FOTO Cum arată autobuzele hibrid pe care le-a cumpărat Primăria Capitalei. Firea: „Prototipul va fi livrat de 1 martie”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 30 ianuarie 2020, 16:41 Actualitate | Administratie Locala


Mercedes Citaro Hybrid
Foto: Gabriela Firea
„Imagini în premieră cu autobuzele hybrid care vor circula în București! Interior și exterior”, scrie primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, pe Facebook, unde a publicat și două fotografii cu un autobuz hibrid Mercedes-Benz Citaro Hybrid, parte din contractul de 50 de milioane de euro. „Prototipul va reprezenta mărțișorul pentru București, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului București va recepționa câte 20 de bucăți pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un numar de 130 de bucăți”, a scris Firea.

Contractul cu Mercedes Benz pentru 130 de autobuze hibrid a fost semnat în 2019 de Primăria Capitalei, iar valoarea este de 195.268.331,70 lei, fără TVA. Tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania, iar autobuzele care vor fi livrate dispun de garanție de tip Full Warranty timp de 8 ani şi 480.000 de km.

Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie.




---

Detaliile tehnice ale celor 130 de autobuze hibrid:

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, potrivit informațiilor comunicate de municipalitate.

Tehnologia hibrid:

”Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale. Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant. În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă”, potrivit sursei citate.

Scandalul Otokar

În 2018, Primăria Capitalei a cumpărat de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi 400 de autobuze noi Euro 6, valoarea contractului fiind de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18. Imediat ce au fost scoase pe traseu au apărut însă tot felul de probleme, de la faptul că șoferii mai corpolenți nu aveau loc în scaun, până la defecțiuni pe traseu, nu mergea aerul condiționat, un furtun cu apă fierbinte s-a rupt și a curs în salonul pentru călători.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















15399 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    Firea e cam disperata (Joi, 30 ianuarie 2020, 17:17)

    Mariamoto [utilizator]

    Vrea sa si creasca numarul de voturi pastrand pe ultima suta “cireasa de pe tort” bravo firea! Stii sa manipulezi multimea ����
    • +19 (21 voturi)    
      .... prostimea. (Joi, 30 ianuarie 2020, 17:29)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mariamoto

      .... prostimea.
      • +5 (5 voturi)    
        Cum nu arată autobuzele! (Vineri, 31 ianuarie 2020, 9:38)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Așa ar trebui să sune titlul.Dacă pe 1 Martie se livrează PROTOTIPUL,autobuzele nu vor veni prea curând.Dacă-i prototip ,omologarea nu se face peste noapte.Și ce face Firea cu prototipul?Trebuie să fii tâmpit să bagi în circulație un autobuz neomologat.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu inteleg (Vineri, 31 ianuarie 2020, 11:08)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Mariamoto

      de ce s-au achizitionat cele 400 autobuze turcesti diesel cand din start trebuiau achizitionate astfel de autobuze hybrid.
      Sa fie vorba de niste peschesuri grase?
      • +1 (1 vot)    
        Noooo... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 1:53)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        Peschesuri? La pesede?? Glumiti, peste poate, doar toata lumea stie ca astia sunt niste sfinti, cei mai cinstiti oameni din lume.. si-n plus foarte, foarte patrioti, ne salveaza de multinationalele lacome etc.
        Cum la fel de bine se stie ca la turci nu exista notiunea de pesches, bacsis, ciubuc si altele asemenea, astea-s toate cuvinte nemtesti.
  • -12 (30 voturi)    
    O veste buna (Joi, 30 ianuarie 2020, 17:17)

    adevaratul [utilizator]

    Multumim, de ar fi acesta primul pas catre decongestionarea traicului Bucurestean:

    As mai avea cateva propuneri daca imi permiteti:

    1.Taxe progresive in functie de clasa de poluare in care se incadreaza vehiculele, dar taxe mari in primul rand celor care per familie detin mai mult de 1 vehicul.

    2.Investitii in piste pentru biciclete si trotinete!

    3.Ridicarea masinilor parcate ilegal!

    4.Mai multe investitii in tramvaie si autovuze electrice.

    5,Prefer sa platesc un abonament dublu la transportul in comun, in loc sa inghit praf si poluare in fiecare zi.

    6. Masina personala in Bucuresti ar trebui sa devina un bun de lux, doar cine isi permite sa plateasca taxe mari pentru utilizare sa aiba dreptul sa circule in rest, oamenii trebuie sa invete sa ife mai responsabili si sa foloseasca mijloacele de transport in comun( cu conditia sa existe conditii decente).
    • 0 (4 voturi)    
      Exact că asta face transportul în comun. (Vineri, 31 ianuarie 2020, 9:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui adevaratul

      Poluează.Sunt majoritar diesel.Praful este în principal de la mizeria de pe străzi.Nu se spală,ploi serioase nu au mai fost și ce-i pe străzi plutește în aer.
  • +20 (28 voturi)    
    taxa oxigen pentru companiile căpuşa (Joi, 30 ianuarie 2020, 17:25)

    tutan_camon [utilizator]

    Pai dupa cele 400 de autobuze turcesti diesel, poluante, vine acum sa se dea mare prietenă cu mediul? In oricate tururi vor fi alegerile locale, lu' aceasta maricică de Bacau trebuie sa-i dam cu praf de mers.
    • +5 (9 voturi)    
      DIESEL-UL ESTE POLUANT... (Vineri, 31 ianuarie 2020, 4:37)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui tutan_camon

      Nu vrei niste autobuze pe benzina?
      Ca alea cica emit O2!
      Trebuia sa n-o alegeti pe tzatza asta!
  • +14 (22 voturi)    
    Dar de ce sunt alta culoare? (Joi, 30 ianuarie 2020, 17:44)

    Brici [utilizator]

    Astea galbene iar alea turcesti albastre. De ce nu s-a ales o culoare/combinatie unitara, cum e la Cluj? Unde indiferent de ce marca sunt arata toate la fel. Nu e nici un om intreg la cap in primaria aia?
    • -3 (17 voturi)    
      da (Joi, 30 ianuarie 2020, 19:00)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      adevarul e ca culoarea era problema
      • +4 (6 voturi)    
        Cu cacofonia (Vineri, 31 ianuarie 2020, 8:56)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        nu e nicio problema!
    • -6 (18 voturi)    
      Culoarea (Joi, 30 ianuarie 2020, 21:00)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      Ce relevanta are culoarea? Fiecare tip de masina cu caracteristicile ei, este normal sa fie culori diferite.

      Clujul e Cluj si nu trebuie dat exemplu, pentru ca nu toti trebuie sa faca la fel.
    • -3 (3 voturi)    
      Iaca sunt de culori diferite... (Vineri, 31 ianuarie 2020, 16:43)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      De ce e asa mare problema ca sunt de culori diferite? Asa poti diferentia care e hibrid si care e pe combustie interna. Am avut in comunism totul uniform, de la blocuri, masini, mobilier, pantofi... hai sa avem putina culoare! Eu as fi mers si mai departe, as fi colorat toate mijloacele de transport in culori atribuite unor zone, unor grupuri de linii... sa fie mai simplu sa identifici directia unui autobus daca te grabesti, fugi dupa el, sau ai probleme de vedere, sau esti batran sau diabetic...
      Dar na, Clujul da cu fundul de pamant ca nu se ia restul lumii dupa el, de parca chiar ar fi buricul pamantului, asa cum se considera!
    • -1 (1 vot)    
      autobuze (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 18:47)

      sor1 [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      Aste este combinatia de culori cea mai scumpa!Si este cunoscut ca noi romanii cumparam tot ce este mai scump:)))))
    • 0 (2 voturi)    
      M-am luat de scumpul tau Cluj, iar tu ai dat minus (Duminică, 2 februarie 2020, 0:33)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      Pur si simplu, de ce trebuie Clujul sa se compare cu orice? De ce trebuie sa aibe toate autobusele aceeasi culoare? Abia am scapat de uniformizarea comunista!
  • +12 (12 voturi)    
    minibus (Joi, 30 ianuarie 2020, 19:08)

    middle_brick [utilizator]

    au doar doua usi? de ce nu au usa si in partea din spate?
  • +10 (12 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Joi, 30 ianuarie 2020, 19:28)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    pai acuma ce sa mai repare ... dupa ce-a umplut orasu' cu autobuze, zice c-o-ndreapta din volan ... deci asteptam si concertu' de lauda ...????
    • -2 (2 voturi)    
      Nu este adevarat (Vineri, 31 ianuarie 2020, 16:48)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      proiectul si procedura de achizitie pentru aceste autobuze hibrid au fost concepute si lansate de mult...
  • +12 (14 voturi)    
    DECI HYBRIDE... (Vineri, 31 ianuarie 2020, 4:34)

    schroedinger [utilizator]

    Si nu electrice! Este o mica mare diferenta.
    Tot diesel-ul este baza, nu-i asa?.
  • +5 (7 voturi)    
    DOAR 2 USI SI 1/2.... (Vineri, 31 ianuarie 2020, 9:30)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Pai ce facuram, domne' ?
    La ce inghesuiala e pe RATB ( scuze STB..) la ore de varf, cutiile astea au doar 2 usi si jumate ( in partea de langa sofer)...
    Si vad niste vinilin verde, usor de zgariat si taiat de vandali la interior...
    Si compartimentul pasageri, are pasajul central de circulatie prea ingust in unele portiuni, asa ca la inghesuiala sa vezi injuraturi
    Puntea, pare prea joasa (din fotografii...) asa ca la primul noian de zapada ( daca o mai fi,...)sau la o hartoapa mai zdravana ( astea sunt, garantat in Bucuresti)...
    Pai prize USB si scaun cu masaj la.... soferului, ne interesa...
    Si astea sunt primele chestii pe care le vad in 1 minut, de uitat la fotografii..
  • +3 (5 voturi)    
    asta e culoarea? (Vineri, 31 ianuarie 2020, 9:42)

    martel55 [utilizator]

    daca da, o mare prostie, ar fi trebuit macar sa pastreze aceeasi culoare cala Otokare, sa avem macar o schema cromatica uniforma
    • +2 (4 voturi)    
      pare pe gustul primaritei, (Vineri, 31 ianuarie 2020, 11:55)

      Levellers [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      sa-l pui pe un mileu pe televizor, nu alta.
  • 0 (2 voturi)    
    Meh (Vineri, 31 ianuarie 2020, 13:46)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Bine măcar că de data asta sunt hibride, dar:

    - O singură ușă;
    - 4 rânduri de scaune;
    - bare orizontale montate la 2m de podea.

    Astea sunt autobuze pentru un oraș aglomerat sau pentru țărănimea din Voluntari?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by