Studiu de caz: Cum se parcheaza la Viena

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 5 iunie 2012, 18:45 Actualitate | Administratie Locala


Parcare in centrul Vienei
Foto: Hotnews
In centrul Bucurestiului sunt circa 3.300 de locuri de parcare cu timp limitat, iar din inchirierea lor, in 2009-2011, Administratia Strazilor Bucuresti a incasat circa trei milione de euro. In centrul Vienei sunt 130.000 de locuri de parcare, iar din inchirierea lor primaria a incasat in aceeasi perioada circa 68 de milioane de euro. In Bucuresti, in parcarile cu timp limitat poti sta fara probleme toata ziua, la tariful de 1,5 lei pe ora. La Viena se poate parca maxim doua ore, la tariful de 2 euro/ora. In Bucuresti, daca parchezi pe trotuar nu patesti nimic. La Viena, daca ai si doua roti pe trotuar platesti o amenda de circa 50 de euro. Rezultatul: in Bucuresti trotuarele sunt pline de masini, iar centrul Capitalei este un cosmar atat pentru pietoni, cat si pentru soferi din cauza blocajelor din trafic. In centrul Vienei, traficul rutier e mai relaxat, la fel ca si plimbarile pedestre.


Viena

Potrivit informatiilor trimise de municipalitatea din Viena la solicitarea HotNews.ro, primul program de administrare a locurilor de parcare a fost introdus in 1975. "Cu multi ani în urma am realizat ca unul dintre impasurile cu care se confrunta Viena erau locurile insuficiente si supraaglomerate de parcare, care contribuiau la îngreunarea circulatiei. Astfel, in 1975 au fost introduse primele parcari pe timp limitat, contra cost. În 1993, în timp ce se lucra la „Conceptul vienez de circulatie 1994 “, a fost pus în practica un proiect pilot, prin care parcarile pe timp limitat au fost extinse pe teritoriul unui district întreg. Proiectul a fost atât de eficient, prin reducerea considerabila a timpului de parcare, precum si a drumurilor parcurse cu masina în cautarea unui loc de parcare, încât a fost introdus treptat în tot mai multe districte, în special în cele din centrul orasului. Astfel la ora actuala în districtele 1 pâna la 9 si 20, de luni pâna vineri, între orele 9-22 nu se mai poate parca pe spatiul public decât cel mult 2 ore si acest lucru contra cost (Kurzparkzone) - reglementarile de parcare fiind semnalizate de la intrarea în districtele cu pricina", explica reprezentantii primariei vieneze.

Potrivit datelor furnizate de municipalitatea din Viena, de la 1 octombrie 2012 parcarea pe timp limitat urmeaza sa fie introdusa si în alte districte mai putin centrale, respectiv în districtul 12 si 15 si partial în districtele 14, 16 si 17. În aceste districte perioada maxima de parcare va fi de 3 ore. Explicatia autoritatilor pentru aceasta masura este faptul ca s-a constatat ca si în aceste districte locurile de parcare disponibile sunt complet ocupate, în conditiile în care aproximativ un sfert din masinile parcate nu au numar de înmatriculare de Viena, locuitorii din zonele respective ramânând astfel fara locuri de parcare disponibile. În celelalte districte periferice se va putea parca în continuare pe spațiul public, parcarea fiind interzisa doar în zonele în care acest lucru este semnalizat.

Roman Riedel, de la departamentul municipal Dezvoltare si planificare, a declarat pentru HotNews.ro ca in Viena exista circa 130.000 de locuri de parcare pe perioada limitata in districtele din centrul orasului si partial in districtul 15. Deoarece in Austria nu exista marcaje pe asfalt pentru locurile de parcare, nu se poate da o cifra exacta.

Incasarile realizate de pe urma platilor facute la parcometre se ridica din 2009 pana in 2011 anual la circa 67,9 milioane de euro, conform statisticilor furnizate de Anneliese Friedl, de la departamentul municipal 6 (MA6 -Contabilitate si taxe) din Viena.

Pe langa parcarile publice cu timp limitat, un alt aspect important in strategia de parcare a Vienei este ridicarea de garaje de cartier in zone ale orasului dens construite. In 1994 spre exemplu a fost initiat un program de garaje, în cadrul caruia au fost realizate peste 50.000 de locuri de parcare. Potrivit ing. Thomas Keller de la Directia Municipala a Vienei - Resortul Constructii si Tehnica (Directia de constructii urbane) la ora actuala garajele supra si subterane sunt construite si administrate de firme private, care si finanteaza aceste lucrarii. Municipalitatea Vienei subventioneaza construirea asa numitelor garaje de cartier, în cazul în care sunt îndeplinite anumite conditii cadru (dovada faptului ca în zona sunt prea putine locuri de parcare, ca sa respecta anumite standarde de calitate pentru folosirea garajelor, ca exista tarife preferentiale pentru riverani etc). Administrarea garajelor de cartier se face însa tot de firme private. Conform ing. Thomas Keller pâna la sfârsitul anului urmeaza sa fie elaborat si un nou concept de garaje.

Cat costa parcarea

Începând cu 1 martie 2012 costurile pentru parcarea pe timp limitat se ridica la 1 euro (30 minute), 2 euro (60 minute), 3 euro (90 minute) si 4 euro (120 minute). Pentru 10 minute parcarea este gratuita. În anumite zone, pe strazile principale, se plateste pentru parcarea limitata si sâmbata dimineata. Plata parcarii se face automat.

Persoanele care locuiesc în districtele respective platesc o suma pausala - un abonament care se ridica la 120 euro pe an (179 euro/an cu toate taxele suplimentare) - si primesc un tichet special, care se lipeste pe parbriz. Banii obtinuti de municipalitate din taxele de parcare sunt investiti integral în sistemul vienez de circulatie. Anul trecut spre exemplu au fost subventionate din aceste fonduri câteva garaje de cartier (Wohnsammelgaragen) si au fost achizitionate garnituri noi de metrou.

Ce se intampla daca parchezi ilegal

Conducatorii de autovehicule care parcheaza ilegal în Viena sunt sanctionati, amenda minima ridicându-se de la 1 mai 2012 la 36 de euro.
Conform regulamentului privitor la circulatia pe strazi, paragraful 8, aliniatul 4, în Viena parcarea pe trotuar este interzisa, explica Martina Zika de la Departamentul Municipal 46. Sanctionata este si parcarea unei vehicul cu doar doua roti pe trotuar, amenda ridicându-se de la 1 mai 2012 la 48 de euro.

Rezultate

Administrarea inteligenta a locurilor de parcare din centrul orasului - strategia de parcare - este strans legata de controlul traficului. Astfel, cu cat vei limita mai mult parcarea in centrul orasului (timp limitat, tarife mari), cetatenii vor fi descurajati sa foloseasca masina personala si vor apela la transportul in comun. Astfel, centrul orasului va fi mai putin poluat, neaglomerat si prietenos pentru pietoni.

Potrivi reprezentantilor Primariei din Viena, la ora actuala doua treimi din drumurile parcurse se realizeaza cu mijloacele de transport în comun, pe jos sau cu bicicleta si numai o treime din drumuri cu masina personala, cu motocicleta sau cu scuterul.

"Scopul Municipalitatii vieneze este acela de a promova cât mai mult folosirea mijloacelor de transport în comun, nu numai în rândul vienezilor, ci si al navetiștilor. Astfel, odata cu scumpirea parcarilor pe timp limitat, tariful pentru abonamentele anuale pentru mijloacele de transport în comun a scazut de la 449 euro la 365 euro. Navetistii care vin în capitala Austriei cu masina au posibilitatea sa o lase la una dintre parcarile park-and-ride si sa-si continue drumul prin oras cu mijloacele de transport în comun. La ora actuala exista 11 astfel de parcari, iar un abonament pe luna costa în medie 55 euro sau chiar mai putin în unele cazuri. Se are în vedere permanenta extindere si modernizare de astfel de parcari. Asa se explica de ce Viena este una dintre metropolele europene cu cele mai putine ore de ambuteiaje pe strazi", spun reprezentantii municipalitatii din Viena.

Bucuresti

In centrul Capitalei sunt circa 3.300 de locuri de parcare cu timp limitat. Acestea sunt administrate de Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, iar tariful de parcare este de 1,5 lei pe ora. Desi, teoretic, in aceste parcari ai voie sa stai 1-2-3 ore, in realitate poti parca toata ziua. Plata parcarii se face in mare parte la parcagii platiti de de Administratia Strazilor. Uneori se plateste, alteori nu. "Oamenii vin, platesc o ora, dupa care lasa masina toata ziua si vin sa o ia dupa ce plecam noi. Nu avem ce sa le facem", spune un parcagiu. Chiar daca nu platesti, nu risti nimic. Nu se aplica menzi soferilor care si-au lasat masina in parcare si nu au platit. De asemenea, nu se aplica sanctiuni soferilor care parcheaza pe trotuar.

Potrivit datelor furnizate de Administratia Strazilor, in anul 2011 s-au incasat 4,2 milioane lei din inchirierea parcarilor, bani din care se scad cheltuielile de operare a parcarilor (salariile parcagiilor, intretinerea, curatenia, etc - cam jumatate din aceasta suma). In 2010 s-au incasat 4,2 milioane lei dintre care doar jumatate profit. In 2009, cand aceste parcari erau administrate de o firma privata, s-a incasat o redeventa de circa 5 milioane lei. Contractul cu aceasta societatea a fost reziliat in 2009 de municipalitate.

In Bucuresti, exista o singura parcare parck&ride, de 700 de locuri, aproape de statia de metrou "Pacii".

Potrivit datelor de pe site-ul RATB, anual se efectueaza circa 750 milioane de calatorii cu mijloacele de transport in comun ale regiei. Media este de circa 2 calatorii de persoana/zi.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13749 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 5 iunie 2012, 18:51)

    Orpheus [utilizator]

    Cum merge transportul in comun in Viena comparat cu cel din Bucuresti? Si cat de aglomerat este?

    Evident, o intrebare retorica.
    • +8 (14 voturi)    
      Re: Întrebare (Marţi, 5 iunie 2012, 19:06)

      Bram [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      Merge excelent. Dar asta e un efect al limitării folosirii mașinilor.
      • -3 (9 voturi)    
        TU ESTI LIMITAT! (Marţi, 5 iunie 2012, 20:07)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Bram

        Eu m-am invarit fara probleme!
        P.S. Acum m-am intors de la Viena!
        • +4 (8 voturi)    
          ? (Marţi, 5 iunie 2012, 20:31)

          silica [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

          si de ce e el limitat? nu inteleg logica afirmatiei tale.
      • +11 (11 voturi)    
        o comparatie nefericita (Marţi, 5 iunie 2012, 20:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bram

        din 2 motive:
        1. arhitectura vienei este semnificativ diferita de a Bucurestiului, oarecum specifica vechilor orase occidentale. cladirile sunt grupate de regula intr-un cadrilater, cu gradina interioara, rareori depasesc 5-6 etaje (limitate de obicei ca sa nu domine obiectievele turistice - biserici, castele). rezulta o densitate mai mica a populatiei si implicit a autovehiculelor. gradinile alea interioare au permis ulterior construirea de garaje subterane pentru aceste cladiri.
        2. austriecii, ca majoritatea occidentalilor, au trecut deja de 'consumerismul auto'. este mult mai usor sa propui astfel de solutii de urbanism unei populatii care din start prefera bicicleta, tramvaiul sau metroul. in Viena, daca te muti in centru si ti-ai cumparat "dreptul" de parcare ca rezident, nu ai garantia acelui loc de parcare.. poti sa te plimbi seara si jumatate de ora pana gasesti un loc de parcare.. nu vei gasi locuri de parcare blocate cu pietre, lanturi, cu numere vopsite pe gard sau alte inventii romanesti. domeniul public e domeniu public.

        solutia pentru Bucuresti trebuie sa fie coercitiva. faci benzi dedicate pentru autobuze, pe care pot circula si bicilete, motociclete etc si dai amenzi la greu, pana ramane Mitica fara bani de benzina si descopera ca e mai ieftin sa-si vanda masina.
        • 0 (0 voturi)    
          parcari (Duminică, 1 iulie 2012, 10:19)

          baron2000 [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Intradevar comparatia nu este adecvata si din punctul de vedere al numarului de locuitori. Bucurestiul are circa 2 miloane si 3300 locuri in centru , iar Viena 1.73 milioane si 130000 locuri in centru. Normal sa se parcheze pe trotuare. Eu cred ca si vienezii ar parca tot pe trotuar daca ar fi in situatia noastra
    • +8 (8 voturi)    
      Corect (Marţi, 5 iunie 2012, 19:13)

      lorrainefe75 [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      Transportul in comun este cel mai bun din toata Europa - linii multe, punctualitate, civilizatie. Pretul unui bilet - pentru o ora - este de 2 euro pentru adulti si 1 euro pentru copii. Iar amenda pentru neplata - 70 euro. Parca nu e chiar totul ieftin, nu?
      • 0 (2 voturi)    
        vedi Berlin e poi muori ! i (Marţi, 5 iunie 2012, 19:25)

        johann [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

        Si e de 3 ori mai nare ca Vienna. Si de 10 ori mai curat! Inclusiv transportul in suburbii (Potsdam) este excelent .
        Evident ca Vienna este altceva decat Buc, dar chiar idealulul transportuluin in comun nu cred ca este .
        • +1 (1 vot)    
          ........ (Marţi, 5 iunie 2012, 20:04)

          rica [anonim] i-a raspuns lui johann

          ai dreptate,este imens berlinul ca suprafata,cu toate ca mi se pare cel mai urat oras german,nu il poti compara cu splendoare vienei insatransportul in comun este excelent,in special liniile de s-bahn si u-bahn,totul este calculat foarte bine,ai conexiuni intre trasee si cu liniile de bus pentru a ajunge in orice loc din oras intr-un timp rezonabil!!! cu noua hauptbahnhof cred ca au dato in bara insa.....ma refer ca si constructie,am fost acum doua ierni in ea si practic,parca erai pe camp,asa curent era in ea,...........iar viena la ore de varf...........exact bucurestiul,ambuteiaje peste ambuteiaje,chiar nu este cel mai bun exemplu .............
  • +5 (5 voturi)    
    viena (Marţi, 5 iunie 2012, 18:59)

    pypy [anonim]

    nu s-a gasit un oras mai la indemana bucurestiului pt comparatie?
    • +4 (6 voturi)    
      Re: Viena (Marţi, 5 iunie 2012, 19:14)

      Bram [anonim] i-a raspuns lui pypy

      Ba da, uite un documentar despre Bogota (Columbia), oraș schimbat complet datorită politicilor anti-deplasarea cu mașini:
      http://vimeo.com/25521307

      E lunguț, dar merită - măsuri aparent anti-populare (cum ar fi scumpirea parcărilor și taxe mari pentru mașină) au dus după o perioadă scurtă (maxim 1 an) la îmbunătățiri radicale.

      Și când zic anti-populare, nu mă refer la demonstrații pașnice în Piața Universității ... ci la războaie de stradă în toată regula.
      • -1 (3 voturi)    
        era vorba de orase din europa (Marţi, 5 iunie 2012, 19:26)

        fra mauro [anonim] i-a raspuns lui Bram

        Daca vrei comparatii sud americane, de ce nu iei Argentina ?
        • +5 (5 voturi)    
          Buenos Aires (Marţi, 5 iunie 2012, 20:41)

          Boliviaru' [anonim] i-a raspuns lui fra mauro

          Ai dreptate! Sa luam spre comparatie Buenos Aires. Bulevardele principale au 5-11 benzi pe sens, practic este imposibil sa traversezi prin locuri nemarcate. Poti doar incerca, insa statistica arata ca nu poti ajunge (viu) pe trotoaru' opus. Traversarea orasului dureaza intre 25-70 de minute functie de ora si directia aleasa (discutam de o metropola de 12 milioane de locuitori!!!) care se intinde pe 203 km2 (Bukale are 228 km2!!!). Mai este multa pana departe!
        • -1 (1 vot)    
          gica...! (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:23)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui fra mauro

          Argentina nu-i oras!
    • -1 (1 vot)    
      Incearca (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:21)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui pypy

      sa faci comparatie cu Caracal.Poate o sa dormi mai linistit(a) !
  • +8 (8 voturi)    
    trasportul in comun! (Marţi, 5 iunie 2012, 19:28)

    Grig [anonim]

    Ce trebuie sa intelega romanii este ca timpul nu sta in loc. Chiar daca am stat 45 de ani in comunism fara masini si acum (adica in anii 90) avem si noi acces teoretic la orice masina si la confortul de acest tip, nu mai exista optiunea asta pentru un oras ca Bucurestiul. Pur si simplu vremurile se schimba, ne trebuie mai mult metrou, mai multe tramvaie electrice si troleibuze si taxi si mai putina masina mica in orasul asta foarte aglomerat deja. Masina mica e pentru cand ai nevoie sa cari ceva mai greu sau pentru cand trebuie sa iesi din oras.Asta inseamna sa cerem investitii in transport in comun!
    • +4 (4 voturi)    
      Mare dreptate ai (Marţi, 5 iunie 2012, 20:11)

      catalina_b [utilizator] i-a raspuns lui Grig

      Am locuit 2 ani in Frankfurt si nu am avut nevoie de masina. Pur si simplu sistemul de transport in comun era perfect.
      • 0 (0 voturi)    
        La fel in Bucuresti (Miercuri, 6 iunie 2012, 12:06)

        Dorel [anonim] i-a raspuns lui catalina_b

        Am locuit si eu vreo 14 ani in Bucuresti fara masina - am apelat de vreo 10-20 de ori la taxi.
        Si transportul in comun nu este perfect, spre deosebire de Frankfurt
  • +5 (5 voturi)    
    SI? (Marţi, 5 iunie 2012, 19:40)

    tudor74 [utilizator]

    In Viena:
    Parcarea masinii in locuri amenajate - taxa
    Amenda pt parcarea masinii pe trotuar - amenda
    Amenda pt depasirea timpului maxim - amenda

    In Bucuresti:
    Parcarea masinii in locuri amenajate - ioc
    Amenda pt parcarea masinii pe trotuar - ioc
    Amenda pt depasirea timpului maxim - ioc

    Deci, vorbe multe ! Pana cand politia nu iti trage o amenda peste ochi ai sa vezi in continuare masini parcate aiurea. Si sa primesti amenda in proportie de 90% din cazuri, nu asa, hai sa dau o amenda azi sa nu zica sefu ca am frecat-o toate ziua!
  • -4 (4 voturi)    
    varza (Marţi, 5 iunie 2012, 19:41)

    gaga [anonim]

    ca de obicei cifrele sunt alandala. desi se observa din avion, cu ochiul liber, enormitatile aritmetice sunt regula in orice articolas din asta confuz si dezlanat. reiese ca un oc de parcare genereaza la viena de doua ori mai putini bani decat la bucuresti, in ciuda tarifului superior si a limitarii duratei de parcare. in alta ordine de idei, mai intereseaza, nicusor dan ce zice de treaba asta ?
  • +5 (5 voturi)    
    Oras fost comunist in Europa (Marţi, 5 iunie 2012, 20:08)

    Moucha [anonim]

    Luati ca exemplu transportul in comun din Praga. Intrati pe www.dpp.cz. Puteti gasi orarul oricarui vehicul. Fireste, in practica nu il respecta intocmai pentru ca de obicei vin mai repede sau au intarziere. Cat? Pai cam 30 de secunde.
    • +2 (2 voturi)    
      Transportul in comun (Marţi, 5 iunie 2012, 21:53)

      Miha [anonim] i-a raspuns lui Moucha

      In 1986 in Praga era afisat in fiecare statie orarul mijloacelor de transport in comun. Important era ca se respecta intocmai.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 7 iunie 2012, 14:32)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Miha

        In '80 in Bucuresti exista in fiecare statie orarul mijloacelor de transport, statiile importante aveau adaposturi, erau chioscuri pentru bilete, ziare, etc. Dar ... orarele nu se respectau, statiile au fost vandalizate sau transformate in WC-uri publice, de chiscuri nu era nevoie ca nimeni nu lua bilet... De, "comunismul e de vina"...
  • +3 (3 voturi)    
    Parcare Viena și transportul în comun (Marţi, 5 iunie 2012, 20:16)

    DenisaC [utilizator]

    Aș dori să fac câteva precizări.

    În districte (mai puțin în cele aglomerate sau cu profil turistic, exemplu districtul 1) parcarea cu plată este aplicată pe străzile cu magazine sau pe străzile principale. Pe străzile „dintre blocuri” se poate parca gratuit.

    Abonamentul pentru garajele de cartier este între 70 și 120 de euro pe lună, în funcție de districtul unde este localizat. Și aceste garaje sunt multe.

    Transportul în comun este foarte bine pus la punct. Cel mai mult se așteaptă în stațiile trenurilor rapide, de exemplu. Acestea vin din 15 în 15 minute în afara orelor de vârf. În rest, din 10 în 10 minute. În timpul orelor de vârf metrourile ajung în stație cam la 3-4 minute.
  • -2 (4 voturi)    
    Halal Comparatie (Marţi, 5 iunie 2012, 20:18)

    parkus [anonim]

    Sa ajunga si Bucurestiul la 130.000 locuri de parcare platita (chiar si cu ziua / 12 ore) si atunci nu se va mai pune problema parcarii pe timp limitat si/sau trotuar (desigur, cu exceptia bizonilor cu SUV-uri sau BAC luat cu 6).

    Tot articolul pleaca de la o ipoteza total diferita.
    Viena - aproximativ 1,7 mil locuitori, 0.7 mil masini si 0,13 mil locuri parcare (ceva mai mult de 5 masini pe loc de parcare)

    Bucuresti - cam tot 1,7 mil locuitori, dar peste 1 milion de masini. Ati aflat si numarul locurilor de parcare.
  • +5 (5 voturi)    
    Oameni buni ..! (Marţi, 5 iunie 2012, 20:21)

    buflei [utilizator]

    In Austria si alte tari civilizate se respecta legea si se aplica legea ! Nu are rost sa mai faceti atatea comparatii ....asta e rezultatul celor 50 de ani de comunism si 20 de anarhism ca democratie a fost pe hartie si oricum marea majoritate nu stie cu ce se mananca .Traiasca manelele si ziarul Libertatea cam asta e Romania .
  • +1 (3 voturi)    
    Eu locuiesc in Viena (Marţi, 5 iunie 2012, 20:51)

    Andu [anonim]

    si nu e chiar asa cum spuneti voi...e un oras mai aglomerat ca Bucurestiul, ore de varf tampite si mai ales, ei au creeat parcari pur si simplu prin ingustrarea benzilor. Viena e repartizata pe 24 de sectoare... doar 19 oras propriu-zis, restul sunt periferie. Cele 9 sau 10 sectoare centrale sunt obligate prin lege sa ceara bani pe parcare, iar in restul se ia o decizie prin intrebare locatarilor...exista foarte putine parcari supraterane, mai mult subterane, dar si acestea sunt foarte rare... in princiupiu se parcheaza paralel cu trotoarul... nu cres ca este un exemplu bun Viena, sincer, cred ca in Bucuresti sa poate gasi mai usor un loc de parcare... Mai e cineva care locuieste in Viena si are alta parere?
    • +3 (3 voturi)    
      Parere diferita (Marţi, 5 iunie 2012, 21:11)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Andu

      Eu locuiesc in Vienna si conduc zilnic (din pacate imposibil de ajuns la job fara masina).
      Nici nu se compara cu Busurestiul la aglomeratie (am condus ultima oara la Bucuresti acu' o luna).
      In Viena sunt o gramada de locuri de parcare supra-terane, 90% din strazi sunt flancate de locuri de parcare.

      In Bucuresti gasesti mai usor loc de parcare pentru ca poti sa parhezi pe trotoar, ceea ce nu poti face in Viena. De asta si platesc un loc de parcare subterana.

      A, si Viena are doar 23 de 'sectoare'.
    • +2 (2 voturi)    
      Idem „un roman” (Miercuri, 6 iunie 2012, 0:16)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Andu

      Ești sigur că ai fost sau locuiești în Viena? Sunt convinsă că ai confundat orașele, având în vedere ceea ce spui tu. Orașul ăla cu 24 de sectoare nu e Viena
    • +1 (1 vot)    
      aberezi prietene (Miercuri, 6 iunie 2012, 10:25)

      bobby [anonim] i-a raspuns lui Andu

      Cums a spui ca in bucuresti gasesti parcari mai repede ca in Viena. Petrec peste jumatate din an acolo, parcari la tot pasul eviden ca sunt subterane, deci da nu le vede oricine dar cel interesat le zareste din prima. La noi nu sunt parcari la tot pasul ci parcam ca nesimptiti unde vrem. Totul in lumea asta porneste de la constrangeri, sa curca cu amenzi si la a 2-a neplatita sa ti se ridice masina si sa o poti lua abia dupa ce ai platit ambele amenzi (amenzi usturatoare tati) si nu mai avem nevoie de atatea parcari prin centru, la unirii universitatii, romana victoriei... se parcheaza pe trotuar sa vorbim mai putin despre mijloace de transport in comun caci pana una alta la statiile astea ajunge metroul si mai ajung cateva autobuze. La noi e vorba de lene, nepasare. Vezi pe toti nesimptitii cum pacheaza masina la 1 m de semafor pun avariile si pleaca, dupa semafor sunt 500 m de parcare, dar el are nevoie aici. Doar prin constrangeri ajungem mai "educati".
  • +2 (2 voturi)    
    Catiusa draga... (Marţi, 5 iunie 2012, 20:59)

    Parcarea vieneza [anonim]

    ... iar ai dat cu bata-n balta... :(
    In Viena nu sunt parcate autoturismele in centrul orasului ... fiindca sunt parcate in parcarile subterane... aflate la tot pasul in zona centrala...
    PARKUS a pus punctul pe I! Retine, te rog: nu poti compara doua situatii INCOMPARABILE!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu e exemplul ideal (Marţi, 5 iunie 2012, 21:37)

    Mihai [anonim]

    Tocmai am fost pe acolo, asa ca povestea de aici nu-i chiar asa roza. Viena e oras UNESCO, si aparent din acest motiv...nu exista nici un sistem automat de cumparat bilete pt parcat stradal, nu exista nici indicatoare unde parchezi sa te avertizeze ca-i cu plata, nu exista nici niste angajati in uniforma de la care sa le cumperi...dar exisa celebrele amenzi (cica n-ar avea voie sa puna nici semafoare noi ca strica atmosfera). A da, si ti se zice cand intri in Viena ca vezi c-ai intrat in zona albastra (evident tu trecand cu 50km/h si fiind scris in germana). Iar tichetele de parcare le cumperi de la kiosk, si le scrii cu pixul de cand/pana cand. Deci pt un turist, este super sa nimeresti acolo si sa intrebi in stanga dreapta ce si cum. Drept urmare ca-s multi care dupa ce iau amenda dau in judecata primaria sau cine da amenzile alea. Noroc ca-i liber la parcat de sambata de la 12:00 pana luni la 8:00. Comparat cu asta, parcatul in garaj costa cam 2,6E/h, poti sa stai pana seara, exista automat unde platesti, si am gasit unul care pe 7 nivele in subteran, domnu' Oprescu se aude??? Iar da, P+R sunt puse chiar langa statii de metrou (legat cu pasaj direct de statie), si la fel, sunt cu etaje multiple, nu doar nivelat solul si aia e parcarea. Ca nu-i asa greu, se face o strucutra metalica si se toarna niste beton, aici fac astia o parcare cu 3 etaje in 2 luni.

    PS: am stat la o pensiune 2 saptamani, ce stiu despre parcari e de la proprietar, eu oricum n-am folosit in timpul saptamanii decat parcarile cu plata, iar in weekend am parcat langa obiective multiple fara sa iau vreo amenda.

    PPS: Nici Germania nu mi se pare o tara ideala pt parcat (ca turist), de vreo 3-4 ani au bagat asa numitele zone verzi, nu ai voie sa intri "spre centru" in marile orase fara sa ai un rahat de sticker pe parbriz. Ori, stickerul ala (rosu, galben, verde in functie de poluare) ti-l poti cumpara doar online trimitand datele masinii, si vine in 1-2 saptamani.
  • +1 (1 vot)    
    nu e corect (Marţi, 5 iunie 2012, 21:57)

    bizon [anonim]

    Nu e corect sa tot lansati polemicile astea inflamatoare. Tineti cont ca reteaua de metrou nu se compara cu cea din Viena. Mi-as lasa masina cu mare placere acasa daca as avea o alternativa decenta de transport in comun. Cum sa merg cu masina pana la cea mai apropiata statie de metrou, sa caut loc de parcare acolo si sa merg cu metroul pana la servici dureaza de cel putin 2 ori mai mult decat sa merg direct cu masina voi alege intotdeauna sa merg cu masina chiar daca ma va costa o mica avere. Trebuie mai intai sa oferi alternative si apoi sa te apuci sa tai in carne vie.
  • +2 (2 voturi)    
    viena e viena (Marţi, 5 iunie 2012, 23:50)

    fram [anonim]

    Stati linistiti. Se poate parca cât timp vrei tu cu conditia sa cumperi tichete de parcare care sunt limitate la 2 ore. Altfel ce s-ar face cei ce locuiesc in 1-9, 20 bez. (district). Dacă se întâmpla poate sa luati amenda pentru parcare, nu va speriati. Deocamdată amenzile pt parcare nu ajung in România daca nu depăsesc 100 euro. In schimb asigurati-va ca parcati am regulamentar, altfel exista riscul ca masina sa fie ridicată. Amenda in acest caz e 250 euro. Aici nu e de glumit, credeti-ma pe cuvânt, conduc in fiecare zi in jur de 200 km in Viena si împrejurimi si vad cum maşinile astea fac curse de câte 500 euro (2 masini ridicate) pana la parcul cu masini ridicate. Multa grija si Viel Glück
  • 0 (2 voturi)    
    Cu curu-n masina (Miercuri, 6 iunie 2012, 10:21)

    Dyogene [anonim]

    Cum sa-mi las eu masina acasa si sa iau metroul? Cu toti transpiratii, cu toti nespalatii? Plus ca mai sufar si de aglomeratie, nu suporti sa stau intre multimi. E horror, sa-mi faca primaria locuri de parcare, sa demoleze parcurile si in locul lor sa apara cat mai multe parcari supraetajate, ca asa-i cilivizat. Auzi acolo, sa merg cu bicicleta la birou, ca toti ratatii si frustratii!!! Pai de aia mi-am loat eu masina de 30k euro? Sa rada colegii de mine ca merg cu bicicleta sau cu metroul?
  • -1 (1 vot)    
    wien, wien, nur du allein? (Miercuri, 6 iunie 2012, 10:29)

    vienez de odinioara [anonim]

    Cat timp asemenea relatari se bazeaza pe datele iesite de la primarie, traficul de la Viena va apare intr-o lumina trandafirie. Intrebati odata, asa de sanchi, omul care se bucura zi de zi de aceasta perfectiune si tastatura se va incovriga. Reactiile sale la orice articol continand numele consilierei municipale avand in sarcina circulatia, Maria Vassilakou (Partidul Verzilor) tot au darul sa deschida multora ochii.
    La adresa edililor bucuresteni: copiati, dar cu cap. Mulgerea primei vaci in stat, automobilistul, ingrasa doar statisticile.
    • 0 (0 voturi)    
      studiu de caz: cum clocoteste sufletul (Miercuri, 6 iunie 2012, 22:48)

      vienez de odinoara [anonim] i-a raspuns lui vienez de odinioara

      vienez din cauza intentiei de a extinde "administrarea" pe intreaga suprafata a orasului locuit. Autoarea e chiar rugata sa se repatrieze, acolo ar fi nevoie mare de creativitatea dumneaei.
      http://diepresse.com/home/panorama/wien/763706/Parkpickerl_OeVP-schafft-Limit-fuer-Volksbefragung?_vl_backlink=/home/index.do
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica asta :)) (Joi, 7 iunie 2012, 11:36)

    Dani [anonim]

    pai si cu ce e mai performanta Viena ?????

    Buc - 3300 loc => 3 mil eur
    Viena - 130000 loc => 68 mil eur

    Pai .. daca e sa luam proportional, veniturile la noi la 130000 locuri ar fi 117 mil eur
    ( 130000 * 3 mil / 3300 - regula de 3 simpla )
    singura problema e sa avem locuri de parcare .. ca la pret, stam BINE !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by