PSD: Acceptam comasarea alegerilor doar daca va fi scrutin parlamentar anticipat

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 4 decembrie 2011, 15:06 Actualitate | Politic

PSD va accepta comsarea alegerilor locale si parlamentare doar in conditiile unui scrutin parlamentar anticipat si va face apel la societatea civila si forurile internationale pentru denuntarea acestei intentii, conform unor declaratii remise duminica de reprezentanti ai PSD, citeaza Mediafax.

"Nu putem fi de acord cu o decizie nedemocratica, prin care cei de la PDL doresc sa induca in eroare electoratul si sa-si bata joc de alegeri. Opozitia accepta comasarea doar daca aceasta se produce prin devansarea parlamentarelor, adica prin alegeri parlamentare anticipate", a declarat senatorul PSD Dan Sova.

Deputatul PSD Carmen Moldovan a facut un apel "catre intreaga societate civila sa ia atitudine impotriva comasarii alegerilor". Deputatul PSD a afirmat ca "singurul motiv pentru care PDL doreste amanarea alegerilor locale este frica de votul oamenilor, frica de cei pe care i-au pedepsit cu cinism prin asa-numitele masuri de austeritate". Moldovan a sustinut ca "frica de populatie nu reprezinta nicidecum un motiv intemeiat pentru amanarea alegerilor, ci din contra, un motiv foarte bun pentru organizarea de alegeri anticipate, adica cat mai repede posibil".

"Vom sesiza institutiile internationale privind intentia abuziva a PDL de comasare a alegerilor!", a declarat europarlamentarul PSD Rovana Plumb. "Daca nu luam atitudine si nu cerem interventia forurilor internationale, riscam ca alegerile viitoare sa se transforme intr-o reeditare a fraudei masive comise de PDL la Neamt, doar ca la scara nationala", a spus europarlamentarul.

Proiectul MAI de comasare a alegerilor in 2012 mentine norma de reprezentare a parlamentarilor din legislatia in vigoare, ceea ce inseamna ca numarul acestora nu va scadea, la locale populatia luata in calcul fiind cea de la 1 ianuarie 2012, iar pentru generale, cea inregistrata la 31 octombrie 2011.

Potrivit acestui proiect, supus dezbaterii publice pana in 12 decembrie, norma de reprezentare pentru alegerea Camerei Deputatilor este de un deputat la 70.000 de locuitori. Proiectul propune ca norma de reprezentare pentru alegerea Senatului sa fie de un senator la 160.000 de locuitori.

De asemenea, se specifica faptul ca numarul locuitorilor care se ia in calcul pentru parlamentare este cel comunicat de Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerul Administratiei si Internelor la data de 31 octombrie 2011, repartizat pe localitati, corespunzator structurii administrativ-teritoriale in vigoare.

Conform cifrelor din proiect, populatia luata in calcul la 31 octombrie 2011 este de 22.305.133 de persoane.

In aceste conditii, calculele indica faptul ca numarul de parlamentari nu se micsoreaza, asa cum a decis populatia la referendumul din 2009 si cum a hotarat recent coalitia.

Legea MAI propune si suspendarea, pana la data publicarii rezultatelor alegerilor din anul 2012 in Monitorul Oficial, a unor parti din legile care reglementeaza, separat, in prezent organizarea alegerilor parlamentare si a celor locale.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1650 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Sigur anticipate (Duminică, 4 decembrie 2011, 16:20)

    Radu [anonim]

    Sa se faca alegeri anticipate cu o luna si sa se termine sporovaiala. Dar dece sa nu se reduca numarul parlamentarilor? Sau cine va isi bate joc de votul nostru la referendum?
  • +8 (8 voturi)    
    Pe hotii astia din psd si pnl ii intereseaza banii (Duminică, 4 decembrie 2011, 16:38)

    dan [anonim]

    Asta e oferta psd si pnl, sa fie circ in Romania un an de zile in care ei sa urle gratis la tembeliziunile Securistului Sef Voiculescu. Si daca ajung ei iar sa fure banii tarii poate sa se duca totul de rapa..opozitia lu'peste
  • +4 (4 voturi)    
    CE VOR SA SPUNA ? (Duminică, 4 decembrie 2011, 17:33)

    banateanul. [utilizator]

    Este prea complicat,nu inteleg si cred ca 99% nu intelege ! Cica;nu acceptam comasarea alegerilordoar daca va fi scrutin parlamentar anticipat ! Rog pe cineva sami explice ce vreau sa spuna cu aceasta fraza !
    • +2 (2 voturi)    
      nostradamus (Duminică, 4 decembrie 2011, 19:20)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      Sa "uitat" tonta in ghioc si a descoperit ca daca fac alegeri pana in martie au 50% ...........................
    • -3 (3 voturi)    
      Tu nu intelege? (Luni, 5 decembrie 2011, 11:10)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui banateanul.

      Iti explic eu:

      Coalitia doreste comasarea alegerilor locale (primavara) cu cele parlamentare (toamna) pe motivul "reducerii costurilor". Dupa ei, alegerile ar trebui sa aiba loc toamna.

      Raspunsul psd este ca sunt de acord cu aceasta comasare, doar ca doresc ca aceste alegeri sa nu aiba loc toamna ci primavara (adica in loc sa prelungeasca mandatul primarilor, sa il scurteze pe cel al parlamentarilor).

      Pentru coalitie, care se bate cu caramida in piept ca singurul motiv pentru amanarea alegerilor locale este reducerea costurilor este o manusa aruncata. Este clar ca le-ar fi frica sa accepte comasarea alegerilor in martie. Singura lor sansa de a mai castiga ceva este sa aiba loc alegerile cat mai tarziu. Poate sa aiba timp sa mai infiinteze un alt partid ceva...

      Asta o sa demonstreze care sunt adevaratele lor motive... pentru cine nu le-a vazut deja. Pe de alta parte, cine nu vrea sa vada oricum nu va deschide ochii. Astept argumente SERIOASE pentru care cineva ar sustine aceasta comasare in toamna si nu in primavara....
      • +1 (1 vot)    
        sau (Luni, 5 decembrie 2011, 12:28)

        instabil [utilizator] i-a raspuns lui Xu

        citez: "Este clar ca le-ar fi frica sa accepte comasarea alegerilor in martie. Singura lor sansa de a mai castiga ceva este sa aiba loc alegerile cat mai tarziu. Poate sa aiba timp sa mai infiinteze un alt partid ceva..."

        iar continuarea ar fi: sau sa se vada rezultatele reformelor lui Boc, care, la dracu, incep sa apara!
    • -2 (2 voturi)    
      Tu nu intelege? (Luni, 5 decembrie 2011, 11:10)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui banateanul.

      Iti explic eu:

      Coalitia doreste comasarea alegerilor locale (primavara) cu cele parlamentare (toamna) pe motivul "reducerii costurilor". Dupa ei, alegerile ar trebui sa aiba loc toamna.

      Raspunsul psd este ca sunt de acord cu aceasta comasare, doar ca doresc ca aceste alegeri sa nu aiba loc toamna ci primavara (adica in loc sa prelungeasca mandatul primarilor, sa il scurteze pe cel al parlamentarilor).

      Pentru coalitie, care se bate cu caramida in piept ca singurul motiv pentru amanarea alegerilor locale este reducerea costurilor este o manusa aruncata. Este clar ca le-ar fi frica sa accepte comasarea alegerilor in martie. Singura lor sansa de a mai castiga ceva este sa aiba loc alegerile cat mai tarziu. Poate sa aiba timp sa mai infiinteze un alt partid ceva...

      Asta o sa demonstreze care sunt adevaratele lor motive... pentru cine nu le-a vazut deja. Pe de alta parte, cine nu vrea sa vada oricum nu va deschide ochii. Astept argumente SERIOASE pentru care cineva ar sustine aceasta comasare in toamna si nu in primavara....
  • +8 (8 voturi)    
    Declaratii PSD (Duminică, 4 decembrie 2011, 18:03)

    costel [anonim]

    Acum dau declaratii separat.Nici un act normativ nu a fost pe placul USL.Toate proiectele de legi au fost atacate la CCR si toate contestatiile au fost respinse.Ca se fac de ris Ponta si Antonescu nu-i nicio problema,dar aceste contestatii intirzie activitatea economica si sociala a Romaniei.Declaratiile facute de Ponta,Antonescu si Constantinescu privind suspendarea presedintelui au oprit fluxurile de capital,au marit dobinzile cu care se imprumuta Romania si au scazut preturile actiunilor la bursa.Cred ca ar trebui organele de cercetare penala sa se sesizeze pentru subminarea economiei.
  • +7 (7 voturi)    
    ii doare (Duminică, 4 decembrie 2011, 18:13)

    lzrd [utilizator]

    pe PSD - PNL ii doare undeva de cetatenii acestei tari !
    Mai bine ar pune mana si ar vota modificarea constitutiei si a reorganizarii tarii si asa ar arata ca le pasa si nu ar mai lasa UDMR sa santajeze !
  • +4 (4 voturi)    
    Astia de la USL sunt tampiti. (Duminică, 4 decembrie 2011, 20:21)

    mircea [anonim]

    Cand Presedintele Basescu si PDL au propus unificarea alegerilor,parlamentare,prezidentiale si locale,toate in 2012,au facuto pe smecherii.Au fost niste prosti.Au ratat o sansa sa castige.Acum ,nu cred ca mai au prea multe sanse de castig la parlamentare,iar despre prezidentiale.Antonescu este cazut in cap.Cei de la PSD il joaca de nu se vede.Daca-l vroiau presedinte,il propuneau la Senat in locul lui Geoana,dacat pe infamul Corlatean.Si poate le iesea si figura cu acceptul lui Geoana.Antonescu,inca nu devenise magar in relatia cu Geoana.Acum USL mai este unita in virtutea inertiei si venirii sarbatorilor.Dupa Anul Nou incepe circul si dispar.
  • +3 (3 voturi)    
    Adica cum vine asta? (Duminică, 4 decembrie 2011, 21:38)

    ALL GAARF [anonim]

    Daca comasatele vof fi in noiembrie nu suntem de acord, caci incalca democratia bla bla.. etc dar daca sunt in iunie suntem de acord.Concluzia logica,usl se grabeste fiecare zi pierduta erodeaza gogorita celor 65% voturi,fiecare zi trecuta este o pierdere majora-vezi ultimile sondaje imas usl 42% pdl 28%.
    Frica de infrangere orbeste actiunea cuplului conducator usi-ist care actioneaza haotic Geoana suspendare motiune comasate promisiuni fantasmagorice-vezi programul economic lansat la cluj amenintari cu puscaria pentru adversari "la asta ma pricep ne asigura pr ponta etc etc.
    Si totusi ne vedem in noiembrie 2012.Sa auzim numai de bine !!
  • +2 (2 voturi)    
    penibil (Duminică, 4 decembrie 2011, 22:37)

    citizen [anonim]

    Inca o data se doveseste clar ca unicul scop al usl este apropierea de ciolan, cu orice pret si cu orice risc. Nu au viziune politica, nu au solutii si nu au o strategie. Singurul obiectiv este "jos basescu". De la aparitia monstruasei cualitii a fost clar ca obiectivul comun era doar inlaturarea lui base pentru ca unind stanga cu dreapta rezulta zero pe plan politic, adica nu mai au nici o directie, nici un principiu. Nu vor comasarea alegerilor pentru ca vor sa impuna aceiasi oameni (care nu pot candida in 2 locuri daca alegerile sunt simultan). Si sustin ca aceasta comasare este o ingradire a democrtaiei. Consider ca este mai democratic sa imi exercit dreptul de a alege in cat mai putine runde. Am un motiv in plus ca din 2 rele sa il aleg pe cel mai putin penibil...
  • +3 (3 voturi)    
    Opozitie,numele tau e obstructie ! (Duminică, 4 decembrie 2011, 23:16)

    martin [anonim]

    Intotdeauna, dupa o guvernare care nu obtine rezultate bune,chiar daca nu e vina ei, in majoritatea tarilor , ajunge la putere opozitia.
    Sper din tot sufletul ca la noi sa nu se intample asa o nenorocire, fiindca avem o opozitie lipsita de orice idee sau solutie viabila si care se ocupa numai de o obstructie fara de sfarsit, la televiziunile oribile ,care din doua s-au metamorfozat in 3, spre nefericirea acestui popor !
  • +3 (3 voturi)    
    Jocul politic al PSD (Luni, 5 decembrie 2011, 1:38)

    uluit [utilizator]

    Imi este din ce in ce mai clar ca, PSD si PNL prin alianta USL, nu vor sa ajunga sa guverneze, intr-un an in care criza face multe victime. Este mai comod pentru ei, sa stea in opozitie si sa saboteze orice incercare a coalitiei de a salva tara de la un eventual dezastru economic. Toate masurile (unele nepopulare) si-au facut efectul asupra partidelor care au avut majoritatea fragila si asta se poate observa in sondaje.
    Nu-i decat un circ ieftin de imagine, din partea unor comunisti cu vechi state (precum cei din PSD). Doi circari (Ponta si Antonescu), lansati pe orbita televiziunilor aservite pentru a face un spectacol ieftin. Nu au nici un program politic pentru redresare, promit doar masuri populiste, care tin la mase.
    • +3 (3 voturi)    
      din pacate (Luni, 5 decembrie 2011, 5:19)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui uluit

      nu se pricep nici la promisiuni ! Tonta ce a promis, vom baga pe toti innpuscarie, asta este program politic....social sau cum dracu sa-l numim de program ?a mai fost unu care zbera...... va bag pe toti in puscarie; sper sa ajunga si acesti netrebnici langa el, ma refer la V.C.Tutor


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi