MAI propune ca alegerile pentru primarii si Parlament sa aiba loc simultan, ceea ce ar reduce cheltuielile la jumatate

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 2 decembrie 2011, 18:16 Actualitate | Esenţial

Ministerul Administratiei si Internelor propune ca alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale sa se desfasoare simultan cu alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, la o data ce va fi stabilita prin hotarare a Guvernului, informeaza Mediafax.

Potrivit MAI, organizarea simultana ar reduce cheltuielile la jumatate, respectiv de la 43 de milioane de euro la aproximativ 22 milioane de euro.

"Avand in vedere impactul negativ al costurilor alegerilor locale asupra exercitiului financiar al bugetelor locale, prin prezentul proiect se propune ca alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale sa se desfasoare simultan cu alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, la o data ce va fi stabilita prin hotarare a Guvernului. Astfel, alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale vor beneficia de accesul la o infrastructura electorala comuna (birouri electorale, liste electorale, stampile, logistica) cu cele parlamentare", explica MAI.

MAI supune dezbaterii publice proiectul de Lege privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale si a alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat in anul 2012, precum si pentru modificarea Legii administratiei publice locale 215/2001.

Cheltuielile pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor din anul 2012 se vor suporta de la bugetul de stat.

Desfasurarea concomitenta a alegerilor generale va presupune o infrastructura electorala comuna (birouri electorale, liste electorale, stampile, logistica), iar costurile de personal ar fi injumatatite, de la 43 la aproximativ 22 milioane de euro, ca urmare a infiintarii si functionarii birourilor electorale ale sectiilor de votare comune.

"In cadrul discutiilor pe care le-am avut cu primarii s-a desprins ideea ca aceasta comasare a alegerilor in anul 2012 este oportuna, deoarece se vor economisi zeci de milioane de euro. Sumele pe care le vom economisi, organizand un singur tur de scrutin, vor fi redirectionate catre zona de investitii", a declarat ministrul Traian Igas.

Totodata, prin acest proiect MAI propune si modificarea Legii administratiei publice locale 215/2001, astfel incat numarul membrilor fiecarui consiliu local si fiecarui consiliu judetean sa se stabileasca in functie de numarul locuitorilor comunei, orasului sau municipiului raportat de Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor la data de 1 ianuarie a anului in care se desfasoara alegerile.

Potrivit prevederilor art. 63 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, Camera Deputatilor si Senatul Romaniei sunt alese pentru un mandat de 4 ani, iar in conformitate cu prevederile art. 70 alin. (1) din Constitutie, deputatii si senatorii intra in exercitiul mandatului la data intrunirii legale a Camerei din care fac parte, sub conditia validarii si depunerii juramantului.

Legea fundamentala prevede, de asemenea, la art. 63 alin. (3), ca Parlamentul nou ales se intruneste la convocarea Presedintelui Romaniei in cel mult 20 de zile de la alegeri.

Conform art. 121 alin. (1) si art. 122 alin. (2) autoritatile administratiei publice locale (consilieri locali, primari, consilieri judeteni, presedintele consiliului judetean) sunt alesi in conditiile legii.

Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste durata mandatului alesilor locali la 4 ani, cu precizarea ca mandatul alesilor locali se exercita pana la data depunerii juramantului de catre noii alesi locali, fara a fi indicat un termen precis pentru depunerea juramantului in raport cu expirarea termenului de 4 ani.

In anul 2008, costul total al organizarii alegerilor locale si parlamentare a fost de circa 80 de milioane de euro, cea mai mare pondere in structura costurilor avand-o cheltuielile de personal, cu 54%.

In conditiile economice actuale, majoritatea autoritatilor administratiei publice locale este afectata de constrangeri bugetare, care pot periclita organizarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din cursul anului 2012.

Textul acestui document este afisat si poate fi consultat pe www.mai.gov.ro, la sectiunea Transparenta decizionala, precum si la Centrul de Relatii cu Publicul al MAI, din Piata Revolutiei nr. 1 A, sector 1, Bucuresti.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1821 vizualizari

  • -10 (22 voturi)    
    baaaaai (Vineri, 2 decembrie 2011, 18:25)

    alegatorul turmentat [anonim]

    puteti sa va dati peste cap tot o sa pierdeti alegerile oricate combinatii ati face.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca se organizeaza si prezidentiale??? (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 20:55)

      calin [anonim] i-a raspuns lui alegatorul turmentat

      Eu propun sa-si dea demisia si Basescu sa se organizeze si prezidentiale ca sa stim una si buna daca asta e ideea. Atunci, va dati seama cu cat se reduc cheltuielile???? la 30%, asa ca, atunci cand votati legea, stimati parlamentari, sa va ganditi si la acest aspect, daca nu - NU. Ori e balci ori ................
  • -8 (20 voturi)    
    pt o si mai mare economie (Vineri, 2 decembrie 2011, 18:29)

    Mazeta [utilizator]

    Propun ca alegerile sa aiba loc in 2016, odata cu restituirea banilor catre bugetari.
    • -1 (1 vot)    
      Asa sa facem, (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 11:07)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si diferenta de la 22 la 43 sa o platim din banii restituiti.
    • +1 (1 vot)    
      dar 300 ???? (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 11:46)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      daca tot sustin reducerea cheltuielilor de ce nu reduc numarul parlamentarilor la 300 cum au oamenii la referendum?
      apropo, psd a depus proiect de lege pt reducerea numarului de parlamentari la 300 dar e blocata de anastase la cam dep.
  • +7 (21 voturi)    
    Zeci de milioane euro economie (Vineri, 2 decembrie 2011, 18:36)

    Va fi o participare mai mare la vot [anonim]

    E foarte bine, acum mai toate statele europene incearca sa-si reduca cheltuielile pe orice cai, cred ca nimeni prin UE nu va fi 'surprins' ca Romania are ideea sa faca alegeri locale si nationale in aceeasi zi. S-ar putea chiar sa fim felicitati, pariez ca ne vor imita si vecinii la un moment dat !
    • -3 (13 voturi)    
      super! (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:28)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui Va fi o participare mai mare la vot

      Asa simultane, dar la inceputul anului 2012 ca pe urma se adanceste criza, vine razboiul si cine stie ce motive mai gasim.
      Ar fi f bine prin martie...
      • +1 (3 voturi)    
        sa dam vina pe maisasi (Vineri, 2 decembrie 2011, 21:06)

        monica L [anonim] i-a raspuns lui TomaN

        Descifrarea sau descoperirea de noi tablite maiase privind sfirsitul lumii ar fi un motiv mult mai plauzibil.
    • -6 (10 voturi)    
      Nedumerire (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:41)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui Va fi o participare mai mare la vot

      De e minusuri?
      Nu mai vreti economie?
      Sau mai bine facem economie pana in 2016?
  • -11 (23 voturi)    
    Bineee Igas... (Vineri, 2 decembrie 2011, 18:43)

    Cony [anonim]

    Dom Igas, ai facut mata calculul si ai vazut ca este mult mai economic asa, nu? Sa-ti fie rusine! Hai sa facem cum vrem noi...Jalnici! O s-o inghitim si gata, nu?
  • +8 (20 voturi)    
    Alegeri simultane (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:03)

    Radu [anonim]

    Se pare ca mai exista unii risipitori care nu sunt de acord cu alegerile simultane. Propun ca pentru acestia sa se organizeze alegeri separate si sa li se factureze costurile. Cine vine la vot la alta data plateste o taxa de intrare.
    • -5 (15 voturi)    
      pai (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:43)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Suntem de acord, dar sa se faca in martie.
    • +1 (1 vot)    
      Raspunde daca ai argumente. (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 8:41)

      omo [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Daca Igas (de fapt cel din spatele lui) ar fi propus alegeri generale odata cu cele locale as fi inteles, dar ei doresc tocmai invers! Asta ar insemna ca alesii locali sa depaseasca termenul de 4 ani al mandatului lor.
      Pe de alta parte, argumentatia cu economia mare facuta este asa cusuta cu ata alba incat faptul ca nu realizezi asta ma face sa am o impresie negativa despre tine.
      1) Personalul necesar este acelasi, indiferent daca alegerile sunt simultane sau sunt separate.
      2) Cheltuielile de la buget sunt, de-asemenea, aproximativ aceleasi avand in vedere ca trebuie sa fie sectii separate. Sa nu mai vorbim de confuzia pe care o va crea o astfel de situatie in mintea multor alegatori. Daca alegerile vor avea loc in noiembrie, s-ar putea sa fie de fapt cheltuieli chiar mai mari avand in vedere ca numarul sectiilor incalzite se va dubla.
      3) O foarte mare parte a cheltuielilor cu alegerile ar fi acoperita de veniturile la buget generate in campaniile electorale prin cheltuielile partidelor sau individuale. Doua campanii separate presupun cheltuieli mult mai mari pentru candidati, nu si pentru buget!
      In sfarsit, calculul portocalelor (cel real, nedeclarat) este gresit pentru ca orice candidat portocaliu la locale se va feri ca necuratul de tamaie sa-i fie asociata imaginea cu cea a lui Boc si-a partidului la nivel national. In cealalta tabara, dimpotriva, se vor inghesui sa se afiseze cu membri marcanti ai USL.
    • +1 (1 vot)    
      sa nu se faca simultan (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 11:29)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      folosind scuza ca nu sunt bani puteti sa amanati alegerile pana o sa stati bine in sondaje
  • +6 (14 voturi)    
    Reducere cheltuieli: 1 sacosa in loc de 2 !!! (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:37)

    Cetateanu' turmentat [anonim]

    Intr-adevar, se reduc cheltuilelile la jumatate: in loc sa se dea alegatorilor 2 sacose, se va da doar una... Avantaj, PDL, c-asa-i in tenis!
  • +4 (6 voturi)    
    kafka? (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:38)

    kamikaze17 [anonim]

    Parca s-a hotarat odata chestia asta. Ce se intampla? S-a dat timpul inapoi ? Sau am citit treaba asta referitoare la o tara fictiva ? Nu mai inteleg nimic. Chiar de vreo luna am citit in toate stirile ca alegerile comasate vor fi in noiembrie 2012. Halal canale de stiri.
    • -1 (1 vot)    
      s-a hotarat, nu s-a votat (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 8:03)

      marius [anonim] i-a raspuns lui kamikaze17

      Unul din marile dezavantaje ale democratiei este lentoarea deciziei. Nu e destul ca cineva hotareste ceva, mai trebuie sa fie de acord mai multi, uneori chiar trebuie referendum la probleme ce afecteaza direct populatia, cum ar fi reorganizarea administrativa, in care cetatenii dintr-un sat din judetul X nu va mai merge pentru un act la resedinta de judet ci la resedinta de regiune, care are 80% sanse sa fie in alt judet.
      Oricum, vorbim de un model german, pe baza caruia Germania a iesit din criza precedenta. S-au facut economii prin anularea alegerilor timp de vreo 15 ani(pana prin 1950), s-a eliminat parlamentul prin incendiere (de comunisti bulgari bineinteles), iar in final s-a realizat si reorganizarea administrativa - a aparut DDR-ul.
      Deoarece modelul german e in general de succes, de ca sa nu il aplicam?
  • +6 (10 voturi)    
    plotoner major capsuna (Vineri, 2 decembrie 2011, 19:47)

    gigel [anonim]

    eu sunt de acord ca alegerile sa se faca simultan, inteleg ca se fac economii...dar nu cred ca era necesar sa ma destepte domnul Igas cu chestia asta...
  • +6 (12 voturi)    
    Reduceti din bugetarii politici (Vineri, 2 decembrie 2011, 20:33)

    Ioana [anonim]

    Mai reduceti din Primariile astea odata . Sunt mai multe decat pe timpul lui Ceausescu. In aceste Primarii nou infiintate in ultimii ani s-au angajat peste 100000 de persoane care taie frunza la caini. De ce pe timpul lui Ceausescu se putea cu mai putini oameni politici iar acum s-au infiintat atatea primarii in conditiile scaderii accentuate a populatiei ?Aici sunt banii dvs, pe banii dvs se merge in excursii in strainatate se dau sporuri etc .....
  • -1 (11 voturi)    
    bisnitarii si filosofia politica (Vineri, 2 decembrie 2011, 20:38)

    monica L [anonim]

    Igas, daca ai fura si ati fura mai putin, ar fi bani de 3-4 rinduri de alegeri. Separarea alegerilor parlamentare de cele locale este un instrument al dezvoltarii democratiei, dar inteleg perfect ca un fost bisnitar de provincie nu a reusit sa se puna la punct cu filosofia politica.
  • +2 (4 voturi)    
    CHELTUIELILE CUI ? (s-ar reduce la jumatate) (Vineri, 2 decembrie 2011, 23:05)

    jhghjl [anonim]

    Nu prea am inteles . E vorba de reducerea cheltuielilor oficiale? Eu ma gandeam ca a celor negre (sacose, atentii etc)
  • +1 (1 vot)    
    economii si mai mari (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 7:51)

    marius [anonim]

    Eu propun ca pentru a iesi din criza, pana cand toti romanii vor fi bogati, sa nu mai facem alegeri, nici locale, nici generale, nici la bloc. In caz ca moare vreunul( sau doamne-fereste il aresteaza, ca la Cluj), sa numeasca el prin testament sau mesaj transmis la vorbitor urmasul, deoarece el stie mai bine de ce conducatori are nevoie comunitatea. Din economii se vor face mari investitii pentru binele poporului, iar conducatorii, in semn de recunostiinta pentru populatie vor lua doar 40% din banii economisiti, nu 50-50 ca pana acum
  • +1 (1 vot)    
    da' cu reducerea parlamentarilor ce se mai aude? (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 10:12)

    escu [anonim]

    noi nu am uitat ca v-ati angajat sa reduceti numarul parlamentarilor!
  • 0 (2 voturi)    
    Opozitie de dragul de a fi 'Gica contra'in orice! (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 11:28)

    Colette [utilizator]

    De ce nu incarca cineva sa le explice lui Ponta, si lui Antonescu semnificatia unor economii la bugetul de stat prin comasarea alegerilor? Ca asta e o masur anticriza in timp ce inca nu stim incotro se indreapta Europa si Romania alaturi de ea! In momente de acest gen vedem cu ce politicieni avem de-a face! Totul e sa-i si taxam, nu numai sa constatam!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă