In urma cu ceva timp a facut turul internetului un filmulet cu un stalp uitat in mijlocul unui drum de pe langa Caracal. La marginea Bucurestiului exista un oras considerat zona de fite (Pipera-Voluntari) cu tot mai multi stalpi plantati, atentie mare, nu langa, ci pe sosea. Vad ca nu moare nimeni de grija lor. HotNews.ro a semnalat stalpii lasati in drum in urma cu exact un an. De atunci, stalpii nu doar ca n-au disparut, ci s-au inmultit. Primaria lui Pandele asfalteaza pe bucati Iancu Nicolae, largeste soseaua Pipera dar tine la salpii din drum ca la ochii din cap.

Dan TapalagaFoto: Hotnews

Nu stiu daca realizati, dar timp de un an nu s-a sinchisit nimeni sa faca ceva, macar de rusine. In zona aia locuiesc expati, angajati ai mai multor ambasade, oameni de afaceri, in general public de o anumita conditie, care contribuie cu taxe si impozite la bugetul primariei si nu primesc inapoi servicii pe masura. Lor, primaria lui Pandele le ofera zilnic un exemplu de administratie sfidator de proasta. Rar mi-a fost dat sa intalnesc administrator mai slab. Simbolul absolut al nesimtirii, lipsei de interes si delasarii sunt chiar acesti numerosi stalpi simpatici, rasarind din asfaltul drumului din loc in loc.

Daca nimereste cineva din alt oras noaptea prin Pipera lui Pandele si circula linistit pe banda unu, are toate sansele sa se infiga intr-unul din stalpi. Strada nu e luminata si nici stalpii nu-s marcati cu panou reflectorizant. Au fost intr-o vreme, acum nu mai sunt. Stalpii astia grosi din beton sunt dublati de niste stalpi de iluminat noi, dupa cum se vede si in imaginea de mai jos, plasati corect, pe trotuar.

Sigur, in caz de accident, televiziunea doamnei Pandele ne va explica ca esti foarte prost din moment ce intri cu capul in stalpi. Casca ochii pe unde mergi, de aia au masinile faruri. In treacat fie spus, i-am spus Catiusei Ivanov anul trecut de Craciun ca si peste un an stalpii din orasul lui Pandele vor fi tot in drum. Parea convinsa ca treaba se rezolva si ca e o mica neintelegere administrativa.

Nu ma intereseaza cine-i de vina pentru situatia asta revoltatoare: Electrica, mama Electricii, primaria lui Pandele sau stalpii ca nu s-au mutat singuri un metru mai incolo. Ce vad cu ochii mei in fiecare zi sunt niste stalpi pe carosabil si niste prosti care largesc soseaua turnand asfalt in jurul lor. Asta-i tot ce vad si ma minunez de fiecare data cand trec pe langa ei, de cel putin un an.

Acum, asta sa fie cea mai mica problema din Pipera: stalpii din drum. Cea mai mare problema e chiar drumul. Ca sa va faceti o idee, drumul asta ar trebui sa fie, dupa DN1, a doua intrare in Capitala din zona de nord. Primaria lui Pandele a inceput lucrarile de largire si modernizare prin iunie iar potrivit contractului lucrarea trebuia finalizata acum, in decembrie.

Greu de imaginat o bataie mai mare de joc. Pe timpul verii, cand se putea face ceva, n-au miscat mai nimic desi drumul l-au rupt tot in pregatirea santierului. S-au apucat de treaba abia toamna, cand valorile de trafic au crescut si circulatia in zona s-a dat complet peste cap. Capacitate de lucru slaba, utilaje putine, ritm de melc, calitate execrabila. Au aparut deja santuri si denivelari in sosea din cauza ca n-au tasat bine terasamentul, plus clasicele guri de canal in mijlocul drumului cu toate ca au refacut infrastructura de la zero. Nu inteleg cum in alta parte scurgerile se pot face langa bordura, numai la noi nu.

La cum arata acum, lucrarile nu se vor incheia nici in primavara avand in vedere ca va urma o lunga pauza. Am o multime de prieteni in zona ajunsi la capatul rabdarii, altii decisi sa vanda ca sa scape de infern. Cu totii il injura pe Pandele, dar nu fac mare lucru. Am intalnit o singura exceptie notabila, presedintele unei asociatii de locatari care a scos cu forcepsul niste informatii despre ce mosmondeste primaria lui Pandele, acuzata de lipsa totala de transparenta.

In treacat fie spus, sunt curios cine va fi sanctionat pentru nerespectarea termenului de executie. Aici simt nevoia sa aflu mai multe despre licitatie, conditii de participare, ce capacitate de lucru a prezentat constructorul, cine a verificat-o, prevederile contractului la capitolul sanctiuni, mai ales ca vorbim de cateva zeci de milioane de euro, in mare parte bani europeni. (Am trimis solicitare in baza legii 544, vom publica raspunsul de indata ce-l vom primi)

Acum, veti spune, bun, asa le trebuie smecherilor din Pipera daca aleg de ani de zile acelasi primar care si-a dovedit incompetenta si dezinteresul. Nu-i chiar asa. Pandele se scoate mereu cu voturile alora din Voluntari, cealalta jumatate a orasului aflata la vreo zece km de Pipera. Da, ati auzit bine, orasul asta e rupt in doua. Jumatatile sunt despartite de o distanta de vreo zece km, dar au in mod bizar acelasi primar. O evidenta anomalie administrativa.

Nimeni nu si-a batut capul pe bune s-o rezolve, sa transforme Pipera in al saptelea sector, sa faca orice numai sa-i dea o administratie proprie si functionala. Cu banii din Pipera si-a cumparat voturi dincoace iar astia, nefericitii jumulti de administratia lui Pandele, s-au uitat la primar cum le rade in nas. Multi au buletin de Bucuresti, deci primarului i se rupe de voturile lor. (Nu mai vorbesc de coruptia din administratia locala despre care aud constant povesti, de parca procurorii au sters Volunariul de pe harta lor)

Asa a ajuns Pipera un fel de sat fara caini, unde apar blocuri intre case, cu drumuri laterale de acces ridicol de inguste si de proaste, unde toti parcheaza cum ii taie capul pentru ca nu are cine sa-i amendeze. Aici simt nevoia sa fac o precizare: nu stau in Pipera, dar trec pe aici si ma intriga apatia locuitorilor, lipsa de reactie. De pilda, Iancu Nicolae s-a umplut de scoli si gradinite particulare fara parcare asigurata. Si nu sunt doua-trei. Astfel, soseaua se blocheaza in fiecare dimineata din cauza masinilor oprite in mijlocul drumului de parintii care-si aduc plozii la scoli si gradinite.

Tot acest dezastru administrativ se repercuteaza direct asupra bucurestenilor. Daca va uitati putin pe harta de mai sus, veti observa cum traficul din nord se scurge ori pe DN1 ori pe o ruta alternativa. Astazi, alternativa nu mai este Pipera (n-a mai fost in ultimii ani). Artera s-a blocat total din cauza lucrarilor haotice, prost marcate, un real pericol la orice ora. In consecinta, cei care vin din nord, inclusiv traficul de pe A3 (Ploiesti-Bucuresti), si vor sa intre in Capitala au de ales fie DN1, fie soseaua Andronache, prin Colentina. Astfel, circulatia in zona, oricum aglomerata (pe aici intra in Bucuresti cei care vin din Moldova), s-a transformat intr-un cosmar zilnic pentru mii de soferi.

Si, nu uitati. Povestea cu stalpi in drum nu se intampla undeva aiurea, prin Caracal, ci la marginea Bucurestiului, pe mosia vestitului primar Pandele.