Atentatele de la Bruxelles. Posibile efecte asupra Romaniei

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2016, 20:16 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Atentatele de la Bruxelles comise in inima Europei, la nici jumatate de an dupa cele de la Paris, vor avea inevitabile consecine in plan intern. Printre profitori, serviciile de informatii. Au din nou  prilejul sa traga putin spuza pe turta lor. Directorul SRI, Eduard Helvig, n-a ratat momentul sa aminteasca publicului ca serviciul actioneaza cu fermitate, drept urmare nu vede exagerate "anumite masuri de prevenire ale oricaror actiuni pe profil antiterorist". Ce a vrut sa zica dl. Helvig ne-a tradus putin Georgian Pop, de la comsia de control SRI. Pop a tipat la Parlament ca, daca pica ordonanta Guvernului prin care SRI a devenit organ de cercetare penala inclusiv pe infractiuni de terorism, e de rau.

In fine, seful comisiei care ar trebui sa controleze SRI ajunge in situatia putin ridicola de a invita Serviciul sa spuna de ce legi mai are nevoie pentru "treaba de preventie" antiterorista.

In astfel de situatii, cand mesajul explicit al serviciilor este "daca nu ne dati instrumente suplimentare nu va putem apara", adevarul este ca nu prea ai ce sa le raspunzi rational. Nimeni nu are chef sa fie scos raspunzator in cazul unui eventual atentat pe teritoriul Romaniei, cu atat mai putin politicienii. Prin urmare, ordonanta pare sa aiba acum mai multe sanse sa treaca desi existau temeri ca va pica.

Pe de alta parte, si noi, cei care dam dovada uneori de bigotism aparand drepturile civile  ne comportam  usor ipocrit. Azi, publicul acuza pe buna dreptate serviciile de securitate belgiene ca au marcat inca un esec rasunator in prevenirea atentatelor de la Bruxelles. Lumea se indigneaza si reclama schimbari rapide de legislatie, care nu permite, de pilda, percheziile in timpul noptii. Dar, ma intreb cum reactiona acelasi public inainte de atentate daca cereau servicile asa ceva...

Trebuie gasit un just echilibru. Serviciile vor cauta sa obtina cat mai multa putere, simtind  in astfel de momente ca pot forta nota. Politicienii, presa onesta si alte institutii care asigura echilibrul democratic (Curtea Constitutionala) vor deveni tot mai circumspecte, din teama legitima ca serviciile ar putea abuza de puterea lor crescanda. Excesele de ambele parti nu ajuta pe nimeni. Nici a plusa la nesfarsit dupa fiecare atentat, nici a refuza cu incapatanare totul ignorand realitatea nu genereaza incredere.

Or, este vital ca discutia despre securitate vs drepturi si liberati sa se aseze in termeni rationali, sa lasam putin isteriile si exagerarile inutile deoparte, deoarece cu asta  ne vom bate capul ani multi de aici incolo. Nu putem avansa fara incredere reciproca si fara buna credinta. Nu am nici o indoiala ca paradigma se va schimba la nivel european, nu doar in Romania, si ca vom asista la schimbari legislative profunde. Drepturile civile, asa cum le stima cum, vor fi redefinite.

Acestea ar fi efecte imediate, palpabile. Dar mai exista un set de efecte in plan simbolic.

Profesorul Valentin Naumescu remarca, intr-un remarcabil text despre "Razboiul generatiei noastre", ca in Europa castiga teren mentalitatea "cetatii asediate", statele occidentale fiind tentate sa inchida portile.

Romania se inchide si ea, dar altfel, nu neaparat cu granite si garduri. La noi se dezvolta un curent subversiv  de demonizare a valorilor occidentale in paralel cu sublimarea romanismului ortodoxist, chiar daca televiziunile si politicienii care promoveaza acest tip de mesaje pretind ca trag spre Vest.

Marele risc este ca fiecare nou atentat sa intareasca in randul cetatenilor obisnuiti convingerea ca este ceva putred in modul de a fi occidental, unde nimeni nu mai poate pretinde ca traieste in siguranta. Cu toata saracia si coruptia noastra, cel putin n-a sarit nimeni in aer pe aici. Tot mai sanatos e sa stai acasa cu ai tai. De aici pana la incurajarea unor politici autarhice nu mai este decat un pas.

Daca mai punem la socoteala ca serviciile germane au avertizat de curand ca Rusia va utiliza migratia pentru a incerca destabilizarea tarii din interior, ne putem intreba de ce n-ar exploata la nivel propagandistic Moscova toate fricile, temerile si angoasele generate de terorism in statele occidentale? De ce n-ar incuraja actiuni teroriste inclusiv pe teritoriul unor state ca Romania tocmai pentru a pune la incercare institutii si pentru a dizloca increderea publicului in valorile occidentale?

Perspectiva alunecarii intr-un euroscepticism generat de spaime legitime sau irationale pare cel mai negru scenariu in plan simbolic, dar foarte posibil. Intr-o Europa dominata de teroare si nesiguranta, a exalta sentimentele nationaliste si teoriile izolationiste devine floare la ureche.

In fine, implicatiile acordului UE-Turcia nu pot fi inca prevazute in detaliu. De pilda, pentru a reprimi imigrantii pe teritoriul sau, Turcia a ridica cateva conditii. Intre altele, a cerut accelerarea procedurilor de liberalizare a vizelor in zona Schengen dar si reluarea negocierilor privind aderarea la UE. Or, o parte din populatia Turciei simpatizeaza cu Statul Islamic. 

S-ar putea sa ajungem curand in situatia ca Turcia sa retina o parte din islamistii radicali pe teritoriul sau, asa cum ii cere UE sa procedeze cu refugiatii sirieni sau proveniti din zonele controlate de Statul Islamic, dar tot din Turcia sa plece in curand spre Europa Occidentala cu pasaport in regula alte hoarde, in buna intelegere cu UE.

Cu un stat slab, macinat de coruptie, cu politicieni de proasta calitate si o populatie manipulata, Romania risca in orice moment sa devina placa turnanta, tara de tranzit, de pragatire sau sursa de finantare pentru activitati teroriste. Pentru a nu ajunge aici, singura sansa este continuarea curateniei si eliminarea surselor de propaganda anti-occidentala in masa.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lupul de pe Wall Street, varianta romaneasca. Falsii brokeri care au furat un mil. de euro, inspirati de filmul lui Scorsese 

Detalii incredibile ies la iveala in dosarul brokerilor falsi, care au reusit sa pacaleasca cel putin 19 persoane din Romania, cu un milion de euro.
21634 vizualizari
  • -11 (33 voturi)    
    ori, ori (Marţi, 22 martie 2016, 20:36)

    Mazeta [utilizator]

    Io sunt de acord cu cei care susțin că migranții nu au ce căuta în țara noastră, așa cum noi nu avem ce căuta în țara lor.

    Sunt de acord și cu cei care susțin că străinii au ce căuta în țara noastră, așa cum noi avem ce căuta în țara lor.

    Mulți însă cred că noi avem voie să ne băgăm în țările altora, dar ei nu au voie să se bage în țara noastră. Ei bine, cu ei nu sunt de acord.
    • +4 (20 voturi)    
      Si toti sunt primiti cu drag (Miercuri, 23 martie 2016, 0:30)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      In gulagurile siberiene, dpune tot mazeta, nu te sfii.
  • +6 (22 voturi)    
    ziduri vs. deschidere (Marţi, 22 martie 2016, 20:45)

    GOG [utilizator]

    E nevoie de mai mult decat educatie...

    Si ma refer nu numai la cea religioasa, ci si la cea de acasa, la ceea ce vad in jurul lor oamenii, nu numai copiii...

    Am vazut in urma cu ceva ani, cred ca vreo 6/7, un documentar (nu a mai fost reluat de atunci), realizat in Palestina (teritoriile palestiniene-PC), al carui personaj principal era un medic psihiatru local, care analiza ce se intampla acolo in conflictul arabo-israelian, vazut prin ochii copiilor.


    Medicul arata ce desenau copii cand li se dadea voie sa deseneze ce vor. Adica la libera alegere: bombe, explozii, rachete, pusti, pistoale, tancuri. Si spunea medicul ca un copil care este inconjurat de asa ceva, cel mai probabil asta va face... Daca are in familie pe cineva care a suferit vreo drama va incerca sa se razbune, si chiar daca nu a avut: asta vede in jur-asta va face.

    Imi povestea cineva care lucra, pe timpul lui Ceao, in gradinita personalului diplomatic, undeva pe Arghezi, ca aceleasi lucruri le desenau si copiii personalului din Coreea de Nord, probabil din cauza indoctrinarii de acasa.

    Probabil ca asta simt si copiii arabilor de prin UE: marginalizare, mizerie, martiraj, si nu trebuie mult, (la baliga moale nu trebuie multa apa, ci doar un pic de indoctrinare) ca sa preia misiunea jihadista.

    Acum PC si integrarea multiculturala: ii spuneam unui parizian, oarecum revoltat, acum cativa ani, cand la Paris magrebienii doar se bateau pe strazi si distrugeau masini: pai de ce, dupa zeci de ani de cand traiesc la voi, nu i-ati educat, integrat?

    Mi-a raspuns destul de sec, cu un exemplul personal:

    I
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 martie 2016, 10:23)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui GOG

      Ca de obicei, orice postare documentata si coerenta primeste minusuri...
      • +2 (2 voturi)    
        Pentru ca (Miercuri, 23 martie 2016, 22:07)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Cu siguranta.. Pentru ca evident e mai usor sa dai un minus decat sa combati o idee contrara argumentata. :)
  • +1 (19 voturi)    
    ziduri vs. deschidere Continuare (Marţi, 22 martie 2016, 20:47)

    GOG [utilizator]

    Acum PC si integrarea multiculturala: ii spuneam unui parizian, oarecum revoltat, acum cativa ani, cand la Paris magrebienii doar se bateau pe strazi si distrugeau masini: pai de ce, dupa zeci de ani de cand traiesc la voi, nu i-ati educat, integrat?

    Mi-a raspuns destul de sec, cu un exemplul personal:

    In anii 70 locuiam intr-un bloc, la marginea Parsului.

    Deasupra mea statea un arab. Vinerea de obicei, cel putin o data pe luna, venea cu o capra/oaie pe umeri, nu stiu de unde o lua, o taia pe balcon, lasa sangele sa se scurga, iar pete rosii ajungeau si la mine pe balcon. L-am rugat sa inceteze. Nu m=a bagat in seama, am fost la Politie. A venit, a constat, a plecat. Peste cateva saptamani, acelasi ritual, iar politie, a venit a constatat, a trecut pe la mine, m-a avertizat ca asa e obiceiu la arabi, a plecat.

    A treia oara a venit iar politia, m-a amendat pe mine ca o deranjez, am plecat...

    Asa ca nici una nici alta nu au mers: varianta israeliana vs varianta europeana.

    Ce putem face? cred ca nimeni nu stie raspunsul...
  • +1 (15 voturi)    
    Exponentii curentului subversiv (Marţi, 22 martie 2016, 21:21)

    Heruvim [utilizator]

    Principalul exponent (cu credibilitate) a curentului "subversiv" anti-occidental este Europarlamentarul Traian Ungureanu. Am citit articolele sale si pot spune ca, pro-occidental fiind, totusi pozitia sa imi provoaca simpatie.

    Spuneti de acest curent "subversiv" ca si cum ar fi subteran cand de fapt este la lumina zilei. Insinuati ca ar fi impotriva interesului national (deci si subversiv si anti-national). Dvs. ati citit articolul "Streangul de dar"? Stiati cum se poarta negocierile privind imigrantii ilegali in spatele uselor inchise la Bruxelles?

    Daca nu l-ati citit inca, va invit sa il citit. Dar va avertizez ca in urma lecturarii s-ar putea ca si dumneavoastra sa incepeti sa cochetati cu acest curent "subversiv".
    • +1 (1 vot)    
      100% de acord (Miercuri, 23 martie 2016, 22:10)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Si eu nu il cunoasteam pe TRU destul de bine. Citesc ultimele sale articole si ma impresioneaza pozitiv. Si eu ma consider european, pro-atlantist convins.

      Cred totusi ca pentru multi, din pacate nu poti fi pro-european daca nu esti "tovaras" in toate ideile. Prin excludere devi usor un proscris, fanatic, filorus. Odata aplicata eticheta, te-au rezolvat.
  • +1 (17 voturi)    
    Nici nu ma asteptam... (Marţi, 22 martie 2016, 21:31)

    cititoare [utilizator]

    La o altfel de pozitie din partea ta! Bineinteles ca rusii sint de vina in toate nenorocirile care se intimpla. Daca ai dovada, ca vad ca te dai informat, hai prezint-o, sa aflam si noi!

    Si da, bineinteles ca in vestul Europei e numai lapte si miere si noi trebuie sa ne guduram pe linga ei ca ne-au lasat in gasca lor, cu conditia normal sa nu ii contrazicem la nimic. Halal Uniune!
    • +8 (12 voturi)    
      a zis seful securitatii din ucraina (Miercuri, 23 martie 2016, 0:51)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

      aia e dovada ca rusii sunt vinovati :))))))
  • +1 (19 voturi)    
    SRI (Marţi, 22 martie 2016, 21:54)

    digi [utilizator]

    Garanteaza tu securitatea a 22 milioane de oameni daca poti, ca la scris articole e usor!
  • +3 (19 voturi)    
    Variante: (Marţi, 22 martie 2016, 21:55)

    rov [utilizator]

    1. suntem pierduti, am incercat sa amestecam apa cu uleiul...Imperiul Roman a avut noroc, noi nu vom avea a doua sansa. Musulmanii ne vor domestici si ne vor baga in vagauna lor...

    sau

    2. Toti musulmanii considerati inamici pana la proba contrarie. In caz de atentat, familia expulzata sau inchisa pe viata.

    Din pacate sunt doar doua variante, si e usor de prevazut care va fi transpusa in realitate.

    Adio Europa de azi.
    • 0 (8 voturi)    
      Variante logice (Marţi, 22 martie 2016, 23:47)

      Dacii [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Insa in realitate nu e niciodata alb si negru.
    • +1 (11 voturi)    
      Asia si America de Sud de ce nu au probleme? (Miercuri, 23 martie 2016, 4:28)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Oare de ce Japonia, Coreea de Sud, Argentina sau Brazilia nu au probleme cu musulmanii? Cumva pentru că nu le-au dat cu bombe în cap? Ca si aia tot "infideli" sunt!
    • +2 (10 voturi)    
      Securitatea (Miercuri, 23 martie 2016, 7:38)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui rov

      de pe vremea comunistilor: mai intai i'a exterminat pe luptatorii din munti si familiile lor, apoi a inceput sa'i ridice pe pletosi si pe barbosi, apoi pe aia care spuneau glume subversive, apoi pe aia de aveau ce sa manance ... observi vreo legatura cu ceea ce spui tu?
      Daca ai un ciocan in mana, totul seamna cu un cui.
    • +1 (1 vot)    
      Nu conteaza (Miercuri, 23 martie 2016, 12:23)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Nu conteaza cine executa ...ci conteaza cine da ordinul si cine pe cine plateste.
  • +7 (15 voturi)    
    Realism vs. orbire (Marţi, 22 martie 2016, 22:28)

    cinevatus [utilizator]

    Nu este necesar sa crezi in mituri pentru a aprecia valori occidentale asa cum nu trebuie sa fi un fanatic roman sa apreciezi ceea ce e bun in Romania vs. Vest.

    Aceste atacuri si lumina in care sunt puse locurile mai intunecoase a marilor democratii occidentale si o doza de realism.

    Sunt lucruri si greseli care Romania nu trebuie sa le repete si care Occidentul le plateste acum. Este rational si bine asa.
  • +11 (15 voturi)    
    a (Marţi, 22 martie 2016, 22:31)

    andrei1245 [utilizator]

    reinstituirea controalelor la granita este inevitabila.

    a continua in acest mod va face uniunea inoperabila.

    o suspendare shengen nu inseamna ca europa unita a disparut ci pur si simplu este in razboi si trebuie sa adopte masuri exceptionale.
  • -11 (23 voturi)    
    Mai sunt cateva masuri.... (Marţi, 22 martie 2016, 22:59)

    newlook [utilizator]

    "Pentru a nu ajunge aici {euroscepticism}, singura sansa este continuarea curateniei si eliminarea surselor de propaganda anti-occidentala in masa." (Talpalaga)
    ============

    Se pot adauga...Sarma ghimpata, ecusoane colorate pentru cei ce gandesc altfel, "Arbeit macht frei"...si inca cateva ramase de pe vremea mustaciosului.
    Sa nu miste nimeni in front si sa conteste maretia noului reich german, botezat UE!
    Cred totusi ca Marea Uniune Europeana ar fi o denumire mai potrivita, nu-i asa?
    • +3 (3 voturi)    
      Nu, este chiar ... (Miercuri, 23 martie 2016, 11:09)

      Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ... Marea Uniune Islamica Europeana.
  • +16 (22 voturi)    
    Curentul populist de dreapta (Marţi, 22 martie 2016, 23:10)

    Heruvim [utilizator]

    Revin cu un nou comentariu (sper sa il aprobati si pe primul).

    Populismul european renascent nu este o reactie de ura asa cum multi o prezinta. Este o reactie organica de respingere a unor idei vehiculate de o anumita clasa politica: liberalismul de stanga.

    Atunci cand interzici ceva cuiva, se va gasi cineva sa se impotriveasca acelor interziceri. Aceasta este una dintre filosofiile de baza ale stangii liberale: daca totul este liber, nu vor mai fi impotriviri ca nu ai la ce sa te impotrivesti.

    Totusi, liberalismul de stanga s-a catarat la varful politicii vestice pe o mare de INTERDICTII plasate si sustinute cu o fervoare religioasa. In totalitatea lor, aceste interdictii sunte generic denumite "politically correct" . In treacat fie spus, socialistii au avut nevoie de aceasta sustinere a minoritatilor pentru a ajunge la varf, in lipsa sustinerii maselor largi.

    Populismul de dreapta ataca tocmai dogmele religiei liberal-socialiste, cauza nefiind neaparat credinta ca acele dogme nu sunt potrivite (cum ar fi libera circulatie) ci cauza este ca tocmai acele dogme sunt sustinute cu fervoare religioasa de socialisti:
    - Libertatea de circulatie
    - Multiculturalismul
    - Ajutoarele sociale
    - Etc.

    Vedeti un pattern? Tot ce sustin socialistii sunt subiect de propaganda "anti" din partea populistilor. De ce? Pentru ca la fel ca eroarea logica din manifestul lui Marx (Da! L-am citit), socialistii au si ei in noua doctrina o eroare de logica monumentala (care, la fel ca comunismul, va duce in final la extinctia acestui curent toxic si nenatural): sa fie libertate maxima prin interzicerea anumitor opinii si gandiri.

    NE-NATURAL. ILOGIC. VICIAT.
    • +4 (6 voturi)    
      De acord (Marţi, 22 martie 2016, 23:51)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Felicitari pentru comentariu.

      Etichetarea tututor demersurilor anti-liberaliste sau mai bine zis conservatoare, este in curs si in media romana. Vezi Coalitia pentru familie, care are sustinerea maselor largi in mod vadit dar nu si a unora care ar vrea sa decida ei ce e bine si ce e rau sa fie discutat in spatiul public (madam Pippidi).
      • +10 (12 voturi)    
        O persoana nociva (Miercuri, 23 martie 2016, 0:56)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Cucoana aia este nociva. Ne-ar vinde maine pe toti pe 11 arginti prietenilor ei socialisti daca ar putea.

        Ultimul ei articol incepe bine. Ai impresia ca a realizat in final iopocrizia proprie cand zice:

        "fundamentaliștii islamici nu cred și nu vor o singură umanitate, un singur set de norme privitoare la drepturile omului, la justiție și la state de drept, la egalitatea sexelor, la neutralitatea religioasă a statului și așa mai departe"

        Sau
        "Nu e nevoie să vină nici un refugiat din Siria să amenințe Europa, că marile coloane antioccidentale sunt la noi deja. Nu doar cohortele de fundamentaliști cu barbă, ci toți cei care detestă proiectul european sau universalist s-au coalizat zilele astea, contra UE"

        Ai!zice ca socul evenimentului, mult prea apropiat de propria persoana i-a deschi ochii. Dar NU! Finalul este macabru si plin de grotesc:

        "Va trebui să acceptăm abateri de la confort pentru o vreme, să punem detectoare de metale ca în Africa de Sud, la gări și mall-uri, să avem altă politică urbană în orașe ca BXL, dar pe lângă militarii noștri, noi, civilii, trebuie mai ales să ne păstrăm așa cum suntem, să luptăm cu armele noastre, de la promovarea unor valori fundamental diferite de sectarismul agresiv al ăstora, la gesturi ca donatul de sânge sau acceptarea în Europa a celor care ar fi exterminați dacă nu s-ar refugia"

        Daca nu s-ar refugia de unde? Din Turcia? Ar fi exterminati daca nu se refugiaza din Turcia?

        GROTESC
  • +2 (12 voturi)    
    teoria conspiratiei (Marţi, 22 martie 2016, 23:31)

    pag [utilizator]

    Sunt satul de teoria conspiratiei.
    Merkel a dat-o-n bara, sunt de acord. Dar pana una alta, Germania e "fruncea" pentru ca e cea mai dezvoltata tara europeana. Punct.

    Cum spunea cineva mai sus, este OK sa se restabileasca controalele la frontiera pe perioada determinata. Nu moare nimeni daca e controlat cand trece o frontiera de stat. TIR-urile ar trebui scanate cu raze X (exista scanere), eventual in doza mortala. Binenteles, soferul nu sta in masina in timpul scanarii. Daca se institue chestia asta, nu va fi nimeni nebun sa incerce sa treaca granita ascuns in TIR daca stie ca o sa moara de la asta. Pentru transporturile de animale vii se poate asigura control uman, nu automat. Banui ca , din puct de vede al costurilor, ar iesi mai ieftin decat banii dati Turciei.
    Cu toata suplimentarea de personal necesara.

    Ar trebui taiat accesul la internet catre zonele musulmane extremiste. Nu de tot, doar schimbata paradigma din nevinovat pana la proba contrarie la vinovat pana la proba contrarie. Sunt sigur ca serviciile stiu care sunt zonele :).

    Ar fi necesare suplimentari ale fortelor navale la granita internationala a apelor turcesti. Sau chiar a granitelor UE, cu asigurarea transportului inapoi pana la limita internationala a granitei tarii de proveninta. Chiar daca le dai o barca sa se intoarca la tarm, tot nu costa cat costurile generate de refugiati. Tind sa cred ca exista suficiente forte navale pentru a impune un astfel de embargo. Mai ales ca nu ai nevoie de portavioane si distrugatoare pentru asta.

    Serviciile secrete ar trebui sa aiba puteri decente. Nici sa fie stapanii lumii, dar nici sa nu poata face perchezitii noaptea.

    In continuare imi mentin opinia ca nu islamul e o problema, a se vedea musulmanii nostrii din Dobrogea, in special. Problema e fundamentalismul religios si extremismul. Si cum acesti extremisti vin dintr-o anumita zona geografica, sau acolo isi au sediile de propaganda, toate rutele trebuiesc taiate.
    • +7 (11 voturi)    
      Dobrogea (Miercuri, 23 martie 2016, 6:35)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui pag

      Si in continuare iti spun, in Dobrogea nu sunt musulmani, ci cetateni romani de etnie turca sau tatara, de religie musulmana, asa cum eu sunt nascut ortodox dar mi se rupe.

      Cei mai multi tineri dobrogeni de etnie turca sau tatara habar nu cand sunt sarbatorile religioase (si nu-s multe), nu au pus piciorul in moscheie de ani de zile, nu au ajuns la Mecca, vorbesc din ce in ce mai greu turca dar mai ales tatara si sigur nu au citit cine stie ce din Coran, iar traditia este total pe langa.

      Mananca porc, consuma alcool, isi inmatriculeaza masinile in Bulgaria si isi actualizeaza des profilul Facebook.

      Dobrogea este un exemplu bun pentru multiculturalism, dar sa lasam religia deoparte.



      Islamul si Coranul sunt problema adevarata fiindca opereaza dupa reguli simpliste: cine nu este ca noi, trebuie sa moara.
      Poate ca in loc de integrare, ar trebui sa le intoarcem favorul.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu (Miercuri, 23 martie 2016, 15:29)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

        Sponsorii atentatelor sunt problema. Ei sunt teroristii adevarati, nu executantii.
    • 0 (4 voturi)    
      Deci tu crezi ca teroristii vin ascunsi in Tiruri (Miercuri, 23 martie 2016, 9:00)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui pag

      eventual noaptea,dupa ce au dat o suta dolari
      hahahahahahaha
      asa vin amarastenii,aia cu bani au avioane personale si servere virtuale si arme nucleare
      si cine plateste pt toate bazaconiile ce le-ai scris?
      iti dai seama ca o sa dai pret dublu la carne daca se implementeaza prima masura si ca n-o sa mai iesi din tara pt ca nu o sa mai ai bani de bilet de avion pt a doua masura
      • +2 (2 voturi)    
        Teroristii nu (Miercuri, 23 martie 2016, 17:05)

        pag [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

        Dar imigrantii da. Imigranti care nu se integreaza si devin o sursa sigura de teroristi sinucigasi. Nu-ti inchipui ca vin aia cu avionul personal, se dau jos din el, se duc in aeroport si se arunca in aer. Aia cel mult dau banii unui amarat sa se arunce in aer.

        Iar costurile sunt mai mici decat costa toate tampeniile de acum cu imigratii, plata turciei (6 miliarde!!!). Un scaner de ala costa pana in 2 milioane. Ai nevoie de 2 per PTF. Cate ar avea nevoie Romania? 40-50?

        Iar cu serverele virtuale... las-o moarta
  • -4 (8 voturi)    
    Turcia (Marţi, 22 martie 2016, 23:38)

    Dacii [utilizator]

    Sa scrii ca o parte din populatia Turciei simpatizeaza cu statul islamic mi se pare exagerat. O parte poate insemna 10% , 15% sau mai mult. Pe Romania nu o sa atace nimeni, nu exista nici un impact la nici un nivel. Un articol slab cu mixiuni intre ce se intampla in parlamentul romaniei cu legi SRI si probleme serioase la nivel mondial unde mor oameni nevinovati cu sutele
  • +8 (12 voturi)    
    Din nefericire (Miercuri, 23 martie 2016, 1:40)

    Vlad-I [utilizator]

    Din nefericire occidentul se autodistruge prin politica neomarxista. Ce n-a reusit Moscova cu tancurile, a facut cultura marxista in universitati, ong si birocratie. Ziarele din romania au mai multa libertate sa spuna adevarul despre musulmani decat balmajeala generalista din vest. Lipsa de aparare a propriei comunitati este la fel de criminala ca si distrugerea de comunitati in colonii. Daca maine martienii ar aduce occidentalilor din europa 10 milioane de tancuri, tot nu le serveste la nimic, sunt pre finuti ca sa ucida o musca. Saracii, debilii si islamistii sunt noua vaca sacra.
    • -2 (12 voturi)    
      Se pare ca domnul Tapalaga a scris ... (Miercuri, 23 martie 2016, 6:59)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      degeaba. N'ai inteles nimic.
      Dar o sa incerc io sa'ti explic:
      Daca azi se formeaza o militie care sa'i extermine pe "saraci, debili si islamisti", dupa ce termina cu ei (daca poate sa termine cu ei) o sa identifice un alt grup periculos si o sa incerce sa'l extermine si pe ala, si tot asa ... pentru ca vezit tu ... o militie de genul ala are permanent nevoie de dusmani ca sa supravietuiasca. Despre nume ... putem oricand sa o numim Securitate, Gestapo, NKVD.
  • +1 (1 vot)    
    Georgian Pop e agent SRI (Miercuri, 23 martie 2016, 7:48)

    dadan [utilizator]

    nu va e clar? adica cea mai eficienta metoda de control public este " lupul paznic la oi" ca doar n-or fi fraieri ei lupii sa se lase controlati de oi.... niciodata nu se va intampla acest lucru...ce stiu ele oile ... sunt proaste ... behaie toata ziua aiurea...
  • +2 (6 voturi)    
    alooooo (Miercuri, 23 martie 2016, 8:30)

    garibaldi [utilizator]

    Pai ar trebui sa va hotarati ori vreti ca SRI sa aibe puteri ori nu.
    Mai ieri spuneati ca CCR da puci cu interceptarile acum sa nu aibe SRI atata forta ,nu sunteti decis sau scrieti in functie de curent.
    Terorismul a aparut ca urmare a bombardamentelor masive din tarile arabe .
    Chiar nu vedeti ca Germania nu a dat nici o bomba in Siria ,vinovatii sunt americanii si rusii dar mai ales americanii cu jocurile lor geostrategice.
  • +1 (1 vot)    
    chiar ? (Miercuri, 23 martie 2016, 11:56)

    Teri [utilizator]

    si cine sa elimine media manipulatorii ? CNAul ? + infinit. Sau asa zisii politicieni ? Care vor fi innebunit subit si isi taie singuri craca de sub picioare ?
  • -2 (2 voturi)    
    remarc... (Miercuri, 23 martie 2016, 16:15)

    chirvasamar [utilizator]

    urmatoarele:
    1. pe forma comentariilor, vad s-a inmultit numarul de postaci putinisti de cand a crescut pretul la petrol
    2. pe fondul problemei, trebuie sa acceptam - cu durere in suflet - ca in ciclul de dezvoltare al actualei civilizatii occidentale centrate pe democratie si valorile libertatilor si drepturilor civile am ajuns la un moment crucial, de a alege intre ciocan si nicovala, intre doua solutii.
    Una e sa continuam precum incapatanatii cu protectia exagerata a minoritatilor imigrante ( dusa pana la aberatia discriminarii majoritatii de genealogie europeana) si in 2050 vom celebra in toata Europa Ramadanul si nu Craciunul si Pastele
    A doua solutie este, ascensiunea unor lideri adevarati ( evident, liberali de dreapta) care sa taie libertatile si drepturile exagerate , sa inscrie societatea occidentala pe un fagas social si economic strict fata de imigratie ( si suporterii lor europeni, acei socialisti ipocriti de cafenea), aplicand politici extreme de dure fata de cei care esueaza sa se integreze chiar daca, in viziunea unora, acestea incalca "drepturile omului".
    • +1 (1 vot)    
      Remarc (Miercuri, 23 martie 2016, 22:22)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui chirvasamar

      Remarc urmatoarele:
      1. Daca un comentariu este critic, chiar si argumentat sau chiar si moderat, la ceva ce este asazis "occidental", pentru multi ca dvs. imediat respectivii devin putinisti. Eticheta pusa. Rad cand vad unii ca dvs. care sustin cu o anumita religiozitate asemenea idei.
      2. Nu pretind sa am o solutie, surprinzator sunt de acord cu cele spuse de dvs.: trebuie insa oprita demagogia, corectitudinea politica si lipsa de identitate. Europenii au probleme si retineri in a spune ca trecutul Europei asa cum o stim, este crestin si ca valorile occidentale au baze crestinesti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version