Statul deraiat. Ziua decisiva pentru Romania

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 17 ianuarie 2017, 20:45 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
UPDATE miercuri, ora 10.40: Presedintele Klaus Iohannis a venit azi la sedinta de guvern si a spus ca nu vor fi adoptate cele doua OUG-uri: gratierea si dezincriminarea (amnistia mascata). Iohannis s-a folosit de prerogativele constitutionale care ii dau dreptul sa participe si prezideze sedintele de guvern. O victorie semnificativa pentru statul de drept.

--------------

Liviu Dragnea s-a urcat cu picioarele pe stat si a inceput marea restauratie. Dragnea si tovarasii lui pregatesc pentru miercuri marea lovitura la legile justitiei, o amnistie mascata intr-un OUG. Pina atunci, atacul a fost dat pe alte paliere. Reformele firave incepute in Sanatate de Vlad Voiculescu au fost anulate intr-o singura seara. Incercarile lui Mircea Dumitru de a depolitiza scolile - sterse intr-o secunda, in dispretul legii. Companiile de stat, vaci de muls in viziunea PSD, sint luate cu asalt de oastea de partid.


Asistam, in harmalaia generata de penali si mesagerii lor televizati, la lovitura dupa lovitura.

PSD isi demonstreaza acum adevarat orientare: un "conservatorism" de manual. Refuzul oricarei reforme reale, refuzul schimbarii unui status quo care garanteaza impunitatea si bunastarea unei elite politice profund corupte.

Toate reformele sau incercarile de reforma initiate in ultimii ani (Funeriu in educatie, Voiculescu in sanatate, guvernanta corporatista la marile companii de stat) au fost sabotate constant si rapid de PSD odata ce a ajuns la guvernare. O singura reforma ramasese in picioare: cea in justitie. Au incercat sa o distruga in puciul din 2012, in martea neagra din 2013, dar si-au rupt coltii in ea.

Acum insa au pirtie libera la justitie.

Dan Tapalaga scrie de citeva zile despre ce pregateste PSD. Ultimele informatii arata ca in sedinta de miercuri guvernul va adopta o ordonanta de urgenta prin care vor fi gratiate anumite categorii de condamnati si vor fi redefinite anumite infractiuni pana aproape de dezincriminare (o amnistie ceva mai complicata din punct de vedere juridic). O pregatesc asiduu in laboratoarele de la partid de cind au cistigat alegerile. Nu mai au rabdare sa o treaca prin Parlament, ca asta inseamna dezbateri, posibilitatea contestarii la Curtea Constitutionala, posibilitatea intoarcerii de catre presedinte - timp pierdut pentru penalii ale caror dosare fac pasi rapizi in instante.

Au pregatit terenul exemplar de data asta. In coniventa cu penali celebri, sprijiniti de televizunile altor penali, PSD-istii si cei din ALDE au ingropat justitia intr-o campanie fara precedent de decredibilizare. Au pedalat in nestire pe vulnerabilitatile binomului DNA-SRI, au reluat la nesfirsit erorile judiciare (exista vreo tara fara asa ceva?), au amenintat magistratii pina le-au bagat multora dintre ei frica in oase, au mintit si au manipulat cu disperarea condamnatului care se agata de un fir de par.

In paralel, Ghita (sprijinit, cu siguranta, de oameni de la varful puterii care aveau tot interesul) l-a demolat pe seful operativ al SRI, tintindu-i cu mare abilitate punctele vulnerabile. Primul trofeu major al campaniei a fost bifat. Urmeaza, e anuntat, atacul la Kovesi. Daca se va dovedi ca si ea are vulnerabilitati similare cu Coldea, ca s-a bucurat mai mult decit era cazul de tovarasia unor politicieni sau inculpati, ca a depasit granitele decentei pe care o reclama functia sa, va fi usor de demolat.

Terenul e pregatit pentru deraierea justitiei. Vor incepe miine, probabil, cu interventii pe legi. Urmeaza, probabil, asaltul pe institutii in pasul doi.

Usurinta cu care PSD deraiaza statul roman e inspaimintatoare. OUG-ul care intra miercuri in sedinta de guvern nu a fost vazut de nimeni. Nici nu le pasa PSD-istilor de transparenta. Intorc Romania in anii 90, cu o societate dominata politic de un partid-mamut, cu o Opozitie de opereta, cu un stat captiv, cu o justitie facuta pentru ei.

Opozitia nu exista practic, din pacate. Luni, coalitia PSD - ALDE a distrus intr-o singura seara, tot pe furis, OUG-ul dat de Vlad Voiculescu prin care se liberaliza accesul la functiile de conducere din spitale si se extindea conflictul de interese pentru managerii de spitale. O reforma anulata in citeva ore. Acum doua saptamini, ministrul Educatiei a dispus discretionar anularea de facto a concursului pentru directori de scoli. Riposta Opozitiei a fost firava. PNL e sfisiat de lupte intestine, USR nu razbate sau nu e interesata, PMP joaca la doua capete.

Iar Iohannis a recazut in apatie. Si-a amnistiat pornirile razboinice pe care le-am vazut cu ceva vreme in urma si musca moale. In seara asta, in loc sa arunce flacari la adresa initiativelor privind amnistia/dezincriminarea si gratierea, a biiguit ceva despre majoritatea parlamentara pe care si-o doreste "matura". I-a distrus.

Coalitia PSD - ALDE are insa citiva aliati extraordinari de puternici. In primul rind, legitimitatea populara. Cu un vot covirsitor, cu o popularitate crescinda dupa primele masuri economice luate anul acesta, coalitia marsaluieste triumfal. Au avut grija si de mediul economic: i-au anesteziat pe antreprenori si manageri cu promisiunea castrarii ANAF si cu lansarea "pe surse" a unei amnistii fiscale pe care multi si-o doresc.

Ziua de miercuri e decisiva. Vedem daca Iohannis mai conteaza de partea reformistilor, vedem daca marea coalitie mai poate fi oprita de ceva sau cineva, vedem daca Dragnea, Tariceanu, Badalau & Paul Stanescu (oamenii forte ai coalitiei) au reusit sa readuca tot statul la forma amorfa din anii 90.

Ok, va veti intreba, si ce daca? Ce atita agitatie pentru justitie, pentru amaritele alea de reforme (ca ne-am si saturat de termenul asta) in Educatie si Justitie? Ce pierd eu, omul obisnuit, daca ei fac restauratia? Raspunsul e simplu: pierdeti bani, oportunitati si speranta. Romania anilor 90 era o tara in care se fura pe rupte FARA FRICA (poate ca multi nu o mai tineti minte si v-ati obisnuit cu Romania de acum, poate ca altii sinteti tineri si nu ati trait acei ani gri). De atunci insa, prin vointa populatiei ei, Romania a intrat in UE si NATO si si-a asumat singura niste standarde mai ridicate decit in Romania lui Iliescu. Calcarea in picioare a acestor standarde inseamna poarta deschisa pentru hoti, delapidatori, abonati la banii publici. Or, furtul din banii publici inseamna ca se imputineaza banii pentru scoli, spitale, autostrazi. Sigur ca nici acum nu avem suficiente, dar in comparatie cu ce aveam in anii 90 e enorm.

Si nu uitati de speranta. Pe toti ne tine in viata speranta ca peste citiva ani vom trai mai bine, ca macar copiii nostri vor trai mai bine decit noi. Si, tiris-grapis, multi dintre noi am simtit un progres in ultimii 10-20 de ani. Or, o distrugere a tuturor acestor reforme greu realizate inseamna exact distrugerea sperantei. A motorului care ne mai tine pe linia de plutire, care ne mai tine in tara.























38859 vizualizari

  • +32 (42 voturi)    
    Multumiri (Marţi, 17 ianuarie 2017, 20:54)

    falcoind [utilizator]

    idioților care i-au votat și fraierilor care au stat acasă.
    • -20 (36 voturi)    
      Când activiștii LGBT făceau campanie USR, (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:16)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      soluția oamenilor de bun simț a fost să stea acasă. Un penal ca Dragnea face mai puțin rău societății decât progresisștii care militează pentru legalizarea căsătoriilor între persoane de același sex.

      Contributors a cenzurat mare parte din comentariile pe tema asta, dar s-a dovedit că cenzura lor nu a împiedicat PSD să câștige alegerile. Pentru că fiecare națiune are conducătorii pe care îi merită.
      • +9 (15 voturi)    
        Eu nu inteleg (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:43)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        cum te afecteaza pe tine doi barbati sau doua femei care fac sex in casa lor, in camera lor de hotel, in masina lor. Pe mine nu ma afecteaza in niciun fel.
        In schimb, cand 75% din taxele si impozitele care le platesc se duc in buzunarul psd, ghitza, dracnea & co. in loc sa se duca la spital, in infrastructura sau educatie, ma afecteaza foarte tare.
        Iar daca tu incerci sa-mi spui ca coruptia e ok, dar sexul consensual intre 2 adulti nu e ok, si ca trebuie sa aleg intre cele 2... esti fucked-up rau de tot nene.
        • 0 (6 voturi)    
          gayfest (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:22)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

          E vba de gayfestul semiporno IN SPATIUL PUBLIC.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu manipula subiectul real al comentariului (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:36)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

          Ce fac doi adulți în spațiul lor privat îi privește direct și personal. Altfel spus, nu e treaba statului cine cu cine se culcă, iar pe vremea când homosexualitatea era incriminată în Codul Penal, am militat pentru dezincriminarea ei exact cu argumentul ăsta: nu e treaba statului cine cu cine se culcă, în spațiul privat al persoanei.

          Însă când vrei legalizarea căsătoriei între persoane de același sex, asta înseamnă că aduci homosexualitatea în spațiul public și vrei neapărat să devină din nou treaba statului cine cu cine se culcă, numai că de data asta în sens invers, vrei ca statul să asigure onorabilitatea relațiilor homosexuale și să întrețină nevroza ”normalității” LGBT.

          Așa că oamenii au stat acasă și l-au lăsat pe Dragnea să câștige, pentru că la urma urmei ceea ce fură el nu sunt decât bani. Confuzia de identitate sexuală întreținută chiar de legile statului e mult mai gravă pentru societate decât furtul sau deturnarea unor taxe și impozite. Tu poți să votezi în continuare USR, dar oamenii decenți vor continua să stea acasă, iar USR n-o să obțină mai mult de 10% nici peste 30 de ani. Simplu.
          • 0 (2 voturi)    
            statul acasa nu e o solutie (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:52)

            cladob [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            puteau sa vina si sa voteze ca NU sunt de acord. Ar fi fost mai bine decat asa indiferenti.

            Indiferenta naste monstri. Daca oamenii la fel de liber ar vota participand masiv exercitand-usi un drept garantat de Constitutie, implinind o obligatie civica, atunci am stii mai bine ce vor cu adevarat oamenii..

            Ar trebui ca UE sa dea bani Romaniei in functie de cati merg la vot si nu de cati au dreptul la vot, cum e acum
    • +4 (4 voturi)    
      nu doar (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 7:35)

      404.8 [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      multumeste si clasei politice in integralitatea ei, populata de corupti,sinecuristi si autosuficienti.

      pierzi din vedere ce era mai important, n-o sa spui ca am avut vreodata ceva de ales, de 28 de ani incoace, tot timpul am ales raul mai mic, nu-i asa?
      ne mai facem bine vreodata?

      vezi opozitie puternica astazi din partea politicienilor altii decat PSD? de ce nu se intampla nimic?
    • +1 (1 vot)    
      fraieri (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:21)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Asa se numesc cei ce nu au vrut sa voteze mafioti in decembrie, fraieri?
  • +29 (33 voturi)    
    Martea neagra, miercurea neagra (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:01)

    Ord [utilizator]

    in curand toate zilele vor fi cu cruce neagra ca in calendarul BOR.
  • +25 (29 voturi)    
    Strada (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:12)

    benicio [utilizator]

    Trebuie sa iesim in strada, ce sa facem? Doar n-m sta ca gaina la eclipsa sa ne uitam cu o mana de ghertoi smecheri pun mana pe tara. Musai sa ne luam din nou tara inapoi.
    • +4 (10 voturi)    
      pentru asta (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:21)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      ar trebui sa gandeasca asa destul de multi si am vazut ca greu se mobilizeaza populatia...daca ies iar cca 300 persoane nu o sa impresioneze pe nimeni.
      In situatia de fata mi-as dori niste sniperi....
    • +5 (5 voturi)    
      Ies in strada (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:17)

      voineah [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Ies in strada. Dragnea a intrecut orice limita cu OUG pe legislatie penala.
      Cum aflam unde si la ce ora se iese in strada in capitala?
      Dar in alte orase ?
    • -3 (3 voturi)    
      14 guverne (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:23)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Toate 14 guverne anterioare au fost "ghertoi smecheri". Fiecare jefuind in mod egal.
  • +18 (22 voturi)    
    .... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:12)

    tirolez [utilizator]

    Lumea se va trezi, cum s-a trezit de fiecare data important e cat ne va costa in termeni de generatii pierdute. Ceea ce imi aminteste de o colega care a scris un singur rand intr-un eseu despre cum vedeam noi (cca 1996), Romania in anul 2000 . "Oricum vine sfarsitul lumii" (asa cum o stim azi, as adauga).
    Poate va amintiti atunci cand a pierdut Nastase , la limita, a spus ca sunt doua Romanii. Din pacate Romania aia care merita sanse , nu le-a primit. Unii au plecat, unii refuza sa mai voteze.
    Din punctul lor de vedere, e acelasi lucru ca fura Udrea sau Dragnea. Probabil il prefera pe Dragnea, ca are PR mai bun.
  • +20 (26 voturi)    
    Viscol neviscol maine suntem la Universitate (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:16)

    Maniu [utilizator]

    si in Kiseleff! Bravo absenteistilor care au dat tara sa fie siluita de talhari.
    • 0 (0 voturi)    
      Daaaaa!!! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:58)

      evita15 [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Neaparat!
    • 0 (0 voturi)    
      Daaaaa!!! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:58)

      evita15 [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Neaparat!
  • -36 (44 voturi)    
    prea prapastios articolul (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:21)

    xanti [utilizator]

    Romanii au trait si pe vremea lui Ceausescu in comunism si au trait bine cativa zeci de ani exceptand ultimii ani in care USA ne dadea sanctiuni si plateam datoria externa.
    Romanul e adaptabil si la comunism si la capitalism si daca e sa ne intoarcem iar la rusi si socialism trecem noi si peste asta.
    Ce atata tevatura,Romania nu moare fara Kovesi sau Ghita sau Johannis asa cum moare fara America UE sau Rusia .
    Tot secretul e sa nu ne mai pese de politica si sa ne traim clipa asa cum putem ,viitorul nu il stie decat Dumnezeu.
    • +16 (20 voturi)    
      Usa te sanctiona? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:23)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Bai frate, dar cat de spalatzei mai sunteti, Usa nu ii dadea voie lui Ceasca sa umple galantarele cu carne, romaneasca.
    • +14 (14 voturi)    
      Romanul in sus, romanul in jos (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:06)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Vorbeste, frate, de tine. Nu mai generaliza atat, ca nu stii tu tot ce fac si tot ce gandesc toti romanii.

      Strict pentru mine, romanul Sile: eu am trait prost, mizerabil in communism, chiar si cand situatia economica era ceva mai buna decat in anii 80. Poate cei mai tineri nu isi pot imagina, asa ca le spun cateva:

      - nu aveai voie sa spui ce gandesti. Despre situatia din tara, despre conducatori, despre partid. Daca faceai asta, era nasol, chiar si in perioada de relaxare de dupa 1965: pierdeai slujba, prindeai un domiciliu fortat intr-o localitate mica, faceai puscarie, puteai sa si mori in puscarie (cazul inginerului Ursu, omorat in puscarie doar pentru ca avea niste caiete in care scrie ce gandea despre Ceausescu)

      - nu aveai voie sa calatoresti fara voie de la partid/securitate. Calatoriile in vest erau practic imposibile, daca reuseai, erau sanse mari sa fii turnator, adica sa dai note cu ce fac ceilalti romani de acolo

      - nu aveau curaj sa vorbesti mai cu nimeni, erau peste 1 million de informatori la securitate, au fost cazuri cand fratii s-au turnat intre ei (exemplu: Voiculescu si-a turnat cumnata ca voia sa fuga in vest)

      - nu aveai nici cea mai mica libertate de asociere, de nici un fel (ong, asociatie, etc). Un grup de 10 oameni mergand pe strada era ceva ciudat pentru regim si erau sanse sa vina un militian ca sa te intrebe de vorba.

      - niciun fel de libertate economica, era absurd sa te gandesti sa iti faci o firma mica cu cineva din familie, de exemplu. Nu aveai voie decat sa fii angajat la stat.

      Si tot asa. Cine zice ca a trait bine atunci fie era un nomenclaturist pe parte de partid/securitate, fie are o mentalitate de sclav, care se bucura ca il duce stapanul seara de lant si il baga intr-o cocina si ii da o bucata de paine.

      Eu unul nu vreau asa pentru copiii mei. Nu pot sa bag capul in pamant si sa spun ca nu imi pasa de politica. Parafrazand o vorba cunoscuta: poate ca tie nu iti pasa de politica, dar politicii ii pasa de tine.
      • +7 (7 voturi)    
        Statul deraiat (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:35)

        Pinockio [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        v-sile, taaaare rau imi pare ca nu pot sa-dau decat un plus! Dar e cu toata inima!
      • +5 (5 voturi)    
        Pacat ca am un singur like (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:17)

        Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Am vrut sa scriu un text lung, dar m-ai scutit de efort si l-ai scris mai bine. Din pacate se pare ca multi in tara asta au mentalitate de sclavi.
      • -2 (2 voturi)    
        Lectura (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:14)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Se pare ca am fi apropiati ca varsta . Tot ce prezentati este adevarat , dar acum cati informatori sunt daca inainte de 1989 erau 1 milion . Perceptia mea este ca actualmente institutiile de forta au acelasi comportament precum Securitatea si Justitia din ani 1948-1964 , pe vremea lui Ceasca erau mai rafinati .
    • +8 (8 voturi)    
      E o mare diferență între a trăi și a supraviețui (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:14)

      Xtian [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      vom supraviețui cu PSD cum am supraviețuit si cu PCR. Dar poate unii vor mai mult de la viață...
  • +24 (28 voturi)    
    s-a gresit (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:24)

    stefansb [utilizator]

    S-a gresit grav cand s-a acceptat o guvernare de un an. Se vede treaba ca toate reformele (prea firave in opinia mea) au fost anulate in mai putin de o luna. Din toata guveranrea asta de castigat a avut PSD, care in loc sa se erodeze la guvernare au gasit un tap ispasitor si in campanie si dupa ea si acum si-au asigurat 4 ani de devalizare a statului.
    Singura solutie a societatii e sa creeze o miscare politica, repet politica, care sa vina cu reforme radicale, sa le propuna de acum, dar sa spuna clar si raspincat ca are nevoie de 4 ani. Daca o astfel de miscare va creste rapid va avea o sansa sa le puna semen de intrebare celor care acum se pregatesc sa distruga tara asta ce se va intamlpa peste 4 ani, cand vor pierde puterea. Daca vor ramane cu impresia ca nu mai pot fi schimbati vor distruge tot.
    Da trebuie reforme radicale, nu de catifea, care sa nu mai poata fi anulate de urmatoarea guvernare.
    De ex eu as introduce intre lege si constitutie o alta categorie de prevederi, care sa fie legi, dar sa nu poata fi schimbate decat cu acordul populatiei.
    Ele nu trebuie sa vizeze bugetul, dar trebuie sa vizeze reforme absolut necesare pt depolitizare si transparentizare.
    De ex in invatamant directorii sa fie alesi de catre parintii elevilor, si sa nu poata face parte din nici un partid, nici sa aiba sprijinul vreunui partid, iar "campania" sa se faca strict pe site-ul scolii si in intalniri cu parintii organizate in scoala pt a evita pomparea de resurse de catre unii mai mult decat altii.
    Valabil si in spitale: directorii alesi direct de cetatenii din orasul in care acesta se afla (vot electronic, sa fie ieftin, campanie pe site-ul spitalului). La fel, zero toleranta la amestecul politic.
    Apoi legi care sa prevada transparenta maxima in institutiile de stat (fiecare leu cheltuit sa fie publicat, cetateanul sa se poata abona sa primesca mail zilnic cu cheltuielile).Si legile astea sa se poata schimba doar cu acordul populatiei. Votul electronic ar face posibil asa ceva
  • +7 (27 voturi)    
    cat dreaq mai trebui salvata RO martea/miercurea ? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:33)

    Radu_B [utilizator]

    Oameni buni, nu e normal.

    Nu poate strada sa faca ceea ce Opozitia nu face. Nu poate presedintele sa o faca pe Batman in Gotham, pur si simplu nu ala e rolul lui.

    Sunt de acord: PSD pune de inca o Martea Neagra, PSD o sa faca ce stie mai bine in urmatorii ani: ambuscade politice, incompetenta manageriala, furt pe rupte si aroganta peste tot.

    Dar asta nu se rezolva prin iesit in strada, prin Johanis salvatorul (si inaintea lui Basescu). Ca statul de drept sa existe trebuie ca Opozitia sa functioneze, trebuie ca oamenii sa voteze, trebuie sa existe consecinte pentru media scapata de sub control, trebuie sa existe checks and balances....

    Altfel, imi pare rau sa o spun, dar ne pierdem vremea...

    Nu sunt un deziluzionat, am votat tot timpul, am iesit in strada, dar asta e realitatea... Din pacate !
    • +6 (6 voturi)    
      Adevarul e la jumatate (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:28)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

      Daca opozitia (reala) la ce vrea sa faca PSD-ul zilele astea e pe la 25% din parlament (si probabil ca sunt optimist), acea opozitie e legata de maini si de picioare.

      In afara de sesizari la CCR si ceva scandal, mai mult nu poate face. Majoritatea are comisiile, are presedintii camerelor, are tot. Si zilele astea se vede ca intra cu tancul peste tot.

      In cazul unui OUG, nici macar nu poate face sesizare la CCR. Pe aia o poate face numai Victor Ciorbea!

      Pana cand nu apare o masa critica de romani care sa doreasca schimbarea, care sa se implice in politica si care sa aiba o reprezentare politica pe masura, nu prea avem ce face: de fiecare data cand PSD castiga alegerile, face ce stie el sa faca, adica mizerii de acest tip. Vorbesc de minim doua milioane de oameni cand ma gandesc la acea masa critica

      Intr-o tara normala, dupa astfel de fapte, ar fi in strada cateva zeci de mii, daca nu sute de mii, de oameni si acel partid ar plati politic dur: scadere in sondaje la jumatate. Ceva imi spune ca nu e cazul astazi: votantii PSD nu iau in seama asa ceva, restul societatii e anesteziata de gramezile de pomeni promise de PSD inainte si dupa (!) alegeri.

      Asta e targul propus de PSD societatii romanesti: va dam bani si chestii, ne lasati sa scapam de puscarie.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai a si declarat asta Drgnea, nu? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:22)

        Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Cum era? sa ne hotaram daca vrem "paine sau catuse", a dat cate o paine pe colo, pe dincolo, acum e timpul sa indeplineasca prima parte.
  • +10 (22 voturi)    
    In loc de marțea neagra... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:37)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    VOm avea un Ianuarie Negru, o lovitura fără precedent al statului de drept dată de HAITA MAFIOTA neo-comunista condusa de CONDAMNATUL PENAL DRACNEA. HOTII vor pune din nou stapânire pe Ro, asta e sigur. ROMÂNIA E TARA FARA VIITOR, o rusine pentru intreaga Europa. Dacă nu va fi un nou Târgivoste, Ro va dispărea de pe hartă.
  • +9 (13 voturi)    
    " Somnul ratiunii naste monstrii "... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:44)

    Observatore [utilizator]

    ...pictura , Francisco Goya .
  • +17 (25 voturi)    
    N-ar trebui o manifestatie, ceva preventiv? Prin.. (Marţi, 17 ianuarie 2017, 21:57)

    UnOarecare [utilizator]

    ...orasele mari macar?
    Poate organizeaza USR ceva daca PNL doarme si pierde oportunitate dupa portunitate.
  • +13 (19 voturi)    
    Miercuri, 18 ianuarie 2016 - cea mai intunecata zi (Marţi, 17 ianuarie 2017, 22:08)

    Lawrenciu [utilizator]

    A doua cea mai intunecata zi din istoria Romaniei, prima fiind cea din anul 1947, cand comunistii au inlaturat ultimul zid al democratiei in tara si anume monarhia.
    Azi se repeta oarecum istoria, si nu-i de mirare ca, "cine nu-si cunoaste istoria, risca sa o repete".
  • +14 (20 voturi)    
    Si care crezi ca e scopul final? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 22:17)

    Heruvim [utilizator]

    "Or, o distrugere a tuturor acestor reforme greu realizate inseamna exact distrugerea sperantei. A motorului care ne mai tine pe linia de plutire, care ne mai tine in tara."

    Care crezi ca e scopul final? Eu daca nu as fi legat as evada si maine. Dar lucrez la planuri... Sunt patriot dar patria pentru mine nu sunt hotii si suporterii lor. Daca asta vor, de ce sa le stau eu in cale?

    Mi-e de parinti ca-i las la batranete fara ajutor. Da' lasa ca le da PSDu'. Doar de aia l-au votat nu?
  • +11 (19 voturi)    
    urmeaza Era Neagra (Marţi, 17 ianuarie 2017, 22:29)

    Ev A [utilizator]

    Iata cum culegem acum "roadele" strategiilor malefice din anii '90 ale lui Iliescu: distrugerea partidelor de opozitie prin infiltrarea acestora cu oamenii lui Iliescu, distrugerea invatamantului (la ce bun sa scoti oameni educati, care sa gandeasca si sa constientizeze manevrele mafiote ale PSD). Daca imi spunea cineva prin anii '90 ca Timis va fi "rosu" la votul din 2017, as fi zis ca halucineaza. Au ramas in tara cei mai amarati, cei cu mana intinsa la stat, dar care au un cuvant decisiv la vot. Masa critica ce ar putea schimba ceva, e demult plecata pe afara. PSD vine cu furia acumulata in ultimii 10 ani, si va actiona ca un tavalug, anihiland reformele fragile de pe ici pe colo. Fratilor, e de rau...
  • +14 (22 voturi)    
    Trist (Marţi, 17 ianuarie 2017, 22:37)

    SkyNet [utilizator]

    Pana acum 6-7 ani aveam un fel de apatie politica. Consideram ca oricum nu ai pe cine alege. Dar dupa ce a inceput DNA sa faca curatenie am inceput sa merg la toate alegerile. Mi s-a parut ca a aparut o speranta. Dar acum vad ca lucrurile se schimba la loc. Si ce mi se pare cel mai grav e ca asta si-a dorit majoritatea populatiei! Ma gandesc tot mai serios sa emigrez. Sper ca majoritatea sa fie fericita.
    • +7 (15 voturi)    
      majoritatea au stat acasa (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:21)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui SkyNet

      Asta este cel mai grav. Aici trebuie actionat. Daca eram mai multi la vot, si rezultatul era altul.
      • +1 (1 vot)    
        18 mil alegatori? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 8:48)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

        La ultimul referendum mai eram 18 mil de toti in tara... nu mai avem copiii?
  • +11 (17 voturi)    
    xzxzxzx (Marţi, 17 ianuarie 2017, 22:45)

    solar [utilizator]

    Nu se poate sa nu subscrii acestui punct de vedere, in sfarsit, mult mai bine argumentat ! Restauratia este la ...trei puncte(!!) distanta si daca acum nu exista reactie maxima la asa ceva RESTAURATiA NE VA INGHITI si ne va PUNE JUGUL!!
  • +15 (21 voturi)    
    Pe romani nu-i reforme sau justitie corecta. (Marţi, 17 ianuarie 2017, 23:04)

    taro [utilizator]

    Astia care au votat PSD, nu i-au votat sa faca reforme si sa mentina o justitie corecta.

    Au votat PSD pentru ca boierul le-a spus ca le da ceva faina si ulei la taranii aserviti, pardon asistati social.

    Pana una alta nu sistemul de vot democratic face o tara democratica, oamenii care stiu ce sa voteze fac o democratie. Daca nu ar fi EU si SUA, Romania ar fi un stat medieval cu baroni locali si asistati social.
    • -3 (9 voturi)    
      Eu am votat PSD si nu sunt asistat social. (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:14)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui taro

      Platesc taxe si impozite la stat si nu ma plang din respect pentru oameni ca din ele traiesc pensionarii si asistatii social asa cum faci tu. Cand dai cu "mucii in fasole" asa cum a facut PNL-ul si Iohanis cu guvernul lui, pe cine vroiai sa votez? Sa ziceti merci ca nu a iesit cei 60% la vot ca ne intorceam iarasi la pardid unic.
      • +1 (3 voturi)    
        bravo tie ... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:23)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        ca mai ai respect pentru oameni. eu nu prea.
        dar am o intrebare: ce inseamna concret ca "a dat cu mucii in fasole"? Iohanis si guvernul lui ? poti sa ne explici si noua de unde concluzia asta ? pe ce bazezi ? bineinteles am pretentia sa-ti folosesti propria judecata si discernamant nu ma lua cu antenele si alte tv-uri pentru ca voi incepe sa vorbest urat la adresa matale.

        Puteai sa votezi reprezentantii minoritatilor. Sau candidati independenti sau USR care nu a avut niciun penal pe lista de alesi. Lasa vrajeala ca am votat psd ca n-am avut cu cine. te face de rusine replica asta.
      • -1 (1 vot)    
        Subscriu, desi nu am votat PSD, ci USR! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:25)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        Dreapta in general, opozitia PSD-ului, a dat maiastru cu mucii in fasole de fiecare data cand a guvernat!
      • +1 (1 vot)    
        Platesti taxe pe naiba (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:08)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        Nu esti asistat esti un birocrat frecator/impingator de hartii, bautor de cafele, shpagar....care a votat psd in speranta ca o sa ii pice si mai mult in viiotr.
  • +12 (20 voturi)    
    prezenta Iohannis la Guvern (Marţi, 17 ianuarie 2017, 23:04)

    nicolaeds [utilizator]

    Prezenta presedintelui la sedinte de guvern e reglementata in Constitutie. Ar fi o solutie de moment pentru impiedicarea acestei OUG.
  • +12 (20 voturi)    
    Din pacate... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 23:11)

    blackarrow [utilizator]

    vointa aia "populara" ne-a adus aici , la un pas de prapastie . Sint putini cei ce constientizeaza ce se intampla cu adevarat in tara asta , acum e foarte greu sa intorci calamitatea asta de PSD ce tinde sa calce totul in picioare ! Viitorul pare sumbru .
  • -22 (34 voturi)    
    Constatare (Marţi, 17 ianuarie 2017, 23:42)

    A310 [utilizator]

    Domnule Pantazi , eu am plecat din tara in urma masurilor luate de MONSTRUL basescu , daca imi aduc aminte bine , dvs. , Dl Tapalaga si altii erati sustinatori ai regimului criminal condus de basescu , iar acum johannis este un demn continuator al lui basescu . Constat ca denigrati , jigniti cetateni pentru opiniile lor si pentru felul in care au votat , dar ca sa afirmati ca antrepenorii sunt anesteziati este o mare ticalosie . Dumneavoastra ati putea sa ne spuneti din ce bani sunteti platit ,
    • +12 (20 voturi)    
      Hai n-o baga pe aia cu "dar Basescu" (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:26)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Si Pantazzi nu jigneste pe nimeni, critica doar si atata tot.
    • +9 (17 voturi)    
      Hehe (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:46)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Sigur nu e platit din banii tai de la partid, 50 de lei pe zi la negru :)))
      • -2 (4 voturi)    
        Clarificare (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:48)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Nu cotizez la nici un partid , iar in privinta veniturilor pot sa va spun ca sunt acceptabile aici unde sunt , in nici un caz 50 RON/zi asa cum afirmati . Eu am considerat ca Dl Pantazi i-a jignit pe antrepenori cand a afirmat ca sunt anesteziati , iar in ceea ce priveste pe cei care au votat este este dreptul lor sa acorde votul asa cum considera si nu trebuie sa fie jigniti , ca nu toti impartasesc opiniile multora care scriu pe Hotnews .
        • +1 (1 vot)    
          A spune adevarul nu e jignire...cel mult political (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:55)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui A310

          incorrectness: toti votanti PSD ALDE PRU sunt oameni care ori nu au capacitatea de a intelege realitatea ori au facut-o din interes personal imediat in pofida interesului Romaniei pe termen lung.
    • +10 (18 voturi)    
      Daca basescu (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 2:12)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui A310

      A fost monstru, atunci iliescu ce-a fost? Du-te si lasa-ne!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Iliescu (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:07)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        Din punctul meu de vedere , distrugerea Romaniei a inceput in 1990 , Iliescu fiind bolnav de putere a permis celor din jurul sau sa declanseze procesul de distrugere si jaf .
        • +1 (1 vot)    
          Raspunde (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:24)

          KostasP [utilizator] i-a raspuns lui A310

          La intrebare, a310. Dar de mortii de la revolutie, ce spui? De aia tot monstru' se face vinovat. Aveti numai apa-n cap.
    • +4 (10 voturi)    
      ai plecat? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:50)

      Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui A310

      rămâi acolo unde eşti. Îs curios: toţi cei plecaţi afară s-au trezit, au înţeles că pesede e crimă; tu eşti singuru' adormit?
    • -1 (5 voturi)    
      hai sa te lamuresc eu (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:35)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui A310

      de ce merita jigniti:
      1. pentru ca se duc la biserica, se taraie pe sub lumanari, pupa zeci de icoane si in aceeasi zi PUN IN FRUNTEA TARII HOTI PENALI dar ortodocsi!
      2. deoarece (ca si tine) habar n-au de separatia puterilor in stat, de forma de organizarea a Romanei de Constituie si in general de orice cultura civica si politica. Numai niste idioti (DA, jignesc si nu am nicio problema cu asta) pot afirma ca "Iohannis ia masuri, face si drege sau este continuator" in timp ce alti betivi sunt siderati de lipsa de reactie a unui presedinte care, in sfarsit, actioneaza ca un presedinte al unie republici constitutionale parlamentare. Din pacate!
      3. jignim cetateni nu pentru opiniile lor ci pentru ca preiau opiniile unor hidre de pe ecranele TV, si se duc cu ele la vot. Le preiau si le inghit fara urma de filtrare si ratiune proprie, fara discernamant si judecata rationala. Iar pentru asta, DA merita jigniti
      4. pentru ca se complac in alcool si in multumirea cu putin si trateaza agresiv orice forma de schimbare, noutate, informatii pe alte surse. O minte "saraca" ataca ce nu intelege, in loc sa se deschida, sa faca un efort de adaptare caci poate ii va fi mai bine intr-un final. Un PROST care se complace in a fi prost, merita jignit

      si mai am multe dar nu timp sa le insir.
      esti lamurit domnule A310, plecat din tara din cauza monstrului?
      banuiesc ca nu ai plecat spre EST, daca am dreptate atunci afla ca "monstrul" a pus tara pe harta vestului pe langa alte cateva realizari.
      • 0 (4 voturi)    
        Apreciere (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:04)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Nu sunt in Est , iar in ceea ce priveste faptul ca va arogati dreptul de a adresa jigniri unor oameni ,numai pentru faptul ca nu sunteti de acord cu opiniile sau convingerile lor nu cred ca este un lucru tocmai european .
  • +11 (21 voturi)    
    Doamne ajuta! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 0:12)

    vasile78 [utilizator]

    Pare ca totul e pregatit pentru o autodistrugere de mari proportii a Romaniei! Nu pot decat sa sper ca poate generatiile viitoare vor fi mai luminate decat generatia parintilor si bunicilor nostri. Pe acestia din urma nu pot sa ii iert. Au vandut pe aproape nimic sansa la o viata normala si frumoasa pentru copiii si nepotii lor!

    Si inca ceva.....Ceausescu cu dementa lui nu cred ca a fost un accident! Parca poporul roman isi cauta cu indarjire chinul si autodistrugerea. Doamne ajuta inca o data!
  • +7 (17 voturi)    
    dupa 27 de ani romanii is lobotomizati complet (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 1:30)

    Locke Lamora [utilizator]

    In afara abominatiilor si atrocitatilor care se intampla in Somalia....eu nu vad mare diferenta intre Romania si Somalia. E doar o diferenta culturala, romanii is daci moderni condusi de tarabostes Teleorman style, gandirea a ramas tribala undeva prin zona Dark Ages. Ca asa era si atunci, taranii erau needucati si prosti iar popimea si cu o mana de boiernasi local ii ecploatau la sange. Istoria se repeta, protia multimii ramanand constanta, nici ca se putea altfel.
  • +3 (15 voturi)    
    Romanii (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 2:10)

    KostasP [utilizator]

    Nu merita altceva decat psd si dracnea pt totdeauna. Atata prostie este in tara aia cat s-ajunga pt 1000 de ani.
    • -1 (3 voturi)    
      In tara orbilor (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:57)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      chiorul este imparat.
      Nu foloseste nimanui (nici chiar tie!) sa iti afirmi/etalezi desteptaciunea/superioritatea; ai vorbit cu 2-3 oameni din jurul tau? Ai reusit sa-i "destepti"? Daca nu...
  • -1 (9 voturi)    
    cum e cu laudele? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 4:14)

    smarty.evil [utilizator]

    cristian pantazi, aici http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-21501155-solutia-sorin-grindeanu-reprezentant-noii-generatii-psd-isti-efecte-riscuri.htm lauzi premierul si il creditezi chiar daca nu-l cunosti sau chiar daca, ca orice pesedist sadea, sta si suge o viata din resursele statului pe unde se aciuieste fara sa reformeze nimic public, decat bugetul personal. tot ce iasa de la dragnea in jos e dupa chipul si asemanarea lui. ii vezi cat de bine se inteleg in haita si nu-si pot ascunde ranjetele ca au pus laba pe puterea administrativa in conferintele de presa. de ce te miri acum ca sunt in stare de grozavii sau pregatesc un regres prognozat pentru romania si un profit personal din banul public? ar trebui sa demonstreze ei ceva in viata lor ca fac pentru tara (daca le-a trebuit politica) si apoi sa creditam functionari de 2 lei care se erijeaza in specialisti publici, meritul lor singular fiind doar ca au stat mai multi ani in sistem si parca au devenit mai digerabili.
    nu cred ca esti consecvent in articole pentru ca ieri creditezi psd-ul prin felul in care scrii vorbind de generatie tanara (care tot penala va deveni cand va imbatranii) iar azi inchei articolul apeland la speranta. e un pic lamentabil sau cel putin amuzant...
  • +1 (5 voturi)    
    Statul de drept sau statul penalilor ? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 8:30)

    SergiuSimion [utilizator]

    Este adevarat ca romanii au votat prost pentru ca din ce aveau in fata ochilor nu puteau alege mere dintre pere sau graul din neghina, dar dincolo de vot raman institutiile , legile si statul de drept functional sau nu, pentru ca nici chiar "votul poporului" nu iti da dreptul sa legiferezi orice de exemplu "dreptul" de a fura ,"dreptul" de a-ti lovi nevasta cum au votat recent rusii, etc.etc.
    Marea intrebarea este de ce au amutit subit si unde au disparut in cazul de fata societatea civila , sutele de mii de ONG-uri , marile personalitati culturale, intelectualii publici, universitatile si universitarii, specialistii in statul de drept , organizatiile profesionale ( uniuni, asociatii, colegii, barouri,etc. ) ?
  • +1 (3 voturi)    
    apatie ? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 8:51)

    codrean [utilizator]

    Cum adica, "presedintele a cazut in apatie"? Isi exercita autoritatea conform atributiilor pe care i le asigura constitutie ! Ce rost au aceste atacuri repetate la Iohannis ? Ti-o fi dor de Basescu ? De scandal ? Uite cum intervine el azi !
  • +2 (4 voturi)    
    chiar e adevarat! Iohannis merge la guvern. (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:17)

    nicolaeds [utilizator]

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21539394-iohannis-merge-sedinta-guvern.htm.
  • +1 (3 voturi)    
    Sa iesim instrada (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 9:56)

    evita15 [utilizator]

    daca se adopta acest OUG!!!
  • +1 (3 voturi)    
    mesaj pentru tineri (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:13)

    simi00032 [utilizator]

    firul rosu in istoria acestei tari este tradarea ,posibila datorita populatiei preponderent submediocra ca intelect si cultura.Cum a fost posibil ? prin manipulare si frica ,prin coruptie ,prin mentinerea celor multi si din pacate prosti in cultura de ghetou Ce promoveaza mass media ?manelismul,sexul,violenta,subcultura de mahala,nonvalorile Multe fete doresc sa devina ``vedete``si multi baieti vor sa devina Leo de la Strehaia ,trist dar adevarat aceasta tara frumoasa se v-a dezmembra cat de curand Mesajul meu pentru cei care inca mai gandesc rational si inteligent este PLECATI FRATILOR ORIUNDE IN LUME
    • 0 (4 voturi)    
      Atentie (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 10:56)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui simi00032

      Numai ca nu prea curge lapte si miere , ca sa ai un loc de munca cat de cat bine platit in occident , trebuie sa tii in spate 3-4 localnici , sau sa muncesti de 2-3 ori mai mult decat un cetatean occidental . Cam acesta este raportul .
  • +1 (1 vot)    
    pana in 2020 ne intoarcem la comunism (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:00)

    pb80tm [utilizator]

    pardon la totalitarism. democratia socialismul comunismul sunt niste idealuri care au scop degenerarea in totalitarism. 50 de ani de rafinare a comunismului prin metoda economica socialista a dus la totalitarism. 30 de ani de rafinare a socialismului( democratic) prin metode economice capitaliste degenereaza tot in totalitarism. diferenta e o populatie care moare cu burta goala sau cu burta plina. se pare ca acceptarea totalitarismului si acceptarea statutului de sclav se realizeaza mai repede si mai eficient prin metoda economic socialista. spre are ne indreptam. ramura dreapta a democratiei e tot mai blazata iar abordarea totalitarista pe aceasta ramura e mai lenta. statul deraiat e un oximoron. statul nu deraiaza niciodata. sistemul de operare care ne conduce la totalitarism numit stat nu deraiaza. functionam in interiorul statului. indiferent ca se numeste: socialist, democrat, comunist sau islamic. citeam intr-o "cartulie de agronomie" ca pomul se cunoaste dupa fructele sale. tot asa rezultatele experientelor politice se cunoaste dupa starea de libertate a individului nu dupa afinitatiile sale politice.
    acum statul totalitarist romanesc reconvertit in psdism dpdv politic are ultima reduta de recucerit dupa reconfigurarea din dec 1989. serviciile secrete. ele sunt primele care s-au liberalizat si ultimele care trebuiesc aduse in matca contolului. invatamantul e profund politizat, aparatul bugetar, mediul economic in mare proportie incat sa nu reactioneze la derapaje legislative pe economie,justitia politizata, armata, politia biserica, spitalul, parlamentul, populatia. toate sunt subordonate unei singure orientari de stanga cu eticheta psd. orice forma de opozitie a fost desfintata. statul acum e mai puternic decat a fost din 89 incoace. restul orientarilor politice de dreapta sunt enclave pastrate ca piese de muzeu si diversitate optionala nesustenabile. echilibrul este distrus si implicit libertatea. libertatea e un cadavru pe care politicul mazgaleste.
  • +1 (1 vot)    
    Statul roman (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 11:20)

    Toni_Romania [utilizator]

    Statul roman e deraiat din 1990.
    Din 1990 merge pe aratura.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version