Caderea ultimului bastion

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2015, 21:38 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
O noua actiune de tip "martea neagra" este in plina desfasurare in Parlamentul Romaniei. Ultimul proiect de lege depus de zece parlamentari PSD, din care jumatate anchetati, trimisi in judecata sau chiar condamnati, reclama suprematia borfasilor asupra Romaniei. Acestia pretind drepturi largite pentru infractori, slabesc legi si institutii. Merg pana acolo incat aproape ca rastoarna raportul de forte firesc in orice tara normala, facand din procuror un potential infractor, amenintat cu un cadru legal pe care cu greu il va putea respecta. Agitand mereu sabia razboiului peste capetele procurorilor, politicienii spera ca intr-o buna zi vor ceda, se vor speria si vor pleca din nou capul. fie de bunavoie.

Un proiect de lege precum cel initiat de cei zece deputati PSD este un pericol real, nu imaginar, care se adauga altora, unele reusite partial. Acest proiect toxic trebuie oprit cu orice pret, la fel cum a fost stopata amnistia. Exista deja o masa critica impotriva justitiei in clasa politica romaneasca, preocupata sa-si salveze pielea, nu sa lucreze pentru public.

Mai devreme sau mai tarziu, este de asteptat sa vina ziua rafuielilor cu procurorii. Pentru a pregati terenul, politicienii au facut tot posibiliul sa convinga populatia ca justitia s-a transformat intr-un monstru, ca se comit abuzuri groaznice si ca in fiecare nou cercetat penal se ascunde un inger pe nedrept jumulit de procurori de penajul altfel imaculat. Nici o tehnica de demonizare a justitiei nu a tinut, din fericire, la marele public. In continuare, increderea in DNA se mentine la cote inalte, desi campania ani-procurori s-a dezlantuit prin toate gurile de foc.

In consecinta, politicienii au schimbat tactica si au trecut mesajele de amenintare transmise direct, in vazul lumii, sistemului de justitie. Premierul Victor Ponta critica orice arestare, apara toti baronii si se plange ca anchetele procurorilor blocheaza fonduri europene avand de transmis de fapt un singur mesaj sistemului: Nu mai beneficiati de sustinere politica, nu va mai vrem liberi si independenti. Traian Basescu si alti fosti sustinatori ai justitiei  transformati peste noapte in mari teoreticieni ai abuzului nedovedit spun acelasi lucru cu alte cuvinte: ne dezicem de voi, vrem sa va opriti.

Toti politicienii romani sustin din greu justitia cand functioneaza cu adversarii, dar o injura gros cand se atinge de ai lor. 


Sub pretextul generos al apararii unor drepturi (cu care isi adorm constiinta), cei mai multi au devenit avocatii marilor cercetati penal. Procurorii au ramas astazi mai singuri ca niciodata, inarmati doar cu sustinerea marelui public, a Bruxelles-ului si a unor ambasade occidentale.   In treacat fie spus, si aici se lucreaza propagandistic la greu pentru a convinge partenerii externi ca justitia - si nu coruptia - isi face de cap in Romania. Putinele voci din presa favorabile au fost reduse pe rand la tacere, au mai ramas doi-trei.

Avizarea unui procuror sters, submediocru, la sefia DIICOT, intr-o tacere asurzitoare din partea presei si a opozitiei, indica fidel vointa transpartinica de revenire la vremurile cand magistratii se miscau in lesa politicienilor. Procurorul iesean Daniel Horodniceanu  - votat cu 5 la 2 de sectia pentru procurori a CSM - trece drept un apropiat al Monei Pivniceru, o apropiata a liberalilor. Compromisul ideal. Vom avea, proababil, un acord transpartinic pe aceasta numire, deoarece politicienii au invatat din cazul Bica - Udrea importanta fiecarui post in cadrul institutiilor de forta. Nu-si mai permit institutii autonome, care sa se invarta in jurul politicienilor ca electronul sarit de pe orbita. Vor control si obedienta, pe scurt siguranta.

Dar aici, in votarea procurorului Horodniceanu, un procuror care se intreaba sincer de ce trebuie sa se citeze "pe sine insusi" in proiectul propus CSM-ului, se mai vede ceva gravissim. Vedem un CSM care a renuntat demult - cu mici exceptii - sa se mai bata pentru reformarea sistemului.

Ca tot veni vorba de CSM, Senatul se pregateste sa-l voteze marti ca membru plin, cu mandat pe sase ani, pe Norel Popescu, consultantul baronului Duicu, desi magistratul ar trebui sa vina doar pe un rest de mandat, pe locul gol lasat de Adrian Neascu dupa demisie. Anul viitor au loc alegeri generale pentru CSM, alt moment de cotitura pentru intregul sistem de justitie. Pe scurt, politicienii au inteles ca popularea unei alte insitutii cheie, precum CSM, cu oameni controlabili este, cum spuneam, vitala pe termen lung. Promovarea magistratilor la instante superioare trece prin CSM, tot le ei se afla biciul inpsectiei judiciare, adica painea si cutitul.

Vazut in ansamblu, sistemul se pregateste de o restauratie lenta, insidioasa si aparent implacabila.

Intr-o tara profund corupta, cu o generatie intreaga de politicieni, presa si oameni de afaceri manjiti de aranjamente murdare, epoca fricii de procurori va fi fost curand un vis urat, un cosmar incheiat. Asta daca vom asista impasibili cum o adunatura de borfasi trag din greu sa intoarca Romania la epoca magistratilor terorizati de politicieni.

Justitia - atat ne-a ramas - o speranta, singura ca Romania va fi altfel, ca vom incepe sa functionam dupa reguli si legi, ca nu vom cadea in trecut sau inapoi, in zonele cenusii ale  Europei de Est, acolo unde se zbat tari ca Ungaria sau Bulgaria. Acest vis este pe cale sa se destrame daca nu-l vom apara, la nevoie, in strada. In presedintele Klaus Iohannis nu cred ca ne mai putem pune mari sperante ca intelge gravitatea momentului si a intamplarilor din jurul sau.

Dar parca ar fi cam mult ca niste borfasi sa fure, intr-o tara UE, pana si justitia.
In rest, ne-au luat aproape tot.


Citeste mai multe despre   









28393 vizualizari
  • +64 (66 voturi)    
    A sosit vremea faptelor! (Luni, 4 mai 2015, 21:48)

    Daniels22026 [utilizator]

    Fratilor, daca nu ne aparam justitia in strada, inseamna ca nu o meritam!
    • -32 (36 voturi)    
      idee gratis (Marţi, 5 mai 2015, 1:21)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Realist vorbind, trebuie să recunoaștem că la un miting pentru DNA n-ar veni nici draq. Singura soluție viabilă ar fi deturnarea manifestației de sâmbătă, cea împotriva defrișărilor abuzive. Salvați codrul și Codruța!
      • +23 (23 voturi)    
        Mazeto esti un "peste " sturlubatic.Te pup! (Marţi, 5 mai 2015, 8:56)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Hai pa, ca ti-am facut o balada moscopoleana :
        "De pe fund de apa,
        două ochii priveşte:
        -Ce se este oare ?
        -Este două peşte!"
      • +10 (10 voturi)    
        orice e gratis, ori ascunde ceva, ori e de rahat (Marţi, 5 mai 2015, 12:25)

        EXEs [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Realist vorbind daca romanul nu simte ca i-a ajuns cutitul la os nu iese in strada decat daca se da ceva pe gratis. Iar chestia cu gratisul am explicat-o deja.
    • +21 (21 voturi)    
      Normal ar fi ca, (Marţi, 5 mai 2015, 7:35)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      parintii sa-si jertfeasca viata pt copii si nu sa jertfeasca viata copiilor pt ca sa aibe parintii acum matzul plin.
    • -14 (14 voturi)    
      vezi si cazul Nichita, bre (Marţi, 5 mai 2015, 11:20)

      Ezechiel [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Fugi bre....nu vezi cazul Nichita :
      Este vorba de inca o confirmare a faptului ca DNA-ul lucreaza si politic ? Doreste subrezirea PSD-ului la Iasi inaintea alegerilor locale ? Alta explicatie ar fi pentru ca DNA sa se ocupe de amantlacuri ?
      Alta explicatie ar putea fi ca basistii vor acum sa impinga DNA in derizoriu pt. ca la momentul in care se vor lua de Basescu sa aiba motive a spune : aaa , astia nu-s seriosi !
      • +4 (4 voturi)    
        oameni prosti multi, bre (Marţi, 5 mai 2015, 16:59)

        Inuka [utilizator] i-a raspuns lui Ezechiel

        Amanunte bre...
        Folosirea politiei, fie ea si locala, pentru spionarea unui cetatean roman, urmarirea ilegala a unei persoane, violarea secretului comunicatiilor, urmarirea neautorizata prin instalarea unor dispozitive ilegale de urmarire sunt amanunte.
        Oare de ce sa ne scandalizam ca un politician isi permite sa faca astfel de lucruri, acum cu o fufa la care i-o trage, maine cu un concurent de afaceri, poimaine cu vreun contracandidat politic?
        Daca nu esti vreun postac de-al bosorogului libidinos Nichita esti prost bre...
    • +5 (5 voturi)    
      singura soluție (Marţi, 5 mai 2015, 12:35)

      brod [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      „“Ajungând în fruntea treburilor statului numai dezinteresarea şi severitatea mea au putut schimba moravurile, administraţia, şi au pus capăt îngrozitorului spectacol al delapidărilor. Ca să-i stăpânesc, a trebuit să-i înspăimânt.” - Napoleon I
      http://www.ziarulmetropolis.ro/napoleon-bonaparte-politica-nu-are-inima/
    • +6 (6 voturi)    
      7.62mm (Marţi, 5 mai 2015, 13:10)

      Qu [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      7.62mm in capetele banditilor. Aia inseamna a apara justitia.
    • -4 (4 voturi)    
      e un pic ciudat (Marţi, 5 mai 2015, 16:02)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      cu arestarile astea preventive pentru orice motiv. Sa-i dea in judecata, sa se judece si sa-i bage la puscarie normal, daca sunt vinovati, nu sa-i ia pe toti cu arcanul. Chiar nu cred ca toti parlamentarii sunt pericole publice incat sa-i bage in duba instantaneu.

      Eu sunt pentru justitie, dar nu pentru extremisme. Orice arestare inainte de judecata imi suna a ceva stalinist. Sper sa nu fi ajuns iar la nivelul ala.
      • +1 (1 vot)    
        extreme si prostie (Marţi, 5 mai 2015, 16:51)

        Inuka [utilizator] i-a raspuns lui gelu

        Evident ca nu sunt pericole pentru justitie daca atunci cand se afla in libertate suna sa ameninte martori sa renunte la denunturi, dau directive ce articole sa se publice in presa impotriva cercetarii procurarilor in propria cauza sau distruh direct documente care sunt probe ale cauzei cercetate.
        In afara de amanunte de genul asta politicienii sunt niste mielusei care nu ar merita sa fie pedepsiti cu "injosirea" incarcerarii. Asta ramane pentru prostimea care fura gaini sau "doamne fereste" "au omorat pe cineva".
        Ca sa parafrazam din clasici in viata conducatori de guverne europene "nu stiam ca pentru spionaj si folosirea institutilor statului pe post de securitate privata se justifica arestul preventiv".
        • 0 (0 voturi)    
          minciuni (Marţi, 5 mai 2015, 18:22)

          gelu [anonim] i-a raspuns lui Inuka

          oricum toate mijloacele lor de comunicare sunt ascultate, si orice ar face in aceasta directie i-ar incrimina in mod direct, si ar putea fi arestati cu motiv. Si, da, pentru SUSPICIUNEA ca si-a spionat amanta nu cred ca ar trebui omul arestat preventiv, ci judecat in libertate.
          • 0 (0 voturi)    
            logica (Marţi, 5 mai 2015, 21:09)

            Inuka [utilizator] i-a raspuns lui gelu

            Aha, deci inregistrarile in care libidinosul primar de Iasi dadea ordine Politiei locale sa urmareasca o alta persoana si sa asculte daca "ii scartaie patul" sunt suspiciuni nu?
            La fel cum telefonul facut cadou cu programe ilegale de urmarire si gps montat pe masina sunt tot suspiciuni, nu probe clare. Nu mai spunem nimic de marturiile directe ale martorilor implicati in cazul asta ca si astea is suspiciuni.
            Poate ajungem ca la o crima sa fie "suspiciuni" si cand il prindem criminalul in flagrant dand cu toporul in teasta victimei. Ca doar nu a fost condamnat definitiv inca nu?
            Bun motiv sa lasam in libertate orice infractor pentru ca "oricum sunt integistrate toate convorbirile". Ca infractorii vorbesc doar la telefonul propriu care este integistrat despre proprile infractiuni evident...
    • 0 (2 voturi)    
      de acord si cat mai repede (Marţi, 5 mai 2015, 17:51)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Problema e ca multi postaci basisti nici macar nu stau in Romania,ei posteaza din UE ca acolo le place lor sa traiasca,voi sunteti DIASPORA.
      Asa ca iesiti in strada la Paris Londra Madrid Viena poate va strangeti cam 100 de basisti in fiecare tara.
      Voi ati vrut fara frontiere acum suportati revolutii pe facebook ca asta v-a mai ramas.
  • +56 (56 voturi)    
    Si când te gândesti (Luni, 4 mai 2015, 21:53)

    CiprianNicolae2 [anonim]

    că râdeam de ponta/psd când ne aburea că ”USL trăieste” . Daca nu iesim in strada chiar ne merităm soarta .
    • -2 (2 voturi)    
      degeaba instigati la iesit in strada (Marţi, 5 mai 2015, 16:09)

      danut [anonim] i-a raspuns lui CiprianNicolae2

      oamenii ies pentru propriul interes, nu pentru interesele altora. Nu zic, in anumite chestiuni poate ar trebui mai mult spirit civic, dar nu in orice instigare la chestiuni vagi ca 'apararea statului de drept'.

      Aici se vede cat sunt de multi cei care iau +150/150 de voturi pe comentarii: se aduna 10 insi in piata. De unde trag lejer concluzia ca astia reprezinta doar o mica masa de postaci cu conturi multiple. S-a vazut de altfel si-n candidatura monicai macovei. Ai fi zis ca va iesi presedinte din primul tur, la cum aratau postarile pe internet. Traiti intr-un univers paralel fratilor, va spun cu toata bunavointa, treziti-va pana nu va loveste realitatea in cap cu barosul. Internetul este intr-adevar o scula de manipulare mai puternica decat orice scula inventata pana acum, ghinionul vostru e ca cei care-l folosesc sunt prea putini.

      Eu am dezvoltat o chestie, citesc aproape exclusiv comentariile care au minusuri. De multe ori de acolo aflu mai multe lucruri decat din cele cu sute de plusuri.
  • +43 (43 voturi)    
    trebuie (Luni, 4 mai 2015, 21:56)

    zigot [utilizator]

    ca publicul sa vada cum arata initiatorii acestei mizerii!
    va rugam publicati portretele acestor BORFASI , care au fost votati de noi
  • +35 (35 voturi)    
    E GRAV!! (Luni, 4 mai 2015, 21:56)

    Gigi_H [anonim]

    Lipsa ADEVARULUI, a scării valorii, a certitudinii și a transparenței poate duce la incă o perioadă de viață ANOMICA pentru toți.
    Au fost circa 50 ani de întuneric sau opacitate în care am văzut doar ceea ce s-a dorit sa vedem, s-ar putea să urmeze alți 50 de ani ce CEAȚĂ, in care vom putea fi manipulați, bulversați și zăpăciți.

    Dictonul latin spune ”Divide et impera!”.

    Putem să-i facem față prin SINCERITATE, ADEVAR, UNIRE și OPOZIȚIE REALĂ.
  • -26 (28 voturi)    
    eu vreau mai mult (Luni, 4 mai 2015, 22:05)

    xanti [utilizator]

    Vreau dictatura,vreau sa vad limitele poporului roman la a vegeta,recunosc ca am asteptat 10 ani.
    Vreau ca legea sa treaca pentru ca Parlamentul sa stie ca nu mai e nici o opreliste ,dar nici macar una.
    Puteti sa scrieti milioane de articole poporul roman se pare ca nu va citeste si aici nu ma refer la dumneavoastra ci la presa in general.
    Poporul asta chinuit se lupta sa supravietuiasca si asta datorita celor 10 ani de basism.
    E vremea noastra.
  • +26 (26 voturi)    
    Da (Luni, 4 mai 2015, 22:06)

    travelman [utilizator]

    Eu chiar ma întreb nu vrea nimeni să iasă în strada?
    Și dacă nu înseamnă că ne meritam soarta iobagi pana la moarte!!!!
  • +20 (20 voturi)    
    Unde si cand sunt protestele? (Luni, 4 mai 2015, 22:06)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Ori iesim ori murim.
    • +10 (10 voturi)    
      mamaliga nu face explozie. (Marţi, 5 mai 2015, 11:31)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      frige numai cat e luata de pe foc.
      se raceste repede.

      la roman, mania tine trei zile.

      dl. tapalaga le vede bine.
      base a tras de mult, de vreo doi ani, alarma.
      da, restauratia a inceput odata cu guvernu' cel mai cinstit, in mai 2012.
      a inceput cu pdl, cu vasalie blaga si ai sai, care l'au dat jos pe mru.
      planul a fost facut la grivco, cu varanu la catedra.
      scopul ascuns al usl a fost restauratia vremurilor ilici($)te, inlaturarea oricarei opozitii, distrugerea partidelor mici si ajungerea la o intelegere politica bipartinica, in care la buna intelegere, sa se alterneze la guvernare.f

      deci, mai draga, ati contribuit din plin.
      la alegerile din 2012 si 2014.

      mamaliga nu explodeaza. si de'ar exploda, la ce'ar folosi ?! unde au dus lovirutia din dec, piata universitatii ?!
      cei multi, vor fi pacaliti. campania de pacaleli si aiurire a inceput, pe toate latrinelel, oteveurile si gazetele.
      la anul, va iesi cine e planuit.

      va urma un alt val de migrare a tinerimii, al inteligentei si fortei de munca calificata.
      cetatenia iropeana functioneaza.
      odata cu tratatul transatlantic pt. free trade, orizontul de emigrare va creste.
      go west young man !
  • +23 (23 voturi)    
    Reactia societatii civile??? (Luni, 4 mai 2015, 22:30)

    mihai1986 [utilizator]

    Am protestat pentru diverse motive, acum ar trebui sa fim si de partea justitiei...daca nu mai exista nici macar speranta in dreptate ce ne mai ramane???
    • +6 (6 voturi)    
      ne raman furcile si topoarele (Marţi, 5 mai 2015, 13:22)

      florin [anonim] i-a raspuns lui mihai1986

      ca la 1907. sa mergem la bordelul numit casa mafiotilor poporului si sa-i scarpinam ca de Craciun.
      • +1 (1 vot)    
        dat foc, nu bscarpinat (Marţi, 5 mai 2015, 14:55)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui florin

        .
      • -1 (1 vot)    
        suna a revolta clasei muncitoare (Marţi, 5 mai 2015, 16:22)

        fane [anonim] i-a raspuns lui florin

        revolta proletara. Mergem sa le aratam imbuibatilor boieri cine e seful in tara asta. Vai de capul vostru.
  • -9 (25 voturi)    
    "Meritul" doamnei de la DNA! (Luni, 4 mai 2015, 22:41)

    mcv [utilizator]

    Acest ajutor nesperat pentru indivizii din politica, le-a fost furnizat de d-na Kovesi. Doamna care, pe langa faptul ca s-a apucat de saltat "inculpati" de pe strada, a si avut cateva iesiri publice, in care si-a revendicat saltarile si a amenintat cu si mai multe ARESTARI(sic!), ca sa fie sigura ca LUMEA STIE cine-i curajoasa careia trebuie sa i se inmaneze trofeul.
    Pai, si intr-o tara cu indivizi mai putin smecheri decat parlamentarii nostri, s-ar fi profitat imediat de aceasta situatie.
    Acest lucru ar fi trebuit sa-l stie orice jurnalist care se lauda ca este de partea justitiei, si in loc sa sara neconditionat in apararea oricarei actiuni a DNA-ului, trebuia sa pledeze pentru CUMPATARE! Pentru continuitate fara trambite, saltari de pe strada, din televiziuni, etc. PENIBIL!
  • -5 (21 voturi)    
    incep sa cred (Luni, 4 mai 2015, 22:45)

    keiser_soze [utilizator]

    ca singura sansa a Romaniei este monarhia !
    Astia, saraciile astea carora le cantau greierii prin calcaie de saraci ce erau, care au ajuns in guvern, sint ca o hidra : le tai un cap, le cresc doua in loc ! Nu vom scapa de ei decat in vreo 150 de ani, si asta este exact ce nu avem, timp ! si rabdare !
    • +2 (2 voturi)    
      de acord (Marţi, 5 mai 2015, 9:40)

      Margrethe [anonim] i-a raspuns lui keiser_soze

      Da, ai perfecta dreptate.
    • 0 (4 voturi)    
      mai repede (Marţi, 5 mai 2015, 12:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

      o diktatura ca in spania lui franco, sau a la pinochet, in chile.

      l'as vota pe base de dictator :))
      ca tot il numeau asa ciuvica, gadea & co.
  • +5 (27 voturi)    
    Magistral (Luni, 4 mai 2015, 23:01)

    Hohey [utilizator]

    Atit Ponta cit si Iohannis joaca magistral. Au refacut USL-ul cu tot cu PDL.

    Daca il "conving" si pe Base...ne-am scos pentru urmatorii 25 de ani. Daca nu-l conving macar la pirnaie sa-l bage si o sa iasa lumea pe strada cu sampanie, ca la revolutie..."Ole, ole, Base nu mai e"...
    • -14 (26 voturi)    
      Coabitarea Basescu-Ponta (Luni, 4 mai 2015, 23:48)

      CorinaFanaca [anonim] i-a raspuns lui Hohey

      Isi arata roadele. Cine este de cateva luni cel mai vehement luptator impotriva justitiei? Nu fostul presedinte, Traian Badescu? Nu presa basista care ii tine isonul? Nu e presa noastra impartita intre grupul Udrea-Basescu si Ponta-Ghita-Voiculescu? Asa ca, sa nu se mai lamenteze nici Dan Tapalaga preocupat mai mult sa nu il starneasca pe Basescu, dupa ce l-a facut "lingator de clante" si i-a aratat pisica, decat sa sprijine pe cei care se pot lupta in parlament cu PSD-ul. USL-ul este capcana lui Ponta in lupta lui cu liberalii, capcana in care a cazut, mai nou, presa basista.
      • +15 (29 voturi)    
        Unii nu "intelege"...si e multi (Marţi, 5 mai 2015, 3:34)

        Hohey [utilizator] i-a raspuns lui CorinaFanaca

        Basescu are motiv sa fie ingrijorat. Pupila lui e la mititica. Dan Voiculescu a atacat direct judecatorii si procurorii, atit personal cit si prin antene...si a fost lasat liber. Din punctul asta de vedere Basescu are perfecta dreptate. Monica Ritzi a dat ordin sa se sterga hard disk-urile pe care exista informatie care o incrimina. Si a fost libera ca pasarea. Frate-sau a fost arestat si judecat la antena3 luni de zile, zi de zi, in prime time. Si tu spui ca Basescu vrea sa desfinteze justitia pe care el a lasat-o sa evolueze. Cita ignoranta pe lumea asta. Basescu cere un lucru simplu, sa-i lase pupila in libertate sa aiba si ea sansa lui Voiculescu, a lui Nastase, a lui Fenechiu, a lui Videanu, a lui Sova, a lui Attila...Din pacate ati ajuns sa va spalati singuri creierele...nu vedeti ca USL-ul s-a refacut, si-a ingrosat rindurile cu PDL-ul. Acum au 99% din Parlament si o sa faca ce vor...noroc cu UE si unchiul Sam...cind o sa se supere ei...o sa va scoata pe strazi sa-i dati jos...
  • -7 (31 voturi)    
    mda (Luni, 4 mai 2015, 23:09)

    Laur [anonim]

    Din pacate la aceasta lovitura impotriva justitiei in rol de prima voce a fost chiar Basescu....pe termen scurt si mediu este posibil si chiar probabil sa regresam, fara o societate civila activa, implicata, nu este posibila astazi democratia in tarisoara noastra.
    • +2 (12 voturi)    
      da (Marţi, 5 mai 2015, 10:17)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Laur

      aud mereu tampenia asta ... de la hotnews la ultimul postac....

      de toata jena sunteti ....toti...
  • -11 (21 voturi)    
    total imposibil? (Luni, 4 mai 2015, 23:29)

    curios [anonim]

    A. un procuror sa greseasca ? Ganditi-va la Tundrea inainte de a raspunde. Cine a fost sanctionat pt eroare ? Nimeni, iar familia a primit 5000 ron despagubire
    B. Un judecator sa greseasca? atunci de ce anual 2-3 judecatori cunoscuti zboara?
    C. magistratii actioneaza sindical? E liber Toni Grebla? Judeca Viorica Costiniu? E madam Turcu inapoi in functie?

    PS. Final: 10% din ce face DNA nu e condamnare. Ce facem cu cei 400 din 2013 si probabil 700 din 2015? Zicem pardon dle Tapalaga? Ne facem ca ploua dle Tapalaga?
    • -1 (3 voturi)    
      Ne uitam prin alte ograzi (Marţi, 5 mai 2015, 12:45)

      sile [anonim] i-a raspuns lui curios

      In tari mai civilizate procurorii au rata de condamnare de 100%? Sunt sanctionati procurorii care ajung in instanta si nu castiga procesele?
  • +24 (28 voturi)    
    Țara arde, domnule Iohannis! (Luni, 4 mai 2015, 23:41)

    marki [utilizator]

    Oare domul Președinte mai trăiește? Și, dacă da, pe unde mai „plutește”? Că singurul mod prin care înțelege să comunice cu țara (o parte a ei) sunt mesajele (impersonale, sterpe, lozincarde) de pe facebook. Sau o fi (prea)ocupat cu lansarea celei de-a doua cărți?
    Să-l trezească cineva, să-i amintească cine este, și să-i povestească cum își pregătesc borfașii din Parlament „viitor de aur”!
    (Câtă dezamăgire, domnule Președinte!)
  • +20 (26 voturi)    
    Unde e Klaus Iohannis? (Marţi, 5 mai 2015, 0:28)

    Mihai Nicula [anonim]

    Presedintele Iohannis a fost ales de o Romanie satula de borfasii din Parlament. A trecut o jumatate de an si Ponta e tot prim-ministru, borfasii au tacut o vreme dar le-a revenit glasul, romanii au zis ca s-a rezolvat totul cu alegerea lui Iohannis.

    Personal am sustinut-o pe Macovei in alegeri, in ideea ca ar fi fost o optiune mai puternica in lupta anti-coruptie. Ar fi bun si Iohannis, dar vad ca doarme.

    Daca as fi in locul lui, as petrece ore intregi in strada in fata Parlamentului agitind spiritele. Iohannis are puterea unui mandat clar si trebuie sa o foloseasca. Pirghiile puterii sunt limitate, Parlamentarii fac cam ce vor, insa strada e inca de partea lui Iohannis si trebuie sa foloseasca aceasta pirghie sa ii puna din nou la respect pe borfasi.

    Iohannis, trezeste-te!
    • +12 (12 voturi)    
      "Unde e Klaus Iohannis?" (Marţi, 5 mai 2015, 9:06)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Nicula

      Numarati cite intilniri a avut presedintele Iohannis cu p.-m. dr. ponta (nu uitati ca dr. Ponta este si seful PSD).
      Numarati cite intilniri a avut presedintele Iohannis cu partidu' parlamentar PSD.
      Gata? Le-ati numarat?
      Acu' ziceti si domniile voastre: nu-i asa ca domnul Presedinte Iohannis ne arata cum se merge PAS CU PAS spre LUCRUL BINE FACUT?
  • +19 (19 voturi)    
    ALARMANTA ACEASTA NUMIRE.... (Marţi, 5 mai 2015, 7:10)

    Ducu [anonim]

    Am inteles ca respectivul procuror este din IASI !!??!! Pai atunci este explicabila numirea luipentru ca in ,,republica NICHITA'' atat politia cat si justitia erau ,,umile slugi ai acestuia'' !!!!Deci se leaga d-le Tapalaga, aveti dreptate !!!!
  • +3 (21 voturi)    
    Dl. Tapalaga... (Marţi, 5 mai 2015, 7:40)

    triciupa [utilizator]

    ... recidiveaza! Se pare ca domnia sa are o misiune clara: nici un articol fara terfelirea lui Basescu! Ce legatura poate fi intre ticalosia pusa la cale de penalii din parlament si pozitia lui Basescu impotriva arestarilor preventive? Evident, nici una dar ce conteaza? Basescu trebuie injurat cu orice pret! A sustinut Basescu slabirea puterii procurorilor? A cerut sanctionarea lor? A militat el pentru vreuna din mizeriile grupului infractional organizat? Nu, dar n-are importanta: ordinul de zi pe unitate este "dati-i la cap lui Basescu chiar si cand tace", nu?
    D-le Tapalaga, de ce ati acceptat sa deveniti plictisitor, predictibil si irelevant?
    • +9 (19 voturi)    
      Nu te mai mira atat . . . (Marţi, 5 mai 2015, 8:46)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      . . . ca asta este Tapalaga! L-a urat pe Basescu cred ca din fasa. El se face ca nu vede care este diferenta intre ce spune Basescu si ce spune Ponta de ex. Basescu este clar impotriva arestarilor preventive in cazurile care nu prezinta pericol social imminent, pe cand Ponta peroreaza zi si noapte impotriva procurorilor si in favoarea penalilor din propriul partid.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e vorba de ura... (Marţi, 5 mai 2015, 23:20)

        mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

        ...vezi ce declaratii "responsabile" a dat mister basescu impotriva justitiei si-ti dai seama ca te-ai inselat votandu-l atata timp....e doar un penal ca voiculescu si toti ceilalti, vede cum se strange latul de gatul blond si se apropie de al lui....e simplu...
  • +11 (13 voturi)    
    mai e ceva.... (Marţi, 5 mai 2015, 8:18)

    lili [anonim]

    Se vorbeste despre mutarea Codrutei Kovesi la Brussels, asta chiar ar fi o lovitura de "mare maestru" a penalilor din PSD, vor numi in locul ei un "devotat" cauzei penalilor PSDisti si gata, nici nu mai trebuie martea neagra!
    Cred insa ca nu vor reusi, cred ca deja alarma suna in Olanda, SUA, Marea Britanie, Germania, aceste tari chiar stiu ce se intampla in Romania si vor face presiuni, oricum ADIO Schengen deocamdata(astept in primul rand reactia Olandei, daca proiectul de lege va trece!!) si sa vedem viitorul MCV, sper sa ii puna la punct !
    Oricum, lui Ponta ii va fi tot mai greu sa minta cat timp vede si Europa ce "democratie" face PSDul lui corupt si ce justitie "libera" pregateste acelasi PSD pentru Romania!
  • +11 (17 voturi)    
    Cu Klaus in frunte ! (Marţi, 5 mai 2015, 8:36)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    Si cu cele 1.5 milioane de like-uri vom birui nedreptatile ! Klaus esti tare !
  • -10 (12 voturi)    
    parere (Marţi, 5 mai 2015, 9:15)

    viola [anonim]

    voi distrugeti parlamentul(instituție democratica)si ei distrug procurorii(ghestapoul)..totul e pe distrugere!!toti distrugeti echilibrul țarii! cui foloseste,cumva banului ?
    • +6 (6 voturi)    
      marlanie (Marţi, 5 mai 2015, 13:26)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui viola

      Golaniile astea merg la Antena 3. Hai, plimba ursu!
  • +8 (16 voturi)    
    d-le Tpalaga (Marţi, 5 mai 2015, 10:14)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    .... dvs nu puteti da un nume de politician care sa lupte pentru justitie....nici macar justitia insasi nu o face!

    Daca nu Basescu cine?

    Este singurul capabil sa lupte si o face foarte bine. Asa cum stie el... Forza Base!
    • +3 (9 voturi)    
      Ați greșit prepoziția (Marţi, 5 mai 2015, 11:36)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Mai nou, Băsescu luptă „împotriva” justiției, și nu... „pentru”! Pentru că, Udrea&ceilalți, mâinile lui drepte (Știți voi care...)
    • 0 (0 voturi)    
      Hahaha, ce gluma... (Marţi, 5 mai 2015, 23:17)

      mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      ....pai acest basescu a dinamitat justitia prin declaratiile sale iresponsabile...cum sa o apere???? Un penal ca toti ceilalti...
  • -9 (9 voturi)    
    incredibil, inca n-ati inteles! (Marţi, 5 mai 2015, 11:02)

    costache [anonim]

    Justitia este OARBA!!! Oricine stie ca orbii au nevoie de cineva care sa-i conduca de mana si sa le spuna ce sa faca...
  • +12 (12 voturi)    
    Parlamentari penali (Marţi, 5 mai 2015, 11:14)

    bancheru83 [utilizator]

    Pai in loc sa legifereze legi importante pt tara ei se gindesc zi si noapte cum sa faca sa le fie un pic mai bine.sa nu i vedem cu catuse dupa audieri.au uitat complet momentul noiembrie 2014.trebuie sa iesim iarasi in strada!
  • -10 (10 voturi)    
    "pre limba ei piere" (Marţi, 5 mai 2015, 11:24)

    Solomon [anonim]

    Da, dar "pre limba ei piere" !Nu-i nevoie de altii. Iata cazul Nichita:
    Este vorba de inca o confirmare a faptului ca DNA-ul lucreaza si politic ? Doreste subrezirea PSD-ului la Iasi inaintea alegerilor locale ? Alta explicatie ar fi pentru ca DNA sa se ocupe de amantlacuri ?
    Alta explicatie ar putea fi ca basistii vor acum sa impinga DNA in derizoriu pt. ca la momentul in care se vor lua de Basescu sa aiba motive a spune : aaa , astia nu-s seriosi !
  • -5 (9 voturi)    
    . (Marţi, 5 mai 2015, 11:50)

    Marius Muntean [utilizator]

    Separatia puterilor in stat este cea mai valoroasa carpeala adusa democratiei ( un sistem antic de organizare sociala care de ceva timp nu mai corespunde cu nevoile si aspiratiile oamenilor ) pentru ca prin separare, puterile se pot echilibra si controla reciproc. Mafia din Parlament trebuie sa poata contracara abuzurile mafiei din Justitie si SRI pentru ca tara sa nu cada in mainile unei singure puteri. Ne-am pus toate sperantele in DNA si asta poate fi o greseala; "cand singura unealta pe care o ai este un ciocan, toate problemele ti se par ca seamana cu un cui."
  • +6 (6 voturi)    
    strada! (Marţi, 5 mai 2015, 12:12)

    barbu brăiloiu [anonim]

    ia faceți un miting, la bucurești, la care să participați câțiva jurnaliști corecți (oare câți or mai fi?) și câțiva politicieni hotărâți, să vedeți cum ies nu mii, ci zeci de mii de oameni.

    dar nu așa: ieșiți voi, ca să vă fotografiem, să vă dăm la televizor și să avem noi ce scrie.
  • +7 (9 voturi)    
    D-le Tapalaga, (Marţi, 5 mai 2015, 12:22)

    MadameDuRecamier [utilizator]

    iti ramine institutia "cracii primei neveste", cea pe care libidinos ai creat-o. Chelalaielile astea, cum ca bietul Klaus e dus, sunt alte mici libidinosenii: omul a fost mereu asa, iar cacialmaua din Noiembrie anul trecut a fost pt. prostii romantici. Micul pucist anonim de la Sibiu a devenit pucist de frunte. Prim-mitomanul conduce Tara, asa cum au stabilit intre ei. Unul conduce, altul se plimba cu cabinetul doi si semneaza docil legi si decrete. Toate in numele poporului si al celor peste un milion de laicuri pe Facebook. Johannis nu e fila a unei carti de istorie romaneasca, ci o buca trista a fundului Natiei. Si pe asta ne-o arata, sub forma dispretului suveran.
  • +4 (6 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Marţi, 5 mai 2015, 13:15)

    Consonant [anonim]

    "Traian Basescu si alti fosti sustinatori ai justitiei transformati peste noapte in mari teoreticieni ai abuzului nedovedit spun acelasi lucru cu alte cuvinte: ne dezicem de voi, vrem sa va opriti."

    Se pare ca domnul Tapalaga are o lista lunga de frustrari si nu se dezminte. Basescu a spus ca abuzurile vor surpa incredrea in justitie, ceea ce se intampla acum. Daca SRI/DNA ar fi avut tact si intelepciune si ar fi procedat fara excese, ar fi avut numai de castigat. Asta a spus Base, un lucru de foarte bun simt, desi va tot prefaceti ca nu intelegeti.
    • +1 (1 vot)    
      "increderea cui"??! (Marţi, 5 mai 2015, 14:20)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Consonant

      A politicienilor corupti?!
      Ca nu cred ca exista roman care sa nu astepte de 25 de ani ca institutiile statului roman sa-si faca treaba iar coruptia din Romania sa fie in prim plan?!
      Hotii din politica romaneasca au furat in astia 25 de ani cat au vrut ei si nimeni nu s-a atins de ei iar acum vorbesc despre "incredere in Justitie"?!
      Rusine!
      Lasati DNA sa-i bage la puscarie pe toti penalii astia care au jefuit tara!
      Romania este in topul european al coruptiei, in toate rapoartele UE si nesimtitii astia de politicieni vorbesc despre, vai, faptul ca actiunile justitiei "vor surpa increderea in justitie" pentru ca-i baga DNAul acum pe ei la puscarie!
      Nicidecum o Romanie intrega asteapta sa-i vada pe penalii astia la puscarie!
      Succes DNA, bagati-i la puscarie pe toti penalii astia!

      A-propos, in toate sondajele increderea in DNA a urcat in ultimele 6 luni, la fel increderea in Codruta Kovesi!
      Ce va spune asta, despre asta NU zice o vorbulita T Basescu?!!!
  • -2 (4 voturi)    
    Efectele asupra populatiei (Marţi, 5 mai 2015, 14:44)

    newlook [utilizator]

    IIn afara de "noaptea mintii", basistii, orice om normal intelege ca abuzurile procuraresti impotriva omului simplu sunt cu cateva ordine de marime mai mari decat cele impotriva parlamentarilor.

    In conditiile in care procurorii se grabesc sa bage la racoare ("arestare preventiva") oameni politici cu motivatii hilare, ridicole, care ajung totusi publice...
    ...va inchipuiti ce abuzuri se exercita impotriva oamenilor de rand, cei care nu au o caruta de ziaristi care sa mediatizeze cazul lor?

    In conditiile in care chiar si pentru erori celebre, reavointa evidenta, rautate partinica si actiune la comanda politica ... NU EXISTA procuror condamnat pentru abuz in serviciu, va inchipuiti ce se intampla in cazurile de linie, unde nu sunt implicati oameni politici, ce abuzuri inimaginabile pot exista la adresa libertatilor cetatenesti si drepturilor civice?
    • -1 (3 voturi)    
      Mai schimbă placa, postacule! (Marţi, 5 mai 2015, 17:29)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ți-am citit în trei locuri comentariul ăsta. Sau s-a golit pușculița lu' Udrea&Băsescu? :)
  • -1 (3 voturi)    
    psd a oprit "guantanamizarea" de care vorbea base (Marţi, 5 mai 2015, 15:16)

    jackalphonse [utilizator]

    in alta ordine de idei, psd a ajuns la un acord pe justitie cu base, dupa ce acesta a abdicat. nu voia base sa opreasca aceasta "guantanamizare"? si inca cum? prin raspunderea magistratilor, adica punandu i la zid. psd a gasit o solutie mai de catifea, sa nu faca pe ei magistratii cand dispun arestarea, a schimbat legea.
    "domnu' Dan", nu vi se pare ca avem o situatie de tot rasul?
  • -1 (3 voturi)    
    Alegatorule.... (Marţi, 5 mai 2015, 15:31)

    Basile [utilizator]

    .... ai ce ai votat.
    Ai fost atent pe cine trimiti in parlament.
    Ai fost atent sa nu primesti spaga o galeata, o punga, un malai.
    Ai fost atent sa nu fii mintit, sa nu fii lingusit in campania electorala continua.
    Ai fost atent sa nu crezi marghiolelile farfuzelor platite sa faca reclama pentru sau impotriva cuiva.
    Gata, am pierdut prea mult timp cu tine.
    Altii la rand!
    V-ati ofticat ca ati fost trasi in teapa?
    He-he-he....
    V-au facut timp de 25 de ani.
    Poate ar fi timpul sa va maturizati.
    • 0 (4 voturi)    
      maturizare si optiuni disponibile (Marţi, 5 mai 2015, 16:27)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Basile

      basile, eu nu zic ca nu ai dreptate, insa, totusi, te rog sa ne oferi si o optiune pe care am ratat-o fara sa ne dam seama.
      1. pnl-ul este plin de penali (fenechiu si altii). dupa cum vezi, pnl nu face cine stie ce opozitie pe acest caz pentru ca i CONVINE LEGEA! II SCAPA SI PE EI.
      2. pdl-ul lui basescu in frunte cu basescu ne au turuit despre justitie si dupa ce base a abdicat (10 ani!), aflam ca in timp ce justitia "isi facea treaba" se transportau sacose cu bani pentru partid, se faceau afaceri banoase cu tigani chiar de catre familia prezidentiala, se faceau matrapaslacuri de sute (SUTE) de milioane de euro cu terenuri retrocedate chiar de catre FAMILIA PREZIDENTIALA, zeul luminii, lanterna justitiei devenit mosier. toata "echipa mea" a lui basescu are dosare penale.
      basescu a spus ca vrea sa opreasca "guantanamizarea" si uite o lege psd care o opreste.
      acum, spune ne te rog pe cine sa votam, noi, astia cu lipsa de maturitate.
      problema este evidenta: TOTI SUNT O APA SI UN PAMANT.
      PS. sunt fost votant basescu, dezamagit ca am fost imatur sa l votez.
      • -1 (1 vot)    
        Maturizare. (Marţi, 5 mai 2015, 23:47)

        Basile [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        0. PSD-ul este campion!
        :D
        Vad ca l-ai omis.
        Poate cand alegatorul nu va mai alerga dupa mici-bere-spaga electorala-pomeni-pixuri-pungi-insigne-pupaturi, se va gasi si un grup sa faca politica cu adevarat.
        Poate cand alegatorul se va duce in fata biroului parlamentar si l-ar striga pe respectivul: " Domnu' ia spune-ne de ce ai votat asa! Ca noi pentru altceva te-am trimis acolo!"
        Poate atunci se va iesi din varsta dintilor de lapte si se va trece in adolescenta.
        Poate.
        Pana atunci , la fel ca bastinasii, sunt castigati cu margele de sticla colorata.
        Deh, curatenia trebuie sa inceapa de jos ca sa ajunga in frunte cineva curat..
        • +1 (1 vot)    
          spune mi partidul care nu adat "mici si bere" (Miercuri, 6 mai 2015, 10:06)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Basile

          nu remarcati ca toate partidele in loc sa ofere un program convingator ofera galeti, brichete, mici si bere? inteleg revolta ta, insa nu putem sa ignoram ca toate partidele sunt la fel si practic n-ai ce sa alegi indiferent cum ti ai da votul. da, psd-ul este campion, dar, surprinzator, rezultatele sunt mai bune decat la guvernul precedent, care tot pe mici si bvere si a castigat alegerile:)
  • 0 (4 voturi)    
    Ai o idee fixa, d-le Tapalaga... (Marţi, 5 mai 2015, 18:22)

    Observator roman [utilizator]

    ...iar aceasta idee fixa se numește Traian Băsescu.

    Faptul că - de dragul demonstrației - așezi comentariile sale din ultimele zile despre justiție (corecte, dupa părerea mea, fiindca nu exista justiție infailibilă) in același rând cu cele ale infractorilor dovediți, te descalifică profesional.
    • 0 (2 voturi)    
      esti propagandist roman, nu observator (Miercuri, 6 mai 2015, 10:09)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Observator roman

      nu te deranjeaza duplicitatea lui basescu? pana acum iesear repede ca un pensionar profesionist facand comentariile alea "corecte" (esti copil?). acum cand psd-ul i a indeplint dorinta, oprind "guantanamizarea", nu mai iese la rampa cu niste comentarii "corecte"?
      asa, nici ponta nu este infractor dovedit, numai ca, asemenea cazului basescu, familia este plina de afaceri ilegale.
  • 0 (0 voturi)    
    statutul procurorului (Miercuri, 6 mai 2015, 11:15)

    Dr.Man [utilizator]

    procurorul este parte in procesul penal si observa desfasurarea legala a cercetarii penale, nu este nici magistrat nici liber nici independent, este in subordinea guvernului, guvernul reprezentand executivul statuli.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version