Comisia Europeana si-a scos manusile de catifea: Cel mai dur raport de pana acum al Romaniei ii face pana si pe bulgari sa ne salute din mers

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 21 iulie 2010, 6:37 Actualitate | Opinii


Anne-Marie Blajan
Foto: Hotnews
Inca din timpul negocierilor am fost parca intr-o competitie cu bulgarii. Iar in primul an, situatia lor arata mai bine decat a noastra si isi doreau sa fie decuplati, sa nu fim luati la pachet in ceea ce priveste aderarea. Apoi situatia s-a schimbat, Romania a recuperat din mers, iar ei se tineau dupa noi, de teama de a nu fi decuplati. Dupa aderare, intotdeauna rapoartele noastre pe justitie au fost mai bune, in ciuda deficientelor semnalate. Acum insa, Comisia Europeana e furioasa. Se vede din tonul documentului, din faptul ca raportul nostru este cel mai dur de cand exista MCV si mai prost decat al Bulgariei, chiar daca nu reflecta intocmai situatia reala.

Gloves off, pare sa fi spus Comisia Europeana marti cand a prezentat raportul asupra justitiei. Si, intr-adevar, a renuntat la manusi - diplomatia a fost lasata la o parte, limbajul eufemistic si precaut la fel, iar mesajele nu au mai fost transmise printre randuri, ci direct. Raportul prezentat marti este cel mai dur de cand exista Mecanismul de cooperare si verificare, adica de dupa aderarea la UE.

"Comisia indica deficiente importante in eforturile Romaniei de a face progrese in cadrul MCV", se arata in document. Acesta critica deopotriva clasa politica - "Romania nu a demonstrat angajament politic suficient de a sprijini procesul de reforma si de a imprima directie acestui proces" - si conducerea sistemului de justitie - "factorii de decizie din sistemul judiciar au manifestat o anumita reticenta in a coopera si de a-si asuma responsabilitati".

Presedintele Traian Basescu a dat un indiciu clar ca raportul a fost initial si mai dur decat vedem in forma finala: "Initial, raportul CE viza si aderarea la spatiul Schengen", a spus acesta. Nu este o noutate, asa cum am aratat intr-un articol Comisia incearca din nou sa lege de chestiunea coruptiei din Romania si alte domenii - cum a facut-o si de aceasta data, insa in alt sens - si sa exercite astfel presiune asupra Bucurestiului de a face reforme si a avea rezultate in lupta anticoruptie. Tocmai petru ca nu prea are mijloace de constrangere asupra noastra.

In mod obiectiv, se pare ca ar avea nevoie de ele, pentru ca impresia pe care o avem este ca, daca nu se sta imeni cu biciul pe noi sa ne facem treaba, lucrurile nu se misca.

Am spus mereu ca ar trebui sa avem constiinta de a face aceste reforme si de a ne indeplini obligatiile asumate - apropo, Comisia afirma dur in acest raport si ca "Romania isi incalca angajamentele luate la aderare" -, fara a sta mereu sub amenintarea unei pedepese. Argumentul meu este simplu: in felul acesta vom fi si vom ramane a 27 tara de la coada UE ca influenta si beneficii.

Este deranjant ca nu avem aceasta constiinta, pentru ca asa Bruxelles-ul poate face ceea ce o tara stapana pe sine si pe picioarele ei nu i-ar permite niciodata: sa incalce si ea partea ei de angajament asumat la aderare, prin a lega de MCV si alte domenii, care nu au fost initial convenite: spatiul Schengen, aderarea la zona euro - in rapoarte anterioare, dar eliminate din forma finala in urma negocierilor - si acum achizitiile publice.

Sunt mari nereguli cu achizitiile publice, legea a fost schimbata si am cerut personal la Comisia Europeana, la acea vreme, o reactie pe aceasta tema care nu a mai venit. Comisia a preferat sa pastreze tacerea, spunandu-mi ca aceasta chestiune e in lucru la Directoratul General Piata Interna, in competentele caruia, de altfel, si cad aceastea.

Numai ca achizitiile publice apar pentru prima data acum in raportul Comisiei, cu multe recomandari, de la indreptarea legislatiei la eficienta autoritatilor de a o pune in practica, in subcapitolul lupta anticoruptie. Nu e putin lucru, dimpotriva, este ingrijorator ca se face legatura intre coruptie si achizitiile pubice intr-un document oficial, evaluare a Comisiei, insa nu este neconform realitatii.

Intreg tonul raportului arata o mare suparare la Bruxelles. In conditiile in care, in urma negocierilor evidente, el a iesit in aceasta forma, este evidenta iritarea provocata Comisiei de legea ANI. O institutie care parea sa multumeasca Bruxelles-ul si sa ii ofere cat de cat garantia hotararii Romaniei de a lupta impotriva coruptiei. O institutie asumata voluntar de Romania, dar care a fost primita cu incantare de Comisie. Insa, o institutie insuficient de bine gandita si facuta din dorinta de a arata ce silitori suntem, fara a ne asigura ca nu exista modalitati de a nu o combate si, in final, de a se ajunge sa fie declarata neconstitutionala.

Imi amintesc toata nebunia din 2006, cand Monica Macovei trebuia sa mearga in Parlament sa le explice parlamentarilor legea ANI, despre imposibilitatea ei de a lega un dialog real cu acestia si de a ii convinge de ce e bine sa adopte o lege care ii vana, pana la urma.

Nu se putea miza pe corectitudinea lor in acumularea averilor, cum nu se poate miza niciunde in lume, sa fim seriosi. Initiativa si dorinta doamnei Macovei de a infiinta aceasta Agentie Nationala de Integritate erau solutia necesara, insa lipsa ei de carisma, modul in care a reusit sa isi ostilizeze Parlamentul au facut din legea ANI un document susceptibil a fi modificat oricand.

Moica Macovei venea de pe pozitia omului onest, care are in vedere doar reforma si vorbea cu cei care, o parte, erau ei insisi o reflectare a coruptiei, dovedita sau doar banuita. Numai ca atitudinea omului onest in fata celor impotriva carora lupta nu a fost cea potrivita dialogului, ci a creat teren pentru ostilitate si dorinta de revansa. Asupra ministrului - indepartat in final - si asupra legii acestuia.

Imi amintesc scrisorile lui Franco Frattini trimise UDMR, PC si PSD in care sustinea cauza ANI si isi arata sprijinul pentru doamna Macovei. Doar amenintarea ca nu vom adera la UE in 1 ianuarie 2007 i-a facut pe parlamentari sa voteze legea ANI.

Nu inteleg de ce, in conditiile in care formulezi o lege care ii ataca pe insisi cei care trebuie sa o voteze, in care stii ca guvernele sunt efemere, ca alegerile schimba oricand raportul de forte, nu faci o lege BETON. E singura intrebare pe care mi-o pun, pentru ca in mod cert doamna Macovei, partidul aflat la putere (PD) - intr-o Alianta care si-a aratat limitele in ziua doi dupa aderare, deci tensiuni in interior au fost in mod cert - trebuiau sa anicipeze ca legea ANI e un ghimpe in coasta oricui, chiar si a propriilor parlamentari.

Si iata cum marti, amputarea ANI si legea - desi neaflata intr-o forma finala, intrucat cu o zi un urma Curtea Constitutionala o declara neconstitutionala si era evident ca mai avea un parcurs legislativ de urmat si modificari - a fost o mare umbra peste intreg raportul asupra justitiei si n-a mai contat nimic.

Nici macar faptul ca una dintre recomandarile care apareau in fiecare raport, privind adoptarea Codurilor penal si civil si de procedura, era indeplinita. Chiar si adoptarea codurilor de procesura a devenit, in aceste conditii, insuficienta pentru Comisia Europeana. Probabil de-aici toate nemultumirile exprimate la Bucuresti dupa publicarea raportului, de la presedintele Romaniei si ministrul de resort, la think tank-uri din domeniu si asociatii profesionale.

Si iata cum, dupa ani in care bulgarii alergau dupa noi sa ne taloneze indeaproape, ne iau fata. Pentru ca evaluarea Comisiei e clara: in timp ce Bulgaria s-a angajat in eforturile de reforma si a obtinut rezultate importante, Romania si-a pierdut dinamismul in lupta anticoruptie. Bulgaria arata vointa politica de a continua reforma si de a obtine rezultate importante, Romania are deficiente majore in a face progrese in cadrul MCV.

Situatia nu e chiar asa in Bulgaria, ei oricum au mai mult de recuperat, pentru ca stateau oricum mai prost. Dar iata ca, prin punerea sub acuzare a lui Stanisev, fostul premier - despre are se spunea ca ajunsese la un acord cu mafia bulgareasca sa termine cu atacurile pentru ca Bulgaria risca sa nu adere la UE cu astfel de practici -, prin imbunatatirea procedurilor penale si numarul mare de trimiteri in judecata,  bulgarii au aratat ca iau masuri in lupta anticoruptie. Prin noua strategie de reforma judiciara, aprobata de Guvern la 23 iunie, demonstreaza vointa politica de realizare a unei reforme profunde a sistemului judiciar.

Bulgarii au stiut intotdeauna mai bine sa  isi faca imagine. Au angajat chiar si o mare firma de PR de la Bruxelles in acest sens si asta a contat, si la aderare, si dupa ce fusesera inghetate fonduri europene, deblocate mai apoi de Danuta Hubner, comisarul de la acea vreme pentru dezvoltare regionala. E adevarat, in acest caz era si sprijinirea unui joc electoral care avea loc in Bulgaria.

Oricum, raportul de marti al Comisiei Europene ne-a situat, in nou, in urma Bulgariei. Veti spune ca nu e o competitie, ca important este sa faci reforma pentru cetatenii romani si este adevarat. Insa anumite lucruri care supara Bruxelles-ul ii intuneca judecata si ii arata o situatie mai roz, prin comparatie cu a nostra, in Bulgaria, chiar daca aceasta imagine nu e deplin justificata.

Nu ma intelegeti gresit, nu sunt chiar de acord cu atacurile la raport venite din partea tuturor din Romania, de la presedinte la Centrul de Resurse Juridice, de exemplu. Era cazul sa ni se dea, nu peste manuta, cum a facut Comisia pana acum atat de finut, ci un pumn in fata, precum marti, ca sa ne trezim la realitate. Pentru ca, repet, desi detest ideea de a sta cineva cu biciul pe noi, se pare ca nu facem abslut nimic din proprie constiinta si initiativa.

Asa ca o meritam si probabil era cazul ca Bruxelles-ul sa renunte la diplomatie si la rapoarte in care mesajele sa fie transmise printre randuri. Era cazul sa formuleze lucrurile in asa fel incat toata lumea, chiar daca nu era avizat - autoritate romana, plitician, jurnalist pe afaceri europene sau angajat in justitie sau diplomatie -, chiar si cel mai neavizat cetaten sa inteleaga ca in Romania, in reforma justitiei si lupta anticoruptie, situatia e cel putin cenusie.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11669 vizualizari

  • -8 (24 voturi)    
    Solutie (Miercuri, 21 iulie 2010, 7:42)

    Balint [anonim]

    Daca bulgarii au convins cu Stanisev, la noi s-ar putea incepe chiar cu presedintele...
    • +4 (10 voturi)    
      ai vazut? (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:48)

      A [anonim] i-a raspuns lui Balint

      Ati vazut declaratiile lui Ponta si Antonescu care reprezinta aproape jumatate din clasa politca? Parte importanta din elita politicii romanesti fac in fata prosti pe cetatenii romaniei, pe cei din UE, pe politicienii din UE. Nu e nici o mirare ca s-a intamplat ce s-a intamlpat. Din pacate pentru noi 50% din romani ii sustin pe acesti oameni probabil pentru alte calitati ale lor sau ale stramosilor lor (aici ma gandesc la iliescu :) ) fara sa isi dea seama sau pese de suferinta pe care o provoaca
      • +11 (11 voturi)    
        Stop VOT! (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:09)

        pete1 [utilizator] i-a raspuns lui A

        Dupa 20 de ani singura institutie care functioneaza este cea a SPAGII, a HOTIEI si a MINCIUNII!
        -Invatamantul: se schimba din 2 in 2 ani;
        -Sanatatea: e in moarte clinica;
        -Justitie: si-a furat caciula;
        -Economia: se prostitueaza;
        Din 4 in 4 ani acelasi scenariu ieftin: promisiuni care nu se respecta si condamnarea "mostenirii" de la guvernul anterior.
        Toti lupta impotriva coruptiei, dar nu ne spun ca, de fapt, ei sunt CORUPTIA.
        Ceea ce ma intriga este surprinderea pe care o arata fata de acest raport, care este cat se poate de real. Iar acesta este rezultatul a 20 de ani de minciuni.
        Probabil cea mai buna solutie ar fi ca toti parlamentarii sa-si dea demisia, iar legile Romaniei sa le primim direct de la Parlamentul European, care probabil este mai interesat ca societatea romaneasca sa aiba o directie ascendenta!
        • -3 (3 voturi)    
          legi de la PE (Joi, 22 iulie 2010, 9:56)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui pete1

          Stai un pic tu ai vazut ce parlamentari avem noi acolo? EBA, Becali, Vadim sa fim seriosi.
          Avem juristi excelenti care ar putea sa faca legi clare, dar acestia sunt de obicei aserviti partidelor politice si acestea nu doresc legi clare.
          In Romania, oricum legea este facuta de premier prin OG-uri, parlamentul precum si Comisiile Juridice sunt un simulacru. Nici in timpul razboiului nu s-au dat atatea OG-uri.
          Parlamentul = NULL
        • +1 (1 vot)    
          //. (Joi, 22 iulie 2010, 18:45)

          bc [anonim] i-a raspuns lui pete1

          ai perfecta dreptate,
  • -16 (20 voturi)    
    forma bate fondul (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:04)

    Kid [anonim]

    sunt sigur ca ideile cuprinse in acest articol puteau fi exprimate si in alt fel decat cu fraze atat de lungi incat numai parantezele se intind pe cate 3 randuri.

    Oamenii vor idei clare si usor de citit , nu sa se chinuie sa insaileze fraze desirate.
    • +7 (13 voturi)    
      greu... (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:15)

      sanaq [anonim] i-a raspuns lui Kid

      e greu sa iti arzi creierasul sa proceseze asa multa informatie nu? nici macar asa mult cum zici tu nu cred ca a cuprins toate criticile din raport...si pt Balint...cel mai bine ar fi sa inceapa cu toti fostii guvernanti, in frunte cu prim ministrii din ultimii 20 de ani, astia de acuma au tot viitorul in fata sa fie anchetati :)
      • -2 (6 voturi)    
        - (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:25)

        Kid [anonim] i-a raspuns lui sanaq

        ma refeream la forma nu la fond.
        cat de bine rezuma raportul sau nu e o cu totul alta discutie
  • +11 (15 voturi)    
    Draga Doamna Ana! (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:10)

    gheorghe [anonim]

    De la un parlament in care mai mult de jumatate dintre membrii lui au ajuns pe banci pe usa din dos a alegerilor datorita gaselnitii, nominal si liste, a lui Tariceanu, nu prea ai la ce te astepta. Aceia sunt uniti in cuget si-n simtiri si vor face tot posibilul ca sa se apere unul pe altul. Pot sa aiba in spate zece comisii de la Bruxelles care sa le arate pisica ca ei vor face tot ce stiu mai bine. O mana spala pe alta si in cazul de fata amandoua spala . . . . spatele (ca sa nu fiu vulgar)
  • +2 (2 voturi)    
    NOI? (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:40)

    matei [anonim]

    Care noi???? Ei!!!!
  • +5 (11 voturi)    
    Comisia Europeana - COMPLICITATE LA NIVEL INALT (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:05)

    bani [anonim]

    nu poti condamna un fenomen pe care tu l-ai creat


    comisia europeana a dat in 2008 un "certificat in alb" guvernului psd-pnl, in momentul in care acesta incepuse o ofensiva politica dura, din pozitii de putere, impotriva justitiei si reformelor introduse de fostul guvern pdl ;

    iar astazi da un certificat negru unei puteri politice care nu inceteaza sa apere justitia in fata aceleiasi ofensive, a acelorasi 2 partide, de data aceasta din opozitie: psd si pnl.

    2008, faz: comisia europeana a acordat romaniei un "certificat persil"

    rl online
    vineri, 25 iulie 2008

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/faz-comisia-europeana-a-acordat-romaniei-un-certificat-persil-130474.html
    • +6 (6 voturi)    
      2008, The Economist: CE ascunde regresul Romaniei (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:48)

      CE – COMPLICITATE LA NIVEL INALT [anonim] i-a raspuns lui bani

      CE acuza un fenomen de care este responsabila pentru ca l-a incurajat


      »»» The Economist: UE ascunde regresul Romaniei in justitie

      »»» Ziare.com, 04 Iulie 2008

      Articolul despre coruptia din Romania are titlul "In plina negare" si subtitlul "Uniunea Europeana ascunde regresul Romaniei in privinta luptei anticoruptie".
      Articolul invoca o evaluare foarte dura facuta justitiei romane in noiembrie 2007 de un expert al Comisiei Europene, procurorul belgian Willem de Pauw, un vechi consilier al UE cu o solida expertiza in domeniu.

      Documentul intocmit de expertul belgian in noiembrie 2007 NU A FOST PUBLICAT, iar raportul Comisiei Europene din februarie a fost mult mai bland, limitandu-se sa spuna ca "in domenii precum lupta impotriva coruptiei la nivel inalt nu au fost demonstrate rezultate convingatoare", scrie The Economist.

      "In loc sa progreseze in lupta impotriva coruptiei la nivel inalt, Romania a inregistrat regrese pe toate fronturile. Daca efortul romanesc anticoruptie continua sa se evaporeze in ritmul actual, in circa sase luni Romania se va intoarce acolo unde era in 2003", mai scrie The Economist.
      • 0 (0 voturi)    
        dar cine e de vina? (Miercuri, 21 iulie 2010, 21:38)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui CE – COMPLICITATE LA NIVEL INALT

        Perfect adevarat ca "In loc sa progreseze in lupta impotriva coruptiei la nivel inalt, Romania a inregistrat regrese pe toate fronturile.""

        dar nu cumva UE e de vina, ca ne-a dat cec in alb?

        daca politicienii aveau certitudinea ca in 2007 suntem acceptati in UE oricum, de ce sa fie fraieri sa mai caute sa indeplineasca conditiile?
    • -3 (7 voturi)    
      saracu de tine (Miercuri, 21 iulie 2010, 12:18)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui bani

      imi vine sa te mangai si sa te pup frumos pe frunte.
      ce noroc avem noi cu PDL si cu basescu. cand o sa distruga tot in tara asta .. poti sa o iei si tu pe urmele madalinei?
  • +3 (3 voturi)    
    O chestiune de nuanta (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:07)

    Bogdan [anonim]

    "(...) sa incalce si ea partea ei de angajament asumat la aderare, prin a lega de MCV si alte domenii, care nu au fost initial convenite: spatiul Schengen, aderarea la zona euro (...)"

    O sa te rog sa ma corectezi daca gresesc, dar din cate stiu eu, conform Tratatului adoptarea monedei EURO nu este o optiune pentru statele membre. Atat timp cat respecta criteriile de convergenta adoptarea e "automata". Asta cu exceptia Marii Britanii si a Danemarcei, care beneficiaza de clauze de exceptare.
    • 0 (2 voturi)    
      presiune nu era pe aderare sau nu, ci pe momentul (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:04)

      Anne-Marie Blaja [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Romania avea, inainte de criza, stabilit anul 2014 de ideplinire a criteriilor de la Maastricht pentru aderarea la zona euro. Problema nu e intrarea in zona euro, ci cand. Iar asta putea fi tergiversat, la asta se gandeau ncand au vrut sa introduca in raportul pe justitie aceasta asertiune.
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc pentru raspuns (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:54)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Anne-Marie Blaja

        Nu stiam asta.
        Oricum, sunt curios ce "artificiu" aveau in vedere, mai ales ca prevederile art. 140 din Tratat sunt destul de clare si specifice.
        • +1 (1 vot)    
          presiune (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:00)

          Anne-Marie Blajan [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Era o miscare de a exercita presiune. ei se vad oarecum legati de maini si de picioare, odata ce-am ajuns stat membru al UE. nu prea au, obiectiv, ce sa ne faca. de-asta si se gandesc ca taierea de fonduri ar fi o lovitura unde ne doare cel mai tare: la buzunar. oficial, resping cu hotarare o legatura intre cele doua - justitia si lupta anticoruptie si fondurile - dar altfel, informal, o vad ca pe singura solutie posibila. poti insa sa ceri lamuriri si de la un om mult mai avizat decat mine: astazi Leonard Orban este pe chat cu cititorii HN de la ora 15.00. te invit sa ii pui intrebari. :)
          • +1 (1 vot)    
            Presiune (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:37)

            Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Anne-Marie Blajan

            Intrebarea mea era punctuala si se referea la moneda unica si la posibilitatea ca acest proces sa fie amanat cu scop punitiv pentru Romania.
            Am auzit de multe ori vehiculata aceasta varianta dar nu i-am acordat importanta fiindca mi se parea ca vine dintr-o neintelegere a mecanismelor. Zilele astea insa se aude ca asemenea prevederi au fost inserate in variante intermediare de raport. Curiozitatea mea e teoretica si se pastreaza: daca e adevarat, sub ce forma era stabilita o astfel de legatura si care e argumentatia din spate.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu este o optiune pentru statul care adera (Miercuri, 21 iulie 2010, 13:41)

      Dana A [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Dar criteriile de convergenta nu sunt defapt definite chiar negru pe alb daca analizezi atent.
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Miercuri, 21 iulie 2010, 14:55)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dana A

        Partial de acord cu tine. In corpul Tratatului nu sunt detaliate "negru pe alb", dar in Protocol, la care face trimitere si textul art. 140, sunt detaliate.

        Oricum, e o alta discutie. Romania nu respecta niciun criteriu de convergenta conform raportului pe 2010. In aceste conditii, nu inteleg care ar fi logica inserarii in raportul MCV a unei asemenea precizari, care nu ne-ar putea afecta decat la nivel de stire de senzatie. Si mai ales, pe ce argumentatie?
  • 0 (2 voturi)    
    MCV? (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:08)

    kiwibird [anonim]

    Da' explicati-mi si mie, dragilor, ce-i aia MCV, sa nu mor prost.
    • 0 (0 voturi)    
      MCV (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:31)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui kiwibird

      Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV)
    • 0 (0 voturi)    
      MCV (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:00)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui kiwibird

      Conform definiţiei, "obiectivul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), creat odată cu aderarea României la UE, este de a contribui la instituirea unui sistem judiciar şi administrativ imparţial, independent şi eficace, dotat cu mijloace suficiente, între altele, de combatere a corupţiei" (cf. http://www.mesagerul.ro/)
    • 0 (0 voturi)    
      MCV (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:34)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui kiwibird

      MCV = Mecanismul de cooperare si verificare, apare in primul paragraf al articolului
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc pt explicatii (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:39)

        kiwibird [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

        Multumesc frumos, m-am lamurit.

        Oricum, normal ar fi fost sa explice in articol abrevierea, si cu ce se mananca. Eu personal acum am auzit prima oara de asa ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          explicatia exista (Miercuri, 21 iulie 2010, 13:39)

          Anne-Marie Blajan [hotnews.ro] i-a raspuns lui kiwibird

          "Raportul prezentat marti este cel mai dur de cand exista Mecanismul de cooperare si verificare, adica de dupa aderarea la UE." este in paragraful urmator leadului. se cam stie ce e MCV, deja a intrat in uzul frecvent.
    • 0 (0 voturi)    
      Mobile Construction Vehicle:) (Vineri, 23 iulie 2010, 18:36)

      Apollo [anonim] i-a raspuns lui kiwibird

      era vehiculul de baza in Command and Conquer si jocurile care i-au urmat
      se deplasa foarte incet si era foarte vulnerabil dar iti crea o baza noua
      si in mod similar Romania e o baza noua a UE
  • +4 (6 voturi)    
    Conducere straina (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:11)

    robin_hood [utilizator]

    Intrebati-va cind a fost mai bine in tara asta.In socialism sau sub rege?Regele era de "prin zona? oare?
    Se vede clar de ce o ducem asa de bine.Toti o stim,cei care ne conduc de 20 ani asta au vrut : o tara de prosti ca ei sa poata fura.Ei bine,sper SA FIE GATA CU POLITRUCII ASTIA!
    Ori mergem cu Vestul,ori mergem cu nenorocitii astia inapoi!
    • 0 (0 voturi)    
      sa-i egalam pe bulgari (Joi, 22 iulie 2010, 8:43)

      bula [anonim] i-a raspuns lui robin_hood

      le trimitem pe dnele Pivniceru, Costiniu si Barbulescu si in 6 luni vom fi inaintea bulgarilor (pt. ca ei vor merge inapoi). Iar daca-l trimitem si pe Frunda in sase saptamani suntem boieri. Crin le va desfiinta agentia lor de anticoruptie si in sase zile cine va mai fi ca noi? Cand cel ce vrea sa faca un alt fel de politica, cea a bunului simt, cere desfiintarea ANI ce mai comentam?
  • +8 (8 voturi)    
    achizitile publice si ANI (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:21)

    Vasile Blaga [anonim]

    Raportul CE este dur si ne arata adevarata fata a Romaniei.Raportul face trimitere la ANI dar si la achizitiile publice. Achizitii publice ce se fac in cadrul proiectelor finantate din bani europeni. In Romania se fura pe rupte cu acte in regula cu contracte in achizitiile publice. Avem multi bogati care au beneficiat de a lungul timpului de contracte cu institutiile publice. Sunt fff multi oameni politici care si-au facut averi sunt partide care au avut finantare asigurata din contracte pe bani publici. Cand ANI a inceput sa verifice averile acestor politiceni a inceput sa se apropie de sursa lor adica de bani publici. Raportul CE este dur dar nu ne spune direct in fata ba lasati furatul prin contracte de achizitii publice si lasati ANI sa isi faca treaba.Adica baieti nu furati din bani europeni prin achiztiile publice din cadrul proiectelor finantate din bani europeni si lasati ANI sa ii prinda pe cei care isi fac averi pe bani europeni. Simplu ca buna ziua.
    • +1 (1 vot)    
      Capitalismul - reteta noastra secreta (Miercuri, 21 iulie 2010, 18:13)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Vasile Blaga

      In sfirsit reactie oficiala a UE la practicile descrise atit de bine in "Capitalismul - reteta noastra secreta"!

      Documentar transmis pe canalele TV franceze in octombrie 2009 si retransmis de ziua nationala a Romaniei, 01/12/2009, 21:40
      Realizat de Alexandru Solomon
      Durata: 56min
      (a fost difuzat ulterior si pe canalele TV belgiene si germane si a fost postat mult timp on-line)
      Documentarul a fost ignorat cu incapatinare de mass media romaneasca (televiziune) pina cind printr-o minune posibila prin transmisiile on-line a atras atentia unui numar mai mare de romani; ca urmare referirile tot mai frecvente au stirnit furia protagonistilor documentariului (Patriciu, Voiculescu, Copos, etc, etc, etc, etc) care au promis ca vor da in judecata pe realizatorii documentarului - cu alte cuvinte, "nu uitati cine suntem noi, o vorba sa suflati si va facem praf ..." Cautati documentarul on line, vizionati-l, merita pe deplin.
      • 0 (0 voturi)    
        M-am logat sa-ti dau un plus (Miercuri, 21 iulie 2010, 18:26)

        Pooky [utilizator] i-a raspuns lui yyyyyy

        Mic.
        • 0 (0 voturi)    
          Sau pe Hotnews.ro ... (Miercuri, 21 iulie 2010, 19:42)

          yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

          Televiziunea ARTE (Franta - Germania): Reteta secreta a capitalistilor romani SOV, Dinu Patriciu, Dan Voiculescu, Ioan Nicolae, George Padure
          de Anne-Marie Blajan HotNews.ro
          Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:14

          http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6601372-televiziunea-arte-franta-germania-reteta-secreta-capitalistilor-romani-sov-dinu-patriciu-dan-voiculescu-ioan-nicolae-george-padure.htm
    • 0 (0 voturi)    
      si cu asta ce-am facut? (Joi, 22 iulie 2010, 8:46)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Vasile Blaga

      ajung cei inculpati in fata judecatorilor din Republica Independenta CSM si se claseaza dosarele, se pierd dosarele, se amana dosarele, se duc dosarele pana la prescriptie si din cand in cand cate un judecator e prins in flagrant delict de shpaga. A, sa nu uit cand pe sticla ne rad in nas judecatorii.
  • +1 (9 voturi)    
    In concluzie..... (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:29)

    lili [anonim]

    Nu reusim mai mult decat sa ajungem mereu in coada Europei.... Asta arata "competenta" institutionala din Romania, da pa rascoale, bag seama..... Ceva guvernanti din afara ne-ar cam trebui, conducatorii mioritici de natura politica mioritica nu vor reusi curand sa depaseasca nivelul asta de "incompetenta".... Dl Boc, de ex si-a atins demult "nivelul de incompetenta", conform principiului lui Peter...
    • +1 (1 vot)    
      da-mi o idee (Joi, 22 iulie 2010, 8:50)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui lili

      ce poate face ORICE premier si ORICE presedinte contra CSM si a tagmei judecatorilor? au modificat salarizarea, au modificat pensiile, au facut greva fara greva, iau shpaga pt. dosare, conduc betzi s.c.l. Ce se poate face contra lor? Se apreciaza intre ei, se acopera intre ei, se judeca intre ei si sunt INAMOVIBILI. Cand iti rade in nas dna Pivniceru ce poti face? cand dna Costiniu il apara pe sotz ce poti face? cand un judecator TANAR apare pe sticla si zice ca singura problema a justitiei in RO este subfinantarea -dupa publicarea raportului- ce poti face?
      • 0 (0 voturi)    
        Si credeti ca la celelalte institutii din Romania. (Joi, 22 iulie 2010, 11:44)

        lili [anonim] i-a raspuns lui naiv

        E altfel ???!!!! Da' de unde!!!! Toata administratia romaneasca, in opinia mea, e la fel.... INTERESE personale si ATAT. Daca aveti alta opinie, argumentati.....
  • 0 (0 voturi)    
    parlamentul romaniei... (Miercuri, 21 iulie 2010, 9:55)

    pehash [utilizator]

    ...ala care a votat legea ANI 'de frica' si a modificat-o conform intereselor este totusi un parlament care a trecut prin alegeri in 2008. De bine de rau aceste alegeri au fost 'uninominale'. Romanii au avut ocazia sa aleaga alti parlamentari, sa scape de coruptie si de legi slabe sau strambe. Vor mai avea ocazia si in 2012, dar nu cred ca vor reusi sa schimbe ceva. Pentru ca de fapt parlamentul este oglinda tarii... oameni lenesi, ipocriti, pe care nu te poti baza, care vor fura atunci cand au ocazia si vor minti atunci cand propriile interese sunt on joc.
    Partidele actuale s-au chinuit sa faca alegerile cat mai previzibile, sa nu lase loc pentru figuri noi. N-a fost nevoie de un efort prea mare.. tembeliziunea si-a facut treaba si oamenii capabili au preferat, inca o data, sa stea de-o parte, sa nu se arunce in politica romaneasca. Cand vom fi dispusi sa facem sacrificii, sa ne facem campanie pe cont propriu in colegii timp 4 ani inainte de alegeri, atunci avem o sansa sa-i schimbam. Altfel rapoartele astea vor trece lejer.. ca UE nu ne da afara.. forta de mucna ieftina si proasta.
    • 0 (0 voturi)    
      sa nu aruncam copilul (Joi, 22 iulie 2010, 8:54)

      bula [anonim] i-a raspuns lui pehash

      odata cu apa din copae. A fost prima data cand am votat uninominal si am mai scapat de unii (Adrian Paunescu) Daca nu era smenul cu intrarea de pe locul 3 scapam si de Ghise -cu ZERO prezente la vot. Pana si Crin si Bogdan Olteanu au intrat de pe locul 2. Mai desfiintam Senatul si se mai face curatenie (apropos, Frunda e senator). Iar legea ANI, legea DNA si alte legi nu au nicio valoare atunci cand shpaga data judecatorilor bate orice lege.
  • +8 (8 voturi)    
    lege beton (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:18)

    Th.R. [anonim]

    Stimata doamna,

    Reprosati Monicai Macovei faptul ca nu a facut o lege beton. Argumentul pe care presupun ca va bazati este faptul ca a fost declarata neconstitutionala.

    Insa nu sunt de acord cu dumneavoastra. Legea ANI a fost declarata neconstitutionala pe 2 chestiuni importante:
    1. Publicitatea declaratiilor de avere - era in vigoare inainte de adoptarea legii ANI si de ministeriatul lui Macovei. In plus acest aspect este in directia jurisprudentei CEDO, aici putem elabora dar spatiul nu permite. Decizia CCR este pur simplu aberanta si argumentata prost alegand ce ii convine din Carta Dr Omului si jurisprudenta CEDO, ignorand poza de ansamblu
    2. Cum ca ANI este structura administrativa iar CCR argumenteaza ca nu ar avea voie sa trimita cazuri in fata curtii. Asta este fals si aberant. Exista nenumarate structuri administrative care fac acest lucru, inclusiv ANAF.

    Deci, ce i se poate reprosa doamnei Macovei este lipsa de imaginatie referitor la posibilitatile infinite prin care CCR ar fi putut tranti legea si oricum nu ar fi avut cum sa opreasca acest lucru prin lege. Despre colaborarea cu Parlamentul, va rog doar sa vedeti ce declaratii face dl Frunda dupa raport si sa imi spuneti daca orice om, cu sau fara tact, ar putea avea un dialog constructiv cu astfel de persoane.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e un repros (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:06)

      Anne-Marie Blajan [anonim] i-a raspuns lui Th.R.

      Nu e un repros la adresa Monicai Macovei, ci este o intrebare care ma framanta. Atunci cand stiu ca am pe cineva ostil in fara, cand stiu ca ma pandesc unii sa imi distruga ceva ce creez, nu incerc sa imi iau toate masurile, absolut toate masurile sa contracarez inca dinainte asta? Ma intreb: ce mi-ar putea reprosa, ce hibe ar putea gasi proiectului, cum pot contracara argumentele lor. La asta ma refer: la o pregatire temeinica, o anticipare a ceea ce o grupa ostila - parteneri de coalitie si parlamentari in cazul de fata - puteau face si dadeau semne foarte evidente ca vor face. Cum putea fi facut asta? De-asta era ministru, de-asta avea sprijinul politic al PD, de-asta putea consulta societatea civila si think tank-urile din domeniu. Atata tot. :)
      • +2 (2 voturi)    
        hopeless (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:54)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Anne-Marie Blajan

        Eu cred ca si-a luat masuri de precautie.
        De exemplu, proiectul nu a cuprins posibilitatea confiscarii averilor care nu puteau fi justificate (desi multe lume cerea asta) tocmai pentru ca ar fi pus probleme de constitutionalitate. Singura ”sanctiune” existenta in acel proiect era de fapt una de natura politico-morala: constatarea caracterului nejustificat al averii, in speranta ca poate acea persoana va fi sanctionata de electorat.
        Dar chiar si ideea de publicitate a fost invalidata de CC, care a argumentat - in mod hilar - ca publicarea declaratiilor de avere pe internet ar incalca art. 8 din CEDO.
        Deci, privind retrospectiv, incercarea chiar era hopeless, din moment ce Curtea Constitutionala veghea la blocarea unor reforme prea incomode pentru unii politicieni (a se vedea si distrugerea CNSAS, impiedicarea dezincriminarii insultei si calomniei, etc.)
  • +2 (2 voturi)    
    "Situatia e disperata dar nu serioasa", (Miercuri, 21 iulie 2010, 10:31)

    Damocle, daca-i permis [anonim]

    ar fi spus Marie-Antoinette la picioarele esafodului. La prenumele Annemarie in legatura cu o formulare de genul "... am cerut personal la Comisia Europeana ..." m-a fulgerat ideea c-am avea de-aface cu o parte a problemei, pe de-asupra cu radacini ancestrale in Austria, leaganul acelei optimiste careia cerul negru ca pacura ii parea tot de un gri deschis.
    Traditia seculara a nutrit o institutie inexistenta ca oficiu insa omniprezenta in gandirea de toate zilele, la fel ca de cele mari: "Beschwichtigungs-Hofrat". "Beschwichtigung" inseamna impaciuire, aici mai degraba in sensul de musamalizare, iar "Hofrat" a fost titlul de consilier de Curte, de o maniera semnificativa existent si printre republicani, chiar de doua calitati: adevarat (wirklicher) si implicit ne-adevarat, insa existent.
    Aceasta institutie duce un trai fericit si vesnic fiindca oamenii nu sunt dispusi sa-si puna fizionomia in traiectoria pumnului bine meritat si dezmeticitor. Mai degraba intind obrazul la o palmita si socotesc c-au rezolvat problema pana ajung iar la rand. Asa sunt impinse neplacerile pe niste banci interminabile.
    Nu tine loc de paratraznet: nici Bulgarii, nici aruncarea vinei pe Monica Macovei (de altfel, unde au fost cei sa preia agenda dupa ce sistemul a reusit sa se debaraseze de ea?) nici ridicarea sfioasa din deget cum ca macar titlul la lectia de acasa ar sta cu litere rotunde in caiet, egal ce subterfugii - furtuna e pe cale a se dezlantui si generatia de "tineri" in protipendada politica nu da de loc impresia c-ar fi constienta.
  • +4 (6 voturi)    
    90% (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:07)

    resita31 [utilizator]

    90% din politicienii actuali sau fosti ar trebui executati silit daca se aproba legea ANI... parca is toti facuti de-aceiasi mama... au strans in 15 ani cat o familie cu traditie intr-un anumit bussines timp de o viata.... avem un parlament plin de " praslea"... au crescut intr-un an cati altii in zece...
  • +2 (2 voturi)    
    CC (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:32)

    marian [anonim]

    ”Nu inteleg de ce, in conditiile in care formulezi o lege care ii ataca pe insisi cei care trebuie sa o voteze, in care stii ca guvernele sunt efemere, ca alegerile schimba oricand raportul de forte, nu faci o lege BETON”

    Nu, problema nu e ca legea nu era beton, problema e ca unele dintre deciziile Curtii Constitutionale, printre care si cea in discutie aici, sunt complet aberante din punct de vedere juridic.
    E probabil ca oricum ar fi fost facuta legea, daca era cat de cat eficienta, ar fi fost invalidata de CC.
    In asemenea conditii, exasperarea Comisiei este absolut de inteles.
  • +4 (4 voturi)    
    toata lumea pare ca jubileaza! (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:56)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Stimata doamna, aveti un titlu jenant pe care il considerati , probabil, o mare gaselnita!

    Vinovatii acestei situatii pentru care nimeni nu a mancat usturoi si nici gura nu-i miroase, se stiu. Intre ei se afla si presa.

    Urmeaza o avalansa de "impartialitati" la adresa lui Basescu, singurul politician care stie ce spune ?

    Poate cititi.
  • +1 (1 vot)    
    De fapt noi ce vrem? (Miercuri, 21 iulie 2010, 13:00)

    bilbofil [utilizator]

    1. Pot exista legi proaste, rau directionate sau nefunctionale, dar o lege "beton" nu se poate fce pentru ca o lege nu este mai puternica decit cei care o sustin. Este de fapt un statutul ("statute" in engleza) pe care acestia il folosesc pentru a se organiza in jurul scopului asumat.

    2. Daca v-ati fi uitat pe hotarirea CCR ati fi vazut ca ANI a fost acuzata ca se substituie justitiei, lucru pe care il face in aceeasi masura ca si un controlor de bilete care aplica o oamenda si coboara calatorul fara bilet din tren; sau, si mai exact, ca o comisie de ancheta a unui angajator, care se substituie instantei cercetind faptele de care este acuzat angajatul si propunind sanctionarea acestuia. Prvederi "beton" din Constitutie, ca cele privind angajarea raspunderii au picat in momentul in care nu au gasit sprijin la clasa politica si magistrati.

    3. Cred ca de aceea inainte de va repezi sa infierati lipsa de dialog a Monicai macovei ar trebui sa constatati raspunderea obiectiva mai intii a clasei politice si magistratilor care care se joaca iresponsabil cu vorbele si cu competnentele lor, chiar contrar intereselor lor fundamentale, si apoi la rapunderea romanilor care nu doar ca tolereaza acesti reprezentanti ai lor, dar ii si invidiaza.

    Ce se poate face? Lege nu este mai tare decit forta celor care o sustin. Pina cind noi nu vom reusi sa ne intelegem interesele si sa trimitem oameni in politica si magistratura care sa le inteleaga cel putin la fel de clar, nu vom putea depasi faza potmekimiadei.

    4. Raminerea in urma a Bulgariei este relativa. Cum facea o paralela un spaniol: in Italia sint impuscati oameni pe strada, afaceristi, judecatori, etc., in Spania nimeni nu este omorit pentru ca nu este nevoie.
  • -2 (4 voturi)    
    ce de comentarii prostesti (Miercuri, 21 iulie 2010, 13:27)

    eu [anonim]

    De parca Legea ANI ar face totul in justitia romaneasca. Pana sa o declare CCR neconstitutionala, nu a facut nimic, dar NIMIK, doar cerea demnitarilor sa dea declarati de avere. Toti isi au conturile in afara tarii unde nimeni din Romania nu va putea sa ajunga pt a dovedi coruptia. Asa ca ANI este FRECTIE LA PICIOR DE LEMN. Lasati - i pe altii, ganditi-va ca de 6 ani avem acelasi presedinte si de 1.5 ani, are la indemana propriul partid sa faca ce vrea in Romania si iata rezultatul : DEZASTRU
  • +2 (2 voturi)    
    statut de membru (Miercuri, 21 iulie 2010, 14:12)

    Alin [anonim]

    Articolul e bun. Merita spus ca am avut mare noroc ca suntem membri UE si Bruxelles-ul ne supravegheaza. Macar cei de la Bruxelles pot sa schimbe ceva in Romania strangand Bucurestiul cu usa.

    Desi nu mi-ar face placere sa nu intram la 1 ianuarie 2011 in Shengen, consider ca ar fi singura parghie pe care UE o mai are asupra politicienilor de la Bucuresti pentru a continua reformelor. Cat despre euro....asta e intr-o perspectiva relativ indepartata.

    Asadar, bine ca suntem in Uniune, altfel am naufragia si nu ar pasa nimanui.

    Haideti sa nu ne mai intereseze de bulgari ci sa ne facem noi treaba. (Eventual aruncati o privire si la ce fac ungurii sau polonezii)
  • 0 (0 voturi)    
    Madame, d-ta vrei Schengen (Miercuri, 21 iulie 2010, 14:51)

    DanBruma [anonim]

    fara justitie? Vrei achizitii publice fara justitie? Asta nu se poate , Madame. Désolés. On n'est pas cons, toute de même, Madame.
  • 0 (0 voturi)    
    rau (Miercuri, 21 iulie 2010, 20:26)

    Petrovici [anonim]

    Suntem intr-o fundatura.
    Tonomatele diavolilor Voiculescu, Patriciu, Vantu au adus PSD la 40 % si PNL la 25 %.
    Curtea constitutionala are scor 5 la 4 pentru oligarhii corupti.
    PDL se balbaie si nu stie sa ia taurul de coarne. Nu e in stare sa-si creeze tonomatele lui.
    Scapa cine poate.
    Vaie victis.
  • +1 (1 vot)    
    Raportul CE 1 (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:38)

    Mircea s. Bozan [utilizator]

    Postam in urma cu o luna despre pasii care i se vor intampla Romaniei, imediat dupa ce Curtea Constitutionala, mutila pentru prima oara Institutia ANI, institutie care 'functiona anticonstitutional' dupa parerea acestora. Acest raport european negativ este 'rezultatul muncii' PSD si PNL si UDMR indreptat impotriva Romaniei din ultimii ani. Vor fi responsabili si de viitoarea prabusire dramatica a leului, de aruncarea necontrolata a Romaniei in fluctuatii greu de tinut sub control datorita nenumaratelor 'iesiri pe post' , care au facut atat de mult rau Tarii noastre. Si citesc acum cateva zile, atacul unor politicieni ai acestor doua partide care dovedesc o stare de idiotenie si incompetenta greu de quantificat legat de responsabilitatea care o atribuie Presedintelui Romaniei pentru acest raport negativ.
    Agentia noastra, a adunat si aduna materiale despre ABUZURILE grave pe care mare parte din corpul magistraturii le comite sistematic in favoarea grupurilor infractionale din mediul politic, nerezolvarea inca nici pana astazi a dreptului propietatii de restituire a acestora, de abuzuri crase in diverse alte cazuri in care imixtiunea politicienilor este foarte vizibila. Actiunile concentrate avand suport populist, se manifesta iresponsabil aproape zilnic, liderii acestor partide iesind pe post cu noi declaratii si dezinformari menite sa produca confuzie.
    Luni, Presedintele promitea ca va trimite cancelariilor occidentale o prezentare a 'starii de fapt' din prisma Domniei Sale. Cancelariile occidentale au primit insa prin Agentia noastra, o reala informare asupra tuturor actiunilor din ultimul an calendaristic, cat si amanunte despre aceea dezastruoasa actiune a CCR legata de functionalitatea ANI, si continuand cu implicarea sistemului juridic romanesc la actiunile de tip mafiot sustinute politic, de gravele abuzuri juridice sanctionate ulterior de CEDO in diferite cazuri concrete, despre incompetenta crasa a mai mult de 50% din corpul magistratilor si procurorilor care
  • +1 (1 vot)    
    Raportul CE2 (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:39)

    Mircea s. Bozan [utilizator]

    inca extrem de mult rau Romaniei, prin pastrarea acestora in sistem. Am anexat pozitiile unor politicieni din spectrul politic legat de toate aceste probleme si pe care cu responsabilitatea fiecaruia le-au facut publice.
    Ne adresam cancelariilor occidentale ca sa ce? Sa nu recunoastem faptul ca infractionalitatea politica este principalul factor care a adus Romania in sistuatia actuala, ca s-au comis 'democratic' actiuni de destabilizare sociala organizate, ca s-au incercat lovituri de stat organizate si sustinute de factori infractionali, ca o parte din mass media este parte a crimei organizate din Romania. Ca aceste actiuni au avut indirect si efecte externe, ca in multe cazuri ' s-a exportat' un anumit sistem sindical de mobilizare politica...
    Urmatoarul raport care va fi finalizat in aceasta toamna legat tocmai de mass-media din Romanie, va fi unul extrem de negativ, iar exemplele pe care le-am inaintat 'bine documentat' acestor comisii europene independente, va arata de fapt ca Romania este sufocata actualmente de actiunile destabilizatorii organizate de mediului politic existent, ca Parlamentul Romaniei, este locul de unde se organizeaza marile tunuri, marile jocuri de tip mafiot, locul unde se stabileste pentru cine si impotriva cui se respecta legile romanesti, prelucrate apoi....mediatic.
    Despre abuzurile din sistemul juridic, declaratiile iresponsabile ale politicienilor, preluate din inregistrari facute in cadrul tuturor emisiunilor posturilor TV private sau de stat, sau aparute in presa, alte forme media, au creat imaginea nefasta a clasei politice romanesti. Tot acest fond documentar a fost tradus in cinci limbi de circulatie si au fost distribuit atat conducerii PE cat si principalelor cancelarii europene.
  • +1 (1 vot)    
    Raportul CE3 (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:53)

    Mircea s. Bozan [utilizator]

    Presedintele nu mai poate spala fata clasei politice prin nici un comunicat oficial. Imaginea este deja facuta, iar un politician german, la intalnirea din primavara acestui an de la aniversarea televiziunii 3Sat mi-a spus asa intre patru ochi ca exista o tot mai mare reticienta si o evitare a contactelor de orice fel cu Romania datorita situatiei politice instabile...regizate. Va pot spune ca impotriva Presedintelui Romaniei, au fost trimise din 2005 pana in prezent, un numar record de 145 de memorii defaimatoare numai Parlamentului sau parlamentarilor europeni de catre diferiti politicieni sau partide, au fost emise Cancelariei germane un numar de 5 prezentari nefavorabile, 3 memorii adresate Presedentiei franceze, 2 rapoarte primului ministru sapniol, 12 informari primilor ministri britanici, dusmanoase la adresa Presedintelui, la care au fost anexate ca dovezi incriminatorii, tocmai dovezile pe care le aducea Presedintele impotriva unor actiuni politice ale unor politicieni sau parlamentari romani....
    Nu am uitat nici emisiunea pe care o vom organiza despre sistemul manipularii media in Romania sau din alte tari ale fostului siatem comunist, avand ca principal punct exemplificarea trucajului video prezentat de unele televiziuni romanesti private, ca manipulare grosolana a opiniei publice. Toate materialele pe care le-am selectat si pregatit, vor conduce la o serie de propuneri pe care le vom inainte printr-un raport adresat Consiliului CE, printrun grup politic german, de instituire a unor reguli stricte de deontologie profesionala europene si prevederile unor sanctiuni care sa duca pana la interzicerea sau suspendarea licientei de emisie pentru aceste posturi TV care provoaca stare de panica, destabilizare sociala si propagarea dezinformarii sistematice... Toamna aceasta va fi una extrem de grea pentru Romania sub toate aspectele...
    • +1 (1 vot)    
      FELICITARI!!! (Joi, 22 iulie 2010, 9:28)

      mar [anonim] i-a raspuns lui Mircea s. Bozan

      Este bine ca mai avem si confrati care se implica. Si nu stiu de ce dar am impresia ca nu traiti in Romania?Inca odata felicitari pentru atitudine si implicare.
  • +1 (1 vot)    
    Pe buna dreptate, nu smecherie romaneasca! (Joi, 22 iulie 2010, 0:29)

    vlad007 [utilizator]

    Atata vreme cat Florin Costiniu pleaca de la Camera Deputatilor unde a fost secretar si este propulsat in avocatura si de aici cu o viteza supersonica prin magistratura la varful Inaltei Curti de Casatie si Justitie de Judecatoarea Viorica Costiniu, lider reprezentativ al magistratilor si sotia lui, prin urmare o cariera fulminanta suspecta si care poate fi usor speculata de cei care l-au urcat atat de sus, mai aveti ceva de spus? Luati cazul Catalin Voicu, vedeti ce s-a intamplat cu judecatorul, intai inregistrat foarte clar, in conversatii incompatibile cu deontologia profesionala (el a scris cartea), arestat spectaculos si scapat pe usa din dos, sanctionat de CSM chipurile cu o demitere care peste noapte s- metamorfozat in pensionare la cerere pe pensie "constitutionala" si care rade in curtea ICCJ de victimele compararii de titluri, declarata de oamenii lui inferioara legii speciale prin Decizia 33 din 09.06.2009 si care au masacrat victimele mafiei retrocedarilor fara nici o sansa in fata celor confortabil instalati judecatori? Care iau casele oamenilor, le dau mostenitorilor sa le vanda cui? Avocatilor de varf, nu-i asa oameni ai legii ... mafiei?
    Cum sa nu se supere Comisia Europeana cand vede ca justitia romana face prin coruptie jocul mafiei retrocedarilor? Cati oameni au murit din cauza evacuarilor? Iar nemultumirea privind Curtea Constitutionala este putin ciudata, atat timp cat PDL a reusit sa isi impuna doi judecatori noi acolo, plus coalitia cu UDMR (care insa nu poate risca pierderea voturilor electoratului sarac si pensionar ca sa ia 5 % si sa ramana in Parlament macar, ca de guvernare le pasa numai ca sa isi promoveze interesele? CCR a facut jocul mentorilor, aducandu-ne bucuria TVA 24 % peste noapte! La Bruxelles nu sunt numai naivi care sa nu se prinda de smecherii ieftine dictatoriale!
  • +1 (1 vot)    
    La Bruxelles nu merge smecheria! (Joi, 22 iulie 2010, 0:39)

    vlad007 [utilizator]

    Rabdarea UE, a Comisiei Europene nu este nelimitata. Pe noi ne puteti controla daca mai stam in tara! Dar romanii fug cu miile saptamanal sa isi gaseasca linistea si munca in Occident, nici macar criza de acolo nu ii mai sperie, mai bine acolo decat aici pe mana "Justitiei" politice! Judecatorii nenorocesc proprietari recunoscuti de drept prin decizii irevocabile, ce conteaza? Mafia care controleaza justitia nu poate domina si la Bruxelles, intelegeti ? Romania va scapa de nedreptate! Cei care fura acum in delir fara teama vor plati scump, Dumnezeu ii vede si nu vor scapa de Justitie adevarata, nu teleghidata de smecheri!
  • -2 (2 voturi)    
    Nu mai merge batjocura pe fata! (Joi, 22 iulie 2010, 0:58)

    vlad007 [utilizator]

    Daca va inchipuiti ca UE si SUA vor tolera abuzurile mafiei BVB si Udrea, ale judecatorilor aserviti care isi iau tainul din deciziile criminale cu care nenorocesc oamenii care nu se pot apara de calaii instalati sa judece corect, va inselati amarnic! Degeaba se critica asa numita pozitie anacronica a CCR care nu intelege vremurile - pensiile, ANI, retrocedarile dublate de evacuari - cand PDL si-a instalat recent 2 oameni noi in CCR iar Presedintele Zegrean nu musca mana care l-a hranit! Daca Judecatorul Zegrean nu e bun, de ce nu l-au lasat Presedinte CCR pe Judecatorul Ion Predescu? Ca sa nu mai vorbim de rusinoasa tranzitie cand fostul Presedinte CCR Vida nu mai voia sa plece! Da! CCR a oprit taierea pensiilor, a naruit legea ANI, si-au votat insa pensiile lor si ale judecatorilor (sunt toti mana in mana aici)! Nu uitati insa ca au dat sansa guvernului de a ne impune TVA 24 %, lasand si taierea bugetarilor cu 25 % sa se produca, plus concedierile masive, la care mentorii zambesc crud! CCR le face jocul, mai putin judecatorul UDMR - din ratiuni electorale de prag si de iesire din coalitie daca lucruirle se deterioreaza peste masura !
    Cand Generali eroi de razboi, mari artisti ai scenei si operei, mari profesori, ingineri de mare valoare care au construit mii de apartamente si edificii monumentale in Bucuresti, varstnici de peste 75 de ani, cu pensii mizerabile, stabilite de satrapii statului, sunt evacuati in plina strada fara nici o despagubire si nici macar o noua locuinta (nici Ceausescu sau chiar stalinistii nationalizarii nu au facut asemenea crime), totul in numele oamenilor legii, fosti militieni, acum juristi de varf, aceasta este Romania Europeana, dupa Revolutie? Cititi aceste randuri si reflectati - De ce este suparata Comisia Europeana? Pe ei nu ii mai fraieriti ca pe noi, prizonierii vostri! Poanta este ca smecheria si furaciunea voastra nu va tine, veti da socoteala!
  • -2 (2 voturi)    
    Europa stie bine ce faceti! (Joi, 22 iulie 2010, 1:01)

    vlad007 [utilizator]

    Cele scrise anterior reflecta realitatea, daca va supara, nu le mai publicati. Puteti sa ne inchideti gura, sa ne luati e-mailul, dar nu ne puteti domina pe toti, va veni si ora dreptatii de la Bruxelles! Sa nu credeti ca va veti bate joc de 50 % poate chiar mai multi dintre romani! Nu mai tine smecheria!
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo lor! (Joi, 22 iulie 2010, 18:17)

    Sile [anonim]

    A incerca sa insinuam ca UE ii favorizeaza, e o dovada de mentalitate Ceausescu.Daca vom face tot ce trebuie nu vom mai putea spune ca ne saluta din mers.Sau noi pe ei Competitia trebuie sa ramina in limitele sportivitatii. O zi buna!
  • 0 (0 voturi)    
    //. (Joi, 22 iulie 2010, 18:41)

    bc [anonim]

    bine inteles ca rad si bulgarii. ca g frunda sunt toti parlamentarii. intr-un moment de sinceritate , acesta a recunoscut ca daca nu mai prinde parlamentul va face coada la ANI. asi nu veti mai face coada. pe ANI ati slutit-o dupa chipul si morala slutita a voastra. nu-i asa, toti ati votat-o. sa va fie rusine la toti, deh aproape la toti. nu va ganditi ca prin politica promovata de voi de 20 de ani, ati adus romania in situatia-criza de azi. specialistii spun ca ati furat cca 10 pib-uri. romanii au muncit 10 ani pt ca voi sa va faceti averi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by