FOTO Primăria Capitalei va cumpăra cele 130 de autobuze hibrid de la Mercedes-Benz, valoarea contractului fiind de circa 195 milioane lei

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 12 august 2019, 13:02 Actualitate | Administratie Locala


Citaro Hibrid
Foto: Hotnews
Primăria Capitalei a finalizat licitația pentru achiziționarea a 130 de autobuze hibrid, câștigătorul fiind Mercedes – Benz, a anunțat primarul general, Gabriela Firea, pe pagina de Facebook. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul “Bus of the year 2019”, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Achiziția este făcută cu fonduri europene.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021. Garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanție de tip Full Warranty.

FOTOGALERIE cum arată Mercedes Citaro Hibrid








Foto: PMB


Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie.

”Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziţionate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanțare nerambursabilă vor contribui la îmbunatăţirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar şi la diminuarea poluării generate de traficul urban. Este o îmbunătățire semnificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziționat nici măcar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societății de Transport București este înnoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care oferă bucureștenilor cele mai bune condiții de tranport în comun. Mai avem în curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice – care se află, în acest moment, în diverse etape de evaluare și pentru care o parte din finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile”, a postat primarul Gabriela Firea pe pagina de Facebook.

Detaliile tehnice ale celor 130 de autobuze hibrid:

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, potrivit informațiilor comunicate de municipalitate.

Tehnologia hibrid:

”Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale. Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant. În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă”, potrivit sursei citate.

Scandalul Otokar

În 2018, Primăria Capitalei a cumpărat de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi 400 de autobuze noi Euro 6, valoarea contractului fiind de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18. Imediat ce au fost scoase pe traseu au apărut însă tot felul de probleme, de la faptul că șoferii mai corpolenți nu aveau loc în scaun, până la defecțiuni pe traseu, nu mergea aerul condiționat, un furtun cu apă fierbinte s-a rupt și a curs în salonul pentru călători.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















17652 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    Intreb pentru un prieten: (Luni, 12 august 2019, 13:51)

    VictorasTractoras [utilizator]

    De ce PMB nu ar fi inlocuit in totalitate flota de autobuze diesel Citaro vechi, cu autobuze hybrid?
    • +6 (8 voturi)    
      In sfarsit (Luni, 12 august 2019, 15:21)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui VictorasTractoras

      In sfarsit cumpara ce trebuia de la inceput, nu diezel turcesti
  • +5 (21 voturi)    
    Nu nu (Luni, 12 august 2019, 14:02)

    mitg [utilizator]

    Insist ca doamna Sarma sa mai cumpere inca 300 de turcisme, sa aibe bucurestenii conditii "care merita".
    • +2 (4 voturi)    
      cand au facut reclama la Otokar (Luni, 12 august 2019, 15:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      pe interior aratau foarte frumos...cu scaune plusate, spre exemplu. Cand m-am suit in ele am vazut ca de la ce poze a aratat primaria pe internet la cum arata otokar in realitate, e diferenta mare....brusc scaunele nu mai erau plusate, cu capul stai prost pe tetiera, scaune sunt cam putine, AC=ul ingheata de parca esti in desert...
      Sper ca primaria sa fi invatat ceva din experienta otokar, si noile mercedesuri sa vina exact asa cum arata in reclama (adica macar cu scaune plusate)
    • -4 (8 voturi)    
      Tu ce autobuze ai in oras la tine? (Luni, 12 august 2019, 17:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Nu de alta, dar e posibil ca aceste Otokar din Bucuresti sa fie muult mai frumoase si confortabile decat ce ai tu la tine.
  • +21 (23 voturi)    
    am inteles (Luni, 12 august 2019, 14:27)

    liviu_ [utilizator]

    cand e din fonduri europene si nu putem fura... mertzane...
    cand e dn bani romanesti... otokar...
    • -7 (11 voturi)    
      Fondurile europene (Luni, 12 august 2019, 15:52)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      sunt pentru fundurile europene.
      • +4 (6 voturi)    
        tovarasu mazeta (Luni, 12 august 2019, 17:43)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        crezi ca exista autobuze hibrid facute in turcia china sau rusia?
        hai nu sa fim ridicoli.
  • +8 (18 voturi)    
    Mercedes dixit: (Luni, 12 august 2019, 14:30)

    hdd [utilizator]

    "cu banii voștri puteți să cumpărați turcești, dar cu banii noștri le cumpărați p-ale noastre!"

    atât îi mai lipsea să ia tot pe șpagă și cu bani europeni
    • +5 (7 voturi)    
      Mersul Romaniei in democratie (Luni, 12 august 2019, 14:56)

      IosifV [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      ... sunt intortocheate. DUAMNA Firea s-a inteles perfect cu imperiul otoman care i-a promis turcisme de calitate :))
      • +5 (5 voturi)    
        Principele de Voluntari (Luni, 12 august 2019, 16:57)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui IosifV

        Este Un Armasar dupa modelul celor din Suleyman Magnificul
    • +2 (2 voturi)    
      Dumneata pe ce lume esti? (Marţi, 13 august 2019, 10:06)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Putea sa fie si mama banilor europeni, sau tatal lui mercedes, la Primaria Gabitzei nu misca absoult nimic fara shpaga!
  • -9 (15 voturi)    
    Nu... (Luni, 12 august 2019, 14:39)

    AdrianAdr [utilizator]

    De ce nu elicoptere, fluidizeaza traficul...
    • +3 (5 voturi)    
      Mercedes INCA nu le a omologat (Luni, 12 august 2019, 16:21)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Pentru toata lumea, ai rabdare, urmeaza !

      https://www.businessinsider.com/mercedes-benz-helicopter-2011-5?IR=T
  • +10 (10 voturi)    
    Sa fie intr-un ceas bun (Luni, 12 august 2019, 16:18)

    bigbrother [utilizator]

    Partea cu tapiteria nu-mi place, dupa o vreme miroase oricat s-ar curata, iar cum unii bucuresteni n-au apa calda acasa..

    E bine ca sunt hibrid, sunt curios cum vor fi cele electrice, vor intra pe piata chinezii de la BYD sau daca avem diesele de la turci si hibride de la nemti vor da contractul firmelor turcesti/germane asociate?

    Pana la urma e bine ca avem 2 firme separate pentru autobuze, nu sunt adeptul ideii de a pune toate ouale in acelasi cos. Nu stiu daca Otokar era solutia cea mai buna pentru Diesel, tinand cont ca la licitatie au participat atat Mercedes cat si MAN, dar acum le avem si sper sa tina cat mai mult.

    Ramane insa intrebarea: pe unde pot circula autobuzele? Ca la ce trafic este in Bucuresti, uneori e mai rapid sa mergem pe jos decat in autobuz...

    Cred ca urmatorul pas ar trebui sa fie nu doar stabilirea unor linii separate pentru autobuze cat si schimbarea modului in care este folosita masina personala in acest oras. Nu suntem singurii care trecem prin asa ceva, s-a intamplat si in multe alte tari, deci daca se vrea se pot prelua idei deja testate.
    Alfel, avem autobuze diesel, vom avea hibride si electrice dar acestea vor fi mai mult de decor in trafic.
  • -6 (10 voturi)    
    merita? (Luni, 12 august 2019, 16:39)

    MitikaP [utilizator]

    Sa recapitulam: un Citaro hibrid = approx. 310 mii euro + TVA, un Otokar 250 mii euro + TVA.

    Pe site-ul Mercedes scrie asa:
    The economical diesel or gas engine is assisted by the additional drive power of a highly efficient, compact hybrid module. The 14 kW electric motor generates energy when coasting and braking. It therefore assists the diesel or gas engine when pulling away. Depending on use, this can reduce the fuel consumption by up to 8.5 percent.

    Pentru o crestere de eficienta de 8.5% se merita un pret cu 25% mai mare? Desigur, lasand la o parte orice alte elemente (durata de viata mai mare / mai mica, costul inlocuirii bateriilor, costul intretinerii, etc).
    • +7 (7 voturi)    
      Marca Citaro (Luni, 12 august 2019, 16:58)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Daca este CORECT intretinuta rezista 20 de ani
      • -1 (1 vot)    
        de acord (Marţi, 13 august 2019, 12:01)

        MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Citaro-urile pe care inca le avem in oras cu siguranta ca se apropie de aceasta varsta. Dar de ce luam hibride si nu normale? Dupa cum am mentionat mai sus, eficienta e marginala, nu cumva ideea de autobuze hibrid e mai degraba o hipstereala?
        • 0 (2 voturi)    
          e vorba (Marţi, 13 august 2019, 12:54)

          yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

          si ne noxele emise in nasulnostru, nu doar de economia de conbustibil. La plecarea de pe loc motorul termic emite cele mai multe noxe, iar asta e exact momentul cand intra in joc motorul electric. Asta e ideea.
          • 0 (0 voturi)    
            si totusi! (Marţi, 13 august 2019, 17:50)

            MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

            Crezi ca cele 130 de autobuze noi vor face vreo diferenta? Sunt convins ca motoarele euro 6 de pe niste autobuze clasice (unde e musai sa adaugi adBlue) ar fi poluat foarte putin in plus fata de hibride. Problema e la toate harburile de masini SH care vin din vest, au DPF-ul scos si fac fum la semafor mai ceva ca locomotivele cu abur!
            Ce vedem aici este "greenwashing"!
    • +6 (6 voturi)    
      Bineinteles ca nu merita!!! (Marţi, 13 august 2019, 0:11)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      E ca si cum ai spune ca un mertzan de ultima generatie merita cu 25% mai mult decat un Logan.
      Exclus, nici vorba de-asa ceva, stie toata lumea ca Loganul e oricum mai bun decat un Mercedes si doar din cauza statului paralel, a lui Soros etc, etc, etc.
      Iar bietul Logan macar are meritul ca e facut in UE, ba chiar in Romania...
      • 0 (0 voturi)    
        Loganul mai bun decat Mercedes.. (Marţi, 13 august 2019, 9:46)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        spune ca ai facut o gluma...nu de alta, dar citesc altii si o iau de buna.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu ma pricep... (Marţi, 13 august 2019, 12:03)

        MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        ...dar as inclina sa cred ca ai facut o comparatie nepotrivita. Nu stiu daca diferenta dintre Otokar si Citaro e la fel de mare precum cea dintre Mercedes si Logan. Nu zic ca ar tb sa fi luat Otokar de banii astia, eu chestionam aici ideea de hibrid vs clasic.
        +8.5% la eficienta mi se pare praf in ochi...
  • +1 (3 voturi)    
    Nu a sesizat nimeni greseala din titlu? (Luni, 12 august 2019, 19:26)

    bzp [utilizator]

    Se pare ca acum e mai usor de o mie de ori sa aburesti decit sa citesti.
  • +2 (6 voturi)    
    Un gest minim de normalitate (Luni, 12 august 2019, 20:06)

    V. Istina [utilizator]

    Suntem prea saraci, pentru a ne permite sa testam lucruri ieftine.

    Un inceput bun, pt ce merita Bucurestiul.
  • 0 (6 voturi)    
    autobuze hybrid (Luni, 12 august 2019, 22:53)

    gabriel67 [utilizator]

    pret standard 700000 euro pret pentru primarie{psd} 1500000 ,mai mult decit dublu, ,asta da hotie cu acte in regula
    • +1 (1 vot)    
      vezi ca ai incurcat valutele (Marţi, 13 august 2019, 12:04)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui gabriel67

      Pretul de 1.500.000 e in lei nu in euro...
  • +1 (1 vot)    
    era prioritate ? (Marţi, 13 august 2019, 9:10)

    gica_ultra [utilizator]

    locuiesc in Buc dar nu circul cu rateb (pardon:stb) insa vad cum arata tramvaiele si troleibuzele : ori le desfiintati ori le mai improspatati si pe astea ...
  • -1 (1 vot)    
    Felicitari firmei Mercedes! (Marţi, 13 august 2019, 10:04)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Bravo pentru cei de la Mercedes, au intels in fine (cam tarziu!) cum trebuie sa deschida usa la Dumana Fierea, ca sa aiba o sansa!

    Firma Nerceds produce autoturisme si autobuze excelenta, dar este imposibil sa nu aiba si o gama de prodese mai putin performante, niste esecuri. Ce sa faca cu ele? SImplu, le plaseaza in Teleormanistan, unde shpagutza adecvata rezolva orice!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by