​​FOTOGALERIE Cum poate fi deturnată o măsură bună: creșterea prețului la parcare în centrul Capitalei a dus la umplerea trotuarelor de mașini și blocarea primei benzi

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 3 august 2018, 14:14 Actualitate | Administratie Locala


Masini parcate pe trotuar pe Calea Victoriei
Foto: Hotnews
Creșterea tarifului la parcare în centrul orașului și limitarea timpului de parcare la două ore este una dintre principalele măsuri adoptate de marile capitale europene pentru a reduce traficul și poluarea în zona centrală. Primăria Capitalei a aplicat și ea această măsură și a crescut de la 1 iulie tariful/parcare/oră de la 1,5 lei la 10 lei. Măsura însă nu a avut efectul așteptat deoarece, în lipsa unui control strict din partea Poliției Rutiere și Locale (amenzi, blocarea roților, ridicarea mașinilor), trotuarele s-au umplut de mașini iar prima bandă de circulație de pe bulevarde este blocată de mașini. Chiar o mașină a poliției a fost surprinsă parcată pe prima bandă, pe Calea Victoriei.

Dincolo de aceste neajunsuri pentru pietoni și șoferi și faptul că măsura nu și-a atins scopul, este o nedreptate și pentru cei care plătesc 10 lei/oră în parcările municipalității în timp ce alții parchează gratis și blochează traficul și circulația pietonilor.

În ceea ce privește parcările primăriei, unde tariful este de 10 lei/oră, acestea sunt în continuare aproape pline. La început erau mai multe locuri libere, dar în decurs de o lună aproape s-au umplut, semn că există capacitate de plată, dar și nevoie de mai multe locuri de parcare. Totuși, s-a constatat că, cu cât ai mai multe locuri de parcare în centru, cu atât atragi mai multe mașini. Soluția aplicată de alte capitale europene este un transport public de calitate și benzi unice, astfel încât oamenii să nu mai aibă nevoie să folosească mașina personală, și parcări park&ride, la marginea orașului sau la nodurile importante de transport. Din păcate aici Primăria Capitalei are restanțe mari, calitatea transportului public fiind una îndoielnică, avem doar câteva benzi unice, nu avem parcări la marginea orașului să poți lăsa mașina și să folosești transportul public, nu avem piste pentru biciclete.












O altă măsură aplicată de marile capitale europene, pe lângă creșterea tarifelor la parcare și limitarea timpului, este taxa de acces în centrul orașului. De exemplu, Londra a introdus taxa de congestie în februarie 2003 pentru mașinile care intră în centrul orașului. Inițial, această era de 5 lire pe zi, în 2005 a ajuns la 8 lire, în 2011 la 10 lire iar în prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementată pentru a reduce poluarea și pentru a straange fonduri pentru investiții în transportul public. Pe lângă taxa de congestie, din luna aprilie 2017, în zona Westminster din centrul Londrei, autoritățile au decis că parcarea să fie mai scumpă cu 50% pentru mașinile diesel, potrivit The Telegraph. Astfel, parcarea în zona va costă cu 2,45 lire/ora mai mult decât tariful standard de 4,90 lire/oră. Primarul Londrei a declarat că anual mor 10.000 de oameni din cauza poluării în capitală, iar dieselul are și el o vină importantă.
În plus, din 2017, Primarul Londrei a anunțat că mașinile situate sub normă de poluare Euro 4 intră în centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, această adăugându-se la cele 11,5 lire, cât este  "taxa de congestie".











Reamintim că  Primăria Capitalei a motivat majorarea tarifelor la parcare prin faptul că „au fost depășite valorile-limită stabilite prin legislația Uniunii Europene privind calitatea aerului înconjurător, iar una dintre cauze este poluarea rezultată în urmă traficului intens și a utilizării pe scară largă a autovehiculului propriu”.

În plus, reprezentanții instituției au declarat înainte de implementare că prin aceste tarife „Bucureștiul se aliniază marilor capitale europene care au adoptat un tarif mai mare pentru parcarea în zona centrală, cu scopul de a reduce traficul, și implicit poluarea, dar și pentru a promova transportul public și transportul alternativ”.

”Prin implementarea acestei măsuri, va fi eliberată bandă 1 de circulație, iar accesul în instituții publice, precum unități de învățământ și spitale, va fi mai facil”, mai afirmau reprezentanții municipalității.











Studiu de caz: Viena

În Viena, în 1975 au fost introduse primele parcări cu timp limitat, contra cost.  La ora actuala în districtele 1-9 și 20, de luni pâna vineri, între orele 9-22 se poate parca pe spațiul public doar cel mult 2 ore și  contra cost (Kurzparkzone). Tariful de parcare este de 1,05 euro pentru 30 de minute. În parcările park&ride se poate parca însă cu 3,40 euro.zi. Dacă parchezi neregulamentar ți se ridică mașina.

Citește aici mai mult.

Studiu de caz: Oradea


La Oradea, taxa de parcare în centrul orașului este de 2,6 lei/oră și poți parca doar două ore. Dacă parchezi neregulamentar, ți se ridică mașina. În plus, strategia primăriei este să elimine din locurile de parcare din zona centrală și să redea spațiile pietonilor.

”Pentru zona centrală, strategia noastră este următoarea: să nu poți parca nicăieri fără să plăteșți, deci nu există azi în centru un loc în care să lași mașină dezordonat, fără să plăteșți. De ce facem asta? Pentru că noi avem nevoie de găsirea unui echilibru între cererea de locuri de parcare și oferta. Tariful este de 2,6 lei/oră în zona centrală și poți parca doar două ore. Încercăm să-i favorizăm prin această politică pe cei care au probleme de rezolvat în centru, nu pe cei care lucrează în centru. De asemenea, această politică nu te încurajează să vii să-ți lași mașină în centru nelimitat pentru că acel loc de parcare este cerut de oameni care au taxe de plătit, cumpărături de făcut, de obținut avize. În felul acesta încasăm bani care se folosesc exclusiv pentru construcția de parcări și treptat-treptat scoatem parcările din zona centrală a orașului de pe carosabil în afară carosabilului. În ultimii doi ani am scos 1000 de locuri de parcare din cele 8000 pe care le avem în centru, deci aproximativ 15% dintre ele au fost relocate. În următorii ani estimăm încă 1000 de locuri, astfel încât 30% din locurile de parcare să fie mutate în afara carosabilului, în locuri amenajate. În felul acesta, treptat-treptat, urmărind un model al orașului Bruges din Belgia, care este un oraș cu un centru asemănător cu Oradea. Ne propunem să extindem spațiile pietonale și locurile de parcare de pe carosabil să fie redate pietonilor, să poți veni în centru, să admiri clădirile, să ai diverse activități, fără să treacă mașinile în viteză pe lângă ține, sau să te freci de mașinile parcate pe trotuar.

În zona municipiului Oradea dacă parchezi mașina într-un loc nepermis, ți se ridică, iar recuperarea ei costă în jur de 400 de lei. Toate ridicările sunt executate de primărie prin Poliția Locală și toate amenzile și costul aferent ridicării constituie venituri la direcția care se ocupă de extinderea de locuri de parcare. Noi ridicăm mașinile de circa 8 ani, cu o mică pauză, când au fost probleme cu legislația, care a confirmat orădenilor că ordinea este preferabilă haosului. Întotdeauna când există haos oamenii parchează mașină pe trotuare, se blochează circulația pietonilor, oamenii parchează pe locul cel mai apropiat, pe trecerea de pietoni, în intersecții, în zone în care crează ambuteiaje, iar în felul acesta, cu aceste măsuri de ordine s-a creat o circulație acceptabilă în centrul orașului Oradea", a declarat primarul orașului, Ilie Bolojan.

Care sunt noile tarife de parcare în centrul Bucureștiului
Reglementările instituite de la 1 iulie impun 3 zone de taxare în București.

Zona 0, compusă din 4 sub-zone, taxă de parcare 10 lei pe ora

  •     zona parcajului subteran Intercontinental, străzile N. Bălcescu – C.A. Rosetti – D. Gerota – J. L. Calderon – T. Arghezi – Carol I;
  •     zona parcajului subteran din Piață Unversității, străzile N. Bălcescu - I. Câmpineanu - Calea Victoriei - Splaiul Independenței  - Halelor - I. C. Brătianu;
  •     zona parcajului suprateran Cocor, străzile I. C. Brătianu - Sf. Vineri - Calea Moșilor - H. Botev - C. Coposu;
  •     a patra zona este cea a parcajului suprateran Unirea, cu străzile C. Coposu - M. Basarab - Mircea Vodă - Unirii - Brătianu.
În zona 1 se aplică tarife de 5, respectiv 2,5 lei pe ora:

    Piața Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – str. Nerva Traian – bd. Gh. Șincai – str. Lanariei – Calea Șerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B. P. Hasdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzești – Piață Victoriei

Cum se aplică tarifele:

  •     5 lei/ora – tarif unic de luni până vineri în intervalul orar 06.01-18.00, cu extindere, în funcție de parcaj, în zone unde numărul de vizitatori este mare, de luni până duminică în intervalul orar 00.00-24.00; după intervalul maxim de parcare de 2 ore, se aplică măsura suprataxării la un nivel dublu pentru fiecare ora de depășire.
  •     2,5 lei/ora – tarif unic în zilele săptămânii în intervalul orar 18.01-06.00, acolo unde nu s-a dispus extinderea tarifului de 5 lei/ora .

În ambele cazuri, tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare.

Pentru unitățile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze sportive – locuri de parcare rezervate pe baza de contract tariful este de 5 lei/ora x 24 ore x 30 zile. Riveranii beneficiază de un tarif preferențial lunar de 100 lei.

Zona 2 – cuprinde locurile de parcare special amenajate între zona 1 și limita administrativă a orașului

Tarife utilizabile în zona în zona 2:

  •     2,5 lei/ora – tarif unic de luni până vineri în intervalul orar 06.01-18.00, cu extindere, în funcție de parcaj, în zone unde numărul de vizitatori este mare, de luni până duminică în intervalul orar 00,00-24.00 (tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare);
  •     1,5 lei/ora - tarif unic în zilele săptămânii în intervalul orar 18.01-06.00, acolo unde nu s-a dispus extinderea tarifului de 2,5 lei/ora (tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare);

Tariful preferențial pentru unitățile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze sportive – locuri de parcare rezervate pe baza de contract este de 2,5 lei/ora/24 ore/zi, iar pentru riverani – de 80 lei/luna.

Că și în cazul celorlalte zone, tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare.

Tariful pentru serviciul de blocare/deblocare a autovehiculelor este de 200 de lei, dar până acum nu s-a aplicat această măsură.















Citeste mai multe despre   


















7700 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Ca la Voluntari... (Vineri, 3 august 2018, 14:34)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Se plimba tuta asta de Firea una-ntr-una la Viena, dar nu a invatat nimic de la ei. Pai in Viena daca ai parcat fara sa platesti ai luat imediat amenda. Umbla astia cu parcarile non-stop. Intr-o vineri seara am parcat pe la ora 21:40, am zis ca nu mai cumpar parcare ca oricum de la ora 22:00 nu se mai plateste si sigur nu mai vine nimeni. Surprize, surprize! Mi-am gasit amenda a doua zi, emisa la ora 21:58!!!
    Daca politistii locali ar lasa in pace campania #farapenasi si mai bine ar umbla sa dea amenzi celor care nu parcheaza corect, altfel ar sta lucrurile. Dar mno, ce sa faci, cand idealul de administratie locala este orasul Voluntari...
    • -5 (13 voturi)    
      bun... (Vineri, 3 august 2018, 16:46)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      si unde isi parcheaza oamenii masinile?!
      exista alternativa?!
      nu sunt de acord cu nesimtirea... si eu injur oamenii care parcheaza aiurea... dar again exista alternativa?!

      ii injur ca nu vad sa ma asigur din cauza masinilor parcate in intersectie, dar adevarul e ca 5 strazi in toate directiile e FULL de masini parcate!
      deci repet: unde?! ca si pe camp la margina bucurestiului tot ilegal e!
      • +8 (8 voturi)    
        Pentru ca civilizatie si pentru ca amenzi (Vineri, 3 august 2018, 17:25)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Si in Viena sunt pline parcarile seara, mai ales in zonele centrale. Stateam intr-o zona centrala si dadeam ture 20 min. doar doar gasesc un loc. Si aveam de mers si 10 min pe jos pana la locuinta. Crezi ca mi-am permis vreodata sa parchez masina pe trotuar? Sau sa o las pe avarii si sa ma duc sa-mi fac treaba? Sau sa o parchez in asa fel incat sa incomodez traficul? Nu mi-am permis. Si stii de ce? Sunt 2 explicatii:
        1. civilizatia - pur si simplu de rusine (daca o ai) nu poti sa faci chiar ce te taie capul
        2. amenzile - aici nu se discuta. Ai calcat stramb, ai platit. Iar daca iti si ridica masina, atunci ai pus-o...te ustura de nu mai faci asa ceva in viata ta!
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 4 august 2018, 13:38)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

          @This_User, etc..aici n-ai nimerit-o. Am fost in Viena si SUNT parcari libere. Inclusiv in perioada sarbatorilor de iarna. Cu exceptia centrului propriu-zis (zona Primariei/Parlament/Sf. Stefan) in rest se poate parca relativ OK chiar si in zonele centrale iar in restul orasului chiar se pacheaza lejer. Chiar spuneam unui amic cu care eram "uite, asta e un oras in care nu-s stresat ca n-am unde sa parchez". Exact pe dos in orasele mari din Ro in care realmente te poti invarti ca nebunul si o ora in cautarea unui loc de parcare daca ai o treaba mai in centru. Nici nu mai are rost daca e cu plata sau fara, sunt pline oricum toate. Iar parcarile subterane din Ro (inclusiv de la mall-uri) sunt execrabil proiectate din pct. de vedere a orientarii, deservirii si a pantelor de acces care uneori au inclinari scot ce-i mai bun si din tine si din masina. Deci vina nu-i doar la "marlanu' de roman"
      • +1 (1 vot)    
        alternative (Sâmbătă, 4 august 2018, 13:36)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Sigur ca exista alternative: lasi masina acasa, mergi cu metroul, pe jos, bicicleta, scuter, etc.
        Da, stiu ca e nasol acum dar daca facem asta suficient de multi, devine lasatul masinii acasa norma si nu parcatul pe trotuar in centru.
    • +5 (5 voturi)    
      Similar in Canada (Vineri, 3 august 2018, 17:04)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Parcarea era permisa pana la ora 24. Am avut musafiri, stiau de asta dar, ca romanii, am mai stat in usa la ultimele disctutii. La ora 0:04 amenda era pe parbriz!
    • +4 (4 voturi)    
      de acord (Vineri, 3 august 2018, 17:42)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      cu plata parcarilor meltenilor in zona 0.
      Important insa este ca pozele din centru sunt valabile in tot orasul.
      Numai la noi se pune carul inaintea carutei.
      Nu sunt amenajate parcari pentru tot necesarul din tot orasul, in swchim primarii ca negoita vin cu licitatii pentru locuri neocupate. Cum sa ma duc sa-mi parchez masina in nodul internodal din Pantelimon (sa zicem) in timp ce eu locuiesc in apropierea Pietei Alba Iulia?
      Intai creaza-i cetateanului facilitatea si pe urma sa-l amendezi pentru ca nu respecta regula
  • +7 (17 voturi)    
    niste idioti (Vineri, 3 august 2018, 14:34)

    Hans Metter [utilizator]

    si 0 lei daca faci parcarea si tot vor fi masini parcate ilegal (daca nu dai amenzi pt asta). Omul prefara sa lase masina fix unde are nevoie decat sa caute o parcare si apoi sa mearga pe jos pana unde are nevoie.

    In lipsa amenzilor parcarea poate fi de la 0 lei pe zi pana la oricat ca oamenii tot aiurea vor parca.
    • -4 (10 voturi)    
      eeeee (Vineri, 3 august 2018, 16:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      hai sa avem noi parcari... si apoi sa facem astfel de comentarii....
      cand sunt de 5 ori mai multe masini decat locuri de parcare, astfel de comentarii sunt efectiv inutile!
      • +3 (5 voturi)    
        Cica alea care sunt, is cam goale (Vineri, 3 august 2018, 17:17)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Adica romanul nu se inghesuie sa plateasca parcare, in principal din lipsa banilor.
    • +1 (1 vot)    
      Când ești cu ochii pe furat! (Duminică, 5 august 2018, 8:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Îți ferești buzunarul.Firea și grupul ei infracțional au mărit prețul la parcare și nu au spus ce destinație vor avea banii încasați.Lumea a înțeles că vrea să-i fure în loc să facă alte spații de parcare,spații verzi,de promenadă,curățenie.Creșterea a fost prea bruscă,nesimțită aș putea spune și nu a fost însoțită de măsuri preventive privind parcarea ilegală,Firea fiind împotriva doctrinei PSD care cere întărirea prevenției nu sancționarea.DE aia PSD este neînțeles de societatea civilă,șefii PSD vorbesc și fac acțiuni //la plesneală//,ca ol ripostă dată cuiva.Nu fac ceva pentru-că așa este bine,ci pentru-că cineva ia supărat.De aia nu merită să fie în funcții publice.Să fii într-o funcție publică trebuie să fii în slujba societății,nu împotriva ei.
  • +3 (11 voturi)    
    rezolvam TOTUL cu amenzi (Vineri, 3 august 2018, 14:40)

    MG [utilizator]

    amendam brusc populatia pentru prostia si hotia administratiei. Creati conditii pentru car-sharing, bike-sharing, bonusuri pentru renuntarea la masina etc. Ce sa stie militia+firea; colectivizare cu pumnu-n gura. Pentru binele cetateanului (pensionarului in general, care nu trebuie sa ajunga musai la lucru). Apropo, pe onor administratie primarie, cat ii costa parcarea in buricul targului? N-ar trebui sa fie primii care dau exemplul si vin cu bicicleta? Sau sa parcheze si ei la 10 lei ora, sa vedem, le convine?
  • +5 (7 voturi)    
    Sa speram ca-i pedepseste D-zeu (Vineri, 3 august 2018, 14:42)

    Victorsss [utilizator]

    Asta e... Ce putem sa facem? Trebuie sa mergem mai mult pe la biserica, pe la vrajitoare, sa apelam la vecini..
  • +6 (14 voturi)    
    gresit (Vineri, 3 august 2018, 14:46)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Nu controlul strict e problema, ci alternativa. Controlul strict n-o sa rezolve nimic daca nu ai transport public de calitate.
    Inainte sa implementeze masura, PMB trebuie sa asigure alternativa. Apoi maresti tarifele si amendezi.

    Altfel, facem exact ca la radarele politiei rutiere: nu avem autostrazi sa putem ajunge rezonabil, dar cumparam radare sa amendam soferii.
  • +15 (15 voturi)    
    Revolutie in trafic!.. (Vineri, 3 august 2018, 14:54)

    pehash [utilizator]

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/gabriela-firea-voi-face-revolutie-in-materie-de-trafic-in-capitala-527065

    Cred ca madam pandele a facut tot ce a putut. Atat poate ea.. sa-si numeasca toate rubedeniile si prietenii in functii importante si sa risipeasca banii primariei pe autobuze turcoaz cu tehnologie din anii '90. Pentru electoratul fidel, excursii in Grecia. Un fel de Becali cu lectii de dictie.
    • +2 (4 voturi)    
      probabil (Vineri, 3 august 2018, 17:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ca minusurile luate sunt de la propesedaci si cetateni neproprietari de masini.
  • +7 (7 voturi)    
    luati PSD .... (Vineri, 3 august 2018, 14:58)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    luati PSD ....
  • +7 (7 voturi)    
    >lipsa unui control strict (Vineri, 3 august 2018, 15:04)

    eleVenereCtions [utilizator]

    There's your problem. Politie incompetenta si lipsita de spirit civic -> populatie la fel de lipsita de spirit civic. Faptul ca pana si una din masinile lor a fost gasita parcata asa este de rasul lumii.
  • +5 (9 voturi)    
    Nu stiu care sunt mai ticalosi, (Vineri, 3 august 2018, 15:07)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    guvernantii sau cetatenii.
  • +6 (16 voturi)    
    masura buna pe dracu... (Vineri, 3 august 2018, 15:26)

    liviu_ [utilizator]

    avem transport in comun ca in "marile capitale europene"?
    avem parcari ca in "marile capitale europene"?

    punem caruta inaintea boilor!

    intai sa se rezolva transportu in comun (si benzile de biciclete) si apoi garantat o sa renunte multi la masina DE BUNA VOIE!
    • +1 (1 vot)    
      avem (Vineri, 3 august 2018, 17:50)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      economie ca in tarile capitalelor aratate?
      avem educata populatia ca in tarile respective?
      avem planuri de dezvoltare ca in orasele respective?
      avem politie profesionista ca in tarile respective?
      Nu.
      Avem ciubucari, hoti, mitutori, chilipirgii, melteni si cocalari, ca la noi.
  • +7 (9 voturi)    
    Impoenta si balacareala autoritatilor (Vineri, 3 august 2018, 15:28)

    liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

    Asta arata. Amenda se poate pune val vartej facand 3 poze si lipind un sticker in geam. Nu exista nici o scuza.
    • -1 (5 voturi)    
      ok foarte frumos (Vineri, 3 august 2018, 16:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

      amenda pentru aia care au alternativa... dar cand opresti undeva pentru ca NU AI PARCARE pe raza de 2 km? acolo ce faci?!
      • +3 (3 voturi)    
        S-ar numi transport in comun (Vineri, 3 august 2018, 17:28)

        liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Si nu ar sta in coada de masini 25 de minute la Iuliu Maniu pentru simplul motiv ca masinile nu ar fi acolo. S-ar putea pune program si majoritatea oamenilor l-ar folosi cu incredere. Unde mai pui ca poti merge cu el si dupa doua beri.
      • +5 (5 voturi)    
        Auzi (Vineri, 3 august 2018, 17:30)

        liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Dar cand trebuie sa mergi sute de metri pe carosabil pentru ca nu ai loc pe trotuar, cum e?
    • +2 (2 voturi)    
      Daaa (Vineri, 3 august 2018, 16:53)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

      Asa e, asta zic eu de vreo 10 ani.
      Nu se doreste!
      Cum sa isi gaseasca smecheru' masina cu amenda pe ea!! Asa tb sa fie la masina sa ia amenda, mai da o spaga, un telefon, se descurca ca de aia e smecher.
      • +3 (3 voturi)    
        Interactiunea (Vineri, 3 august 2018, 17:29)

        liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Rali

        Dintre agent si sofer trebuie sa fie minimala. Amenda - de exemplu - sa poata fi platita numai online si cu cardul. Nu cash. In felul acesta, daca asupra ofiterului de la parcari se gasesc bani la final de tura, vor fi confiscati. Si cand te gandesti ca un server cloud si o aplicatie ar fi de ajuns.
    • +2 (2 voturi)    
      UK (Vineri, 3 august 2018, 17:00)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

      Am vazut in UK cum unui bizon i se lipea amenda pe parbriz sambata la ora 16, dovada ca in alte tari politia nu are program de luni pana vineri pana la ora 14.

      La cate amenzi da politia romana pt bizonarii in trafic ai zice ca lucreaza o singura zi pe saptamana si ziua aia e cu program scurt.
  • +8 (8 voturi)    
    Se aliniaza aiurea! (Vineri, 3 august 2018, 15:31)

    Alfabetix [utilizator]

    Comparatia cu alte Londra sau Viena, chiar si Oradea este inutila cand Bucurestiul este intr-o degradare continua!
    Regia de transport are cateva rable de vehicule care trebuiau casate demult, timpii de asteptare in statii sunt extrem de lungi, nu sunt legaturi bune intre cartiere si nici refugii cu banci pentru calatori.
    De centura nu mai zic.
  • +1 (9 voturi)    
    Solutia este simpla. (Vineri, 3 august 2018, 15:35)

    Marionette [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=uKf2k52-MnM
    Dar nu pe ascuns. In vederea presei. cu stiri raportate despre incident.
    Sa auzi la stirile de dimineata cand iti bei cafeaua pe langa clasicii morti in accidente la punctul doi si "Astazi au fost storcite 18 masini gasite parcate ilegal pe Magheru." Interviuri cu proprietarii. Bunicii plangand... "Inca mai platim rata la ea!" Proprietari suparati.. "O sa va dau in judecata!"
    Dupa vreo 2-3 ani cu stiri de-astea, sa vedeti ce corect se vor parca masinile!
    • +1 (7 voturi)    
      Hai sa lasam nervii (Vineri, 3 august 2018, 16:25)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Sa distrugi niste masini in perfecta stare de functionare este - da - o pedeapsa pentru proprietari. O si mai mare pedeapsa este pentru mediu intrucat in acele masini au fost investite resurse materiale, energetice si umane.

      Soferii trebuie amendati, masinile ridicate si mutate intr-o parcare. Soferul va plati amenda, ridicarea si parcarea masinii. Daca nu vrea, masina e vanduta la licitatie pentru a fi recuperati o parte din bani. Daca se vinde cu mai mult, diferenta ii e returnata fostului proprietar, daca se vinde cu mai putin, i se pune poprire pe diferenta. Abia daca maisna are probleme tehnice sau e mai veche de 10-15 ani, atunci discutam de casare.
      • 0 (6 voturi)    
        sar... (Vineri, 3 august 2018, 16:41)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

        sa faca primaria parcari si transport in comun d c nu?!
        majoritatea nu parcheaza acolo ca-s nesimtiti, ci pentru ca nu au alternativa!
        • +1 (1 vot)    
          Abslut de acord (Vineri, 3 august 2018, 17:32)

          liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Transportul in comun insa functioneaza extrem de prost cel putin in 50% din cazuri pentru ca nu are cum sa circule. Am mers cu tramvaiul 34 in Bucuresti si am impresia ca soferii cred ca tramvaiul ii poate ocoli.
    • +5 (5 voturi)    
      adica... (Vineri, 3 august 2018, 16:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      o contraventie o corectezi printr-o fapta penala...
      foarte "misto" "logica"...

      solutia e SA SE FACA PARCARI!!!
      si sa se dezvolte transportul in comun!
      • +1 (1 vot)    
        In acest stadiu al evolutiei (Vineri, 3 august 2018, 18:21)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu problema pretului parcarii era prioritara.
        Am mai scris pana mi s-au lustruit tastele si mi-am luat minusuri de puteam sa ajung in Australia.
        Organizarea parcarilor. Sa existe locuri de parcare! Pentru un an doi, poti sa le lasi gratuit. Faci socoteala si nu iese cine stie ce suma - o poti consdera pierdere sau investitie, cum vrei.
        Oricum, primaria imparte pomeni aiurea, fara finalitate, alta decat sa-si aduca votanti pe termen scurt.
        Prima faza este sa-i obisnuiesti pe soferi cu reflexul de a parca in PARCARE. Indiferent de tarif, parcarile nu erau ocupate decat DUPA CE NU MAI SUNT LOCURI PE TROTUAR.
        Marind tarifele, nu faci decat sa scazi gradul de ocupare al parcarilor, pe seama trotuarelor.
        Faci parcari cu tarif ZERO si amendezi cu 500 sau ridicare pe orice ghiolban care parcheaza aiurea.
        Peste un an doi trei incepi sa bagi tarife ca la paris. Intre timp locurile de pe trotuar nu mai sunt accesibile.
        Dar, pentru alde Firea 2-3 ani inseamna gandire pe termen lung.
  • +3 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 3 august 2018, 15:56)

    sictireanu [utilizator]

    In urbea Fierei orice e posibil, inclusiv parcatul pe trotuar, prima banda, oriunde. Politia locala e ocupata, joaca septica la umbra.
    • -2 (4 voturi)    
      si unde sa le parcheze oameni buni?! (Vineri, 3 august 2018, 16:38)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui sictireanu

      eu am noroc n-am probleme d-astea... dar sunt zone in care efectiv nu ai unde sa parchezi...

      sa se construiasca parcari, ca suntem amenintati de multi ani cu mii de locuri de parcare si nimic!
      • +2 (2 voturi)    
        Trotuarul (Vineri, 3 august 2018, 17:34)

        liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Este pentru pietoni. Sunt sofer si IN VIATA MEA nu am parcat pe trotuar, pe trecere de pietoni sau pe banda 1!!! Din respect: pentru om, pentru tine, pentru mamica cu carucior pentru gemeni, pentru invalidul din carucior si pentru legi.

        Asadar ma doare in 3 litere de faptul ca nu ai unde sa parchezi! Nici eu nu am avut si uneori am mers de la parcare la destinatie cu autobuzul sau pe jos!
  • +6 (12 voturi)    
    masinile pe trotuar-ceva grotesc (Vineri, 3 august 2018, 15:58)

    Andrei453530 [utilizator]

    ar trebui amenzi drastice si ridicate
    • +2 (8 voturi)    
      TOTAL DE ACORD! (Vineri, 3 august 2018, 16:21)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      AI solutie pentru parcari?
      • +2 (6 voturi)    
        parcari in afara orasului (Vineri, 3 august 2018, 16:26)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        probabil ca nu iti convine solutia, dar cam asa se intampla in toate orasele civilizate. De cand masina e o extindere a c...lui fiecaruia? Parcari in exterior cu 30lei/luna, parcari de resedinta cu 30lei/zi, amenzi si ai rezolvat problema masinilor in oras. Mijloace de transport in comun multe si civilizate si cam atat.
        • -1 (5 voturi)    
          pai (Vineri, 3 august 2018, 16:34)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          in toate orasele civilizate oamenii au unde sa parcheze!
          in Bucuresti nu poti parca legal chiar daca vrei!

          also... d c nu ceri amendi mari si ppentru pietonii care traverseaza aiurea?!
          • +2 (4 voturi)    
            te contrazic (Vineri, 3 august 2018, 17:22)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            in majoritatea oraselor civilizate oamenii au unde parca masina, dar acel loc nu e musai langa casa. De foarte multe ori e la marginea orasului. Langa casa parcheaza doar cei ce isi permit (si sunt foarte mari tarifele)

            In fata unor cladiri de birouri sunt 10 locuri de parcare (fara a avea cladirea parcare subterana) si eram socat ca nu parca nimeni. Am intrebat de ce? Pt ca nu e nevoie. Cum asa? Pt ca 20 euro ora de parcare. In acea cladire lucrau 3000 de oameni ce veneau cu orice altceva decat masina.

            Sa fie amendati si pietonii, cine zice ca nu trebuie amendati?! Oricine greseste trebuie sa plateasca pt ca doar asta e calea spre civilizatie
          • 0 (2 voturi)    
            LASA-L CA OMUL ARE PROBLEME (Vineri, 3 august 2018, 17:56)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            De alta natura! Nu are copii, probabil, nu are parinti, nu are obligatii, poate nu are nici serviciu.
            Cred ca este un pensionar care circula pe gratis in ratb-ul tzatzei firea si este incomodat de trafic!
    • -1 (5 voturi)    
      aham (Vineri, 3 august 2018, 16:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      si sa-si parcheze masinile unde?!

      ati uitat ca au fost ANULATE amenzi de parcare pentru ca s-a dovedit IN JUSTITIE ca omul NU AVEA UNDE SA PARCHEZE?!

      da... unii sunt nesimtiti si ar avea unde parca... dar s-a arata ca in bucuresti sunt 1 mil de masini si 200k locuri de parcare!
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 3 august 2018, 17:00)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Dreptul de a parca e vreun drept fundamental al omului? Inainte a-ti lua doua masini, chiar 3-4 cu cele de serviciu, nu te gandesti si la costurile de parcare? Au fost anulate amenzile pentru ca legislatia e ambigua si nimeni n-are interesul sa o schimbe.
      • +3 (3 voturi)    
        Dom-le (Vineri, 3 august 2018, 17:36)

        liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Dar avion de ce nu iti iei? Da apoi statul in judecata ca nu ai pista in fata blocului!

        Cand stii ca nu ai unde parca, intreaba-te daca ai absoluta nevoie de masina. Si eu am trait fara masina, si parintii mei. Mi-am luat-o si platesc parcare la parcomat!

        Te intreb: la Universitate ce scuza ai? E parcare subterana goana si trotuarele sunt pline! Aud, care iti e scuza?
        • 0 (0 voturi)    
          Pai asta e problema (Vineri, 3 august 2018, 21:25)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

          Sunt parcari goale dar marim pretul. Banii inainte ca la ... asa stie tanti firea.
          Mai sunt si o gramada de cladiri dezafectate care ar putea fi recalificate in parcari (vezi zona Obor unde sunt fabrici desfiintate dar cladirile sunt in picioare; or mai fi multe altele prin zone similare) dar madretea de primarita incepe prin a mari taxele de parcare, ca si cum bizonul motorizat isi face probleme de etica si nu vine cu masina in centru ca sa nu fie nevoit s-o parcheze pe trotuar, in calea carucioarelor si a pietonilor. Nu-i problema ca are fiecare cate doua masini, ca doar nu vine cu 2 in centru deodata.
          Iar masinile parcate pe trotuar sau, si mai rau pe prima si a doua banda, ingreuneaza traficul si mareste poluarea - exact inversul la ceea ce s-a declarat ca obiectiv.
      • 0 (0 voturi)    
        sa renunte la masini (Vineri, 3 august 2018, 17:52)

        Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        nu s-au nascut in Q7. Majoritatea celor care parcheaza aiurea sunt cei cu autobuze X6, Q7, etc..
  • +2 (2 voturi)    
    ACTUALUL PRIMAR AL LONDREI... (Vineri, 3 august 2018, 16:28)

    schroedinger [utilizator]

    Este tot o ruda de-a lui pandelica... A constatat el ca cei care mor din cauza poluarii au fost expusi cu 50% mai mult la NOx decat ceilalti?
    Emisiile ce CO2 (cele care produc efectul de sera) sunt mai mari la motoarele pe benzina decat cele diesel!
    Lumea a luat-o razna! In directia gresita...
  • 0 (8 voturi)    
    cati dintre voi aveti masini? (Vineri, 3 august 2018, 16:32)

    MG [utilizator]

    si cati lucrati la privat, cu program strict? cati aveti de luat copii de la scoala/gradinite? de facut si cumparaturi? de rezolvat treburi pe la institutiile statului? Cati ati facut n ture pana se elibereaza un loc de parcare? Voi cum rezolvati parcarea intr-un oras "plin"?
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 3 august 2018, 17:07)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Eu lucrez chiar in centru si niciodata in zece ani n-am venit cu masina la serviciu. Toata lumea are cumparaturi de facut, dar mergi acolo unde exista parcare. Iar pentru copii exista bunici, bone, vecini sau ce vrei. Nu e o scuza ca sa blochezi altora drumul. Daca nu-ti permiti traiul intr-un oras mare, cu parcare cu plata, bona, samd, esti liber sa pleci in alta parte.
    • +1 (3 voturi)    
      Parcarea intr-un oras plin o rezolv astfel (Vineri, 3 august 2018, 17:40)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Am doua metode:

      1. Las masina la parcarea Park and Ride, contra a 2 Euro pe zi si apoi iau metroul. Seara fac drumul invers.

      2. La unul dintre servicii am loc inchiriat - pentru o mai mare flexibilitate, mai ales iarna, cand e frig si nu am chef de mers cu transportul in comun atat de mult.

      Dar e adevarat, spre deosebire de tine nu am copii la gradinita, nu fac cumparaturi, nu mananc, nu am de rezolvat nici o problema, nu lucrez, nu dorm, nu respir. De fapt singurul care cred ca are aceste probleme esti tu.

      Dar tot spre deosebire de tine am niste sefi care ma platesc pe ceea ce fac, nu pe timp. Si daca termin mai repede pot sa imi permit sa pierd timpul pe net, caci banii pe munca deja i-am luat. Deci nu am program strict.
    • +1 (3 voturi)    
      copilul il dai la gradinita mai langa casa (Vineri, 3 august 2018, 17:54)

      Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui MG

      mergi pe jos pana la piata.
      Iei RATB-ul pana la institutiile de care vorbesti

      Asa se rezolva
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 3 august 2018, 16:47)

    a.nonim [utilizator]

    N-a fost buna niciun moment masura. Primul lucru de care e nevoie e o legislatie care sa permita amendarea celor care parcheaza ilegal. Cum e posibil ca intr-o zona unde sunt indicatoare de oprire interzisa la fiecare 50 de metri (lasam trotuarele la o parte), sa stai parcat toata ziua, si nimeni sa nu zica nimic? In al doilea rand ridicarea este extrem de ineficienta, un echipaj poate ridica patru masini pe zi, ori la acelesi costuri se pot aplica sute de amenzi, cu rezultate mult mai bune. Dar atata timp cat banii intra in buzunarul in care trebuie, nimanui nu-i pasa. In al treilea rand sistemul actual de parcare cu plata la paznic (in conditiile in care anii 70-80 Bucurestiul avea parcmetre) e potrivit doar pentru parcarile mari, si complet ineficient pentru cele mici si locurile de parcare disparate (asa cum e cazul in centru). Nu e paznicul, ce faci pleci, astepti, primesti amenda acasa? E nevoie de un sistem de abonament pe zona (nu pe loc fix) si/sau plata online, cu verificare prin patrule zonale.
    Deci e clar ca toate asa zisele masuri pe care le ia primaria nu sunt decat praf in ochi, cu costuri mult mai mici s-ar putea obtine mult mai mult. Si nu e vorba doar de incompetenta si coruptie, ci si de complicitatea locuitorilor. Tu te faci ca reglementezi, eu ma fac ca respect regulile, cat timp nu iau amenda prea des, toata lumea e multumita. Oamenii se complac in situatia actuala, decat sa vina cu tramvaiul la serviciu, mai bine asa. E combinatia fatala, incompetenta, coruptie si complicitate, aproape imposibil de destructurat.
  • 0 (8 voturi)    
    vai, ce ne facem! (Vineri, 3 august 2018, 17:07)

    michael_jrd [utilizator]

    Solutia nu a fost niciodata sa construiesti si mai multe parcari, pt ca astfel atragi si mai multe masini.

    Solutia este sa descurajezi masina personala prin orice mijloace posibile:
    - tarife mai mari pt parcare
    - impozite mai mari
    - taxe pt traversarea centrului

    Daca nu esti de acord cu asta inseamna ca nu ai iesit in viata ta din tara, sau ai iesit dar nu ai inteles nimic din ce se intampla acolo unde ai fost.
  • 0 (2 voturi)    
    Fractura de Logică. (Vineri, 3 august 2018, 19:55)

    unTaran [utilizator]

    Dacă măsura era bună, se putea aplica și apăreau efectele pozitive. Rezultatul este .......care se vede că este.
  • +1 (1 vot)    
    Ipocrizia (Sâmbătă, 4 august 2018, 10:39)

    EuIoan [utilizator]

    Politicienii romani sunt ipocriti . Tara este divizata puternic .
    Parcari sunt destule in centru pentru cei ce au treaba acolo si isi Permit sa plateasca parcare .
    Iarasi , ceea ce se intampla de fapt este un rezultat clasic pentru toate legile coercitive din Romania .
    Bugetarul , cocalarul si alte subspecii umane isi vade de ale lor sub ochii nestingheriti ai Politiei Romane , care este de partea lor . Nu de a oamenilor cinstiti .
    Amenzile nu sunt date lor pentru ca , pur si simplu cocalarii nu ar avea de unde .
    Ia parcati dvs o masina scumpa intr un loc nepermis . Vedeti ce se intampla .
    In schimb , va invit sa vedeti toate junghiurile neamendate care blocheaza traficul si nu patesc niciodata nimic . Mi a zis un politist de la rutiera ca nu are ce sable faca ca sunt "de ai nostrii " .
    Fraierul cu bani in schimb plateste si parcare si amenda . Pentru ca are de unde .


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version