​Brian Chesky, CEO-ul platformei de rezervări online Airbnb, a dezvăluit că aceasta folosește inteligența artificială (A.I.) pentru a identifica în avans clienții care vor da probabil o petrecere în locuința rezervată, relatează Business Insider.

Airbnb și BookingFoto: Dreamstime

„Folosim tehnici de învățare automată ('machine learning') pentru a ne uita la ultimul miliard și jumătate de sosiri ale oaspeților pentru a vedea care [rezervare] a dus la o petrecere și care nu”, a spus el într-un interviu acordat agenției Bloomberg.

„Dacă încerci să faci asta prin prisma ochiului uman, s-ar putea să nu observi vreun șablon, dar A.I. poate revizui peste un miliard de puncte de date, găsi numeroase asemănări și crea un set de reguli”, a adăugat el.

Chesky a explicat că, în cazul în care o solicitare de rezervare a unor utilizatori ai platformei ridică semne de întrebare, „fie îi oprim, fie le cerem mai multe informații până când suntem confortabili cu tine sau nu devenim confortabili cu tine”.

Șeful Airbnb a mai explicat că inteligența artificială va fi folosită și pe partea de gazde, urmând a fi utilizată pentru a verifica dacă fotografiile cu locul în care se află locuințele scoase la închiriere sunt confirmate de imagini din satelit. Această măsură vizează identificarea și eliminarea anunțurilor false.

Airbnb a interzis temporar organizarea de petreceri la locuințele închiriate în noiembrie 2019, după un incident mortal ce a avut loc în Statele Unite.

Un an mai târziu, compania a testat extinderea restricției în condițiile în care tot mai mulți clienți au început să organizeze petreceri la locuințele rezervate în timpul pandemiei de COVID-19.

Airbnb a anunțat în iunie anul trecut că interdicția va deveni una cu caracter permanent, afirmând că unii musafiri „au ales să își ducă comportamentul de la bar și club în locuințe, acestea fiind închiriate uneori prin intermediul platformei noastre”.