Dezbatere publică: Nicușor Dan a solicitat Primăriei Capitalei să nu ridice mașinile de pe toate bulevardele și să permită parcarea inclusiv pe trotuar, acolo unde este loc

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 1 februarie 2019, 15:54 Actualitate | Administratie Locala


Ridicare masini in Cluj
Foto: Actual de Cluj
Primăria Capitalei a organizat vineri o dezbatere publică pe proiectul de hotărâre care vizează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Unii dintre cei prezenți au fost de acord că măsura este una bună, alții cerut municipalității să facă întâi locuri de parcare apoi să ridice mașinile. Deputatul Nicușor Dan, prezent la dezbatere, a declarat că măsura este una bună, însă a cerut să nu se ridice mașinile de pe toate bulevardele, de exemplu de pe bd. Iuliu Maniu, unde cetățenii nu au locuri de parcare. Mai mult, acesta a declarat că municipalitatea ar putea amenaja locuri de parcare și pe trotuar, acolo unde acesta permite.

Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, a fost de acord cu ridicarea mașinilor, dar a cerut ca la nivelul Bucureștiului să se aplice un singur regulament de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, indiferent de tipul străzii, nu fiecare Primărie de Sector să aibă regulamentul ei. În plus, acesta a cerut ridicarea mașinilor și de pe pistele de biciclete, iar municipalitatea să ceară Guvernului și Parlamentului un pachet legislativ care să permită ridicarea mașinilor și de pe trotuar.

”Noi solicităm să fie precizat foarte clar faptul că se consideră mașină parcată pe parte carosabilă și acele vehicule care au o singură roată pe partea carosabilă. Solicităm să fie trecut expres în acest regulament că și mașinile parcate pe pistele de biciclete trebuie ridicate. Pentru că există mai multe dezbateri în spațiul public legate de mașinile parcate pe trotuare, și regulamentl nu poate să intre în acest domeniu, vreau să reamintesc că planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD)prevedea pe termen scurt , cel puțin pe străzile principale să fie eliberate trotuarele de mașini. Tot PMUD propunea un set de măsuri legislative care să permită autorităților să propună Guvernulului să ridice și mașinile de pe trotuar. Din păcate Primăria nu a intenționat să propună Gvernului”, a declarat Marian Ivan.

Viceprimarul Aurelian Bădulescu a declarat că Primăria Capitalei a depus la Camera Deputaților și la Guvern documente și a cerut ridicarea mașinilor și de pe trotuar.

”Avem cel puțin în jur de 6 documente pe care le-am înaintat Comisiei pentru Administrație Publică din Camera Deputaților pentru că vreau să știți că pe acest segment comunicarea cu cetățenii este una foarte intensă, ba mai mult, există activiști individuali care se preocupă de această chestiune. Toate aceste solicitări le-am trimis Comisiei. Săptămâna trecută am avut o discuție la Guvernul României pentru a discuta modul de sancționare și emiterea unui act normativ. Sperăm ca după ce se termină cu bugetul să ne putem aplica și asupra acestei chestiuni”, a declarat viceprimarul Aurelian Bădulescu.

Deputatul Nicușor Dan a cerut Primăriei Capitalei să ridice mașinile doar de pe anumite bulevarde, acolo unde nu este o criză a locurilor de parcare.

”Este o problemă serioasă și trebuie tratată cu nuanțe. Sunt locuri în care această măsură este binevenită. Există zone centrale din Bucureti unde sunt mașini parcate care blochează circulația. Sunt însă tot bulevarde principale unde această măsură nu poate fi aplicată și este nerezonabil ca acest regulament să li se aplice. De exemplu, bd. Iuliu Maniu sau str. Dezrobirii. Este nerezonabil să ceri oamenilor care stau acolo să nu își mai parcheze mașinile pe bulevard fiindcă efectiv nu au unde. În mod clar acele autoturisme care blochează mijloacele de transport în comun trebuie ridicate fără discuție. Ce vă propun, este să nuanțăm acest regulament și să trecem pe el zonele unde se pot ridica mașini în această etapă a evoluției Bucureștiului”, a declarat Nicușor Dan.

Acesta a propus Primăriei Capitalei să permită înclusiv parcarea mașinilor pe trotuar, dacă rămâne loc și pentru pietoni și să fie taxate toate locurile de parcare.

”Este nerezonabil ca în acest moment municipiul București să gestioneze doar câteva mii de locuri de parcare, în momentul în care sunt folosite ca parcări publice undeva la 100.000-200.000 locuri de parcare. Propunerea este ca peste tot unde oamenii parchează azi, unii legal, unii ilegal, dar fără ca aceste locuri să fie amenajate de către municipiul București să le delimităm și să luăm noi ca municipalitate o taxă. Apoi, din sistemul de taxe să reușim să gestionăm acest fenoment în București. A delimita aceste locuri de parcare ne și ajută, în sensul că acolo unde se poate, poți să fixezi pe trotuar exact limita aceea de 1m- 1,5m, bine definită ca pietonul să circule și totuși o mașină să poată fi parcată acolo, fiindcă uneori este nevoie să facem și asta. Este necesar un sistem informatic de gestionare a locurilor de parcare”, a mai declarat Nicușor Dan.

Primăria Capitalei vrea să ridice mașinile staționate neregulamentar pe drumurile publice, potrivit unui proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică pe site-ul instituției. Activitatea urmează să fie prestată de Compania Municipală Managementul Traficului București. Tariful de ridicare este de 200 lei pentru mașinile sub 5 tone, cel de transport 150 lei, iar cel de depozitare de 150 lei/zi. Hotărârea va intra în vigoare după ce va fi aprobată de Consiliul General al Municipiului București.

În București, mașinile parcate neregulamentar blochează în mod frecvent prima bandă, stațiile mijloacelor de transport în comun, trecerile de pietoni, trotuarele, chiar și linia de tramvai. HotNews.ro a scris în mai multe rânduri despre aceste situații.

”În decursul anului 2018, Direcţia Generală de Poliție Locală şi Control a Municipiului Bucureşti a primit un număr de aproximativ 2.930 sesizări cu privire la autovehiculele staţionate neregulamentar care stânjeneau circulația rutieră şi blocau căile proprii de rulare a mijloacelor de transport în comun. Totodată, poliţiile locale de sector au înregistrat în acelaşi interval de timp 13.500 sesizări primite de la cetăţeni care reclamă autoturisme oprite/staţionate neregulamentar, solicitându-le intervenţia pentru deblocarea zonelor din preajma trecerilor de pietoni ori a staţiilor S.T.B. Menţionăm că lipsa unei reglementări în domeniu a făcut practic imposibilă luarea unor măsuri legale pentru îndepărtarea acestora”, se arată într-un document anexat proiectului de hotărâre.

Primăria Sectorului 3 ridică de pe 3 mai mașinile staționate neregulamentar printr-un un departament din Primărie în prezența Poliției Locale. Taxa pe care șoferii trebuie să o plătească pentru recuperarea mașinii este de circa 500 lei, pentru vehicule de pana la 5 tone. Mașinile sunt depozitate într-un spațiu special amenajat pe str. Releului nr. 4.

Primăria Oradea a început ridicarea mașinilor staționate neregulamentar de la 1 februarie 2017.

Tariful perceput pentru ridicare, transport si depozitarea mașinii parcate nelegal este de 300 de lei, la care se adaugă plata custodiei de 2 lei/ora in primele 48 de ore, iar daca șoferul apare la masina si operațiunea de ridicare nu se finalizeaza, acesta va achita 150 de lei. La aceste taxe se adaugă sancțiunea amenzii de 4 puncte pentru staționare interzisa (1 punct echivalând cu 10% din salariul minim pe economie) si inca 3 puncte penalizare, in jur de 145 de lei x 4.

Primăria Cluj a aplicat această măsură din 9 februarie 2017. Cuantumul sancțiunii pentru ridicare-transport-depozitare este de 547 de lei. In cazul in care utilizatorul sau proprietarul se prezinta la autovehicul si nu se mai efectuează transportul si depozitarea, sancțiunea e de 294 de lei.

















3296 vizualizari

  • +10 (26 voturi)    
    Perfect! (Vineri, 1 februarie 2019, 15:59)

    noi2013 [utilizator]

    Nicusor Dan are idei din ce in ce mai bune. Zic sa parcam si pe mijlocul drumului acolo unde este loc
    • +7 (13 voturi)    
      Mda, nu stiu ce l-a apucat (Vineri, 1 februarie 2019, 16:14)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Ori facem ceva, ori nu facem nimic. Pe Iuliu Maniu nu sunt locuri de parcare datorita structurii cartierului Militari dar pana la urma asta e, in Tokyo nu poti sa-ti iei masina daca nu dovedesti ca ai loc de parcare. Asa, o lalaim inca 50 de ani ca niciodata primaria nu va face destule locuri de parcare, sa fim seriosi, nici nu e tehnic posibil.
      • +4 (6 voturi)    
        Iuliu Maniu e Bangladesh (Vineri, 1 februarie 2019, 17:11)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Pe Iuliu Maniu e dezastru. jumatate din masinile parcate pe bulevard sunt din alte judete, o alta treime din masini sunt scoase la plimbare o data la vreo doua saptamani, in rest aduna praf zilnic pe banda intai a bulevardului.
        Nesimtirea a atins deja cote paroxiste, nu doar ca se parcheaza pe trotuare dar chiar si in TOATE statiile de transport public. Deja pe alocuri se parcheaza dublu, si pe banda a doua.
        se incurajeaza nesimtirea si meltenismul. Pietonii au ajuns sa circule pe strada, iar autobuzele nu mai au spatiu sa opreasca regulamentar in statii.
      • +2 (6 voturi)    
        alte colturi... (Vineri, 1 februarie 2019, 19:27)

        brita [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        ale lumii: Germania: exista locuri de parcare pe trotuar, acolo unde situatia o permite. sint marcate corespunzator.

        e permisa de asemenea parcarea jumate pe trotuar, jumate pe carosabil, cu marcajele de rigoare.

        de asemenea, in multe zone, parcare de resedinta si/sau max 2 ore.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu ai dreptate cu asta e. (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 11:08)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Se pot face parcări sub trotuar,sub bloc,sub spațiul verde și se termină cu balamucul.Numai să se vrea.Și să înceapă de undeva.Un oraș fără mașini,cum vor unii, este un sat mai urât și jalnic.Dacă nu sunt parcări în zonă,să ți se ridice mașina numai dacă parchezi pe linia de tramvai sau blochezi accesul la spital sau circulația în zonă.
  • +11 (21 voturi)    
    mda (Vineri, 1 februarie 2019, 16:03)

    costinescu [utilizator]

    mai bine sa fie parcate pe liniile de tramvai, iar acolo unde se poate si pe liniile de metrou
  • +1 (13 voturi)    
    o idee extrem de buna, (Vineri, 1 februarie 2019, 16:26)

    CVL [utilizator]

    cu atat mai mult cu cat de cele mai multe ori, masini care cu adevarat erau parcate aiurea nu erau ridicate (cele in rampele pt pers cu handicap, sau puse la intersectii incat nu mai poti sa te asiguri deloc) fata de cele care nu incurcau pe nimeni, dar era mai usor de organizat panda.

    Hai sa fim seriosi: pana acum au fost pusculite pentru smecheri si partide toate aceste afaceri.
  • +4 (14 voturi)    
    Asta nu era ala care se abtinea? (Vineri, 1 februarie 2019, 16:29)

    holinessdani [utilizator]

    Gata Nicule ai renuntat la abstinenta?
    Plus, inca o dovada ca politicienii nostrii sunt mai politicieni decat politicienii lor!
    Sau invers?
  • +7 (15 voturi)    
    .... (Vineri, 1 februarie 2019, 16:35)

    tirolez [utilizator]

    O fi stand pe Iuliu Maniu si nu are loc de parcare. Eu sper sa le ia si de pe strazile adiacente. S-au construit o gramada de cladiri de birouri in zone ultracentrale, ex. Piata Victoriei, si, surpriza, pe timpul zilei parcheaza angajatii pe toate stradutele adiacente posibile. Presupun ca doar sefii au loc de parcare. Nu e normal, pe unele strazi nu mai au loc 2 masini simultan(cate una pe sens).
  • +4 (6 voturi)    
    pai (Vineri, 1 februarie 2019, 16:55)

    CVL [utilizator]

    cereti sa nu mai se autorizeze cladiri fara locuri suficiente de parcare. Acum din ce stiu, se plateste o taxa pt locurile de parcare neconstruite.
    Mai mult, daca ai bulevard cu o banda 1 cat 1 autobuz + o masina, va spun ca acolo se fac abuzuri. Unde au loc sa stea la panda fara sa incomodeze. Acolo, tu, primarie, traseaza banda pentru parcare, caci ajungem la abuzuri.
  • +7 (7 voturi)    
    Ridicatul masinilor e ca taiatul unghiilor cu flex (Vineri, 1 februarie 2019, 18:24)

    Petrul [utilizator]

    25% dintre masini parcheaza ziua in Bucuresti pe stationarea interzisa. Solutia e extrem de simpla si e peste tot in Europa. Locuri de parcare clar delimitate, cu taxa mare in centru, se plateste electonic. In rest, amenzi mici si permanente. 100-150 lei pentru parcare neregulamentara. Totul filmat, si iti vine pe mail sau pe cardul de parcare de Bucuresti. Politia face diferenta aici, asa s-a civilizat Europa, nu bazandu-se pe spirit civic.
    Masinile se ridica daca blocheaza artere, tramvaie, trolee.
  • +1 (7 voturi)    
    Masina personala, un moft sau o necesitate? (Vineri, 1 februarie 2019, 19:34)

    bigbrother [utilizator]

    Pana la urma la asta se reduce toata discutia: avem sau nu nevoie de masini personale in acest oras?

    Sa luam cateva cifre ca sa fim obiectivi:

    1. Masini inmatriculate in Bucuresti - o cifra aproximativa ar fi vreo 1.5 milioane masini. Daca mai luam si masinile care circula prin oras dar sunt inmatriculate in alte judete, cred ca depasim usor 2 milioane.
    2. Locuri de parcare in Bucuresti - cifra nu ajunge nici macar la un sfert din necesarul locurilor de parcare, sunt vreo 300 si ceva de mii de locuri de parcare in oras.
    3. Costul unui loc de parcare: in functie de zona si sector dar oricum nu ajunge nicarieri in oras 100 de lei/an.
    4. O masina ocupa in medie circa 12 metri patrati. Calculat la 2 milioane de masini inseamna 24 km patrati. Adica suprafata a 480.000 de apartamente de
    50 metri patrati.
    5. Calitatea aerului: Bucurestiul este in topul oraselor poluate din Europa. Ministerul Mediului a fost dat in judecata de Comisia Europeana pentru ca valorile-limita zilnice au fost depasite în mod constant. Uitati-va pe harta si va luati cu mainile de cap: https://airly.eu/map/en/#44.40740,26.09229,i5629

    Eu cred ca e cazul ca numarul masinilor sa scada extrem de mult. Si asta nu se va putea face fara sa existe restrictii severe si sume lunare crescute a.i cine isi doreste masina sa fie constient ca are niste drepturi si obligatii clare si mai ales, ca isi poate permite sa tina acea masina.
    • 0 (2 voturi)    
      De ce pui acum această întrebare? (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 11:13)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Să pui această întrebare atunci când în București va fi un transport public civilizat,fluent,pe toate direcțiile,când străzile vor fi curate,fără rahați de câine și băltoace puturoase,când mașinile de la salubritate și camioanele nu vor mai circula în miezul zile împrăștiind praf și mirosuri greu de suportat.
      • 0 (2 voturi)    
        E ca povestea cu oul si gaina (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:37)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ca sa avem un transport civilizat trebuie sa indepartam masinile de pe strada si sa facem oamenii sa foloseasca acest sistem de transport public. Insa multi folosesc masinile tocmai pentru ca nu exista acest transport public civilizat..si uite asa ne invartim in cerc.

        Masina personala trebuie sa fie exceptie de transport in oras, doar acolo unde chiar nu exista alta solutie viabila. Da, un transport in comun ar rezolva multe solicitari, dar tind sa cred ca simpla existenta a unui sistem bine pus la punct de transport public nu va schimba mentalitatea multor bucuresteni, de aici si acea nevoie de restrictii severe si cresterea sumelor pentru cei care detin masini.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version