De ce este Ciolos un bun om de stat

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 5 septembrie 2016, 17:15 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Premierul Dacian Ciolos le-a dat peste cap planurile tuturor. Cine spera ca va lasa figurile si ca se va inscrie in aceasta toamna intr-un partid, PNL sau USR s-a inselat. Premierul si-a reafirmat de curand intentia de a-si respecta pana la capat promisiunea facuta la inceputul mandatului de a nu juca politic din pozitia de premier.  Este, sa admitem, un gest rar intr-o tara cu alegatori obisnuiti ca politicienii sa le insele asteptarile si sa actioneaze altfel decat spun. Ciolos se tine departe de partide, dar actioneaza ca un om de stat coerent si atent totusi cu gesturile sale. Asta explica in buna masura simpatia de care se bucura in public.

Nu este prima data cand Dacian Ciolos se tine de promisiunea de a nu intra in politica. A mai facut-o prin 2008, dupa ce a fost numit ministru la agricultura in cabinetul Tariceanu. Si atunci liberalii trageau de el sa-l urce in vitrina. N-am fost convins la vremea respectiva ca va rezista pana la capat, dar momentul desemnarii lui Ciolos in functia de comisar european, in noiembrie 2009, l-a prins tot tehnocrat neinregimentat politic.

Exista oameni pentru care respectarea cuvantului dat si loialitatea inseamna mult, desi acest tip de inflexibilitate contravine de cele mai multe ori intereselor de grup. Cu acest tip de oameni se poate construi pe termen lung dar nu poti conta pe ei in jocuri politice marunte. Nu sunt adeptii reevaluarilor si compromisului ca modalitate de a supravietui la putere cu orice pret.

N-am nici o indoiala azi ca premierul Ciolos pune interesul general deasupra intereselor particulare, ca actioneaza onest, pentru realizarea binelui comun. Nu ma feresc de cuvinte, ce spun azi despre Ciolos scriu din 2008 iar premierul a ramas coerent cu sine insusi. Citeste si
Prin urmare, ar fi a doua oara cand Dacian Ciolos ignora cantecele de sirena ale partidelor. De aceasta data, o face convins probabil ca PNL e prea stricat sa se mai poata repara iar USR intr-o faza mult prea incipienta pentru a-l putea evalua corect ca partid. Cu PSD s-a convins, cred, ca pur si simplu nu se poate lucra. Asta nu inseamna ca Dacian Ciolos a renuntat la orice planuri interne si ca nu-l mai intereseaza puterea. Dimpotriva, sunt convins ca gandeste pe termen lung.

Premierul Ciolos are un fel de a se purta natural chiar si atunci cand participa la actiuni menite sa-i sporeasca popularitatea. Nu atat faptul ca a plecat duminica seara in Germania cu un avion de linie la clasa economic m-a impresionat, cat reactia de autoculpabilizare in fata excesului de zel facut de o stewardesa care le-a cerut pasagerilor sa astepte iesirea delegatiei oficiale. Cand premierul a spus "asta din cauza noastra", a vorbit bunul simt din el. Orice om  cu morala sanatoasa ar fi gandit la fel. Chiar cred ca Ciolos s-a simtit profund jenat de situatie, atitudine in total raspar cu ciocoismul clasic al politicianului roman ahtiat dupa privilegii, girofare si covor rosu.

Observam cu totii un premier angajat in tot mai dese actiuni care pot fi privite ca exercitii de imagine, cum a fost si deplasarea in Italia in semn de solidaritate cu victimele cutremului. Desi, in acest caz inclin sa cred mai degraba in compasiunea sincera a premierului Ciolos manifestata in fata unor drame teribile. Sa zicem ca a existat la mijloc si un calcul politic, dar parca reuseste sa se comporte autentic si credibil in astfel de momente, fara excesele tipice politicienilor romani. Or, asta face diferenta intre un politruc detestabil si un om de stat respectabil.

Notati va rog pozitionarea corecta in cazurile majore: demisia ceruta ministrului de interne Petre Toba fara ezitare, desi putea invoca, asa cum procedeaza majoritatea politicienilor aflat in situatii simliare, faptul ca avem de-a face cu o simpla solicitare de urmarire penala. Premierul a adoptat pozitia corecta, fireasca atunci cand o autoritate a statului e pusa sub semnul intrebarii.

A rezistat apoi presiunii infernale exercitate de magistrati de le majora salariile cu vreo 18%. O atitudine justa, desi a fost nevoie sa-si corecteze propriile ordonante pentru a nu mai lasa loc la speculatii. Cati dintre politicienii marilor partide au dovedit prin fapte, nu prin vorbe, ca au curaj sa refuze cresteri de leafa cu cateva luni inainte de alegeri? In oglinda, liberalii "au rezistat tentatiei populismului" promitand majorari salariale de 22% pentru functionari.

In fine, premierului Ciolos nu-i pot fi reprosate prea multe in afara lipsei de curaj de la inceputul mandatului, cand a pariat in mod gresit pe cooperarea partidelor, incercand sa se puna bine cu toti. Asta a insemnat timp pierdut si amanarea reformelor cu cateva luni. Am pus insa ezitarile initiale pe seama tehnocratului obisnuit cu dependenta de oamenii politici.

Ciolos s-a comportat ca un functionar de cariera constient ca viitorul sau sta in mainile politicienilor. Intre timp, ceva s-a schimbat. Premierul a dovedit multa abilitate in gestionarea imaginii personale, instincte politice sanatoase si mult tact in manevrarea puterii. Aflate intr-o profunda criza de lideri, de credibilitate si de oameni de stat veritabili, partidele au, la randul lor, nevoie de oameni ca Ciolos. Atentie, aici punem in discutie performanta individuala, nu prestatia guvernului in ansamblu care este discutabila.

Neutralitatea politica ii ofera avantajul de a ramane eligibil pentru o eventuala pozitie de premier intr-un mare guvern de coalitie, in caz ca se va face. Daca nu va mai fi premier din toamna, Ciolos va fi dezlegat de promisiunea facuta la inceput de mandat. In fine, jocul de glezne executat deocamdata pe tusa politicii il scuteste de neplaceri in relatia cu presedintele Iohannis. Daca face pasul in politica, Ciolos se anunta un posibil candidat la Cotroceni in 2019. Oricine isi doreste al doilea mandat de presedinte nu prea are nevoie de rivali puternici, ci de contracandidati vulnerabili.   

Exista, desigur, si varianta ca Dacian Ciolos sa intre totusi in politica inainte de alegeri, in ciuda promisiunilor reafirmate. In acel moment ar deveni insa un politician la fel ca toti ceilalti.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
29900 vizualizari
  • -25 (41 voturi)    
    am o problema care ma roade rau de tot (Luni, 5 septembrie 2016, 17:33)

    ..13 [utilizator]

    AM un BIg issue - o mare problema - sa ii aduc la cunostiinta domnului Ciolos.

    Faptul ca a acceptat un singur tur de scrutin in alegerile locale a dus la aparitia unor monstrii - unul dintre acestia fiind dna Firea, si a altora ca ea, care consuma multi nervi, bani si poate limita capacitatea de actiune a unui viitor guvern.

    Acest simplu fapt o sa coste destul de mult RO - aici nu trebuia admis nici un compromis. sigur poate sa fie luata ca si o lectie care a fost invatata.

    Drumul este lung si pohta partidelor de putere este extrem de mare!
    • +45 (49 voturi)    
      stii bine (Luni, 5 septembrie 2016, 18:40)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      stii bine ca nu i se poate reprosa lui Ciolos treaba cu alegerile intr-un singur tur, ci partidelor si in special tradarii PNL! Ciolos era pus la final sa scoata castanele din foc, nu a facut-o!
      • -17 (31 voturi)    
        De ce nu a facut-o? (Luni, 5 septembrie 2016, 19:18)

        man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        Cand alegerile in doua turui faceau parte din programul lui de investire!

        Pt ca stia c-ar fi fost picat in parlament. De-aia a negociat cu Dragnea inaintea votului de investire.

        Asta se numeste flexibilitate si compromis politic, iar Ciolos stie sa faca jocurile astea la fel de bine ca orice alt politician.
        De-aia articolul lui Tapalaga n-are nici in clin nici in maneca cu faptele, ci cu PR-ul. Si ala nefericit,
        • +12 (26 voturi)    
          Un politician adevarat (Luni, 5 septembrie 2016, 20:15)

          Lawrenciu [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          Dacian Ciolos este cel mai bun premier, pe care l-a putut avea Romania, de dupa 1989.
          Un astfel de politician, cu astfel de calitati, nu va mai avea poporul roman prea curand.
          Romania a avut astfel de intelectuali precum este domnul Ciolos, numai in perioada interbelica, iar dupa 1947 si pana in 1989, fiind doar comunistii, care conduceau tara, fara ca acestia sa fie, binenteles, votati de cetateni ( iar cand se vota presedintele, alegerile erau falsificate, fiind o prezenta de 100% la vot ).
          Defapt, in comunism, intelectualii au fost inlaturati definitiv de pe scena politicii romanesti ( prin niste metode barbare si inumane ).
          • -6 (10 voturi)    
            De ce este Ciolos un om bun de (Marţi, 6 septembrie 2016, 12:29)

            xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Lawrenciu

            stat?
            Degeaba!
        • +11 (17 voturi)    
          Programul de investire este (Luni, 5 septembrie 2016, 21:11)

          Carpi [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          acel program care se aproba de Parlament !.
          Ce difera din program ,,inainte'', ramane practic ,,simpla maculatura'' !
          Dragnea a vrut alegeri intr-un singur tur, iar ce vrea un condamnat penal este foarte important in Romania !. Altfel nu ,,trec guvernele'' ! Ce e asa de greu de inteles??
          • -3 (7 voturi)    
            Ciolos a facut compromisuri si jocuri marunte (Marţi, 6 septembrie 2016, 11:24)

            man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

            Daca nu era asa greu de inteles, nu inventa Tapalaga un Ciolos inflexibil si imun compromisului ori jocurilor politice marunte.




            Eu am insirat aici destule compromisuri si jocuri marunte in care a fost cap de afis. De la votul in doua tururi abandonat, la imunitatea lui Arafat si gudurelile pe langa antena3.
            Mai sunt multe despre care nu stim, inca, nimic. Pt ca asa ajungi sa fi desemnat si numit, si votat prim ministru, de majoritatea PSD.
    • -29 (45 voturi)    
      1% (Luni, 5 septembrie 2016, 18:49)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      1% ar lua Cioloș dacă ar candida, e mai sigur cu numirea directă....
      • +6 (14 voturi)    
        1% (Marţi, 6 septembrie 2016, 0:30)

        utilizator1 [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

        Cioloș sunt sigur ca nu ar reuși sa ia mai mult de 5%.
        La ultimele alegeri Macovei a avut 4%. Romanii prefera sa-i voteze pe Tăriceanu si pe Ponta.
  • -18 (28 voturi)    
    despre JK (Luni, 5 septembrie 2016, 17:35)

    ..13 [utilizator]

    Se va sifona rau de tot in toamna ca urmare a procesului care se va sfarsi cumva...

    Rau de tot - curat ghinion pentru JK!
    No regret!
  • -40 (54 voturi)    
    eh (Luni, 5 septembrie 2016, 17:36)

    Mazeta [utilizator]

    Ciolosz nu intră în politică nu pt că "pune interesul general deasupra intereselor particulare", ci pt. că draq îl alege. Toată viața numit, nu s-o apuca acum să candideze.
    • +20 (30 voturi)    
      Asa (Luni, 5 septembrie 2016, 18:39)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      spre deosebire de Putin, cel ales democratic intr-o democratie sanatoasa.
      • +6 (12 voturi)    
        zxzxzxz (Luni, 5 septembrie 2016, 19:36)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        PUTIN ales democratic? Poate vrei sa zici FENTODEMOCRATIC !!
  • -49 (67 voturi)    
    Osanalele (Luni, 5 septembrie 2016, 17:49)

    Gigi Kent [utilizator]

    Saracu' domn Tapalaga, cu Basescu cazut in dizgratie si cu o Monica Macovei absenta, ramasese fara politician caruia sa-i ridice osanale. L-a gasit repede pe Ciolos.

    Am si eu doua-trei idei de zis:

    1) Populatia va judeca guvernarea dupa rezultate si nu dupa vrajeli (strans de PET-uri pe maidan, zburat cu avionul la Economy samd). Alegerile din Decembrie ar fi ocazia perfecta pentru Ciolan Dacian sa primeasca feedback.
    2) In politica se intra in principiu pentru a face bine alegatorilor si societatii in general. Nu se intra pentru a face bine unui partid (PNL in acest caz). Ar putea de pilda sa intre la USR. Acelasi drac. A avea o favorabilitate decenta (%) si a insista sa te tii departe de orice functie aleasa, preferend posturile numite, e un mesaj foarte, foarte prost. Si anume un mesaj de nepasare si egoism.
    3) Ramane cum am stabilit. Eu unul o sa fac totul, dar absolut totul, sa ma asigur ca nu va exista nici un guvern de mare uniune nationala in iarna. Avem nevoie de putere si opozitie pe baze solide. Un an de prosteala "tehnocrata" si deja democratia in Romania incepe sa sufere. Si daca se poate un guvern cu premier care sa nu fie "guvernul lui", poate intelege si vorbaretul de la Cotroceni cum sta treaba in Romania.
    • +32 (48 voturi)    
      Du-te inapoi la latrine (Luni, 5 septembrie 2016, 18:09)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Acolo gasesti exact ceea ce vrei sa mananci
      • -14 (30 voturi)    
        7 ani de acasa lipsa (Luni, 5 septembrie 2016, 18:31)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        Hai lasa, nu fi suparat!
      • -11 (21 voturi)    
        Ciolos a fost la latrine (Luni, 5 septembrie 2016, 18:41)

        man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        Chiar si un ceas stricat arata ora exacta de doua ori pe zi.
        Si pana si Gigi are dreptate cand descrie articolul ca osanale. Iar cine nu vede asta, si confunda PR politic cu jurnalismul, greseste la fel de mult ca Gigi in restul zilei.

        Ciolos e un premier de apreciat, dar nu falsificand realitatea. A facut destule compromisuri pt a ajunge sa fie numit premier. Si-a facut bine. Pt ca daca ar fi fost omul inflexibil si imun la jocuri politice, nu-l mai aveam premier.
        • +6 (14 voturi)    
          La inceputul mandatului (Luni, 5 septembrie 2016, 23:33)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          s-a aratat mai slab in relatia cu partidele. Motivul e simplu de inteles. Partidele puteau oricand sa-i faca o motiune de cenzura si sa-l zboare. Nu-l cunostea poporul si nu avea sustinere populara. Acum are o sustinere imensa , datorita faptelor si comportamentului si nu mai poate fi dat jos asa usor. Chiar Dragnea, care ameninta mereu cu motiunea de cenzura , acum este mut , pe acest subiect. A aflat ca Ciolos are o sustinere populara mare ! Si ar iesi mare tambalau daca ar incerca o motiune .
          • +2 (2 voturi)    
            Cultul personalitatii (Marţi, 6 septembrie 2016, 17:06)

            man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            Eu inteleg de ce trebuie sa faca compromisuri si de ce a facut niste jocuri marunte, Tapalaga nu intelege. Si neaga evidenta in fata.

            Il apreciez pe Ciolos pt ceea ce este, pt intentii si pt lucrurile pe care reuseste sa le mai faca. Si mi-ar placea sa aiba un mandat intreg in functia de prim ministru.
            Dar nu pot sa inghit un articol care falsifica personajul.
            Nu avem nevoie de cultul personalitatii.
            Nu trebuie sa fie lingusit si Cilos asa cum e lingusit Ponta de aplaudacii lui.
            Nu e jurnalism ce-am vazut mai sus. Zici ca scrie Hondra despre Antonescu sau Geoana...
    • +32 (40 voturi)    
      Tu ai nevoie de 4 ani de jumuleala pesedista (Luni, 5 septembrie 2016, 18:33)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Spune pe fata. Cat despre populatie, ponta a distrus 100k locuri de munca si populatia l-a laudat. A bagat 7c pe litru de benzina si poporul l-a laudat ca face autostrazi. A fost tras cu barca printre case inundate si poporul a spus ca ii bastan. A facut un doctorat la xerox si poporul a spus ca ii smecher. A facut avere din spaga Kaimunaz si poporul l-a invidiat.
    • +22 (28 voturi)    
      Ciolos nu guverneaza Norvegia ci Romania (Luni, 5 septembrie 2016, 19:29)

      AG [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      asa ca eu cred mai degraba ca la fel ca si mine, dl. Tapalaga isi exprima uimirea.

      Intr-o tara civilizata, comportamentul d-lui. Ciolos ar trece cel mult la rubrica fapt divers (si ma refer aici si la faptul ca si-a respectat mereu cuvantul).

      Ciolos insa nu guverneaza Norvegia ci Romania, care pana nu de mult fost condusa de politicieni de teapa unui general care mergea la coafor cu coloana orificiala, sau a unui Imparat care uneori ar fi avut nevoie sa i se aduca aminte ca e muritor.

      1. Nu uita ca populatia e formata, in marea ei majoritate, din sarmani slab educati, usor de manipulat. Ce valoare are feedback-ul lor, luand in considerare si perioada scurta in care Ciolos a guvernat?

      2. Inscrierea in PLN/PSD ar insemna sinucidere. Inscrierea in USR l-ar costa mai mult la capitolul integritate(doar a promis sa nu intre in politica) decat ar avea de castigat (USR ca partid e promitator dar totusi nu reprezinta o certitudine).

      3. Realist vorbind, ce vei face? Vei vota PSD ajutandu-l sa obtina majoritatea? Tinand cont de imaginea sumbra a clasei politice actuale, trasaturi ca onestitatea si vointa sunt mai importante decat culoarea politica.
    • +15 (21 voturi)    
      Corect! (Luni, 5 septembrie 2016, 20:10)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Osanale se ridica numai unor nulitati ca tonta, asa de mult apreciate tie (nulitatile, hotii si osanalele ridicate acestora).
    • +3 (7 voturi)    
      ,,, (Luni, 5 septembrie 2016, 20:11)

      Matusalem [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      mi-e greu sa te urmaresc ...dar sa citesc si ce scrii e o tortura.
    • 0 (2 voturi)    
      pentru Gigi (Luni, 5 septembrie 2016, 23:28)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Cum oare vor fi alegerile din decembrie un feedback
      pentru Ciolos ?
  • +34 (40 voturi)    
    Frumos. (Luni, 5 septembrie 2016, 17:57)

    Veetor [utilizator]

    Asta e diferenta dintre o persoana educata, cu experienta si simt politic si politicienii nostri blindati cu doctorate...
  • -16 (24 voturi)    
    Public Relationship? (Luni, 5 septembrie 2016, 18:00)

    man_and_twin [utilizator]

    Daca Ciolos nu are fi fost flexibil si dispus la compromis, nu era NUMIT premier. Ca sa fie numit premier a inghitit destule de la oameni din PNL si de la Cotroceni. De la Mihalache si Dragnea.

    De pilda o Toba. Un peronaj compromis in guvernarea Ponta, apropiat de Oprea, de clica serviciilor de informatii, de academii paralele. Ciolos l-a primit in guvern, cand stia toate bubele pe care le are. De ce?

    Pt ca Ciolos stie sa faca compromisuri si jocuri politice marunte. Nu-l blamez pt asta, pt ca altfel nici nu ajungi sa intri in joc. Insa ce-am citit mai sus nu arata a jurnalism, e PR politic.
  • +35 (49 voturi)    
    Foarte exact! (Luni, 5 septembrie 2016, 18:06)

    marki [utilizator]

    Diferența dintre domnul Cioloș și fauna care ne populează scena politică este aceea dintre un curcubeu și o mlaștină urât mirositoare.
    Un model de modestie și de bun simț. Să ne trăiți, domnule Cioloș! Mi-aș dori să vă clonăm... :)
  • -12 (16 voturi)    
    un singur repros (Luni, 5 septembrie 2016, 18:20)

    athos64 [utilizator]

    Eu am un singur bemol in a-i imputa: faptul ca nu si-a pastrat nici el verticalitatea in chestiunea executarii sediului Antenei 3, aliniindu-se corului de idioti si lingai care au transformat totul in circul mediatic obisnuit. Probabil ca inca nu se hotarase sa nu mai joace la compromis.
  • +15 (23 voturi)    
    Bilanț global pozitiv (Luni, 5 septembrie 2016, 18:26)

    Mihai Badea [anonim]

    Domnul Cioloș este un om cu mult bun simț; cred că nu îi poate fi pusă la îndoială buna-credință. Ca premier însă, este răspunzător de prestația guvernului în ansamblu. Au fost erori: acțiunea Brâncuși nu a fost pregătită corespunzător, existând în plus și o lipsă de transparență. De asemenea, problema tuberculozei rezistente la tratament nu a primit atenția cuvenită. Per ansamblu însă, guvernul a avut o atitudine pozitivă, încercând să se apropie de cetățeni. Este, fără îndoială, și meritul domnului Cioloș faptul că mulți români privesc guvernul cu simpatie.
  • -14 (26 voturi)    
    teatrul marca Ciolos (Luni, 5 septembrie 2016, 18:30)

    xanti [utilizator]

    A obtinut ce a vrut ,ce inseamna sa ai securisti buni in avion.
  • -13 (17 voturi)    
    Ciolos invitat la antena3 (Luni, 5 septembrie 2016, 18:34)

    man_and_twin [utilizator]

    Daca nu stia ce e ala compromisul, nu-l vedeam pe Ciolos la antena3 in studio, in discutii cordiale cu Gadea.
    Nu-l descria pe Ponta ca "un amic", n-o lauda pe Alina Gorghiu ca abilitati polticie. Nici n-ar fi vorbit despre Dragnea in termeni pozitivi.
    Dar l-am vazut.
    • -5 (9 voturi)    
      Emisiune e inregistrata (Luni, 5 septembrie 2016, 19:22)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

      Iar minusurile nu fac decat sa intaresaca un diagnostic. Se numeste denial si e urmat de furie, de negociere, depresie, iar intr-un final vine si resemnarea. Dureaza mai mult, dar tot acolo ajungem.
  • -8 (22 voturi)    
    tapalaga (Luni, 5 septembrie 2016, 18:41)

    bobyrou [utilizator]

    ce-ai patit tapalaga... ai reusit in sfarsit sa scrii un articol fara sa-l mananci pe basescu? Ce buruieni ai mancat
  • +9 (15 voturi)    
    Si totusi care e viitorul lui Ciolos? (Luni, 5 septembrie 2016, 19:02)

    transalpinarum [utilizator]

    Banuiesc ca nu o sa intre in politica, totusi ce o sa se intample dupa alegeri? Are vre-o sansa in fata unui guvern politic? Sau cu alte cuvinte, in ce scenarou am putea sa continuam cu Ciolos? Eu cred ca sansa lui Johannis ptr in mandat 2 este exact Ciolos in ca 3 ani premier. Nu cred ca acest om se vrea la Cotroceni, ai ar putea sa scoata Romania din rahat cu un mandat de 4 ani...
    • +10 (16 voturi)    
      Ai dreptate! (Luni, 5 septembrie 2016, 20:00)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Aceasta ar fi varianta ideala: ca PNL sa anunte in toamna ca si dupa alegeri va sustine tot un guvern tehnocrat. In felul acesta ar castiga multe voturi din partea indecisilor si celor dezamagiti de mediocritatea clasei politice.
      Dupa alegeri, Iohannis il va propune din nou pe Ciolos ca premier (asa cum deja a mai facut-o), iar acesta ar obtine investitura in Parlament prin voturile PNL, USR si UDMR, care probabil cumulat vor depasi 50%.

      In niciun caz nu trebuie creat un guvern de mare uniune nationala - PSD va cere nenumarate avantaje pentru clientela sa si va folosi orice ocazie pentru a torpila lupta anticoruptie si reforma in societate.
    • 0 (0 voturi)    
      stii cu cine e insurat? (Marţi, 6 septembrie 2016, 17:24)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      nu-i duce tu grija, ca are cine.
  • -8 (18 voturi)    
    Alt compromis (Luni, 5 septembrie 2016, 19:07)

    man_and_twin [utilizator]

    pe care l-au facut cam toti premierii, se numeste Arafat. In ciuda gafelor si dezastrului in coordonarea situatiei de la Colectiv, evidentiat chiar de catre corpul de control al premierului, nici Ciolos nu s-a atins de o scama din cravata lui Arafat.
    • -1 (9 voturi)    
      Intangibilul (Luni, 5 septembrie 2016, 19:38)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

      Pai a fost unul care a incercat -Boc. Prin proiectul legii sanatatii. Si ghici ce? Arafat a ramas acolo unde era. In schimb a picat Boc.

      De atunci se feresc toti sa deranjeze pe Arafat in vreun fel, exact cum toata lumea ocoleste pe la distanta un cuib de viespi.
  • +2 (20 voturi)    
    O analiza credibila, tipica lui Dan Tapalaga... (Luni, 5 septembrie 2016, 19:10)

    Lucky1 [utilizator]

    ... isi aseaza subiectul pe masa de operatie si incepe disectia, metodic si meticulos.
    O mica exceptie: "nu-i pot fi reprosate prea multe in afara lipsei de curaj de la inceputul mandatului".

    Nu cred ca este vorba despre lipsa de curaj. O minte logica, larg cuprinzatoare, are nevoie sa inteleaga bine speta in care trebuie sa ia o decizie. Cand nu cunosti toate datele in cauza manifesti un fel de teama de a lua o decizie, teama pe care cred ca o simte un orb cand se lanseaza sa traverseze o strada fara a primi ajutor.
    Nu este vorba de curaj, nu poti fi curajos cand nu cunosti perfect in ce te implici, mai ales cand de tine depinde soarta altora, sau soarta unei tari.
    Dar, odata acomodat cu caracteristicile functiei, Ciolos a devenit "curajos", abil, coerent.

    Sa speram ca acest exemplu fericit, adus cu profesionalism de Dan Tapalaga in fata opiniei publice, sa inspire si alte capacitati, latente acum, sa faca un pas hotarat in fata pentru a-si asuma conducerea acestei natiuni pe o cale a decentei, a civilizatiei.
    • -6 (14 voturi)    
      Concret ce a facut bine dl Ciolos? (Luni, 5 septembrie 2016, 20:06)

      marian_ulise [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Nu de alta, insa pot intelege ca PSD, ALDE, etc spun ca Ciolos este cel mai slab prim ministru ca doar sunt din tabara opusa, insa sunt multi din PNL care spun ca guvernarea asta a fost dezastruasa, insa Ciolos este super om, ceea ce nu prea se leaga. Daca el ca manager a facut o echipa slaba cu rezultate slabe atunci nici el nu poate fi considerat bun. Am vazut-o pe Sulfina Barbu cand a fost rugata sa spuna un singur lucru bun facut de guvernul actual cat s-a chinuit sa gaseasca unul, si acela banal (cu tezele de doctorat).
      • +7 (15 voturi)    
        Ce a făcut bine guvernul Cioloș? (Luni, 5 septembrie 2016, 21:07)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui marian_ulise

        Să amintim câteva dintre bilele albe:
        - A oprit o parte din abuzurile generate de guvernele politice (legi evidente în favoarea unor infractori dovediţi sau pe cale de a fi dovediţi).
        - Reducerea TVA și a impozitului pe dividende.
        - Implemetarea de măsuri fiscale bune pentru economie.
        -Transparentizarea multor acte legislative şi administrative.
        -Lupta (și primele rezultate) împotriva imposturii academice și a diplomelor luate prin fraudă.
        -Demararea programului de dezvoltare rurală.
        -Debirocratizarea administrației.
        - O comunicare mai bună cu cetăţenii şi mediul de afaceri.
        - Susţinerea luptei anticorupţie.
        - Reticență la pomeni electorale, ţinerea în frâu a deficitului bugetar.
        • +9 (11 voturi)    
          acest guvern nu fura (Marţi, 6 septembrie 2016, 4:07)

          scriitor [utilizator] i-a raspuns lui marki

          Dincolo de orice consideratie acest guvern nu fura, ministrii nu sunt hoti si nu patroneaza hotia...iar toti cei care urla pe margine ca tehnocratii nu-s buni de nimic si conduc dezastruos abia asteapta sa le ia locul si sa aduca inapoi vechile obiceiuri.
        • -2 (8 voturi)    
          Ma lasi? (Marţi, 6 septembrie 2016, 9:12)

          Rali [utilizator] i-a raspuns lui marki

          Singurul lucru pe care l-a facut acest guvern a fost sa bage bani in alegatorii PSD, respectiv bugetarii (mariri de salarii medici, functionari etc.)
          Restul e praf in ochi, functionarul de cariera a facut exact ce trebuie pentru a ramane la putere curtand vanjos politrucii si punandu-le in practica pomenile.
          • 0 (4 voturi)    
            Pt cei cu minus (Marţi, 6 septembrie 2016, 10:51)

            Rali [utilizator] i-a raspuns lui Rali

            http://www.zf.ro/eveniment/guvernul-continua-sustinerea-statului-gras-cei-mai-multi-bani-de-la-rectificarea-bugetara-se-duc-pe-salarii-si-ajutoare-sociale-cei-mai-putini-la-investitii-15557154
        • -1 (5 voturi)    
          Am intrebat concret, nu cu abureli (Marţi, 6 septembrie 2016, 10:09)

          marian_ulise [utilizator] i-a raspuns lui marki

          Singurul lucru adevarat care din cate ai enumerat este cel cu lupta impotriva imposturii academice. Cel cu reducerea TVA sunt convins ca guvernul anterior l-a decis.
          Totusi eu am intrebat de lucruri concrete precum investitii, km autostrazi, fonduri europene, lucruri care ne influenteaza direct, ca vad ca toti laudati personalitatea dl Ciolos. La capitolul fonduri europene trebuia sa fim campioni ca domul Ciolos este expert pe fonduri europene, insa si aici stam praf.
  • +14 (26 voturi)    
    Un om deosebit! (Luni, 5 septembrie 2016, 19:18)

    amanda13 [utilizator]

    Tot ceea ce a facut pana acum a fost plin de bun simt si onestitate. este cel mai bun prim-ministru pe care l-am avut in ultimele decenii! Tare mult mi-as dori ca politicienii romani sa il lase sa-si faca treaba si dupa alegeri. Nu-mi pot inchipui o revenire la alde Ponta, Oprea, Dragnea si Banicioiu dupa ce l-am avut pe acest om minunat si pe domnul Voiculescu la sanatate!
  • +9 (21 voturi)    
    CIOLOȘ (Luni, 5 septembrie 2016, 19:24)

    solar [utilizator]

    Cioloș se descurca peste asteptari ca premier. Nu trebuie sa intre in politica acum. Nici intr-un viitor guvern PNL (scontat) sau unul mai colorat ca premier ...independent. CIOLOS ar trebui sa se pregateasca pentru a fi ales ca PRESEDINTE la viitoarele alegeri prezidentiale.ASTA AR TREBUI SA FACA !
    • +3 (9 voturi)    
      atributiile presedintelui (Luni, 5 septembrie 2016, 20:23)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui solar

      sunt diferite si mult limitate. avem nevoie de el la guvern!
  • +3 (13 voturi)    
    Nu meritam... (Luni, 5 septembrie 2016, 20:24)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Chiar nu meritam un om de valoarea domnului Dacian Ciolos!Suntem un popor de smecheri, de semidocti si obraznici, de oameni needucati si lipsiti de discernamant!Idealul de lider pentru un astfel de popor este derbedeul national:Ponta!Nu intamplator sondajele il arata acolo unde se sparie gandul.A fost un noroc sa-l avem pe Ciolos, nu cred ca haita de penali, de mizerabili, de politruci si nesimtiti-bazata pe esenta acestui popor-care va fi aleasa democratic in iarna, va mai face greseala sa permita un Ciolos redivivus!E vizibil cum oficinele lor-mai toate mass-media-il ataca pe el si Guvern, inducand in popor ideea ca ce bine era cu un guvern politic!Asta e!Norocul iti zambeste o singura data!Vom reveni la normalitatea nostra!
    • +2 (4 voturi)    
      Aveți dreptate! (Marţi, 6 septembrie 2016, 8:54)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui MichiuStefan1

      „E vizibil cum oficinele lor-mai toate mass-media-il ataca pe el si Guvern”.
      E vizibil și aici. Cum văd postacii lui Ponta-Dragnea&compania o frază apreciativă la adresa lui Cioloș, cum sar cu minusuri. Dar nu mor caii când vor câinii...
      • 0 (4 voturi)    
        Noaptea mintii (Marţi, 6 septembrie 2016, 11:41)

        man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui marki

        Daca ai stii sa numeri, ai constata ca minusurile domina comentariile negative la adresa articolului.

        Si atunci ce sa intelegi?
        Ca ca postacii guvernului, care ar fi platit publicarea articolului, s-au ingramadit cu totii pe HotNews?

        Nu mai ganditi in sabloane propagandistice, ca nu faceti decat sa creati propaganda si acolo unde nu era.
  • +3 (13 voturi)    
    Melteni pe chat (Luni, 5 septembrie 2016, 20:29)

    utilizator1221 [utilizator]

    Vad o avalansa de postari anti Ciolos aici. Presupun ca toti cei care scriu sunt fie platiti, fie sunt niste mitocani fara cei 7 ani de acasa. Bunul simt se dobandeste ori din familie ori din scoala. Ceea ce vad la Ciolos e bun simt, decenta, educatie. Din pacate la noi este din ce in ce mai rar iar rezultatele se vad in postari
    • +1 (3 voturi)    
      HO HO HO Mos Ciolos (Marţi, 6 septembrie 2016, 11:36)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1221

      Mie imi place Ciolos, si mi-ar placea sa conduca un guvern cu mandat intreg. Dar nu pot sa inghit osanalele pe care i le ridica Tapalaga, ca pe jurnalism. Nici nerusinarea unora care cred ca critica e platitia, iar complimentele inchipuite curg gratuit ca pe vremea lui ceausescu.

      Ciolos e un politician care stie sa faca si jocuri marunte, deosebit de flexibil si dispus compromisului politic.

      Pt ca altfel nu lauda abilitatile inexistente ale Alinei Gorghiu in politica. Nu se gudura pe langa Gandea. Nu se declara amic cu Ponta si Dragnea la antena 3, dar a facut-o.

      Nu uita ca s-a angajat sa reintroduca votul in doua tururi in programul de investitura, dar a uitat, si fara nicio jena.

      Nu-l lasa pe Arafat sa minta in continuare, dupa ce propriul sau corp de control a evidentiat dezastrul pe care l-a coordonat. Si uite ca Arafat mai gafeaza si azi, si cu tupeu.
  • +2 (10 voturi)    
    Felicitari ! (Luni, 5 septembrie 2016, 20:50)

    justiarul [utilizator]

    Un articol f bun venit destul de tarziu ! Verticalitatea ,competenta si bunul simt s-a vazut de mult !
    doar ca nu am vazut in presa articole care sa-l sustina .
    Este primul care -l citesc. Va indemn sa scrieti mai des!
  • +2 (16 voturi)    
    de ce este ciolos... (Luni, 5 septembrie 2016, 21:15)

    fonciierea [utilizator]

    fara doar si poate ca Ciolos este o figura rara in peisajul politic romanesc,prin prezenta lui sper ca se mai diminuiaza lehamitea si scepticismul multor romani fata de politica;chiar cu anumite numiri neinspirate,inevitabile tinand cont de timpul scurt pe care l-a avut la dispozitie ca sa-si formeze guvernul,pana la urma a aratat ca exista oameni capabili,onesti,care pot administra rezonabil aceasta tara.Nu cred ca ar trebui comparat cu vreunul dintre priministri Romaniei de dupa al 2 -lea razboi mondial,ptr ca ar fi o ofensa.Problema este ce se va intampla dupa alegeri.Ideea ca ar veni iar un guvern politic,gen ponta/tariceanu,ma cutremura.Ce poate face Ciolos in situatia asta ptr Romania?Asta e intrebarea.Romanii au nevoie ca de aer de un om ca Ciolos,ptr ca le-a aratat ca se poate guverna cinstit si eficient,si,ca bunul simt si decenta nu-s doar ptr prosti.
  • +10 (16 voturi)    
    Si in Canada tot cu zbor de linie... (Luni, 5 septembrie 2016, 23:12)

    extrapolat [utilizator]

    ... a fost in iunie, cand a discutat despre ridicarea vizelor. Eu veneam in vacanta in tara, Ciolos se intorcea de la discutii cu Trudeau. La 19:00 seara am luat avionul din Ottawa si cand am ajuns la aeroport steagul Romaniei era arborat la intrare. Mi-am dat seama ca era din cauza lui Ciolos. El si Dragos Tudprache au luat avionul si am fost cu ei in avion si de la Frankfurt la Bucuresti. Ca o coincidenta, Stolojan era deja in avion cand m-am urcat eu in Frankfurt.

    Am ajuns in Bucuresti pe la 13:00, eu am mers acasa, Ciolos a mers la lucru la guvern, iar pe la 18:00 era deja la stiri dand interviuri de la lucru. Omul a calatorit din Ottawa la Bucuresti via Frankfurt cu un abor de linie, dupa ce in prealabil a avut intalniri cu oficiali in Ottawa, a ajuns in Bucuresti si a mers direct la munca... care dintre politicienii romani ar fi facyut asa ceva?!?!
  • -1 (13 voturi)    
    ...... (Luni, 5 septembrie 2016, 23:32)

    miculescu-rucar [utilizator]

    "De ce este Ciolos un bun om de stat "?
    ptr ca asa ai primit ordin sa scrii!
    este un mediocru ajuns la ciolan cu ajutorul strazii!
    cine facea parte din"strada"?pai fostul guvernator al deltei,liviu mihaiu,fostul consilier al corinei cretu,si multi altii de teapa lor,va stiti voi mai bine!
    • +2 (8 voturi)    
      ? (Marţi, 6 septembrie 2016, 4:31)

      PaulAtreides [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

      Nu cred ca trebuie sa spuna autorul articolului asta, se vede si cu ochiul liber.
      Se vorbeste de fapte, nu de bla bla-uri politicianiste cum incerci tu acum.
  • +1 (7 voturi)    
    Cred ca lui Ciolos ii este sila de politica romana (Marţi, 6 septembrie 2016, 8:51)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    in general.

    Si cui nu ii este? Politica la noi e bazata pe dezinformare, santaj, spagi electorale, fiindca lumea e proasta si inghite orice. Ca dovada, Antena 3 inca exista.
    • 0 (4 voturi)    
      Sa ia un colebil (Marţi, 6 septembrie 2016, 11:46)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Stie si Ciolos ca exista antena3, doar a fost in vizita la Gadea, unde i-a gratulat inclusiv cu Ponta si Dragnea. Ca asa o fi obiceiul casei.

      Sigur ca e un guvern mai bun decat altele. Dar nu-l mai dati pe Ciolos ca din alt film, ca nu ajuta la nimic PR-ul asta politic. Decat la ingrosarea minciunii.
  • -1 (7 voturi)    
    Ce interesant (Marţi, 6 septembrie 2016, 9:20)

    Rali [utilizator]

    Discutam de Ciolos doar ca persoana fizica in loc sa discutam de el ca premier si ceea ce a facut in aceasta postura pentru a conduce aceasta tara.
    Intrebarea este: a facut ceva, ca eu ca angajat la companie privata nu simt decat o crestere a veniturilor bugetarilor si deservirea intereselor acestora?
    Km de autostrada, semnari de contracte pt autostrazi, reducerea birocratiei pentru firme, stimulente fiscale pentru IMM, absorbtia de fonduri europene (nu vrajeli pentru executia bugetara terminata in 2013), sanatate?
  • -3 (5 voturi)    
    SARCINA (Marţi, 6 septembrie 2016, 12:13)

    EmilNae [anonim]

    gata incepem campania pentru Ciolos premier? Al cui tata ca vin alegerile.Sau nu conteaza votul politic.Daca nu conteaza nu mai facem alegeri doar numim.Desemnam DNA sa faca numirile si gata.economisim bani si timp.
    Daca nu stiai dupa alegeri va fi un PREMIER POLITIC ca urmare a alegerilor si a majoritati care se formeaza.Iar daca nu stiai palamentru care este cel mai reprezentativ for pentru ca este singurul loc in care prin insumarea procentelor tuturor partidelor da 100% reprezentativitate.Nimeni alrcineva nu este mai reprezentativ ca parlamentul.Si el pe baza majoritatilor DESEMNEAZA, VALIDEAZA primul ministru Iti place sau nu asta este.
    Parerea mea este ca faceti pe voi de frica ca psd va face guvernul.Si de ce va este frica de aia nu vetiscapa si incercati tot felul de misculatii care nu au nimic dar nimic comun cu democratia.
    Fiti barbati si impacati-va cu infringerea.nu au intrat anii in sac o sa mai fie si alte rinduri de alegeri.Impacati-va si cu Dragnea PM ca vointa poporului este suverana.Asta daca nu-i asa DNA nu va merge ca in reclama "pe repede inainte" ca as-i in "democratia originala" dimboviteana.Miorita-i la loc de cinste nu stim sa obtinem mai multe voturi ca psd ii dam in cap.Ce mai a dracului-i "democratia" asta.
  • +3 (7 voturi)    
    este mai simplu de atat (Marţi, 6 septembrie 2016, 12:34)

    CRMS [utilizator]

    In politica romaneasca intra de obicei toti falitii sau mliardarii de carton care fara sprijin politic si-ar vedea naruite imperiile (gen Atlantic City-vezi serialul).
    Ciolos n-are nevoie de politica el are locul lui asigurat la Bruxelle dupa aceasta aventura. Politica romaneasca va ramane in continuare a borfasilor si a penalilor.
  • +1 (1 vot)    
    DEMOCRAȚIE = ALEGERI = PARTIDE POLITICE ! (Marţi, 6 septembrie 2016, 17:32)

    Cremenarul [utilizator]

    Stimate domnule Tapalaga,
    Alaturi/împreună cu alti liberali va adresez sincere felicitari pentru ca ati lansat o discuție publică pe tema CIOLOS - OM DE STAT !
    Împărtășim în buna masura parerile dvs. favorabile privindu-l pe dl CIOLOS.
    Regretăm însă că Domnia Sa nu înțelege ca ar trebui să se decidă dacă vrea sau nu să participe efectiv la viata politică din România.
    In toate țările civilizate politică se poate face NUMAI prin intermediul partidelor politice
    Noi l-am vrea pe dl CIOLOS în partidul nostru sau - cel mult - la ALDE !
    Ezitarea dlui CIOLOS de a se declar public liberal - deși acționează ca un liberal autentic - ne dă mari dureri de cap !
    Sperăm că acest inteligent/oportun articol al dvs. îl va determina pe dl CIOLOS să se alăture deschis liberalismului românesc !
  • +2 (2 voturi)    
    Platforma a început să scîrțîie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:44)

    stos [utilizator]

    Ori, dl. Cioloș a plătit reclamă, ori "centrala telefonică" a fost hăckuită(așa arată cuvîntul, exprimat în romgleza impusă de voi), și s-au interpretat greșit ordinele primite pe unitate.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri