Iar incepe razboiul cu dictatura. Si cu securistii lui Basescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2014, 0:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Numerosi comentatori fac deja o paralela intre actiunile din vara lui 2012 si atacurile de azi indreptate impotriva unui serviciu secret, STS.  Intentia premierului Ponta de a trece Serviciul de Telecomunicatii Speciale in subordinea Ministerului de Interne pare un gest la fel de arbitrar ca suita de lovituri aplicate statului de drept acum doi ani. Atacul in forta la STS tradeaza dorinta USL de a decapita serviciile secrete sau de a le subordona, fiind considerate "uneltele dictaturii". E o obsesie mai veche a premierului si o nevoie tot mai presanta a unor lideri USL, nemultumiti ca nu au toata puterea. In opinia lui Victor Ponta, serviciile ar trebui sa functioneze sub Guvern, daca se poate direct sub el, cum a procedat cu celebrul Doi si'un sfert.

Poate nu intamplator, Traian Basescu a explicat duminica, dupa sedinta CSAT, de ce nu-l poate demite pe generalul Opris, dar a evocat in context si doua nume din conducerea SRI si SIE: generalii Coldea si Predoiu. De ce a simtit nevoia seful statului sa-i evoce si pe cei doii? Pentru ca si in 2012, cand seful STS, generalul Opris, a scapat de la limita, se punea problema ca si ceilalti sefi de servicii sa fie schimbati.

S-ar putea sa asistam la o noua tentativa de slabire sau anihilare a unor institutii cheie, cu difernta cu guvernul a schimbat radical tactica.
In loc de blitzcrieg prefera razboiul de uzura. In loc sa concentreze totul in cateva zile, ucide institutiile lent, cu rabdare si sub diverse pretexte. STS-ul il luam sub control guvernamental nu pentru a-l utiliza in campania electorala, cum l-a folosit Basescu in 2009. Nu, noi dorim o mai buna coordonare in caz de nenorociri precum acidentul aviatic. Totul in numele unor cauze nobile, nu din dorinta a pune mana rapid pe toata puterea.

Tehnic vorbind, intentia anuntata de premierul Ponta pare irealizabila. Proiectul de lege privind trecerea STS in controlul MAI ar avea nevoie de avizul CSAT. USL poate forta nota si sa-l treaca prin Parlament fara aviz, insa mai exista inca o Curte Constitutionala functionala etc. Deci nu pare simplu deloc, insa premierul Ponta mizeaza in primul rand pe efectul psihologic. In an electoral, se vor gasi destui dispusi sa-i dea raportul de azi incolo mai entuziast decat poate o fac deja. Anuntarea datei alegerilor, cu devansarea alegerilor prezidentiale, urmareste, intre altele, acelasi scop: demobilizarea unor institutii, grabirea procesului de punere a statului sub control total.

Dar cea mai dura lovitura au primit-o in aceste zile SRI si DNA. Tot asa, mutilari institutionale frumos impachetate in niste minciuni.  Au spus asa: interceptarile, care stau la baza unui dosar de coruptie, le facem inutile nu din cauza ca ne-am speriat, nu din cauza ca avem o groaza de baroni, de lideri influenti si oameni de afaceri importanti ajunsi la inchisoare pe baza informatiilor culese prin diferite tehnici de interceptare de serviciile secrete. Nu, sunt eronate interpretarile ca dorim sa ne aparam borfasii. Facem praf interceptarile deoarece murim de grija drepturilor si libertatilor cetatenesti, calcate in picioare sub dictatura lui Traian Basescu de securistii lui!

Guvernul a tras pe sfoara o tara intreaga, a adormit vigilenta tuturor
promitand indreptarea noilor Coduri printr-o OUG care n-a mai venit. In paranteza fie spus, noile Coduri au fost mutilate tot de USL prin legea de punere in aplicare votatata in august 2013.  Daca interceptarile vor putea fi utilizate intr-un dosar abia dupa inceperea urmaririi penale, asa cum prevede noul Cod de Procedura intrat deja in vigoare, sansele DNA de a mai prinde corupti si strange probe impotriva lor scad dramatic. Cine ar mai vorbi despre mita, spagi sau legi cu dedicatie daca procurorii ii va avertiza in prealabil ca tocmai sunt urmariti penal?

Atentie apoi la Inalta Curte! Pe agenda CSM tot apare pe ordinea de zi o propunere de modificare a modalitatii de revocare si numire a magistratilor in functii de conducere, inclusiv a presedintelui Inaltei Curti.  Aceste propuneri, formulate inca de vara trecuta de o comisie din cadrul CSM, figureaza pe ordinea de zi a Consiliului. E pus in discutie si modul de formare a completelor de cinci, care au trimis in inchisoare mai multi politicieni sau oameni de afaceri influenti. Reamenajarea Inaltei Curti este unul din obiectivele anuntate public de noul presedinte CSM, Adrian Bordea, la scurt timp dupa preluarea mandatului.

In fine, toate aceste actiuni de edificare a noului stat sub regim USL ar urma sa fie incununate de revizuirea Constitutiei. De afara, intreaga operatiune se vede prost, Stratfor face o paralela intre Bucuresti si Budapesta. Intrebarea este daca institutiile vor rezista in fata noului asalt, mult mai perfid, mai neclar si mai dificil de contracarat decat actiunile din 2012. Conjunctura externa nu e la fel de favorabila ca acum doi ani. Bruxelles-ul e ocupat cu alegerile europarlamentare iar americanii cu Ucraina si trateaza mai nou Europa de Est la pachet. Si apoi, publicul intern si cel extern s-a cam saturat, a obosit.

De notat doar un singur detaliu semnificativ: fata de 2012, Crin Antonescu pare mai lipsit de apetit in a demola o tara pentru a scapa niste penali, relatiile sale politice cu Dan Voiculescu par in acest moment copromise iar intre liderii PNL si PSD s-a instalat raceala dupa criza din decembrie 2013 care era sa duca la ruperea USL. Foarte posibil ca, de aceasta data, cheia sa fie la liberali.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

16203 vizualizari

  • +50 (58 voturi)    
    STS independent vs. STS obedient (Luni, 3 februarie 2014, 0:24)

    talmaciul.blogspot.ro [utilizator]

    Tinta este schimbarea directorului STS, Marcel Opris, si subordonarea serviciului. Trecerea de la un serviciu independent din sistemul de siguranta nationala, la unul obedient. Destructurarea sa.

    Cu bataie lunga: utilizarea capabilitatilor STS in cele doua scrutine electorale din acest an, precum si la eventuale referendumuri.

    USL profita de cazul acicdentului aviatic si de emotia publica, pentru a promova acest proiect de lege in regim de urgenta.

    https://www.facebook.com/pages/Talmaciul/287762091374847
    http://talmaciul.blogspot.ro/2014/02/pentru-demnitate-nationala-pentru.html
    • +12 (16 voturi)    
      Va rog ajutati-ma (Luni, 3 februarie 2014, 5:41)

      omnormal [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      sa aducem un amendament noilor coduri.
      cei care fac legile si cei care sunt obligati sa aplice legile (politicieni, procurori, avocati, politisti) sa primeasca pedepse duble, in cazul in care incalca legea.
      sunt cei care stiu exact ce fac atunci cand comit o faradelege!
      • +8 (12 voturi)    
        un pas mic spre un dezastru epocal... (Luni, 3 februarie 2014, 14:08)

        aka_ady [utilizator] i-a raspuns lui omnormal

        Plagiatorul a uitat o vorba din batrani...nu sapa groapa altuia ca vei pica singur in ea... momentan vad ca sapa adanc...tare imi este ca picajul va fi direct proportional cu adancimea gropii :))
        Urmatorul pas va fi in Decembrie...dupa terminarea mandatului de presedinte parca-l vad pe plagiator cum va propune arestarea tuturor "basistilor" pe motive doar de el stiute... si atunci sa te tzi...Ce se intampla acum in tara vecina este foc de paie pe langa ce va fi la noi...romanul inghite multe dar si cand se satura....
        • -4 (6 voturi)    
          In UE cum este? STS-urile lor sunt sub presedinte? (Luni, 3 februarie 2014, 21:12)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui aka_ady

          Bag seama ca nu....sunt la guverne.
          Si atunci....domnule Tapalaga....suntem europeni sau stalinisti?
          Inainte de '89 "ochiul si timpanul"era varful de lance al securitatii ca arma politica.
          Nu v-ati saturat? Mai vreti?
        • 0 (2 voturi)    
          raspuns lui aka_ady (Marţi, 4 februarie 2014, 11:18)

          corneliu1950 [anonim] i-a raspuns lui aka_ady

          Ai perfecta dreptate.Problema este ca pana la schimbarea presedintelui Basescu ar fi necesar sa "explodeze mamaliga"si sa vedem pe toti tovarasii lui Ponta si din PC,PNL acolo unde merita.
    • +24 (30 voturi)    
      va inselati ! (Luni, 3 februarie 2014, 7:34)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      Tinta nu este STS ci pacalirea cu orice pret a prostimii care, vrajita de escroci, se va buluci la vot pentru a-si alege singuri streangul.

      De un sfert de secol (cat a domnit si ceausescu), prostimea isi alege calaii si tot nu se invata minte.
      Oare cine este de vina ? Hotul sau prostul care il alege pe hot sa ii pazeasca portofelul ?

      Traiasca "democratia parlamentara", cea mai mare escrocherie mondiala !
      Doar in acest sistem politic perfid, prostimea isi voteaza propria saracire !
    • +6 (10 voturi)    
      imposibil! (Luni, 3 februarie 2014, 11:33)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      cand UM de la Dorohoi vorbeste cu politia din Botosani se face prin STS. Cand pompierii din Cluj vorbesc cu cei din Oradea tot prin STS.
      Lasam siguranta NATIONALA a telecomunicatiilor pe mana lui Arafat? sau a unui ministru ca Stroe?
    • +2 (2 voturi)    
      Talmaciu, opreste-te ! (Marţi, 4 februarie 2014, 12:34)

      Bambina [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      Unde ai avut experienta unui stat fara parlament??? Pun pariu ca ghices! Hai plimbate spre acele tinuturi ca sa te simti bine
  • +18 (34 voturi)    
    ponta e genial (Luni, 3 februarie 2014, 0:32)

    mihail nica [utilizator]

    pana si antonescu a inceput sa se sperie
    • +10 (14 voturi)    
      Ponta este ca lumina! (Luni, 3 februarie 2014, 9:03)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

      Are comportament dual.
  • -61 (75 voturi)    
    prostitutie media (Luni, 3 februarie 2014, 0:32)

    WalterVal [anonim]

    Domnule Tapalaga, daca au ajuns serviciile secrete sa fie aparate de d-ta, inseamna ca mare deruta a intrat in randul celor care depind profesional si financiar de regimul corupt al marinarului.
    2o de ani ati clampanit ca securitatea asculta toti romanii si acum le plangi de mila serviciilor si DNA-ului ca nu ne mai pot asculta in afara procedurii de urmarire penale.
    Asta nu mai este presa, e prostitutie mizera.
    • +33 (45 voturi)    
      ai dreptate.. (Luni, 3 februarie 2014, 3:33)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui WalterVal

      iar tu esti unul de miile de escroci care nu vor sa fie ascultati...
      • -9 (17 voturi)    
        hehe (Luni, 3 februarie 2014, 11:17)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        Dar de colonelul Turcescu ce se mai aude, pleacă la Ghiță? îi abandonează pe cavalerii lui Führer?
        • +3 (5 voturi)    
          Evident (Luni, 3 februarie 2014, 14:24)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          de la tine nu se poate astepta nimeni sa fii corect.
    • +28 (34 voturi)    
      Explicatia e simpla (Luni, 3 februarie 2014, 7:41)

      Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui WalterVal

      Nu e vorba ca abuzurile serviciilor sunt bune, e vorba ca nici dracu' nu are incredere in USL sa le conduca. Cu Base mai e cum mai e (stiti voi, pro-occident - aia care se cramponeaza de diverse libertati si drepturi); dar trebuie sa fii complet naiv ca sa speri ca USL si Ponta in particular ar da doi bani pe asa ceva.

      A se vedea lucrarea mentorului lui Ponta: "Drepturile Omului, un concept retrograd"
    • -15 (29 voturi)    
      da, ciudata alianta (Luni, 3 februarie 2014, 8:13)

      asdff [utilizator] i-a raspuns lui WalterVal

      De ceva ani, exista un amor nebun intre intelectualitatea fina de tip "GDS" si multimea de servicii (ca nici ei nu mai stiu cati sint, vorba lui Geoana).

      Sa vezi cand toate serviciile si directiile astea il vor cauta prin buzunare pe nea Base (a patit-o Nastase, fraier sa fii sa nu crezi ca o sa se ajunga si la Base), cum vor reprezenta deodata "uneltele dictaturii PSD" :)
      • +9 (11 voturi)    
        In sf unul care intelege (Luni, 3 februarie 2014, 10:15)

        The Special One [utilizator] i-a raspuns lui asdff

        Pe mine nu m-ar surprinde peste cativa ani sa vad DNA redenumit in PNA de demult.

        Sa tii partea uneia din politicieni, inplicit sa tolerezi interventia politicului in niste institutii care ar trebui sa fie independente, si sa te mai si pretinzi de dreapta si intelectual e ceva ce ma depaseste.
    • +11 (13 voturi)    
      Cine oare ? (Luni, 3 februarie 2014, 10:36)

      math [utilizator] i-a raspuns lui WalterVal

      Voi ziceti ca e Basescu. Eu spun ca PSD si vuvuzelele lor TV au creat aceasta situatie. Care este !

      Pe scurt eu nu vad nici o speranta ca unii ca dumneata sa inteleaga orice este diferit de ce spune Gadea&Ponta. Macar salvam niste timp. Discutiile sunt inutile. Idei putine si fixe. Tiranul, securistii, comunistii, serviciile, justitia basista, vor sa ne omoare. PSD si Voiculescu sunt haiducii care vor sa ne salveze.
    • +2 (10 voturi)    
      asculta STS? (Luni, 3 februarie 2014, 11:35)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui WalterVal

      bre, cum le bubui tu, mai rar!
      Si pui STS sub comanda unui cetatean STRAIN???
  • +2 (14 voturi)    
    "STS serviiu secret" (Luni, 3 februarie 2014, 5:41)

    TraianMircea M [anonim]

    D-le Tapalaga, fiti amabil, unde ati gasit sintagma asta sau stiti ceva ce noi nu stim ?
  • +13 (17 voturi)    
    parere (Luni, 3 februarie 2014, 6:37)

    Arl [utilizator]

    Si cum suntem un popor vegetal ( e puțin spus, să ne amintim că în dec 89 după ani buni de frig, foamete și lipsuri, mămăliga a explodat cu ajutor de afară) până la urmă le va reuși. Și, cum bine spune autorul, Europa are alte lucruri mai importante. Ne vor ejecta ca pe o măsea stricată și în câțiva ani vom invidia Belarusul.
  • -10 (18 voturi)    
    @exilatul (Luni, 3 februarie 2014, 6:56)

    Garett [utilizator]

    Sa inteleg ca dumneata esti unul dintre "miile" carora le face placere sa fie ascultati? Exhibitionsim sau obedienta de tip comunist? Mi se pare cel putin paradoxal sa ajugem sa facem apologia unor securisti, fie ei si rebotezati cu alte initiale. Fapt: avem mai multi securisti decat pe vremea lui Ceausescu! De ce?? Ne ameninta cineva? Sa fim seriosi! Si atunci?
    • +12 (14 voturi)    
      Atunci ce? (Luni, 3 februarie 2014, 9:56)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      Care este nelamurirea dumneavoastra? De ce vrea Poanta sa puna mana pe STS, sau de ce scrie Tapalaga?

      Ce n-ati inteles? Nu se desfiinteaza, se muta la Poanta. Deci care e bucuria sau supararea exprimata in comment-ul dumneavoastra? Aud? O sa fiti ascultati mai putin cu Poanta la butoane?

      ///
  • +29 (31 voturi)    
    Apel catre ticalosi (Luni, 3 februarie 2014, 7:47)

    Roseville [utilizator]

    Nu catre lichele ci catre ticalosi ar trebui sa-si indrepte D-l Liiceanu apelul! Da D-le Tapalaga,aveti dreptate .Este acolo in Romania (eu traiesc in Roseville,California) o conspiratie a ticalosilor cutremuratoare. Nu ma afecteaza decat in masura ca imi pare rau sa apartin unui neam care electeaza in functii de autoritate astfel de specimene. D-l Ponta sa dovedit a fi pe langa un mare mincionos si un mare ticalos,un character machiavelic.Machiavelic in sensul peiorativ,caci Machiaveli a fost si o minte luminata. Sa-I votezi pe astia intr-o proportie atat de mare,sa votezi in parlament si in primarii,hoti,analfabeti,condamnati pena lsamd,denota o prostie fara de margini. l-am vazut pe un senator sau deputat,caruia nu I-am retinut numele,dar meseria lui era "auto".Ei bine asta face ca Vanghelie sa para academician. Tutea avea dreptate Din nefericire.
  • +16 (26 voturi)    
    cheia (Luni, 3 februarie 2014, 8:09)

    VioricaAlexandru [anonim]

    Cheia este Miscarea Populara.

    Mai repede, ca Ponta demoleaza tara.
    • -17 (23 voturi)    
      Mai repede, ca Ponta demoleaza tara (Luni, 3 februarie 2014, 9:40)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui VioricaAlexandru

      si voua nu va mai ramane nimic!
  • +15 (19 voturi)    
    Genial ??? (Luni, 3 februarie 2014, 8:11)

    catalin72 [utilizator]

    Ponta e la fel de genial precum o pereche de bocanci murdari ...n-are cum sa pacaleasca pe cineva ! De asta e de neinteles ce s-a intimplat cu Codul Penal .Desigur ,pe cei "de afara" ,ii intereseaza mai putin (UE nu-i URSS ca sa tina state fortat in uniune ) dar ai nostrii ce naiba au facut ???
  • +15 (21 voturi)    
    si eu am clampanit (Luni, 3 februarie 2014, 8:42)

    nedumeritul [utilizator]

    Si eu am clampanit ca securitatea ne asculta pe toti pentru ca atunci securitatea nu ajuta la pedepsirea hotilor.Acum ca a inceput sa ajute la pedepsirea hotilor voi incerca si eu sa apar securitatea.
  • -11 (19 voturi)    
    Urrraaa, (Luni, 3 februarie 2014, 9:34)

    xrogo [utilizator]

    lovitura de stst continua,statul de drept a lui basescu se clatina!!
    • +8 (10 voturi)    
      Ajutor ! (Luni, 3 februarie 2014, 10:55)

      math [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Sa vina Gadea, Voiculescu sa ne salveze. "Ajutati-ma si pe noi !" Opriti celelalte canale TV. Antena 3 si RTV sunt suficiente. Cand vin alegerile ?
  • +6 (8 voturi)    
    Daca acceptam ca (Luni, 3 februarie 2014, 10:01)

    victor L [utilizator]

    "Si apoi, publicul intern si cel extern s-a cam saturat, a obosit", atunci o sa plingem filozofic "oboseala (somnul) ratiunii naste monstri".
  • +9 (11 voturi)    
    nici o problema! (Luni, 3 februarie 2014, 10:08)

    corvus coraX [utilizator]

    Putem dormi linistiti, o sa iasa iarasi ambasadorii UE si cel american sa ne rezolve problemele...
    • +8 (10 voturi)    
      Intr-adevar speranta e la americani si UE (Luni, 3 februarie 2014, 10:53)

      Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      speram ca americanii si UE sa opreasca asaltul impotriva Institutiilor Statului pentru instaurarea Dictaturii lui Ponta si a baronilor USL.
  • +11 (13 voturi)    
    acum e grav (Luni, 3 februarie 2014, 10:40)

    clarice [utilizator]

    Anul asta nu-i mai opreste nimeni,se pare nici institutiile externe ,s-au saturat de problemele romanesti.
    Daca pana acum exista o speranta ,s-a terminat.
    De vina suntem noi ca popor ca inghitim pe nemestecate minciuni ordinare si le acceptam,de vina este opozitia ca nu s-a unit la timp,de vina este si presa ca face pact cu puterea de cate ori miroase cine ajunge in varful statului.
    Vom vedea un TB si MP distruse de niste minti bolnave care se vor bucura ca nu va mai exista opozitie.
    Se spune ca ne conduc o mana de ticalosi dar sunt sustinuti de o populatie de ticalosi care accepta.
  • +3 (7 voturi)    
    O noua cacialma (Luni, 3 februarie 2014, 10:48)

    TotJustitiar [utilizator]

    Pentru a nu se vorbi de mascarada facuta de guvernanti in perioada cataclismului meteo , cataclism indus tot de guvernanti , mascariciul Viorel produce o noua cacialma , cacialmaua STS. Justificarile lui nu au nicio noima , sunt dorintele unui copil razgaiat care-si doreste orice vrea sufletul lui , chit ca parintii nu au posibilitatea. Ce este grav insa , este atitudinea concilianta a copilotului sau , domnul Crin care sta , zambeste si accepta joaca mascariciului Viorel. Pana cad ? Pana atunci cand cineva va sesiza justitia pentru abuz de functie.
  • +13 (15 voturi)    
    Strategie parsiva... (Luni, 3 februarie 2014, 10:57)

    Primula [utilizator]

    Ceea ce ma inspaimanta este strategia parsiva a USL-ului. Ei stiu ca prin ceea ce fac vor fi acuzati, pe buna dreptate, de toate relele posibile. In primul rand de incercarea de a reintroduce o dictatura prin subordonarea institutiilor statului. Si atunci o iau inainte si spun ca Basescu este un dictator. Ponta fuge ca un las din fata raspunderii si vine apoi cu un tupeu extraordinar si il face las pe Traian Basescu.( E ca si cum vezi ca laptele e alb, dar el iti spune ca e negru). Dar stim bine cum a fugit de Doamna Nuland el insusi, cum a trimis in Parlament toate legile asupra carora nu a dorit sa-si asume el raspunderea. La comandamentul de iarna, l-a pus in fata pe Dragnea, ca in eventualitatea ca se va descoperi lipsa de interes si de actiune, de furtul banilor de deszapeziri, sa raspunda altul si nu el, ca prim ministru. Minte zilnic, o vedem cu totii bine, dar el iese cu tupeu si il face pe Basescu mincinos. Pentru harababura din justitie il acuza pe Boc, dar nu spune ca ei au schimbat codurile in 2013, cand Boc nu mai era prim ministru. Deviza lor este “Hotul trebuie sa strige hotii!” , pentru a destructura statul democratic. V-as sugera, d-le Tapalaga, sa evitati titlurile care pot induce in eroare pe cei mai putin atenti la continutul articolelor. Sunt multi care citind doar titlurile ar ramane cu ideea ca si dumneavoastra condamnati dictatura basesciana.
  • +2 (4 voturi)    
    Incunostiintarea invinuitului (Luni, 3 februarie 2014, 11:26)

    raduju [utilizator]

    "Niciun text din noul cod nu obligă organele de urmărire penală să aducă la cunoştinţă învinuitului probele pe care le administrează în scopul dovedirii învinuirii sale decât la terminarea urmăririi penale", se mai arată în comunicatul semnat de preşedintele AMR, judecătorul Gabriela Baltag."
    http://www.mediafax.ro/social/asociatia-magistratilor-problema-articolului-140-din-noul-cod-de-procedura-penala-falsa-si-invocata-artificial-12009841

    Potrivit L. Kovesi - articol din presa - problema ar fi art. 305 Legea135/2010. Nu se spune si de ce. Acolo nu cred ca e reglementata, cel putin direct, problema cu aducerea la cunostinta. Spre comparatie a se vedea Art. 309. al. 2.

    Intrebare: e noua reglementare un impediment pentru organele de cercetare sau e doar o discutie de dragul de a discuta?
  • +3 (5 voturi)    
    Plagiatorul Ponta si reteaua lui (Luni, 3 februarie 2014, 12:07)

    Gabi M [utilizator]

    mafiota trec STS in subordinea unui palestinian-sirian.Au innebunit de tot?
    • +2 (4 voturi)    
      Exact! (Luni, 3 februarie 2014, 12:54)

      Primula [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      Raed Arafat a fost numit secretar de stat la Interne. Ponta trebuie judecat grabnic pentru atacuri in forma continuata la siguranta nationala. Parlamentul, daca face modificari care pun in pericol statul de drept, trebuie dizolvat.
  • +5 (5 voturi)    
    Inteleg ca.... (Luni, 3 februarie 2014, 12:16)

    minus [utilizator]

    Ponta insinueaza ca Basescu este santajat. Adica Opris il santajeaza pe Basescu, cu scopul sa ramana in functie. De ce ar face asta?- doar este clar ca in maxim un an va fi schimbat, iar in anul asta toti vor fi cu ochii pe el.

    Ponta mai spune ca STS este vehiculul lui Basescu de a manipula transmiterea rezultatelor din alegeri. In anul care a ramas, este implicat Basescu in alegeri? Au "ai lui Basescu" vreo sansa sa castige ceva, incat o ciupeala la transmitere sa faca diferenta? Sau STS este o organizatie stalinista care transmite ce vrea, fara sa conteze ce votam?

    Cred ca orice om zdravan la cap se intreba cui foloseste trecerea STS la MAI- o structura a Guvernului.
    Iar daca STS ramane la statutul actual, cum ii poate folosi asta lui Basescu in anul acesta? Sa faca ce anume?
  • 0 (2 voturi)    
    @alius (Luni, 3 februarie 2014, 12:35)

    Garett [utilizator]

    Pai nu stiu, spuneti-mi dvs. de ce as fi incanta de existenta unui asemenea numar de securisti, indiferent in "subordinea" cui ar fi!
  • +1 (1 vot)    
    General (Luni, 3 februarie 2014, 13:28)

    PROFESS [utilizator]

    Cand pui la conducerea STS un general cu patru stele te gandesti ca el are puterea si autoritatea sa intervina in fortza atunci cand treaba nu merge bine. El putea sa faca ceea ce civilii nu au fost in stare! Altfel puneam un functionar ca sa urmareasca daca este in limitele legii.
    Un jurist! Generalul cu patru stele s-a multzumit cu o localizare de trei parale cand stia ce poate armata. Sau nu stia si atunci al cui general e!?
  • -2 (2 voturi)    
    Se cutremură gândul... (Luni, 3 februarie 2014, 14:08)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Dle. Tapalagă- vi se pare normal ca DNA să urmărească conversația oricui- doar ca ”să-i prindem pe corupții” care nu sunt pro-băsiști ? Vi se pare normal să existe tot felul de servicii- nici la armată și nici la MI- care să fie la mâna lui Băsescu ? Înseamnă că dvs. trăiți- și vă place să trăiți- într-o dictatură. Mie, sincer- nu.
    • +2 (2 voturi)    
      Chichiriciosule (Luni, 3 februarie 2014, 14:28)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      DNA-ul are mijloace de urmarire a conversatiilor?
      • -2 (2 voturi)    
        Prietene, de unde să știu ? (Luni, 3 februarie 2014, 14:47)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Normal n-ar trebui să aibă- pentru că înseamnă că avem nu știu câte STS-uri. mai e și DIICOT-ul, procuratura militară, etc. Mi se pare cel mai scârbos lucru- și o să protestez indiferent de partidul care va susține chestia asta- să asculți convorbirile fără ca respectivul să știe- pe motiv că ar putea să fie suspect. E deja fascism/comunism în cea mai rea formă- numai că nici comunismul și nici fascismul nu puteau să-ți strice viața ca acuma.
        • +2 (2 voturi)    
          "de unde să știu ?" (Luni, 3 februarie 2014, 15:11)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Prietene, daca nu stii de ce faci astfel de afirmatrii: "vi se pare normal ca DNA să urmărească conversația oricui"?
          • -2 (2 voturi)    
            Ce spun eu... (Luni, 3 februarie 2014, 15:43)

            Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui ty

            E că instrumentul politic e DNA. Instrumentul tehnic - nu mă interesează. El există- că altfel n-am avea stenograme.
            • +3 (3 voturi)    
              "instrumentul politic e DNA" (Luni, 3 februarie 2014, 16:07)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

              E una din lozincile preferate a puscariabililor. Stii vorba aia cu hotul striga hotii?
              Vezi ca a aparut un raport al UE despre coruptie. E vorba si de tara noastra acolo.
              • -2 (2 voturi)    
                Păi gata, hai să înceapă teroarea... (Luni, 3 februarie 2014, 17:05)

                Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui ty

                Stimate Ty, pușcăriabili suntem cu toții- e bine să vă intre ideea asta în cap- dacă nu sunteți cumva- știu și eu- în stratul etereal unde stau sfinții și îngerii. Sunt perfect convins că mâine orice procuror cu ”chemare” poate să vă găsească motive de stat în compania dlui. Năstase cel puțin 10 ani- lucru valabil pentru toți cei care nu au ”chemare” și chiar și pentru o parte din ei. Cât despre raportul UE- dacă e pe hârtie moale, sper să fie distribuit- că e util. Altfel...
    • +3 (3 voturi)    
      Krokodilule (Luni, 3 februarie 2014, 14:31)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Potrivit standardelor uslase DNA-ul trebuie sa urareasca convorbirile celor aflati in opozitie. Democratie uslasa, doar ei sunt la putere.
    • +4 (4 voturi)    
      Mi se pare normal.... (Luni, 3 februarie 2014, 14:41)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      ca un judecator sa permita DNA sa urmareasca conversația oricui, daca exista motive pentru asta.

      Daca judecatorul aproba- in afara cadrului legal-cererea DNA-ului, mi se pare normal ca judecatorul sa raspunda pentru asta- dar aici ajungem la un alt subiect.
      • -3 (3 voturi)    
        Minusule... (Luni, 3 februarie 2014, 15:45)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui minus

        Hai să mergem pe ideea că tu ești un om cinstit, adversarul dlui. X- care e pe o funcție de putere. Dl.X dă ordin să fi urmărit- și DNA-ul o face pentru că dacă nu respectă ordinele n-are nici un fel de rațiune de a exista. Ok, și te ascultă, cum vorbești cu soția, cu amanta, cum îl înjuri pe un prieten la telefon cu altul, cum îți programezi o afacere- ți se pare normal ? Nu mai spun că poți să scoți omul vinovat de cele mai mari chestii cu un pic de rearanjare a convorbirii....
        • +3 (3 voturi)    
          Faceti unele prezumtii... (Luni, 3 februarie 2014, 16:56)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          care pot fi adevarate sau nu.

          Departe de mine gandul ca DNA-ul ar fi o organizatie imaculata, care nu greseste. Doar ca trebuie sa raspunda cand greseste, nu trebuie acuzata ca ar putea gresi.

          De ceva timp (si nu as incepe sa numar incepand cu 2012) vedem o hotie generalizata si este credibil ca DNA nu poate lucra "punctual". Daca DNA actioneaza legal- nu am eu de unde sa stiu- asta este treaba judecatorilor. Este o procedura care functioneaza dupa niste reguli- nu am de unde sa stiu daca toti factorii actioneaza conform regulilor. Ca parere personala, justitia facuta prost este cea mai dezonoranta activitate omeneasca!

          Dar repet raspunsul la intrebarea initiala: da, mi se pare normal, este singura arma care functioneaza contra coruptiei generalizate.

          O intrebare- alternativa exista, alta decat sa ne vaitam ca este coruptie si ca bugetul se evapora?
  • +2 (2 voturi)    
    Cred ca e mai simplu (Luni, 3 februarie 2014, 15:34)

    Vasili [utilizator]

    Eu nu il cred in stare pe Ponta de vreo strategie, pur si simplu cred ca nu vrea (sau nu-l lasa altii) sa ii dea afara pe aia ai lui (de la transporturi) si se leaga de altii. Acuma se buriceste ca vrea STS-ul. Mofturi.

    Oricum de cand e PM crede ca e tara lui si poate sa faca ce vrea in ea. Treaba cu OUG pentru Codul penal cred ca a fost presiune mare de la partid (si pe ministrul justitiei de asemenea) sa nu apara. E bine (?!?) ca mai asculta de partid. Oricum astept cu nerabdare sa dispara din scena. Inca ma doare sufletu ca a ajuns unde a ajuns.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă