Cine a invins: Fericitul sau lichelele?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Duminică, 1 septembrie 2013, 16:13 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
E asezat in primul rand, la patru scaune distanta de culoarul principal, acolo unde doar onorabilitatea sau functia iti poate asigura un loc. Imbracat intr-un sobru costum negru, Ion Iliescu rasfoieste programul evenimentului. Deasupra lui, in stanga crucii inalte care domina sala, se vede portretul urias al unui batran cu barba si plete albe de Mos Craciun.

Pentru el s-au adunat in acea sala 8000 de oameni. Batranul a murit intr-o inchisoare din apropierea Bucurestiului, demult, intr-o zi din primavara lui 1954. Era anul in care Ion Iliescu se intorcea de la Moscova.


Era anul in care tanarul Iliescu devenea membru in Biroul Comitetului Central al UTM (viitorul UTC - uniunea tineretului comunist), incepandu-si astfel ascensiunea catre inaltele functii rezervate protipendadei comuniste. La doar cativa kilometri de locul unde Iliescu conducea sedintele de partid, promovand militantismul comunist in randul tinerilor, pe unul dintre priciurile inchisorii Jilava, agoniza un batranel, numai piele si os.

“Mi s-a prezentat: Monseniorul Ghika. Avea barbison si plete albe, aproape imaterial in trupu-i firav. Iradia bunatate. Era preot”, povesteste Theodor Lavi, coleg de puscarie cu Vladimir Ghika (a carui biografie o puteti citi aici). „Mi-a povestit ca a fost misionar si, pregatindu-se pentru acest rol, a invatat si medicina si chimie. Era atat de sleit de puteri, ca nu s-a putut da jos din pat ca sa ma examineze. Mi-a dat insa un sfat: sa nu fiu las in fata durerii.”

Tanarul Iliescu nu era las, lupta cu darzenie fara sa tolereze abateri de la disciplina de Partid. „Am fost chemat in biroul decanului”, povesteste Enache Pope, in 1958 student la Filosofie. „Era in plina campanie de colectivizare. Tatal meu, fost primar liberal intr-o comuna aproape de Giurgiu, nu voia sa intre in colectiv. In biroul decanului ma astepta Iliescu care mi-a spus: „De maine nu mai ai voie sa vii la facultate”. Imi aduc aminte expresia pe care a folosit-o: m-a facut pui de vipera.”

Monseniorul Ghika nu dadea insa dovada de atata darzenie. „Se temea de spanzuratoare”, povesteste unul dintre colegii sai de celula* despre anchetele la care Ghika a fost supus intre decembrie 1952 si martie 1953. „Il duceau in camera de tortura si il supuneau la spanzuratoare electrica. Doua jumatati de inel care-ti strangeau gatul si te ridicau in aer. Pentru Monseniorul Ghika se facea in mod constant un scurtcircuit de fiecare data ce inelele se strangeau si incepeau sa-l ridice. Ii faceau asta de fiecare data cand nu voia sa semneze ceva. Si asta de 83 de ori. Ce a suferit bietul batran e greu de imaginat.”

Si Ion Iliescu a suferit dupa ce a fost indepartat din functia de ministru al tineretului in 1971, urmand sa ocupe pana in 1989 doar functii mici de presedinte de Consiliu Judetean si de director al Editurii Tehnice. Dar nu a abdicat de la valorile in care a crezut si pe care le-a aparat cu fidelitate.

A facut-o intr-un moment dificil din decembrie 1989 cand, dintr-un studio al Televiziunii Romane Libere, a afirmat ca „poporul  trebuie sa actioneze ca o forta ordonata si organizata. Trebuie sa se vada ca aici se face ordine. Cu contributia, cu participarea, cu prezenta oamenilor muncii, cu participarea activa a poporului si nu a unor conducatori care s-au autointitulat conducatori si alesi ai poporului, s-au autointitulat comunisti. Nu au nimic de-a face nici cu socialismul, nici cu ideologia comunismului stiintific. Au intinat numele Partidului Comunist Roman. Au intinat memoria celor care si-au dat viata pentru cauza socialismului in aceasta tara.”


Inalti prelati la un congres al PCR din 1975 sursa:muzeuldefotografie.ro

Vladimir Ghika, educat nu la Moscova, ci la Paris, nu a avut taria de a-si apara la fel de infocat idealurile. O colega* din lotul in care a fost condamnat si Ghika povesteste momentul intemnitarii acestuia la Jilava, in octombrie 1953:

„La intrarea in edificiu statea un plutonier. Erau doua cutii goale de carton. Langa el era unul cu un revolver. L-au scos intai chiar pe Monseniorul. Problema era ca el era foarte ud. Eu am vazut ce s-a intamplat. L-au pus la o parte langa masa.

-    Dezbraca-te!
El nu se putea dezbraca destul de repede, mai ales ca hainele ii erau ude. Au inceput sa traga de el. I-au tras reverenda: „Scoate asta... zdreanta!” Avea izmene albe. I-au dat o zeghe.

Ulterior, i-au zis:
-    Cauta un pantalon!
Pantalonul era mare si cadea de pe el. A incercat sa se imbrace. Mergea foarte incet. Plutonierul s-a enervat si l-a busit de perete. Dumnealui s-a lasat in jos de neputinta. Cum isi tinea pantalonii aceia, ei au zarit inelul [primit de Vladimir Ghika de la Vatican, n.red].

-    Scoate-l! au strigat urland.
-    Nu se poate. Pana la moarte trebuie sa-l tin!

S-au napustit asupra lui. El a strigat:
-    Este Isus Cristos!

Au tras o injuratura groaznica la adresa lui Isus, i-au luat inelul si l-au aruncat in cutia de carton.”

Pe cand ocupa deja un binemeritat loc de ministru al tineretului, in perioada Craciunului din 1968, Ion Iliescu a facut fata exemplar unei crize grave. Un grup de studenti au iesit atunci pe strazile Bucurestiului si au inceput sa colinde. A doua zi dupa aceasta intamplare, ministrul Iliescu punea lucrurile la punct:

„Cultivam un spirit in care sa nu-si gaseasca loc asemenea chestiuni. Cu organizarea colindelor este lipsa de intelegere, de formatie ideologica a studentilor. Cultivam traditii ale poporului, dar de ce in ajunul craciunului? Noi vrem sa inlaturam anumite reminescente in manifestarea oamenilor si studentii devin promotori ale lor? La nivelul organizatiilor UTC a slabit aceasta munca permanenta cu masa de studenti pentru mentinerea unui spirit activ, militant, si va trebui sa gandim foarte serios la masurile care sa le luam aici. [...] Si in legatura cu practicile fata de care s-a slabit incisivitatea, combaterea unor practici mistice: studentii merg si se casatoresc la biserica si organizatia nu ia atitudine. Isi boteaza copilul la popa. Fata de asemenea fenomene am slabit combativitatea. De aici si chestiunea cu colindele. Organizatiile noastre trebuie sa contracareze unele manifestari, ca sa fie instrumentul luptei ideologice” (sursa aici).


Ion Iliescu si Nicolae Ceausescu in 1976 sursa: Fototeca online a comunismului romanesc

Vladimir Ghika, in timpul procesului sau cu usile inchise din 24 octombrie 1953, nu a avut insa aceeasi prezenta de spirit. „Presedintele dadu cuvantul avocatului care trebuia sa-l apere pe monseniorul Ghika si pe inca alte doua persoane”, povestesc martorii la proces.

„Cand monseniorul Ghika si-a auzit numele, a sarit dintr-odata in picioare si a strigat cu o voce extraordinar de puternica: ”Nu va permit sa vorbiti in numele meu!” Avocatul a tacut, iar presedintele i-a spus monseniorului Ghika: „Este un drept al tau sa fii aparat de un avocat din oficiu. Aseaza-te!” Monseniorul a raspuns: „Am studiat Dreptul si stiu ce drepturi am. Ma apar singur.” Presedintele a strigat: „Aseaza-te!”, iar avocatului i-a spus: „Luati cuvantul”.

Cand avocatul a inceput din nou sa vorbeasca, Monseniorul a iesit din boxa, s-a dus in fata avocatilor si, cu mana ridicata, a strigat: „Nu va permit sa vorbiti in numele meu!” Monseniorul era in sutana, fara guler. I se vedeau gatul si pieptul gol. N-avea camasa. Figura lui era inspaimantatoare. Cu barba si parul sau alb, parea un profet iesit din mormant. Toti erau inmarmuriti. Niciodata nu voi uita aceasta scena. A fost o revolta tacita a bunului simt.”

Vladimir Ghika a fost evacuat din sala iar procesul a continuat in absenta lui.


Monseniorul Vladimir Ghika sursa: vladimirghika.ro

Au trecut 60 de ani de la acel proces si viata lui Vladimir Ghika este recunoscuta de catre Biserica Catolica, intr-o sala din centrul Bucurestiului, ca fiind un model de urmat si demn de respect. Asezat in primul rand, la patru scaune distanta de culoarul principal, acolo unde doar onorabilitatea sau functia iti poate asigura un loc, fostul presedinte Ion Iliescu participa la intreaga ceremonie prin care Vladimir Ghika este declarat Fericit.

La iesire, cu satisfactia diavolului care l-a pacalit pe Dumnezeu, Ion Iliescu declara: “Eu am avut relatii bune cu biserica la Iasi, si cu Biserica Ortodoxa, cu mitropolitul de atunci, Teoctist, care a devenit dupa aceea patriarh, si cu Biserica Catolica din Iasi. Le-am aprobat catolicilor sa-si construiasca biserica la Butea, pe malul Siretului.”    

Tatal lui Enache Pope, studentul „pui de vipera” de la Filosofie, a fost arestat de Securitate in 1958 si omorat in bataie cateva zile mai tarziu. Ana Sincai, studenta care a condus colindul din 1968, a fost inchisa la Vacaresti si internata fortat la Spitalul 9.

Cu putin timp inainte de a muri la Jilava, Fericitul Vladimir Ghika i-a spus unui coleg de celula: „Se sufera proportional cu dragostea pe care o ai. Capacitatea de a suferi este in noi aceeasi cu capacitatea de a iubi.”

Si tocmai de aceea, la intrebarea din titlu fiecare dintre noi este dator sa-si raspunda sieşi.

* Elisabeta Postolache si pr. Heronim Menghes, in „Monseniorul”, de Horia Cosmovici, 2011.


Citeste mai multe despre   






















38493 vizualizari

  • +81 (83 voturi)    
    Mda, Ni s-au suit in cap. (Duminică, 1 septembrie 2013, 16:24)

    denvarel [utilizator]

    Romania a fost mintita cu televizorul sa nu adopte Punctul 8 de la Timisoara.
    Acum ni s-au suit in cap. Comunistii cei mai rai primesc pensii mari si se prezinta ca eliberatorii Romaniei cand ar fi trebuit sa taca malc toata viata pentru ce au facut din tara aceasta.
    Apelul catre lichele al ui Liiceanu nu are nici o sansa. Cum sa apelezi la moralitatea unui om cand el nu are asa ceva...

    Iliescu a ajuns sa se prezinte ca cel mai credincios ortodox de pe timpul lui Ceausescu...
    Ponta ca un doctorand de succes, inteligent si atoatecunoscator, cu mastere pe la Catania...
    Crin Antonescu din profesor de istorie se prezinta "Istoric"...

    Si prostii de romani, dupa ce au primit pacaleala vietii lor in 90, inca se mai uita la cel care se prezinta ca cel care tine stindardul presei libere: Voiculescu.

    Prostii isi merita soarta dar ce aveti cu noi ceilalti? De ce ne jigniti inteligenta cu asemenea minciuni? Taceti dracului din gura si furati macar in liniste sa nu va vedem soricul de porc.
    • +54 (56 voturi)    
      Societatea romaneasca actuala (Duminică, 1 septembrie 2013, 16:52)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      este produsul esential al comunismului, 'omul nou' cu creierul spalat si nostalgic dupa iluzia 'clasa muncitoare conducatoare'!
      In RO s-a strigat 'moarte intelectualilor' , ceea ce s-a si intamplat. Unde sunt spiritele integre care sa coalizeze o parte mai rationala a societatii? Sunt lasate in voia badjocurii unui felix si lipitorilor lui, a tuturor tablagiilor secu ajunsi 'businessmen', a scursorilor morale dedate la turnatorii facile de pe vremuri. Comunismul le place romanilor, efectele lui le vor simti pana se va sfarsi pamantul!!!
      • +24 (28 voturi)    
        Nu doar... (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:14)

        Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

        ... comunismul e ce vina. Sub comunism au fost si altii, polonezii, ungurii, cehii si altii, dar niciunii nu au facut ce facem noi romanii!
        • +19 (19 voturi)    
          Comunismul romanesc a fost mai diabolic (Duminică, 1 septembrie 2013, 22:37)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Delia13

          Comunismul romanesc a reusit sa inoculeze unei mari parti a populatiei urbane principiile conform carora cine e harnic si munceste ori e prost ori nu gandeste si cine e harnic si cinstit ori e prost ori e tampit.
          Din pacate, in comunism , ca si in ziua de azi, s-a tras cat sa putut pe oamenii onesti pentru bunastarea "descurcaretilor" . Dupa parerea mea , intr-o proportie destul de mare, singurul castig al celor care muncesc cu seriozitate este obtinerea unei sarcini de serviciu in plus.
          Daca in comunism , de frica se mai respectau niste reguli dupa revolutie se pare ca principiul de baza a fost acela de a te descurca prin orice mijloace. Altfel spus, scopul scuza mijloacele si mai bine plange mama lor decat mama mea.
          Unii au reusit sa se descurece pastrandu-si onestitatea si muncind la greu , altii au descoperit cat de naiva e natia noastra si au profitat si profita in continuare de usurinta cu care putem fi smecheriti .
          Din fericire pentru polonezii, ungurii, cehii si altii , societatea lor nu sa dezvoltat avand la baza smecheria. In tarilea astea s-a pus mai mult pret pe conceptul de ati face treaba bine.
          In opinia mea , cei mai multi romani care au plecat din tara si s-au realizat afara au fost cei care au dorit sa realizeze ceva prin munca lor fara sa fie nevoiti sa fraiereasca pe cineva.
          Cred ca sloganul tarii noastre ar putea fi :
          "Romania, la mica ciupeala".
        • +2 (6 voturi)    
          diferenta majora e perioada antecomunista (Luni, 2 septembrie 2013, 9:36)

          rz_ [utilizator] i-a raspuns lui Delia13

          Inainte de comunisti noi am avut dictatura regala din 38, dictatura lui Antonescu. Din punct de vedere poititc, problemele noastre au fost cauzate de aducerea pe tron a lui Carol II (cu sprijinul lui Iuliu Maniu, o extrem de mare eroare). Social, problemele noastre ar fi fost foarte mari oricum, majoritatea populatiei nefiind educata si neavand cultura politica. Chiar si spiritul national exista mai degraba la nivelul elitelor, marea masa fiind mai degraba interesata de problemele economice.

          Nu am avut nici o sansa impotriva comunismului, natiunea noastra, ca tara, fiind foarte tanara, neinchegata, binisor in urma vestului Europei din cauza unor conjuncturi geopolitice care au modelat caracterul natiunii (intr-un mod nefericit zic, eu dar fiecare cu parerea lui, Dan Puric ridica in slavi natia).
          • -1 (3 voturi)    
            e vina politicienilor romani (Luni, 2 septembrie 2013, 14:12)

            dj [utilizator] i-a raspuns lui rz_

            Regele Ferdinand il dezmostenise pe Carol.
        • +8 (10 voturi)    
          comunismul romanesc? (Luni, 2 septembrie 2013, 9:52)

          sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Delia13

          Romanii nu au fost comunisti.
          Rusii au trebuit sa aduca aici straini ca sa poata impune comunismul, in principal evrei si maghiari.
          E suficient sa te uiti pe lista conducatorilor PCR din 44 pina prin 52.
          • +1 (1 vot)    
            sorin3 (Marţi, 3 septembrie 2013, 12:24)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui sorin3

            nu uitati tiganii :Iliescu,Nastase si inca veo citiva sint membrii acestei etnii.
            Inca mai credeti ca a fost o revolutie...???
            Lovitura de stat, cred ca ar fi definitia cea mai adecvata a evenimentelor din `89.
      • -6 (6 voturi)    
        din rau in mai rau (Luni, 2 septembrie 2013, 11:10)

        blandul ben [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

        De vina sunt romanii tiganizati, visatorii la ''cai verzi pe pereti'' Ce au facut si ce fac asa zisii intelectuali (Plesu, Patapiewc, Liicheanu) si-au obtinut functii caldute, bine platite, barem pe timpul ''clasei muncitoare conducatoare'' se traia decent, nu simteai umilinta de azi, nu era stresul de azi si sentimentul de inutilitate a tanarului iesit de pe bancile scolii si a lucratorului somer. Atata timp cat se va trai prost, (mai prost decat inainte) e normal ca romanii sa regrete vremurile apuse.
        • +7 (7 voturi)    
          De vina sunt prostii care se cred egali (Luni, 2 septembrie 2013, 15:08)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui blandul ben

          Cand o sa fii tu egalul lui Liiceanu/Patapievici/Plesu din punct de vedere intelectual atunci sa-i judeci pozitia in societate. Pana atunci fa ce stii si lasa gargara comunista cu "oamenii muncii traiau decent".

          Te trimit la coada la lapte la 4 am. Dupa aia la servici, si cand te intorci da prin piata sa cumperi 10 oua dupa ce stai la alimentara 3 ore. Apoi poti privi "decent" la programul televizorului. Pana la 10.

          Lasa-ma cu "decenta" ta si bucura-te ca mai ai inca un drept egal cu Liiceanu/Patapievici/Plesu: dreptul de vot.

          Dupa parerea mea nu ar trebui sa-l ai.
    • +47 (49 voturi)    
      e foarte greu (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:09)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      sa te stapinesti si sa iti pastrezi calmul in fata unuia ca Iliescu pentru gestul sau fatarnic si sfidator de a participa la asemenea ceremonie.
      Călăul Mengele in pelerinaj la muzeul Holocaustului.
      • +20 (20 voturi)    
        mai bine zis.... (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:43)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        ....calaul Mengele, invitat de onoare la muzeul Holocaustului.

        Este normala obraznicia baboiului kgb-ist, cand constata ca la cate rele a facut acestui popor, nu doar ca nu este judecat dar idiotii l-au mai si ales de trei ori sa le joace pe grumaz.
      • +2 (2 voturi)    
        Iliescu (Luni, 2 septembrie 2013, 14:54)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        nu numai ca a avut nerusinarea sa participe la sarbatoarea beatificarii MonsenioruluiVladimir Ghika, dar a fost si solicitat de presa sa-si dea cu parerea asupra acestui eveniment. Si, neobrazat cum este, ticalosul asta care ar trebui sa stea la puscarie pentru varsare de sange, a si facut-o. Ciudate vremuri traim in care calaul este chemat sa-si laude victim! Mi-e scarba!!!!!!!!!
    • +17 (19 voturi)    
      ne meritam soarta (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:01)

      daphina [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      cand peste 70% din poporul Ro primeste o galeata si 2 doi pesti inghetati sa voteze urmasii tortinarii NE MAI MIRAM?
      • +8 (10 voturi)    
        raspuns (Luni, 2 septembrie 2013, 5:09)

        octavian adrian boboc [anonim] i-a raspuns lui daphina

        Scuze , fac parte din cei min. 50% care n-au votat .......sila , comoditate sau tot...sila !Din cate am calculat aproximativ , daca la suspendare au zis Raus 7,4 mil. iar in toamna USL a luat 4.5 mil. voturi rezulta din, tot aproximativ , vreo 25%-30% participanti cu voturi legale , totalul electorilor . Deci , sa fiu mai explicit : au venit la vot 55% electori ,rotunjit , iar din ei au zis usl aprox 70% . Atunci intreb ca prostul : cu 35% voturi ai dreptul sa faci orice ? Ce este f interesant sunt cele aprox 3 mil voturi , in 3-4 luni pierdute de usl ...intre marea suspendare si parlamentare.. Ma intreb cate au pierdut real intre timp....In rest , doar punctul 8 EXTINS de la Timisoara ar mai face ceva....
        • +5 (5 voturi)    
          dupa cum bine vedeti..... (Luni, 2 septembrie 2013, 5:45)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui octavian adrian boboc

          .....in perfidul sistem politic parlamentar, cu 35% din voturile obtinute chiar au dreptul de a face tot ce vor.

          Nu conteaza ce au promis prostimii in campania electorala ci interesele lor personale.

          In ceea ce priveste punctul 8 de la Timisoara, dupa 23 de ani de hotie, s-a format deja noua generatie de politicieni care este mai perfida si mai tare pusa pe jaf.

          Singura solutie este desfintarea acestui sistem politic dusmanos si trecerea la administrarea statului prin contract, unde alesii raspund material in cazul neindeplinirii promisiunilor electorale.
    • +6 (8 voturi)    
      noi i-am lasat (Luni, 2 septembrie 2013, 8:23)

      ggeo [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      prostii isi merita soarta ,dar voi , ceilalti , de ce nu mergeti la vot ? ...statistica arata ca sunteti cel putin la fel de numerosi ca prostimea , sansa e de partea voastra..si-ar trebui sa o faceti cat mai aveti sansa unor alegeri corecte , caci in curand o veti pierde , dupa cum ne-a aratat referendumul de anul trecut...
      • -1 (3 voturi)    
        Si, ma rog, (Luni, 2 septembrie 2013, 14:45)

        Gladiatorul [utilizator] i-a raspuns lui ggeo

        ...cu cine sa votam, dragule? Ca pe unde intorci capul dai de comunisti sau de utecisti. Ar trebui sa dai niste nume noi pe care sa le votam, ca eu unul m-am saturat de dinozaurii astia ordinari ce nu inceteaza cu gargara lor invatata pe la Moscova sau Leningrad, ca sa nu mai zic de Amsterdam, hmmm? N-avem stofa, stimabile. Daca aveam o luam de multisor inaintea polonezilor, cehilor sau ungurilor. Si hai sa ne mai uitam putin si pe la americani. Ce fac, de fapt ei? Ceea ce au facut rusii din '45 pana in '89, n-asa?
        • 0 (0 voturi)    
          Cu ala care nu fura! (Luni, 2 septembrie 2013, 17:12)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Gladiatorul

          Intrebarea ta are un raspuns extrem de simplu. Cu cel cinstit!

          Liderui politic ideal trebuie sa aiba 2 calitati:
          1 Sa fie cinstit, o persoana cu un inalt simt al onoarei.
          2 Sa fie inteligent/cult.

          Daca una din calitati lipseste ai un lider slab care te conduce in santul istoriei.

          PS (la pct 2 ajunge si o persoana cu o inteligenta/cultura un pic peste medie, vezi Lech Wałęsa. Ca de aia avem consilieri specialisti angajati in aparatul de stat)
    • +8 (8 voturi)    
      bunicuta bolsevica (Luni, 2 septembrie 2013, 8:52)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      inca stim putine fratilor ! avura grija sa ascunda multe urme acesti criminali inraiti !ehe ehe ..
      • 0 (0 voturi)    
        parere (Joi, 5 septembrie 2013, 0:36)

        octavian [anonim] i-a raspuns lui gelu

        Asa este , stim prea putn din TOT RAUL facut de acesti insi . Dar, din tot ce am aflat toti , din tot ce mai putem afla , putem vizualiza aproape exact ce au patimit TOTI ROMANII NOSTRI persecutati , torturati si ucisi in Romania , fapte FACUTE TOT DE niste romani inumani ! Ma bucur ca sunt cautati si sper ca vor fi dati in judecata ! Nu poti ierta nimic pana nu judeci si pana nu se stabileste responsabilitatea celor implicati ! Va simtiti confortabil ca ati platit atatia bani la contributiile dvs pt pensii , iar intre timp monstrii astia au primit pensii enorme ! Acest clivaj in societate se va perpetua pana cand vor fi rezolvate macar in mare parte aceste samavolnicii ! Ganditi-va doar la ce au patimit evreii - o nenorocire , un holocaust - , dar ceilalti oameni omorati de comunisti ce au ? Hai sa nu mai tacem , justitia trebuie sa-si exercite menirea , cine va fi dovedit vinovat sa plateasca ....., dupa aceea putem vorbi de reconciliere ! Ceea ce au facut nazistii au facut si comunistii : CRIME ! Se pare , ca per total , din pacate , sunt mai multi ..... De ce sa uitam ? Doar ,de ex , pt ca iliescu zice ca "a avut relatii bune cu Biserica".........
  • +61 (63 voturi)    
    am pierdut toti (Duminică, 1 septembrie 2013, 16:33)

    amanda13 [utilizator]

    intr-o tara in care nu se mai poate distinge binele de rau, dovada tupeul prezentei lui Iliescu acolo.

    Un articol a carui veridicitate m-a intristat cumplit.
    • +2 (10 voturi)    
      BINE /RAU (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:03)

      daphina [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      se mai discerne in Ro binele de rau? cand iti pierzi jobul daca esti cinstit, onest si ne-lingau Cum sa mai poti fi curat?
      • +14 (14 voturi)    
        mai poti (Luni, 2 septembrie 2013, 0:52)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui daphina

        asa cum cei care au murit pentru crezul lor au putut. Atata vreme cat nimeni nu misca un deget si cei ca Iliescu sunt lasati sa-si faca numarul (ce au facut cei 8000 de participanti??? nici macar unul singur nu a protestat?) nimic nu se va schimba in Romania.
  • +62 (62 voturi)    
    EXCEPTIONAL articol!! (Duminică, 1 septembrie 2013, 16:41)

    Codruta N [utilizator]

    De afisat MARE si permanent, in Piata Universitatii - vis a vis de sediul PSD!!!
    • +16 (16 voturi)    
      Ar trebui introdus in manualele scolare! (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:50)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Asa cred eu.
      Oricum, numele autorului va deveni din ce in ce mai cunoscut si apreciat.
    • +17 (17 voturi)    
      Despre călăi (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:40)

      kiope [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Călăii sînt în mod egal și în PNL și mai ușurel și prin alte partide.
      Caută cu atenție.
      Dar de acord, în PSD e grosul cu amendamentul că, privind din pov-ul lui Iliescu, sînt de o calitate slabă. Ăștia nu mai sînt în stare să facă moarte de om, "decât" fură și tîlhăresc, plagiază și rînjesc. Scuze pentru rîmă.
      • -2 (4 voturi)    
        pana la PNL... (Luni, 2 septembrie 2013, 7:22)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui kiope

        ... nu uitati de PD - si de partiduletele-satelit moshite de ei, in ultima vreme >:
    • +11 (11 voturi)    
      ii doare in cot (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:04)

      daphina [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      pe psd-ei de cisnte, onoare si credinta
      • +8 (8 voturi)    
        comment (Luni, 2 septembrie 2013, 6:06)

        octavian adrian boboc [anonim] i-a raspuns lui daphina

        As mai vrea sa spun un lucru ......f dureros intr-un fel ! Cred ca parintii si bunicii nostri au trait intr-o perioada de timp oribila , cu teroare si crime ! Multi au fost incarcerati , foarte putini din ei au iesit muribunzi de acolo ! Multi au "scapat" si au trait cu capul in pamant si au" gustat" socialismul stiintific, acceptand fortati sistemul !Eu cred ca , din pacate pt tara , au fost mult mai multi care au pactizat ,au tradat , au infaptuit dezastrul , chiar facand crime ! As vrea sa vedem aceste lucruri , acte , documente , filme ,sa vedem procese in care sa-i auzim de ce au facut aceste mizerii , sa-i vedem pe toti si sa-i dam la o parte - sa se simta vinovati si sa nu mai faca nimic decat sa traiasca in RUSINE - ! Nu sunt revansard , am avut norocul sa ma nasc intr-o familie care,desi a scapat , nu a intrat decat in pcr , nu au facut alte mizerii pt alti oameni! A apela la umilinta si mutenie este mai onorabil decat sa torni sau sa faci rau cuiva , asa m-a invatat bunicul meu in acele vremuri !Trebuie sa intelegem , odata cu respectul cuvenit varstei a 3-a , ca totusi ei ne-au parcurs prin comunism - repet , infim de putini s-au opus sau au luptat in munti - iar acum ei voteaza in grup , cumparati cu ceva banuti la pensie + alte categorii cu creierii neteziti de alte pomeni trecatoare , si DECID prin vot soarta tarii !!!!! SA LE FIE RUSINE si daca ipotetic, dar nedemocratic ,s-ar putea , sa stea acasa ! Prieteni , va rog sa nu ma intelegeti gresit , imi iubesc batranii ( parinti si bunici ) , dar cunosc cazuri care-mi rad in fata , zeflemitor ! Sa nu se astepte niciunul din ei la o usita a RAIULUI deschisa pt ei , sunt la fel ca NAZISTII!
  • +46 (46 voturi)    
    excelent articol. (Duminică, 1 septembrie 2013, 16:51)

    Marcel Tudoran [anonim]

    felicitari pentru articol.
  • +51 (53 voturi)    
    este simplu : monseniorul, cinstit si respectat (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:00)

    toma [anonim]

    iliescu judecat !
    judecat pentru raul facut sub comunisti, pentru mortii din revolutie, pentru mortii de la mineriade si pentru raul facut in cele doua mandate si jumatate !

    viata asta-i foarte nedreapta : cel care ne-a luminat si a luptat pentru noi moare in chinuri, in inchisoare, iar celalalt, care ne-a subjugat si ne-a facut rau, traieste pe o pensie buna, se hlizeste la noi si ne tine lectii de etica si morala !
  • +49 (49 voturi)    
    nedreptate (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:13)

    ubu [utilizator]

    Cine i-a dat lui iliescu o invitatie la acest eveniment?
    • +30 (30 voturi)    
      bună întrebare! (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:45)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      Nişte ipocriţi!
      • +10 (10 voturi)    
        nu-i chiar asa...! (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:35)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

        Daca nu i-ar fi trimis invitatia, nu s-ar fi putut reliefa gradul de nesimtire al personajului!

        Ca sa-i raspund si lui Toma (mai sus): Dumnezeu are caile lui, daca Monseniorul (si altii ca el) n-ar fi murit ca un martir, poate oamenii nu si-ar fi putut da seama de dreptatea Cauzei lor! In majoritatea tarilor lumii exista mitul "cladirii cu sange" - adica, sub o forma sau alta, pentru ca sa fie durabil si frumos ceva (orice) la temelie trebuie sa aiba un "sacrificiu de sange".

        Bineinteles, asta NU inseamna ca aceia care au varsat sangele trebuiesc iertati sau uitati!!

        Dupa cum nu inseamna ca aceia care si-au varsat sangele ar trebui uitati sau n-ar trebui tratati ca niste eroi :)
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:15)

      Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      niste lingai.
    • +9 (11 voturi)    
      cum cine? (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:05)

      daphina [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      compromisii, tradatorii de neam Cei ce au pensii de 6000 -10000 de lei Aceia
    • +2 (2 voturi)    
      O intrebare corecta. (Luni, 2 septembrie 2013, 13:09)

      da capo [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      O intrebare corecta. Dreptatea se poate face cu pasi mici. Un asemenea pas ar fi sa aflam cine a crezut ca locul lui Ion Iliescu este acolo. Un altul, mult mai mare, ar fi ca, totusi, Iliescu sa raspunda in fata Justitiei pentru faptele sale. Ce fel de tara e aceea in care crima e publica dar se invoca lipsa dovezilor ?
  • +30 (30 voturi)    
    lichelele (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:20)

    Dicu [utilizator]

    Excelent scris! Ne-au terminat lichelele, atat cele care ne-au condus si ne conduc cat si cele care voteaza fara discernamant sau unele mai grav cu rau discernamant. Ce viitor mai asteptam?
  • +38 (38 voturi)    
    Iliescu, lichea cat a trait si cat va mai trai! (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    Va rog sa aveti in vedere ca in 1954, cand a fost primit in UTM, Iliescu tocmai sosise de la Moscova, dupa o sedere de cinci ani, timp in care a fost indoctrinat de parintii comunismului. Acolo i s-a inradacinat ura de clasa, impotriva 'burjuilor', a mosierilor, a taranilor instariti, a religiei, a regelui, tradarea de tara, dragostea fata de URSS.
    In 1990, studentii strigau ;'Ce-ai iubit in tinerete nu mai uiti la batranete', 'Cine-a stat cinci ani la rusi, nu poate gandi ca Bush', 'Iliescu si ai lui, tradatorii neamului'.
    Aceasta lichea care a profitat toata viata de munca altora, el fiind specializat in 'munca cu omu', a profitat din tinerete pana azi.
    Licheaua l-a omorat pe Ceausescu din razbunare fiindca, depistat a fi tradator in sluja rusilor, a fost trecut in esalonul doi al partidului; l-a omorat si ca sa ii ia locul, sa instaureze, in Romania, politica prietenului si colegului din timpul studentiei moscovite, Gorbaciov : 'glasnosti si perestroica'.
    Poporul i-a stricat planurile dar el , asa cum invatase la partid, dupa ce l-a omorat pe Ceausescu, si-a organizat inhatarea conducerii tarii, i-a anihilat pe taranistii activi, a facut CPUN (primul parlament), format din fostii activisti si securisti, care tropaiau asurzitor cand venea Coposu la tribuna.
    PESTE NOAPTE, acest mare comunist, propagandist-sef in partidul comunist, s-a declarat presedinte al unui stat capitalist si a pus poporul credul, educat in frica de sefii comunisti, sa il aleaga "democratic", in duminica orbului, cu o majoritate de 85%.
    Licheaua a adus minerii, asezonati cu securisti imbracati in salopete noi, sa bata, sa omoare oamenii adunati zilnic in Piata Uiversitatii- Golanii, asa cum ii numea licheaua.
    Unii romani, altfel oameni seriosi, care au luptat impotriva puterii instalate de lichea, au ajuns intr-un asemenea hal de descursjare, incat le scapa cate o apreciere : 'Iliescu este un mare politician de dupa '89'.
    I-a cumparat, cu favoruri, pe cativa din PSDR, sa tradeze.
    • +7 (7 voturi)    
      Ai dat un raspuns foarte bun (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:36)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      la intrebarea din articol. Iliescu a reusit fiind a strans in jurul lui foarte multi oameni. Vladimir Ghika va fi mai bun decat Iliescu daca in jurul ideilor lui se vor strange mai multi oameni.
    • +13 (13 voturi)    
      Ion Iliescu spion KGB (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:48)

      Un roman [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Se pare ca toti cei care au studiat la Moscova incepanad cu anii 50 au fost racolati de catre KGB. Cu alte cuvinte, poporul roman a votat un spion rus de vreo trei ori. Sa ne intrebam de ce in anii 90 cam toate tarile din Europa ne-au tinut la distanta. si ne-au marginalizat. Ei stiau si nu doreau sa colaboreze cu un spion rus. Acestui individ, Ion Iliescu, nu i-a pasat niciodata de tara lui. A dorit puterea ca apoi sa o subordoneze Rusiei. Si exact asta a facut. A intarziat reformele cat a putut. Si-a adus in jurul lui toti spionii KGB. Si ce au facut acestia? Au jefuit si vandut tara bucata cu bucata. Asta fac spionii. Cine lucreaza cu agenturi straine contra tarii lui, nu ii pasa de tara lui.
  • +6 (10 voturi)    
    Cata nedreptate! (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:02)

    samos [anonim]

    Intrebarea e retorica. Ajunge sa ne uitam in jur si sa ne dam seama ca au invins lichelele.In biata noastra tara lichelele inving intotdeauna,intr-un fel sau altul,mai devreme sau mai tarziu.
  • +15 (17 voturi)    
    iliescu (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:17)

    keiser_soze [utilizator]

    trebuie condamnat...la uitare ! sa nu se mai vorbeasca niciodata despre el, asa cum superstitiosii nu vorbesc despre diavol decat in soapta si foarte rar. Sa devina o nota de subsol din pagina istoriei, o nota pe care foarte bine poti sa nu o citesti ! Nu vreau sa cad in aceeasi greseala a comunistilor de dupa '89 si sa vad un proces in care e judecat, nu as avea nici o satisfactie. Este ca si cand ai privi la o lupta de caini ce se sfasie intre ei, nu e nimic interesant de vazut. E doar macabru, pe treapta cea mai de jos a lantului trofic.
    Dar faptul ca ar fi ignorat atat cat mai respira, faptul de a sti ca nu vei mai fi pomenit niciodata, ei, asta e cam greu de digerat !
  • +9 (13 voturi)    
    O opinie (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:17)

    Clop [utilizator]

    Cred ca era mai nimerita o beatificare discreta, fara tam-tam-ul grotesc de la Romexpo.

    De pilda, o beatificare la catedrala Sf. Iosif si, eventual, cu strazi blocate in perimetru, daca era vorba de atat de multi credinciosi si cu niste cronici de presa redutabile. Cea ocazionata de incinta Romexpo, lasa loc de orice, in primul rand, de lipsa de decenta ca in memoriam.

    Cred ca monseniorul, om cu principii valabile in orice epoca, este nefericit sa fie adus la rampa in asemenea complot.

    Acesta este circul postmodern, cu orizont mic, fulgurant.
  • 0 (0 voturi)    
    Ghica (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:28)

    puiu [anonim]

    ghica
  • +11 (11 voturi)    
    exceptional! (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:30)

    dan.c [utilizator]

    Monsieur, chapeau!
  • -21 (23 voturi)    
    Bigg... (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:32)

    Ctin Ghica [anonim]

    E un comentariu corect si iunutil; tot atat de inutil pe cat de corect...

    Vlad ne-a obisnuite cu lucruri corecte si inutile; acum cand comunistii stapanesc tara de la putere si din opozitie, el si cei ca el sustin comunistii lacomi si securisti adunati sub ismana lui Basescu....
  • +8 (8 voturi)    
    Cine a invins? (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:49)

    Eugen [anonim]

    Oare cine a invins? Cel ridicat la cinstea altarelor sau cel al carui nume va ramine vesnic legat de singele victimelor din decembrie 1989 si de rusinoasa chemare a minerilor la Bucuresti?
  • +11 (11 voturi)    
    Comunismul un sistem criminal si mincinos (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:53)

    Un roman [anonim]

    La ceremonia de beatificare s-a prezentat imaginea comunismului: Un sistem criminal si mincinos. Fericitul Vladimir Ghika a facut posibil ca aceasta imagine sa fie transmisa in toata lumea crestina. Un om nobil si fara nici o vina a fost omorat in bataia pentru ca nu a renuntat la IIsus Hristos. Asemeni lui Iisus Hristos nu s-a lepadat de credinta sa si a murit ca un martir.
  • +17 (19 voturi)    
    excelent articol (Duminică, 1 septembrie 2013, 18:53)

    Maria [anonim]

    Cand am vazut stirea la televizor, primul gand care mi-a trecut prin cap a fost: cine a indraznit sa-i cheme pe Iliescu si Nastase la un asemenea eveniment, au murdarit acel eveniment cu uratenia lor morala! Oare nu este prea dureros sa stai si sa privesti o asemenea mizerie morala? Chiar in halul asta am ajuns?
    • +8 (10 voturi)    
      Rusine (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:02)

      monica [anonim] i-a raspuns lui Maria

      Cei csare l-au invitat pe Iliescu sunt niste nerusinati.Au murdarit imaginea monseniorului,iar Iliescu nu are rusine si bun simt.Nu trenia sa se duca acolo.Vai de capul nostru totul murdarim
      • 0 (2 voturi)    
        era un bun prilej (Luni, 2 septembrie 2013, 7:15)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui monica

        ... ca mosh Ilici sa ingenunchieze, sa-si puna tzarana in cap, sa-si ceara iertare...!!
        Sunt sigura ca si Monseniorul l-ar fi invitat!
        Invitatia a fost facuta in spirit pur crestinesc.

        Ca batrana javra comunista n-a profitat, sa-si spele pacatele, e raspunderea LUI personala - nu a celor care l-au invitat!
    • +12 (14 voturi)    
      ? (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:20)

      Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui Maria

      eu ma intreb de ce nu l-au scos ceilalti din sala !? Chiar nu era nimeni pe acolo sa aiba curajul sa se opuna prezentei lui? Sau erau mai multi ca iliescu pe acolo?
    • +6 (8 voturi)    
      cred ca i'au chemat (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:43)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Maria

      tocmai spre a'i pedepsi.
      este o mare rusine, pentru orice om decent, sa I se spuna in fata de ce se face vinovat.
      organizatorii sunt oameni inteligenti.

      numai ca, ma indoiesc ca tovalaul gros, harsit in lupta de clasa, a priceput, sau a avut vreo remuscare.

      la iesire a spus, poate in bascalie, ca a avut relatii bune cu biserica.
      de la el a invatzat nepotu', doctor blatist in drept.
      minciuna cu fatza senina.

      astia nu au rusine, nu merita bagati in seama.
      oamenii bisericii, totusi, au sperat. macar in ceasul al doispelea, sa se smereasca, sa plece capul si sa ceara iertare..
      • 0 (0 voturi)    
        naivitate (Miercuri, 11 decembrie 2013, 10:28)

        un pesimist [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

        asta se intampla daca inca mai astepti dupa miracole...
  • +13 (13 voturi)    
    Suferinta Poporului Roman (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:03)

    uluit [utilizator]

    Dupa atatia ani de batjocura, minciuni, manipulari, tradari, arestari, batai, schingiuiri, crime... in anii de "glorie" ai comunismului impus de "cozile de topor" servile intereselor de partid si NU natiei noastre. Traiesc fiecare moment cu speranta ca, vindecarea sufletului nostru, vine din constiinta fiecaruia si puterea de a face bine.

    Un articol scris si documentat foarte bine, care mi-a mers la suflet.
    Felicitari si multumesc D-nule Vlad Mixich.
  • +23 (23 voturi)    
    in 68 (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:06)

    nash pandelica [utilizator]

    eram in anul doi...
    am fost la colinde, nu la cel amintit de autor.
    de Inviere, se punea militie la poarta caminelor, se faceau liste cu cei ce se intorceau cu lumanari aprinse.

    pe digi 24, la emisiunea dnei vijulie, a fost un interviu cu fostul presh al romaniei, dl. milu constantinescu.
    una din intrebarile jurnalistei a fost legata de prezenta sa la slujba de beatificare a monseniorului ghica. si anume, cum s'a simtit alaturi de Iliescu...
    milu, a rasuns, sec, nu comentez ! :)

    si a mai vorbit, dl. ex presedinte, de traditiile din familie, de faptul ca parintii i'au fost persecutati.
    io'l cred. dar, intreb, dece s'a facut membru pcr, secretar al organizatiei pcr din universitatea bucuresti ?

    dece n'a patit ca studentul dat afara de ilici, dece a stat alaturi de criminal ?

    de ilici, nu e nevoie sa amintesc, autorul a facut o treaba excelenta.
    foarte bun articol. buna lectura pentru tineret, mai ales.

    Iliescu ara mainile rosii de sange nevinovat de la lovirutie si de la mineriade.
    este convngerea mea ca, Iliescu este cel mai mare criminal, aflat in libertate, in Romania.

    si inca ceva, ref. la plutonierul care l'a lovit pe monsenior, la incarcerare: ar trebui urmariti si acestia, caci este tot un gest criminal, nu'l oblige nimeni sa loveasca detinutii. a facut'o deliberat, pentru a se remarca in fata criminalilor mai mari, sefii sai, de la comandantul inchisorii pana la gheroghiu dej si restul comunistilor de la carma tzarii.

    se vorbeste de seful puscariei de la ramnicu sarat.
    pai, nu cred ca ilisecu si alti fosti comunisti din conducerea partidului sunt mai putin vinovati, sau ca nu au stiut ce se intampla in puscarii si lagarele de exterminare de la stuf, indiguirile denarii, vladeni, harsova, canal, poarta alba.
    sau de satele de deportati din baragan..

    monseniorul ghica, nu este sfantul nostru al orodocsilor, dar este un martir roman, si merita respectul nostru, un loc in memoria neamului nostru.

    iliestii si gashca lor, vor fi prafuiti cu uitarea.
    • +12 (12 voturi)    
      din PACATE ! (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:35)

      Petre [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

      Excelent articol si mai ales unele dintre comentarii !
      Dar ... am avut o discutie acum vreo luna cu un tanar, si are vreo 35 de ani, care mi-a vorbit de "umanismul" lui Iliescu. Si are studii si este sef de proiect si nu ... stie ce vorbeste ! Si ca el sunt multi ! Eu le zic "lipitori de afise" Caci ei au ajuns sa conduca institutii si ... proiecte !
      Pacat de jertfa Monseniorului ...
      Unii nu vor invata niciodata ...
      Si se va repeta istoria!
      Din cauza unora ca ei!
  • +11 (11 voturi)    
    Iliescu ramane o lichea pana la capat. (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:15)

    mircea [anonim]

    Iliescu nu se dezice.Ramane cu seninatate un nesimtit si lichea pana la capat.Cica a avut relatii bune cu biserica.Care biserica si cine din cadrul bisericii?Acei preoti care si acum indeamna oamenii la comunism?Actualii comunisti sau tot reinventat dupa 1989,mentinandu-se la putere si cand nu au fost la putere au inventat formatiuni politice care sa saboteze din interior formatiunile politice democrate.Acum ,in USL se vede existenta PNL ca o formatiune democrata?Nu,totu-i acelasi FSN,PDSR,PSD.Unii mai spera intr-o plecare a liberalilor din USL,dar liberalii actuali nu mai sunt ce au fost.Sunt o formatiune marioneta a comunistilor,pusi sa saboteze celalte formatiuni.In USL este locul lor si nu vor pleca decat daca au ordin sa mai distruga ceva.Si de ce tace Biserica Ortodoxa Romana la aflarea vestii ca monseniorul Ghika a fost beatificat?
  • +8 (8 voturi)    
    Bravo! (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:17)

    Emanuel Langa [anonim]

    Bravo Vlad Mixich! Excetional articol! Multumim.
  • +9 (9 voturi)    
    iliescu lichea (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:18)

    marcel [anonim]

    lichelele sunt apreciate astazi,astea sunt vremurile important este sa le depasim,toti analfabetii au masterate
  • +7 (7 voturi)    
    Felicitari (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:18)

    Mihai [anonim]

    Felicitari pentru articol
  • +15 (15 voturi)    
    EXCEPTIONAL ...... (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:19)

    SHEAPA [utilizator]

    Domnule Mixich,

    Mi-e greu sa descriu in cuvinte ce ati reusit sa starniti in mine la citirea acestui articol DEMN DE PREMIUL PULITZER!

    Va urmaresc prezenta pe Hotnews de ceva timp, si nu cred ca ma insel daca spun ca ceea ce ati scris mai sus taie de-a dreptul in carnea vie a realitatii paralele in care noi toti am ajuns sa traim si pe care am ajuns sa o acceptam cu o nesimtire suspecta de un verdict medical.

    DE CE am acceptat umilinta de a fi condusi de caractere absolut diabolice de genul lui Iliescu? Oricat am pune pavaza preceptului biblic de "a intoarce si celalalt obraz" in fata noastra, lovitura nu a venit deodata si si nu a fost singulara.

    Am ajuns sa fim constant indobitociti de o media absolut abjecta (si in care mi-e imposibil sa va mai gasesc un loc).

    Am ajuns sa inghitim cu o docilitate incredibila orice minciuna ordinara, prezentata in ultimii ani si cu un ranjet pe fata, semn ca "planul" e pe drumul cel bun.

    CAT mai asteptam?

    CAT mai dormim?

    CAT ne mai mintim singuri ca "ne-am descurcat" si in ultimii 20 de ani?

    CAND spunem STOP?
  • +9 (9 voturi)    
    An agricol bun (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:21)

    nano2k [utilizator]

    A fost un an agricol bun, sunt destule rosii cu care sa fie servit bolsevicul.

    Un loc unde il veti gasi cu siguranta din nou: Festivalul Ciprian Porumbescu.
  • -26 (26 voturi)    
    Bine scris, dar... (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:31)

    Radu69 [utilizator]

    ...e ușor de găsit oprobriul intelighentsiei cititoare de HotNews și bloguri atunci când alegi să exploatezi destine paralele (în triștii ani '50-'60) între oricare deținut politic de notorietate și Ion Iliescu. E ca și cum ai povesti Scufița Roșie din punctul de vedere al vânătorului. Însă talentul narativ al d-lui Mixich este vădit influențat de opțiunile sale politice și o insuficientă documentare. Și e păcat, monseniorul Ghika cred că merita ceva mai mult.
    • +11 (11 voturi)    
      mai bine (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:29)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      mai bine te abtineai!
    • +11 (11 voturi)    
      de exemplu? (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:19)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      eu nu sunt un admirator al lui Mixich, as spune chiar dimpotriva, dar mi-a placut articolul. Presupunand ca as fi de acord cu tine, arata mai mult, daca stii si poti mai mult. Cred si eu ca Monseniorul Ghika ar merita.
    • -9 (11 voturi)    
      De acord (Duminică, 1 septembrie 2013, 22:12)

      kronozom [anonim] i-a raspuns lui Radu69

      Cu atat de mult elitism precum al dumnealor, nu prea mai ramane loc de compasiune.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai avea dreptate daca... (Luni, 2 septembrie 2013, 16:01)

      lst [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      Da, o astfel de paralela, intre orice detinut politic (chiar si fara notorietate) si Ion Iliescu i-ar fi de departe defavorabila celui de-al doilea si, in orice alte conditii ar fi un simplu truism.

      Dar, ce nu ai remarcat, aici se justifica articolul prin incredibila lipsa de decenta a lui Ion Iliescu. Simpla prezenta ACOLO sustine atat scrierea unui astfel de articol, cat si cele mai multe dintre comentarii (nu, nu este vorba si de al tau).

      Nu il urmaresc pe autor si nu-i cunosc cunosc optiunile politice, dar le banuiesc a fi de dreapta. Asta insa nu lasa loc niciunui fel de argumente impotriva celor scrise, dupa cum nici comentariul tau nu e decat un fel de a te fi bagat in seama.

      Exact ca Ion Iliescu...
      • 0 (0 voturi)    
        Inexact! (Luni, 2 septembrie 2013, 21:17)

        Radu69 [utilizator] i-a raspuns lui lst

        E dificil de tras concluzii despre decența (sau indecența) cuiva doar după citirea unui articol precum cel de mai sus. Mai degrabă nu cred că e decent din partea d-lui Mixich să pună în balanță două personaje precum Vladimir Ghika și Ion Iliescu. Ne grăbim să tragem concluzii despre unul și altul dar - de fapt - cunoaștem mult prea puțin despre vremurile în care au trăit acei oameni și cine sunt adevărații îngeri sau demoni. Nimic despre respect, totul orbitează în jurul unui dispreț imperial.
        Totodată, e greu de înțeles de ce opiniile unora (și altora) despre una (și alta) trebuie tratate precum acte de înaltă trădare, ticăloșie, parti-pris politic sau pur și simplu nesăbuință. Pesemne scrierea de comentarii la articolele HotNews este un fel de descătușare! Eu scriu fără patimă sau cine știe ce premeditare pentru că m-am învățat, în timp, să fiu tolerant și chiar respectuos cu cei ce nu sunt de acord cu părerile mele. Poate învață și alții...
  • +8 (8 voturi)    
    Un articol dureros de trist... (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:46)

    Lucky1 [utilizator]

    ...dar adevarat.
    Numai si numele iliescului imi provoaca o greata organica.
    Zambetul lui, afisat in permanenta, intre secera schimonosita a gurii, ce ar putea semana mai mult cu intrarea in iad, perfid, rece ca si ochii sai de demon, din care inca picura otrava kgbista, esenta "invatarurii" pe care uniunea sovietica a daruito poporului roman.
    Acest individ depaseste inmiit ceeace Marele Eminescu definea ca si "quintesenta de mizerii de la crestet pana-n talpa".
    Acum se poate vedea cu claritate de ce ne meritam soarta de slugi. Nu am reusit sa scapam nici de acest demon imbracat, fatarnic, in sutana, pentru ca demonul, de fapt sta inca furisat in sufletul nostru...
  • 0 (0 voturi)    
    Incredibil (Duminică, 1 septembrie 2013, 19:54)

    Hi [anonim]

    (null)
  • -14 (14 voturi)    
    comentarii (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:19)

    Dan [anonim]

    Scatofagi de pe toate zarile, uniti-va !!!
    Intre comentariile de azi si cele facute de politrucii anilor '50 nu este nicio diferenta!
    • +10 (10 voturi)    
      comentarii (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:47)

      Ilici [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Si ai citit tu comentariile politrucilor din anii "50!
      Sau te-ai trezit vorbind ...
      • +3 (3 voturi)    
        o fi stiind... (Luni, 2 septembrie 2013, 7:08)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ilici

        O fi mosh Iliescu :D
    • +5 (5 voturi)    
      Presupun ca esti seful Scatofagilor (Duminică, 1 septembrie 2013, 22:49)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Daca mergi pe pagina de internet a Antenei 3 si a USL ai mai multe sanse sa-i unesti pe adeptii sectei tale.


      PS.
      Indemnul tau m-a facut sa cred ca esti seful lor.
      Nu de alta dar esti primul care indeamna la unirea scatofagilor asa ca meriti sa fi seful lor macar pana la primul congres cand este posibil sa apara un scatofag mai fomist care va tanji sa iti ia locul.
    • +3 (3 voturi)    
      Sincer ma bucur pentru tine. (Luni, 2 septembrie 2013, 9:39)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Ma bucur ca nu ai avut ocazia"sa citesti"comentariile politrucilor din anii'50,pentru-ca,la cata carte stiau,ei dadeau cu pumnul,cu bata si de multe ori cu gloante.Asa ai ocazia sa citesti cu adevarat despre OAMENI.
  • +7 (9 voturi)    
    Un strop de adevar, dar un strop concentrat (Duminică, 1 septembrie 2013, 20:54)

    EMP [utilizator]

    Domnule Mixich, nu v-am citit decat ocazional. De acum voi cauta cu atentie articolele dvs. Cel de mai sus imi va ramane mult timp in memorie.
  • +13 (13 voturi)    
    Cine putea sa invinga? (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:05)

    AndreiOlaru [anonim]

    Monseniorul a incercat sa salveze suflete, iar celalalt sa le distruga. Intrebarea dumneavoastra, Vlad Mixich, suna cam asa: Cine a invins - Omul sau viermele? Raspunsul este, desigur, Omul. Monseniorul. Din toate punctele de vedere. Viermele e doar un vierme.
  • +12 (12 voturi)    
    Articol Msgr. Ghika (Duminică, 1 septembrie 2013, 21:29)

    Florin Ardelean [anonim]

    Multumesc Vlad Mixich pentru articol!

    Si pacat de comentariile in care personajul principal nu e Monseniorul.
    Acolo unde e Dansul acum e numai iubire si repect.
    Chiar si fata de rau. Pentru ca Raul nu il mai poate atinge.
    Monseniore, roaga-te pentru cei care au mai mare nevoie de harul sfant, care au nevoie sa-si schimbe inima, care au nevoie sa regrete pentru pacatele vietii.
  • +11 (11 voturi)    
    comentariu (Duminică, 1 septembrie 2013, 22:12)

    Serin Jura [anonim]

    Excepțional scris!!!
  • +1 (1 vot)    
    IILIESCU (Duminică, 1 septembrie 2013, 22:36)

    mihail nica [utilizator]

    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/255695_228572910488059_4012900_n.jpg
  • +5 (5 voturi)    
    probabil... (Duminică, 1 septembrie 2013, 23:12)

    gabrieel [utilizator]

    ca daca Monseniorul ar fi trait, nu s-ar fi suparat. Oamenii buni sunt mai puternici si mai intelegatori. Pacat ca oameni buni nu prea mai sunt. Lumea este nedreapta si ipocrita, astazi. Si momentan nu se vede un viitor mai bun. Ipocritii conduc si se simt bine. Nici nu ar putea altfel, ca asta sunt.
    Vlad, esti foarte bun, ca de obicei! Ca o pastila care ameteste placut, ca un film bun, ca o carte pe care as reciti-o la infinit. Astept sa incepi sa lansezi si carti, altele decat interviuri.
  • +7 (7 voturi)    
    Cine a invins: Fericitul sau lichelele? (Duminică, 1 septembrie 2013, 23:13)

    ionel [anonim]

    Un articol superb.
    Stau si ma intreb, cine a facut invitatia acestui om.
    Ce a putut intelege acest om de la slujba de beatificare
  • +4 (4 voturi)    
    CORECTURA (Duminică, 1 septembrie 2013, 23:21)

    patrocle54 [anonim]

    " Ion Iliescu a suferit dupa ce a fost indepartat din functia de ministru al tineretului in 1971 " .

    ERATA :

    Iliescu nu a ocupat niciodata functia de Ministru al Tineretului . De ce ? Pentru ca acest minister a fost nascocit de Elena Ceausescu in 1984 sau 1985. Inainte exista functia de PRIM SECRETAR al CC al UTC . Nicu Ceausescu a fost primul ministru al tineretului . Dupa ce el a plecat la Sibiu au mai ocupat aceasta functie alte doua persoane .
  • +9 (9 voturi)    
    ... (Duminică, 1 septembrie 2013, 23:26)

    HoriaS [anonim]

    Va multumesc, d-le Mixich, pentru ca ne amintiti cine suntem si de unde venim. Cred ca o igiena energica a memoriei (colective) ne va ajuta sa mergem mai departe. In caz contrar, riscam sa nu mai distingem Raul de relele cotidiene...
  • +9 (9 voturi)    
    moșu ion minte .. (Duminică, 1 septembrie 2013, 23:29)

    yoko ono [utilizator]

    .. de crapă apa înghețată.

    Poate ne povestește și cum a ascuns ceva fețe bisericești sau partizani la el în beci .. și chiar zilele trecute a coborât să le ducă ceva de mâncare.

    PS
    nu uita moșule, o sticlă de vin bun așteaptă ca TU să mori. La cât mai puține zile !!
  • +8 (8 voturi)    
    Bravo Vlad! (Luni, 2 septembrie 2013, 0:39)

    Gabu [utilizator]

    Iti sugerez insa sa continui cu aceeasi reteta: Arsenie Boca "Sfantul Ardealului" versus Radu Mazare "clovnul Constantei". O reflectie in jurul moralitatii publice in zilele noastre.
  • +11 (11 voturi)    
    DOAMNE, CITA ORBIRE! (Luni, 2 septembrie 2013, 2:01)

    ANXIETAD [anonim]

    E absolut de neinteles orbirea acestor figuri publice, care cred ca imaginea lor ar avea ceva de cistigat prin prezenta la asemenea evenimente. Ei chiar nu-si dau seama ca stirnesc revolta privitorilor, care, in loc sa se reculeaga privind la televizor cum un OM BUN a invins timpul, trebuie sa-i vada pe Iliescu si Nastase dind mina!!!, un "liber-cugetator" declarat si mostenitorul masonic al matusii tamara, ce au ei in comun cu sfintenia unui om deosebit, ucis in puscariile comuniste? In loc sa stea deoparte sau sa-si ceara iertare, ei se infig in fata, inutil si nerusinat... Dar, Dumnezeu e mare, poate ca, de acolo, de sus, Fericitul Vladimir Ghika ii priveste, si pe ei, cu mila...
  • +6 (6 voturi)    
    exceptional ! (Luni, 2 septembrie 2013, 2:10)

    daniela [anonim]

    De mult nu mi-a fost dat sa citesc un articol atat de bun! ...
    Chiar daca la prima vedere nu pare, eu zic ca a castigat Fericitul. El a avut puterea sa se roage pentru cei care il umileau si il torturau, acordandu-le in schimbul chinurilor, iertarea sa...cred ca de acolo din cer, s-a rugat ieri si pentru ultima sfidare comisa de bolsevicul Iliescu.
  • +7 (7 voturi)    
    o parere (Luni, 2 septembrie 2013, 3:20)

    octavian boboc [anonim]

    Draga Vlad , am citit cu mare atentie articolul tau! Iarta-ma ca-ti vorbesc asa ! Stiam , informandu-ma , despre istoria noastra Te rog , pt ca noi NU am suferit ca EI ! , pt ca TU poti expune si exprima aceste fapte abominabile facute de comunisti , la TV, oriunde , arata si explica romanilor toata mizeria prin care a trecut tara asta ! Cum , DUMNEZEULE MARE ce ESTI , este posibil sa fie invitat , printre alti neghiobi atei , participanti activi la nenorocirea tarii ! , cum e posibil sa existe - in primele randuri - ion iliescu???? Cum e posibil ca acest om sa mai fie macar bagat in seama la orice manifestare religioasa sau cu tenta Monarhica
  • +7 (7 voturi)    
    o parere (Luni, 2 septembrie 2013, 4:25)

    octavian adrian boboc [anonim]

    Incerc sa-mi continui ideea,scuze tuturor ! , Dar, intreb ,cui a folosit existenta pana la urma a lui ion iliescu ? Cred cu tarie ca DIN CAUZA LUI au existat si nastase si vacaroiu si constantinescu , chiar si basescu! De vadim si alti nebuni nu mai zic ! Cum e posibil ca la aceeasi masa sa fie prezenta Majestatea Sa Regele Mihai cu asemenea canalii ? Cum e posibil sa inchidem ochii si, chipurile , sa uitam crestineste ,atrocitatile si crimele impotriva umanitatii pana la urma, facute de acesti comunisti ,deveniti peste noapte Europeni ? Cum e posibil ca un partid istoric,de dreapta,sa faca ceea ce face in prezent ? Daca nu-s clar - ma refer la PNL - ! Tot ce fac , nu ajuta decat pe comunisti ! Daca noi toti credem ca ce au patimit MARII NOSTRI ROMANI s-a datorat doar vitregiilor vremurilor....ne inselam amarnic....au existat faptasi , inlesnitori si chiar criminali ! CEI DEMNI AU INCERCAT CU VIATA LOR , noi ceilalti am tacut , am pactizat chiar , nici macar dupa 24 ani nu am fost in stare sa-i excludem din viata politica si.....economica!Macar amaratul de basescu a condamnat comunismul....Sa nu uitam acest lucru , e singurul ! Ma uit la documentare cu CORNELIU COPOSU si ma incarc cu tot ceea ce trebuie pt a fi OM ! Sunt un om normal , am 42 ani , sunt medic dentist , am un baiat de 10 ani ....am fost taranist , sunt la fel ! Va intreb : ati dori sa va boteze iliescu copilul ? Sau zisul print duda ? Daca as mai avea bucuria de a avea un copil ......as ruga pe o sora de-a SENIORULUI COPOSU ! Sa auzim de bine ! Iti multumesc Vlad Mixich , pt . tot ceea ce incerci sa spui !
    • 0 (0 voturi)    
      Cum e posibil...? (Luni, 2 septembrie 2013, 11:35)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui octavian adrian boboc

      ...ca la aceeasi masa sa fie prezenta Majestatea Sa Regele Mihai cu asemenea canalii ?
      Ar fi bine sa pui aceasta intrebare Casei Regale.
  • +4 (4 voturi)    
    raspuns (Luni, 2 septembrie 2013, 8:23)

    radu iulian [anonim]

    Astept niste conspecte din biblie facute constiincios de catre Iliescu
  • +4 (4 voturi)    
    Tara este plina de lichele ! (Luni, 2 septembrie 2013, 8:33)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sa nu-l uitam nici pe licheaua Adrian Nastase! Ginere, consecutiv, al doi corifei din conducerea partidului comunist, rascft in puful vilelor din Cartierul Primaverii, in lumea celor mai privilegiati comunisti, pus de ei in fruntea FSN, continuatorul cosmetizat, al celui mai odios sistem, comunismul, inhaitat cu licheaua Iliescu. Nastase, hot dovedit, mangaiat cu prea putina puscarie, infatuat, arogant, impertinent, 'gospodar' al Romaniei, pe care a tinut-o in inapoierea la care a condamnat-o Iliescu.
    Sa nu-l uitam nici pe licheaua Petre Roman, banditul-marioneta care s-a inhaitat cu Iliescu, s-a lasat manipulat de de acest bolsevic imputit, ca sa mimeze "revolutia' din '89. Acesta lichea ni-l aducea mereu in fata, pentru "cultura " lui politica, pe tatal lui, pe Neulander Walter, alias Roman Walter, bolsevic adus pe tancurile rusesti, impreuna cu Ana Pauker, trimisi de Moscova sa instaleze, cu forta armelor, comunismul in Romania, sa distruga democratia, sa ii omoare, in puscarii si la canalul Dunarea-Marea Neagra, pe cei mai vrednici dintre romani.
    Licheaua Petre Roman (Neulander), impreuna cu licheaua Iliescu, au pus la cale 'farsa FSN', organizatie a-tot-cuprinzatoare, in care sa isi gaseasca loc toti romanii, toate opiniile politice, sa fie exclusa nevoia unor partide politice de opozitie, intre care si reinvierea partidelor istorice - PNT, PNL, PSDR.
    Licheaua Roman l-a ajutat pe licheaua Iliescu sa 'instrumenteze' "linistirea"celor ce strigau :'fara comunisti', ambele lichele responasile de omorarea ciminala a peste o mie de romani, iesiti in strada sa stopeze venirea la putere a gastii comuniste conduse de Iliescu.
    Licheaua Roman (Neulander) a instrumentat si aducerea minerilor in Bucuresti, in Iunie '90, ca sa puna flori in fata Teatrului National, de fapt sa bata, sa ucida naivi care manifestau in Piata Universitatii.
    Mai exista si 'lichelutecei', gen Ciorbea, care au mimat opozitia democratica, farisei care au tinut ("condus") tara in inapoiere.
  • +3 (3 voturi)    
    "Crezul" lui Iliescu (Luni, 2 septembrie 2013, 9:41)

    Nick29 [anonim]

    incepe cu : 'Cred in bunul KGB si in tot ce a facut si face el ........samdp"
    Soric gros trebuie sa aiba "Ilici" si "Bombonel" in obraz daca au acceptat sa participe la beatificarea Monseniorului Ghica ?!
  • +3 (3 voturi)    
    i iliescu (Luni, 2 septembrie 2013, 11:10)

    mihail nica [utilizator]

    necrestinestile intrebari
    domnului i iliescu

    acest iisus,
    ce-i inhumat acum in slava,
    a suferit el, oare, indeajuns ?
    coroana lui avut-a ghimpi fierbinti
    sau purpura il puse intre sfinti ?
    si crucea. crucea lui din ce era ?
    din lemn de pin, ori mucava?
    cuiele erau batute-n palme ?
    ma iarta ,doamne !
    dar el cand s-a schimbat la fata ?
    intr-o noapte, ori intr-o dimineata ?
    tot el e, doamne? e tot el !

    ( gazeta de severin - aprilie,1992)
  • 0 (0 voturi)    
    prezenta D-lui Iliescu la beatificare ms.V (Luni, 2 septembrie 2013, 11:29)

    Dr.Man [utilizator]

    Vaticanul organizeaza ce organizeaza cu mare precizie.Domnul Ion Iliescu a fost invitat si asezat unde se cuvenea, ca fost sef de stat. Pe Domnul Iliescu l-au ales repetat, Presedinte al Romaniei, romanii. La vatican, un stat, au fost primiti mai multi sefi de stat ai Romaniei, Domnul Presedinte Traian Basescu de catre Papa Francisc. Romanii sunt majoritar ortodocsi si exista o istorie incarcata a relatiei ortodocsilor transilvaneni cu biserica catolica, dar si o relatie incarcata a bsericii catolice cu statul roman, dar si semnale de reconciliere adecvate evolutiei istorice. Reconcilierile se fac cu rabdare si metoda. Domnul Ion Iliescu este un politician de profesie. Stia exact din ce motiv a fost invitat la o ceremonie de natura celei petrecute si ca are obligatia politica de a se prezenta acolo, Vaticanul stie exact de si de la cine a primit raspuns favorabil la initiativele sale (prudente), noi nu stim.Printre altele in timpul presedintiei Domnului Ion Iliescu au fost reluate relatiile diplomatice intre Romania si Vatican. Ion Iliescu nu s-a renegat vreodata convingerile sale de stinga si sorgintea politica. A incercat sa se acomodeze noii situatii din Romania, impusa de romani. I se pot imputa multe din cele petrecute dupa 1989, fara a i se nega unele merite politice. Personal sunt ca origine nobil transilvanenan, roman, catolic. Sub toate cele ipostaze am suferit sub vechiul regim, dar si dupa, discriminari si urmarire. Exista un anume joc politic la care fiecare participa cu ce are si poate. As fi preferat ca Romania sa revina la conditia de regat. Conationalii mei au decis altfel. domnul Iliescu a jucat rol in aceasta decizie. Sunt satisfacut ca Monseniorul principe Vladimir a fost beatificat de Sfintul Scaun si ca statul roman a permis ceremonia grandioasa care a avut loc. Ca ardelean ce sunt pretuiesc mult traditia, regulile si valorile transmise prin traditie protejate de reguli.Traim o criza a valorilor.
  • +1 (1 vot)    
    Trist (Luni, 2 septembrie 2013, 11:38)

    sfinxsoft [utilizator]

    Insa partea cea mai proasta e ca in momentele in care citesc asa ceva, despre toate nedreptatile aste tolerate de societate, imi dau seama ca sunt capabil de foarte multa ura si nu cred ca ar fi diferenta mare intre mine si acei tortionari daca m-ar lasa cu iliescu. Cu toate ca asta e cu adevarat un criminal, n-am nicio scuza. Si cred ca nu sunt singurul...
  • 0 (0 voturi)    
    impresionant (Luni, 2 septembrie 2013, 12:39)

    codrean [utilizator]

    Multumesc Vlad Mixich,pentru tot ce ai scris aici.
    Am fost la Romexpo si am fost si eu fericit !
  • 0 (0 voturi)    
    Evident Monseniorul a castigat (Luni, 2 septembrie 2013, 12:46)

    benicio [anonim]

    Dar de ce a fost invitat Iliescu? Sau poate ca motivele pentru care l-au invitat au fost mult mai subtile. Probabil tov. Ion Ilici Iliescu nu a vazut Romexpo atat de plin de lume de la mineriada din 1990.
  • 0 (0 voturi)    
    Invinge Dumnezeu (Luni, 2 septembrie 2013, 13:47)

    Cristian [anonim]

    Nici nu merita comparatie cele doua caractere, pentru ca in timp ce unul reprezinta OMUL asa cum ar trebui sa fie, celalalt nici nu se ridica la inaltimea unei hiene. Iliescu este o hiena care s-a adaptat situatiei politice din tara. A gasit mediul propice si a mers pe valul politic, fiind un luciferic. Cei care sunt ca el ii putem vedea zilnic : Nastase, Ponta, Voiculescu...
    Multi din cei care sunt fete bisericesti nu au nimic cu harul divin, e doar o meserie. Asa si hienele astea, odata cocotate in varf, se pricep la orice, incercand din rasputeri sa creeze ligaturi mafiote in tot ce misca in tara asta: justitie, politie, finante.
    Viermii o duc bine in timpul vietii, dar niciodata nu vor ajunge sa aiba statut de SFANT! Sunt interesati de planul terestru, nu de cel divin.
    Iliescu putea sa aiba bunul simt si sa spuna ca acum putem sa stim ceea ce s-a petrecut in comunism, ca au fost si situatii care au condus la macelarirea intelectualilor. Dar se vede treaba ca nu-i place sa-si puna tarana in cap, ramane un adulator al vremurilor cand taia si spanzura. Pacat ca la Revolutie au murit atatia oameni pentru a-si consolida el puterea! Intr-o tara normala, Iliescu era demult inchis, langa Stanculescu.
    Felicitari pentru articol!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 2 septembrie 2013, 14:28)

    camelia ene [anonim]

    Felicitari, domnule Mixich!

    Toata stima si toata admiratia pentru faptul ca, nu numai ca va pasa, dar va si manifestati in consecinta!
    Va multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 2 septembrie 2013, 14:29)

    Gladiatorul [anonim]

    Domnule Mixich, indraznesc, cu umilinta, sa va raspund la intrebarea din titlu. Dupa vorbele si faptele sale, Monseniorul este un victorios de netagaduit. Dupa ceea ce s-a intamplat in Romania si inca se intampla dupa saptezeci de ani mi se pare insa ca bestiile, canaliile si monstri fatati de colosul-tavalug sovietic mi se pare ca nu sunt mai prejos. Cu atat mai mult cu cat Biserica Ortodoxa, si nu numai, arunca cu Fericirile in noi de parca ar trebui sa le inghitim pe nemestecate. Gestul Printului Ghica este unic si greu de gasit printre putinii oameni de caracter care se mai gasesc in Romania "libera" de azi.
  • 0 (0 voturi)    
    Paradox al prezenţei lui Ion Iliescu (Luni, 2 septembrie 2013, 14:37)

    Emanuel Cosmovici [anonim]

    Prin acest articol Vlad Mixich a construit un contrast care a permis multora să-l descopere pe Vladimir Ghika. În felul acesta, Dumnezeu a întors spre ale sale şi planurile celui rău. Deci nu trebuie să fim întristaţi de vizita lui Ion Iliescu, ci să observăm că totul a fost în favoarea Monseniorului.
  • 0 (0 voturi)    
    2 vorbe (Luni, 2 septembrie 2013, 15:25)

    Ana [anonim]

    1. Cred ca Monseniorul Ghika nu-si are locul intr-un articol ironic.
    2. Sa nu uitam ca acesti martiri sunt mult mai presus decat mizeriile noastre si ale presei din ziua de azi. Vulcanescu a murit spunand "sa nu ne razbunati".
  • 0 (0 voturi)    
    Cine a invins: Fericitul sau lichelele? (Luni, 2 septembrie 2013, 17:33)

    Morozan [anonim]

    "Sintem un popor de cretini" spunea Banciu la B1. Dreptatea ai. Un popor mai manipulabil decit altele, oameni ce au crezut in demagogia versata comunista, in diversiunea securista, oameni ce prin votul lor au adus tara unde este acum; la coada Europei.
    Sint cu siguranta multi "patrioti" (tot printre votangii ce mai sus ii aminteam) ce s-or simti adinc jigniti de ce mai sus scriam. Daca pe drept sau nu vom mai vedea.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu cred ca... (Luni, 2 septembrie 2013, 22:08)

    heisenberg [anonim]

    intrebarea din titlu contine si o capcana... "fericitul" este de fapt ion iliescu... arhitectul demolarii Romaniei, agentul puterii din est, cu adevarat fericit ca undeva spre capatul (sper) unei vieti mult prea lungi isi vede implinit visul de o viata... Tara, dupa ce a fost la picioarele lui, e acum sub cizma discipolilor lui. Cu regret o spun, ne meritam soarta. Articolul e totodata o excelenta sinteza a situatiei actuale din Romania; cine e dotat cu ochi, urechi si mai ales creier, deduce enorm de mult din acest articol. Felicitari autorului.
  • 0 (0 voturi)    
    Icoanele sunt portrete de familie ale lui Dumnezeu (Luni, 2 septembrie 2013, 22:52)

    Livia [anonim]

    Da, Fericitul a invins! S-a jertfit pentru credinta sa si a ajuns la locul sau binemeritat. Iliescu? Nimic nu e mai rau decat golul sufletesc; demonii sunt ingaduiti pe Pamant, dar doar aici. Ce-o fi crezand ca a castigat?!
  • 0 (0 voturi)    
    vlad mixich (Marţi, 3 septembrie 2013, 20:25)

    o colega de breasla [anonim]

    Felicitari, Vlad Mixich!

    Superb articolul si, din pacate, amar raspunsul!
  • 0 (0 voturi)    
    oare cine? (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:02)

    oricine [anonim]

    au invins lichelele.
    si sunt in continuare cocotate sus.

    pe gard.pe sticla.pe led.pe toata media auzita si vorbita.sunt ca un silicon rosu , lipit bine si murdar ,prafuit.

    toate lichelele ar trebui trecute intati printr-un purgatoriu si abia dupa asta intemnitate.
    le-as pune in temnita numai cantece comuniste ca sa li se infinga in ambele emisfere cerebrale tot gunoiul ala rosu care a fost intins zeci de ani de zile peste Romania.
    zi de zi, ora de ora i-as tortura numai cu inregistrari ale tovarasilor si muzica rosie.

    iar celor care au facut parte din familii de nomenclaturisti (pina la gradul 3 inclusiv) le-as interzice dreptul de a conduce grupari de oameni/sau de a influenta persoane( din orice functie) si in orice mod.

    as incepe cu cei din justitie si penitenciare.
    astia au fost si cei mai rai.
    as continua cu bratul armat-securitatea si as merge pina la descendentii de gradul 2 din orice fost securist/ secretar /activist de partid/orice era la partid.

    sa tremure carnea pe ei pentru tot ce au facut rau acestei natii.in veci.indiferent de varsta.
    niciodata nu-i prea tarziu sa te caiesti si sa iti para sincer rau, din convingere. raul nu-l mai poti indrepta.
    dar te poti cai,sa recunosti ca ai fost un nemernic si sa-ti para rau .
    cu Iliescu as incerca asta pina cade de pe gard.

    .fiecare din ei au contribuit putin cate putin la nimicirea profilului moral al acestei natii.

    Monseniorul Vladimir Ghika a iesit invingator doar prin forta exemplului personal , un sfant , facut sfant de catre Dumnezeu si de catre cei care au fost martori la chinul lui.

    Un exemplu de urmat , mai ales pentru clerul actual ( cel care sfideaza prin avutie si nu impresioneaza prin smerenie,credinta si daruire).
  • 0 (0 voturi)    
    titlu gresit (Joi, 19 septembrie 2013, 15:20)

    Anda [anonim]

    Titlul articolului este prost ales! Mons. Vladimir Ghika, n-a ramas in Romania sa duca vre-o batalie cu comunistii, ci sa fie alaturi de cei al carui martiriu Monseniorul stia la ce se expune...Lichelele insa nu i-au putut distruge convingerile si credinta. Ne-au invins pe noi si sunt pe punctul de a invinge occidentul. In vreme ce comunistii au invatat solidari in RAU sa manipuleze in favoarea lor imaginea si cuvantul, noi refuzam sa intelegem ca evenimentele pe care le traim pot devenii datorita indiferentei si duplicitatii noastre, ireversibile. Pe iliescu si slujitori lui nu i-a bagat nimeni in seama indiferent cum si dece au fost ei prezenti in sala.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version