Scandalul Blue air m-a lovit în moalele capului. Sunt nefericitul posesor al unui voucher Blue Air primit în urma anulării unui zbor, din vara lui 2020. După doi ani de așteptare, în toamna asta urma să plec în vacanța din Grecia, Skiatos, pe 14 septembrie, adică peste 8 zile. La ora la care scriu aceste rânduri, Blue Air încă are oprite mai multe zboruri, cu sute de pasageri abandonați pe aeroporturi și pentru vacanța mea, nimic nu e sigur.

Pasageri așteptând îmbarcarea pe aeroportFoto: Tewin Kijthamrongworakul / Alamy / Profimedia

Nu știu dacă mai plec, nu știu dacă pierd sau nu banii pe cazare, iar dacă aș pleca, totuși, nu știu acum dacă peste încă o săptămână mai am sau nu zbor de întors în țară.

Poate credeți că sunt prea prăpăstios, dar Blue Air se juca deja cu nervii mei de câteva săptămâni. A început cu un email, pe 25 august, în care compania aeriană mă anunța că, pentru zborul de întoarcere, a fost modificată ora.

Asta la prima vedere, pentru că, citind întregul mesaj aflu, de fapt, că mi-au schimbat și aeroportul. Noul loc de îmbarcare era ”Hania”. Caut pe Google să aflu de unde urma să plec și….Hania nu există.

Am găsit în schimb Chania, un oraș de pe insula Creta, la 15 ore distanță de aeroportul inițial de îmbarcare. Un drum pe care l-aș fi făcut pe uscat și apă, pe banii mei, cu cel puțin o zi în plus pierdută pe drum, la întoarcere.

Blue Air Call Center: cu escală, fără escală

Începusem, deja, să îmi fac noile socoteli iar a doua zi dimineață, la prima oră, încerc să aflu cum contactez Blue Air pentru explicații și lămuriri despre modificare.

La o simplă căutare pe Google găsesc două variante: un număr de telefon cu 60 de eurocenți minutul și încă un număr cu prefix de România.

Sun la numărul românesc, dar ghinion: call center-ul Blue Air nu e treaz la ora 7.30. Revin câteva ore mai târziu și mă preia operatorul Bianca. Îi explic îngrijorat că situația zborului de întoarcere arată diferit: pe email citesc că zborul e la o nouă oră, de pe un nou aeroport, pe site, cu codul rezervării, zborul de întoarcere lipsea total, iar pe aplicație apăruse și o escală, față de zborul inițial direct.

Cu ton egal, Bianca începe conversația cu ”Cred că…”. O întrerup rapid și o rog să îmi ofere informații certe, nu aprecieri personale. Mă asigură că mă voi îmbarca de pe același aeroport, îmi spune că nu îi apare în sistem nici o escală și adaugă că nu ar trebui să îmi fac griji.

Ziua de după conversația cu Bianca începe cu 8 mesaje pe email. Repetat, Blue Air mă anunță că va exista totuși o escală - comercial stop, după cum scrie în mesaje - în Chania, de data asta scris corect.

Rămăsesem cu informațiile din mesaje și așteptam ziua plecării liniștit, cumva, că lucrurile s-au așezat. Însă, în ziua următoare, Blue Air se răzgândește din nou: ora plecării de la punctul de escală (Chania, Creta) se modifică iar.

Am mai amânat câteva zile să sun din nou la call center, cu gândul că voi reverifica rezervarea aproape de ziua zborului.

Am revenit, așadar, să mă asigur că totul e în regulă, ieri, pe 6 septembrie, mai de dimineață. De la call center aflu că totul e în regulă. După prânz, Blue Air mă pune din nou pe jar: compania a anunțat suspendarea zborurilor până pe 12 septembrie adică, cu 2 zile înainte de plecarea mea în Grecia.

Încă două povești...

Celor care mi-ar spune să nu îmi fac griji le-aș spune încă două povești, pe scurt, despre cum s-a comportat Blue Air în ultimii 2 ani cu anularea unor zboruri:

  • rezervare Iași-Paris-Iași, făcută în aprilie 2022, pentru luna iunie același an. Compania a anulat zborul cu 2 săptămâni înaintea plecării. Soluția Blue Air: compania a lăsat pasagerii să plece din Iași la București, pe banii lor, pentru un zbor cu altă companie.
  • rezervare București-Valencia-București anulată de 2 ori din cauza pandemiei. Pasagerilor li s-a promis compensare prin portofelul electronic din contul Blue Air. Portofelul electronic nu a putut fi utilizat însă în nici un moment din ziua anulării zborurilor și până în ziua de azi. Între timp, codul rezervării anulate a dispărut cu totul din contul utilizatorului. Pasagerii nu au recuperat, practic, nici banii nici călătoria, pe care au făcut-o cu alți bani plătiți unei alte companii aeriene.

Voi ce ziceți? Mai plec sau nu în vacanța din Grecia?

Participă la sondajul interactiv Hotnews: