VIDEO Mihai-Razvan Ungureanu: Ponta arata cu degetul protestatarii de la Oltchim facandu-i vinovati pentru faptul ca nu vin investitorii in Romania/ Nu se poate sa gandim rescrierea Constitutia de catre o minoritate politica

de Corina Ionel     HotNews.ro
Marţi, 13 noiembrie 2012, 13:26 Actualitate | Politic


Presedintele Fortei Civice si co-presedintele ARD, Mihai-Razvan Ungureanu a criticat, marti, declaratiile premierului Victor Ponta la adresa angajatiilor Oltchim catalogandu-le ca dispretuitoare si indiferente la nevoile acestora."Premierul Romaniei arata cu degetul oamenii care se afla in strada strada facandu-i vinovati pentru faptul ca nu vin investitorii in Romania. Nu cred ca exista o atitudine mai dispretuitoare fata de cetatean, mai indiferenta la nevoile sale decat aceasta", a declarat M.R. Ungureanu. Co-liderul ARD a atins si subiectul modificarii Constitutiei declarand ca acest proces pretinde consens politic si interes cetatenesc: "nu se poate sa gandim rescrierea Constitutia de catre o minoritate politica."
  • HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile presedintelui FC

Amintim ca premierul Ponta le-a cerut marti angajatilor de la Oltchim sa renunte la proteste si sa nu mai asculte de "Roibu (fostul director al companiei, n.r.) si oamenii lui Boureanu si Videanu (membri PDL, n.r.)", riscand, in caz contrar, sa "sperie" investitorii.


Declaratii Mihai-Razvan Ungureanu:

  • Este din ce in ce mai limpede ca in tara noastra se intampla un fenomen dureros: divizarea natiunii romane.
  • Din declaratiile unor oficiali putem sa spunem este clar ca in absenta proiect pentru o Romanie mai buna, mai noua, europeana, tara noastra merge catre directia gresita. 
  • Asupra cetatenilor Romaniei se revarsa un val de ura. Intotdeauna sunt supusi unui spectacol pe care niciunul dintre ei nu il doreste, spectacolul infruntarii a doua tabere politice.
  • Vin in fata dvs gandidu-ma la ceea ce se intampla la Oltchim si aflu ca premierul Romaniei arata cu degetul oamenii care se afla in strada strada facandu-i vinovati pentru faptul ca nu vin investitorii in Romania. Nu cred ca exista o atitudine mai dispretuitoare fata de cetatean, mai indiferenta la nevoile sale decat aceasta.
  • Oamenii de la Oltchim ies in strada pentru ca in ultimele sase luni nu s-a intamplat nimic bun pentru ei si ca dimpotriva, viata lor acum a ajuns sa depinda de masurile peticite pe care inceaca sa le ia un guvern incompetent
  • Suntem pregatiti sa oferim un program de guvernare ale caror masuri pot fi puse in aplicare de maine, nu din 2014, nu din 2016, incepand sin prima zi.
  • Trebuie sa judecam in termeni de interes national. Ne intereseaza ca acel milion de romani care castiga salariul minim sa poata avea amai multi bani.
  • Ne intereseaza un numar cat mai amre de locuri de munca. Acesta este interesul cetateanului roman. Cresterea locurilor de munca nu poate sa aiba loc in absenta unui elementar element de siguranta.
  • Nu dorim sa traim intr-o tara in care mersul pe strada devine un pericol. Dorim sa traim intr-o tara in care fiecare dintre noi isi poate vedea linistit de planurile proprii.
  • Al doilea lucru pe care vreau sa il spun tine de interesul ARD de a discuta despre rescrierea Constitutiei.
  • Subiectul a revenit cu putere in atentia publica si in atentia mediului politic in vara acestui an, pe fondul turbulentelor politice.
  • Rescrierea Constitutiei pretinde consens politic si interes cetatenesc. Nu se poate sa gandim rescrierea Constitutia de catre o minoritate politica.
  • Credem ca o noua Romanie are nevoie de o noua Constitutie scrisa in asa fel incat sa evite situatiile prin care a trecut Romania in aceasta vara.
  • Credem intr-o Constitutie noua al carei text sa faca vorbire clara despre rostul si continutul coabitarii politice.
  • Coabitarea politica nu poate fi facuta contra interesol unei natiuni.
  • Credem intr-o Constitutie care preia in text ceea ce Romania s-a angajat sa faca: prevederile tratatului fiscal european, care nici nu apare in programul de guvernare USL.
  • Propunerea cu care venim noi este una de civilizatie si progres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2738 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Constitutia (Marţi, 13 noiembrie 2012, 13:53)

    OZN [utilizator]

    Ce bine-ar fi sa avem toate puterile in stat alese in mod direct de cetateni. Altfel vor mai tot timpul unele puteri vor fi "mai egale" decat altele. Pentru asta Presedintele treuie sa fie seful executivului si sa fie ales direct de cetateni iar cel putin procurorul general, seful DNA și judecatorii ICCJ să fie aleși direct.
    • +7 (7 voturi)    
      Sa stii ca ideea nu e rea! (Marţi, 13 noiembrie 2012, 14:26)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui OZN

      Ca in US, ar trebui sa alegem presedintele prin vot direct iar el sa fie seful guvernului.
      Controlul relatiei presedentie-parlament bine definit in constitutie si gata.
      Daca parlamentul nu vrea presedintele sau presedintele nu vrea parlamentul pot, in anumite conditii, sa se demita reciproc pana la anticipate.
      Ce atata tura-vura...
      • 0 (0 voturi)    
        In SUA... (Marţi, 13 noiembrie 2012, 16:11)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

        ... presedintele nu este ales prin vot direct. Alegatorii creaza o majoritate in fiecare stat american, majoritate care deleaga electorii acelui stat. Numarul de electori alocati fiecarui stat depinde de numarul de cetateni cu drept de vot ai acelui stat. Electorii nu sunt desemnati proportional cu proportia voturilor, ci reprezinta doar partidul (sau candidatul) iesit castigator (pe principiul "invingatorul ia tot"). De aceea se dau batalii mari pentru statele foarte populate (California, Texas, Florida, etc). In final, numarul mai mare de electori castigati prin acest procedeu, dau presedintele.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord cu tine dar.. (Marţi, 13 noiembrie 2012, 16:51)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Ma refeream strict la faptul ca in US se alege seful executivului.
          In Romania nu e cazul de alegere prin electori, nu suntem atat de mari, lucru care a decis probabil acest sistem in US.
          Cu alte cuvinte in loc sa alegem un presedinte, sef al diplomatiei, armatei si "mediator intre puterile statului" mai bine alegem direct seful executivului.
    • +5 (5 voturi)    
      gresit (Marţi, 13 noiembrie 2012, 14:44)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui OZN

      Cu alegera prim-ministrului prin vot democratic sunt de acord, iar presedintele ales de parlament.

      Dar cum sa aleaga poporul seful DNA sau ICCJ???
      Tu dai iti seama ce spui? Cum evalueaza poporul competenta unui om ptr un astfel de post?? Poporul alege in functie de cum e manipulat sa o faca. Ai idee ce cheltuieli implica o campanie electorala? De unde sa scoata un procuror sau judecator care nu face politica banii astia?? Si presupun ca dupa ce castiga ai vrea sa fie si corect si sa nu ia shpaga nu?
      Vorbeste gura fara voi...
      • +1 (1 vot)    
        Exista interes (Marţi, 13 noiembrie 2012, 15:27)

        OZN [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Ma bucur ca exista interes pentru o dezbatere. Orice varianta care mentine echilibrul și controlul reciproc intre puteri este bine-venita. Propuneti si dumneavoastra un mod de abordare.
        Trebuie insa sa avem in vedere faptul ca, daca nu se pleaca de la un izvor comun și egal - votul direct al cetatenilor, unele puteri vor fi mai reprezentative (deci ”mai egale”) decat altele.
        • 0 (0 voturi)    
          asa cum e acum (Marţi, 13 noiembrie 2012, 15:55)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui OZN

          e f bine, noroc cu Macovei.
          Judecatorii se aleg intre ei, membrii CSM nu sunt numiti politic si ei isi desemneaza presedintele.
          Dupa care ptr alegerea procururului general si seful DNA sunt implicate 3 puteri - guvern, csm si presedinte. Singura potentiala problema este ca avizul CSM e doar consultativ si presedintele poate refuza o singura data.
    • -8 (10 voturi)    
      Ref.modificarea constitutiei (Marţi, 13 noiembrie 2012, 14:47)

      Divinus [utilizator] i-a raspuns lui OZN

      Domnule Alifie-MRU,
      De ce latrati ca un maidanez din senin. Constitutia se va modifica.Si se va modifica cu trespectarea legii,printr-o larga majoritate parlamentara si consensul populatiei dat prin referendum.Dumneavoastra nu cunoasteti matematicile superioare,teoria probabilitatilor,lanturile de echilibru si altele care noua ne-au permis sa calculam inca de pe acum rezultatul alegerilor.Sa vi-l spun si dvs.ca sa nu muriti de prost;
      - USL - obtine 410 parlamentari din 502 total,adica peste 8o%
      - ARD - 42 parlamentari
      -PP-DD.-28 parlamentari
      - UDMR. -22 parlamentari
      - PRM - nu intra in parlament.
      Acum va este clar cum este cu majoritatea si cum se fac jocurile?
      • +6 (6 voturi)    
        bun (Marţi, 13 noiembrie 2012, 14:59)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Divinus

        deci voi nici nu are rost mai intrati in campanie electorala ca ati facut toata calculele si va da bine.
        De curiozitate, specialistul vostru in statistica si matematici speciale e Sova, nu?
  • +1 (1 vot)    
    Citez: "rescrierea Constitutia" (Marţi, 13 noiembrie 2012, 14:23)

    tedycv [utilizator]

    "rescrierea Constitutia" trimite aceasta tema in vulgar. Suna intentionat prost!
  • -1 (1 vot)    
    Comment sters de user (Marţi, 13 noiembrie 2012, 15:21)

    Erasm [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by