Ludovic Orban, despre relaxarea restrictiilor în etape: Parcurile ar putea fi deschise / Fără concerte și restaurante deschise / Ar putea exista și posibilitatea de a merge la munte/mare

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 27 aprilie 2020, 21:06 Actualitate | Coronavirus


Ludovic Orban
Foto: Hotnews
În primul rând vor dispărea restricțiile privind circulația în interiorul localităților, dar se vor păstra reguli clare pentru circulația în afara localității, fără ca acestea sa fie oprite, a declarat premierul Ludovic Orban la Digi 24.

Întrebat de moderatoare dacă, în condițiile în care hotelurile se redeschid, atunci oamenii ar putea merge la munte sau la mare, Orban a răspuns că "va exista posibilitatea de deplasare şi în afara localităţilor, dar urmează să definim restricțiile în perioada care va urma”, în funcție de evoluția epidemiologică, deschiderea în etape, deschiderea hotelurilor, dar respectând strict normele impuse și nu în grupuri mai mari de 3 persoane.

Premierul a fost întrebat ce așteptări are ca premier, de la ziua de 1 mai, când oamenii vor fi liberi, iar vremea este bună. Acesta a avertizat că suntem încă sub stare de urgență, cu restricții în vigoare.

Concerte/Spectacole: ”Nu cred că se poate renunța la restricția legată de spectacole. Unde e un număr mare de persoane și riscul de transmitere a riscului este foarte mare. În general unde se adună multă lume, activitățile se vor relua mai greu”

Parcuri. În privința parcurilor, riscul este scăzut și probabil vor face parte din măsurile de relaxare. Excepție fac locurile de joacă pentru copii, considerate cu risc de răspândire a virusului.

Restaurante /Hoteluri: Orban spune că este foarte puțin probabil ca restaurantele să fie deschise fiind foarte greu ca acestea să poată asigura regulile de distanțare sociala, dar nu vor fi probleme pentru redeschiderea hotelurilor. „În privința restaurantelor, riscul epidemiologic este mare, pentru că nu poți să porți mască, nu se poate face izolarea între cetățeni. Se știe că transmiterea se face prin particulele pe care le scoatem când vorbim mai tare, mai tușim, particulele pot circula la distanțe mari, mai ales unde este aer condiționat (...) Hotelurile pot funcționa normal și, pe măsură ce se va relua circulația, va exista o solicitare mai mare pentru spațiile de cazare în hoteluri”

Spații comerciale/Mall-uri. Spațiale comerciale prezintă riscuri epidemice mai mici și, cel mai probabil, vor putea fi deschise. Nu acelasi lucru s epoate spune insă si despre mall-uri.

Ludovic Orban atrage atenția că regulile trebuie respectate, pentru că „succesul pe care l-am avut a fost mai ales datorită respectării de către cetățenii români a măsurilor luate”. „Fac recomandarea să nu lase garda jos, nu este momentul să ne relaxăm. Am crescut capacitatea de testare. Procentul persoanelor diagnosticate pozitiv a scăzut semnificativ, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm la a ține garda sus”, a mai spus premierul.

Patronii de restaurante cer permisiunea să deschidă pe 15 mai, în condițiile în care pierderile sunt prea mari. Ei promit să respecte măsurile dacă îşi vor relua activitatea, potrivit Mediafax. Pentru patroni, însă, câştigurile au scăzut. Dragoş Petrescu, proprietarul unui lanţ de restaurante, spune: „Vă rog, permiteţi funcţionarea micilor restaurante, cafenelelor, barurilor şi teraselor, începând din 15 mai. Este foarte important să ne comunicaţi regulile de distanţare socială cele pe care trebuie să le respectăm”.

Secretarul de stat Raed Arafat spune că românii trebuie să fie rezervați în a-și face planuri privind concediile din timpul verii. Chestionat, duminică seară, la Digi 24, ce ar sfătui pe cineva care îl întreabă dacă să își facă planuri pentru vacanța de vară, Arafat a spus că ar fi rezervat. "În primul rând, depinde unde vrea să facă concediul. Și, indiferent unde vrea să meargă, aș fi rezervat, aș zice să aștepte. Trebuie văzută evoluția bolii, este devreme acum să vorbim", a declarat Raed Arafat.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27133 vizualizari

  • +20 (42 voturi)    
    Dar la sparanghel se poate (Luni, 27 aprilie 2020, 21:19)

    Miky60 [utilizator]

    Bine ca nu putem sa plecam sau sa se intoarca fratii si surorile din Diaspora, dar la sparanghel se pot duce.
    • +19 (19 voturi)    
      Oricum o intorci. (Luni, 27 aprilie 2020, 22:20)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Bani si mancarea au intaietate intotdeauna si in orice conditii.
    • 0 (2 voturi)    
      ai repetat tampenia asta (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:17)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      la toate articolele posibile.
      In ce fel te-a pus in pericol faptul ca oamenii aia au plecat sa castige o paine?
      In rest cei din diaspora se pot intoarce cand vor, nici-o lege sau ordonanta nu interzice revenirea in tara.
  • -1 (51 voturi)    
    bun (Luni, 27 aprilie 2020, 21:35)

    cucuveauamov [utilizator]

    in parc, la munte si la mare / dar nu la scoala, ca ne doare
    • 0 (26 voturi)    
      Tu.. (Luni, 27 aprilie 2020, 22:15)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      oricum nu prea ai dat pe la scoala , recunosti ca te durea treaba asta ...
  • +2 (32 voturi)    
    vi s=a facut de cucui ? (Luni, 27 aprilie 2020, 21:35)

    Stefan534324 [utilizator]

    pentru ce ne-ati tinut in casa daca acum ne ridicam poalele in cap ?
    • +8 (22 voturi)    
      Păi voucherele...? (Luni, 27 aprilie 2020, 22:04)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Nu trebuie păpate și tipărite/alimentate altele? Că, ei, bugetarii, „contribuie” și ei la efortul împotriva Covid. Și cum altfel decât cheltuind banii bugetului? Privatul șomează iar bugetarul merge la mare și la munte! Că așa vrea peneleaua!
    • +4 (6 voturi)    
      Lol (Luni, 27 aprilie 2020, 22:59)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Degeaba, dar asta e alta discutie.
  • +25 (41 voturi)    
    Drumul catre Totalitarism (Luni, 27 aprilie 2020, 21:39)

    Dalinar [utilizator]

    Generatia actuala, cascati bine ochii si uitati-va in jur atent, ca sa le puteti explica exact copiilor, nepotilor, de ce si cum s-a intamplat!!!
    • +2 (10 voturi)    
      nu pot să mă abțin să-ți dau un + (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:55)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      Dar o să-ți iei - de la alții de nu te vezi

      că atât pricep ei
    • +2 (6 voturi)    
      noroc ca sunt alegeri (Marţi, 28 aprilie 2020, 7:39)

      Mihai Ioan [anonim] i-a raspuns lui Dalinar

      Sper din tot sufletul ca in toamna/iarna nici un partid sa nu ia mai mult de 35%, cat timp exista un echilibru in parlament calea aceasta e mul mai greu de realizat. Sper din nou sa nu fie astia intr-un blat cu psd-ul.
      • +3 (3 voturi)    
        nicio dictatura nu renunta de bunavoie la putere (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:34)

        Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ioan

        dupa cum probabil ati aflat, de o luna jumate suntem in dictatura (militara, militieneasca, nu stim exact), si asta nu se va termina la 15 mai dupa cum multi creduli au fost trasi pe sfoara de anumite declaratii.

        Faptul ca premierul vorbeste de restrictii dupa 15 mai inseamna ca starea de urgenta se va prelungi, altfel, ordonantele militare fiind anulate, nemaiexistand cadru legal pentru niciun fel de restrictie de miscare care ar intra in conflict cu Constitutia in vigoare.
      • 0 (0 voturi)    
        ghinion (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:43)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ioan

        întîiu epidemiolog al patriei zise că nu crede că vor mai fi alegeri...e covizi pînă la anu...la anu vine valu doi, valu trei, valu lu Traian, etc...fără alegeri, fără școli, fără grădinițe, stați acasă...uitai, LA ȘPĂRANGHEL E VOIE, sute de chartere
  • +11 (23 voturi)    
    s-ar putea sa, propunem, vom vedea (Luni, 27 aprilie 2020, 21:40)

    Remarque [utilizator]

    Ce pozitie ingrata are Orban, sa iasa public ca sa sondeze terenul, nu care cumva sa ia masuri nepopulare care sa-l coste electoral.
    Din partea mea...poa' sa stea linistit in autoizolare.
    • +1 (19 voturi)    
      marionetă (Luni, 27 aprilie 2020, 22:53)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      toată lumea știe că-i marioneta unicului ficus...Băse-Boc, Dragnea-doamna Veorica, ficus-mandolină, aceeași rețetă falimentară...îl ai în partid pe Bolojan și-l pui premier pe Orban, bătaie de joc față de cei care te-au votat...și îs de o prostie rară, au impresia că oamenii nu văd ce se întîmplă..vor vedea la alegeri că românii nu-s proștii lor
  • +10 (32 voturi)    
    Lol (Luni, 27 aprilie 2020, 21:44)

    HP [utilizator]

    Cum se deschid hotelurile daca nu poți mânca niciunde ?

    Asta înseamnă că vom merge cu salamul și roșiile după noi ?

    Stăm în camere și ne plimbăm de mână, lihniți de foame ?

    Bubuie prostia în voi bă, cu gripa voastră falsă și irelevantă.
    • -1 (17 voturi)    
      Nu e vorba de distractie si vacanta (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:31)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      ....este vorba de necesitate. Ma duc in delegatie si ma cazez la hotel. Desigur voi avea pachetul meu facut de acasa sau luat din magazin, nu voi manca la restaurantul hotelului, pt ca nu sunt nebun sa ma imolnavesc. Cei care se gandesc la vacante , hoteluri cu restaurante si piscine se amagesc singuri. Asta va fi posibil abia in 2022 sau cine stie in 2023 daca nu va mai veni o alta epidemie.
      • +1 (3 voturi)    
        fix (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:14)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        din delegatii va supravietui un sector important al economiei. hai sa ne gandim si la lantul economic
        • 0 (0 voturi)    
          e mai importanta sanatatea (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:34)

          Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          decat lantul economic. Asa ni s-a spus
      • 0 (0 voturi)    
        Ei, 2023 (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:36)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        2030 , ca sa fie o cifra rotunda. Atunci vom avea o tara de nebuni in libertate. Sa se faca un film !
  • +6 (20 voturi)    
    ce hotel... (Luni, 27 aprilie 2020, 21:46)

    MihaiP1981 [utilizator]

    ...nu are restaurant ?

    Unde mancam ? la hypermarket ? multe hoteluri nu ofera nici macar un mini-bar care sa poata fi folosit ca frigider, ce sa mai vorbim de cuptor cu microunde...
    • 0 (0 voturi)    
      in mintea multora hotel= vacanta (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:38)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui MihaiP1981

      De turismul de bussines nu prea au auzit. O sa radeti dar asta e denumirea sau traducerea in limba romana.
      Am batut taar asta vreme de vreo 20 de ani si am stat in hoteluri, pensiuni, etc. Si nu intotdeauna am mancat acolo fiindca pur si simplu nu se incadra in program.
  • -10 (30 voturi)    
    Patronii , numai la profit cu orice pret se gandes (Luni, 27 aprilie 2020, 21:54)

    matali [utilizator]

    La munca patronasilor,indeosebi aia de restaurante nu mai stati cu mana intinsa dupa guvern. Nu intelegeti ca suntem in pandemie. Livrati mancare la domeciliu clientilor. Sunteti o categorie prea mare de risc. Vreti sa va omoriti clientii cu pretul profitului. Sunteti jalnici.
    • +4 (4 voturi)    
      nu (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:17)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui matali

      pana la profit patronii au niste angajati care traiesc din salariul de la patron, care are incasarile de la clienti nu de la tiparnta de acasa

      Angajatul are niste copii, alti membrii ai familiei care trebuie sustinuti, eventual un animal de casa.... si tot asa merge lantul economic.... la un moment dat te va afecta direct, dar nu o sa vezi ca esti ocupat sa sari in capul patronilor
  • +13 (21 voturi)    
    nu poti (Luni, 27 aprilie 2020, 22:11)

    Wheelwright [utilizator]

    Nu poti merge la un hotel si sa te cazezi fara un restaurant. La munte faci odata un gratar, dar tot vrei un restaurant. Sunt decizii fara cap.
    Cand au inchis magazinele din malluri ce nu erau de stricta necesitate nu le-au inchis si pe cele stradale.
    Pai daca tu ai dreptul sa iesi doar la farmacie si alimentara, cum are clienti un magazin de haine sau incaltaminte din centrul unui oras?
    Cand te gandesti sa deschizi sau inchizi o ramaura economica trebuie sa te gandesti la tot lantul ce prespune respectiva industrie sau serviciu.
    • +1 (7 voturi)    
      Nu te duci la hotel pt distractie (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:35)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Chiar mai sus am scris la un domn ca nu la asta se gandesc oamenii. Hotelurile vor fi deschise pt necesitati zilnice, nu pt vacante, concedii.Este vorba de necesitate. Ma duc in delegatie si ma cazez la hotel. Desigur voi avea pachetul meu facut de acasa sau luat din magazin, nu voi manca la restaurantul hotelului, pt ca nu sunt nebun sa ma imolnavesc. Cei care se gandesc la vacante , hoteluri cu restaurante si piscine se amagesc singuri. Asta va fi posibil abia in 2022 sau poate doar din 2023. Una e sa mergi la magazin sau farmacia, alta e sa stai la restuarant cu inca 30 de clienti, bucatari, ospatari, mancarea fiind pregatita si manipulata de alti oameni , posibil infectati. Sa nu mai vorbesc de igiena precara care oricum exista la noi. Deci nu va ganditi la vacante in acest an si nici in 2021!!!!! Cei care vor sa se riste, o pot face, dar este inconstienta.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate la parte a doua, nu ai dreptate la (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:42)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      prima.
      Un hotel poate deschide bucataria si face room-service cu costuri minime. Daca vrea sa aiba clienti.
      Cu restul magazinelor deschise ai dreptate, nu vad de ce un magazin de sosete nu poate fi deschis daca alimentara de alaturi e deschisa.
  • +7 (19 voturi)    
    cei cu doi copii? (Luni, 27 aprilie 2020, 22:30)

    andimi [utilizator]

    intreb si eu sa nu mor prost: familiile cu 2-3 copii, ce vor face, sunt consemnate luni de zile la domiciliu? Vrem sa mergem si noi la tara la bunici, dar nu suntem 3!
    • +12 (14 voturi)    
      Restrictia de 3 persoane (Luni, 27 aprilie 2020, 22:48)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      nu se aplica la membrii aceleiasi familii.
    • -6 (10 voturi)    
      Merg 3 (Luni, 27 aprilie 2020, 22:50)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      apoi mai vine unul, separat. La plecare, la fel :)
  • +9 (13 voturi)    
    Foarte multe restaurante (Luni, 27 aprilie 2020, 22:41)

    justin puscasu [utilizator]

    au terase in aer liber.
    Nu cred ca ar fi vreo problema sa deschida terasele. Virusul nu se propaga prin mancare.
    • -4 (8 voturi)    
      Pe terasele în aer liber se fumează. (Marţi, 28 aprilie 2020, 4:17)

      votdeblam [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Unde ai văzut tu terase în aer liber, că au fost ”remodelate” în terase ”închise” cu legea anti-fumat.

      Acuma, dacă nu erau propice pentru fumat, nu sunt propice nici pentru operarea ca spații deschise. Succes la tras carbonara prin mască!
    • 0 (0 voturi)    
      cum nu se propaga (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:35)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      am inteles ca se propaga si de la lumanare, dar de la mancare?
  • +10 (26 voturi)    
    lasati dracului economia sa functioneze!!! (Luni, 27 aprilie 2020, 22:42)

    uman [utilizator]

    O sa terminati de tot economia si clasa de mijloc - angajatii si firmele mici si mijlocii! Sau asta vreti? Spuneti asa, sa stim si noi!
    Spuneti dracului clar ce masuri de protectie trebuie luate - desi stim si noi - masti in spatiile publice si distantare.
    Lasati apoi economia sa functioneze, inclusiv partea de magazine si mall - de unde cumparam haine? Nu toata lumea poate cumpara online, iar magazine stradale nu sunt peste tot!
    S-a dovedit ca populatia din Romania stie sa respecte regulile - care e diferenta daca mergi la cumparaturi si stai la coada sau mergi intr-un magazin sa cumperi haine? Sansa sa stai la coada intr-un magazin de haine e mult mai mica!
    Cabinetele stomatologice?? De ce le-ati inchis sau pus conditii imposibile?? Unde isi trateaza oamenii urgentele?? Se inghesuie toti la singurul spital universitar?? Inclusiv aia cu imunitatea praf??
    Lasati societatea sa functioneze si economia sa nu crape, altfel o sa mai luati salarii si pensii foarte speciale din .... nu am voie sa spun unde.
    Societatea a dovedit maturitate, cu cateva exceptii care doar au confirmat regula - apropo, pe aia care au factu scandaluri cu furci, topoare si arme, cine i-a adus inapoi in tara??
    Si cine i-a lasat sa existe, sa ajunga smecheri?
    Nu cumva tot marele stat roman?
    • -5 (9 voturi)    
      Cabinete de stomatologie? (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:39)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui uman

      Tu stii ce vorbesti? Este cel mai periculos!!!! Nemtii si austriecii au facut un studiu, in care cabinetele de stomatologie sunt pe primul loc in ceea ce priveste raspandirea cornavirusului. Daca la un pacient bolnav i s-a facut un tratament folosind freza, particulele de saliva sunt raspandite in intreaga incapere si raman acolo timp de 5 zile. Daca intri in contact cu ele. esti infectat si incepe calvarul. De aceea in asemenea state ca Romania, strarea de urgenta trebuie impusa cel putin 6 luni!!!!
      • +2 (6 voturi)    
        hai pe bune (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:20)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        un link la studiul nemtilor se poate?! Cabinetele stomatologice, in marea lor majoritate, respecta cel mai bine normele de igiena.

        De la stomatologi au aparut toate marile focare din Romania, nu?!
        • +3 (3 voturi)    
          . (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:17)

          stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Habar nu ai despre ce vorbesti.
          Cum respecta normele de igiena cand un dentist iti lucreaza la 30 cm de fata?
          Cum ii aperi tu pe dentisti cand ei lucreaza fix langa pacient?
          Bine ca sunt romanii buni la toate.
          Va doare pe toti la basca pana se imbolnaveste o ruda apropiata.
    • +1 (3 voturi)    
      încerc să zic asta din februarie (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:57)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui uman

      dar pe atunci îmi luam minusuri cu găleata
    • +2 (10 voturi)    
      Pai si (Marţi, 28 aprilie 2020, 4:12)

      votdeblam [utilizator] i-a raspuns lui uman

      Cine nu te lasă să te relansezi economic, prietene? Vrei să muncești, ai opțiunea pe formular. Dacă muncești la mall la food court, aia e, cetățeanul nu o să fie capabil să bage shaormică cu masca pe față, mască ce devine obligatorie în spații închise.

      Și chiar dacă nu lucrezi în horeca, tot o să fie nasol - mai bine de un milion de cetățenao sunt șomeri, vreo 4 milioane n-au după ce bea apă că YOLO, concedii în Grecia și la Nisipuri, iar alte 5.3 milioane nu au voie să iasă din casă decât între 11:00 și 13:00.

      Restu' stă în casă și bagă remote 09-17 la corporație și comandă rpin Glovo. Eu aș zice să nu te grăbești prea tare cu relansarea economiei, că cine știe, poate nu mai prinzi amendamentele fiscale și-ți iau băieții garsoniera.
      • 0 (4 voturi)    
        trolezi aiurea si pe ton superior aberant (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:24)

        uman [utilizator] i-a raspuns lui votdeblam

        "prietene", habar nu ai ce vorbesti sau vorbesti intentionat tampenii.
      • 0 (4 voturi)    
        Ești bugetar, așa-i? (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:30)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui votdeblam

        Și stai acasă pe 100% salariu uriaș, corect?
  • +11 (15 voturi)    
    Dovada ca Guvernul nu gandeste de fapt masurile (Luni, 27 aprilie 2020, 22:49)

    Eu38 [utilizator]

    Orban nu poate spune la modul concret nimic. S-ar putea deschide parcurile. Ca e risc mic. Pai daca e risc mic, ceea ce e evident, de ce nu le deschid de acum? Nu stim.

    S-ar putea merge la munte. Evident, riscul fiind aproape de zero daca mergi la munte, ceea ce eu spun aici de m-am saturat. Dar Orban nici asta nu poate spune concret.

    Pentru ca ei nu gandesc, nu analizeaza. Au luat o singura masura, carantina totala, si dupa aia vad ce mai fac si alte tari, ce mai zic si altii, si fac si la noi cu delay-ul corespunzator. Guvernul copy paste.
    • -9 (11 voturi)    
      Scrii prostii ca Striblea la (Marţi, 28 aprilie 2020, 0:11)

      LW [anonim] i-a raspuns lui Eu38

      Europa FM unde-i titular in locul altui ageamiu arogant atostiutor Moise Guran.
      https://www.youtube.com/watch?v=FIoOmqeHxck&feature=emb_logo

      Vezi ce mult semeni in gandire, nu in ratiune, cu astia doi.
  • +14 (18 voturi)    
    Sica Mandolina e disperat sa apara in presa (Luni, 27 aprilie 2020, 23:25)

    Frankie [utilizator]

    Sica Mandolina e disperat sa apara in presa si sa ne relateze absolut nimic. Doar sa fie acolo.
  • +5 (11 voturi)    
    restaurante in Italia, la noi? (Luni, 27 aprilie 2020, 23:58)

    andimi [utilizator]

    in Italia se poate, la noi de ce nu? macar terase, cu distantare. Am legaturi cu domeniul, ii paste falimentul pe jumatate:
    Italia: Restaurantele pot funcţiona, însă fără servire la mese. "Începând cu 4 mai, restaurantele pot funcţiona, însă doar în condiţiile în care vând meniuri. Clienţii vor sta la coadă și vor intra pe rând, iar mâncarea nu va fi consumată în incinta restaurantului".
    • -1 (7 voturi)    
      Degeaba... (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:39)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      daca e preparata si manipulata de bucatari infectati.
      • 0 (0 voturi)    
        Gogule, putina microbiologie (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:53)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        Bolesnitele care se transmit prin mancare sunt de cu totul alta natura decat virusii.
        Mai exact daca bucatarul "infectat" nu iti scuipa sau stranuta in mancare(si chiar si atunci depinde de temperatura mancarii si tipul ei) ai zero (O) sanse sa te infectezi.
        Asta daca nu iti comanzi mancare de tras pe nas.
    • -1 (11 voturi)    
      Pentru că (Marţi, 28 aprilie 2020, 4:15)

      votdeblam [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Âncercăm să nu atingem performanțele Italiei la morți pe mia de cetățeni. Vezi că bagă Wizz cursă din nou spre Bologna de pe la vreo 5 mai, dacă ți-e dor de terasă, te primesc ei.
  • -6 (10 voturi)    
    Trebuie, dar sunt necesare şi măsuri (Marţi, 28 aprilie 2020, 0:14)

    MIKI@ [utilizator]

    1) Ar trebui să lase cetăţenii să circule liber fără declaraţie în interiorul localităţilor unde domiciliază până la ora 22:00;
    2) Parcurile să fie deschise până la ora 22:00, cu excepţia locurilor de joacă care vor rămâne închise;
    3) Terasele, micile cafenele/restaurante şi micile magazine/comerţ/prestări servicii/cabinete medicale deschise cu păstrarea distanţării sociale, eventual cu aviz DSP epidemiologic care să certifice că măsurile adoptate sunt ok. Magazinele de bricolaj deschise cu păstrarea distanţării sociale;
    4) Adunările publice în aer liber mai mari de 30 persoane grupate la un loc interzise sau cu păstrarea unei distanţe de min. 2,0m-3,0m;
    5) Adunările publice în spaţii închise restricţionată la un anumit număr de persoane, inclusiv în birourile unde îşi desfăşoară activitatea funcţionarii; Publicul să nu aibă acces în birouri decât în spaţii special amenajate şi într-un anumit interval orar şi într-un număr restricţionat, eventual cu o justă şi prealabilă programare online. Măsuri de descurajare a cetăţenilor pentru deplasarea la sediile instituţiilor pentru depunerea de acte /avize/documentaţii prin punerea la dispoziţia cetăţenilor a cât mai multor programe/situri/platforme online facile, uşor de accesat pentru a nu se mai deplasa la sediile instituţiilor;
    6) Circulaţia cu mijloacele de transport în comun în interiorul localităţilor restricţionată la maxim 10-15 persoane în autobuze, troleibuze, tramvaie, metrouri per vagon;
    7) Circulaţia în afara localităţii să fie restricţionată, să fie posibilă doar cu un motiv întemeiat pe bază de declaraţie şi doar în scopul medical, turism, muncă;
    8) Concedii făcute doar pe bază de rezervare şi numai în zonele necarantinate şi doar în locaţiile unde se pot asigura condiţii sigure, de non-infecţii cu COVID-19 şi numai în baza emiterii unor avize epidemiologice emise de DSP;
    9) În zonele de carantină menţinerea măsurilor;
  • +4 (10 voturi)    
    Hmmm (Marţi, 28 aprilie 2020, 2:57)

    Sah [utilizator]

    Mergi la mare, de mancat mananci din punga de acasa!!
    In apa intri cu masca si manusi...vai de capul acestui somer ajuns pe o functie pe care nu o merita!
  • +1 (15 voturi)    
    Un patron care a platit taxe si impozite 25 de ani (Marţi, 28 aprilie 2020, 3:32)

    MDK [utilizator]

    Ok. Se pune urmatoarea situatie : - Eu patron am investit banii mei castigati prin munca grea in afara tarii Romanesti am investit intr-un Restaurant. Am muncit la inceput eu si familia mea, am angajat pe urma oameni care au devenit si ei parte din familie. Mancam toti de aici noi si familiile noastre. Platim chirii,intretineri etc. Guvernul Romaniei a spus stop. Ne ofera 75% din 1200 de lei (toata lumea stie ca in restaurnate se traieste din bacsis) adica 900 ron din care se ia si ceva impozit mai ramai cu 650 de lei. Ca si patron mie imi merge chiria,contabila,autorizatiile platite in avans la primarie, abonamentul la paza care este obligatoriu,muzica , TV-Internet, toate cumulate undeva la 6500 ron, daca mai adun si ca am si eu o familie de hranit si niste rate de platit se rotunjeste la 9000 ron, Cate economii sa ai avea nu ai cum sa rezisti 3 luni pe bara. Apropo somajul tehnic trebuia sa intre pe 17 a intrat pe 27, ne-au inchis pe 16Martie dar se plateste decat 1 saptamana nu intreg. Uitandu-ma la "prima linie" care oricum au salarii de peste 4500, oare cine este "prima linie" cred ca toti suntem "prima linie" numai ca unii iau spaga chiar si in criza (vezi 2500 ron stimulent pentru "prima linie"). Guvernul ne minte sa nu purtam masti sa nu folosim spirt (ca sa aiba "prima linie"). Testarea se face numai pentru "prima linie' etc. asa se divizeaza o societate. Prima linie suntem toti nu doar cei din spitale. Maine poimaine nu mai avem ce manca si cand tragem linie unii au facut profit iar altii au tras obloanele.
    • +5 (9 voturi)    
      @MDK (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:03)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      Pai bai patronilor care platiti 1200 salariu ca asa stiti voi ca se traieste din bacsis, va meritati soarta mai patronilor ce sunteti voi..
      • 0 (0 voturi)    
        ai discutat si cu angajatii dlui MDK? (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:38)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        I-ai intrebat de ce nu au plecat cu totii stiind ca vor fi platiti cu minim pe economie?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu contezi (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:05)

      VMuntean [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      Nu esti vedeta a momentului, nu esti impus de lege. Altii sunt vedete acum si ei merita sa aiba veniturile asigurate.
    • +1 (7 voturi)    
      . (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:20)

      stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      Poate ar fi trebuit sa oferi un salariu decent sau sa declari bacsisul ca sa fie impozitat.
      Sau numai "prostii" ca mine care muncesc in corporatii trebuie sa va plateasca taxele?
    • +3 (7 voturi)    
      Chiar, bă, patroane. (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:49)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      De ce să-i dau bacșiș ospătarului? DE CE?
      El nu-i plătit să-și facă treaba? La serviciu, într-o fabrică, clienții firmei/fabricii nu lasă nici-un bacșiș.
      Dați și voi salariu cum trebuie.
      • 0 (0 voturi)    
        mai calatoreste (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:44)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Nu numai in Orientul Mijlociu ci si in Europa, America, etc
        In afara de UK si NZ inca nu am vazut tara in care tipsul, bacsisul + alte denumiri locale sa nu fie activ. De fiecare data cand plec verific cat e uzual in tara de destinatie.
  • +6 (10 voturi)    
    Cu incetinitorul (Marţi, 28 aprilie 2020, 5:49)

    tontu [utilizator]

    Nea Orbane nu ne mai spune povesti ! Ai scadere cu 25% a veniturilor in T1 si tu ti economia blocata. Daca continuati sa va miscati in reluare veti avea soarta PDL-ului.
    • 0 (0 voturi)    
      Oricum procedeaza ca pedeleul (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:13)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Ai auzit, la fel ca in 2008, sa fie concedieri in aparatul stufos de stat ?
    • 0 (0 voturi)    
      Criza din 2008 este cam de 10 ori mai mare decat (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      cea actuala.
      Bursa din NY e cam la -5% fata de februarie, nu la -20% fata de cifrele din 2008.
      Criza actuala e una de circumstanta, nu de substanta.
      Orban poate sa dea drumul maine la Dacia dar daca Dacia nu are vanzari e tot zero.
      PS ti - cu doi de ii
  • +1 (1 vot)    
    vorbeste lumea ... (Marţi, 28 aprilie 2020, 7:39)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    ce concediu, taica ... treaba e sa trimita doar banii si gata ... auzi, concediu ...
  • 0 (2 voturi)    
    Cu pensionarii inainte ! (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:32)

    tontu [utilizator]

    Guvrnul Orb(an) a inceput relaxarea tocmai cu cel mai vulnerabil si ineficient economic segment al populatiei. Bravo fratilor !
  • +3 (3 voturi)    
    Există soluție și pentru restaurant (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:09)

    X-Ray [utilizator]

    Pentru cei care nu pot trăi fără restaurant (apropo, unde mâncați acum?), există o variantă simplă, pe care ar putea-o lua în calcul cei care decid - funcționarea exclusiv a restaurantelor din interiorul hotelurilor, cu luarea mesei în camere (deci un fel de livrare la „domiciliu”).
    Simplu, îți aduce masa în cameră și nu e nevoie să stai bot în bot cu tot poporul în sala de mese.
    • 0 (0 voturi)    
      room-service s-a inventat acum 100 de ani (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:52)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui X-Ray

      Numai ca acum il vor reinventa fara extra-cost.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by