Al patrulea deces în România al unei persoane infectate cu coronavirus - o femeie de 72 de ani internată la Suceava

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2020, 11:59 Actualitate | Coronavirus


Mască împotriva coronavirus
Foto: Pixabay
Al patrulea deces al unei persoane confirmate cu coronavirus s-a înregistrat în România luni dimineață. Este vorba despre o femeie în vârstă de 72 ani, internată în 21 martie la Spitalul Județean Suceava, cu afecțiuni cronice asociate.

Anunțul a fost făcut luni de către Grupul de comunicare strategică:
  • În această dimineață a fost înregistrat al patrulea deces al unei persoane confirmată pozitiv la COVID 19.
  • Este vorba despre o femeie în vârstă de 72 ani, internată în data de 21 martie în Spitalul Județean Suceava, cu afecțiuni asociate cronice (diabet, boli cardiovasculare), fără context epidemiologic (nu are istoric de călătorie, nu a venit în contact cu o persoană confirmată pozitiv).
Primul deces al unui pacient infectat cu coronavirus a fost confirmat în România duminică dimineață. Este vorba despre un pacient care suferea și de cancer și care se întorsese din Franța în 6 martie.
    "A fost înregistrat primul deces al unui pacient infectat cu noul coronavirus pe teritoriul României. Este vorba despre pacientul în vârstă de 67 de ani confirmat cu COVID-19 în 18 martie, la UPU din cadrul Spitalului Filiași și transferat în aceeași dată la Spitalul de Boli Infecțioase Craiova. Pacientul avea afecțiuni preexistente foarte grave, patologie neoplazică în stadiu terminal (cancer)", a anunțat Grupul de comunicare strategică.
      Cel de al doilea pacient cu COVID-19 care a decedat este un bărbat de 74 de ani din București internat la la Spitalul de Boli Infecţioase "Victor Babeş". Potrivit Ministerului Sănătății, nu se știe în acest moment cum s-a infectat cu coronavirus pacientul și este în curs ancheta epidemiologică.
        Al treilea deces a fost confirmat duminică seară în România. Este vorba despre un bărbat în vârstă de 70 de ani care a fost internat în Spitalul Județean Piatra Neamț și transferat la Iași. Conform autorităților, el avea afecțiuni cronice și în urma anchetei epidemiologice s-a constatat că nu a călătorit în afara țării și nici nu a fost în contact cu o persoană infectată. Este vorba despre Vasile Ouatu, patron al unui complex comercial și al echipei de volei feminin, dar și fost viceprimar al orașului Piatra-Neamț.

        Bilanțul infectărilor cu coronavirus în România ajunsese la 433 duminică, raportarea oficială de duminică de la ora 13.00 anunțând alte 66 de noi cazuri. Este cel mai mare număr de îmbolnăviri raportate într-o zi de la apariția COVID-19 în România. Conform Grupului de comunicare strategică, la terapie intensivă sunt internați în acest moment 14 pacienți, din care 3 în stare gravă, în timp ce starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară. De la apariția COVID-19 în România, 64 de persoane au fost declarate vindecate și externate.






        Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















        19957 vizualizari

        • +10 (24 voturi)    
          Afecțiuni asociate cronice.... (Luni, 23 martie 2020, 12:02)

          Amad [utilizator]

          Deci jumatate din tara este gata.
          Vom ramane 8-9 milioane.
          • +4 (8 voturi)    
            mai ales ca nu se gasesc nici medicamente (Luni, 23 martie 2020, 12:12)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Amad

            bolile cronice, pt diabet, cancer....nasol si cu dializele..
          • +3 (3 voturi)    
            Media deceselor de SARS-CoV-2 - 70.75 ani (Luni, 23 martie 2020, 12:39)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Amad

            Speranta de viata in Romania - 75. Sa vedem cum evolueaza media deceselor vesus speranta.
          • +4 (8 voturi)    
            E normal (Luni, 23 martie 2020, 12:42)

            gebica [utilizator] i-a raspuns lui Amad

            Natura se străduiește să echilibreze viața sub toate formele ei și să-și susțină selecția naturală, oricît de mult procedeele artificiale de menținere forțată în viață peste niște limite decente (vezi cazul Italiei) încearcă să i se opună. Intuind precaritatea măsurilor luate, guvernanții au regîndit situația și au dat drumul apariției și a morților noștri, indiferent de cauzele reale. Numărul lor va începe să crească vertiginos datorită introducerii sistemului de contorizare italian prin care vor fi trecuți în contul „noului” coronavirus toți cei cărora le-a sosit sorocul datorită vîrstei înaintate sau a altor maladii incurabile care așteptau doar ultimul bobîrnac. În felul acesta se vor justifica măsurile de blocare tot mai accentuată a societății, din punct de vedere economic, financiar și social. După ce nu se va mai putea rezista cu aceste măsuri, iar promisiunile de salvare vor rămîne fără acoperire, ne vom afla la un nou moment zero, poate cu o populație un pic mai imunizată, dar adusă la limita răbdării și rezistenței, care nu va putea uita că se apropie campaniile electorale, chiar dacă vor trebui și acestea amînate pînă cînd vor da ceva mai bine. Și uite așa va reveni ciuma roșie cea de toate zilele.
            • -6 (8 voturi)    
              Trebuie sa raspandim ca PSD a provocat Wuflu :)))) (Luni, 23 martie 2020, 13:57)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui gebica

              E o conspiratie planuita de insusi Dragnea, pusa in executie de SRI prin vasta retea la nivel global, si sustinuta de mass-media care este in buzunarul lor cu scopul final de ai repune in varful celei mai importante functii. Parlamentul Romaniei!!!
              Asta faceau ei de fapt cu institutul Cantacuzino :))))
        • -3 (17 voturi)    
          teste COVID (Luni, 23 martie 2020, 12:06)

          bobo2 [utilizator]

          Eu nu sunt deloc sigur de testele astea de COVID19, poate raspund pozitiv si la alti coronavirusi.
          • +3 (5 voturi)    
            Ceva informații (Luni, 23 martie 2020, 12:49)

            TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

            Ne poți spune de ce nu ești deloc sigur? Ai ceva doctorate în medicină publicate? Date statistice? Sau ești doar un couch warrior. Dacă da, măcar în momentele astea abțineți-vă!
            • +3 (3 voturi)    
              Toti sunt doctori pe internet. E un fapt. (Luni, 23 martie 2020, 14:01)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

              Aici sunt niste lecturi:
              https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/rt-pcr-panel-for-detection-instructions.pdf
              https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/pcr-and-sequencing-protocols-for-2019-ncov--national-institute-of-infectious-diseases-japan.pdf
              https://edition.cnn.com/2020/03/12/asia/coronavirus-south-korea-testing-intl-hnk/index.html
              Deci Seegen (btw de unde luam noi teste in viitor) se pare ca face teste pe 3 gene simultan, in articol fiind specificat ca majoritatea testelor nu fac asta, ciudat si ingrijorator. De unde putem trage concluzia ca le mai scapa si niste false pozitive celora fara 3 gene.
              • -1 (3 voturi)    
                Nu sunt expert... (Luni, 23 martie 2020, 15:01)

                TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                Nu sunt medic, nu am terminat o facultate de medicină. Tot ce pot să fac este: când spune OMS să stau acasă și să spăl mâinile cât de des posibil... stau acasă, pentru că probabil în spatele acelei decizii au fost unii oameni de specialitate care au analizat ce trebuie făcut pentru prevenție. Similar și cu testerele, presupun că dacă OMS a omologat niște kit-uri, în spatele acestei decizii sunt niște oameni în domeniu.

                Ce nu suport în schimb, sunt acești Gică Croitoru, și alți asemenea (cum e chema pe femeia aia anti-vaccin?), cu gura mare și cu 0 studii de specialitate, care urlă: "Nu ai dreptate!!!", "Vaccinul ucide!!!", "Big pharma!" desi nu au nici un studiu care să le suporte concluzia, au doar gura mare. Mă întreb dacă au o vagă idee câți oameni stau în spatele unor medicamente (cercetători, din ăia tocilari de la școală, de care râdeau cândva).
                • +2 (2 voturi)    
                  Toti medicii din RO stiau ca se dezinfecteaza (Luni, 23 martie 2020, 15:17)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

                  Si apoi am avut Hexifarma. Si apoi am aflat ca ori nu stiau nimic de fel, ori erau adepti a lui Mengele.
          • -1 (3 voturi)    
            Nici eu nu sunt sigur (Luni, 23 martie 2020, 13:04)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

            Ca textul tau e scris de tine.
        • -10 (18 voturi)    
          Sigur sunt mai multi morti (Luni, 23 martie 2020, 12:08)

          tony-s [utilizator]

          insa autoritatile le ascund ca sa para ca tin situtatia sub control. Cu sistemul nostru medical la pamant si cu autoritati iresponsabile care nu fac suficiente teste pt a depista pe cei pozitivi sa-i izoleze, noi in 2-3 saptamani vom fi intr-o situatie mult mai proasta decat italia si spania.
          • 0 (0 voturi)    
            Sigur!Ai dreptate! (Luni, 23 martie 2020, 15:30)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

            Tu,eu și mai sunt ,de fapt suntem morți,dar nu le spunem autorităților,ca să le facem în ciudă.Să le stricăm statisticile.Sic.
        • +5 (15 voturi)    
          A inceput si la noi (Luni, 23 martie 2020, 12:09)

          banel [utilizator]

          Din pacate, spre deosebire de italieni, avem un sistem sanitar la pamant si o populatie cu o sanatate mai subreda.

          Ce putem face e sa nu repetam greselile italienilor insa, din pacate, multi le ignora, desconsidera sau nu le pasa.

          La asta se adauga si atitudinea BOR care, in loc sa se preocupe ca enoriasii sai, multi foarte in varsta, sa stea acasa, au insistat pana in ultimul moment sa vina la biserica.
          • -1 (5 voturi)    
            De unde stii despre BOR (Luni, 23 martie 2020, 12:42)

            vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui banel

            De unde stii despre BOR banel? Ai fost tu la biserica? Nu cred. Asa ca taci in gura daca nu stii.
          • 0 (2 voturi)    
            sunt afectati.. (Luni, 23 martie 2020, 13:13)

            Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui banel

            ... fix aia care stateau ieri la coada la lidl. numai mosi si babe.
        • +8 (14 voturi)    
          Foarte interesant (Luni, 23 martie 2020, 12:17)

          Delicatu [utilizator]

          Deci toti cei 4 decedati sunt "fără context epidemiologic (nu are istoric de călătorie, nu a venit în contact cu o persoană confirmată pozitiv).".
          Oare ce inseamna asta?
          Faptul ca testam doar cei veniti din Italia si cu simptome..... e suficient?
          E jale, cred ca in Romania avem undeva la cateva mii de infectati .
        • +6 (6 voturi)    
          Referitor la hipertensiune. (Luni, 23 martie 2020, 12:22)

          Marionette [utilizator]

          Virusul intra in corp si afecteaza un organism in functie de portita sa de intrare in corp receptorii ACE2. Am observat ca persoanele cu hipertensiune mor ca mustele. Ori aceste persoane sunt exact cele care iau ACEI si ARB care inhiba ACE si prin upregulation plamanul compenseaza crescand cantitatea de ACE2. In felul asta persoanele relativ sanatoase in loc sa fie lovite cu un bici sunt lovite cu trenul.
          Oare n-ar fi o masura buna sa cerem tuturor persoanelor cu tratamente de ACEI sau ARB sa STOPEZE sa le ia pentru a fi protejate de COVID-19 si eventual sa le inlocuiasca cu altceva? Pentru ca 80% dintre cei peste 65 ani sunt pe ACEI sau ARB.
          • +3 (3 voturi)    
            Cam cruda descrierea, dar erau ceva studii (Luni, 23 martie 2020, 12:42)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

            Despre inhibitori ACE1-2 si mortalitate. Nu e momentul sa intrerupem tratamente medicale dupa comentarii pe net. Te rog fi specific in avertismentul asta.
          • +1 (1 vot)    
            Ce trebuie facut (Luni, 23 martie 2020, 12:55)

            AureliusM [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

            Care ar fi medicamentele de evitat si cu ce ar putea fi inlocuite?

            Banuiesca ca doar la recomandarea medicului.
            As aprecia si un link cu mai multe detalii pe tema asta.
            • +2 (2 voturi)    
              Absolut doar discutand cu medicul. (Luni, 23 martie 2020, 14:19)

              Marionette [utilizator] i-a raspuns lui AureliusM

              Am vorbit relativ cifrat ca sa nu inteleaga lumea si sa ia decizii potential sinucigase.
        • +10 (10 voturi)    
          deci (Luni, 23 martie 2020, 12:23)

          nash pandelica [utilizator]

          dupa ancheta, n'ar fi trebuit sa fie infectati, si probabil ca nu erau. e vorba de doi dintre ei.
          daca se dovedeste ca erau infectati, fara contact cu persoane infectate, inseamna ca au luat virusul din salvare, sau chiar din spital....
          asta ca sa poata fi numarati ca victimele virusului.
          cam asa au numarat si italienii si spniolii, verii nostri latini, forte rigurosi in statistici...
          sanatate tuturor !
          • +1 (1 vot)    
            Nu e chiar așa (Luni, 23 martie 2020, 13:02)

            blanc10 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Se știe foarte bine contextul, dar nu vor să-l facă public. Despre domnul din Piatra Neamț se știe unde s-a infectat, a participat la un concurs de dans la Sala Polivalentp din Piatra Neamț, iar unul dintre arbitrii străini participanți s-a dovedit ulterior că avea covid-19.
            • 0 (2 voturi)    
              tare mosu' (Luni, 23 martie 2020, 14:11)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui blanc10

              auzi, concurs de dans, la varsta si cu bolile lui..
              ma rog, cineva minte.
        • +4 (28 voturi)    
          Nu a murit nimeni doar de COVID-19 in Romania (Luni, 23 martie 2020, 12:27)

          Kivek [utilizator]

          Pana astazi nu a murit nici un roman in Romania doar de COVID-19.

          cei care au murit au 70 de ani si alte boli GRAVE iar COVID le-a agravat starea de sanatate, de aia au murit. deci nu de covid
          • +2 (2 voturi)    
            ce mai conteaza - e mort (Luni, 23 martie 2020, 12:42)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            si e din COVID-19
            NIci pana acum nimeni nu poate explica rata deceselor din Germania.
            Oricum rezultatele incep sa se vada . China incepe sa scada puternic si cred ca asta era adevarata problema dar si slabirea Germaniei
          • +1 (1 vot)    
            da si nu (Luni, 23 martie 2020, 12:54)

            minos [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Primul decedat avea cancer in forma terminala, deci oricum murea. In schimb, Oatu din Piatra Neamt avea afectiuni cronice cu care teoretic mai putea trai ani buni, deci putem spune transant ca a murit din cauza COVID 19
          • +4 (4 voturi)    
            statu' acasa....merita (Luni, 23 martie 2020, 12:58)

            anda1 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Nici in Spania nu au murit multi doar de "animal" ci varstnici cu boli asociate, exact cele mentionate plus altele de plamani. Clar ca un organism subred e mai expus si organele cad unul dupa altul. Un tanar fara multe afectiuni se trateaza relativ rapid, si Timisoara e cel mai bun exemplu. Depistarea precoce, tratamentul la timp...si statul in casa ca sa evitati cat de mult se poate raspandirea animalului in special la cei varstnci e esential. In Spania, dupa o saptamana de izolare, deja este a 2 zi consecutiva in care numarul de contaminati a scazut. Adica nu e asa de mare ca si acum 2 zile. Asa ca merita sa stati in casa, ca nu e asa de greu.
          • -1 (1 vot)    
            exact (Luni, 23 martie 2020, 13:01)

            BlueX [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            asta tot scriu si eu si dau unlike agaricii... ca se dau statistici pe grupe de varsta la infectari.... inca nu au inteles ca acesdt virus... creat.... este fff molipsitor.... de la 1 an la 100 de ani... nu trebuiie sa faci statistici pe varsta cpt ca este irelevant..... trebuei sa vezi acolo unde este cerat sa atace... si mai ales dupa ce veai sa iei mesuri pe acele categorii urgent
            - cei cu afectiuni respiratorii in special pneumonii
            - cei cu afectiuni conexe
            si da.. batranii sunt vizati penrtru ca sunt cei mai multi care aui sistemul imunitar scazut
          • +2 (2 voturi)    
            - (Luni, 23 martie 2020, 13:03)

            blanc10 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Păi majoritatea mor așa. Vedeți și în Italia. Nu se moare DOAR din cauza covid, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să stăm în casă pentru a-i proteja pe cei care au afecțiuni asociate.
          • +2 (4 voturi)    
            Nimeni nu moare de COVID-19 (Luni, 23 martie 2020, 13:07)

            andreishana [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Ci de efectele pe care virusul le are asupra organismului, terminand probabil cu insuficienta cardio-respiratorie.
            Probabil oamenii care au murit (cu exceptia celui care avea cancer) ar mai fi trait ani buni cu medicatie corespunzatoare bolilor cardiace sau diabetului. Asa ca hai sa nu fim complet lipsiti de compasiune.
          • +1 (1 vot)    
            Nu prea... (Luni, 23 martie 2020, 13:14)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            ...Daca nu aveau covid nu li se agravau bolile si mai traiau probabil cativa ani,deci tot covid i-a ucis.
          • 0 (2 voturi)    
            frectie la picior de lemn (Luni, 23 martie 2020, 13:15)

            prostu satului [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Daca ii calca masina , tot de boli grave mureau.
          • 0 (2 voturi)    
            Grave doar in presa (Luni, 23 martie 2020, 13:21)

            numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Hipertensiune arteriala si diabet cronic nu sunt boli care te omoara. Sunt 9 milioane de oameni in Romania cu astfel de boli. COVID i-a omorat, bolile alea nu sunt fatale.
          • +2 (2 voturi)    
            Revolutionam medicina pe Hotnews (Luni, 23 martie 2020, 13:24)

            banel [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Punem diagnostic si stabilim cauza mortii de la distanta, printr-un simplu click. Nu ca fraierii aia care si-au tocit coatele 6 ani prin facultate si altii prin rezidentiate.
          • +1 (1 vot)    
            asa, si, ce-i cu asta? (Luni, 23 martie 2020, 13:29)

            Humbert [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            tu de ex esti sigur ca esti absolut sanatos?
            hipertensiune nu ai? un diabet nediagnosticat, ceva?

            mi se pare incredibil cum vorbiti de oamenii care au si alte boli de parca ar fi buni de aruncat.
        • +3 (3 voturi)    
          Concluzia: sumbra! (Luni, 23 martie 2020, 12:44)

          Andy500 [utilizator]

          4 in stare grava si 4 morti!
          Concluzia e ca oamenii sunt dusi la spital ca sa nu moara acasa, pentru ca oricum medicii nostri pot sa-i salveze doar pe cei cu simptome nu foarte grave!

          N-ar trebui cumva deja testati toti cu simptome din prima clipa? Ca doar deja avem transmitere comunitara!
          Sau guvernul e pe economie la teste?!


        Abonare la comentarii cu RSS
        Întâlniri on-line | #deladistanță

        Top 10 articole cele mai ...



        Hotnews
        Agenţii de ştiri

        Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

        Aici puteti modifica setarile de Cookie

        hosted by
        powered by
        developed by