Legea defaimarii a lui Dragnea a trecut de Comisiile din Camera Deputatilor si merge la plen. Amenzile initiale au fost marite pana la 100.000 lei, desi in octombrie Dragnea promitea sa le faca "simbolice"/ PNL: "Un pumn in gura dat ziaristilor"

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2016, 14:22 Actualitate | Politic

Liviu Dragnea
Foto: psd.ro
Deputatii din Comisiile Juridica si pentru Drepturile Omului au dat aviz favorabil, cu amendamente, pe legea "defaimarii sociale" a lui Liviu Dragnea, prin care amenzile prevazute initial in proiectul de lege asa au crescut, desi Dragnea declarase in luna octombrie, in urma unui val de critici, ca va face ca amenzile sa fie "la nivel simbolic".
Amintim ca plenul Senatului a adoptat pe 7 octombrie proiectul legislativ privind promovarea demnitatii umane si tolerantei fata de diferentele de grup initiata de presedintele interimar al PSD Liviu Dragnea, care prevedea ca defaimarea sociala sa fie sanctionata cu amenda de la 1000 la 30.000 lei, daca vizeaza o persoana fizica, respectiv cu amenda de la 2000 la 60.000 lei daca vizeaza un grup social.

La cateva zile, dupa valul de critici aparute la acest proiect, Dragnea a declarat ca va elimina din criteriile de apartenenta politica si de avere, ceea ce s-a intampla marti, prin adoptarea unui amendament in acest sens.

Astfel, potrivit noului text, grupul social se va defini astfel: "categorie de persoane care se disting din punct de vedere social prin una sau mai multe trasaturi de gen, varsta, rasa, religie, origine etnica, limba materna, traditii culturale, orientare sexuala, origine sociala, avere*, dizabilitati, boala cronica necontagioase sau infectie HIV/SIDA."

*Desi la motivarea amendamentului Dragnea afirma ca referinta la "avere" a fost scoasa, in textul amendamentului acesta a ramas. Doar referinta la "apartenenta politica" a fost eliminata.


Potrivit textului legii, defaimarea sociala este: "fapta sau afirmatia prin care o persoana este pusa in situatie de inferioritate pe temeiul apartanentei sale la un anumit grup social".
 
"Spiritul legii nu a fost de a proteja in vreun fel partidele politice sau oamenii politici de critici, dar pentru a elimina orice risc, care intr-adevar poate apare, ca cineva vreodata sa foloseasca aceasta prevedere pentru a-si proteja partidul sau actiunile, aceasta notiune va fi scoasa din lege", a spus Dragnea.

"N-a fost gandita nici pe departe ca un mijloc de cenzura, ci ca un mijloc legal pentru a sprijini libera exprimare si respectul reciproc si demnitatea umana. Exista posibilitatea ca in perioada urmatoare sa apara in lume foarte multe tensiuni si foarte multe atitudini radicale. Ar putea apare si la noi acest risc", spunea liderul PSD.

Dragnea afirmase insa si ca amenzile vor fi prevazute la un nivel simbolic. Pe de alta parte, prin amendamentul adoptat de comisii marti care ii apartine chiar lui Dragnea, cuantumul amenzilor au crescut pana la 100.000 lei.

Mai exact, Dragnea propune prin amendament ca Departamentul pentru Promovarea Demnitatii Umane si Tolerantei ce urmeaza, potrivit acestui proiect, sa fie infiintat in cadrul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii sa aplice amenzile prevazute in Ordonanta Guvernului 137/2000.

Ce spune aceasta ordonanta la articolul 26:

"(1) Contraventiile prevazute la art. 2 alin. (2), (4), (5) si (7), art. 6-9, art. 10, art. 11 alin. (1), (3) si (6), art. 12, 13, 14 si 15 se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 30.000 lei, daca discriminarea vizeaza o persoana fizica, respectiv cu amenda de la 2.000 lei la 100.000 lei, daca discriminarea vizeaza un grup de persoane sau o comunitate".

Aceste sanctiuni se aplica persoanelor fizice sau juridice de catre Departamentul pentru Promovarea Demnitatii Umane si Tolerantei.

"Persoana care se considera vizata de defaimarea sociala poate formula, in fata instantei de judecata, o cerere pentru acordarea de despagubiri si restabilirea situatiei anterioare defaimarii sociale sau anularea situatiei create prin discriminare, potrivit dreptului comun. Cererea este scutita e taxa judiciara de timbru si nu este conditionata de sesizarea Departamentului pentru Promovarea Demnitatii Umane si Tolerantei sau a Consiliului National pentru Combaterea Discrimnarii.

Termenul pentru introducerea cererii este de 3 ani si curge de la data savarsirii faptei sau de la data la care persoana interesata putea sa ia cunostinta de savarsirea ei," se mai prevede in lege.
 
Raportul favorabil a primit 17 voturi "pentru" si 5 "impotriva", aceastea din urma apartinand deputatilor PNL si UDMR. Proiectul va intra cel mai probabil maine la votul final din plenul Camerei, for decizional.

Deputatul PNL Gabriel Andronache, vicepresedintele comisiei juridice, a declarat jurnalistilor ca legea reprezinta "un pumn in gura dat ziaristilor din Romania".

"Noi consideram ca este vorba despre o reglementare excesiva. Sunt suficiente prevederi in vigoare, mai ales in Codul Civil, care dau posibilitatea celor care se considera lezati in demnitate sa genereze o actiune la o instanta competenta, nu era necesara o astfel de supra-reglementare. Mai mult decat atat, aceasta lege, daca va deveni lege, poate fi intitulata o reglementare a cenzurii pe Facebook, de asemenea, un pumn in gura dat ziaristilor din Romania", a spus acesa.

De asemenea, s-au eliminat din textul initial al legii asa cum a fost adoptat de Senat articolele ce se refereau la activitatea didactica si pregatirea cadrelor didactice pe tema tolerantei si combaterii dicriminarii.

O alta eliminare se refera la manualele scolare. Dragnea propusese in forma initial ca toate manualele scolare si materialele didactice aprobate de Ministerul Educatiei sa fie avizate in prealabil de Departamentul pentru Promovarea Demnitatii Umane si Tolerantei.

Un alt amendament adoptat si care ii apartine lui Dragnea prevede, la art. 9: "Casa corpului didactic judetean si am Muncipiului BUcuresti vor organiza anual, pentru cadrele didactice, cel putin un curs in domeniul dreptuilor omului si promovarii tolerantei fata de diferentele de grup.

In ceea ce priveste noul departament ce se va infiinta in cadrul CNCD, acesta se va afla in subordinea presedintelui Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.

Numarul maxim de posturi este de 14.










22378 vizualizari
  • +55 (57 voturi)    
    Stalinism redivivus (Marţi, 9 februarie 2016, 14:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    De la seful unei adunaturi mafiote rosii, cum e Dragnea, el insusi un hot electoral, ne putem astepta la orice. LA fel de la acest parlament de hoti si complici la jaf care vor sa puna presei pumnul in gura. Deci - Ponta nu a plagia, Sova nu a furat, Tariceanu nu e un dinozaur politic jalnic si importoz, Zgonea nu e un politruc de joasa speta... Oricine va spune altceva, urmeaza sa fie amendat
    • +23 (27 voturi)    
      Sunt tare inteligenti acesti tovarasi din PSD! (Marţi, 9 februarie 2016, 15:21)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Isi dau cu bata in cap exact inainte de alegeri. O sa iasa oamenii la vot la locale si legislative sa scape de PSD mai dihai decat de Ponta la prezidentiale!
      • +32 (34 voturi)    
        Erdogan de Teleorman! (Marţi, 9 februarie 2016, 16:10)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        ''Sper sa fie adoptata rapid. Dupa aceea voi face o conferinta de presa sa o explic"

        Sa vedem cine-l mai umileste pe acest condamnat in prima instanta...

        In loc de a ne prezenta scarba si revolta pentru pagubele aduse intregii tari, o sa asistam in tacere la preaslavirea politica a mafiei!

        COLECTIV - Trezeste-te !!!!!!!
        • -10 (14 voturi)    
          "Colectiv" e la discoteca (Marţi, 9 februarie 2016, 18:36)

          GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          cauta-l acolo ...
        • 0 (4 voturi)    
          PSD-ul rosu (Miercuri, 10 februarie 2016, 0:13)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          Totusi e o diferenta intre fapta si afirmatie. Eu, daca spun de exemplu, ca tinerii gandesc prea putin iar batranii gandesc prea mult, fac o afirmatie care invita la dezbatere. Nu e nimic rau in asta. Situatia de inferioritate e doar in ochii spectatorului.

          Daca spun de exemplu, ca Dragnea face parte dintr-o lunga traditie culturala de culoare rosie care nu accepta dezbaterea, atunci va trebui sa adaug ca asta e un lucru bun, iar cine crede ca e rau sa fie amendat.

          1984, ce mai - cum au spus si altii, preaslaviti sa fie...

          Unde e Corneliu sa mai traga o osana buna?
    • +22 (26 voturi)    
      nu (Marţi, 9 februarie 2016, 15:30)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      e stalinism, e ''europenism'', adica marxism cultural. Legea e facuta evident la sfatul si cu concursul socialistilor europeni, lui dragnea nu i-ar fi dat prin cap asa ceva. Cncd-ul trebuia in mod normal desfiintat, in loc de asta e marit, cu Departamentul pentru Promovarea Demnitatii Umane si Tolerantei. Un nume absolut orwellian, dar dragnea habar nu are de orwell. Libertatea este sclavie, ignoranta este putere, razboiul este pace.
      • +16 (18 voturi)    
        Orwellian (Marţi, 9 februarie 2016, 17:53)

        mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui bec

        Diagnostic impecabil.
        E inspaimantator ce se intampla!
        Tare m-as bucura daca toti cei care intelegem corect ce se afla in spatele acestor aberatii am comunica si am actiona in vreun fel impreuna.
        • +4 (6 voturi)    
          da (Miercuri, 10 februarie 2016, 1:25)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui mprodanus

          propuneti ceva in acest sens, al comunicarii si actiunii si voi face absolut orice voi putea. In curind vom putea comunica doar prin viu grai si, eventual, porumbei calatori.
          Putini isi dau seama ca aceasta este cea mai ticaloasa lege de dupa 1990 si ne va duce intr-o situatie mai rea decit pe vremea lui ceausila voda. Europa cea ''civilizata'' ne va aloca oricite maimute islamice si nu vom putea zice nimic. Deja ongurile gen active watch se pling ca legea e prea blinda. Despre tigani, homosexuali, pedofili si restul e inutil sa mai vorbesc. Si asta doar pentru ca pdsr si restul ''elitelor'' de tip european sa ramina la putere netulburate. Iar cine crede ca consecintele nu vor atinge sfera economica se inseala profund.
      • +5 (9 voturi)    
        aste e viitorul.... (Marţi, 9 februarie 2016, 19:21)

        CristianDragoi [utilizator] i-a raspuns lui bec

        Miscarea asta este inspirata din Social Liberlism-ul care guverneaaza acum Europa...
        ... chestia e ca astia orbii asti nu realizeaza ca il vor baga pe dracu in pat cu ei... pentru ca nu o sa mai poti zice nimic nici de penalii din guvern si parlament si nici de LGBT si nici de nebunii inspirati din ideologia fundamentalist islamista...

        Si uite se criminalizeaza libertatea de exprimare si libertatea religioasa pasnica...
        • -2 (2 voturi)    
          total de acord pana la faza cu LGBT (Miercuri, 10 februarie 2016, 11:44)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui CristianDragoi

          adica, ce te .... pe tine grija, cu cine se .... ala?

          si ca sa fie clar, sunt 1000% straight
          • +1 (1 vot)    
            Straight like an arrow, but sharp like a hammer (Joi, 11 februarie 2016, 2:00)

            CristianDragoi [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            Dude!... aici nu e vorba ca ma doare fix in pix de LGBT si cu cine pe care se pupa si unde. E vorba de faptul ca balanta se inclina impotriva celor care pur si simplu nu sunt de acord cu asa ceva... si nu o sa le fie frica sa mai spuna ce gandesc, pentru ca... liberalismul social calca in picioare drepturile individuale... "political correctness" este momeala Satanei! O sa vezi tu!
      • -1 (3 voturi)    
        nu va mai lasati manipulati (Miercuri, 10 februarie 2016, 1:59)

        IoanaTao [utilizator] i-a raspuns lui bec

        Ce legatura are cu Europa?
        Ce legatura are legea lui Dragnea cu asta? Nu le mai faceti agenda antieuropenilor.

        In Europa s-a nascut libertatea de expresie, in Europa au murit jurnalistii aia pentru ca au crezut in liberatea satirei.

        Imi amintesc ca gestul de sfidare al jurnalistilor a fost criticat de dreapta conservatoare, care sustinea la momentul atacului de la Charlie Hebdo ca satira ar trebui (auto)cenzurata, ca sa nu jigneasca sensibilitatile musulmanilor.

        Iar apoi tot ea ii critica acum pe europeni ca ar fi prea ingaduitori cu aceste sensibilitati...

        Manipularea si lipsa de consecventa e evidenta.
    • +20 (22 voturi)    
      Parlament de hoti ? (Marţi, 9 februarie 2016, 16:07)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      :-) Sunteti vinovat de defaimarea unui grup social. Veti fi pedepsit cu o amenda de 100.000 de lei.
      • +7 (9 voturi)    
        Parlamentul (Marţi, 9 februarie 2016, 19:47)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        nu e grup social. Mai exista si alte grupuri, profesionale, sanitare.....
        Intrebarea e daca "defaimarea" vizeaza nu un grup, ci o gasca sau clica sau banda sau sleahta- cum sunt majoritatea celor din zona politica- nu ar trebui ajustata legea in acest sens?
        De exemplu:
        Art.66 Defaimarea unei gasti corupte inter-partinice se pedepseste cu o amenda de 1 milion de lei sau deportare.
        Intreb si eu..
    • +16 (18 voturi)    
      Mafia face legea (Marţi, 9 februarie 2016, 16:30)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Coruptia ucide!
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Marţi, 9 februarie 2016, 22:35)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      de la masina de scris, interzisa la acea vreme, la f^ssbuca.
      adevarat fiu de melitzean, acest livius maximus teldrum, expert electoral.:)
  • +32 (34 voturi)    
    revin obiceiurile vechi (Marţi, 9 februarie 2016, 14:45)

    carmen_i [utilizator]

    La prima vedere pare un fel de lege a pumnului in gura: daca rostesti un adevar incomod sau iti exprimi public nemultumirea fata de corupti, se va putea interpreta ca i-ai "defaimat". Imediat urmeaza ... amenda, care va putea atinge 100.000 lei.

    Ai spus ca Palamentul e plin de pungasi? Amenda, de 50-100 de ori salariul tau, ca sa te saturi. N-ai din ce sa platesti? Pai vine fiscul si-ti ia casa, masina, obiectele din casa, sa te linistesti. Daca nu ai nimic, munca fortata in folosul comuntatii, 3-5 ani.

    Si cine va da amenzile? Pai, tocmai cei CNCD, care sunt renumiti pentru abuzurile si slugarnicia lor politica. Ii cunosc personal pe cei de acolo si am vazut pe propria mea piele cum rezolva dosarele.
    • +24 (26 voturi)    
      unui infractor trebuie sa-i spunem D-le? (Marţi, 9 februarie 2016, 15:03)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      nu avem voie sa-i spunem bai puscariasule, condamnatule, hotule....samd.

      Batalia cu mediul online e ca si cum te-ai bate cu morile de vint . Mai mult capacitatea de propagare a mediului online se multiplica si in oglinda.

      As vrea sa vad fiscul condamnind pe cineva din Honolulu, insulele Cayman...samd
  • -22 (32 voturi)    
    eh (Marţi, 9 februarie 2016, 14:50)

    Mazeta [utilizator]

    Haios cum aceiași oameni care cer amenzi mai severe pentru televiziuni vor responsabilitate zero pentru ziare, bloguri și comentarii publice.

    Și-apoi, dacă ne gândim cum a fost defăimat profesorul din Vianu, un CNA pentru mediul online poate nu ar fi o idee chiar așa rea.
    • +18 (22 voturi)    
      Vad (Marţi, 9 februarie 2016, 15:04)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca esti la datorie. Iei si tu de-un ciolan cu fasole sau o faci din spirit tovarasesc ?
    • +16 (20 voturi)    
      intrebare (Marţi, 9 februarie 2016, 15:04)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca scriu aici ca esti rau voitor -viclean si coada de topor Mujica ma reclaim undeva ?
      • +14 (16 voturi)    
        Rugăminte (Marţi, 9 februarie 2016, 15:36)

        J.C.Denton [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Vă rog, nu-i mai răspundeți troll-ului bolșevic. Nu faceți decât să-i justificați existența...
        • +10 (12 voturi)    
          ai dreptate (Marţi, 9 februarie 2016, 15:44)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui J.C.Denton

          ma gandeam ca are Onoare si intra in dialog..mea culpa !
    • +7 (9 voturi)    
      Defaimarea sociala este: (Marţi, 9 februarie 2016, 15:10)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      "fapta sau afirmatia prin care o persoana este pusa in situatie de inferioritate pe temeiul apartanentei sale la un anumit grup social"

      Grupul social se va defini astfel: "categorie de persoane care se disting din punct de vedere social prin una sau mai multe trasaturi de gen, varsta, rasa, religie, origine etnica, limba materna, traditii culturale, orientare sexuala, origine sociala, avere, dizabilitati, boala cronica necontagioase sau infectie HIV/SIDA."

      So, din ce categegorie face parte domnul profesor defaimat?
      • +8 (10 voturi)    
        pe langa avere (Marţi, 9 februarie 2016, 16:43)

        ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        pe langa avere era si apartenenta politica in text, sau cel putin asa imi aduc eu aminte... in concluzie nu poti sa spui nimic rau de nimeni indiferent ce face.. adio Grapini agramata, Anghel proasta, Dragnea infractor etc....bine ai venit savanta Grapini, inteligenta Anghel, onestul Dragnea ....
        • 0 (2 voturi)    
          Pai uite: (Marţi, 9 februarie 2016, 18:47)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

          "Dragnea a declarat ca va elimina din criteriile de apartenenta politica si de avere, ceea ce s-a intampla marti, prin adoptarea unui amendament in acest sens. "
  • +17 (19 voturi)    
    normal... (Marţi, 9 februarie 2016, 15:09)

    liviu_ [utilizator]

    nimeni nu are cvoie sa critice pe nimeni (mai ales guvernul)
    in schimb ei se pot injura si acuza (si pot jigni lumea) in liniste ca au imunitate...
  • +12 (14 voturi)    
    Intelegem ca dragnea/parlamentul ne ia (Marţi, 9 februarie 2016, 15:13)

    deval [utilizator]

    cu aceasta lege ultimul drept real castigat in '89!? Rog Asociatia21 Decembrie, ong-urile (daca exista) sa organizeze un protest pentru ca aceasta lege trebuie sa fie spulberata cu totul nu modificata !!!! Si in acest caz chiar si intentia ar trebui sa fie sanctionata de alegator !!
  • +14 (16 voturi)    
    Prin aceasta lege este anulata presa si noi, (Marţi, 9 februarie 2016, 15:28)

    deval [utilizator]

    cetatenii !!!
    Nu zic ca fara ea contam mai mult pentru ei, dar ne-am exersat in noiembrie 2014 forta de coeziune pe retelele de socializare si aparitia acestei legi o confirma ! Atunci in 2014 am rupt sondajele, le-am stricat aranjamentele, i-am lasat cu datorii la "finantatori" si am putea repeta asta !
    Cred ca trebuie sa facem un scandal asurzitor ca pare ca le-a trecut efectul plimbarilor din noiembrie 2015 !!!
    • +9 (11 voturi)    
      + Dizolvarea Parlamentului ! (Marţi, 9 februarie 2016, 15:47)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui deval

      se impune cele 600 de finite marca ALI BABA..au nevoie https://petitieonline.net/petitie/10022136/semnaturi/pg235
    • +1 (3 voturi)    
      cred la fel.... (Marţi, 9 februarie 2016, 16:22)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui deval

      pana mai putem. Si mai avem o societate unde poti sa.ti exprimi convingerile (nu ma refer desigur la injurii)
      Altfel ni-i vor baga pe gat si pe viitorii "refugiatii" ce vor sa ni-i bage pe gat...NU cred ca nu s-au gandit si la ei....
      • 0 (2 voturi)    
        Daca erau interesati de cei care sunt (Marţi, 9 februarie 2016, 19:12)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

        tavaliti de tembeliziuni , operationalizau macar CNA ! Ca ala e clar un mediu infestat , otevizat, nesansctionat de ani de zile .Ca sa nu mai spun ca victimele toate ar fi trebuit sa ceara despagubiri pana se potoleau sau se desfiintau !
    • -1 (1 vot)    
      adica dupa ce ca-si bat joc de RO (Marţi, 9 februarie 2016, 21:30)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui deval

      tot ei sint cu coada pe sus. Ei nu-si fac treaba in timp ce economia , sanatatea, infrastructura sint pe avarie.

      Dar oare ce-i poate face la unu din Canada sau SUA care il injura pe net pe gragnea si chistoc in mod sistematic. Ala isi schimba IP-ul la fiecare 5 min....cauta-l si apoi amendeaza-l

      Botnita nu pot pune la nimeni e clar si daca vor infuria citiva se vor face x+1 site-uri cu domeniu xxx, pt, sg......etc, pe care se va injura la greu si care nu pot fi nici macar atinse.
  • +19 (21 voturi)    
    N-ai uitat nimic, Liviule ? (Marţi, 9 februarie 2016, 15:34)

    Susufler0 [utilizator]

    Domnule Dragea, pe cand Politia Gandirii ?
  • -8 (18 voturi)    
    Respect (Marţi, 9 februarie 2016, 15:54)

    UpNext [utilizator]

    pentru aceasta lege (sau oricare similara) data de oricine, de la orice partid din Romania.
    In aceasta tara, babuinii moldovalahi trebuie educati cu forta, prin mijloace punitive dure, in speranta unei (eventuale) civilizari intr-un viitor incert. Moldovalahii au oricum o reputatie de badarani perfecti la nivel european si sunt o referinta demonica pentru cultura vestului.
    Daca legea, exact asa cum este ea acum, ar fi fost propusa de Boc, societatea civila era in extaz, in fata maretului si vizionarului om politic, iar media aborigena, care adora scandalul si scatologicul, tragea urale in Piata Universitatii.
    Fiind insa propusa de "monstrul" Dragnea, prieten cu Putin si ruda cu Stalin, legea este, evident, inacceptabila.
    • +4 (6 voturi)    
      dragnea al dvs este doar infractor, mafiot si (Marţi, 9 februarie 2016, 20:04)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      psd-ist, nu monstru !!
      Daca va place sa fiti calcat in picioare de ce nu rugati un vecin ?
      Daca pt dvs "Pacat, pacat ! De sangele varsat !" in '89 nu inseamna nimic si ati ramas agatat in sabloanele anului 2012, nu-i problema, ramaneti acolo !!! Nu pot sa cred ca nu vedeti ca legea e un raspuns la cataclismul aplicat de cetateni psd-ului in noiembrie 2014 !! Nimeni nu poate sa-mi apere mie demnitatea in afara de mine ! Statul trebuie sa asigure doar cadrul legal si acela exista !!!!! Ar fi interesant daca pe perioada restrangerii drepturilor detinutilor demnitatea lor e considerata intacta ca ma gandesc ca dragnea se protejeaza si pe sine , in viitor...
      • -1 (1 vot)    
        Mai relaxat (Miercuri, 10 februarie 2016, 13:03)

        UpNext [utilizator] i-a raspuns lui deval

        ca va paste AVCul...
        Comentariul meu nu se refera la Dragnea, PSD, alte partide/organizatii etc.ci la intreaga clasa politica, intreaga media moldovalaha si la intreaga populatie din aceasta ograda balcanica. Este necesara o educatie intensa la scara extinsa, cu efect civilizator. Nu neaparat nivel suedez, dar macar cehesc.
        Revin, romanii "se bucura" de o sumbra notorietate de grobieni, hoti, primitivi etc. in Europa (cititi presa straina). TREBUIE sa ne civilizam, rapid si eficient, inclusiv prin sanctiuni dure, poate chiar exagerate (pentru un timp).
        Dar daca dvs. credeti ca totul este ok si ca romanii si-au atins limita superioara de civilizatie, va invidiez pentru sfanta dvs. naivitate ;)
  • +15 (19 voturi)    
    Bravo domnilor! (Marţi, 9 februarie 2016, 16:01)

    Lomecuza [utilizator]

    Ati vrut liniste, o sa aveti liniste, tacere si supunere.

    Si Ceausescu a vrut acelasi lucru - si era de o suta de ori mai patriot decit voi - si incepind cu 25 dec 1989 a avut parte de liniste. Absoluta, Totala. Mormintala.
  • +10 (14 voturi)    
    Evul mediu timpuriu (Marţi, 9 februarie 2016, 16:09)

    valahiandusk [utilizator]

    Legea este facuta sa inchida gura opozantilor PSD si a celorlalte partide, care folosesc internetul ca mijloc de comunicare, celelalte canale media fiind confiscate de politicieni
  • +5 (7 voturi)    
    fiecare cu trasatura lui/ei (Marţi, 9 februarie 2016, 16:10)

    Dedalus [utilizator]

    "una sau mai multe trasaturi de gen, varsta"...

    Nu stiam ca am trasaturi de gen si varsta....
  • +11 (15 voturi)    
    presimt (Marţi, 9 februarie 2016, 16:21)

    zigot [utilizator]

    ca aceasta lege va duce la sfarsitul politic al lui dragnea;
    ce face omul cu mana lui.... nimeni nu desface
  • +7 (9 voturi)    
    Rusinos (Marţi, 9 februarie 2016, 16:38)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Alo, tovarasi, Ceausescu a murit, suntem in democratie si asta e o aberatie. Sunteti pe partea gresita a lucrurilor.
  • -12 (16 voturi)    
    Legea anti-postaci (Marţi, 9 februarie 2016, 16:40)

    Lucian_Mares [utilizator]

    Abia astept sa intre in vigoare, ca mi-e sila de toti nataraii care-si dau cu parerea ... altora. La munca!
  • +7 (11 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 9 februarie 2016, 17:40)

    Andradda [utilizator]

    Sa vedem cum va reactiona mass-media de-acum inainte. Se vor ploconi ca slugile la picioarele ciocoilor sau...?
    In alta ordine de idei, cum naiba sa se aplice o asemenea lege cand 90% din mass-media din Ro nu face altceva decat sa defaimeze ?
    Sau, ce sa mai spunem cand insasi sefa CNA este urmarita penal in vreo 3 cazuri care tin tocmai de audio-vizual, dar ea este bine merci pe functie si face legea audio-vizualului?
    Focuri de paie. Dragnea vrea sa faca pe marele deontolog democrat, acum, pe ultima suta de metri sa-si protejeze sleahta.
  • +7 (9 voturi)    
    Asta inseamna sa fii mafiot (Marţi, 9 februarie 2016, 18:13)

    Locke Lamora [utilizator]

    Te arata cineva cu degetul sau iti bate obrazul...ii dai un pumn in bot, cum a facut cefalaul ala cu saraca fata.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu mai poți fi revoltat de hoțiile PSD. (Marţi, 9 februarie 2016, 18:21)

    asavreau [utilizator]

    Va trebui să ne bucurăm că parlamentarii ne fură,că își dau legi favorabile lor,că sunt aleși de noi,dar se reprezintă pe ei.Nesimțirea lui Dragnea și a celor care au votat propunerea lui atinge noi culmi de impertinență.Nu ajunge odată la pușcărie pentru voturile furate?
  • +4 (6 voturi)    
    Si totusi (Marţi, 9 februarie 2016, 18:22)

    CititorulComentator [utilizator]

    Strada e goala :(
    • +2 (4 voturi)    
      TEMPORAR (Marţi, 9 februarie 2016, 18:57)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      don t worry !
    • +4 (8 voturi)    
      Cred ca azi ne-au luat ultima portie de libertate! (Marţi, 9 februarie 2016, 19:47)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Cand ar sa inteleaga toti , va fi prea tarziu.Probabil zic ca exageram !
      Da , se va aplica si facebook-ului daca aveti dubii !
      Da , acest consiliu va actiona ca o instanta !
      Da, se va face atata curatenie in mediul virtual ca va deveni pustiu !
      Da , va trebui sa luam dupa ceafa gandirismele dnei grapini fara sa-i aplicam nici o corectie pentru siluirea limbii romane...Demnitate primim de la infractorul dragnea , pe cartela, si doar daca suntem cuminti si ne tinem botnita la gura ....
  • +7 (9 voturi)    
    stalin and co. (Marţi, 9 februarie 2016, 19:44)

    nimrod [utilizator]

    Acu' sa-l vad pe Klaus...
    • -1 (3 voturi)    
      va (Miercuri, 10 februarie 2016, 0:06)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      fi ''atent si preocupat'' si va semna repede. Si cine il va mai numi ciolanis, ca mine de ex, va fi amendat.
  • -2 (4 voturi)    
    unde-i societatea civila ? (Marţi, 9 februarie 2016, 20:10)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    undes-s toti deontologi din presa ?
    cei din cultura ?
    tot felul de asociatii si ongeuri care ,,apara'' democratia, unde sunt ? partulesti si alti latratori ?
    a, astia vor iesi doar la hahaiturile lui Base.
  • -3 (3 voturi)    
    Din punct . . . . (Marţi, 9 februarie 2016, 21:59)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . de vedere constitutional legea este in limitele ei. Amenzile prevazute sunt insa exagerat de mari in comparatie cu salariul mediu din Romania. Cel amendat mai are si obligatii familiare si daca ii aplici o asemenea amenda practic ii condamni si familia la lipsuri de tot felul. Insa defaimarea se incadreaza perfect in constitutie. ARTICOLUL 30
    (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

    (2) Cenzura de orice fel este interzisă.
    Cel ce trebuie amendat mai are si obligatii famniliare si daca ii aplici o asemenea amenda ii condamni familia la infometare si lipsuri de tot felul.
    (3) Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii.

    (4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

    (5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligaţia de a face publică sursa finanţării.

    (6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.

    (7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

    (8) Răspunderea civilă pentru informaţia sau pentru creaţia adusă la cunoştinţă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condiţiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege. Intr-un fel initiatorii legii ne amintesc ca trebuie sa fim responsabili pentru ce ne iese pe gura. Si dupa parerea mea, care desigur nu conteaza, au dreptate
  • +2 (6 voturi)    
    opritii pana nu va fi prea tarziu (Marţi, 9 februarie 2016, 23:09)

    rViki [utilizator]

    Opritii pana nu va fi prea tarziu. Nici in cele mai grele momente ale dictaturi comuniste nu am avut o asemenea lege.

    Va fi un cosmar groaznic. Daca te vei opune hoardelor de imigranti musulmani vei fi amendat, daca nu esti de acord cu propaganda LGBT et propaganda pedofila vei fi amendat. Vom avea legi cum in Norvegia. Daca nu esti de acord cu templul "zidarilor liberi" vei fi amendat.
    Daca nu esti de acord cu construirea mega moscheii vei fi amendat.

    Apoi vor schimba amenda cu inchisoarea.
  • +2 (4 voturi)    
    Auzi, bre? (Miercuri, 10 februarie 2016, 1:29)

    benicio [utilizator]

    Bre... Pana sa intre legea asta a ta in vigoare. Spala-te tovarase cu ea pe fata, cu toti unsurosii aia din partidul tau de mucava cu tot, cu toti criptocomunisti aia si s(in)ecuristii din FSN (a, pardon, PSD, ca tot aia e, numai poporul asta fraier e). Te va vota Ardealul cand o face plopul pere si rachita micsunele. A, nu, stai asa, ca mentorul tau Ceausescu a mai zis asta o data si chiar au aparut plopi cu pere-n crengi. Te va vota Ardealul cand... nu ma, nu te vota nicicand, bizuie-te pe marionetele alea de primari si de prim-secretari (a, pardon, sefi de consilii judetene), ca tot strada te va da jos, preaputernice. Chiftelele iti vor fi servite cu prastia.
  • +2 (2 voturi)    
    Va invit (Miercuri, 10 februarie 2016, 7:38)

    CititorulComentator [utilizator]

    Sa mancati coliva in memoria Romaniei, o tara candva...

    Unde sunt drepturile omului intr-o lege care clar poate fi folosita pentru a baga pumnul in gura opozantilor de orice fel?

    Ajungem si noi ca islamistii, mai ziceti de aia ca nu au toleranta...
  • +3 (3 voturi)    
    D-l Dragnea si magia lui (Miercuri, 10 februarie 2016, 9:55)

    Susufler0 [utilizator]

    "political correctness" !
    Un grup social este o suma de indivizi pe care ii leaga un "ceva " anume ! Sa luam un exemplu. Sa zicem ca exista un domn "N". Daca eu i-as zice acestui domn "N" ca e un "prost", dl. "N" nu s-ar putea "supara" pe mine decat in nume indivual. Sau, nu ? In numele unui grup social, al prostilor ? Dar care-s aia ?. La proces i-as cere sa-mi faca dovada ca exista un astfel de grup social, si ca el face parte din acest grup. Dar daca l-as fi facut "bou" ? Alt grup social, nu ? Iar, fa-mi dovada, adu-i incoace sa-i vedem.
    Iata, de ce va spuneam ca dl. Dragnea a fost vrajit de "corectitudinea politica" ! Cat timp eu il individualizez pe dl Dragnea in categoria abstracta, impersonala a Fraierilor, sa zicem, legea sa nu ma va putea atinge. Va trebui sa ma dea in judecata pt insulta (al numi pe unul "fraier" nu e o calomnie ci doar o insulta). Si, recunosc, in cazul acesta as pierde procesul pt ca Liviu ar dovedi instantei cu prisosinta ca nu este deloc fraier, ba din contra ! Dar tot eu as fi mai castigat pt ca as plati o amenda penala mult mai mica decat amenda civila prevazuta in legea lui. Cazierul, ziceti ? Da-l in masa ! M-as simti si eu VIP !
  • -2 (2 voturi)    
    dar (Miercuri, 10 februarie 2016, 11:37)

    natbl73 [utilizator]

    Dezinformarea, sau prezentarea trunchiata a adevarului, care sint tot minciuni, si se folosesc in scopul de a calomnia, vor fi incriminate vreodata?
  • +2 (2 voturi)    
    Drag(a)Nea politicianule (Miercuri, 10 februarie 2016, 13:35)

    Nuzic [utilizator]

    Nu vrem aceasta lege; de ce faci tu legi pe care nu le vrem si nu ne trebuie? De ce nu faci tu legi care sa ne ajute sa evoluam - ca de exemplu alegerea primarilor in 2 tururi? Ce-ar fi daca ai munci in folosul comunitatii?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa-i ajute sa nu ajunga la parnaie... (Duminică, 14 februarie 2016, 14:05)

    Geo4cta [utilizator]

    S-a dat pe Dâmboviţa un edict,
    Cum că nu-i loc de defăimare,
    Să facă tot norodul ciocu' mic!
    Să nu ajungă Dragnea la ...răcoare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version