​Actualizat

APLICAȚIE INTERACTIVĂ Peste 4.200 de probleme raportate în București de cititorii HotNews.ro într-o lună. Cum au răspuns Primăriile din Capitală la sesizări

de Victor Cozmei, Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 24 mai 2018, 17:44 Actualitate | Administratie Locala


Bucuresti - Un oras plin de probleme
Foto: Hotnews
În decurs de o lună cititorii au raportat peste 3.800 de probleme în Capitală și împrejurimi în aplicația interactivă lansată de HotNews.ro. Gropi, gunoaie, trotuare sparte, mașini parcate neregulamentar, lipsa benzilor și marcajelor, rable abandonate - toate și-au găsit loc pe harta Capitalei. HotNews.ro a oferit Primăriilor de Sector și Primăriei Generale acces la informațiile adunate și le-a pus la dispoziție o modalitate la fel de simplă de a „răspunde” pe hartă acolo unde au constatat și rezolvat problemele cetățenilor. Vezi în articol cum au răspuns administrațiile din București. PLUS: De azi, HotNews.ro a introdus în aplicația interactivă și posibilitatea ca cititorii să semnaleze pe hartă situațiile unde problemele au fost remediate între timp.

    UPDATE, 18.05.2018 - Peste 4.200 de probleme au fost raportate pe hartă.

HotNews.ro a lansat în urmă cu o lună o aplicație interactivă pentru cititori prin care să fie semnalate diverse probleme din Capitală și nu numai.

Timp de 30 de zile cititorii HotNews.ro au pus pe hartă peste 3.800 de probleme, din care peste 2.100 ce țin de Infrastructură. Aproape 800 de sesizări țin de Salubritate, 260 țin de Construcții și peste 660 tratează probleme din alte domenii.

Aproape 34% din totalul problemelor raportate vizează gropi în carosabil sau trotuare și străzi deteriorate, iar aproape 9% dintre problemele semnalate vizează lipsa stâlpișorilor de protecție și mașini parcate neregulamentar pe trotuare.

Lipsa marcajelor pe trecerile de pietoni (4,6%), lipsa marcajelor pe benzile rutiere (2,5%) și indicatoarele deteriorate sau lipsă (3,5%) întregesc „tabloul” raportărilor ce țin de infrastructură.

Peste 16% dintre semnalări sunt raportări ale unor zone murdare sau cu gonoi aruncat pe stradă/trotuar, în timp ce peste 4% dintre raportări indică mașini și rable abandonate pe spațiul public, multe ocupând inutil locuri de parcare.

     Cum au răspuns Primăriile Capitalei la datele transmise de cetățeni?

Odată cu acumularea datelor în aplicația interactivă, HotNews.ro a făcut un demers către primăriile de sector și către Primăria Generală a Capitalei și le-a pus la dizpoziție o cale la fel de simplă de a semnala în aceeași aplicație interactivă zonele și punctele unde au remediat problemele sau măcar le-au constatat și/sau sunt în lucru.

Reprezentanții Primăriei Sector 1 au declarat pentru HotNews.ro că doresc să colaboreze pentru a rezolva problemele sesizate de cetățeni și caută soluții pentru a găsi personalul necesar care să preia sesizările.

Primarul Sectorului 3, Robert Negoită, a declarat pentru HotNews.ro că este deschis pentru o colaborare și caută o soluția tehnică, deoarece sesizările trebuie înregistrate la Primărie. Acesta a mai spus că Primăria Sector 3 are în lucru propria aplicația, iar aceasta va fi lansată vineri.

Și Primăria Sector 6 și-a arătat deschiderea. ”Primaria Sectorului 6 este interesata, in mod continuu, sa mentina o relatie deschisa cu cetatenii, astfel ca harta interactiva pe care ne-o propuneti reprezinta o buna oportunitate de a imbunatati acest aspect”, se arată într-un răspuns transmis de instituție pentru HotNews.ro. Până acum însă nu a fost rezolvată nicio sesizare.

Primăria Capitalei și Primăriile Sectoarelor 2, 4 și 5 nu au răspuns până la acest moment demersului HotNews.ro.

---

Dacă Primăriile nu vor, le dăm noi încă o mână de ajutor

HotNews.ro a introdus, începând de azi, în aplicația interactivă posibilitatea ca cititorii să semnaleze pe hartă situațiile unde problemele au fost remediate.

În același mod de lucru precum raportările de probleme, utilziatorii pot selecta să pună pe hartă puncte unde situațiile au fost rezolvate (verzi), sunt în curs de remediere (portocalii) sau au fost constatate (galbene).

---
INSTRUCȚIUNI:

    1. Aplicația interactivă are în partea de jos trei butoane - Legendă (cu albastru) și Editare (cu verde) și Galerie de hărți fundal (cu portocaliu).

    2. Butonul „Legendă” afișează în partea stângă descrierea celor patru categorii de probleme, iar butonul „Galerie de hărți fundal” oferă posibilitatea selectării de diferite tipuri de hărți de fundal (Satelitare, OpenstreetMaps etc)

    3. Butonul „Editare” oferă posibilitatea utilizatorului să aleagă fie să raporteze o problemă (Tip Incident), fie să sesizeze o situație rezolvată (Status_Incident). Cititorul selectează una din categorii și apoi, cu cursorul (sau degetul, în cazul ecranelor touchscreen de pe dispozitive mobile), face click pe hartă în locul în care vor să plaseze incidentul.

ATENȚIE: Odată selectată categoria problemei, primul click pe hartă va înregistra acel loc pentru problema raportată!

    4. Odată pus punctul pe hartă, utilizatorul selectează sau completează informațiile din câmpurile predefinite și poate lăsa și explicații text cu detalii despre problema raportată sau rezolvată în câmpul „Observații”.

    5. Utilizatorul poate atașa și FOTOGRAFII în câmpul „Add: Choose file”.

    6. După completarea câmpurilor, apăsați butonul „SALVARE”, iar informațiile vor fi salvate și afișate pe hartă.


NOTĂ: Raportările puse pe hartă fără completarea câmpurilor nu vor fi înregistrate și afișate! Raportările multiple ale aceleiași probleme/situații vor fi și șterse. // Pentru că aplicația nu colectează date personale ale utilizatorilor și nu are un sistem de „user log-in”, cititorii nu au posibilitatea editării ulterioare sau ștergerii punctelor plasate pe hartă.



Vrei să vezi aplicația într-o fereastră mare, separată (tab nou)? Click aici.


Citeste mai multe despre   




















15748 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    bullshit (Joi, 24 mai 2018, 18:03)

    Andrei453530 [utilizator]

    suntem interesati.. dorim sa colaboram... cautam solutia tehnica... nu vor face nimic!
    • +11 (11 voturi)    
      Normal (Joi, 24 mai 2018, 19:26)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Plus "Acesta a mai spus că Primăria Sector 3 are în lucru propria aplicația".
      Hai sa reinventam apa calda... HN le pune aplicatie, Negoita ca nu, ca vrea aplicatia lui...

      Fiecare cu prioritatile sale...
      • +2 (2 voturi)    
        centralizare - descentralizare (Vineri, 25 mai 2018, 14:59)

        DvArhK17 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        de ce sa puna la punct un sistem de centralizare al reclamatiilor pentru INTREG Bucurestiul cand fiecare sector ofera caracterul de sorcova acestui oras paralel fiind fiecare cu fiecare. S3 arata intr-un fel, S4 in altul. orasul trebuie sa actioneze ca un INTREG, indiferent de cate sectoare au.

        dar las' ca mentalitatea promovata de ei este "ce combinatie imi iese", orbi fiind la realitatea dimprejur. ideea e ca desi astia se plimba prin tari civilizate, nu invata nimic din ce-i acolo pe partea de infrastructura, civism, etc.
    • +3 (3 voturi)    
      Penibili. (Vineri, 25 mai 2018, 9:22)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Nu pot răspunde/rezolva dacă nu este o sesizare înregistrată la primărie!A zis bine Viorica Dăncilă//reducem democrația//,că asta vor să spună vajnicii primari aleși de populație cu promisiuni că vor face.
  • +12 (12 voturi)    
    Daniel Tudorache nesimtit (Joi, 24 mai 2018, 18:15)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Primaria Sector 1 Bucuresti ignora cetatenii. Din sutele de angajati, nu au gasit unul care sa constate sesizarile semnalate de catre cetateni.
  • -12 (12 voturi)    
    Cum ziceam (Joi, 24 mai 2018, 18:53)

    MinDepous [utilizator]

    Efortul a fost asa... PR stunt. Va fi fost bine intentionata, insa crowdsourcing pentru a tine evidenta problemelor...
    E ca si cum HotNews ar fi facut un site/o aplicatie care numara cati platitori de taxe si impozite ar vrea sa le plateasca online si despre ce taxe ar fi vorba - inainte ca ghiseul.ro sa apara.

    Fix atata s-a rezolvat. "Oamenii vor sa raporteze problemele online". Zau? Nu stiam deja? WOW!
  • +11 (11 voturi)    
    frecatorii de menta din primarii.. (Joi, 24 mai 2018, 19:03)

    qwerasdf [utilizator]

    nu dau doi bani pe astea
  • +2 (2 voturi)    
    Unde este butonul SALVARE ? (Vineri, 25 mai 2018, 8:54)

    Frankie [utilizator]

    Nu vad butonul SALVARE
    • 0 (2 voturi)    
      Nu exista salvare, (Sâmbătă, 26 mai 2018, 17:28)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ci numai damnare in tara asta.
  • +1 (1 vot)    
    De motivat fiecare sesizare (Vineri, 25 mai 2018, 9:08)

    Frankie [utilizator]

    Primariile au obligatia sa motiveze fiecare sesizare: de ce se amana rezolvarea, de ce nu se rezolva, cand se rezolva etc
  • +2 (4 voturi)    
    nu e adevarat (Vineri, 25 mai 2018, 12:16)

    Itsoc [utilizator]

    bucurestiul e cel mai smart oras, doar sorosistii rai vor sa o compromita pe duamna, o sa-i dea in judecata pe toti cei care au reclamat!
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Vineri, 25 mai 2018, 14:31)

    SoulSearcher [utilizator]

    aveti grija ca poate va da in judecata Gabitza pt defaimare...

    adica Bucurestiul are probleme ? adica ea are probleme ?

    clar veti fi contactati de avocatii dansei :D
  • +3 (5 voturi)    
    stim ca-i plin de gropi (Vineri, 25 mai 2018, 19:08)

    andreiu [utilizator]

    Se pare ca ne intereseaza prea mult gropile din asfalt intr-un oras cu aer cancerigen.
    Dar moartea vine incet si invizibil.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version