikusz...rezolvă xatu educația, se fac strategii, România educată...ca studiile de fezabilitate la autostrăzi
          • +1 (3 voturi)    
            dar (Vineri, 19 iunie 2020, 20:56)

            codrean [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            e o situatie "punctuala"; comentariul meu viza o situatie generala, care nu dateaza de ieri si nu se termina maine !
  • -21 (87 voturi)    
    Logic (Vineri, 19 iunie 2020, 11:39)

    Mazeta [utilizator]

    Într-o țară în care bolnavii nu sunt lăsați să se interneze, mi se pare logic ca asimptomaticii să fie internați în spitale.
    • +6 (50 voturi)    
      Logica ta e ruseasca (Vineri, 19 iunie 2020, 12:10)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Acolo Putin va spune adevarul adevarat.
      • +4 (22 voturi)    
        Ii place sa joace la "ruleta ruseasca" ! (Vineri, 19 iunie 2020, 12:39)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Stai sa vezi cand o sa dea ordin la restructurari Putin ! Sa vezi atunci ruleta ruseasca ! Mare minine daca nu isi schimba numele @Mazeta si se duce sa se angajeze (sa presteze) la PNL !

        PS. Intotdeauna am avut impresia ca Mazeta este un mercenar pur ! :)))))))
      • +3 (35 voturi)    
        ce are Rusia cu spitalul babes? (Vineri, 19 iunie 2020, 12:55)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Serios, în afara de ”argumentul” Rusia, nu mai există nimic?
    • -2 (10 voturi)    
      geamurile se inchid bine (Vineri, 19 iunie 2020, 13:53)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      vad ca astia cand nu au nevoie de voi va testeaza daca stiti sa zburati
  • +16 (42 voturi)    
    Lasa ca ne explica mancurti rusesti ca minte dna (Vineri, 19 iunie 2020, 11:43)

    Excelsior [utilizator]

    Pt ca o tara cu o populatie dezbinata e o tara slaba
    Pt ca atunci cand atentia oamenilor e dirijata prin fakenews se uita problemele fundamentale
  • +20 (48 voturi)    
    de ce trebuie toti internati? (Vineri, 19 iunie 2020, 11:44)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    De ce trebuiesc internati toti? Atat cei asimptomatici cat si cei simptomatici care sunt intr-un stadiu ok trebuie sa ramana in carantina acasa. Noi ii internam pe toti care au covid19 iar cei cu boli cronice nu mai au voie in spitale. Sunt oameni bolnavi de cancer sau au alte boli si care sunt trimisi acasa, ca deh, prioritate au cei cu covid19 care unt asimptomatici. La fel si in pediatrie etc. Cunosc mai multe astfel de cazuri asa ca tot ce se intampla in Romania lui Arafat si Rafila e pentru mine o mare ciudatenie.

    Si de ce nu are si Romania o aplicatie de telefon mobil prin care sa se poata gasi cu cine au intrat in contact cei depistati pozitiv?
    • +15 (55 voturi)    
      ... (Vineri, 19 iunie 2020, 12:03)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Pentru ca romanul e idiot si daca il lasi in carantina acasa iti rade in nas si iese afara la plimbare.
      • -10 (26 voturi)    
        dar tu ce esti (Vineri, 19 iunie 2020, 13:00)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

        cumva rusnac ?
        • +7 (19 voturi)    
          ... (Vineri, 19 iunie 2020, 13:21)

          ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Dac liber :))))
        • +2 (8 voturi)    
          mmmmmmmmmmmmircea! (Vineri, 19 iunie 2020, 15:29)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Ai iesit la plimbare?
    • +19 (49 voturi)    
      au explicat doctorii si mi se pare destul de logic (Vineri, 19 iunie 2020, 12:03)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Ca sa poata sta in siguranta cel asimtomatic acasa ar trebui
      1 Sa locuiasca singur si 2 Sa nu iasa de loc din casa la cumparat mancare/farmacie rezolvat diverse etc... In practica insa un procent foarte mare din acestia ies din casa (din inconstienta sau de nevoie) si merg in magazine, se intalnesc cu vecini/rude, locuiesc cu alte persoane etc... practic raspandind continuu virusul. Asta a fost greseala fatala in Italia, Spania, Franta cand au permis asimtomaticilor si celor cu simtome usoare sa ramana acasa. Prin comparatie in China au facut acele stitale uriase in hale unde i-au tinut pe asimtomatici. Cei care deveneau mai grav -> in spitalele principale. Cei care deveneau vindecati acasa. Dar sa lasi surse de infectie sa mearga libere prin societate sperand ca toti nu vor iesii din casa si nu se vor vedea cu nimeni... din pacate ar fi sinucidere
      • +5 (15 voturi)    
        Nimeni in Europa nu interneaza asimptomatici (Vineri, 19 iunie 2020, 20:29)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

        Si au motive foarte bune. Doar o mica parte din ei devin simptomatici cu forma care merita sa fie internate. Si atunci ii interneaza doar pe aceia, iar spitalul poate fi folosit pentru cei care chiar au nevoie.

        Iar imaginea cu oamenii tinuti ca vitele in spitalele de campanie chinezesti nu e tocmai un model de democratie si nici de gestiune profesionista a situatiei.

        Dar tu preferi modelul dictaturii chinezesti fata de modelul democratic, inteligent, din Germania. Bravo.
      • +2 (4 voturi)    
        nu este chiar asa (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 1:07)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

        !, Nu trebuie sa fii singur in casa - este suficient sa ai tu un traseu pe care numai tu, asimptomaticul sa il folosesti.Daca intri in contact cu altii - trebuie sa fie mascati si dezinfectata zona. Cazuri cand un membru al familiei a stat in pod sau la subsol - rpimea mancare si banui ca avea acolo o baie pe care o folosea doar el/ea. A exista si situatia in care infestatii aveau corp de casa separat - cazul Cumming.

        2. Nu aveai de ce sa iesi din casa - cineva iti aducea mancarea, te spalai, te duceai in acel loc si sedeai uneori cu termometru in mana...Nu insemna ca erai singur, nu insemna ca ocupai un loc la spital.

        In germania a fost si mai si - mergea doctorul/
        asistenta la pacient.

        UK are un sistem de asistenta la domiciliul ff bine pus la punct - conteaza sa fii la tine acasa in loc sa fii la spital...

        Au incercat si romanii sa introduca in sistemul traditonal notiunea de preventie - pare ca nu a prea prins asa ca ce sa o mai lungesc si mai mult cu pandemia asta care nici cum nu a avit cum sa fie prevenita...
    • +19 (41 voturi)    
      Cred ca medicii decid (Vineri, 19 iunie 2020, 12:08)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      cine trebuie internat! Dar poate ca in ritmul asta de "relaxare" vor trebui sa aleaga pe cei cu m multe sanse.
      Uitati-va in jurul vostru cand intrati in magazine sau institutii publice, (la mine la servici) cati poarta masca la misto! daca o poarta.
      Multi, care habar nu au, se intrec in a da sugestii de cum trebuie facut. Chiar sunteti mai competenti decat medicii si specialistii.
      • +5 (21 voturi)    
        e simplu atunci (Vineri, 19 iunie 2020, 12:36)

        bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        cei cu mai multe sanse sunt asimptomaticii, deci pe cei grav bolnavi ii dam afara din spital sa facem loc pentru cei fara simptome.
        • +1 (9 voturi)    
          Exact la situatia asta ... (Vineri, 19 iunie 2020, 22:31)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

          ... a ajuns Italia in vremea de varf a epidemiei la ei. Medicii trebuiau sa faca triaj, sa decida pe cine trateaza, pentru ca nu aveau resurse sa trateze pe toata lumea.

          Printre altele, asta a fost unul dintre motivele pentru care numarul de morti in Italia a crescut atat de repede si-a fost atat de mare. In momentul in care s-a depasit capacitatea sistemului medical, au inceput sa moara si oameni care dac-ar fi primit tratament ar fi supravietuit - majoritatea celor in stare grava.

          Aia e in fapt si problema cu numarul in crestere al imbolnavirilor zilnice. De vreo doua saptamani se cam vede cresterea, nu mai plecam de la nivel zero, ca la inceputul epidemiei, ci de la peste 5000 de paturi (adica cam jumatate din capacitatea de la inceputul anului) gata ocupate, si infectia e mult mai raspandita acuma, asa ca cresterea are sanse sa fie mai rapida acuma decat a fost in vremea de inceput a epidemiei. Aia creste suficient de mult sansele sa ajungem in situatia Italiei, dupa un inceput bun, incat celor care se gandesc in perspectiva, nu doar la ziua de maine, sa li se faca pielea de gaina.
    • -17 (41 voturi)    
      pai nu le iese "pandemia" (Vineri, 19 iunie 2020, 12:11)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      tot boborul in spitale
    • +3 (37 voturi)    
      Pai trebuie internati (Vineri, 19 iunie 2020, 12:18)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Pt ca nu stau acasa. Si nu respecta recomandarile. Simplu, nu?!
      • +6 (28 voturi)    
        pt asta nu trebuie internare (Vineri, 19 iunie 2020, 12:44)

        Stefan-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Vad o mare aprobare pentru tipul asta de abordare a problemei in randul societatii romanesti. Nu degeab au Arafat & Co o mare sustinere.

        Are sens sa mai intreb de ce daca internarea este privita ca o masura coercitiva ca sa nu iasa bolnavul din casa, atunci trebuie internat in spital si nu la hotel sau alte locatii? Costurile cu ziua de spitalizare sunt acolo mai mici si nu foloseste patul de spital care ar pute fi folosit de alti pacienti.

        Ma rog, se pare ca romanii au drumul lor si nu are sens sa ma lupt aici cu morile de vant. Cei cu adevarat loviti de situatia asta (fie economic, fie social sau din alte motive) au probabil alta parere.

        Vom sta cu frica asta mult si bine iar copiii nostri nu vor merge la scoala si vom avea o economie super. Din fericire nu sunt nevoit sa traiesc calvarul asta in Romania dar am rude si prieteni care au de suferit mult datorit abordarii asteia paranoice. Si cand ma refer la suferinta, ma refer chiar la pericol de moarte.
      • +6 (8 voturi)    
        Spitalul nu e arest preventiv! (Vineri, 19 iunie 2020, 21:11)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Ce mentalitate e asta?! Ii iei si ii bagi in spital pentru ca tu crezi ca nu vor respecta izolarea? Comunistii lui Ceausescu te-ar iubi pentru modul asta de gandire!

        Chiar si pentru arest preventiv e nevoie de o hotarare judecatoreasca, dar din partea ta medicii pot sa ii bage la "arest" pe oameni doar pentru ca asa vor ei?

        A, sigur, daca mai intai le spui sa se izoleze acasa si apoi vezi ca nu respecta izolarea, e cu totul altceva. Dar daca cel cu forma usoara sau asimptomatic se angajeaza ca va respecta restrictiile acasa, medicul nu are voie sa il duca fortat in spital sub amenintarea unui dosar penal!

        Nu mai spun, iar, de faptul ca asa s-ar elibera spatiile de spital destinate Covid pentru cei care chiar trebuie tratati, ar putea fi primiti in spitale si tratati si bolnavii de alte boli, am fi mai aproape de tarile europene, care isi respecta cetatenii si lucreaza pentru sanatatea lor.
        • -4 (6 voturi)    
          Ii bagi in spital ... (Vineri, 19 iunie 2020, 22:35)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          ... pentru ca inca nu exista metode confirmate de a decide din timp daca pacientul are sau nu sanse sa evolueze spre stare critica. A fost documentat acu' doua luni deja un caz din SUA unde un pacient aflat aparent in convalescenta a murit in somn de hipoxie - in timpul somnului, plamanii n-au mai reusit sa oxigeneze suficient sangele. Cazul a fost la New York, in vremea de varf a epidemiei in New York, cand stateau sicriele stivuite in curtile firmelor de pompe funebre. Omul a murit acasa - era cadru medical, si fusese externat pentru ca sa elibereze patul, mai ales ca nu parea sa aibe o forma foarte grea a bolii. Daca ar fi ramas in spital, ajungea la timp la terapie intensiva incat posibil sa scape.
          • +3 (5 voturi)    
            Tu esti constient ca doar RO face asa? (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:25)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Daca ar fi adevarat ce spui tu, atunci de ce nimeni, nici o tara din Europa civilizata, nici macar nu isi pune problema sa interneze formele usoare si asimptomaticii? Tu imi dai un exemplu izolat, dar uita-te la toate informatiile din surse serioase care spun ca asimptomaticii si bolnavii cu forme usoare sunt in marea lor majoritate fara probleme, iar recomandarile oficiale ale statelor normale la cap sunt sa fii internat numai daca te simti rau.

            Tot discursul despre covid din Vest e conturat in jurul ideii ca se trateaza doar cazurile serioase. Exista recomandari de tratament simptomatic pentru cei care stau cu forme usoare si medii acasa, sunt incurajati sa aiba o atitudine pozitiva etc. Inclusiv pe site-ul OMS s-a spus dintotdeauna ca nu toti au nevoie de spitalizare... despre ce vorbim?

            Tu chiar crezi ca Romania e brusc mai desteapta decat TOATE tarile din Europa? Tu realizezi ca de fapt ce fac ai nostri e un act criminal, care ii pune in pericol pe cei care altfel s-ar vindeca natural acasa si in plus, blocheaza spitalele facandu-i sa sufere sau chiar sa moara pe cei care chiar au nevoie disperata de spitalizare (covid sau altceva)?
          • +1 (3 voturi)    
            unul la cati??? (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 1:11)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            ?
    • -1 (21 voturi)    
      Ca sa nu va imbolnaveasca pe voi (Vineri, 19 iunie 2020, 12:43)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      astia care le stiti pe toate. Ce ne-am face fara logica voastra?
      Logica "beton" - nimic nu e sigur, totul e incert si dubios, toti mint, mai putin voi cu "concluziile" voastre care sunt 100% certitudini.
    • +3 (7 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 19 iunie 2020, 14:10)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Ce spui tu se intampla in tarile cu apa calda!
      Im mod sigur asimptomaticii sunt internati in Germania dupa parerea unora!
    • -3 (5 voturi)    
      Poti sa faci aia cu aplicatia ... (Vineri, 19 iunie 2020, 22:24)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      ... intr-o tara din afara UE, in care nu sare trei sferturi din populatie de cur in sus ca li se incalca dreptul la intimitate. De asemenea, poti s-o faci in Taiwan sau Corea de Sud, unde peste 95% din populatie are smartphone relativ nou, isi si instaleaza aplicatia cand zice guvernul ca-i musai, si guvernul are resurse sa imprumute telefoane (chiar daca ieftine) tuturor celor care nu au telefon propriu. Pricepi de ce la noi e mai complicat?

      Nu stiu daca tu stii ce e aia boala cronica. Boala cronica e aia pe care o duci acasa, pentru care n-ai nevoie de internare. Ca daca ai nevoie de internare, nu mai e cronica, ci acuta. Instructiunile pentru spitale sunt sa reduca internarile, nu sa nu mai faca internari de loc.

      In plus, din peste 500 de spitale din Romania, doar 52 sunt desemnate spitale COVID-19, in unele judete nici macar unul, pacientii cu COVID-19 fiind tratati la spitale din judete invecinate. Asa ca aia cu pacienti in stare acuta care nu-s primiti de spitale e gogoasa.
      • +5 (5 voturi)    
        Boala cronica are nevoie de spitale (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:35)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Cat de mult aberezi! Se vede ca nu ai fost realmente bolnav niciodata si ca nu iti pasa de nimeni. Bolnavii cronici au nevoie disperata de spitale disponibile, pentru ca boala nu sta pe loc. Nu "o duci in piciare", asa, ca pe o raceala care iti trece in 3 zile! Ai nevoie de consultatii, de modificari de tratament, de proceduri medicale, iar periodic se acutizeaza si poate trebuie sa te internezi o perioada. La noi a fost si partial inca mai este blocat TOT. De la consultatii la internari non-covid.

        Dar stai linistit, nu esti singur. Lipsa de empatie, dispretul si obsesia controlului sunt definitorii si pentru marii nostri "specialisti" cu aparitii la TV, cei care au impus acest tratament ucigas de internare inutila fortata si blocare a spitalelor, unic si practic fara precedent in lumea civilizata.
  • +14 (48 voturi)    
    spitalele de campanie mai exista??? (Vineri, 19 iunie 2020, 11:53)

    lazarus101 [utilizator]

    Parca se laudau ca s-au construit spitale de campanie care au stat goale pe timpul starii de urgenta, pai ce-ar fi sa fie mutati acolo toti cei cu simptome usoare?
    Dintre cei depistati pozitiv 95% au simptome usoare sau nu au deloc simptome. Daca nu se doreste tratarea acestora la domiciliu ca vezi doamna daca nu respecta izolarea pot sa infecteze atunci sa ne folosim de acele spitale. S-au facut si in Bucuresti si in Cluj, parca si in Constanta, Iasi, Timisoara etc.
    Dar realitatea e ca spitalele NU VOR sa fie mutati pacientii covid in alta parte pentru ca ei incaseaza bani de la UE IN FUNCTIE DE NUMARUL DE PACIENTI TRATATI ACOLO!!!
    • -2 (6 voturi)    
      Toti cei depistati pozitivi au simptome (Vineri, 19 iunie 2020, 22:40)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      Altfel n-ar fi fost testati. Cine va baga in cap prostiile astea, ca se testeaza oameni fara simptome? Se testeaza in cazuri exceptionale, cand exista suspiciune mare de expunere si cel expus e din grupa de risc. Alea-s cazuri putine.
      • +2 (4 voturi)    
        Mai informeaza-te (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:40)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Un exemplu: cazul de la fabrica de la Gaesti care s-a inchis pentru ca au fost multi detectati pozitiv. Testati fara simptome, ca asa a hotarat conducerea.

        In plus, acum sunt testati toti cei care merg in spitale, indiferent de problema pe care o au si indiferent daca au sau nu simptome specifice covid.
  • +4 (40 voturi)    
    Totusi nu inteleg (Vineri, 19 iunie 2020, 11:53)

    Ephemeris [utilizator]

    de ce vin tot in Bucuresti si cei din nspe mii de judete dimprejur. Acolo nu au spitale?? CL, GR, TR, IL etc.
    Sa se duca la ei in judete si Buc sa fie pastrat pentru cei din Buc. Asa mi se pare normal.
    • -2 (28 voturi)    
      pe aceeasi logica (Vineri, 19 iunie 2020, 11:59)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      de ce tot merg pe litoral/valea prahovei/etc cei din bucuresti. ce ei n-au parcuri si plaje acolo la ei in bucuresti?
      • +2 (20 voturi)    
        Imi pare rau dar (Vineri, 19 iunie 2020, 12:45)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        in situatii de genul asta localnicii trebuie sa aiba prioritate. Mi se pare firesc, ei platesc impozite si taxe LOCALE, in multe cazuri spitalele sunt sub coordonarea PRIMARIILOR.
        • +5 (9 voturi)    
          taxele le platesti local (Vineri, 19 iunie 2020, 16:52)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

          si primaria le foloseste in scopuri finantate din bugetul local. spitatele sunt finantate de la bugetul de stat, la care contribuie toata lumea.
      • +4 (8 voturi)    
        eu platesc cand merg la mare sau la munte (Vineri, 19 iunie 2020, 14:24)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Cand merg la mare sau la munte platesc pentru cazare, mancare etc.
        Daca as avea o problema serioasa de sanatate nu m-as interna ..la Constanta de exemplu. Ah da ptr o fractura, accident , evident mergi la primul spital dar pt asa ceva as veni acasa
        • 0 (2 voturi)    
          nu te-ai interna la constanta (Vineri, 19 iunie 2020, 16:50)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          te-ai interna acolo unde ai crede ca ai mai multe sanse sa fii tratat. asa ca stiindu-te bolnav de un virus despre care nu se stiu prea multe te duci acolo unde se trateaza cei multi. daca dezvolti o forma mai severa tot la un spital regional ajungi, chiar daca initial te-ai prezentat la un spital municipal, asa ca mai bine te duci direct acolo.
      • +6 (8 voturi)    
        De ce zici? (Vineri, 19 iunie 2020, 15:32)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Fara banii bucurestenilor aia ar muri de foame pe litoral/valea prahovei!
      • +3 (3 voturi)    
        Nu e aceeasi logica (Vineri, 19 iunie 2020, 21:39)

        Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Ce treaba au muntii cu spitalele?
    • +1 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 14:00)

      [anonim] i-a raspuns lui Ephemeris

    • 0 (6 voturi)    
      Nu vin toti in Bucuresti (Vineri, 19 iunie 2020, 22:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      Sunt desemnate, in toata tara, 52 de spitale pentru COVID-19. Nu cate unul in fiecare judet, ci in functie de capacitatea medicala existenta. Pacientii se trateaza la spitalul care se nimereste sa fie mai apropiat si mai gol.

      Cum in Bucuresti numarul cazurilor e in crestere masiva, numarul internarilor in Bucuresti e in crestere. In alte capete de tara epidemia inca e pastrata sub control (da' data fiind libertatea de circulatie, nu stiu pentru cata vreme), asa ca acolo pe moment nu-i chiar asa mare numarul de internari, chiar daca mai vin si pacienti din alte judete.
  • -10 (44 voturi)    
    si ce, nu va convine? (Vineri, 19 iunie 2020, 11:56)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... sau astia cu COVID nu dau spaga mare?
    • +2 (20 voturi)    
      Se pare ca nu (Vineri, 19 iunie 2020, 12:51)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Au ajuns "micii dumnezei" in halite albe sa saraceasca. S-au trezit ca trebuie sa munceasca fara spaga si nu le comvine.
  • -10 (28 voturi)    
    Se pare că au dreptate germanii (Vineri, 19 iunie 2020, 11:58)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Virusul îl aduc românii.
    • +11 (17 voturi)    
      Așa o fi (Vineri, 19 iunie 2020, 12:48)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      Doar că românii nu s-au autoinvitat în Germania la cules de sparanghel, ci nemții au insistat să-i aducă, neavând cu cine-l culege (imigranții din Africa și Asia stau pe ajutoare și n-au chef de muncă). Iar după ce i-au adus, i-au cazat în condiții de staul, lucru remarcat chiar de presa germană. Așa că izbucnirea unor focare de virus chinezesc era doar o chestiune de timp.
    • -3 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 12:50)

      [anonim] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

  • +20 (26 voturi)    
    ....... (Vineri, 19 iunie 2020, 12:08)

    Paul_ [utilizator]

    De acum depinde de fiecare dintre noi daca nu vrem sa ajungem la spital.
  • -10 (34 voturi)    
    project fear... (Vineri, 19 iunie 2020, 12:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu mai crede nimeni!
    • -4 (18 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 12:53)

      [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

    • +1 (7 voturi)    
      La fel si in jurul meu. (Vineri, 19 iunie 2020, 14:39)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si la multi la care nu am avut acces cu discutii filozofice pe cifre. Pur si simplu nu vad lumea sa creada in epidemie din proprie ratiune.
  • -4 (28 voturi)    
    1700??? (Vineri, 19 iunie 2020, 12:12)

    Maverick2019 [utilizator]

    pai parca erau 320 sau 350 de cazuri noi in toata tara ?de unde 1700 pe zi la internare? cine minte?
    • -5 (21 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 12:54)

      [anonim] i-a raspuns lui Maverick2019

      • +2 (8 voturi)    
        zeci de mii (Vineri, 19 iunie 2020, 21:02)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

        de morti
        pe zi
        si pe nopte inca pe atatia
        noaptea mintii si a statisticii
      • +1 (1 vot)    
        e OK (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 17:39)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui

        daca postacii leberalo-joianisti vor crapa, dau de baut :))
    • +4 (6 voturi)    
      a dat cineva deja mai sus explicatia (Vineri, 19 iunie 2020, 20:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Maverick2019

      Babes e spital de boli infectioase nu e spital de virus SARS-CoV-2.
      Deci cel mai probabil toti cei care ar fi trebuit sa se interneze in cele doua luni de embargou au venit la spital fiecare cu boala lui. Numai ca surprize-surprize, marea majoritate au si virusul chinezesc si normal ca sunt asimptomatici fiindca ei au venit pentru altceva la spital.
      Si fenomenul se va intampla la toate specializarile fiind ca o multime de bolnavi cronici au stat acasa in ultimele 2 luni.
  • -7 (25 voturi)    
    1700 confirmati joi 18 iunie??? (Vineri, 19 iunie 2020, 12:15)

    Vladf555 [utilizator]

    Parca erau vreo 300.
  • +6 (44 voturi)    
    NU MAI INTERNATI ASIMPTOMATICII (Vineri, 19 iunie 2020, 12:17)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    devreme ce peste 80 % nu au simptome, de ce ii internati, ca sa aglomereze paturile si sa ia si vreo tulpina mai agresiva de la vecinii de salon mai grav bolnavi sau cine stie ce nosocomiala?! Lasati-ii acasa si puneti la punct protocol de supraveghere la domiciliu, cu monitorizare de la distanta (gps, temperatura, puls etc), ca exista acum posibilitatea tehnologica.
    Ce prostie de protocol e asta sa internezi toti care au virusul, chiar daca sunt bine-mersi? In toate tarile europene acestia sunt lasati acasa! Eventual, daca nu a conditii de separare de restul familiei, vecini, colegi de apt etc, carantinati in hoteluri/spatii speciale de carantina si tinuti sib observatie si atat.

    Devreme ce nu o faceti, deduc ca vreti intentionat sa sufocati sistemul de sanatate.

    PS: rastimp bolnavi cronici in stare mult mai grava nu au loc in spitale! asta e genocid.
    • -4 (6 voturi)    
      Inca o data, asimptomaticii nu se interneaza (Vineri, 19 iunie 2020, 22:49)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Asimptomaticii nici macar nu-s testati.

      S-a ajuns la concluzia ca 80%, poate chiar 95% dintre toti cei ce contracteaza virusul sunt asimptomatici. Da' nu pe baza testarii unor persoane asimptomatice.

      S-a folosit un soi diferit de teste, care nu-s in stare sa zica daca ai sau n-ai boala, sunt doar in stare sa zica dac-ai avut-o. Si asa s-a constatat ca mult mai multi au avut boala decat cei care atunci cand au avut-o au fost confirmati cu virus in ei.

      Ce se testeaza sunt exclusiv simtpomatici. Daca te duci la spital, si zici ca vrei sa fii testat de COVID-19, da' n-ai nici febra, nici nu tusesti, nici n-ai nimic, nu esti testat. Daca ti se face radiografie toracica pentru altceva (de ex. o coasta rupta), si se constata ca ai semne de pneumonie in plamani, atunci poate esti testat - daca nu ti s-a facut deja un test pentru alta infectie cauzatoare de pneumonie care-a iesit pozitiv.

      Doar cei care la testare ies pozitiv sunt internati.

      Asa ca mai lasati-o moarta pe asta cu asimptomatici internati, ca aia e o gogoasa cat China emisa de unii care nici nu stiu pe ce lume traiesc.
      • +4 (4 voturi)    
        Gresesti in mod repetat (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 0:49)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Sunt testati si asimptomatici. In diverse firme si institutii s-au facut teste in bloc (unele s-au si inchis din cauza asta desi nimeni nu avea simptome).

        Apoi, sunt testati toti cei care merg in spitale indiferent de problema. Iar acum in spitale merg multi, e aglomeratie din cauza ca pana de curand au fost inchise complet si pacientii cu diverse probleme sunt disperati sa primeasca tratament sau consultatie. Cele Covid erau exclusive bentru boala asta, celelalte tratau exclusiv urgente din cauza unui ordin imperativ al lui Arafat.
  • -7 (31 voturi)    
    Mah (Vineri, 19 iunie 2020, 12:20)

    Luk [utilizator]

    Stati acasa ca deranjati personalul din spitale!
  • -3 (49 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 12:24)

    [anonim]

    • 0 (40 voturi)    
      Foarte bun sfatul (Vineri, 19 iunie 2020, 12:40)

      idealogul [utilizator] i-a raspuns lui

      Multumesc.
      Intentionez sa iti urmez sfatul.
      Vreau sa sa-mi traiesc viata. Riscul de COVD(si este un risc foarte mic si acceptabil) face parte din viata.
      Fricosii pot sa traiasca sub pat 120 de ani.
      Eu prefer 100 de ani traiti cu adevarat cu tot ce iti poate oferi viata si bune si rele.
      • -1 (9 voturi)    
        Vezi ca ... (Vineri, 19 iunie 2020, 22:55)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

        ... ai sanse sa traiesti macar vreo 60-70 de ani si daca te infectezi. Da' tot prin spitale, cu diverse boli de plamani. Chestii de-astea se produc la destul de multi dintre cei ce ajung infectati, inclusiv la un procent semnificativ de asimptomatici.

        Una din perfizeniile virusului astuia e ca si daca scapi, ba chiar daca ai forma cu simptome usoare, tot ai sanse mari sa ramai cu sechele - gramada de tesut cicatrizat in plamani, care ulterior e samanta pe viata pentru infectii pulmonare.

        In lipsa masurilor de distantare sociala, riscul de infectare nu e de loc mic - e aproape o certitudine. Riscul de deces e intr-adevar mic, dar, cum ziceam, boala asta nu musai se termina cand iesi din spital pe picioarele tale.
        • 0 (2 voturi)    
          Personificati un virus?! (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 22:16)

          Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Virusii sunt in Biosfera cu infinit de mult inaintea oamenilor, ei nu sunt perfizi iar de distrus nu pot fi distrusi; sistemul imunitar uman e cel care trebuie sa functioneze bine, atat. Virusul nu are nici o intentionalitate, perfidia e a medicilor.
    • -3 (21 voturi)    
      Excelent ai punctat ! (Vineri, 19 iunie 2020, 12:41)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui

      Bravo ! :))
    • +10 (28 voturi)    
      Ai uitat scoala (Vineri, 19 iunie 2020, 12:56)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui

      din list si asta spune mult despre mata.

      Si da, asa se face in Germania, Franta, Danemarca, zilele astea. Aici nu au bagat pe nimeni asymptomatic sau cu simptome usoare in spital.
      In plus spitalele sunt locuri unde se ofera servicii medicale, nu necropole feudale unde te duci sa mori.
  • +9 (21 voturi)    
    2200 externați, 1700 confirmați (Vineri, 19 iunie 2020, 12:29)

    di livio [utilizator]

    cre că-i greșeală pe undeva...poate pe o săptămână...știu că-s vreo 5.000 cazuri active...dacă la 5000 cazuri active spitalele nu fac față, geaba am plătit zeci de ani asigurări medicale
  • +7 (27 voturi)    
    Un mesaj simplu (Vineri, 19 iunie 2020, 13:16)

    Remarque [utilizator]

    Un mesaj simplu ce vine de la un medic specialist care stie ce spune.
    Daca era un mesaj de la vreun politician, as fi inteles sa fie contrazis. Ei oricum au realitatea si interesele lor proprii, diferite de ale noastre. Dar este vorba de un medic specialist, un medic care vede zilnic zeci de cazuri de Covid 19, a carei opinie este avizata si care spune lucrurilor pe nume.

    Ce altceva ne mai trebuie ca sa respectam minimul de reguli? O fi atat de greu de purtat masca corect, de pastrat distanta si de spalat pe maini?
    Care ar fi argumentul care sa-i convinga pe cei fara minimum de responsabilitate ca boala este printre noi - poate mesajele celor care au trecut prin asta sau, mai rau, ale celor care au pierdut pe cineva apropiat?

    Suntem noi impotriva noastra, din pacate.
  • +10 (22 voturi)    
    Romania - singura tara in care sunt internati (Vineri, 19 iunie 2020, 13:45)

    alfa1 [utilizator]

    asimptomaticii. OMS a spus sa nu se mai interneze asimptomaticii. Dar ce ne putem astepta de la o tara in care spitalele stim prea bine in ce situatie sunt..?..Vad ca unii se comporta si au asteptari mari dar uita in ce stare e sistemul sanitar...au inceput sa de vina pe relaxare , pe oameni etc. Relaxare e si afara , problema e ca noi suntem condusi de niste incompetenti...
    • -5 (7 voturi)    
      Nu sunt internati asimptomaticii (Vineri, 19 iunie 2020, 22:57)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Asimptomaticii nici macar nu-s testati. Nu se testeaza persoane fara simptome.

      Am explicat deja de mai multe ori, mai sus, cand si cine se testeaza, si cine si de ce se interneaza. Am obosit sa ma tot repet.

      Asta cu asimptomatici internati e o gogoasa scoasa de unii care nu inteleg nici macar notiunile de baza.
      • +3 (3 voturi)    
        usurel (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 17:42)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        sunt internati, obnligatoriu, absolut toti cei care ies pozitiv; inclusiv asimptomaticii! daca un ins iese pozitiv, sunt internati toti cei cu care a avut contact
  • +7 (21 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 14:11)

    [anonim]

  • +1 (17 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 iunie 2020, 14:11)

    [anonim]

  • +9 (19 voturi)    
    "7 pacienți sunt în Terapie Intensivă" (Vineri, 19 iunie 2020, 14:44)

    mynickname [utilizator]

    înseamnă că "Terapia intensivă e colmatată"?!?
  • -5 (15 voturi)    
    De ce nu tratati cu medicamente? (Vineri, 19 iunie 2020, 14:44)

    George21 [utilizator]

    S a tot vorbit ca exista tratament.De ce nu sunt tratati pentru ca sa se realizeze externarea mai rapid
    • -2 (4 voturi)    
      Nu exista tratament (Vineri, 19 iunie 2020, 22:59)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui George21

      Sunt in studiu mai multe tratamente posibile, da' toate par sa fie doar asa, ajutatoare, in sensul ca-ti scurteaza cu cateva zile boala, sau te feresc, la limita, sa ajungi la ventilatie mecanica. Nu exista medicament pe care sa-l iei trei zile sau sapte zile la rand si sa stii sigur ca ti-a trecut.

      Medicii chiar folosesc tot ce au, si tot ce le zice pregatirea profesionala ca s-ar putea sa ajute. Da' tratament in sensul propriu al termenului nu exista inca.
      • +2 (2 voturi)    
        ce ventilatie mecanica? (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 17:43)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        la voi, leberalo-joianistii, nu s-a aflat ca ventilatia mecanica a omorat zeci de mii de pozitivi?
  • +8 (16 voturi)    
    Ciudat, ciudate cifre (Vineri, 19 iunie 2020, 15:21)

    MIKI@ [utilizator]

    Dna. doctor spune că azi (joi - n.red.): 2.200 externați, 1.700 confirmați, ASSMB-ul precizează vineri, 19.06.2020, că în cadrul Spitalului de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș sunt internați 303 pacienți bolnavi de COVID-19, marea majoritate cu simptome ușoare şi un număr de 7 pacienți în Terapie Intensivă, dintre care 2 sunt intubaţi."
    Conducerea spitalului afirmă că în cadrul spitalului sunt 450 de paturi alocate bolnavilor de COVID-19, în acest moment fiind disponibile aproximativ 150 de paturi.
    Iar cei 2.200 de externați şi cei 1.700 confirmați, au stat, sau stau toţi în 300 de paturi???, pentru că 150 de paturi sunt libere, aşa cum afirmă conducerea spitalului.
  • +11 (19 voturi)    
    Sa analizam situatia (Vineri, 19 iunie 2020, 15:55)

    copci [utilizator]

    Sunt internați 303 pacienți bolnavi de COVID-19(total locuri 450, deci 66% din locurile COVID).
    Din cei 303, 7 pacienți sunt în Terapie Intensivă(asa putine locuri au la Victor Babes, de sunt colmatati de la 7 pacienti?!), dintre care 2 sunt intubați. Deci 9 din 303 au simptome severe si trebuie ingrijiti, restul au fie simptome usoare, fie asimptomatici.
    In concluzie, Romania fiind singura tara din lume care interneaza asimptomatici in spital risca sa umple spitalul fara a avea o epidemie reala.
    • -3 (7 voturi)    
      Toate sectiile de ATI au locuri putine (Vineri, 19 iunie 2020, 23:09)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui copci

      Nu ai in mod normal zeci de oameni care sa aibe nevoie sa fie conectati la monitoare sau intubati. Ai cateva cazuri iesite din operatie, care dupa cateva ore, cand le trece anestezia, sunt duse-n saloane, ai poate oameni pe moarte, carora la ATI li se acorda ingrijiri paleative pe ultimele zile de viata, poate ceva oameni in stare grava dupa vreun accident, da' cam atat. Aia nu-s cateva sute pe un judet intreg, in mod tipic, si-s de obicei distribuiti pe mai multe spitale - o sectie de 20 de paturi de ATI e deja mare.

      Acuma gandeste-te ce inseamna ca un singur spital, daca e dedicat COVID-19, sa trebuiasca sa trateze potential zeci de bolnavi care au nevoie de terapie intensiva. Gandeste-te, in conditiile in care un pacient de COVID-19 se poate intampla sa stea la terapie intensiva cu saptamanile, ce bucurie e-n sufletul medicilor in conditiile in care numarul de internari zilnice creste. Adauga la asta faptul ca in mod tipic atunci cand numarul internarilor e redus, cazurile de terapie intensiva sunt proportional si mai reduse, pentru ca majoritatea infectiilor pleaca de la o incarcatura virala initiala mica, pe cand atunci cand numarul infectiilor creste, numarul cazurilor grave creste si mai repede.
  • +5 (11 voturi)    
    naspa (Vineri, 19 iunie 2020, 16:22)

    AMDATi [utilizator]

    cum e ceva mai mult de lucru, hai sa ne plangem pe FB.
  • +3 (5 voturi)    
    care dintre cei cu risc crescut vor spune (Vineri, 19 iunie 2020, 18:02)

    MBA [utilizator]

    ...cu mana pe inima ca isi doresc sa stam toti in case ca sa nu se imbolnaveasca ei si ca isi doresc sa moara cei care acum mor ca nu au acces la spitale? Any answer on this?
    • +3 (5 voturi)    
      probabil (Vineri, 19 iunie 2020, 21:02)

      Vecin [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      doar cei care sunt nevoiti sa vina la serviciu pentru ca nu-i mai lasa angajatorii sa lucreze de acasa ori munca lor nu se poate face de acasa. In rest, toti cei cu risc stiu oricum sa se protejeze si sunt ultimii care ar dori moartea cuiva.
  • +7 (13 voturi)    
    Stimata doamna doctor, omul e zero pt. dvs? (Vineri, 19 iunie 2020, 20:46)

    andipetre [utilizator]

    E odios faptul ca incercati sa folositi metoda panicii si nesigurantei pentru a acoperi greselile majore ale sistemului medical romanesc in criza covid.

    Spuneti: "Asimptomaticii pot deveni simptomatici în 5-6 zile... ce surpriză, nu??"

    Serios? Asa, in mod general, la gramada? Atunci de ce procentele oficiale din celelalte tari democratice (pentru ca in altii nu putem avea incredere) arata ca doar o foarte mica parte dintre asimptomatici au avut mai tarziu nevoie de internare? Sau sunt romanii mai speciali?

    Realizati ca suntem singurii din Europa care aglomeram spitalele cu asimptomatici si forme usoare? Faptul ca dumneavoastra credeti ca e "ceva" necunoscut cu virusul asta nu va da nici competenta nici autoritatea de a decide ce faceti cu viata oamenilor. Pentru ca a persista in greseala asta aberanta va avea efecte dezastruoase, indiferent de frica pe care o promovati.

    In realitate, fiecare e liber sa decida pentru el insusi. Iar daca, asa cum e cazul celor mai putin naivi, unii NU AU INCREDERE IN COMPETENTA SISTEMULUI MEDICAL ROMANESC, sunt liberi sa nu fie internati cu forta daca pot sa se izoleze acasa. Dar pentru medicii panicarzi de la noi, omul e zero, e doar un animal idiot si docil, numai bun de carat cu forta in grajdurile infecte numite spitale.
    • +5 (5 voturi)    
      frica e singurul „tratament” pe care-l prescriu.. (Sâmbătă, 20 iunie 2020, 7:22)

      Guvid19 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      ...pentru protejarea unui sistem medical corupt, incompetent, uneori chiar inuman, cinic.

      Credeți că după Colectiv s-a schimbat ceva în bine pentru bietul pacient? Zilele trecute a apărut cazul copilei ăleia de 17 cu arsuri pe 90% din corp. A fost pasată de la un spital la altul, plimbată precum domnul Lăzărescu din film, pentru că nu sunt locuri pentru marii arși. La cinci ani după Colectiv România NU ARE niciun centru pentru mari arși

      În schimb, avem generații de afaceriști, oligarhi sanitari și politicienti au făcut avere în ăștia cinci ani și se vor îmbogăți în continuare din sistemul românesc de sănătate.

      De aceea trebuie protejată IMAGINEA acestui sistem. Ca nu cumva să iasă la iveală cât de „gol e împăratul”.

      Nu contează câți vor muri dintre cei cu accidente, boli cronice sau chiar incurabile. Contează doar să iasă bine statistica la COVID, căci cu asta se laudă politicienii și de acolo se pot trage fonduri generoase pentru decidenți.
  • +1 (1 vot)    
    Dna.Conf. Dr. Simin Aysel Florescu (Luni, 22 iunie 2020, 17:34)

    MIKI@ [utilizator]

    La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat proiectul de hotarare privind conferirea titlului de cetăţean de onoare al Municipiului Bucureşti doamnei Conf. Dr. Simin Aysel Florescu, domnului Dr. Emilian Ioan Imbri si domnului Dr. Sorin Petrea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by