Referendumul pentru familie, un razboi politic in care Biserica Ortodoxa nu are ce cauta

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 4 septembrie 2017, 16:15 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Liviu Dragnea incearca sa tirasca Biserica Ortodoxa intr-un razboi politic periculos. Seful PSD vrea sa foloseasca referendumul pentru familia traditionala ca moneda de schimb intr-o posibila negociere cu centrii de putere din stat pe care-i considera inamicii lui. Ca sa ridice valul popular pe o tema complet parazitara in acest moment, Dragnea va pune presiune pe Biserica Ortodoxa sa sustina referendumul. Dar Biserica trebuie sa urmareasca acum alta agenda: agenda improspatarii interne, fara de care risca prabusirea.

Jocul lui Dragnea e simplu. L-a explicat Dan Tapalaga: e o perdea de fum, o falsa tinta care sa atraga energiile societatii intr-o dezbatere fara rost, timp in care seful PSD sa-si treaca ororile de proiecte din justitie si economie. Referendumul pentru modificarea Constitutiei e populist, inutil si periculos. Pentru credinciosii ortodocsi, ca si pentru ceilalti credinciosi, cistigul unui asemenea referendum e zero. Biserica nu functioneaza asa, prin impunerea vointei credinciosilor si celor care nu sint credinciosi. Asa functioneaza statul. Or, Biserica Ortodoxa nu e statul.

Pentru Biserica Ortodoxa, cintecul de sirena al lui Dragnea e contraproductiv. Biserica Ortodoxa are de rezolvat probleme interne critice.

BOR a trecut acum citeva saptamini prin doua operatiuni fara precedent. Prima, cea spectaculoasa pentru public, a fost indepartarea unui inalt ierarh (episcopul de Husi, Corneliu Birladeanu) banuit de relatii homosexuale. O lovitura dura pentru imaginea unei biserici care, prin sute de preoti, a strins semnaturi pentru declansarea referendumului pentru familia traditionala.

A doua operatiune eminamente politica in interiorul BOR a fost stabilirea unui mecanism prin care pot fi pedepsiti si indepartati din Biserica Ortodoxa inaltii ierarhi. BOR si-a creat un fel de DNA + Curte Suprema interne care sa lupte cu cazurile de coruptie printre conducatorii bisericii. Da, suna ciudat: pina acum, BOR nu avea un instrument prin care sa-i pedepseasca pe inaltii ierarhi care calcau strimb.

Patriarhul Daniel a creat noua institutie (numita Consistoriu arhieresc) in ciuda opozitiei unora dintre inaltii ierarhi din Sinod, conducerea colectiva a BOR. Potrivit surselor HotNews.ro, patriarhul a fost sprijinit de Teofan, mitropolitul Moldovei si Bucovinei. Teofan a inteles ca atitudinea sa pasiva in privinta marilor probleme politice si administrative ale BOR a incurajat aparitia suspiciunilor ca face jocul factiunii pro-ruse din biserica si a inceput sa se implice serios, pe masura greutatii date de functia pe care o ocupa - a doua functie ca importanta simbolica din Biserica Ortodoxa Romana. Eu insumi am scris in urma cu citiva ani despre aceste suspiciuni, cind Mitropolia Moldovei a privit tacuta cum zeci de preoti si calugari s-au implicat fatis in lupta politica impotriva companiei americane Chevron.

Cu acest nou instrument, Biserica Ortodoxa are obligatia de a incepe curatenia interna. Prea multa vreme a functionat zicala "fa ce zice popa, nu ce face popa". Informatii publice arata inalti ierarhi implicati in dosare de coruptie sau in fapte cel putin imorale, musamalizate pina acum de conducerea Bisericii.

Nepotismul unor ierarhi si comportamentul despotic in arhiepiscopiile pe care le conduc sint deja de notorietate. La fel si implicarea unora dintre ei in relatii imorale, de notorietate in lumea inchisa a seminariilor si facultatilor teologice.

Biserica Ortodoxa nu mai poate astepta pasiva ca presa sa dezvaluie coruptia cronica de la varful institutiei, o institutie-cheie pentru Romania. Negarea, cum a fost cazul reactiei initiale post-Colectiv, nu o ajuta. O ajuta insa reactiile pro-active precum cea din luna februarie, cand Patriarhul Daniel s-a situat de partea luptei anti-coruptie intr-un mesaj care a facut multi credinciosi ortodocsi sa fie mandri de Biserica ce-i reprezinta.

Pe linga noul instrument de judecata pe care si l-a creat, Biserica Ortodoxa trebuie sa mai faca un pas spre limpezirea vietii sale interne: inaltii prelati trebuie sa scape de povara treburilor administrative si sa gestioneze doar opera spirituala. Exista consiliile eparhiale, create dupa modelul lui Andrei Saguna, care pot gestiona chestiunile administrative si financiare, astfel incit arhiepiscopii si episcopii sa nu mai aiba tentatia puterii.

Biserica Ortodoxa mai poate face un pas inainte spre curatirea interna: sa introduca declaratiile de avere, dar si un cod intern de integritate prin care sa statueze anumite incompatibilitati in sanul clerului. La fel, Biserica trebuie sa ia in calcul fiscalizarea tuturor veniturilor sale si ruperea cordonului ombilical care o leaga de stat si o vulnerabilizeaza: alocarile bugetare. Ruperea legaturilor cu statul va face BOR mai puternica si mai responsabila in fata propriilor enoriasi.

Pe scurt, Biserica Ortodoxa are datoria fata de credinciosii sai sa tina pasul cu timpurile. A facut o prima miscare corecta in directia corecta. Biserica Ortodoxa are o fundatie solida pe care sa se sprijine in lucrarea ei: invataturile unor teologi de forta precum Andrei Saguna, Dumitru Staniloaie, Nicolae Steinhardt, Andre Scrima si ale altora de talia lor ofera BOR armatura morala pe care sa continue zidirea spirituala.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

8991 vizualizari

  • +33 (59 voturi)    
    da, sigur (Luni, 4 septembrie 2017, 17:35)

    ovidiu2 [utilizator]

    Dacă ar face toate acestea, nu ar mai fi BOR. Ar fi cu totul altceva decat BOR. Poate autorul nu a observat, dar Biserica vrea tot mai mult (putere, influență, avere), nu tot mai puțin, așa cum sugerează articolul.
    • -29 (61 voturi)    
      Ohoo, ce grija mare :)) (Luni, 4 septembrie 2017, 21:16)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu2

      Este cel putin ironic sa vezi aici asemenea articole care exprima grija pentru BOR. :)

      Brusc Pantazi si Tapalaga sunt profund ingrijorati de BOR. Nu vor cumva sa se intample ceva rau BOR si aceasta sa faca un pas gresit! Ba inca dau sfaturi detailate! :D

      Man! Am vazut-o si pe asta!

      ...

      Mai vrea cineva vreo dovada ca progresistii sunt disperati? Disperati ca in curand vor afla ca sunt un procent infim al societatii romanesti si deci nu au nici un drept sa oblige pe ceilalti sa danseze dupa placul lor. :)
      • -10 (28 voturi)    
        Nu sunt de acord (Marţi, 5 septembrie 2017, 9:23)

        MPopa [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Cristi Pantazi nu e progresist si are dreptate in ce a scris. Suntem multi credinciosi ortodocsi preocupati de directia in care merge BOR. Si nu ne referim la chestiunile de cult, acolo nu avem nici o competenta, ne referim la asocierea regretabila intre BOR si unele personalitati politice toxice. Sunt de acord cu Cristi Pantazi ca BOR are nevoie de o reimprospatare.
        Iar in privinta referendumului eu voi merge la vot si voi vota pentru familia fireasca desi imi este clara manevra PSD-ului de a confisca aceasta tema in interes propriu.
        • +9 (11 voturi)    
          pentru ce vei vota?.. (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:35)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

          cred ca ai inteles gresit subiectul referendumului. scopul este interdictia unui potential drept. in rest, nu se schimba nimic. familia ta "fireasca" ramane cu exact aceleasi drepturi, inclusiv dreptul sa fie "familie" in fata legii si atunci cand copilul are un singur parinte sau este crescut de bunici, desi conform definitiei data de coalitia habotnicilor, aceasta nu mai poate fi numita familie.
          • -7 (11 voturi)    
            Pentru valorile in care cred (Marţi, 5 septembrie 2017, 15:47)

            MPopa [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ... pentru asta o sa votez. Si pentru a nu ajunge in situatia Suediei unde primul ministru a spus ca nimeni nu trebuie sa devina preot daca nu accepta sa oficiezi casatorii ale cuplurilor gay. M-am saturat sa vad oameni care isi bat joc de tot ce e firesc in natura umana cerand agresiv sa li se acorde drepturile la care chiar ei, prin optiunile lor de viata, au renuntat.
            • +5 (7 voturi)    
              Premierul Suediei (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:02)

              gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

              nu a zis ca nimeni nu trebuie sa devina preot daca nu accepta oficierea casatoriilor gay, ci a sugerat ca preotii sa oficieze si casatorii gay, ceea ce deja unii o fac. Biserica din Suedia a lasat la latitudinea preotilor decizia.
            • +8 (10 voturi)    
              pica drobul de sare.. (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:15)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

              Deci tu crezi ca:
              1. Biserica alege ritualurile religioase in functie de Constitutie?..
              2. In Suedia preotii sunt validat de primul ministru?
              3. Daca un cuplu homosexual vrea sa aiba aceleasi drepturi legale (surpriza! e vorba de casatoria civila, nu de aia religioasa), inseamna ca isi bate joc "de tot ce e firesc in natura"?
              4. "E firesc in natura umana" sa decida biserica ortodoxa cine are voie sa se casatoreasca si cine nu?..

              Ca tot te-ai saturat de astia care isi bat joc "de tot ce e firesc in natura", unde sunt cele 3 milioane de sustinatori ai Coalitiei pentru Familie cand tinerii povestesc cum au fost violati de preoti sau cand ditamai "preafericitul" de la Constanta este prins luand mita?

              Parerea mea este ca sunteti o adunatura de bieti habotnici ipocriti, fara cea mai vaga legatura cu invatatura crestina. Singurul lucru care va uneste este frica de necunoscut.
    • 0 (14 voturi)    
      bai.. orice am face, tara asta e populata (Marţi, 5 septembrie 2017, 8:48)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu2

      de multe milioane de invdivizi needucati

      altfel nu am fi avut pe unul ca dragnea sau ca tariceanu la conducerea tarii. Ni se vand padurile, iliescu e inca liber si bine merci, suntem aruncati incet, incet pe mana rusilor si ne indreptam catre dictatura lui dragnea-tariceanu, dar problema noastra fundamentala e familia traditionala (pe langa alte subiecte de tabloide).
      Niste bosorogi, viermanosi, aflati pe la a 5a casatorie cu fete ce le-ar putea fi fiice, vor sa dea lectii de familie traditionala.

      Imi pare rau, dar nu esti cu nimic mai presus decat aia care si-o baga pe partea din dos...

      Hai fireo, baga un circ ceva... ceva spectacol cu maimutoi, mai da si niste mici gratis la 9 dimineata (dar musai vanzatorul sa stie romana, altfel e soc si groaza! "Romanii.... Maghiarii, Soros! HUA!!" noi suntem romani adevarati - "Cine dracu mai e si ala, Avram Iancu?").

      Fraierii care v-au votat mor cu zile in spitalele conduse de incapabilii vostri.
  • -37 (53 voturi)    
    Pastorii sa nu mai pastoreasca! (Luni, 4 septembrie 2017, 17:42)

    Scapa cine poate [utilizator]

    Paserile cantatoare sa taca,,e vremea vaietelor! Extraordinar consum de energie vitala din partea unui organism slabit de boala cum e Ro, dar anticorpii se lupta in van pt ca celulele bolnave sunt smechere, pe treapta superioara fata de Hiv. Cu toate ca regulile si caracteristicile biologice si sociale ale organismelor vii sunt simple si pot fi gasite pe net, unii: Batman, Batman!
    Pacat ca Soros va fi inculpat in Sua, averea confiscata si complicii condamnati pt genocid social si cultural impotriva umanitatii!
  • +19 (45 voturi)    
    BOR instituție cheie?!? (Luni, 4 septembrie 2017, 18:16)

    Alui [utilizator]

    Cum? De ce? Ce oferă BOR statului și nației? Ca de luat știu ca ia!
    • -7 (29 voturi)    
      Mihai EMINESCU: (Marţi, 5 septembrie 2017, 10:19)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      "Biserica ortodoxa e de optsprezece sute de ani păstrătoarea elementului latin de lângă Dunăre. Ea a stabilit și a unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil, încât suntem singurul popor fără dialecte propriu-zise; ea ne-a ferit în mod egal de înghițirea printre poloni, unguri, tătari și turci, ea este încă astăzi singura armă de apărare și singurul sprijin al milioanelor de români cari trăiesc dincolo de hotarele noastre. Cine-o combate pe ea și ritualurile ei poate fi cosmopolit, socialist, republican universal și orice i-o veni în minte, dar numai român nu e“ (Mihai Eminescu, „Liber-cugetător, liberă-cugetare“, „Timpul“, 2 februarie 1879).
      • +9 (11 voturi)    
        E frumos, e poetic (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:36)

        supremul [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        insa se intampla acum 150 de ani. Realitatea de azi arata cam asa;

        Un tânăr a rupt tăcerea și a povestit cum a fost violat de Pomohaci
        http://stirileprotv.ro/stiri/socant/un-barbat-a-rupt-tacerea-c-i-a-povestit-cum-a-fost-violat-de-pomohaci.html

        Arhiepiscopul Tomisului, urmarit penal pentru luare de mita
        http://www.ziare.com/stiri/dna/arhiepiscopul-tomisului-audiat-la-dna-1321505

        Episcopul Huşilor, şantajat de trei preoţi cu o înregistrare scandaloasă. Înaltul prelat ar fi fost filmat în ipostaze pornografice
        http://adevarul.ro/locale/vaslui/exclusiv-episcopul-husilor-santajat-inregistrare-scandaloasa-Inaltul-prelat-fost-filmat-ipostaze-pornografice-1_5942b4045ab6550cb82c488a/index.html

        Bolidul de lux al episcopului de Huşi, enoriaşii şi birurile. Cât plătesc credincioşii pentru viaţa de nabab a Preasfinţitului Corneliu Bârlădeanu
        http://adevarul.ro/locale/vaslui/bolidul-lux-episcopului-husi-enoriasii-birurile-platesc-credinciosii-viata-nabab-preasfintitului-corneliu-barladeanu-1_55533939cfbe376e3526f94f/index.html

        Preot scârbit de Biserică. Cum s-a lepădat de sutană duhovnicul alungat din parohie cu mascaţii: „Nu mă identific cu hoţia din sistem“
        http://adevarul.ro/locale/vaslui/povestea-preotului-scarbit-biserica-s-a-lepadat-sutana-duhovnicul-alungat-parohie-mascatii-nu-identific-hotia-sistem-1_548486ed448e03c0fd8bdabb/index.html

        Răscoala sutanelor negre. Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul, acuzat de preoţi că îi filmează, şantajează şi amendează
        http://adevarul.ro/locale/bacau/exclusiv-rascoala-sutanelor-negre-preasfintitul-ioachim-bacauanul-acuzat-preoti-filmeaza-santajeaza-amendeaza-1_537cfc220d133766a8da9da9/index.html

        Spovedania unui preot în postul Crăciunului: „Dă-i 20.000 de euro Episcopului şi te lasă acolo până mori“
        http://adevarul.ro/locale/vaslui/video-spovedania-unui-preot-postul-craciunului-da-i-20000-euro-episcopului-lasa-mori-1_546ca83c0d133766a80ad851/index.html
        • -7 (9 voturi)    
          Constantin NOICA, (Marţi, 5 septembrie 2017, 16:30)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui supremul

          raspunzand securistilor care-l acuzau de 'obsurantism religios': Nu pierd nimic daca sunt credincios si Dumnezeu nu exista, dar, daca exista am castigat TOTUL".
          • +6 (8 voturi)    
            concluzia? (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:17)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Libertatea religioasa era problema? Ti-e teama ca eventuala legalizare a casatoriilor civile in cuplurile homosexuale te va impiedica sa mai crezi in Dumnezeul tau?
          • +7 (9 voturi)    
            Bertrand Russel (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:19)

            gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            "Every bit of progress has been opposed by the Christian religion."
        • -8 (10 voturi)    
          savantul Nicolae PAULESCU (Marţi, 5 septembrie 2017, 16:33)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui supremul

          descoperitorul insulinei: "Ideea de Dumnezeu este o noţiune fundamentală, fără de care ştiinţa cade în absurd."
          "Medicul trebuie să fie, în același timp, un savant care iubește din tot sufletul știința medicală, să fie o ființă care se jertfește pentru alții, până la moarte și, în sfârșit, să fie un învățător al omenirii sau mai bine zis, un apostol al moralei...și așa ar fi în realitate, dacă confrații nedemni n-ar fi deschis tarabă în templul sacru al medicinei."
          "Fără Dumnezeu, viaţa nu poate fi explicată."
          "Îngrijiţi pe bolnav nu ca pe un frate, ci ca pe Însuşi Dumnezeu."
          • +5 (7 voturi)    
            absurd.. (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            cum am ajuns de la un citat despre BOR la unul despre existenta unui Dumnezeu?
            este evident ca lipseste orice legatura intre cele doua concepte.
          • +8 (10 voturi)    
            Parintele teoriei evolutiei, Charles Darwin (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:21)

            gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            "How can anyone wish Christianity to be true?"

            Blaise Pascal
            "Men never commit evil so fully and joyfully as when they do it for religious convictions.
        • -6 (8 voturi)    
          E frumos,e poetic si e adevarat: (Marţi, 5 septembrie 2017, 18:53)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui supremul

          Realitatea de azi: preotul Tanase Nicolae din Valea Plopului,Prahova a infiat 423 de copii. De mai bine de 20 de ani are grija de copii abandonati, de copii fara parinti, de tinerii alungati din caminele de copii. Acolo, la Valea Polopului si Valea Screzii, parintele Nicolae Tanase a pus bazele unei alte Romanii. Parintele Mihai Negrea, de la Manastirea din Podul Cosnei, a infiat si crescut 117 copii orfani, abandonati si saraci. Preotul Mihail Jar (preasfințitul Longhin pe numele său de episcop) de la manastirea Baceni a înfiat 405 copii (date din aprilie 2015), din care 180 cu handicap și boli grave: SIDA, orbi, surzi, fără mâini, fără picioare..
          • +5 (7 voturi)    
            Tanase ii infiaza (Marţi, 5 septembrie 2017, 21:54)

            gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Pomohaci ii violeaza.
            • -2 (4 voturi)    
              esti dezinformat (Miercuri, 6 septembrie 2017, 8:55)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

              Pomohaci nu mai este preot si este urmarit penal pt pedofilie. Vino cu alte exemple ca sa acoperi miile de cazuri de copii abandonati, infiati de preoti. Pacat sa ai net si sa vii cu informatii rasuflate, asta devedeste rea intentie si educatie precara.
  • -38 (46 voturi)    
    In plus.... (Luni, 4 septembrie 2017, 19:29)

    newlook [utilizator]

    In plus, BOR nu se conformeaza normalitatii. E adevarat ca unii popi si-au tras feisbuci, dar o tin tot ca acum 150 de ani: se aduna, se dezaduna, se aleg, se popesc si se raspopesc dupa regulile lor, nu dupa laikuri si falouari, cum e normal !
  • -23 (47 voturi)    
    referendum (Luni, 4 septembrie 2017, 21:07)

    Agapis [utilizator]

    Cei care confunda Conducerea Bisericii cu Biserica nu au habar de ceea ce este cu adevarat Biserica.Biserica ortodoxa e tot poporul credincios ortodox si exista biserica luptatoare (inca in aceasta viata)si biserica triumfatoare(a celor trecuti in vesnicie si mantuiti care se
    roaga pentru cei care vor sa se mantuiasca).Acest referendum e unul al bisericii luptatoare si nu unul al conducerii BOR!Si asta se va vedea foarte bine la referendum!Poporul roman nu e credincios de azi de ieri
    ci de 2000 de ani si sper sa-si dovedeasca in curand atasamentul la poruncile lui Dumnezeu pe care le are ”in sange”.Daca s-ar mai lasa si de divorturi si de avorturi ar fi perfect.Oricum acest popor a rezistat in istorie,asemenea poporului evreu,numai si numai datorita credintei lui puternice.
    • +21 (37 voturi)    
      Biserica aia luptatoare (Luni, 4 septembrie 2017, 23:12)

      cuculea [utilizator] i-a raspuns lui Agapis

      mai bine s-ar lupta cu coruptia din BOR in loc sa se razboiasca cu homosexualii.
      • +9 (11 voturi)    
        cine? (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:20)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cuculea

        toti sunt corupti. toti preotii sunt obligati sa plateasca lunar taxa daca vor sa-si pastreze parohia. este un lucru cunoscut de toata lumea, pe care nu-l neaga nici macar "preafericitul". banul este singurul scop.
  • +28 (38 voturi)    
    si PSD-stii stiu asta (Luni, 4 septembrie 2017, 21:27)

    ioanadoe [utilizator]

    "Ponta susţine că referendumul nu rezolvă niciuna dintre problemele pe care le are România.
    "Nu cred că asta era problema României. Cred că e o majoritate covârșitoare care e pentru familie tradițională, dar nu mi s-a părut că din cauza asta nu se pot face autostrăzi sau nu se pot face școli sau nu avem noi bani la buget. Subiecte false, populiste, care merg mână în mână cu ideea unei prese care e destul de limitată la chestiunile astea populiste, dar care pe termen mediu și lung nu ne aduc niciun beneficiu. Dimpotrivă, ne aduc doar probleme pe care nu trebuia să le avem", a declarat Victor Ponta la RFI."
    (sursa: revista22online.ro)
    • 0 (8 voturi)    
      ce sa crezi despre ce zice ponta... (Marţi, 5 septembrie 2017, 0:29)

      dedytel [utilizator] i-a raspuns lui ioanadoe

      Ce spunea tovarasul ponta in 2009:

      https://www.youtube.com/watch?v=8hEfzktmiSs

      Un mai mincinos si care inca il egaleaza si chiar il intrece este actualul lider psd - liviu Dragnea

      Dar trebuie sa luam in calcul ca inca in romania se voteaza aiurea(2014), sau nu se voteaza deloc:

      https://www.youtube.com/watch?v=o0k0vb6ppkg
  • -32 (36 voturi)    
    Iar cu Chevronu? (Luni, 4 septembrie 2017, 21:31)

    victor.alexa [utilizator]

    In ce lupta politica au fost implicati preotii la Pungesti? Era ditamai consensul politic la si Vaslui si la Bucuresti pentru Chevron.
  • -5 (29 voturi)    
    BOR - reformare sau decadere? (Luni, 4 septembrie 2017, 21:32)

    Lawrenciu [utilizator]

    BOR trebuie sa se reformeze, sa recapete increderea credinciosilor ortodocsi si sa se delimiteze de factorul politic, nemaidepinzand de acesta. In momentul in care se va face curatenie in interiorul acestei puternice institutii, vom putea vorbi de o biserica care isi reprezinta cu adevarat credinciosii, si pe care sa-i ajute la nevoie. As vrea sa vad si o impacare cu Biserica Greco-Catolica, caci de la razboi, nu mai sunt "fratii" de odinioara, greco-catolicii si ortodocsii. Asa s-a infaptuit Marea Unire, prin solidaritatea dintre romanii de orice etnie sau religie. Eu cred ca BOR este si singura biserica ortodoxa de rit nou, cu calendar nou din Europa de Est, restul bisericilor fiind de rit vechi. Si avand in vedere ca Romania a fost unicul stat ortodox vizitat de catre Papa, arata ca noi totusi suntem mai occidentali ca slavii rasariteni, in ciuda credintei ortodoxe pe care o au romanii. Problema o reprezinta neocomunistii din Parlament si Guvern, ei ne trag in lumea Rusiei!
  • -9 (23 voturi)    
    Biserica si politica (Luni, 4 septembrie 2017, 21:39)

    motanul_gri [utilizator]

    E bine sau e rau ca Biserica sa se implice in chestiuni cu incarcatura politica?
    Cel care stie cel mai bine raspunsul ne-a dat un indiciu:

    "15.Atunci s-au dus fariseii şi au ţinut sfat ca să-L prindă pe El în cuvânt.
    16. Şi au trimis la El pe ucenicii lor, împreună cu irodianii, zicând: "Învăţătorule, ştim că eşti omul adevărului şi întru adevăr înveţi calea lui Dumnezeu şi nu-Ţi pasă de nimeni, pentru că nu cauţi la faţa oamenilor.
    17. Spune-ne deci nouă: Ce Ţi se pare? Se cuvine să dăm dajdie (bir) Cezarului sau nu?
    18. Iar Iisus, cunoscând viclenia lor, le-a răspuns: Ce Mă ispitiţi, făţarnicilor?
    19. Arătaţi-Mi banul de dajdie! Iar ei I-au adus un dinar.
    20. Iisus le-a zis: Al cui e chipul acesta şi inscripţia de pe el?
    21. Răspuns-au ei: Ale Cezarului. Atunci a zis lor: Daţi deci Cezarului cele ce sunt ale Cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu.
    22. Auzind aceasta, s-au minunat şi, lăsându-L, s-au dus."
    (Evanghelia dupa Matei, cap.22, 15-22)
  • -16 (46 voturi)    
    100% (Luni, 4 septembrie 2017, 22:03)

    accidutzu13 [utilizator]

    "...armatura morala pe care sa continue zidirea spirituala."
    Mai tata, mai, ce incheiere apoteotica! Deci sa continue zidirea si cresterea spirituala, dar de homosexuali sa nu zica nimic. Schizofrenie progresista 100%!
    • -17 (37 voturi)    
      Exact! :D Ce penibil! (Luni, 4 septembrie 2017, 22:09)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

      Chiar trebuei apreciata sfortarea lui Pantazi. :))
      Cumva prin acest text el vrea sa fie dulce cu BOR ca ea sa asculte de sfaturile lui. :)) La schimb.
      • -17 (29 voturi)    
        Efeseni 4 (Luni, 4 septembrie 2017, 23:05)

        accidutzu13 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Eu zic ca daca Pantazi ar citi si pricepe capitolul 4 din Efeseni, s-ar lumina otzara ca Biserica n-are cum sa abdice de la statutul hotarat de Dumnezeu. Si asta doar pentru ca niste unii au chef sa intoarca biologia pe dos.
    • +17 (35 voturi)    
      Biserica se pricepe mai mult sa darame (Luni, 4 septembrie 2017, 23:44)

      hotu_de_vise [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

      decat sa construiasca. Dupa tragedia de la Colectiv unii preoti s-au grabit sa afuriseasca muzica satanica si victimele tragediei. Acum si-au gasit un nou inamic, homosexualii. Despre cum distrug banditii tara nici o vorbulita, ca doar nu sunt prosti sa-i injure pe aia cu care sunt complici, care le dau bani de biserici si pentru care aduna voturi.

      Aia nu distrug zidirea spirituala prin furturi si jaful banului public, prin gonirea romanilor din tara, prin conditiile mizerabile din spitale care omoara oameni, prin furtul sperantei romanilor. Nu, homosexualii fac asta, ei distrug zidirea spirituala.

      Mi se face greata !
      • -12 (14 voturi)    
        Re (Marţi, 5 septembrie 2017, 12:00)

        Patriotismulesolutia [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

        De ce nu citesti si sa mergi pe la Biserica sa vezi ca pe multi ii pomenesc preotii si astazi, si i-au pomenit luni de zile. Pe cand toate vedetele acestea in care credeti de la TV, au facut doar show de moment si de multe ori nici banii nu le-a dat la oamenii si au ramas cu traume. Cine crezi ca i-a consolat pe aceia? Sigur nu acesti jurnalisti si oamenii care numai sa improaste cu noroi stiu. Dar fiecare dupa sufletul sau...
        • +8 (10 voturi)    
          N-as vrea sa fiu (Marţi, 5 septembrie 2017, 15:41)

          hotu_de_vise [utilizator] i-a raspuns lui Patriotismulesolutia

          in pielea parintilor ai caror copii morti au fost facuti satanisti de oamenii Bisericii, cred ca le-a lasat un gust amar experienta si orice retractare ulterioara pare sa fie facuta la presinea publica si nu din convingere.

          Vedetele, in schimb, nu au ponegrit victimele si nu i-au amarat pe parinti.
      • -10 (12 voturi)    
        Wikipedia-taie greata: (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:18)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

        Coresi (cunoscut şi ca Diaconul Coresi) (d. 1583, Braşov) a fost un diacon ortodox, traducător şi meşter tipograf român originar din Târgovişte. Este editorul primelor cărţi tipărite în limba română. A editat în total circa 35 de titluri de carte, tipărite în sute de exemplare şi răspândite în toate ţinuturile româneşti, facilitând unitatea lingvistică a poporului român dar şi apariţia limbii române literare. Asta apropo de "zidire spirituala".
        • +8 (10 voturi)    
          Crestinii din sec. 17 il aveau pe Coresi (Marţi, 5 septembrie 2017, 15:43)

          hotu_de_vise [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          crestinii din sec. 21 il au pe Pomohaci.
          • -7 (9 voturi)    
            Crestinii din toate timpurile (Marţi, 5 septembrie 2017, 16:41)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

            Il au pe Iisus si invatatura Lui. Exemplu, preotul Tanase Nicolae din Valea Plopului ,Prahoha care a infiat 423 de copii. De mai bine de 20 de ani are grija de copii abandonati, de copii fara parinti, de tinerii alungati din caminele de copii. Acolo, la Valea Polopului si Valea Screzii, parintele Nicolae Tanase a pus bazele unei alte Romanii. Mai buna, mai curata, lipsita de egoism si de care ateii nu vor sa se vorbeasc. Pomohaci nu mai e preot, a trecut la LGBT..
            • +8 (10 voturi)    
              Cu o floare nu se face primavara (Marţi, 5 septembrie 2017, 18:06)

              hotu_de_vise [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              Toata lumea stie ca BOR este corupta de sus pana jos, pofta de arginti este ceea ce-i anima, nu dragostea de aproapele.

              "Nici o slugă nu poate să slujească la doi stăpâni. Nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui mamona."
              • -5 (7 voturi)    
                Sunt pe net mii de exemple (Marţi, 5 septembrie 2017, 21:45)

                Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

                Parintele Mihai Negrea, de la Manastirea din Podul Cosnei, a infiat si crescut 117 copii orfani, abandonati si saraci. Preotul Mihail Jar (preasfințitul Longhin pe numele său de episcop) de la manastirea Baceni a înfiat 405 copii din care 180 cu handicap și boli grave: SIDA, orbi, surzi, fără mâini, fără picioare..Cu sprijinul Centrului de Transfuzii Sanguine Ialomiţa, sediul Protopopiatului Urziceni zeci de preoti si credinciosi au donat sânge. Evenimentul s-a realizat cu sprijinul Biroului de Asistenţă Socială al Protopopiatului Urziceni.('Independent Ialomita').
                • +3 (5 voturi)    
                  Daca un cuplu de barbati (Marţi, 5 septembrie 2017, 23:02)

                  hotu_de_vise [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                  vrea sa infieze un copil e sfarsitul lumii, dar daca 20 de barbati dintr-o manastire infiaza sute de copii atunci e o binecuvantare ! Cum sa ai grija de sute de copii cand fiecare are nevoie de atentie speciala ? Si cum sunt crescuti in mediul ala in care zeci de barbati traiesc cu o tensiune sexuala permanenta ? Dar cu indoctrinarea cum ramane ?

                  Doamne fereste ca un copil sa aiba o familie si atentia care i se cuvine. Daca e crescut de 2 barbati va deveni o epava, daca e crescut de 20 de barbati e in regula.

                  Aici se vede ipocrizia !
                  • -3 (5 voturi)    
                    Ipocrizia maxima (Miercuri, 6 septembrie 2017, 9:02)

                    Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

                    e atunci cand un barbat e "mama" si celalalt e "tata". Anormalul, nefirescul, patologicul e in floare: vaginul e confundat cu rectul. Si totusi chiar si aceasta suferinta poate fi tratata. Ai incredere si incearca sa te vindeci. Acele sute de copii infiati de preotul Tanase Nicolae cresc intr-un climat absolut normal. Cauta pe net si lamureste-te!
                    • +1 (1 vot)    
                      Climatul intre zeci de barbati (Miercuri, 6 septembrie 2017, 12:27)

                      gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                      e absolut normal ? Asa zicea si Pomohaci.
                  • +1 (1 vot)    
                    Bine punctat (Miercuri, 6 septembrie 2017, 12:26)

                    gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui hotu_de_vise

                    Habotnicii nu ma comenteaza cand copii sunt crescuti de barbati daca aia sunt calugari. Atunci nu mai le lipseste modelul feminin, nu mai le trebuie o mama. Intr-adevar ipocriti !

                    Ce se intampla cu acei copii vom afla in timp cand vor aparea cazurile de abuzuri gen Pomohaci.
  • -12 (44 voturi)    
    inca o data (Luni, 4 septembrie 2017, 22:41)

    Reshape [utilizator]

    Traba asta nu are de a face cu BOR. A, ca BOR, din Preafericita sa birocratie se cocoata pe referendum ca sa dea o lovitura napraznica homosexualilor, ma lasa rece. Cum la fel ma doare in dos faptul ca PSD-ul, un partid de jivine, da poporului circ organizind un referendum. Sau ca milioanele de pupatori de moaste vor vota de prosti ce sint sau pentru ca homosexualii vor trage in iad dupa ei tot poporul.
    Motivele pentru care eu o sa votez sint urmatoarele:
    - sexul trebuie sa ramina in dormitor. Daca mie imi place sa fac dragoste cu o rata nu o iau in casatorie si nu vreau sa infiez copii.
    - neo-marxismul roz trebuie oprit: m-am saturat de aceasta dolce vita pina peste cap. Nu trebuie sa muncesti, e suficient sa fii creativ. Nu trebuie sa-ti faci probleme, fii tu insuti. Alege sa fii fericit! Da-o dracu' de matematica, e grea, mai bine scrie o poezie. Hai sa fluturam un steag colorat ca semn ca facem sex anal.
    - neo-marxismul negru trebuie oprit: se incearca relativizarea sistematica a orice: notiuni, idei, percepte, morala. Crestinismul nu e bun, pentru ca impune reguli. Nici islamismul nu e bun, ca impune niste reguli mai ale dracu', dar e acceptat, daca inlocuieste crestinismul.
    • -15 (29 voturi)    
      De acord (Luni, 4 septembrie 2017, 23:51)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      Nu eram deloc sigur căvoi merge să votez la referedum. Acum când văd că toată isteria neomarxiștilor și progresiștilor se revarsă împotriva sa sigur mă voi duce. Chiar dacă nu va fi o secție de votare la noi îmi iau nevasta și facem o scurtă excursie la Chicago cu avionul, că acolo la Consulat sigur va fi o seție de votare. După aia luăm o cină romantică și ne întoarcem acasă cu avionul de la 10.50PM
      • +10 (10 voturi)    
        In mintea ta vei vota impotriva marxistilor (Marţi, 5 septembrie 2017, 15:12)

        inca.unul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        in realitate vei vota cu Dragnea.
    • -10 (28 voturi)    
      Excelent! (Marţi, 5 septembrie 2017, 0:00)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      Nu sunt ortodox si sunt anti-PSD. Ideile exprimate de dvs. sunt foarte clare si cred ca la fel vor gandi multi romani. Nu trebuie sa fii crestin ca sa intelegi necesitatea acestui referendum: e suficient sa intelegi ideologia neo-marxista care ne ameninta.
      • +13 (21 voturi)    
        Ma scarpin in ceafa! (Marţi, 5 septembrie 2017, 10:02)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Ideologia neo-marxista? Știți măcar cu ce se mănâncă Marxismul? Repetați și voi ca papagalii o "melodie" auzita de la alții.
        Asta e primul referendum din lume la cere se voteaza sa nu se schimbe nimic. Dacă votezi da sau nu, rezultatul e exact același. Doar ca Dragnea va putea sa se refere la rezultatul referendumului pentru a clama susținerea populară.
        Judecați și voi! E asta o problema urgentă? Se pune problema modificării Constituției?
        Cine viteaza e o vita manipulata de Dragnea. E același situație ca la votul între Vadim și Iliescu.
      • +12 (14 voturi)    
        Aoleu, sariti, marxistii ne inconjoara ! (Marţi, 5 septembrie 2017, 12:28)

        geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Marxistii ne ameninta acum la fel cum martienii ne ameninta cu o potentiala invazie :) Probabil sunt intelesi unii cu altii sub comanda demonica o Marelui Satan aka Soros :)
      • +7 (7 voturi)    
        Nu ideologia marxista ne ameninta (Marţi, 5 septembrie 2017, 15:24)

        inca.unul [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        ci Dragnea impreuna cu sleahta lui de corupti. Orice vot pentru referendum e un vot pentru libertata lui Dragnea si pentru distrugerea statului de drept.

        Psihoza asta pe care o vad raspandindu-se ca o boala contagiosa, a asa zisului pericol marxist nu este numai comica prin absurdul sau, dar si periculoasa. Oamenii pierduti in itele nebuloase ale acestei teorii conspirationiste ajung sa ignore adevaratele pericole. Parca li s-a pus o ceata pe ochi si nu mai disting adevarul de minciuna.

        E ca atunci cand au castigat bolsevicii in Rusia, toate partidele credeau ca pericolul vine de la celelate partide democratice si toate ii ignorau pe bolsevici, care le-au si dat lovitura finala. Asa si aici, lumea lupta impotriva unor pericole imaginare si ajung sa instaureze raul chiar prin propria lor decizie.

        Nu cred ca e intamplator ca cei care promoveaza aceste false amenintari sunt si cei care cred cu atata usurinta in orice text de provenienta religioasa, sunt predispusi la creduliatate. Credulitate care ajunge sa ne coste pe toti.
  • +13 (49 voturi)    
    BOR e institutie profund corupta (Luni, 4 septembrie 2017, 22:48)

    gaby.n [utilizator]

    Preotii sunt mai preocupati de cum sa se imbogateasca mai rapid, posturile de preot se cumpara cu bani grei, acum fac si combinatii cu fondurile europene, se plimba cu masini luxoase, se relexeaza in hoteluri proprii.

    In trecut multi au colaborat ci Securitatea, au tacut cand s-au daramat biserici, au ridicat ode lui Ceausescu, au pactizat cu comunistii pentru bani, acum sunt implicati in scandaluri sexuale, isi bat enoriasii, fac campanie pentru politicieni corupti.

    Si cu toate astea BOR are pretentia sa vorbeasca de moralitate, sub masca careia se ascunde aversiunea fata de minoritatile sexuale. Intr-o Romanie ravasita de coruptie si saracie BOR s-a gandit ca singura problema de rezolvat este blocarea acordarii de drepturi catre aceasta minoritate.

    Nu coruptia proprie, nu coruptia politicienilor, nu saracia, nimic din toate astea nu preocupa BOR, ci doar cum sa mai dea in cap la altii, sa le mai limiteze niste drepturi. Dupa care vor zambi satisfacuti ca "au protejat familia traditionala" de influenta homosexuala.

    De parca de aia divorteaza familiile traditionale, de aia fac avorturi, de aia nu mai fac copii, de aia se imbata, isi bat femeile si copiii, din cauza homosexualilor.

    Rusia a mai bifat un punct din planul sau de manipulare si diversiune. Romania va fi o mandra tara ortodoxa unde "propaganda gay" va fi infranta de vigilenta spirituala a BOR si unde "decadenta" occidentala nu-si va gasi cuib in tara celor mai mandri daci si neprihaniti slujitori BOR.

    Amin !
    • -11 (15 voturi)    
      Poate, dar nu chiar (Marţi, 5 septembrie 2017, 11:52)

      Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

      Pentru cineva care cunoaste atat de bine BOR, ati uitat sa mentionati cateva aspecte:
      1. Sutele de sfinti morti in inchisorile comuniste pentru credinta ortodoxa.
      2. Faptul ca datorita acestei credinte ortodoxe astazi inca mai vorbiti limba romana si nu purtati turban. Pentru apararea credintei au murit atatia romani pe campul de lupta, nu pentru acceptarea ordinii dracesti in public.
      3. Chiar daca biserica ortodoxa va fi redusa la un singur om induhovnicit, tot nu va fi invinsa de fortele raului.
      4. Cine nu merge la biserica, nu este botezat, nu se spovedeste si impartaseste regulat, nu este crestin ortodox. Intrebati-va constiinta si vedeti daca va place raspunsul.
      • +13 (15 voturi)    
        Nu traim in trecut (Marţi, 5 septembrie 2017, 13:50)

        gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        Ce fac popii azi jigneste memoria celor care au murit in inchisori. Astia din ziua de azi si-au vandut sufletul banilor si s-au facut complici cu banditii din politica. Isi mai aduce aminte lumea cum Ponta devenise un roman de-al nostru din popor, crestin-ortodox, nu ca neamtul ala protestant si ingamfat ?

        Romani au murit si pentru apararea de crestinii unguri, rusi, polonezi, nu numai pentru apararea de otomani. Insa nu insista prea mult ca-ti aduc aminte cum Stefan cel Mare si Sfant s-a inchinat turcilor, le-a platit tribut, a participat la campanii de jaf alaturi de otomani impotriva "fratilor crestini" polonezi, ba a purtat razboaie si impotriva romanilor, sprijinit de otomani.

        Iar a defini homosexualitatea dupa criterii religioase este nu numai gresit, ci total irelevant. Ce sa stie primitivii de acum mii de ani despre homosexualitate ?

        Dreptul fiecaruia la religie se termina cand incearca sa-si impuna principiile asupra celorlalti. Numeni nu te impiedica sa te casatoresti cu o femeie, de ce incerci sa-i opresti pe altii sa se casatoreasca cu persoanele pe care le iubesc ?
  • -17 (27 voturi)    
    Exact (Luni, 4 septembrie 2017, 23:53)

    delavrancea [utilizator]

    BOR nu are ce cauta...
    Sunt ateu aproape convins.
    Sustin familia traditionala.
    Dati argumente solide...veniti cu ceva nou...copii conceputi artificial mult mai rezistenti la boli ,mai frumosi si mult mai inteligenti.As vrea sa aud ceva concret.Pana atunci insa, copiii trebuie sa aiba DREPTUL la MAMA si TATA si la EDUCATIE in acest sens.
    Sunt pentru corectitudine ,imi doresc un sistem foarte puternic anticoruptie sau mai degraba care sa nu mai faca POSIBILA FAPTA NUMITA "CORUPTIE".
    • -13 (29 voturi)    
      Stai ca (Marţi, 5 septembrie 2017, 0:10)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      Stai ca acum sare un progresist sa-ti spuna ca esti ramas in urma. Ca fiecare copil are dreptul sa se identifice cum vrea: barbat sau femeie.

      Ca, asa cum se intampla deja in Europa de vest, hainute la copii nu mai gasesti diferite pentru fete si baieti ci toate la un loc. Asta e progresul dorit.
      • -13 (17 voturi)    
        Da. (Marţi, 5 septembrie 2017, 6:48)

        delavrancea [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        .
      • -13 (15 voturi)    
        Mai stai că... (Marţi, 5 septembrie 2017, 11:11)

        Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        „... acum sare un progresist sa-ti spuna ca esti ramas in urma. Ca fiecare copil are dreptul sa se identifice cum vrea: barbat sau femeie.”

        Înseamnă că și progresistul român e rămas în urmă, căci acum fiecare copil are dreptul să își creeze propriul sex, să nu mai fie oprimat de tiparele discriminatoare ale biologiei bigote! :))
      • +13 (15 voturi)    
        Aberatii (Marţi, 5 septembrie 2017, 12:22)

        geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        "Stai ca acum sare un progresist sa-ti spuna ca esti ramas in urma. Ca fiecare copil are dreptul sa se identifice cum vrea: barbat sau femeie."
        N-o sa-ti spuna nimeni prostiile astea pentru ca ar minti. Copiii nu aleg sa fie homosexuali, nimeni nu alege, asa se nasc. Insa tu nici macar nu cunosti chestii elementare despre natura homosexualitatii, insa iti dai cuparerea despre ea. Dar ce sa te astepti de la unul care crede in conspiratii si povesti cu zei ?
  • +9 (31 voturi)    
    NU PARTICIPATI ! (Marţi, 5 septembrie 2017, 4:58)

    Francisc 1 [utilizator]

    indiferent de opinia personala si eventualul vot da / nu , o participare ii ofera credibilitate infractorului dragnea si un impuls ca pe viitor sa faca si alte exercitii de manipulare la scara mare.
    • -10 (24 voturi)    
      Infractorul Dragnea (Marţi, 5 septembrie 2017, 8:51)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Infractorul Dragnea nu are niciun merit în convocarea referendumului; acesta a fost convocat la cererea expresă a 3 milioane de cetățeni români. Dacă cineva e suficient de prost să creadă că referendumul are loc datorită bunului Dragnea, e problema lui. Eu mă duc la vot pentru că e o chestiune de interes public major, lucru ușor de constatat fie și numai din pasiunea cu care se înșiră sute de comentarii pro și contra pe această temă.
      • +12 (18 voturi)    
        alegerea ta! (Marţi, 5 septembrie 2017, 11:16)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        pe viitor vei vota si in alte prostii a psd: alungarea ong-urilor , restrangerea libertatii presei , cenzura internetului , sa vezi atunci ce important o sa-ti mai para subiectul cu homosexuali! chiar cati s-au casatorit anul asat ca nu i-am numarat? sa nu-mi spui ca nici acum nu au voie!
        • -13 (17 voturi)    
          Vă rog să vă abțineți... (Marţi, 5 septembrie 2017, 12:40)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          ... de la a judeca ce voi vota eu pe viitor. Nu mă cunoașteți, nu știți ce hram port și cum gândesc, deci nu știu de unde pretenția de a anticipa ce-o să votez în 21xx. Vă sugerez să vă limitați a vorbi în nume propriu.
          • +6 (6 voturi)    
            21xx (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:57)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            nemuritorul
      • +11 (13 voturi)    
        Infractorul Dragnea (Marţi, 5 septembrie 2017, 13:57)

        gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        daca era cinstit punea in aplicare referendumul cu 300 de parlamentari, insa cum el este un mafiot disperat sa scape de puscarie a gasit gaselnita asta cu referendumul BOR pe care incearca sa se cocoate si sa obtina sprijin popular pentru distrugerea justitiei. Iar popii in dorinta lor arzatoare de a opri "pericolul homosexual" vor face trocul si vor milita pentru referendumul lui Daddy Escobar.

        Lumea ignoranta in ale politicii de la tara va vota cum zic popii si uite asa se va pune justitia la pamant cu sprijinul poporului.
    • +13 (23 voturi)    
      Perfect de acord! (Marţi, 5 septembrie 2017, 10:02)

      Anna O. [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Asta ar fi si sfatul meu. Chiar nu are importanta restul, simpla participare ii da un vot de incredere acestui ciocoi periculos.
  • -7 (33 voturi)    
    Dubla masura (Marţi, 5 septembrie 2017, 9:43)

    adi_69 [utilizator]

    Cand la un miting se aduna 100.000 de participanti (iar prietenii din mass media ii declara 300.000) problema este capitala. Cand 3.000.000 de oameni semneaza o petitie (dreptul lor constitutional) pentru referendum, problema este parazitara, ca asa o declara unii. Ce ma ingrijoreaza pe mine cel mai mult este atacul la democratie tocmai al celor ce se dau mari democrati. Anume, cotestarea principiului de baza al democratiei, majoritatea decide (si cum poate decide mai clar decat prin referendum ?), Reversul suna groaznic, minoritatea decide, iar asta este cale libera spre dictatura.
    • +15 (19 voturi)    
      Si cine iti opreste referendumul ? (Marţi, 5 septembrie 2017, 10:50)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Chiar daca vreau, cum sa opresc asa o tampenie din acerst referendum sau otice alt referendum ? Doar Livache poate, in functie de necesitatile Lui ! Aici dart si in strada sunt opinii !
      Exemplu eu cred ca :
      doar cei care se indoiesc ca familie/casatorie se pot petrece altfel decat intre un barbat si o femeie , vor referendum ! Ca sa stea cu constituttia in buzunar si sa-si valideze legal alegerile continuu : in pat, la primarie ........Opozitia (?!) putea initia un proiect de lege pentru parteneriate (sau altfel numite) care sa le stabileasca cadrul legal-si se inchidea manipularea/discutia !! Cum sa nu exploateze toti (putere-opozirie) asa o prosteala ?!
    • +10 (16 voturi)    
      Multimea nu poate decide orice (Marţi, 5 septembrie 2017, 13:00)

      i.the.robot [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Exista chiar si decizii CEDO in acest sens. O multime nu poate restrange drepturile unei minoritati profitand de faptul ca minoritatea nu se poate apara niciodata tocmai pentru ca este o minoritate. De aceea teoria moderna a dreptului si principiile unui stat democratic prevad masuri de protejare a drepturilor minoritatilor impotriva dicriminarilor de catre majoritate.

      Altfel, daca am accepta ce sustii tu, ca singurul criteriu care conteaza intr-o democratie este cel dat de cantitate, de numarul celor care isi exprima o optiune, si ignoram continutul si impactul acelor optiuni, atunci am ajunge in situatii paradoxale ca prin vot democratic sa se decida politici nedemocratice, precum restrangerea de drepturi sau eliminarea de drepturi sau chiar fapte ingrozitoare precum incarcerarea sau uciderea unor oameni.

      In mod normal acest referendum nu avea cum sa treaca de filtrul constitutional exercitat de CCR, insa aceasta institutie a intrat in zodia politica a PSD si si-a uitat menirea. Se observa cum loveste in DNA si cioparteste legile anti-coruptie.

      Referendumul introduce un criteriu discriminator pe baza de orientare sexuala in privinta dreptului la casatorie, ceea ce contravine chiar Constitutiei.

      In concluzie, rationamentul tau este lipsit de fundamente juridice si duce chiar la o societate nedemocratica. Drepturile minoritatilor trebuie protejate si asta fac toate statele democratice.
      • -10 (14 voturi)    
        Daca tot o arzi juridic (Marţi, 5 septembrie 2017, 13:43)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui i.the.robot

        Vezi ca ceea ce trebuie declarat neconstitutional in cazul asta este Codul civil, art.259 "(1) Căsătoria este uniunea liber consimţită între un bărbat şi o femeie, încheiată în condiţiile legii.
        • +6 (6 voturi)    
          Corect (Marţi, 5 septembrie 2017, 16:06)

          i.the.robot [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

          Asta e miza. CPF vrea sa impiedice declararea ca neconstitutional a acelui articol. Demersul lor e impotriva casatoriilor gay, nu e in favoarea familiei traditionale. Nu putem lasa religia sa dicteze politicile statului laic.
  • +18 (20 voturi)    
    Titlul e de-a dreptul ironic! (Marţi, 5 septembrie 2017, 9:53)

    Alui [utilizator]

    Cine a declanșat "războiul politic" respectiv?
  • +11 (17 voturi)    
    Nici o sansa (Marţi, 5 septembrie 2017, 11:11)

    MinDepous [utilizator]

    "cand Patriarhul Daniel s-a situat de partea luptei anti-coruptie intr-un mesaj"
    Intr-un mesaj, da. In fapte, nici pe departe - daca era intr-adevar atat de autentic mesajul, fapte in interiorul Bisericii s-ar fi vazut de luni, ani deja. N-au nici o treaba, mesajul a fost doar de ochii lumii. Pozitiile administrative in BoR sunt date pe nepotism si mite, cum am putea, astfel sa vorbim de lupta anticoruptie sustinuta de un organism corupt???

    "La fel si implicarea unora dintre ei in relatii imorale"
    Mai, pana la urma, singura parte imorala e ca, intr-un organism care pretinde ca reprezentantii sai nu au treaba cu actul sexual, intim ori cu relatiile afective, unii le au. De la baza ierarhiei, pana aproape de varfuri. Atat. Altfel, tolerarea unor persoane cu optiuni sexuale altfel decat norma poate fi considerata chiar reforma - de la un organism conservator, la unul tolerant.

    Personal, minoritatea LGBT nu ma intereseaza. Suntem liberi sa facem ce vrem, cu consimtamantul celui cu care facem ce-om face. Nici o diferenta fata de o relatie heterosexuala. Nici nu ma intereseaza cine ce face cu cine altcineva, astea-s cancan si nu ne ajuta pe nimeni, nu-i o informatie utila.
    In spiritul bunatatii, BoR ar trebui sa se implice in acest referendum, acum, ca act reparator, astfel incat definitia din Constitutie sa ramana nemodificata. It's only logical. Asta, daca intr-adevar vedem o reforma.

    Insa, stiind cum functioneaza si la ce enormitati se deda, se va implica, in favoarea CpF / PSD. Au cerut preotilor in trecut (de ex., la ultimele prezidentiale) sa voteze in favoarea PSD. Nu vad ce i-ar face sa renunte acum la "alianta".

    Schimbarea poate va veni. Insa, schimbarile de esenta / durata vin din interior si, la acest moment, BoR inca mai cateriseste membri care nu mulg suficienti bani de la credinciosi. Slabte sanse, spre deloc, ca BoR sa faca orice bun in curand. E mai important profitul (!) sau.
  • -10 (16 voturi)    
    Titlul fara legatura cu continutul. nota 2 la arti (Marţi, 5 septembrie 2017, 11:54)

    Patriotismulesolutia [utilizator]

    1. Ce treaba au problemele BOR cu constiinta fireasca a tuturor bisericilor de a proteja familia FIREASCA (familia naturala). Deja autorul orbit de ura a uitat sa coreleze titlul cu continutul.
    2. Daca eram o tara SANATOASA la cap asa ceva era deja in constitutie. Familia fireasca trebuie protejata, asta e legea naturii si implicit a Lui Dumnezeu nu legi care sa te scoata mai repede la pensie si alte abureli. Asigurarea conditiilor in care sa poti creste linistit copii
    3. Nu o sa ii bata sa marginalizeze nimeni pe acesti oameni dar nu putem fi nici scrintiti la cap sa spunem ca aceste devieri sa nu le spunem boli sunt ceva normal.
    4. Biserica este singura si cea mai indreptatita sa isi spuna cuvantul in aceasta problema sociala.
    5. Daca are BOR o intentie buna de ce o are, daca are probleme, de ce le are. Sunteti patetici toti cei care doar criticati si aruncati cu noroi. Una e sa semnalezi greseli si alta sa sari la gat cu sau fara motive...
    • +12 (14 voturi)    
      Nu BOR decide cum sa se casatoreasca oamenii (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:07)

      gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Patriotismulesolutia

      A facut asta destul in trecut. Sa-si pastreze casatoria religioasa dupa regulile lor, insa in casatoria civila nu au nici un drept sa-si bage nasul. Statul este laic si nu religios, asta daca nu vrem sa ajungem ca in statele islamice unde ayatolahii dicteaza.

      Se pare ca unii asta vor, sa decida BOR dupa criterii strict religioase cine si cum are dreptul sa se casatoreasca. Nu mai suntem in Evul Mediu ca popii sa controleze viata oamenilor. Acest referendum este ideea BOR, nu a celor 3 milioane. Nimeni nu a venir\t sa ceara referendum, popii s-au dus din sat in sat sa stranga semnaturi. Ce sa stie lumea de la sate despre homosexuali in afara de ce le sun popii ?

      Am ajuns sa decida popii viata oamenilor ? Statul laic se ghideaza dupa teoria drepturilor omului, dupa principiul protejarii minoritatilor, dupa stiinta medicala, iar toate astea nu gasesc nimic in neregula cu homosexualitatea. Doar habotnicii religiosi se opun in baza unor texte cu zei imaginari.
      • -7 (11 voturi)    
        Esti pe aratura! (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:30)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

        Nu popii decid viata oamenilor ci morala crestina, vorba lui Petre Tutea:"Morala crestina trebuie sa fie intotdeauna deasupra moralei laice care, fara ea, nu se deosebeste de 'Mersul trenurilor'decat prin obiect". Nu fura, nu ucide, nu minti, respecta-ti parintii, respecta-ti semenul etc sunt la baza moralei crestine de mii de ani. Cat despre "zei imaginari" mai mediteaza, cand vei fi batran si iti astepti sfarsitul, chinuit nu numai de suferinte fizice dar si de tot felul de nelinisti metafizice de genul,"si daca El exista"?
        • +7 (9 voturi)    
          Logica aiuritoare (Marţi, 5 septembrie 2017, 17:11)

          gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          "Nu popii decid viata oamenilor ci morala crestina"
          Aceeasi morala crestina pentru in numele careia s-au ucis milioane de oameni in razboaie religioase pentru a demonstra ca zeul lor este cel adevarat. Aceasi morala crestina care ucidea homosexualii, ardea oamenii de stiinta pe rug si numea alte credinte "diavolesti".

          Nu, mersi, prefer morala statului laic, unde toti oamenii sunt protejati si au drepturi, fara discriminarea unor grupuri de habotnici care judeca oamenii in baza unor texte obscure si intolerante.
          • -5 (5 voturi)    
            Logica aiuritoare (Marţi, 5 septembrie 2017, 18:11)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

            Da exemple din istoria bisericii ortodoxe romane care "a ucis milioane de oameni in razboaie religioase, care ucidea homosexualii si ardea oamenii de stiinta pe rug"! Cum spuneam, esti pe aratura, flacau! Probabil ca ai vazut"texte obscure si intolerante" la tv . Sarmane, nu poti discuta despre Biblie cand ai vazut-o doar in poze si te ascunzi dupa cateva clisee rasuflate..
            • +3 (7 voturi)    
              Am inteles (Marţi, 5 septembrie 2017, 18:53)

              gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              avem crestinii buni si crestinii rai. Lasa-ma sa ghicesc, crestinii buni sunt cei ortodocsi, nu-i asa ? Aceeasi logica tribala care a dus la milioane de victime in numele zeilor imaginari. Crestini omorati de alti crestini pentru a dovedi ca zeul lor este cel adevarat.

              Si ca sa te lamuresc si in privinta "neprihanirii" BOR, studiaza ce au facut legionarii si implicarea a numerosi preoti in miscare. Si mai studiaza si colaborarea BOR cu regimul ceausist, mai studiaza si cati preoti au devenit turnatori la Secu, stergandu-se la fund cu secretul spovedaniei si dand pe mana securistilor opozantii regimului comunist.

              Si mai studiaza coruptia din cadrul BOR, luxul, destrabalarea si scandalurile sexuale. Cat despre Biblie am citit suficient ca sa fiu satul de crimele in numele zeilor.

              Ucidere pentru banalitati
              Exodul 31:14 Paziti deci ziua de odihna, caci ea este sfânta pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât

              Deuteronom 17:12 Iar cine se va purta asa de îndaratnic, încât sa nu asculte pe preotul care sta acolo la slujba înaintea Domnului Dumnezeului tau, sau pe judecatorul care va fi în zilele acelea, unul ca acela sa moara.

              Uciderea fratilor, a prietenilor
              Exodul 32:27 Iar Moise le-a zis: "Asa zice Domnul Dumnezeul lui Israel: Sa-si încinga fiecare din voi sabia sa la sold si strabatând tabara de la o intrare pâna la cealalta, înainte si înapoi, sa ucida fiecare pe fratele sau, pe prietenul sau si pe aproapele sau"

              Uciderea femeilor, batranilor si a copiilor
              Iezechiel 9:6 Ucideti si nimiciti pe batrâni, tineri, fecioare, copii, femei, dar sa nu va atingeti de nici un om, care are pe frunte semnul "+"! Si sa începeti cu locul Meu cel sfânt!" Si au început ei cu batrânii, care erau înaintea templului.

              Zeul crestin adora sa omoare femei si copii
              Numerii 31:17 Ucideti dar toti copiii de parte barbateasca si toate femeile ce-au cunoscut barbat, ucideti-le

              De ajuns, religia nu mai trebuie sa controleze vietile altora.
            • +5 (7 voturi)    
              Am inteles (Marţi, 5 septembrie 2017, 21:56)

              gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              avem crestinii buni si crestinii rai. Lasa-ma sa ghicesc, crestinii buni sunt cei ortodocsi, nu-i asa ? Aceeasi logica tribala care a dus la milioane de victime in numele zeilor imaginari. Crestini omorati de alti crestini pentru a dovedi ca zeul lor este cel adevarat.

              Si ca sa te lamuresc si in privinta "neprihanirii" BOR, studiaza ce au facut legionarii si implicarea a numerosi preoti in miscare. Si mai studiaza si colaborarea BOR cu regimul ceausist, mai studiaza si cati preoti au devenit turnatori la Secu, stergandu-se la fund cu secretul spovedaniei si dand pe mana securistilor opozantii regimului comunist.

              Si mai studiaza coruptia din cadrul BOR, luxul, destrabalarea si scandalurile sexuale. Cat despre Biblie am citit suficient ca sa fiu satul de crimele in numele zeilor.

              Ucidere pentru banalitati
              Exodul 31:14 Paziti deci ziua de odihna, caci ea este sfânta pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât

              Deuteronom 17:12 Iar cine se va purta asa de îndaratnic, încât sa nu asculte pe preotul care sta acolo la slujba înaintea Domnului Dumnezeului tau, sau pe judecatorul care va fi în zilele acelea, unul ca acela sa moara.

              Uciderea fratilor, a prietenilor
              Exodul 32:27 Iar Moise le-a zis: "Asa zice Domnul Dumnezeul lui Israel: Sa-si încinga fiecare din voi sabia sa la sold si strabatând tabara de la o intrare pâna la cealalta, înainte si înapoi, sa ucida fiecare pe fratele sau, pe prietenul sau si pe aproapele sau"

              Uciderea femeilor, batranilor si a copiilor
              Iezechiel 9:6 Ucideti si nimiciti pe batrâni, tineri, fecioare, copii, femei, dar sa nu va atingeti de nici un om, care are pe frunte semnul "+"! Si sa începeti cu locul Meu cel sfânt!" Si au început ei cu batrânii, care erau înaintea templului.

              Zeul crestin adora sa omoare femei si copii
              Numerii 31:17 Ucideti dar toti copiii de parte barbateasca si toate femeile ce-au cunoscut barbat, ucideti-le

              De ajuns, religia nu mai trebuie sa controleze vietile altora.
              • -3 (5 voturi)    
                Esti amuzant si, (Miercuri, 6 septembrie 2017, 9:14)

                Altiro [utilizator] i-a raspuns lui gaby.n

                in calitate de ateu amator, confunzi invatatura lui Iisus cu filmul 'Codul lui DaVinci'. Crestinismul, toata invatatura lui Iisus se concentreaza in cateva cuvinte:"Respecta-ti semenul ca pe tine insuti". Nici o alta filozofie umana n-a fost in stare sa se ridice la inaltimea acestui indemn!
                • +1 (1 vot)    
                  Ignoranta ta este revoltatoare (Miercuri, 6 septembrie 2017, 12:22)

                  gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                  Confunzi povestile cu realitatea si mai esti si ipocrit. Cum iti respecti tu semenii cand ii faci albie de porci pe homosexuali numindu-i anormali ? Inghiti toti ce-ti zic popii si accepti ca adevaruri lucruri spuse de zei imaginari.

                  Ignori ce zice medicina care se bazeaza pe dovezi si preferi povestile intolerante. Somn usor, nu gandi, urmeaza orbeste popii si zeii tai imaginari.
  • -11 (19 voturi)    
    Eroare, d-le Pantazi (Marţi, 5 septembrie 2017, 12:28)

    Altiro [utilizator]

    "Biserica trebuie sa ia in calcul fiscalizarea tuturor veniturilor sale si ruperea cordonului ombilical care o leaga de stat si o vulnerabilizeaza: alocarile bugetare." Sa nu uitam ca secole de-a randul Biserica a intretinut din propriile resurse scolile si spitalele(bolnitele sau vasiliadele de pe langa manastiri) romanesti. Azi Biserica gestioneaza peste 800 de centre social-filantropice in care si-au gasit alinare zeci de mii de romani uitati de stat, de rude sau ong-uri ateiste. Dupa revolutie BOR a insistat in nenumarate randuri ca statul sa-i retrocedeze (doar) ceea ce comunistii i-au confiscat ca sa renunte astfel la alocatiile bugetare. Nici pana azi(si cam niciodata) statul nu va face asa ceva . De ce? Faceti un articol pe aceasta tema nu in genul"Scuipati aici Biserica", asa cum e articolul de fata, d-le Pantazi!
    • +4 (6 voturi)    
      Daca vrea ca statul sa-i retrocedeze, atunci facem (Marţi, 5 septembrie 2017, 19:01)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      socotelile ! Cati bani v-a dat statul direct/indirect in ultimii 75 de ani pe: salarii, intretinerea/construirea bisericilor, intretinerea acelor bunuri de retrocedar, scutirea de tva si impozit profit , estimam serviciile religioase neimpozitate deasemenea. tragem linie si vedem cine cui si ce "retrocedeaza " !!
      Apoi cred ca tntelegem toti ca "statul" , inseamna , noi cetatenii si ca nu exista bunurile statului ! Statul doar administreaza bunurile si banii cetatenilor !!
      • -3 (5 voturi)    
        Esti naiv (Miercuri, 6 septembrie 2017, 9:25)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui deval

        daca nu pricepi ca oricate socoteli s-ar face(si s-au facut numeroase si de catre toate guvernele si culorile politice), statul a considerat ca e in dezavantaj sa restituie Bisericii ceea ce comunistii i-au furat. Biserica (doar cea ortodoxa) are in ingrijirea si pe cheltuiala ei peste 8oo de centre social-filantropice in care zeci de mii de romani uitati de stat si de ong-uri ateiste si-au gasit alinare( azile, orfelinate, spitale,cantine pt saraci, centre pt persoane cu nevoi speciale, pt victime ale drogurilor, victime ale traficului de persoane, ale violentei in familie, centre pt bolnavi aflati in faza terminala etc) ingrijiti de calugari si maicute,gratuit nu pe salarii. Ar vrea statul sa-i recupereze si sa-i ingrijeasca?
  • +8 (10 voturi)    
    Sa fie clar ! (Marţi, 5 septembrie 2017, 14:46)

    speedy1 [utilizator]

    Cine voteaza referendumul lui Pablito, voteaza distrugerea DNA, voteaza trumful gangsterilor, voteaza statul teocratic !
    • -3 (5 voturi)    
      De unde le scoateți ? (Miercuri, 6 septembrie 2017, 2:33)

      Rrrradu [utilizator] i-a raspuns lui speedy1

      Domnule Pantazi, cu regret vă spun ...că spuneți niște aberații !
  • -5 (7 voturi)    
    Perdea de fum (Marţi, 5 septembrie 2017, 22:31)

    Setalcott [utilizator]

    Galcevile politicianiste sunt o perdea de fum fata de chestiunea esentiala despre natura umana care este definirea casatoriei. In functie de partea in care te situezi, avem de a face ori cu o involutie antropologica fara precedent, ori cu o lupta impotriva unor forte abominabile ale oprimarii unei minoritati dispretuite, pe aceasi plan cu rasismul.
    Articolul de fata e o distragere dela aceasta chestiune esentiala.

    https://www.youtube.com/watch?v=V9A9sVV24gA


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version