Memorandistilor cu gura plina de principii!

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 20 septembrie 2016, 20:24 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Vedeti ca Parlamentul a blocat justitia, aparand un suspect de crima. N-am auzit nici un piuit principial din partea voastra, magistrati viteji si gargaragii. Cum de v-a scapat tocmai asta? Tragediile unor cetateni obisnuiti si abuzurile unor  fosti ministri nu pot fi investigate din cauza ca Parlamentul a trantit, luni, 19 septembrie, usa in nasul procurorilor. Nu va revolta, magistratilor? Nu simtiti nevoia sa aparati principiul separarii puterilor in stat? Ma adresez direct magistratilor din Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania, promotorii unei dezgustatoare forme de protest: greva pentru bani facuta in numele unor principii inalte. Unde v-a disparut, magistratilor, grija fata de independenta justitiei tocmai acum, cand sunteti loviti in plin de politicieni?

Nu va pasa voua de soarta justitiei, luptatori ai cauzelor meschine deghizati in memorandisti gata sa moara pe altarul dreptatii. Mimati cu talent, va pricepeti de minune la cuvinte mari, dar va dau de gol situatiile-limita. Ieri, in fata unei agresiuni politice cu o simbolistica aparte, n-ati avut nimic de spus, nimic de aparat. In aceste momente se vede lipsa voastra de curaj, indiferenta crasa la problemele cu adevarat grave din sistem. Vad ca va tot plangeti in memorandum de interventia politicului, la modul general. Foarte bine. Cum se face insa ca taceti malc tocmai cand interventia politicului se manifesta concret, violent, sub ochii nostri, ai tuturor? Cum de v-a piert curajul, vocea si talentul?

Bulversati instantele si puneti oamenii pe drumuri ca sa mai stoarceti de la Guvern alte milioane in plus pe care singuri vi le-ati dat prin hotarari judecatoresti, dar nu sunteti in stare sa miscati un deget cand politicienii se urca cu picioarele pe voi. Atunci clipiti des din ochisori, paralizati de spaima: asta nu mai e treaba noastra. Banii sunt tot ce conteaza, banisorii vostri. Doar ei reusesc sa va dilate pupila.

Au luat foc oamenii pe Facebook, presedintele tarii si ambasadorul Statelor Unite se declara dezamagiti dupa votul din Parlament. Pana si DNA a simtit nevoia sa explice grozavia momentului. Voi, cei loviti direct de pumnul politicului in gura, ce-ati avut de spus? Unde v-ati ascuns zilele astea? Am asteptat o zi, doua sa vad o reactie cat de mica. Mi-am spus ca niste magistrati atat de pasionati de independenta justitiei nu pot ramane impasibili cand politicienii comit un act brutal de viol cu principiile lor, cu imaculata lor conceptie despre justitia ideala. Aveati ocazia sa va bateti pentru egalitatea in fata legii, independenta si alte principii mari. De ce n-ati facut-o?

N-ati deschis gura, altfel plina de panglici sclipitoare. Un sunet n-ati scos, un scancet, ceva de ochii lumii. Macar de dragul campaniei pentru CSM. Doar la judecatorul Cristi Daniet am vazut ceva, salvand putin din onoarea breslei. Si-a rugat colegii din CSM sa faca o sesizare la Curtea Constitutionala pentru a reclama conflictul intre puterile statului. Asta ma determina cu atat mai mult sa va intreb, pe voi, ceilalti, din vajnicele asociatii ale magistratilor: de ce v-a pierit vocea tocmai acum? In urma cu multi ani, cand era totusi o asociatie onorabila, UNJR nu se limita doar la comunicate de presa cand parlamentarii blocau anchete in parlament, ci actionau, contestau in contencios votul deputatilor. 

In rusionoasa zi de 19 septembrie, cand politicienii au calcat pe cadavre ca sa-l apere pe unul de-al lor, care a fost unica voastra preocupare? V-ati razboit cu opinia unui jurnalist, intamplator a subsemnatului. Ati sarit zece metri in sus, fripti de un adevar care nu  va place sa-l auziti: va pasa doar de bani, restul e gargara pentru fraieri. Realizati cat de orbi ati ajuns, cat de jos ati coborat?

Ati compus un lung drept la replica mustind iarasi a principii, in care tineti predici despre separatia puterilor in stat. Las la o parte ca un drept la replica la un text de opinie inseamna sa nu intelegi mare lucru din libertatea de exprimare. Dar acum, cand Parlamentul va calca in picioare independenta, acum cand un politician nu mai poate fi tras la raspundere iar actul de justitie nu mai poate fi infaptuit, ce aveti de zis? Nimic, nada, zero? Nici un cuvintel? Unde v-ati ascuns, memorandistilor cu ale voastre idealuri sfinte pentru care faceti revolutie in sistem? Le este rusine multor judecatori si procurori onesti de lozincile voastre goale, de gaunosenia si de lacomia voastra.

Am vazut luni seara, in ziua revoltatorului vot impotriva justitiei din Parlament, un magistrat de la Tribunalul Bucuresti, membru UNJR, vorbind o jumatate de ora la Antena 3. Nici un cuvant, o aluzie, zero reactie pe tema sinistrului act de sfidare a justitiei comis in Parlament. Da, a justitiei, deoarece cazul Oprea, din moment ce nu mai poate fi investigat de procurori, nu va mai ajunge pe masa voastra, magistratilor setosi de dreptate. 

Vedeti, tacerea voastra vinovata, complice, dureros de cinica, este inca o proba livrata publicului ca nu va apasa prea tare grija de principii, bravi luptatori pentru bani. In ziua in care Parlamentul intra cu bocancii in independenta justitiei voi v-ati vazut de revolutia voastra pentru 18% in plus la salariu, de razboiul vostru cu un ziarist. V-a scapat doar un mic detaliu, cadavrul politistului mort. N-ati mai avut timp sa vedeti cum politicienii l-au ingropat inca odata in votul lor si in indiferenta voastra. Stiu, aveti alta ocupatie: nu dezgropati morti. Sapati cat mai adanc dupa bani, nu neaparat dupa adevar.

Ati invatat de la politicieni si sindicalisti sa actionati la momentul oportun, in campanii electorale, sa speculati orice greseala pentru a stoarce un leu in plus, banisorii vostri dragi. Pentru ei faceti astazi revolutie, memorandistilor, nu pentru dreptate si alte valori sacre. Altfel, dupa sinistrul moment din Parlament, umpleati presa cu proteste, comunicate si luari de pozitie. N-a fost cazul. Va luptati in schimb cu cei care va arata in pielea goala. Noi suntem azi marele vostru dusman, nu Parlamentul care va ucide incet si sigur in fiecare zi.

PS: Azi pe la pranz, dupa ce au realizat in sfarsit penibilul situatiei, li s-a desclestat putin gura. Problema lor insa este de ce s-a plans DNA ca Senatul a blocat ancheta Oprea. Penibil comunicat. Asta se intampla cand te gandesti toata ziua la bani si injuri in gand procurorii anti-coruptie, ti se intuneca judecata.


Citeste mai multe despre   









23059 vizualizari
  • +84 (92 voturi)    
    O sila... (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:35)

    amanda13 [utilizator]

    imensa, imensa, imensa!
    • +60 (66 voturi)    
      "va pasa doar de bani,restul e gargara pt fraieri" (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:32)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Chapeau d-le Tapalaga!
      • -34 (54 voturi)    
        astept editorialul despre Olguta Vasilescu (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:37)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        astept editorialul prin care condamna incalcarea dreptului la aparare al Olgutei Vasilescu ;)
        • -27 (35 voturi)    
          pai nu... ala e cu justitia rea (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:12)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          asta e cu justitia buna si blocata de parlament. Ala e cu justitia cea rea care scapa hotii. Peste tot justitie. DNA, domnule Tapalaga, nu e justitie.
          • +12 (14 voturi)    
            lol (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:37)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Dar ce e DNA, trepanatule ?
          • +8 (12 voturi)    
            ai (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:04)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            inviat?
            ai venit de la moscova? ti-a mai dat drumul putin?
        • +3 (5 voturi)    
          de ce (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:53)

          Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          ...comentati-l pe acesta...
        • +8 (10 voturi)    
          Mai lasati-ne (Miercuri, 21 septembrie 2016, 11:14)

          buriu [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          in apararea penalilor, de unde stii tu ca acel judecator care a decis asta nu este corupt sau nu se afla in sfera de influenta a vreunui interlop cu interese la olgutica.
          Stati prea mult cu gura cascata la a3
          .Faceti singur o evaluare sa vedeti cam in ce zona a tarii sunt concentrati marii corupti condamnati , Oltenia este lidera detasata.
          • -1 (3 voturi)    
            daca judecatorul era corupt il lua DNA (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:12)

            robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui buriu

            dar dumneavoastra ati facut singur o evaluare a dosarului in care e invinuita femeia?
    • +47 (47 voturi)    
      Magistratii "afoni" (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:45)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Magistratii au primit "salarii speciale" pentru a rezista tentativelor de corupere exercitate de catre infractori. Din pacate, "coruptia" morala preexistenta intrarii in magistratura nu a fost luata in calcul. Din acesta cauza, nicio marire de salariu nu va functiona ca un filtru care sa garanteze calitatea corpului magistratilor.

      Un magistrat fara un puternic spirit justitiar (adica fara o moralitate exemplara) este similar cu un muzician fara ureche muzicala ("afon"). Tot asa cum la Conservator nu are ce sa caute cineva fara ureche muzicala, la Drept nu au ce sa caute indivizi cu o moralitate laxa. Nu este suficient sa "tocesti" principii de drept pentru a imparti dreptatea (mai ales atunci cand si legislatia este de proasta calitate - tot datorita "afonilor" in drept). Calitatea (moralitatea) majoritatii magistratilor nu poate sa fie mai buna decat calitatea (moralitatea) sistemului de invatamant care ii selecteaza si ii formeaza. In plus, in Romania mai exista si unii magistrati formati in perioada comunista care perpetueaza in sistem mentalitatile ("moralitatea") acelei periode. In aceste conditii, nu este de mirare ca pentru magistratii "afoni" "banii sunt tot ce conteaza". Afirmatia acestora ca fac greva "in numele unor principii inalte" suna fals.
  • -31 (63 voturi)    
    hurry up (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:40)

    Mazeta [utilizator]

    Astăzi, în Republica Moldova, au fost arestați 15 judecători. Noi mai așteptăm mult?
    • +39 (45 voturi)    
      Dl Tapalaga are dreptate (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:09)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai nostri se indoaie dupa cum bate vantul. Doamne fereste sa zica sau sa faca ceva impotriva celor de la care le vin banii si privilegiile.

      Despre ce arestari poate fi vorba la niste moluste care se ghideaza dupa deviza: "Capul plecat sabia nu-l taie" ?
      • +4 (6 voturi)    
        he, he ... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:55)

        Claudiu99 [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        ... nu degeaba regele Carol I, intrebat fiind de un reporter la cativa ani dupa ce preluase domnia pe meleagurile dambovitene, ce parere si-a format despre romani, a raspuns "Romanii sunt inteligenti si mai tot ce vreti dvs, dar n-au CARACTER domnule!" Cam asta explica tot ce se intampla acum de fapt ... :)
    • +28 (30 voturi)    
      sa infloreasca coruptia patronata (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:16)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de clasa politica, asta asteptam...

      sa murim calacati in picioare, asta asteptam...

      sa platim taxe pentru noii imbuibati si furitsaguri, asta asteptam trolule...
  • +58 (66 voturi)    
    Bravo, (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:43)

    Ion ElenaTataru [anonim]

    Bravo Dan Tapalaga.
  • +57 (63 voturi)    
    acum serios (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:43)

    xanti [utilizator]

    Credeti ca mai intereseaza pe cineva ce face parlamentul?
    Nu vedeti ca romanii stau in case si se uita la antena3?
    Nu vedeti ca nu mai vine nici dracu sa voteze cu toate ca votul e liber ,nu traim in nici o dictatura sa ne interzica cineva ceva si cu toate astea nu mai voteaza nimeni sau voteaza pe 1 kg de zahar.
    Tara asta este bolnava si boala se numeste NEPASARE GENERALA .
    Va spun eu ce scrie pe noi inca de pe acum AMERICA de SUD pentru cine are creier sa inteleaga adica coruptie,saracie si minciuna generalizata.
  • +48 (52 voturi)    
    Punct ochit, punct lovit (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:50)

    ipolitic [utilizator]

    Adevar graiesti, domnule Tapalaga.
    Si nu, nu este un atac impotriva justitiei ci tocmai invers: e un reflex de aparare impotriva lipsei de justitie.
  • -49 (65 voturi)    
    Iar (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:52)

    cu5clase [utilizator]

    omite gazetaru si plugarii sai ca Oprea inu a ajuns nici in faza de urmarire penala, conform legii, avand dreptul de a fi aparat de Parlament.

    E frustrant sa tot fii cainele din zicala: latra cainii ursu trece :))).
    • +33 (39 voturi)    
      Ti-a venit textu-n plic? (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:51)

      Arcasu [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      Tocmai pentru asta era votul, pentru incunviintarea inceperii urmaririi penale.

      Mai ia si citeste Constitutia Romaniei, in special art. 72, imunitatea parlementara, poate pricepi ceva. Da' nu cred ca te intereseaza, postacule! Hai, plimba ursu'!
      • -23 (31 voturi)    
        N-am ce (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:54)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui Arcasu

        citi si intelege ca (actualmente, asa mai pe placul tau) omului i se rupe de DNA. Mai placut e ca i se rupe si de tine, care te vei duce la vot cu obida, si el ori altii ca el vor fi realesi. Si astfel tu vei continua sa o freci pe net, inloc sa muncesti.
        • +16 (20 voturi)    
          Poate ca ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:52)

          Arcasu [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

          Celor ca tine li se rupe de DNA. La vot n-am sa ma duc cu obida ci constient si informat asupra alegerii pe care o fac.
          Daca nu poti citi Constitutia, macar incearca DEX-ul, poate afli ce inseamna "obida" si ai astfel sanse sa treci in clasa a sasea... Si apropos de munca, tu cu ce ocazie p-aici, te pregatesti de examenul la liceu?
        • +8 (10 voturi)    
          sa inteleg (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:11)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

          ca esti la munca in schimbul 3, munca ta fiind aia de postac pro-hoti si criminali din clica psd-unpr, cel putin?
    • +22 (26 voturi)    
      Dar ca sa (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:19)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      ramai cu 5 clase , cum este ? Nu este frustant ?
      • -17 (23 voturi)    
        E (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:51)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        chiar placut sa vezi cum se sterg la fund parlamentarii (realesi si in toamna) cu al' de tine, care-o arzi ntelectual al societatii civile.
        • +15 (17 voturi)    
          Pentru cu5clase (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:08)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

          Nu o ard deloc intelectual . De exemplu, am mancat un "r" la frustrant.
          Puteai sa ma taxezi. Dar nu ai cum. Daca ai ramas cu 5clase...Vezi ? E penibil sa fii cu 5 clase si sa te bagi in vorba , mai ales atunci cand incerci sa-i contrazici pe cei cu mai multe clase. N-ar fi mai bine sa iei loc in banca si sa fii atent la lectii ?
          • -16 (20 voturi)    
            e penibil (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:16)

            ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            sa te legi de un nickname pus la intamplare, sa ai impresia ca stii ceva despre persoana care il foloseste si apoi sa-i si raspunzi in functie de ce ai reusit tu sa-ti imaginezi. Ai 4, stai jos. Ai facut clasele degeaba.
            • -15 (19 voturi)    
              Nu-i(l) (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:36)

              cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

              deranja, te rog :)). Asta si cu altii ca el traiesc clipe minunate la rubrica de comentarii aprobate. Suparator e ca doar citind un editorial scris "la nervi" isi explica esecul vietii.
              • +7 (9 voturi)    
                wow, (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:15)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

                cata filozofie, cata profunzime.
                unde te-ai specializat? la "frunze" cu iliescu impreuna?
            • -8 (10 voturi)    
              Ma scuzati (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:10)

              ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

              observand reactia cititorilor HN, deduc ca este rational sa actionezi in functie de nickname, ca si cum ai cunoaste persoana si CV-ul acesteia. Imi cer scuze ca am indraznit.
              • +3 (3 voturi)    
                Evident tu esti un admirator al lui Robertel, (Miercuri, 21 septembrie 2016, 16:07)

                Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

                nu-i asa ?

                PS. Si nu esti deloc un cititor HN, bineinteles ! Te parasutezi cand si cand pe sit-ul asta, cu totul si cu totul accidental.

                PPS. Esti comic, colonele, dar tu nici nu ai habar de asta !

                PPS. "Imi cer scuze ca am indraznit".
            • +4 (8 voturi)    
              numele (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:14)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

              de utilizator nu ti-l pui la intamplare.
              sau asa ai invata la scoala de partid stefanel gheorgghiu? apv-istule. :))
            • +3 (9 voturi)    
              pentru Domnul Colonel (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:50)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

              Nickname nu este ales la intamplare. Chiar daca cel care il alege crede ca il alege intamplator. Subconstientul vorbeste !
              • 0 (4 voturi)    
                Hadriane (Miercuri, 21 septembrie 2016, 11:42)

                cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                esti un baiat de vis. Intelijenta e cartea ta de vizita.
            • +7 (7 voturi)    
              Domnule Colonel. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:04)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

              Pai nu va mai inteleg . Sunteti profesor sai colonel?
              • -3 (5 voturi)    
                Domnilor!!!! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 11:36)

                cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                Putina decenta, este totusi editorialul redactorului-sef. Nu se cade sa va porcaiti in asemenea stil romanesc, doar pentru ca mi-am atribuit eu un nickname mult sub decenta si nivelul intelectual al dumneavoastra, intelectualilor si cultilor consumatori de pareri.
                Va rog sa dati dovada de maturitate in gandire si sa va expuneti argumentele si altfel decat ma-ta/ma-sa.
                Va multumesc !
    • +13 (15 voturi)    
      e frustrant (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:09)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      sa constati ca exista aparatori ai unuia care ar fi trebuit sa aiba imunitate doar pt. declaratii politice.
      jegul asta de paharnic trebuia sa fie judecat, instanta fiind singura care sa stabileasca adevarul.
      mai lipseste ca maine-poimaine instanta sa faca legi in locul parlamentarilor, dupa cum acestia se erijeaza in judecatori si stabilesc ca tov. izmenar e nevinovat.
      probabil ca n-ai nici macar alea 5 clase din porecla, la moralitate.
      • -5 (7 voturi)    
        Haide bre (Miercuri, 21 septembrie 2016, 11:54)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        mai scuteste-ma cu moralitatea asta definita pe genunchi. Ai auzit cumva de zicala, dovedita din plin de vestici, ca liderii sunt oglinda tarii ? Cand iesi din casa, si ti-e trotuarul blocat de masini, imbecilii ca si tine din trafic, marlania din orice magazin privat sau institutie publica, coruptia mortala a medicilor, le vezi ? Pai da, ca esti parte din ele si-ti place asa. Mai mult te milogesti ca liderii sa-ti puna in farfurie, si sa te spele la fund.

        Pana la Oprea, Basescu si Udrea, sunteti voi plugarilor plangaciosi la tastura, si de joasa speta in realitate. Hai ca m-am distrat cu tine.
  • -16 (26 voturi)    
    dle Tapalaga, (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:14)

    victor L [utilizator]

    cred ca nu e in regula ceva; uitati ce spune ministrul Pruna, intr-un articol deasupra articolului dvoastra:
    "Eu salut faptul ca, fie si in al 12-lea ceas, asociatiile de magistrati au iesit cu un Memorandum pentru justitie. Nu pot decat sa salut ca, in fine, magistratura se ocupa de problemele restante ale justitiei. Justitia are inca o problema de subfinantare, nu este finantata asa cum ar trebui sa fie, si pentru asta avem si explicatii.
  • -29 (43 voturi)    
    contam pe voi, lichelelor (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:21)

    Gustav555 [utilizator]

    Intr-un sondaj dat publicitatii azi-dimineata, PSD-ul avea pe Bucuresti peste 48%.
    Dupa laturile aruncate azi in spatiul public de presa sorosista si macovista, de ambasadorii american si englez, presedinte si prim-ministru, ONG-uri otravite, politicieni ratati ajunsi in jurul pragului electoral si un DNA frustrat la maxim, un nou sondaj ne-ar arata un PSD peste 50%.
    Continuati tot asa, contam pe voi, lichelelor.
    • +17 (23 voturi)    
      Eu am auzit (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:13)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      de un sondaj in care PSD avea 78.5 %.
      Si ? Nu-mi pasa. Merg la vot si atunci vom vedea cum stam cu " sondajele".
      P.S. Dupa ce am postat, ti-am citi textul pana la capat.
      E clar, e regula. PSD-istii sunt vulgari. Nu reusesc sa se exprime decent.
    • +11 (13 voturi)    
      Stai liniștit, Gustave tata (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:15)

      Calin_file_de_dosar [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Ca noi ăștia sorosistii si vânduții ne cărăm încet-încet afară si-o să rămâneți voi, pesedeaua țării sa va anchetați intre voi (cu NUP, clar!), sa va educați intre voi (copiind la teze/bac/concursuri, tovarăși academicieni, ce să mai...), sa va oblojiți intre voi (călare pe aparatură de milioane pe care nu știți sa o folosiți...), sa importați mașini bengoase (ca doar voi nu intrați intr-o fabrică... robotizată)... si da, imi voi aduce nepoții sa viziteze Romania impesedizata ca pe o grădina zoologica: "Uite, puiu lu' bunicu' cum arată o națiune de circopesedei! Nu! Nu punem mâna, e câh!..."
  • +18 (24 voturi)    
    Are..... (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:32)

    polonyca [utilizator]

    ...... 100% dreptate !!!
  • -20 (34 voturi)    
    Bravo (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:33)

    vi_escu [utilizator]

    Tapalaga; dar de cand este omorul din culpa (nu crima cum ai scris mata) de competenta dna?
    Astept cu interes primul divort instrumentat de dna.
    • -4 (14 voturi)    
      Eh (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:03)

      MariaMiron1 [anonim] i-a raspuns lui vi_escu

      Ti-a luat-o inainte Blaga :). Inca spera ca a tinut faza cu accidentul auto instrumentat de DNA. Sincer, il dispretuiesc pe Oprea, dar nu pot fi de acord cu DNA cand vad atat de multa incompetenta si pupincurism in instrumentarea unor cazuri, reusind sa faca victime din niste penali. Nu poti schimba ceva in tara asta intinzand limitele legii si ale Constitutiei fara sa devii tot un fel de Oprea, Dragnea, Vanghelie, Mazare, Basescu..
  • -12 (18 voturi)    
    ai de mine... (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:34)

    M188 [utilizator]

    ce combate monsheru'... sa zici ca ia foc
  • +9 (15 voturi)    
    DA! DA! DA! (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:34)

    solar [utilizator]

    ACUM TRATEZI PROBLEMA JUSTITIEI in Romania asa cum trebuie ! Am in arhiva acestui portal HN cateva ”opinii troliste ”, care se inscriu exact intre parerile de acum ale dumitale , domnule TAPALAGA.
    O justitie care isi aroga cu de la sine vointa sa-si acorde sume uriase pentru a face... dreptate, NU E JUSTITIE ! Deficientele sistemului de invatamant juridic din RO actuala sunt EVIDENTE !NUMAI ASA IMI POT EXPLICA mercantilismul din capul magistratiilor din RO ! Sa ajungi sa faci greva juridica pentru marire de salarii este total deplasat si degrevat de orice pretentii stiintifice. Aprofundarea DREPTULUI CONSTITUTIONAL in RO se cere la modul cel mai imperios cu putinta ! CONSTITUTIA lui ANTONIE IORGOVAN are prea putin a face cu principiile constitutionalismului.IAR ACEASTA ESTE BAZA EDUCATIV-FORMATIVA A GENERATIILOR DE JURISTI PREGATITIT IN FACUTATILE DE DREPR ALE ROMANIEI.
    Sa ma ierte Dumnezeu, dar e strigator la cer ! Reminiscentele, tarele vechilor ”directive” ale CONSTITUTIILOR de tip sovietic pot fi gasite pana in ziua de azi in Dreptul penal, civil , fiscal-economic ... Pana cand ?
    • +9 (11 voturi)    
      Mai e ceva . (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:16)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Din cate stiu, Legea nu permite magistratilor sa faca greva.Gresesc ?
  • -5 (13 voturi)    
    pareri diverse: (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:44)

    victor L [utilizator]

    "In urma declansarii acestor proteste de catre magistrati, ministrul Justitiei, Raluca Pruna, si ministrul Muncii, Dragos Pislaru, au stabilit ca, in saptamana 19-25 septembrie sa invite la discutii reprezentantii magistratilor si ordonatorii de credite, pentru a analiza revendicarile salariale de la nivelul instantelor. "
  • +15 (21 voturi)    
    prea putin, prea tarziu, prea ca la tara, d-le T (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:52)

    padrepadrone [utilizator]

    Stie toata lumea cum functioneaza democratia la noi, chiar ca nu inteleg mesajul dvs tintit catre "obrazu fin" al domniilor lor; tot noi i-am cocotat acolo cu largul concurs al presei, al televiziunilor si analistilor politici de dupa amiaza.
    Si am mai invatat ceva(tot noi cei care va mai citim), sa nu mai avem incredere in nimeni si in nimic; momentan doar premierul Ciolos ne mai ofera o mostra de normalitate institutionala dupa care tanjim majoritatea( e drept ca o facem subconstient, pentru ca suntem foarte greu de multumit) romanilor carora le mai pasa cu adevarat de viitor.
    Mai bine-i lasati in plata Domnului si gasiti o modalitate sa reactivati constiinta romanului de pretutindeni in fata ultimului asalt al democraturii originale pesediste asupra a ceea ce a mai rezistat curat in tara numita odata RO.
    Sunteti o forta(inca) mai mare decat va inchipuiti, iar noi avem nevoie de imboldul concret al acestei forte, daca renuntatati la principiile dvs deontologice desigur, ca sa regasim acel sentiment minunat de incredere si coeziune in ceva moral: mai au putin si ne scot oficial afara din tara, iar noi ne uitam in gura lor....hmmm!
  • +13 (23 voturi)    
    unjr, asoc. magistratilor si asoc. procurorilor.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:57)

    mihai1986 [utilizator]

    ...NU reprezinta magistratii. Sunt calul troian al penalilor, coruptilor in justitie, trompetele penalilor, coruptilor, cei care saboteaza din interior sistemul de justitie. Acestia sunt doar cateva zeci de magistrati, insignifiant fata de restul care se delimiteaza ferm de actiunile lor. Si instantele care au semnat memorandumul probabil au cazut in capcana asociatiilor care au profitat de unele nemultumiri ale magistratilor referitoare la diferentele salariale intre magistrati cu aceeasi functie si grad. Magistratii sa ia atitudine impotriva acestor indivizi care aduc atingere prestigiului profesiei de magistrat...
    • +18 (24 voturi)    
      Mergi într-o sală de judecată din provincie (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:54)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mihai1986

      Să vezi adevărata corupție din justiție. Să vezi judecătorii întâlnindu-se cu una dintre părți în cabinetul propriu chiar înainte de a intra în sală, să vezi piesa de teatru care se joacă în sală, după ce s-a stabilit deja scenariul și hotârârea.

      Magistrații sunt însăși penalii și corupții din sistem, poate doar 10% dintre ei să facă excepție.
  • +14 (24 voturi)    
    Vae Victis! (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:57)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Nu mai e nicio sansa, nicio speranta sa fim altfel, adica normali!Sufocati de coruptia din noi, de obisnuinta de a accepta nedreptatea,de a ne fofila in viata, de a nu ne interesa principii si de a nu reactiona,suntem ce-am fost si mai mult decat atat:o populatie confuza, manevrabila,manipulabila!Vae victis!De mirare ca mai sunt constiinte ca domnul Tapalaga-vocea lor nu se va auzi, pentru ca nimeni nu-i mai surd decat cel ce nu vrea sa auda!Ne place mizeria, apreciem minciuna si ne incanta "eroii" care ne fura si ne plac manelele!Vai de soarta noastra!Dar nici nu meritam o alta!Astia suntem!
  • +15 (23 voturi)    
    Bravo domnule Tapalaga ! (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:17)

    adrian88000 [utilizator]

    Un articol foarte bun , care apara independenta justitiei. Ca judecatorilor nu le pasa de independenta lor. le pasa de castigul lor. Au salarii " speciale, pensii " speciale", dar nu se mai satura. S-au agatat acum de marirea salariilor pentru cadrele medicale , care se face
    ca o masura de urgenta pentru stoparea migrarii medicilor.
    Nu dau doi bani pe protestul/ greva lor , si sper ca nici guvernul sa nu se uite la revendicarile lor.
    Daca se va constata un exod al judecatorilor , care pleca sa profeseze in Occident , pentru salarii mai mari, atunci se poate discuta despre revendicarile lor. Dar pana atunci sa fie tratati cu dispretul pe care il merita !
  • +17 (25 voturi)    
    felicitari (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:35)

    Siddha [utilizator]

    Sincere felicitari domnule Tapalaga pentru acest fulminant rechizitoriu la adresa acestor unelete ale politicului care au tupeul sa-si zica "oameni ai legii" .
  • -11 (23 voturi)    
    imi pare rau dar Acuzatia nu tinea (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:58)

    Ochiana [utilizator]

    Procurorul trebuia sa-si faca treaba mai bine.
    Ce acuzatie e asta : Ucidere din culpa ?!
    Daca punea si el un abuz in serviciu pe motiv ca a folosit coloana oficiala mai inteleg, dar asa ?!
    Nu il simpatizez pe d-l Oprea dar totusi logica spune ca nu avea cum sa faca ucidere din culpa de pe bancheta din spate, nemaivorbind de faptul ca nu a pus el groapa in drum. hai sa -i acuzam si chiar ar trebui si pe cei de al intretinerea drumurilor ca nu-si fac treaba.
    Ideea este ca procurorul a facut o acuzatie care nu tine si atunci sa nu se mai mire nimeni ca nu a votat-o.
    Data viitoare sa-si faca treaba mai bine
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Ochiana (Miercuri, 21 septembrie 2016, 21:13)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      Daca nu murea Gigina, era doar abuz in serviciu. Dar asa, este si abuz in serviciu si omor din culpa.
  • -10 (22 voturi)    
    am ajuns (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:01)

    victor L [utilizator]

    ca Tapalaga sa fie mare priceput in Justitie, iar ministrul Pruna sa primeasca minusuri pentru parerile sale.
    Bravos, natiune, tu vrei singe nu dreptate :P
  • -6 (16 voturi)    
    Din apărator în atacator... (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:50)

    AnaCasandra [utilizator]

    D-nule Tapalaga, aţi devenit un atacator al justiţiei. Faceţi publicul să creadă că magistraţii ar fi vinovaţi pentru decizia SENATULUI. E indubitabil că decizia e profund nedreaptă şi se urmăreşte protejarea omului sistemului dar, cel puţin până acum, NU există indicii că ar fi nelegală. Legea prevede avizul senatului pentru începerea urmăririi penale - or acesta poate fi de ambele feluri. Dacă magistraţii ar protesta, ar nerespecta legea! De altfel, cum să arate magistraţii parlamentului cum să voteze?! Dacă magistraţii ar interveni în chestiunea asta, ar încălca principiul separaţiei puterilor. Ce se poate face? Să votăm altfel în noiembrie şi să solicităm modificarea legii (şi constituţiei) în materia imunităţii parlamentare.
  • -4 (12 voturi)    
    Sugestie (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:09)

    A310 [utilizator]

    Daca au luat foc pe Facebook si daca unii sunt dezamagiti ar fi bine sa se incendieze in piata publica , ca protestul lor sa fie mai convingator .
  • +17 (19 voturi)    
    In 2009 tot de la banii lor a plecat "greva" UNJR (Miercuri, 21 septembrie 2016, 1:39)

    Susufler0 [utilizator]

    Tot asa, "imbracata" cu multe alte "fuste" puse una peste alta, ca sa mascheze "jegul" revendicarii principale, a revendicarii de baza,a singurei revendicari care conta de fapt pt ei.

    Altfel de ce pt revendicarile nerezolvate inca de la "protestul" anterior-iata au trecut deja 7 ani si cateva zilisoare- judecatorii nu au mai protestat ? Simplu ! Pt ca acele "revendicari" nerezolvate erau "foile de ceapa" pe care le-au indepartat imediat dupa ce au obtinut ceea ce ii interesa.

    Nu este nicio diferenta intre judecatorii pastoriti in 2009 de Mona Pivniceru si cei de astazi, indrumati, organizati si condusi de Dana Garbovan.

    Nu sunt nici mai destepti, nici mai prosti, nici mai cinstiti, nici mai corupti, nici mai dedicati profesiei, nici mai dezinteresati acum, decat erau in urma cu 7 ani.

    Si atunci si acum isi "prezentau cazul" la Televiziunea care ataca in modul cel mai ignobil profesia de magistrat si pe reprezentantii ei cei mai de frunte. Si atunci si acum croiau drepturi la replica
    care erau menite a incerca sa mascheze mercantilismul semnatarilor si al celor pe care ii reprezinta acestia si sa exhibe o noblete inexistenta
    a purtatorilor de robe.

    PS. Ce-o sa fie peste 7 ani ?

    PPS. Dac-o sa mai fie ceva peste 7 ani !!
  • +11 (15 voturi)    
    Asa da, articol (Miercuri, 21 septembrie 2016, 2:20)

    veninusrl [utilizator]

    Aici imi place ce scrie Tapalaga! Subscriu!
  • +15 (21 voturi)    
    nu ma intereseaza magistratii... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 2:38)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    in schimb ma gandesc ce-ar fi fost daca romanii de rand ar fi organizat un protest monstru cu acazia scaparii lui Oprea. Aia ar fi fost o adevarata lectie de democratie care ar fi pus capac si politicienilor si magistratilor. Dar de unde....tocmai m-am trezit din vis :(
    • +1 (1 vot)    
      pentru Fox (Miercuri, 21 septembrie 2016, 21:18)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Maine ( joi ) la ora 18 la Senat !
      • 0 (0 voturi)    
        super... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 23:07)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        tocmai ce vazui ceva si pe FB
  • -7 (17 voturi)    
    Domnule Tapalagă (Miercuri, 21 septembrie 2016, 3:06)

    Ovidiu M [utilizator]

    Mă îndoiesc că veți citi, dar vă scriu chiar și așa. Deși aveți dreptate să fiți indignat, exprimarea pe care o folosiți nu vă face cinste. Felul în care spuneți "magistraților!" îmi aduce aminte de dl Stan, pe când era cu cei de la Antena 3 și se certa de unul singur cu președintele de atunci spunându-i "Băsescule!". Sincer, nu vă stă bine!
  • -8 (14 voturi)    
    In primul rand domnule Tapalaga,nu este (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:08)

    xrogo [utilizator]

    deontologic sa folosesti cuvantul crima,apoi,sa ceri magistratilor sa faca scandal impotriva unei hotarari a Parlamentului inseamna sa nu recunosti separatia puterilor in stat,ceea ce nu e bine,domnule Tapalaga!
  • +7 (9 voturi)    
    Ce speranta ne-a mai ramas? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:23)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dan Tapalaga : ' In aceste momente se vede lipsa voastra de curaj, indiferenta crasa la problemele grave din sistem'.
    Se vede, ca o cauza mizerabila, si implicarea unor judecatori in interconexiunile profunde, ale raufacatorilor care macina (descompun) esenta acestei tari.
  • -5 (11 voturi)    
    Separatia puterilor (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:44)

    tontu [utilizator]

    Parlamentul a luat o decizie legala, iar justitia n-are ce sa comenteze. Ca parlamentul face legi proaste asta e o alta problema si e treaba electoratului ca in decembrie sa trimita alti candidati sa-i reprezinte. Intrebarea e: avem altii mai buni? Iar daca raspunsul e negativ, ar trebui sa ne gandim serios daca actualul sistem democratic, pluripartinic ne poate conduce la rezultatele pe care le asteptam cu totii...
    • +3 (3 voturi)    
      Hopa ! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 14:13)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Si ce propui ?
  • +3 (7 voturi)    
    adevarul de dupa dealuri, in cazul (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:46)

    padrepadrone [utilizator]

    memorandistilor nesatui incepe de la o realitate simpla: perfectiunea nu exista decat in dorinta, asa ca cel mai indicat ramane sa destramam esafodajul credintei originale din centrul democratiei noastre, repectiv prezumptia de legalitate a acumulaturilor si cea de legalitate a lacomiei, inclusiv institutionale.
    Daca ca sa schimbam legile si constitutia in sensul alinierii la normalitate e foarte dificil, promovarea perceptiei(ca ei fura aproape legal iar noi acceptam umili) la constatarea ca asa se intampla in sistemele incipiente, poate ajuta la coalizarea unei opozitii ferme si unitare impotriva imposturii.
    Astfel celebrul gheneral izmana nu poate fi considerat ucigas dpdv penal, dar moral sigur e cel care a apasat butonul; la fel si judecatorii hulpavii, idem politicienii nevinovati, societatea prizoniera a mentalitatii ca doar asa merg lucrurile la noi, numai prin furtisag si complicitate.
    Deci, cand aceasta perceptie va fi recunoscuta si asumata plenar, acea societate nealterata de microbul descurcarelii va reactiona natural impotriva originalitatii democratiei dambovitene; cum, ramane de vazut si petrecut, Doamne ajuta!
    Altfel ne consumam inutil incercand sa-i aratam hotului ca e hot, prostului ca e prost si politicianului ca e impostor, in conditiile in care toata lumea STIE dar nimeni nu spune NU.
    • +3 (3 voturi)    
      Te contrazic ! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 14:23)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

      Celebrul gheneral izmana" POATE fi considerat ucigas dpdv penal. Exista precedent(e) in acest sens. Tocmai de aceea senatorii avocati i-au indemnat pe colegii lor nejuristi din Senat sa voteze impotriva incuvintarii inceperii urmaririi penale a lui Oprea de catre DNA , pt savarsirea infractiunii de ucidere din culpa.
  • +1 (17 voturi)    
    Dle. Tapalaga, ma dezamagiti! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:46)

    Crioan [utilizator]

    Ce sens are apelul la principii, adresat unor magistrati pedeseristi?!
    Chiar Dv. ati spus ca greva anterioara a fost PENTRU BANI!
    Numai de salariile lor le pasa!
    In aceste conditii, pateticul apel nu are niciun sens!
    Se cheama avorbi cu peretele ...
  • -12 (16 voturi)    
    Atac la justitie (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:48)

    Gigi Kent [utilizator]

    Domnul Tapalaga executa acum un atac direct asupra justitiei. Asupra justitiei reale. Stim ca atunci cand e de bine, de mentionat progresele justitiei in MCV etc, responsabil este intotdeauna, dar intotdeauna, DNA-ul. Cand e vorba despre scaderea increderii populatiei in justitie este vorba, desigur, despre judecatori (Pruna dixit).

    Asistam asadar la un atac furibund al propagandei bolsevico-sorosiste impotriva magistratilor. Pe domnul Tapalaga in special il incurca Constitutia si legile tarii. La fel ca si cu suspendarea din 2012, de asemenea o procedura prevazuta in Constitutia Romaniei, pe domnul Tapalaga il incurca rau de tot aceasta procedura de incuviintare prin vot in Parlament. Nu vrea sa inteleaga si pace ca exista un vot individual al fiecarui parlamentar care nu poate fi imperativ (nici in sensul acceptarii tuturor solicitarilor DNA nici in sens contrar). Hotnews.ro si alte instrumente ale propagandei bolsevico-sorosiste isi trimit apoi reporterasii la ambasadori pentru a-si ridica singuri mingii la fileu. Ce zic ambasadorii? Nimeni nu e mai presus de lege. Pai cea mai lege dintre legi e tocmai Constitutia, deci zic ca votul din Parlament si oricare ar fi rezultatul trebuie respectate. Chiar si de catre dl Tapalaga.

    Magistratii insa cunosc ce inseamna separarea puterilor in stat, cunosc legile si mai ales Constitutia. stiu ca nu este niciodata oportun sa comenteze un vot legal, democratic organizat in cadrul altei puteri din Stat. Ce ar fi daca parlamentarii / Parlamentul al ataca alegerile pentru CSM?

    Inchei prin a spune ca nu ma indoiesc de directia schimbata cu 180 de grade a articolului de mai sus in cazul in care numele ministrului (din afara sectei) era nu Pruna ci Cazanciuc. Iar al premierului era nu Ciolos ci Ponta. Cate laude ar fi primit magistratii de la dl Tapalaga daca faceau la fel acum 2-3 ani.
    • +1 (9 voturi)    
      Atac la justitie? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:15)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Sunteti o mostra de perfidie!

      Problema este ca cel putin aici va irositi "talentul" degeaba.
  • +3 (5 voturi)    
    Mai are cineva vreo indoiala? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ca Romania nu e stat de drept?
  • +5 (7 voturi)    
    LACOMIA (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:23)

    tudorl [utilizator]

    unor magistrati este incompatibula cu moralitatea.Sunt penibili cand declanseaza actiuni pentru avantaje materiale in loc sa fie preocupati de respectarea principiilor pentru consolidarea sistemului judiciar.Lacomia este principalul motiv pentru care magistratii si politicienii corupti ajung dupa gratiiUn articol excelent.Felicitari!
  • +6 (8 voturi)    
    EXCELENT ... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:28)

    astronaut [utilizator]

    Dle Tapalaga , asta da opinie de jurnalist , si as mai avea o intrebare catre CSM , organul de conducere a Justitiei Romane , SUNTETI PUTERE IN STAT ,da sau nu ??
  • +9 (9 voturi)    
    Nu sunt o elita, au demonstrat din nou asta! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:50)

    valll [utilizator]

    Ce nu fac unii pentru bani? Se ridica la ordinul unor indivizi ca Ponta sau Dragnea. Minerii s-au lamurit intre timp, magistratii nu.
    Nu-si merita nici salariile, nici pensiile uriase. Nu sunt o elita, au demonstrat inca o data ca sunt doar niste mercenari la ordinul politicienilor mafioti, parte a armatei pesediste de presiune.
  • +2 (2 voturi)    
    Se va intampla ca in 2009 ! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 14:34)

    Susufler0 [utilizator]

    Vor obtine "repararea inechitatii salariale" (adica marirea salariala), dupa care celelalte revendicarii vor deveni "desuete", "caduce" iar judecatorii se vor linisti de tot, vor uita si de grefieri (cum s-a intamplat de altfel si in urma cu 7 ani), mai ales daca vine la putere PSD-ALDE (guvern + parlament).

    Daca PSD mai da puterea din mana, onor magistratii vor mai pune, de-o greva, de-un protest, de-un memorandum, in timpul guvernarii loseri-lor pe care ii vor lasa pesedistii sa o ia in freza... c-or fi tehnocrati, c-or fi liberali, c-or fi martieni.

    PS. Asta se va intampla cu siguranta !
  • 0 (0 voturi)    
    ar fi frumos ca fiecare articol despre (Joi, 22 septembrie 2016, 21:09)

    dan2016 [utilizator]

    'Regimul în procesul penal' al parlamentarilor, sa contina o nota de subsol cu initiatorul legii, configuratia parlamentului , numele presedintelui din anul in care a fost votata legea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică