Pistele pentru bicicliști și trotuarele de pe strada Fabrica de Glucoză sunt proiectate și executate conform normativului în vigoare, fiind avizate în prealabil de Brigada Rutieră, se arată în precizările transmise de Primăria Capitalei publicației HotNews.ro. Reprezentanții municipalității spun că potrivit proiectului pistele au o lățime de 1,5 m/sens, iar trotuarele 2 m, dar acestea din urmă sunt mai înguste pe anumite zone deoarece la cererea Direcției de Mediu din cadrul Primăriei Capitalei, din șase în șase metri, au fost proiectate alveole pentru plantarea copacilor. Aceste alveole au 1 metru lățime. Reprezentanții municipalității spun că vor căuta soluții pentru rezolvarea problemei.

Fabrica de Glucoză 1 iunie 2020 - 3Foto: Hotnews

”Lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză respectă proiectul tehnic aprobat înaintea începerii lucrărilor și modificat ulterior la cererea locuitorilor din zonă! Potrivit proiectului tehnic, pistele pentru bicicliști au 1,5 metri lățime și sunt executate pe fiecare sens de circulație. În ceea ce privește trotuarele, acestea sunt realizate pe ambele laterale ale părții carosabile și au 2 metri lățime. De asemenea, se vor monta stalpisori pentru a impiedica parcarea mașinilor pe pista de biciclete și trotuare. La cererea Direcției de Mediu, din șase în șase metri, au fost proiectate alveole pentru plantarea copacilor. Aceste alveole au 1 metru lățime. Există zone unde lățimea trotuarului este mai mică din cauza lucrărilor apărute in timpul execuției sau a prezenței alveolelor pentru copaci insa Primaria Capitalei si constructorul caută soluții pentru rezolvarea problemei trotuarului acolo unde, din cauza modificărilor proiectului, lățimea s-a modificat”, se arată în precizările transmise de municipalitate.

HotNews.ro a scris luni că lucrările de modernizare a străzii Fabrica de Glucoză se apropie de final, o veste foarte bună pentru șoferii care tranzitează zonă, dar trotuarele și pistele de biciclete au fost făcute în bătaie de joc.

Pe aproape toată lungimea, trotuarele nu au lățimea corespunzătoare, astfel că, în dreptul alveolelor pentru copaci, nu încap doi oameni care vin din sensuri diferite, aceștia fiind nevoiți să meargă pe pista de bicicletă, fiind pericolul să fie loviți.

Mai mult, în zona Mobexpert, un transformator electric blochează trotuarul, astfel că pietonii nu mai au pe unde să treacă.

În ceea ce privește pistele de biciclete, acestea sunt amenajate pe trotuar, iar în dreptul stațiilor de autobuz, ca să ajungă în stație, călătorii trebuie să treacă de pe trotuar peste piste, existând risc mare de accidente. De asemenea, pista va fi blocată de oamenii care așteaptă în stație, existând frustrări de ambele părți.

Dacă este loc, Primăria Capitalei ar putea lăsa trotuarul pentru pietoni, cu tot cu spațiul prevăzut pentru biciclete, iar pistele să fie amenajate pe marginea carosabilului.

Este rușinos că trotuarele făcute în perioada comunismului sunt mai generoase și mai bine făcute decât la o lucrare nouă, făcută în 2019-2020.

Nu știm dacă proiectanul a avut ideea să facă trotuarele și pistele în acest fel sau a fost cerința reprezentanților Primăriei Capitalei, trebuie lămurit acest aspect.