Ministrul Sănătății merge la Suceava, unde conducerea spitalului a demisionat la o săptămână de la numire. Noul secretar de stat din MS, medic militar, rămâne acolo să gestioneze situația

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 2 aprilie 2020, 10:03 Actualitate | Coronavirus


Spitalul Judetean Suceava
Foto: Facebook
Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, și noul secretar de stat Ionel Oprea, medic militar, vor merge joi la Suceava. Secretarul de stat va rămâne în localitate pentru gestionarea situației, au anunțat autoritățile. 200 de cadre medicale din Suceava au fost confirmate cu coronavirus, iar peste 30 de pacienți internați la Spitalul Județean au murit din cauza COVID. Miercuri seara, noua conducere a spitalului a demisionat.

"În această dimineață, Nelu Tătaru, ministrul Sănătății și noul secretar de stat, Ionel Oprea se vor deplasa la Suceava. Secretarul de stat va rămâne în localitate pentru gestionarea situatiei", a transmis joi Grupul de comunicare strategică.

Noua conducere a Spitalului Județean Suceava - mangerul Florin Filip și directorul medical Doina Ganea Motan - a demisionat miercuri seară, a scris Monitorul de Suceava.

Astfel, Spitalul Județean Suceava a rămas fără conducere, directorul de îngrijiri medicale, Mihaela Hreceniuc, aflându-se în izolare la domiciliu. În cursul serii de miercuri, medici din cadrul Spitalului Județean l-au contactat pe prefectul județului, Alexandru Moldovan, pentru a-i aduce la cunoștință că unitatea medicală a rămas fără conducere și l-au rugat să facă demersuri pentru ca spitalul să iasă din această situație, a relatat Monitorul de Suceava.

Managerul Spitalului Județean Suceava, Vasile Rîmbu, a fost suspendat din funcție în 26 martie, iar în locul acestuia fusese numit Florin Filip.

200 de cadre medicale din Suceava au fost confirmate cu coronavirus, potrivit datelor anunțate miercuri seară de Grupul de Comunicare Strategică. Suceava este un focar de infecție cu noul coronavirus, un sfert dintre cazurile de îmbolnăvire din România provenind de acolo, iar municipiul reședință și opt comune din zonă au fost închise complet, intrând în carantină de luni seară. La Suceava au fost raportate oficial 31 de decese.

30 dintre persoanele decedate erau internate la Spitalul Județean. Multe dintre decese sunt din perioada 22-29 martie și au fost anunțate abia în ultimele două zile, autoritățile susținând că au fost raportate cu întârziere pentru că rezultatele testelor ar fi sosit abia în 30 martie.

Parchetul Tribunalului Suceava a anunțat marți extinderea anchetei penale pentru abuz în serviciu și fals intelectual, după raportarea unui număr foarte mare de decese la Spitalul Județean la câteva zile de la moartea pacienților. Procurorii spun că aceste decese au legătură cu "activitatea ilicită" a funcționarilor din Spitalul Judeţean şi din Direcţia de Sănătate Publică Suceava, care au încălcat mai multe reglementări legale privind izolarea, testarea, carantina şi internarea.

Procurorii afirmă că pacienți infectați cu COVID nu au fost internați în Secţia de boli infecţioase a Spitalului Judeţean Suceava. Procurorii vorbesc despre nereguli grave ale reprezentanților spitalului și ai Direcției de Sănătate Publică. Ei spun că, de exemplu, le-au fost făcute teste pentru COVID unor persoane care nu aveau neapărat nevoie, în timp ce probele recoltate unor angajați ai spitalului nu au fost trimise laboratoarelor specializate, ceea ce a determinat prelungirea perioadei de izolare a cadrelor medicale.

În 23 martie, HotNews.ro a scris că tot personalul medical de la Spitalul Județean Suceava - devenit un focar de infecție cu coronavirus și care urma atunci să fie închis și dezinfectat - a fost chemat la lucru de către directorul medical al instituției, Alexandru Macovei. Medici, asistente, infirmiere au fost amenințați cu un ordin de ministru inexistent și li s-a cerut să se prezinte la spital chiar dacă se aflau în izolare sau dacă erau confirmați cu coronavirus, acuză un medic. „Au fost amenințați că vor fi dați afară altfel. Directorul medical aflase chiar înainte că e pozitiv. Operase înainte, deși trebuia să fie în izolare”, a povestit pentru HotNews.ro un medic din Suceava.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5251 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    tradatorii de tara si de neam.. (Joi, 2 aprilie 2020, 10:06)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. sa nu mai fie angajati niciodata in sistemul public. La strung, la saiba.. sa vada cum e fara spaga.
  • +2 (8 voturi)    
    Milităria salvează România! (Joi, 2 aprilie 2020, 10:13)

    BEDE [utilizator]

    Trist că medicii nu au pic de conștiință și demisionează.
    Nu contest că lipsesc N lucruri ân domeniul medicamente, echipamente de protecție și tot felul de dotări din spitale și că o aceasta se datorează în bună măsură corupției,dar ar părea normal să se străduiască și să facă ce pot, nu să dezerteze.
    Nu-i mustră deloc conștiința pe cei care au plecat pur și simplu fără să facă nimic ca saă ajute. Cum se cheamă jurământul depus de medici? Este cumva jurământul lui ipocrit?
    Ce rămâne de făcut? Dor măsuri de mână forte? Cumva o dictatură? Mi se pare jalnic aceasta.
    Măcar dacă egoismul care i-a făcut pe acei medici să demisioneze i-ar ajuta la ceva! Și așa tot nu este nici o garanție că vor scăpa de a fi infectați. Așa că mai bine riști ceva mai mult și îți faci datoria, decât să dezertezi și să ai tot restul vieții mustrări de conștiință. Și, la urma urmei, cât să fie restul vieții? Și dacăeste ca viața să fie ceva mai lungă, înseamnă aceasta că va fi și mai bună? Cum este mai bine să o sfârșești: de coronavirus sau cu demență senilă?
    • +3 (7 voturi)    
      .... ai perfecta dreptate ....... (Joi, 2 aprilie 2020, 10:29)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ai perfecta dreptate cu un mic amendament: ca sa ai "mustrari de constiinta" este necesar sa ai "constiinta". Poate parea ciudat dar unora le lipseste cu desavarsire - si nu vorbesc numai de medici ci de romani in general.
    • +4 (6 voturi)    
      Lipsesc multe pt.-că tot ei nu sau ocupat. (Joi, 2 aprilie 2020, 10:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Multe dintre echipamentele reclamate trebuiau să fie în dotarea spitalelor și folosite de medici și dacă nu era pandemia COVID-19.În ultimul timp prin spitale sa făcut parada modei,nu medicină.Locurile unde sa făcut medicină se văd și acum,spitalele funcționează,medicii își fac datoria.Toate spitalele au personal auxiliar care putea fi pus să facă unele echipamente necesare,nu-i complicată confecționarea lor,mai ales cele de unică folosință.Societatea civilă,producătorii nu cunosc ce au nevoie medicii și medicii în loc să vină cu propuneri ce vor,cum să fie,a fost comod să demisioneze.Prin toate localitățile unde sunt spitale sunt și ateliere și fabrici de confecții.Nici-un medic nu le-a solicitat să facă echipamentul necesar.A fost mai comod să spui nu am.
    • +1 (1 vot)    
      E simplu sa acuzi ! (Joi, 2 aprilie 2020, 18:23)

      MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ar fi simplu sa acuzam pe toti medicii.

      Intreb ceva: cum e sa fii medic, sa stai in pauza de masa mancandu-ti sandvisul, si sa vezi la TV pe Costache sau Iohannis sau cine o mai fi, care-ti zic ca totul e OK, ca se ocupa sa-i sprijine pe medici, ca sunt masti, materiale.

      Si de fapt, tu nu ai manusi, tu nu ai casca, nu ai combinezon.

      Cum e? Nu e umilitor sa vezi politicieni la TV care mint de rup?
  • -2 (12 voturi)    
    Parere! (Joi, 2 aprilie 2020, 10:19)

    Zubizareta [utilizator]

    Pai ce doctor isi mai asuma raspunderea asupra unor decizii daca se deschid cu mare tam-tam dosare penale etc. Lasatii pe doctori sa lucreze sau eventual ajutatii, o fost marele ministru Tataru o tras concluziile zicand ca Suceava e Focar si apoi ca face spital Covid. Normal ca ii panicheaza pe doctori.. in loc sa le vina in ajutor toti vbesc de doctorii de la Suceava. Ajutatii ba baieti nu mergeti in vizita la tras concluzii.
    • +4 (6 voturi)    
      Pareri (2) (Joi, 2 aprilie 2020, 10:56)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Zubizareta

      Cand medicii luau spaga autoritatile inchideau ochii.

      Trebuia de mult justitia sa-i bage la inchisoare, asa cum se procedeaza in orice stat normal chiar cu riscul injumatatirii personalului medical.

      Cand pacientul lui Beuran a luat foc si a murit au sarit medicii ca arsi ca ei nu mai lucreaza daca se atinge cineva de maestrul.
  • +7 (9 voturi)    
    al 12-lea ceas (Joi, 2 aprilie 2020, 10:19)

    madafaca [utilizator]

    Ar fi cazul ca in al 12-lea ceas, politicienii nostrii "dragi" si "competenti" sa constientizeze importanta faptului ca TREBUIE sa ai oameni IN PRIMUL RAND competenti/calificati/cu experienta pe posturi de conducere, si de asemenea inainte de angajare supusi unor teste serioase.
    Daca nu, incet dar sigur ne vom autodistruge. Noi nu avem nevoie de invazia Rusiei/Chinei sau a altor tari ca sa ne distruga tara. Ne descurcam si singuri.
    • +3 (3 voturi)    
      Politicienii sînt la fel în toate democrațiile (Joi, 2 aprilie 2020, 11:16)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui madafaca

      Diferențele vin de la cetățeni. Dacă am accepta că statul sîntem tot noi, și la dat, și la luat, și la decis, și la făcut. Nu ne-am mai lăsa amăgiți de promisiuni aberante (pe care de altfel, de ambele părți ale baricadei, le cam pretindem de altfel) și am căuta oameni care să ne reprezinte, nu oameni care să ne facă daruri (de fapt, din buzunarul nostru). Cam toate inițiativele de asociere civică care există se năruie din momentul în care trec de la generozitate sau, după caz, revoltă la a construi ceva.

      Statul nu este ca să facă alții în locul nostru ci ca noi să facem pentru noi, prin alții. Însă am ajuns să votez un palton președinte (de două ori!), doar pentru meritul că măcar nu este în stare să facă nimic, și pentru mine este un simptom extrem de grav.

      Dacă nu ne asumăm fiecare răspunderea pentru propria viață și pentru propriile decizii și acțiiuni, de acord, ne vom autodistruge. Din 1989 încoace ne jucăm supraviețuirea ca națiune. De prin 2007, de cînd ar fi trebuit să ne vedem visul cu ochii, ne-am jucat-o catastrofal de prost și, iată, vine primul decont.
  • +9 (11 voturi)    
    Regina Maria a Romaniei (Joi, 2 aprilie 2020, 10:24)

    ady77 [utilizator]

    Pentru cadrele ce isi dau demisia, ar trebui sa stie si un pic de istorie, sa citeasca despre Regina Maria.
    In timpul razboiului, si al febrei tifoide, se ducea si ingrijea bolnavii, fara echipamente de protectie.
    E normal sa iti fie frica, dar daca tot asteptam in loc sa gasim solutii, nu facem nimic.
    De ce nu si-au dat demisia inaintea crizei, cand iti spitale ti se zice ca nu sunt medicamente, ti se da lista si descurca-te.
  • +5 (7 voturi)    
    Suceava, judet patronat de Flutur si PNL (Joi, 2 aprilie 2020, 10:32)

    MakeRoGreatAgain [utilizator]

    Flutur zicea la TV ca "nimeni n-are ce sa-mi reproseze nici un milimetru" si ca el "a dat bani" pentru spitalul din Suceava.

    Politicienii astia de tabla sunt atat de incompetenti incat nu pricep ca:

    1) Banii aia nu sunt ai lor sunt ai contribuabililor

    2) Faptul ca "dau" bani din pix nu inseamna absolut nimic, nu au facut nici un efort notabil, doar semneaza hartii.

    Flutur gandeste ca Firea, care zicea despre spitalul care se construieste langa Marie Curie din fonduri private ca "bucurestenii ar trebui sa fie multumiti" ca ea a dat pamantul unde se face constructia.

    3) Flutur si toti altii politicieni, face pe prostu ca nu pricepe cum de lucrurile au mers rau la Suceava, pentru ca el "a dat bani".
    Face pe prostul ca nu stie ca coruptia din sistem prin faptul ca s-au numit politici manageri de spitale si sefi la DSP, oameni total incompetenti, a produs tragedia pandemica de la Suceava.

    Nu se schimba nimic in Romania... Rosu si galben fac prin rotatie, sau se mai combina in portocaliu in mod constant.
  • -1 (3 voturi)    
    unde sunt medicamentele? (Joi, 2 aprilie 2020, 11:03)

    Cititor2020 [utilizator]

    Sper ca delegatia are in portbagaj si medicamente esentiale pentru pacienti.

    Spitalul din Suceava a anuntat oficial nu mai are PLAQUENIL (Hidroxiclorochină) din 29 martie.
    https://www.obiectivdesuceava.ro/local/in-farmacia-spitalului-judetean-nu-mai-este-plaquenil-medicament-folosit-in-schema-de-tratament-anti-covid-19/

    Si apropo, este cineva in administratie care tine un excel cu stocurile de medicamente? Cine este responsabil pentru continuitatea lor, si distributia proportionala cu pacientii?
    • +1 (1 vot)    
      Daca managerii spitalelor (Joi, 2 aprilie 2020, 12:22)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Cititor2020

      sunt tot medici, este evident ca se acopera unii pe altii, ca doar sunt colegi, prieteni, rude.
    • +1 (1 vot)    
      Nu se cunosc medicamente eficiente. (Joi, 2 aprilie 2020, 12:37)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Cititor2020

      Medicii,inclusiv cei care și-au dat demisia ar trebui să știe ce medicamente trebuie pentru tratament.Dacă tu medic aștepți ca altcineva să-ți spună ce tratament trebuie să faci,nu mai ești medic.Ești asistent.
  • +1 (3 voturi)    
    hmm (Joi, 2 aprilie 2020, 11:16)

    Kato01 [utilizator]

    Vor merge joi... dar azi noapte ce-au facut? Trebuiau sa fie deja acolo. Chiar sunt niste lucruri care se pot face din putinul pe care-l avem. Nu inteleg cum pot sa fie atat de incapabili.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by